C200 CDI vm.02 ei starttaa
C200 CDI vm.02 ei starttaa
Hellurei vaan kaikille!!
Nyt alkaa itseltä loppua usko ja taidot tämän kanssa, eli se klassinen "tää ei starttaa". Mutta, sulake nro.52 palaa. Kun laittaa virrat päälle, kaikki ok, mutta kun kääntää avaimesta startin päälle ni sulake kajahtaa välittömästi. Jos vaihtaa 20A sulakkeet tilalle niin ääni on kovempi ja sulake palaa edelleen, 30A en sitte enää kokeilekkaan. Startti on jo vaihdettu uuteen, uusi maakaapeli asennettu lohkon ja auton oman maapisteen väliin, starttirele S konehuoneesta purettu ja putsattu, kaikki releet heiluteltu perästä. Kuskin a-pilarin sulakerasiasta sulakkeet ehjänä.
Tämä ei-haluttu ominaisuus alkoi hiipien, eli alkuun kun vaihto uuden sulakkeen ni sitte lähti tulille normaalisti. Sulakkeita alkoi sitte palaan tiheemmin ja nyt ei sitte starttaa ollenkaan. Mittaristo ei osaa kertoa mitään fiksua.
Jos ottaa releen irti niin sulake ei pala. (älä?)
Jos ottaa sulakkeen irti, rele ei sano mitään. (no shit)
Jos ottaa vetosolenoidin liittimen (violetti SAMin vieressä) sulake ei pala. (edelleenkään)
Jos ottaa vetosolenoidin johdon startilta irti, sulake ei pala. (aika vähissä vikapaikat eiks ni)
Kun kaikki on paikallaan ni sulake palaa.
Vetosolenoidin johto irti molemmista päistä ja mittaus maita vasten, ei ole maissa.
Violetti liitin irti ja vetosolenoidin läpi maita vasten n.3 muumia, sama kuin vetosolenoidin nastasta vaihdelaatikkoon.
Vaihdelaatikosta tai lohkosta akun miikkaan nolla muumia.
Onkos porukalla hyviä (tai huonoja) ehdotuksia? Staria varmaan käyttäisin jos sellainen olisi.
Nyt alkaa itseltä loppua usko ja taidot tämän kanssa, eli se klassinen "tää ei starttaa". Mutta, sulake nro.52 palaa. Kun laittaa virrat päälle, kaikki ok, mutta kun kääntää avaimesta startin päälle ni sulake kajahtaa välittömästi. Jos vaihtaa 20A sulakkeet tilalle niin ääni on kovempi ja sulake palaa edelleen, 30A en sitte enää kokeilekkaan. Startti on jo vaihdettu uuteen, uusi maakaapeli asennettu lohkon ja auton oman maapisteen väliin, starttirele S konehuoneesta purettu ja putsattu, kaikki releet heiluteltu perästä. Kuskin a-pilarin sulakerasiasta sulakkeet ehjänä.
Tämä ei-haluttu ominaisuus alkoi hiipien, eli alkuun kun vaihto uuden sulakkeen ni sitte lähti tulille normaalisti. Sulakkeita alkoi sitte palaan tiheemmin ja nyt ei sitte starttaa ollenkaan. Mittaristo ei osaa kertoa mitään fiksua.
Jos ottaa releen irti niin sulake ei pala. (älä?)
Jos ottaa sulakkeen irti, rele ei sano mitään. (no shit)
Jos ottaa vetosolenoidin liittimen (violetti SAMin vieressä) sulake ei pala. (edelleenkään)
Jos ottaa vetosolenoidin johdon startilta irti, sulake ei pala. (aika vähissä vikapaikat eiks ni)
Kun kaikki on paikallaan ni sulake palaa.
Vetosolenoidin johto irti molemmista päistä ja mittaus maita vasten, ei ole maissa.
Violetti liitin irti ja vetosolenoidin läpi maita vasten n.3 muumia, sama kuin vetosolenoidin nastasta vaihdelaatikkoon.
Vaihdelaatikosta tai lohkosta akun miikkaan nolla muumia.
Onkos porukalla hyviä (tai huonoja) ehdotuksia? Staria varmaan käyttäisin jos sellainen olisi.
-
- Viestit: 104
- Liittynyt: 13.5.2015 10:14
Edellisen startin aikana alkoi oireilemaan, ja oireilun jälkeen on siis vaihdettu startti jo kertaalleen. Henk koht en uskoisi että olisi startissa vika enää.dealer kirjoitti:Jos ottaa vetosolenoidin johdon startilta irti, sulake ei pala. (aika vähissä vikapaikat eiks ni)
Vähissä on jos toista starttia vielä kokeilisi, vaikka oudolta tuntuu
Missäspäin tää temppuaa ?
Onks näissä starttirele SAM issa ?? Kurkattu sen pohjaan / alapuolen liitoksia ?
Onko startille annettu suoraan sähköä solenoidille, räpsääkö johdon punaseks ?
Onks näissä starttirele SAM issa ?? Kurkattu sen pohjaan / alapuolen liitoksia ?
Onko startille annettu suoraan sähköä solenoidille, räpsääkö johdon punaseks ?
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
-
- Viestit: 104
- Liittynyt: 13.5.2015 10:14
Ite ei löydetty vikaa niin vein mersukorjaamolle,lapussa luki vaan että virtalukonpohjanvaihto ja osa 380 euroa yhteensä.Kaimaani kirjoitti:Saakohan tuon mitattua jollain tapaa fiksusti/kivuttomasti? Missä hintaluokassa semmoinen virtalukon pohja on, tartteeko koodata, voiko korjata ite?Marttivainaa kirjoitti:virtalukonpohja rikki tai meillä oli ihan samt oireet.
kai sen voi itekki vaihtaa
Kyseinen potilas temppuaa Mäntsälässä, ja täällä ei ihan vieressä taida mersukorjaamoa edes olla.
Apustarttivirtaa ei ole koitettu antaa. Etu SAMin vieressä on starttirele ym sulakkeet ja releet, kyllä ne näyttäsi kunnossa olevan. Aina kun vahingossa jonkun sähkökaavion löytää ni pääsee mittaan sitä sulakerasiaa.
En tiä näkeekö tollasta vikaa staarilla, en ole moista livenä nähnyt. Tänään on tarkoitus alkaa irrottelemaan sisustaa ja etsimään virtalukon muovikokonaisuutta. Ja sitte saakin ihmetellä että mistä sinne saa korvaavan osan ja sen toimimaan.
Apustarttivirtaa ei ole koitettu antaa. Etu SAMin vieressä on starttirele ym sulakkeet ja releet, kyllä ne näyttäsi kunnossa olevan. Aina kun vahingossa jonkun sähkökaavion löytää ni pääsee mittaan sitä sulakerasiaa.
En tiä näkeekö tollasta vikaa staarilla, en ole moista livenä nähnyt. Tänään on tarkoitus alkaa irrottelemaan sisustaa ja etsimään virtalukon muovikokonaisuutta. Ja sitte saakin ihmetellä että mistä sinne saa korvaavan osan ja sen toimimaan.
- kuningatar
- Viestit: 1358
- Liittynyt: 20.10.2010 9:51
- Paikkakunta: Järvenpää
APP-Autokorjaamo löytyy Järvenpäästä.Kaimaani kirjoitti:Kyseinen potilas temppuaa Mäntsälässä, ja täällä ei ihan vieressä taida mersukorjaamoa edes olla.
http://vuoristo.xyz/app/
Tinaruusun haltija
Miiteissä on tullut käytyä, päivitykset eivät enää toimi
Miiteissä on tullut käytyä, päivitykset eivät enää toimi
-
- Viestit: 104
- Liittynyt: 13.5.2015 10:14
juu ei ollu c vaan E-malli,kaikki meitin mersut ollu e-malleja paitti ne ihan vanhat mallit 70 ja 60 luvultadealer kirjoitti:Onko Marttivainaan auto ollut W203 josta tässä on kyse ?
Sen virtalukko on muovinen kokonaisuus jossa ei ole pohjaa erikseen, irrallaan olevan lukon korjauskin maksaa yleensä enemmän kuin 380 €
Erittäin suuri kiitos osallistuneille, homma ratkesi tänään!
Lyhykäisyydessään joku stnan saksalaisinsinöörinpoikanen oli tehtaalla jo laittalu lohkon kylkeen jonku prkl jäähdytinnesteen lislämmittimen, ja vetäny sieltä (vissiiin ei ollu niin hyvä maanantai sillon) startille kans piuhan. Täten, kun se tyyppivikainen jo syntyssään lisälämmitin menee oikosulkuun niin se polttaa startin sulaketta. Ja ei, sitä ei irroteta yläkautta ja alakautta saa ottaa startin irti. Mutta ny se toimii!!
Lyhykäisyydessään joku stnan saksalaisinsinöörinpoikanen oli tehtaalla jo laittalu lohkon kylkeen jonku prkl jäähdytinnesteen lislämmittimen, ja vetäny sieltä (vissiiin ei ollu niin hyvä maanantai sillon) startille kans piuhan. Täten, kun se tyyppivikainen jo syntyssään lisälämmitin menee oikosulkuun niin se polttaa startin sulaketta. Ja ei, sitä ei irroteta yläkautta ja alakautta saa ottaa startin irti. Mutta ny se toimii!!
Hyvä kun selkis.
Täältäkinpäin vois löytyä joskus tukea, jopa apujakin
Täältäkinpäin vois löytyä joskus tukea, jopa apujakin
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Siis tota, minkälainen lämmitin sinne oli laitettu? Polttokäyttönen vai sähkö ja mitä sil oli haettu et startille vedetty piuha? Jatkuvaa virtaa?Kaimaani kirjoitti:Erittäin suuri kiitos osallistuneille, homma ratkesi tänään!
Lyhykäisyydessään joku stnan saksalaisinsinöörinpoikanen oli tehtaalla jo laittalu lohkon kylkeen jonku prkl jäähdytinnesteen lislämmittimen, ja vetäny sieltä (vissiiin ei ollu niin hyvä maanantai sillon) startille kans piuhan. Täten, kun se tyyppivikainen jo syntyssään lisälämmitin menee oikosulkuun niin se polttaa startin sulaketta. Ja ei, sitä ei irroteta yläkautta ja alakautta saa ottaa startin irti. Mutta ny se toimii!!
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Jaa okei. Tänään juuri kun ropailin haarottimen lohkolämppäriin niin tutkailin samalla startin piuhoja, joku se niistä vissii o..
Minulla ollut myös tätä käyntiin lähtemättömyyttä semmoisella oireelle että startilta kuuluu vain kova ääninen kurahdas/kirkasu. Tämä alkoi vasta kun tuli hieman kylmemmät kelit.. Lähtee sitten toisella tai kolmannella yrittämällä hyvin käyntiin kunhan avaimen veivaa 0-asennon kautta
Virtalukko käsittelee mielestäni kurahdukset ja merkkivalot oikeen mallikkaasti(vert töissä 4samanlaisen kopan kanssa), akku kunnossa, sulakkeita ei polta, SAMeja en ole tutkinut, varmaan takakyljestä alotettava paikkojen hierominen
Minulla ollut myös tätä käyntiin lähtemättömyyttä semmoisella oireelle että startilta kuuluu vain kova ääninen kurahdas/kirkasu. Tämä alkoi vasta kun tuli hieman kylmemmät kelit.. Lähtee sitten toisella tai kolmannella yrittämällä hyvin käyntiin kunhan avaimen veivaa 0-asennon kautta
Virtalukko käsittelee mielestäni kurahdukset ja merkkivalot oikeen mallikkaasti(vert töissä 4samanlaisen kopan kanssa), akku kunnossa, sulakkeita ei polta, SAMeja en ole tutkinut, varmaan takakyljestä alotettava paikkojen hierominen
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93