Ilmajousen vaihto ?
Onko muilla ollu samoja ongelmia Arnottin pussien kanssa? Oikein päin ne siellä on.
Olisko pitäny alapulttia pitää auki ja kammeta alapäätäjollakin sisäänpäin ennenkuin laittoi paineita.
Olisi pitänyt laittaa vähän painetta ennenkuin kiristää alapään.
Noissa se ei voi kovin väärään asentoon mennä kun alapää on viistottu alatukivarren suuntaisesti.
Mulla on kumpikin pölysuoja revennyt irti alapäästä. Ne vastaa iskariin kun nostaa tunkilla auton ilmaan. Sain uudet pölysuojat takuuseen Euroopan Arnotilta.
Olisko pitäny alapulttia pitää auki ja kammeta alapäätäjollakin sisäänpäin ennenkuin laittoi paineita.
Olisi pitänyt laittaa vähän painetta ennenkuin kiristää alapään.
Noissa se ei voi kovin väärään asentoon mennä kun alapää on viistottu alatukivarren suuntaisesti.
Mulla on kumpikin pölysuoja revennyt irti alapäästä. Ne vastaa iskariin kun nostaa tunkilla auton ilmaan. Sain uudet pölysuojat takuuseen Euroopan Arnotilta.
Aijai, kuulostaapa tutulta...HannuS kirjoitti: Onko muilla ollu samoja ongelmia Arnottin pussien kanssa? Oikein päin ne siellä on.
Olisko pitäny alapulttia pitää auki ja kammeta alapäätäjollakin sisäänpäin ennenkuin laittoi paineita.
Harmittaa muuten hiljaisessa autossa tuommoinen narskunta
Kirjoitin asiasta taannoin benzworldin foorumille kuvien kera, ja kun laiska olen niin tässä linkki kyseiseen säikeeseen:
http://www.benzworld.org/forums/w211-e- ... st11401057
Siis mulla lopulta räjähti kesken ajon toinen alle vuoden ikäinen Arnott ja kun toisen kaivoin irti, niin se näytti siltä että sille olisi käynyt kohta samalla tavoin.
Saksalainen varaosaliike josta ne olin ostanut lähetti kysymättä niiden tilalle Bilsteinit(!) ja Arnottin edustaja ei koskaan vaivautunut vastaamaan kysymyksiini mahdollisesta valmistusviasta.
Oma arvaukseni on se, että todennäköisesti kiinasta tulevat paljeaihiot ovat olleet jossain erässä vialliset, eli ne laajenevat paineen alla liikaa. Se puolestaan aiheuttaa suojapalkeen repeämisen ja varsinaisen ilmapalkeen nirhautumisen. Jotain yleistä häikkää oli muutenkin ilmassa pari vuotta sitten kun aloin jousiani vaihtamaan, kun silloin tuntuivat jousielementit olevan loppu joka toimittajalta ja lopulta itsekin sain ne vasta neljän (4) kuukauden odottelun jälkeen.
Muutenhan tuossa konstruktiossa ei ole mitään vikaa - päin vastoin. Työn laatu, suunnittelu ja materiaalit ovat paremmat kuin originaalissa Bilsteinissa, esim palje on Arnottissa "oikein" päin, niin että se ei kerää pölyä ja likaa vekin sisään. Nämä mulla olleet yksilöt nyt vain kertakaikkiaan eivät toimineet niin kuin ne on suunniteltu toimivan ja vähän kuulostaa nyt siltä, että en taida olla ainoa...
Vaihto onnistui hyvin näillä ohjeilla. Ainoa ongelma oli, että ilmajousi ei kerennyt tyhjentyä hallissa-> ilmaletku irti ja MIG langan työntää venttiiliin niin saa jousen tyhjäksijolonen kirjoitti:tähtikuljettaja kirjoitti:Virallisesti siitä pitäisi ottaa taka-akseli irti eli voi olla aika työläs operaatio ellei keksi jotain oikopolkua. DAS varmaan ohjaa palkeen täytön kuvauksesi mukaan mutta ei siinä minusta muuta ole kuin se että varmistaa palkeen täyttymisen silloin kun jousitus on täysin ulkona että palje asettuu oikein.
Paineliittimien kanssa on syytä olla tarkkana, kiristysmomenttejakin on pudoteltu 2 Nm:iin.
Oliko muuten päällimmäinen suojapalje rikkoontunut/klemmarit löysällä vai mikä sai jousipalkeen rikki?
Homma tehtiin onnellisesti ilman taka-akselin irrotusta ...Rengas irti, iskarin alapää irti, iskari sivulle, ilmajousen alapää irti, ei ollut painetta, meni käsin läjään,yläpäässä sellainen muovi tappi muovikiinnityskynsineen rautatapin päällä;(kannattaa varata uusi,kynnet hajoaa vanhan irrotuksessa), jousen pujotus ulos kolostaan, sähköliitin irti jousesta, ilmaletku irti jousesta,....vanhassa 5 cm halkeama (räjähti tienpäällä satasen vauhdissa...).
Uusi asennus äskeiset ohjeet toisin päin, paitsi että jousen kiinnityspulttia ja iskarin kiinnityspulttia ei kiritä ennen kuin jouseen saa pienen paineen. Sitten kiristys annettuihin mittoihin ilmajousen alalaipasta - alatukivarren yläpintaan mitattuna ,ulkopuoli 36mm ja sisäpuoli 19 mm.Alatukivarren nosto ylöspäin ja tarkistusmittaus, alas lasku.Lopulliset momentit pultteihin ja rengas paikoilleen ja auto käyntiin ja kas perä nousee...
Ja jousi pahan näköisessä asennossa iskaria vasten ???
auto ylös ja miettimään millä paineet saadaan jousesta pois?
Jakotukilta putket auki, ei tule ilmaa...
Asennon tunnistintanko irti ja ovi auki, jo tuhisee palje tyhjäksi...
Ei muuta kuin henkisiä vaurioita ja uusi asennus....
tuo säätö oli tarkka homma ettei kumipalje nyrjähdä kaksin kerroin.
Eli juurikin noin kuten tähtikujettaja kuvaili tuon oikein asettumisen.
Muovipalje siinä päällä oli ehjä, mutta jossain vaiheessa ollut jonkun aikaa yläpäästä irti ja hiekkaa hiekkaa kulkeutuu hiertämään kumipalkeiden väliin. TARKASTAKAA RENKAANVAIHDON YHTEYDESSÄ!!!Klemmareita siinä ei ole vaan muoviset nippusiteet.
Se kumipaljehan on sellainen pitkä pussi joka on asennettu sisäkkäin eli siellä on kumia kolmessa kerroksessa päällekkäin ja ilma välissä.Pitkäksi vedettynä sellainen n 60 cm,pakettina kasassa n 25 cm.
Ko auto oireili silloin tällöin aamulla töihin lähtiessä perä maassa, mutta nosti ja piti kyllä hetkessä perän ylhäällä, kun auto käynnistettiin.
Siellä palkeessa oli sellaista hiertymäjälkeä tasaisesti, eli kuluvaa tavaraa.
Oli orkkis osa leimoista päätellen ja kesti vain 435 tuhatta.
IVECO DAILY 72C18A8 -20
S212 350cdia -09
W123 200D -81 Om617a ja 722.3, vanha taksi talvisäilössä
http://www.muurausjamsa.fi/
S212 350cdia -09
W123 200D -81 Om617a ja 722.3, vanha taksi talvisäilössä
http://www.muurausjamsa.fi/
Siellähän oli hyvät kuvat. Minä tilasin omani jo 14.1.2014 joten ovat jo 2 vuotta vanhat. En vaihtanut niitä heti alle vaan vasta viime syksynä 2015. Tilasin omani Mieslleriltä. Nyt näyttävät sielläkin myyvän Bilsteiniä. Minulla palje näyttää suoralta kuormitettuna. Tosiaan ne vanhatkin otti iskareihin jos ratas riippuu nosturilla vapaana. Narskunta vaan jatkuu.valotus kirjoitti:Aijai, kuulostaapa tutulta...HannuS kirjoitti: Onko muilla ollu samoja ongelmia Arnottin pussien kanssa? Oikein päin ne siellä on.
Olisko pitäny alapulttia pitää auki ja kammeta alapäätäjollakin sisäänpäin ennenkuin laittoi paineita.
Harmittaa muuten hiljaisessa autossa tuommoinen narskunta
Kirjoitin asiasta taannoin benzworldin foorumille kuvien kera, ja kun laiska olen niin tässä linkki kyseiseen säikeeseen:
http://www.benzworld.org/forums/w211-e- ... st11401057
Siis mulla lopulta räjähti kesken ajon toinen alle vuoden ikäinen Arnott ja kun toisen kaivoin irti, niin se näytti siltä että sille olisi käynyt kohta samalla tavoin.
Saksalainen varaosaliike josta ne olin ostanut lähetti kysymättä niiden tilalle Bilsteinit(!) ja Arnottin edustaja ei koskaan vaivautunut vastaamaan kysymyksiini mahdollisesta valmistusviasta.
Oma arvaukseni on se, että todennäköisesti kiinasta tulevat paljeaihiot ovat olleet jossain erässä vialliset, eli ne laajenevat paineen alla liikaa. Se puolestaan aiheuttaa suojapalkeen repeämisen ja varsinaisen ilmapalkeen nirhautumisen. Jotain yleistä häikkää oli muutenkin ilmassa pari vuotta sitten kun aloin jousiani vaihtamaan, kun silloin tuntuivat jousielementit olevan loppu joka toimittajalta ja lopulta itsekin sain ne vasta neljän (4) kuukauden odottelun jälkeen.
Muutenhan tuossa konstruktiossa ei ole mitään vikaa - päin vastoin. Työn laatu, suunnittelu ja materiaalit ovat paremmat kuin originaalissa Bilsteinissa, esim palje on Arnottissa "oikein" päin, niin että se ei kerää pölyä ja likaa vekin sisään. Nämä mulla olleet yksilöt nyt vain kertakaikkiaan eivät toimineet niin kuin ne on suunniteltu toimivan ja vähän kuulostaa nyt siltä, että en taida olla ainoa...
Jaa-a taitaa käydä minulla nyt huonosti. Saksalaisten takuu systeemeistä kokemusta omaavana.
http://www.air-suspension-shop.com/Merc ... 2113200925
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Tietääkö kukaan myykö tuo Aerosus Arnottin ilmajousia itselleen brändättynä?
Kuvissa näyttää samalta ja olen erottavinani Arnottin logon tuosta ilmapussin kyljestä..
https://aerosus.com/mercedes/e-class/w2 ... pring.html
http://www.mk-fahrwerkstechnik.de/Arnot ... 220-A-2726
Kysyin onko valmistajan koodi tuolle ilmapussille A-2726, niin vastasivat:
"We don´t have such manufactur´s code"
Kuvissa näyttää samalta ja olen erottavinani Arnottin logon tuosta ilmapussin kyljestä..
https://aerosus.com/mercedes/e-class/w2 ... pring.html
http://www.mk-fahrwerkstechnik.de/Arnot ... 220-A-2726
Kysyin onko valmistajan koodi tuolle ilmapussille A-2726, niin vastasivat:
"We don´t have such manufactur´s code"
---
No nyt alkoi oireilla täälläkin. Oli viikonlopun koskematta auto, ja maanantaiaamuna katsoin että onpas oudon vinossa... Oikeanpuoleinen takanurkkahan se oli melko alhaalla prkle. Nousi kyllä onneksi vielä samantien, mutta vaihdettava se kaiketi on.
Edellinen omistaja oli vaihtanut vuosi sitten vasemmalle pussin. Onko mitään ongelmaa jos pussit on eri merkkiset? En tiedä mikä se vasemmanpuoleinen on, joten uskaltaako tilata vaan halvimman mitä löytyy, vai pitääkö kaivella että saa samanlaisen molemmille puolille?
Edellinen omistaja oli vaihtanut vuosi sitten vasemmalle pussin. Onko mitään ongelmaa jos pussit on eri merkkiset? En tiedä mikä se vasemmanpuoleinen on, joten uskaltaako tilata vaan halvimman mitä löytyy, vai pitääkö kaivella että saa samanlaisen molemmille puolille?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Valmistaako noita ilmajousia joku muukin kuin Arnott ja Bilstein?
Omassa farkussa molempien pussien alapäät ovat koneistetut (kuten Arnotissa) mutta toinen on musta ja toinen alumiinin värinen
Omassa farkussa molempien pussien alapäät ovat koneistetut (kuten Arnotissa) mutta toinen on musta ja toinen alumiinin värinen
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jeps, Bilstein tilattu, oli huolto muutenkin varattuna ensi viikoksi, saavat asennettua vielä samalla kunhan toivottavasti tulee ajoissa eBaystä pussi. 320 € jäi hintaa posteineen. Korjaamolla suosittelivat ennemmin Bilsteiniä, kuulemma jotain ongelmia ollut Arnottin kanssa, Bilsteinin kanssa ei ikinä... En tiedä tarkemmin, mutta uskoin.
http://www.ebay.de/itm/BILSTEIN-Luftfed ... 2106536861
Yön yli ei putoa yhtään, joten ei liene vielä dramaattista vuotoa, mutta pakkasella se pettäisi kuitenkin, niin parempi lyödä uutta samantien.
http://www.ebay.de/itm/BILSTEIN-Luftfed ... 2106536861
Yön yli ei putoa yhtään, joten ei liene vielä dramaattista vuotoa, mutta pakkasella se pettäisi kuitenkin, niin parempi lyödä uutta samantien.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Muistithan nyt tsekata että myös toisella puolella on orkkis/Bistein?luokyio kirjoitti:Jeps, Bilstein tilattu, oli huolto muutenkin varattuna ensi viikoksi, saavat asennettua vielä samalla kunhan toivottavasti tulee ajoissa eBaystä pussi. 320 € jäi hintaa posteineen. Korjaamolla suosittelivat ennemmin Bilsteiniä, kuulemma jotain ongelmia ollut Arnottin kanssa, Bilsteinin kanssa ei ikinä... En tiedä tarkemmin, mutta uskoin.
http://www.ebay.de/itm/BILSTEIN-Luftfed ... 2106536861
Yön yli ei putoa yhtään, joten ei liene vielä dramaattista vuotoa, mutta pakkasella se pettäisi kuitenkin, niin parempi lyödä uutta samantien.
Meinaan muuten ei toimi
Jos eriparia niin valittaa käämivuotoa koska poistoventtiinlin vastusarvo eri ja toinen kulma jää alemmas...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
En. Otetaan pikkuisen lottoa siis... Josko vaikka osuisi kohdilleen.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Toivotaan parasta, vaikka usein noihin Arnottia on laitettu alkuperäisten hajottualuokyio kirjoitti:En. Otetaan pikkuisen lottoa siis... Josko vaikka osuisi kohdilleen.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Heittääkö se koko systeemin tonttiin vai antaa vaan vikakoodia jos sattuu eriparia? Ts. onko ajokunnossa sen aikaa kun tilaa toiselle puolelle sitten samanlaisen?
Myyjäliike sanoi ostettaessa että olisi vaihdettu vasemmalle puolelle pussi juuri, mutta mitään lappuja ei tullut aiheesta mukana, niin tiedä sitten onko vaihdettu, ja jos on, niin mitä...
Myyjäliike sanoi ostettaessa että olisi vaihdettu vasemmalle puolelle pussi juuri, mutta mitään lappuja ei tullut aiheesta mukana, niin tiedä sitten onko vaihdettu, ja jos on, niin mitä...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
On ajokunnossa, toinen kulma vaan jää vähän alemmas!
Osaako kukaan sanoa paljonko on Arnott airmatic pussin ja tavallisen pussin poistoventtiilien vastusarvot?
Epäilen että minulla voi olla toisella puolella ko. merkin airmatic pussi ja toisella puolella oikea malli
Osaako kukaan sanoa paljonko on Arnott airmatic pussin ja tavallisen pussin poistoventtiilien vastusarvot?
Epäilen että minulla voi olla toisella puolella ko. merkin airmatic pussi ja toisella puolella oikea malli
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Ookoo, kiitokset! Kerron ensi viikolla miten kävi, ajelenko jatkossa Harri Kirvesniemen tyyliin.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Em. lisäksi ainakin joissain tapauksissa tasonsäätö lakkaa toimimasta auton käydessä, eli startissa nostaa perän nollakohtaan (vaikka toinen kulma jääkin vähän alemmas) mutta kun lastaa painoa perään auton käydessä niin ei pumppaakkaan enään takaisin nollakohtaanepk kirjoitti:Voi laitttaa arnottin oem pussin rinnalle mutta pienehköä kosmeettista ja ajollista eroa on. Korkeus ja mukavuus ero.
En tiedä koskeeko airmatic malleja...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Eikös se toiminta ole ihan normaalia. Korjaa tason vasta kun lähdet liikenteeseen.Jube kirjoitti: Em. lisäksi ainakin joissain tapauksissa tasonsäätö lakkaa toimimasta auton käydessä, eli startissa nostaa perän nollakohtaan (vaikka toinen kulma jääkin vähän alemmas) mutta kun lastaa painoa perään auton käydessä niin ei pumppaakkaan enään takaisin nollakohtaan
En tiedä koskeeko airmatic malleja...
Tuo kallelleen jäänti vaikuttaa siltä että takana on eri tilavuuksiset palkeet. Toisen puolen nostovoima on suurempi samalla paineella.
Takana kun ei ole kuin yksi tasoanturi niin systeemi ei tiedä korin olevan kallellaan.
Itselläni ei järjestelmän ollessa jonkinasteisessa vikatilassa korjaa ollenkaan ennenkuin sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen, uudelleenkäynnistyksen jälkeen pumppaa taas nolla kohtaan kuormasta riippumatta!Mika.T kirjoitti:Eikös se toiminta ole ihan normaalia. Korjaa tason vasta kun lähdet liikenteeseen.Jube kirjoitti: Em. lisäksi ainakin joissain tapauksissa tasonsäätö lakkaa toimimasta auton käydessä, eli startissa nostaa perän nollakohtaan (vaikka toinen kulma jääkin vähän alemmas) mutta kun lastaa painoa perään auton käydessä niin ei pumppaakkaan enään takaisin nollakohtaan
En tiedä koskeeko airmatic malleja...
Osaako Mika sanoa paljonko vastusarvo kuuluisi noissa Arnotin pusseissa olla?
Ko. tiedon kun saisi niin voisi mittaamalla todeta osuuko epäilykseni oikeaan sen suhteen että toisella puolella olisi airmaticin pussi...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
eikös helpoin vaa sen verta kurkata auton alle että näkis mitkä siellä on, helppo tunnistaa...
edit, oletkin jo näemmä. Tietääkseni alukiinnikkeellä olevat kaikki ilman lisäsäiliöitä = sama vastus aina ? onko molemmat siis näin ?
Jos eroa puoleensa niin mites tasan keula on ?, jos se on tallennettu epätasaisesti on myös perä.
edit, oletkin jo näemmä. Tietääkseni alukiinnikkeellä olevat kaikki ilman lisäsäiliöitä = sama vastus aina ? onko molemmat siis näin ?
Jos eroa puoleensa niin mites tasan keula on ?, jos se on tallennettu epätasaisesti on myös perä.
Eihän ainakaan näissä uudemmissa Arnotin pusseissa ole erillisiä lisäsäiliöitä vaikka olisi airmaticiin tarkoitettu!epk kirjoitti:eikös helpoin vaa sen verta kurkata auton alle että näkis mitkä siellä on, helppo tunnistaa...
edit, oletkin jo näemmä. Tietääkseni alukiinnikkeellä olevat kaikki ilman lisäsäiliöitä = sama vastus aina ? onko molemmat siis näin ?
Jos eroa puoleensa niin mites tasan keula on ?, jos se on tallennettu epätasaisesti on myös perä.
Molemmissa pusseissa on siis koneistetut alapäät mutta toinen musta ja toinen alumiinin värinen, numero on siellä palkeen yläpäässä jousikupin sisällä
Ja se keula on epk tosiaan tasan koska siellä on edelleen ne rautajouset, kyseessä ei ole vieläkään Airmatic alustalla varustettu auto
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Juu kyllä, nimenomaan näin epäilen asian olevanepk kirjoitti:aa, sehän selventää nii meinaat että sulla olis airmatic pussi aftermarkettina jommalla kummalla puolella ja toisella puolella sitten aftermarket normi pussi. Tosiaan.
Eteenkin jos käytettynä ostettu toinen pussi niin on aivan hyvin mahdollista että tällainen tilanne pääsee syntymään!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Ei mitään tietoa. Ei ole tarvinnut w211sen kanssa värkätä.Jube kirjoitti:
Osaako Mika sanoa paljonko vastusarvo kuuluisi noissa Arnotin pusseissa olla?
Ko. tiedon kun saisi niin voisi mittaamalla todeta osuuko epäilykseni oikeaan sen suhteen että toisella puolella olisi airmaticin pussi...
W220 ässässä ei ole noita jousen päässä olevia venttiilejä ollenkaan.
Sen verran tuosta kallellaan kulkemisesta, että takajousen osalta Bilsteinin (OEM) ja Arnottin pussukoiden välillä on jonkinlainen tilavuusero. Ajelin olosuhteiden pakosta jonkin aikaa eriparisilla ilmajousilla kun revenneen Arnottin tilalle vaihdettiin orkkisjousi. Muistaakseni samalla paineella Arnottin puoleinen kulma oli alempana.
Tämä siis ei-airmatic farkulla. Ilmaventtiilien käämitykseen liittyvää virheilmoitusta ei tässä tapauksessa tullut, koska silloiset Arnottit olivat mallia johon vaihdettiin venttiili vanhasta jousesta, eli se oli siis sama kuin toisen puolen Bilsteinissa.
Tämä siis ei-airmatic farkulla. Ilmaventtiilien käämitykseen liittyvää virheilmoitusta ei tässä tapauksessa tullut, koska silloiset Arnottit olivat mallia johon vaihdettiin venttiili vanhasta jousesta, eli se oli siis sama kuin toisen puolen Bilsteinissa.