W163 vikatila/vaihteisto
W163 vikatila/vaihteisto
Uusi foorumilainen tarvitsisi hieman apua ML:n kanssa. Autona siis vm2000 ML 270CDI. Ajettu 370tkm. Katsastettu juuri.
Auto on ollut vasta hetken minulla ja hankintahetkelläkin tiesin kaikkea pientä näprättävää autossa olevan, mutta tekniikka tuntui toimivan hyvin.
Auto meni yhtenä aamuna vikatilaan. Otti 3000kierrosta ja kulki alle neljää kymppiä. Mittaristoon syttyi BRAKE -varoitusvalo ja korvia raastava piippaus alkoi. Kävin luetuttamassa Bochilaisen testerillä vikakoodit ja lopputulos oli hieman surullinen:
Sähk.vaihteenval.moduuli
EWM ML
P1861 Pyöränopeus takavasen epälooginen
P1860 Pyöyränopeus tavaoikea epälooginen
Jakovaihteisto
Jakovaihteisto 1.0
P1831 Säädinmoott.petentiometrin signaali epälooginen
ABS
ESP Teves Mk20 versio 1
C1103 Pyörintänopeusanturi, taka oikea Väärä signaali/ei signaalia
C1102 Pyörintänopeusanturi, taka vasen Väärä signaali/ei signaalia
Airbag
Turvatyyny ABTC1 ARMIN
B1861 Airbagin laikauisupiiri1, vieressäistujan puoli Katkos/oikosulku
Instrumentit
Mittaristo 1.1
B1041 Kommunikaatio<->ABS/ESP Viallinen
C0210 Tuntematon vika
P1001 Tuntematon vika
Diesel EDC 15C6
P2203 Ulkoilnen määrävaikutus ESP Toimintahäiriö
P0500 Nopeusimpulsi CAN-signaali virheellinen
P1482 Hehkutuspääteaste Oikosulku
P1481 Hehutulppa sylinteri 3 Toimintahäiriö
Vaihteiston ohjaus
EGS1.0/3.0(EGS( 51)
22 Pyörä nopeus taka oikea (CAN,ABS/ASR/ESP) epäloogin. signaali
118 Pyörä nopeus taka oikea (CAN,ABS/ASR/ESP) epäloogin. signaali
119 Pyörä nopeus taka vasen (CAN,ABS/ASR/ESP) epäloogin. signaali
120 Kaasupolkimen asento tai pyörän nopeus epäloogin. signaali
132 CAN-tiedonsiirto moott. ohjainlaite tai moott.lämpötila(CAN, moot.ohj.l.) epäloogin. signaali
134 CAN-tiedonsiirto ABS/ASR/ESP CAN-kommunikaatiosas häiriö
135 CAN-tiedonsiirto moottorin ohjauslaitteeseen CAN-kommunikaatiosas häiriö
145 Moottorin pyörintänopeus Pyörintänopeus liian korkea
147 Ajoalue epäloogin.signaali
Olen nyt lukenut paljon tietoa vaihteistoista ja monesta muusta. Vaihteiston johtotöpselissä ei ollut öljyä, eikä ollut myöskään ohjaisboksissa. Edellinen omistaja kertoi vaihtaneensa töpselin "tutin", koska tämä näissä tyyppivikana. ABS-anturit vaihdettiin taakse, mutta edelleen vetää vikatilaan. Jossain kohtaa vikatila tuli silloin tällöin, nyt se tulee jatkuvasti.
Mitäs asiantuntijat sanovat: Mitäs kannattaisi lähteä tekemään ensimmäisenä. Ajatuksena olisi saada auto nyt ensiksi ajokuntoon, koska työmatkaa on ja laina-autoilla ajelu ei oikein nappaa.
Montaa mieltä ollaan myös testereistä ja ihanteellista olisi toki saada auto Starin päähän--oisko Satakunnassa tekijöitä?
Kiitos jo etukäteen!
Auto on ollut vasta hetken minulla ja hankintahetkelläkin tiesin kaikkea pientä näprättävää autossa olevan, mutta tekniikka tuntui toimivan hyvin.
Auto meni yhtenä aamuna vikatilaan. Otti 3000kierrosta ja kulki alle neljää kymppiä. Mittaristoon syttyi BRAKE -varoitusvalo ja korvia raastava piippaus alkoi. Kävin luetuttamassa Bochilaisen testerillä vikakoodit ja lopputulos oli hieman surullinen:
Sähk.vaihteenval.moduuli
EWM ML
P1861 Pyöränopeus takavasen epälooginen
P1860 Pyöyränopeus tavaoikea epälooginen
Jakovaihteisto
Jakovaihteisto 1.0
P1831 Säädinmoott.petentiometrin signaali epälooginen
ABS
ESP Teves Mk20 versio 1
C1103 Pyörintänopeusanturi, taka oikea Väärä signaali/ei signaalia
C1102 Pyörintänopeusanturi, taka vasen Väärä signaali/ei signaalia
Airbag
Turvatyyny ABTC1 ARMIN
B1861 Airbagin laikauisupiiri1, vieressäistujan puoli Katkos/oikosulku
Instrumentit
Mittaristo 1.1
B1041 Kommunikaatio<->ABS/ESP Viallinen
C0210 Tuntematon vika
P1001 Tuntematon vika
Diesel EDC 15C6
P2203 Ulkoilnen määrävaikutus ESP Toimintahäiriö
P0500 Nopeusimpulsi CAN-signaali virheellinen
P1482 Hehkutuspääteaste Oikosulku
P1481 Hehutulppa sylinteri 3 Toimintahäiriö
Vaihteiston ohjaus
EGS1.0/3.0(EGS( 51)
22 Pyörä nopeus taka oikea (CAN,ABS/ASR/ESP) epäloogin. signaali
118 Pyörä nopeus taka oikea (CAN,ABS/ASR/ESP) epäloogin. signaali
119 Pyörä nopeus taka vasen (CAN,ABS/ASR/ESP) epäloogin. signaali
120 Kaasupolkimen asento tai pyörän nopeus epäloogin. signaali
132 CAN-tiedonsiirto moott. ohjainlaite tai moott.lämpötila(CAN, moot.ohj.l.) epäloogin. signaali
134 CAN-tiedonsiirto ABS/ASR/ESP CAN-kommunikaatiosas häiriö
135 CAN-tiedonsiirto moottorin ohjauslaitteeseen CAN-kommunikaatiosas häiriö
145 Moottorin pyörintänopeus Pyörintänopeus liian korkea
147 Ajoalue epäloogin.signaali
Olen nyt lukenut paljon tietoa vaihteistoista ja monesta muusta. Vaihteiston johtotöpselissä ei ollut öljyä, eikä ollut myöskään ohjaisboksissa. Edellinen omistaja kertoi vaihtaneensa töpselin "tutin", koska tämä näissä tyyppivikana. ABS-anturit vaihdettiin taakse, mutta edelleen vetää vikatilaan. Jossain kohtaa vikatila tuli silloin tällöin, nyt se tulee jatkuvasti.
Mitäs asiantuntijat sanovat: Mitäs kannattaisi lähteä tekemään ensimmäisenä. Ajatuksena olisi saada auto nyt ensiksi ajokuntoon, koska työmatkaa on ja laina-autoilla ajelu ei oikein nappaa.
Montaa mieltä ollaan myös testereistä ja ihanteellista olisi toki saada auto Starin päähän--oisko Satakunnassa tekijöitä?
Kiitos jo etukäteen!
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4273
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: W163 vikatila/vaihteisto
Johtosarjan tarkistus siitä on hyvä aloittaanttuko kirjoitti:Uusi foorumilainen tarvitsisi hieman apua ML:n kanssa. Autona siis vm2000 ML 270CDI. Ajettu 370tkm. Katsastettu juuri.
Auto on ollut vasta hetken minulla ja hankintahetkelläkin tiesin kaikkea pientä näprättävää autossa olevan, mutta tekniikka tuntui toimivan hyvin.
Auto meni yhtenä aamuna vikatilaan. Otti 3000kierrosta ja kulki alle neljää kymppiä. Mittaristoon syttyi BRAKE -varoitusvalo ja korvia raastava piippaus alkoi. Kävin luetuttamassa Bochilaisen testerillä vikakoodit ja lopputulos oli hieman surullinen:
Sähk.vaihteenval.moduuli
EWM ML
P1861 Pyöränopeus takavasen epälooginen
P1860 Pyöyränopeus tavaoikea epälooginen
Jakovaihteisto
Jakovaihteisto 1.0
P1831 Säädinmoott.petentiometrin signaali epälooginen
ABS
ESP Teves Mk20 versio 1
C1103 Pyörintänopeusanturi, taka oikea Väärä signaali/ei signaalia
C1102 Pyörintänopeusanturi, taka vasen Väärä signaali/ei signaalia
Airbag
Turvatyyny ABTC1 ARMIN
B1861 Airbagin laikauisupiiri1, vieressäistujan puoli Katkos/oikosulku
Instrumentit
Mittaristo 1.1
B1041 Kommunikaatio<->ABS/ESP Viallinen
C0210 Tuntematon vika
P1001 Tuntematon vika
Diesel EDC 15C6
P2203 Ulkoilnen määrävaikutus ESP Toimintahäiriö
P0500 Nopeusimpulsi CAN-signaali virheellinen
P1482 Hehkutuspääteaste Oikosulku
P1481 Hehutulppa sylinteri 3 Toimintahäiriö
Vaihteiston ohjaus
EGS1.0/3.0(EGS( 51)
22 Pyörä nopeus taka oikea (CAN,ABS/ASR/ESP) epäloogin. signaali
118 Pyörä nopeus taka oikea (CAN,ABS/ASR/ESP) epäloogin. signaali
119 Pyörä nopeus taka vasen (CAN,ABS/ASR/ESP) epäloogin. signaali
120 Kaasupolkimen asento tai pyörän nopeus epäloogin. signaali
132 CAN-tiedonsiirto moott. ohjainlaite tai moott.lämpötila(CAN, moot.ohj.l.) epäloogin. signaali
134 CAN-tiedonsiirto ABS/ASR/ESP CAN-kommunikaatiosas häiriö
135 CAN-tiedonsiirto moottorin ohjauslaitteeseen CAN-kommunikaatiosas häiriö
145 Moottorin pyörintänopeus Pyörintänopeus liian korkea
147 Ajoalue epäloogin.signaali
Olen nyt lukenut paljon tietoa vaihteistoista ja monesta muusta. Vaihteiston johtotöpselissä ei ollut öljyä, eikä ollut myöskään ohjaisboksissa. Edellinen omistaja kertoi vaihtaneensa töpselin "tutin", koska tämä näissä tyyppivikana. ABS-anturit vaihdettiin taakse, mutta edelleen vetää vikatilaan. Jossain kohtaa vikatila tuli silloin tällöin, nyt se tulee jatkuvasti.
Mitäs asiantuntijat sanovat: Mitäs kannattaisi lähteä tekemään ensimmäisenä. Ajatuksena olisi saada auto nyt ensiksi ajokuntoon, koska työmatkaa on ja laina-autoilla ajelu ei oikein nappaa.
Montaa mieltä ollaan myös testereistä ja ihanteellista olisi toki saada auto Starin päähän--oisko Satakunnassa tekijöitä?
Kiitos jo etukäteen!
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kiitos vinkeistä!
Tänään tutkailtu autoa pitkän kaavan mukaan. Ensimmäiseksi tarkastin tuon abs-pumpulta lähtevän johtosarjan-->vaikutti olevan ok, mutta kuitenkin käytin liittimen irti ja puhdistelin elektroniikka spraylla ja paineilmalla kuivailin. Samalla katsoin muut liittimet/johdot vasemman etupyörän sisimmäisen kurakaaren takaa. Kaikki ok.
Tämän jälkeen kävin konehuoneen johtojen kimppuun, kävin liittimet jotka vaikuttivat öljyisiltä läpi. Huomioin myös, että korkeapainepumppu vuotaa iloisesti, joten sinne pitänee vaihtaa tiivisteet. Vaikutti vuotavan "juurestaan" eli koneen puoleiselta kyljeltä. Konehuoneen puolella tulipellin yläreunassa kulkevan johtosarjan sukka oli puhki, mutta johdot ehjät. Oli hangannut ilmastoinnin putkeen. Teippailtu kuntoon.
Auton alla ihmetelessä huomioin startilta lähtevän piuhan, joka oli ottanut runkoon-piuhan pinta rikki ja se laitettu kuntoon.
Takapyörällä kattelin abs-antureiden liittimet ja oikea takaliitin(vaihdettu abiko-liittimet) oli huono ja se uusittu. Johtoviennit runkoon ok.
Auto tulille. Ensin alkoi heti piippailemaan, mutta parin käynnistyksen ja vaihteiston nollaamisen jälkeen(en tiedä vaikuttiko tämä) auto EI enää mennyt vikatilaan käynnistyksessä! Huokaisin jo helpotuksesta, mutta liikkeelle lähdön jälkeen meni vikatilaan. Huomiona se, että nopeuden noustessa yli 20km/h vikatila meni päälle ja brake-valo syttyi. Kertaalleen pääsin pidemmän matkan alle 20km/h ajettuani nostamaan nopeuden korkeammalle, mutta hetken päästä vikatila meni jälleen päälle.
Käynnistäessä muuten ABS ja LOW RANGE valot vilkkuvat muutaman kerran. ABS tuntuu olevan poissa pelistä. LOW RANGE-valosta olen lukenut, että johtunee jakolaatikon kyljessä olevasta sähkömoottorista tms..
Mistähän sitä seuraavaksi etsisi vikaa. Olisiko vielä hyviä vinkkejä? Olisi kätevää, jos auton saisi starin päähän. Autotalosta Porissa sanoivat, että voi viedä maanantaina mutta eivät tiedä koska kerkeää ihmettelemään autoa. 40€ pelkät koodit, mutta jos mitään muuta haluaa niin 90€++ hintaa.
Tänään tutkailtu autoa pitkän kaavan mukaan. Ensimmäiseksi tarkastin tuon abs-pumpulta lähtevän johtosarjan-->vaikutti olevan ok, mutta kuitenkin käytin liittimen irti ja puhdistelin elektroniikka spraylla ja paineilmalla kuivailin. Samalla katsoin muut liittimet/johdot vasemman etupyörän sisimmäisen kurakaaren takaa. Kaikki ok.
Tämän jälkeen kävin konehuoneen johtojen kimppuun, kävin liittimet jotka vaikuttivat öljyisiltä läpi. Huomioin myös, että korkeapainepumppu vuotaa iloisesti, joten sinne pitänee vaihtaa tiivisteet. Vaikutti vuotavan "juurestaan" eli koneen puoleiselta kyljeltä. Konehuoneen puolella tulipellin yläreunassa kulkevan johtosarjan sukka oli puhki, mutta johdot ehjät. Oli hangannut ilmastoinnin putkeen. Teippailtu kuntoon.
Auton alla ihmetelessä huomioin startilta lähtevän piuhan, joka oli ottanut runkoon-piuhan pinta rikki ja se laitettu kuntoon.
Takapyörällä kattelin abs-antureiden liittimet ja oikea takaliitin(vaihdettu abiko-liittimet) oli huono ja se uusittu. Johtoviennit runkoon ok.
Auto tulille. Ensin alkoi heti piippailemaan, mutta parin käynnistyksen ja vaihteiston nollaamisen jälkeen(en tiedä vaikuttiko tämä) auto EI enää mennyt vikatilaan käynnistyksessä! Huokaisin jo helpotuksesta, mutta liikkeelle lähdön jälkeen meni vikatilaan. Huomiona se, että nopeuden noustessa yli 20km/h vikatila meni päälle ja brake-valo syttyi. Kertaalleen pääsin pidemmän matkan alle 20km/h ajettuani nostamaan nopeuden korkeammalle, mutta hetken päästä vikatila meni jälleen päälle.
Käynnistäessä muuten ABS ja LOW RANGE valot vilkkuvat muutaman kerran. ABS tuntuu olevan poissa pelistä. LOW RANGE-valosta olen lukenut, että johtunee jakolaatikon kyljessä olevasta sähkömoottorista tms..
Mistähän sitä seuraavaksi etsisi vikaa. Olisiko vielä hyviä vinkkejä? Olisi kätevää, jos auton saisi starin päähän. Autotalosta Porissa sanoivat, että voi viedä maanantaina mutta eivät tiedä koska kerkeää ihmettelemään autoa. 40€ pelkät koodit, mutta jos mitään muuta haluaa niin 90€++ hintaa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4273
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tutki se laatikon kyljessä oleva mötikkä oikosulun varaltaanttuko kirjoitti:Kiitos vinkeistä!
Tänään tutkailtu autoa pitkän kaavan mukaan. Ensimmäiseksi tarkastin tuon abs-pumpulta lähtevän johtosarjan-->vaikutti olevan ok, mutta kuitenkin käytin liittimen irti ja puhdistelin elektroniikka spraylla ja paineilmalla kuivailin. Samalla katsoin muut liittimet/johdot vasemman etupyörän sisimmäisen kurakaaren takaa. Kaikki ok.
Tämän jälkeen kävin konehuoneen johtojen kimppuun, kävin liittimet jotka vaikuttivat öljyisiltä läpi. Huomioin myös, että korkeapainepumppu vuotaa iloisesti, joten sinne pitänee vaihtaa tiivisteet. Vaikutti vuotavan "juurestaan" eli koneen puoleiselta kyljeltä. Konehuoneen puolella tulipellin yläreunassa kulkevan johtosarjan sukka oli puhki, mutta johdot ehjät. Oli hangannut ilmastoinnin putkeen. Teippailtu kuntoon.
Auton alla ihmetelessä huomioin startilta lähtevän piuhan, joka oli ottanut runkoon-piuhan pinta rikki ja se laitettu kuntoon.
Takapyörällä kattelin abs-antureiden liittimet ja oikea takaliitin(vaihdettu abiko-liittimet) oli huono ja se uusittu. Johtoviennit runkoon ok.
Auto tulille. Ensin alkoi heti piippailemaan, mutta parin käynnistyksen ja vaihteiston nollaamisen jälkeen(en tiedä vaikuttiko tämä) auto EI enää mennyt vikatilaan käynnistyksessä! Huokaisin jo helpotuksesta, mutta liikkeelle lähdön jälkeen meni vikatilaan. Huomiona se, että nopeuden noustessa yli 20km/h vikatila meni päälle ja brake-valo syttyi. Kertaalleen pääsin pidemmän matkan alle 20km/h ajettuani nostamaan nopeuden korkeammalle, mutta hetken päästä vikatila meni jälleen päälle.
Käynnistäessä muuten ABS ja LOW RANGE valot vilkkuvat muutaman kerran. ABS tuntuu olevan poissa pelistä. LOW RANGE-valosta olen lukenut, että johtunee jakolaatikon kyljessä olevasta sähkömoottorista tms..
Mistähän sitä seuraavaksi etsisi vikaa. Olisiko vielä hyviä vinkkejä? Olisi kätevää, jos auton saisi starin päähän. Autotalosta Porissa sanoivat, että voi viedä maanantaina mutta eivät tiedä koska kerkeää ihmettelemään autoa. 40€ pelkät koodit, mutta jos mitään muuta haluaa niin 90€++ hintaa.
~20kmh kohdilla abs/esp systeemi tekee itse testin
usein kuvailtu vika liittyy antureihin/niiden kehiin siis johtojen ollessa kunnossa joskus harvemmin on ollut yksikkö rikki
testeri kiinni ei väli mikä kunha sillä näkee ajossa pyörien nopeus tiedon
jos sieltä ei löydy niin myös porista on käynnyt useita kuusenalla...
viimeksi sieltä G mersu tuli kärryn päällä
mikä sitten viikon aikan eläke kiireiden välissä tuli kuntoon
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tänään jatkettu aamutuimaan auton ihmettelyä.
Tsekkasin tuon jakolaatiko kyljessä olevan sähkömoottorin. Vaikutti kaikin puolen olevan ok. Hiilet liikkui, eikä muutenkaan mitään epämääräistä huomioitavaa.
Takaa tsekkasin abs-anturit vielä kertaalleen ja kehät. Abs-anturit uudet, joten luulisi olevan kunnossa. Kehät kunnossa reiästä tsekattuna. Vasemman takapyörän takana johtosarja olikin hankautunut runkoon, joskin abs-anturin johdoissa ei mitään vikaa. Tsekattu sekin kuntoon.
Tällä hetkellä siis edelleen käynnistäessä vilkuttaa ABS ja LOW RANGE -valoja ja kun vauhti kiihtyy yli 20km/h menee vikatilaan piippauksen ja BRAKE-valon saattelemana. Muita valoja ei mittaristossa vikatilan aikana pala. Tänään pääsin taas kertaalleen pikkuhiljaa kiihdyttäessä normi nopeuksiin, joskin vaihteisto tuntui vaihtavan kovin isoilla kierroksilla. Kaksi kertaa myös keltainen kolmia vilkutti liikkeelle lähdettäessä hitaasti ajaessa, vaikka pyörät eivät kyllä lyöneet tyhjää. Vaikuttaisi siis siltä, että auto ei tiedä nopeudestaan mitään.
Huomenissa jatkan ihmettelyä taas. Auttaisikohan nyt vikakoodien nollaus Boschilaisella, kun kaikki mahdolliset johdot yms tsekkailtu? Voisin ajella töihin pitkän kaavan mukaan alle 20km/h ja siellä saisi testeriin auton taas kiinni. Onko turvallista ajaa tuolla nopeudella, kun vikatila ei päällä? Vikatila päällähän ei ole suositeltavaa ajaa ollenkaan.
Edelleen otetaan loistavia vinkkejä vastaan. ABS-jarrut ei tunnut muuten pelittävän. Jostain luin myös ABS-pumpun hiilien kulumisesta. Voisiko tuo tehdä tälläisiä temppuja? Jarruletkun kehui edellinen omistaja vaihtaneen kastsastukseen ja katsoin kuitista, että oli vaihtanut myös jonkun ESP-sivuttaiskiihtyvyysanturin.
Kiitoksia kovasti vinkeistä ja jos jollakin on Porin likeellä STARIA, niin voi ilmoittautua!
Tsekkasin tuon jakolaatiko kyljessä olevan sähkömoottorin. Vaikutti kaikin puolen olevan ok. Hiilet liikkui, eikä muutenkaan mitään epämääräistä huomioitavaa.
Takaa tsekkasin abs-anturit vielä kertaalleen ja kehät. Abs-anturit uudet, joten luulisi olevan kunnossa. Kehät kunnossa reiästä tsekattuna. Vasemman takapyörän takana johtosarja olikin hankautunut runkoon, joskin abs-anturin johdoissa ei mitään vikaa. Tsekattu sekin kuntoon.
Tällä hetkellä siis edelleen käynnistäessä vilkuttaa ABS ja LOW RANGE -valoja ja kun vauhti kiihtyy yli 20km/h menee vikatilaan piippauksen ja BRAKE-valon saattelemana. Muita valoja ei mittaristossa vikatilan aikana pala. Tänään pääsin taas kertaalleen pikkuhiljaa kiihdyttäessä normi nopeuksiin, joskin vaihteisto tuntui vaihtavan kovin isoilla kierroksilla. Kaksi kertaa myös keltainen kolmia vilkutti liikkeelle lähdettäessä hitaasti ajaessa, vaikka pyörät eivät kyllä lyöneet tyhjää. Vaikuttaisi siis siltä, että auto ei tiedä nopeudestaan mitään.
Huomenissa jatkan ihmettelyä taas. Auttaisikohan nyt vikakoodien nollaus Boschilaisella, kun kaikki mahdolliset johdot yms tsekkailtu? Voisin ajella töihin pitkän kaavan mukaan alle 20km/h ja siellä saisi testeriin auton taas kiinni. Onko turvallista ajaa tuolla nopeudella, kun vikatila ei päällä? Vikatila päällähän ei ole suositeltavaa ajaa ollenkaan.
Edelleen otetaan loistavia vinkkejä vastaan. ABS-jarrut ei tunnut muuten pelittävän. Jostain luin myös ABS-pumpun hiilien kulumisesta. Voisiko tuo tehdä tälläisiä temppuja? Jarruletkun kehui edellinen omistaja vaihtaneen kastsastukseen ja katsoin kuitista, että oli vaihtanut myös jonkun ESP-sivuttaiskiihtyvyysanturin.
Kiitoksia kovasti vinkeistä ja jos jollakin on Porin likeellä STARIA, niin voi ilmoittautua!
Kyllä sillä voi ajaa ihan normaalisti...anttuko kirjoitti: Vikatila päällähän ei ole suositeltavaa ajaa ollenkaan.
Edelleen otetaan loistavia vinkkejä vastaan. ABS-jarrut ei tunnut muuten pelittävän. Jostain luin myös ABS-pumpun hiilien kulumisesta. Voisiko tuo tehdä tälläisiä temppuja?
Hiilien loppuminen voi tehdä oireita myös. Tuossa ~20kmh vauhdissa pumppu käy hetken. jos hiilet on loppu niin ABS/EPS/BAS häiriötä se pukkaa.
Staarin nokkaan tuo olis hyvä saada. Loppus vikapaikan arpominen.
Vastaavaa vikaa haettu. Star tosiaan pyytää ajotestissä nopetta yli 10 kmh. Tässä testaamassani (joka siis eri kuin topikin aloittajan auto) yksilössä tuntuis kanssa johtosarja olevan kunnossa hiilet oli myös,mutta aina kun koittaa tehdä ajotestiä niin kaatuu magneettiventtiili testiin. Eli aloittajan autossakin saattaa olla tuota jarruyksikön venttiili vikaa ,jumittaa tms. Tämä siis toki täysin arvailua aloittajan autosta. Star testiin ja testaajalta mielenkiintoa
Star
Huomenissa tulee Starin kanssa joku harrastaja ihmettelemään MLää aamulla. Toivon mukaan löytyy suuntaa vialle, niin ei tarvi enää menettää yöunia. Eipä silti, en oo koskaan niin tosikko ollut, että yöunet menettäisin autojen takia. Mukavaa harrasteluahan tämä on. Ilmoittelen huomenna mitä Stari näyttää.
Noniin!
Tänään Star antoi tuomionsa vikatilan aiheuttajasta:
P1860 Luistonestojärjestelmän CAN-väylää pitkin lähettämä pyrintänopeussignaali oikea taka ei uskottava.
Muina huomioina antoi airbagin vian ja kolmos sylinterin hehkun vian, mutta ne eivät liittyne tähän.
Päivän ihmettelin takaa oikeanpuoleista abs-anturia. Johdotuksessa oli hieman epämääräisyyttä ja sitä kolvailinkin muutamaan otteeseen kuntoon. Vika ei vaan poistunut.
Ameriikkalaiselta foorumilta luin, että Low range -ominaisuus pitää kytkeä vaihteiston ollessa N-asennossa. Sekin alkoi pelittelemään muutamilla näppäilyillä.
Eli nyt kun auton käynnistää, niin ainoana valona jää palamaan hehkun valo. Ajoon kun lähtee, niin siinä reilussa 20km/h nopeudessa vikatila tulee päälle piippauksineen ja BRAKE-valo syttyy mittaristoon. Ennen tätä oranssi kolmiovalo vilkahtelee("lyö tyhjää"), joten varmaankin edelleenkin antaa virheellistä nopeutta tuolta anturilta. Katselin jo antureiden etäisyyksiäkin ja kokeilin prikkojen kanssa muuttaa hieman viallista lukemaa antavan anturin etäisyyttä kehästä. Ei vaikutusta. Tsekkailin myös uuden ja vanhan anturin sekä vasemman puoleisen anturin vastuslukemia ja samoja näyttivät kaikki. Toista johtoa joutui jatkamaan tuolla oikealla puolella, koska se oli aiemmin korjattu tökerösti ilman juotosta.
Varmaan muita neuvoja ei kenellekkään tule mieleen, kun johtojen tarkastelu? Minnes nuo johdot menevät? Ei viitsisi koko autoa purkaa ja katsella josko jostain sattuisi tärppäämään.
Tänään Star antoi tuomionsa vikatilan aiheuttajasta:
P1860 Luistonestojärjestelmän CAN-väylää pitkin lähettämä pyrintänopeussignaali oikea taka ei uskottava.
Muina huomioina antoi airbagin vian ja kolmos sylinterin hehkun vian, mutta ne eivät liittyne tähän.
Päivän ihmettelin takaa oikeanpuoleista abs-anturia. Johdotuksessa oli hieman epämääräisyyttä ja sitä kolvailinkin muutamaan otteeseen kuntoon. Vika ei vaan poistunut.
Ameriikkalaiselta foorumilta luin, että Low range -ominaisuus pitää kytkeä vaihteiston ollessa N-asennossa. Sekin alkoi pelittelemään muutamilla näppäilyillä.
Eli nyt kun auton käynnistää, niin ainoana valona jää palamaan hehkun valo. Ajoon kun lähtee, niin siinä reilussa 20km/h nopeudessa vikatila tulee päälle piippauksineen ja BRAKE-valo syttyy mittaristoon. Ennen tätä oranssi kolmiovalo vilkahtelee("lyö tyhjää"), joten varmaankin edelleenkin antaa virheellistä nopeutta tuolta anturilta. Katselin jo antureiden etäisyyksiäkin ja kokeilin prikkojen kanssa muuttaa hieman viallista lukemaa antavan anturin etäisyyttä kehästä. Ei vaikutusta. Tsekkailin myös uuden ja vanhan anturin sekä vasemman puoleisen anturin vastuslukemia ja samoja näyttivät kaikki. Toista johtoa joutui jatkamaan tuolla oikealla puolella, koska se oli aiemmin korjattu tökerösti ilman juotosta.
Varmaan muita neuvoja ei kenellekkään tule mieleen, kun johtojen tarkastelu? Minnes nuo johdot menevät? Ei viitsisi koko autoa purkaa ja katsella josko jostain sattuisi tärppäämään.
Ja taas ihmetelty pari päivää ML:n sielun elämää. On tsekkailtu johdotuksia ja kolvailtu liitoksia. Putsailtu abs tunnistin kehää ja mitä näitä nyt. Ei vaikutusta.
Auto näyttelee edelleen liikkeen lähdön välkeen keltaista kolmiota(vähän kuin sutisi) ja kun ylittää 20km/h, niin vikatila menee päälle piippauksen ja brake-valon saattelemana. Pari kertaa pääsin kovempiin nopeuksiin ja vaihteet vaihtui, kun ajelin tuota 20km/h jonkin matkaa ja pikkuhiljaa kiihdytin. Mittaristossa ei siis pala muita valoja, mutta mielestäni abs on myös pois pelistä.
Hohhoijaa, alkaa käymään työstä tämän mersun tutkailu
Edelleen hyviä vinkkejä otetaan vastaan!
Auto näyttelee edelleen liikkeen lähdön välkeen keltaista kolmiota(vähän kuin sutisi) ja kun ylittää 20km/h, niin vikatila menee päälle piippauksen ja brake-valon saattelemana. Pari kertaa pääsin kovempiin nopeuksiin ja vaihteet vaihtui, kun ajelin tuota 20km/h jonkin matkaa ja pikkuhiljaa kiihdytin. Mittaristossa ei siis pala muita valoja, mutta mielestäni abs on myös pois pelistä.
Hohhoijaa, alkaa käymään työstä tämän mersun tutkailu
Edelleen hyviä vinkkejä otetaan vastaan!
Niin olikos tuota koitettu millä tahansa testerillä lukea pyörien nopeustietoja ajossa?
Mitään tuosta ymmärrä, mutta näin maallikkona heittäisin että sieltä ei nyt sitten kuitenkaan tule joka pyörältä uskottavaa tietoa….siis oliko sinne oikealle taakse askarreltu joku mikä sattuu anturi abikoilla, vai ihan varmasti sellainen mikä sinne kuuluukin?
EDIT. Dealer ehti ensin
Mitään tuosta ymmärrä, mutta näin maallikkona heittäisin että sieltä ei nyt sitten kuitenkaan tule joka pyörältä uskottavaa tietoa….siis oliko sinne oikealle taakse askarreltu joku mikä sattuu anturi abikoilla, vai ihan varmasti sellainen mikä sinne kuuluukin?
EDIT. Dealer ehti ensin
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Mulla herjaili w164 samoja vikoja ja vika löytyi johtosarjasta renkaan läheltä. Väillä toimi moitteetta ja välillä tuli vika päälle. Oli hankalahko löydettävä. Korjaukseksi riitti pari liitintä ja suojaus.dealer kirjoitti:Katsoitko Starilla pyörintänopeuksia ajossa ?
jos tämä on toistuva vika aina uudelleenniin se on anturi, kehä, johdotus edestä yksiköltä. Hyvin harvoin ohjainlaitteessa.P1860 Luistonestojärjestelmän CAN-väylää pitkin lähettämä pyrintänopeussignaali oikea taka ei uskottava.
Kävin taas tuolla hallilla ihmettelemässä MLää hetkisen. ABS pumpun läheltä tsekkasin vielä uudelleen johtosarjan, eikä siellä ollut mitään hankaumia. Takarenkaiden ja eturenkaiden likeeltä johtosarjat tsekattu. Oikealla takanahan oli abikoliitin ja siis ihan rekkarin mukaan tilattu anturi sinne laitettiin. Vian jatkuttua katsoin vielä liitokset ja tinailin ne kasaan. Tosin toinen johdoista vaikutti "hapettuneelta". Olisiko pitänyt kuoria johtoa pois niin pitkälle, että hapettumaa ei enää tulisi vastaan?
Nyt pistin muuten erikoisen jutun merkille: autossa ei pala ETS valo käynnistäessä.. eikä liiemmin missään muussakaan vaiheessa. Olisikohan joku ottanut polttimon pois(syystä tai toisesta)... Muuten kaikki valot mittaristossa palaa ja sammuu käynnistyksessä normaalisti(pois lukien tuo hehkun merkkivalo). Tosin uskoisin, että Star olisi antanut ETS:stä vikakoodin, jos siellä vikaa olisi isommalti?
Pyörien nopeuksia ajaessa ei ole katsottu. Vaikutti ilmeisesti Star-miehestä niin perinteiseltä nuo koodit jotka antoi, että ei nähnyt tähän syytä. Luistonesto valo(keltainen kolmio) vilkkuu tosiaan hetimmiten liikkeelle lähdön jälkeen ja vilkkuilee aina vikatilaan asti, jolloin sammuu. Auto siis varmaan luulee vieläkin, että se oikea takapyörä lyö tyhjää kokoajan(eikö ETS:n pitäisi periaatteessa jarruttaa "sutivaa" takapyörää?). Vilkkuva kolmio sammuu myös, kun vähääkään painaa jarrua.
Tähän voisi sanoa, että kun halvalla auton sain...
Nyt pistin muuten erikoisen jutun merkille: autossa ei pala ETS valo käynnistäessä.. eikä liiemmin missään muussakaan vaiheessa. Olisikohan joku ottanut polttimon pois(syystä tai toisesta)... Muuten kaikki valot mittaristossa palaa ja sammuu käynnistyksessä normaalisti(pois lukien tuo hehkun merkkivalo). Tosin uskoisin, että Star olisi antanut ETS:stä vikakoodin, jos siellä vikaa olisi isommalti?
Pyörien nopeuksia ajaessa ei ole katsottu. Vaikutti ilmeisesti Star-miehestä niin perinteiseltä nuo koodit jotka antoi, että ei nähnyt tähän syytä. Luistonesto valo(keltainen kolmio) vilkkuu tosiaan hetimmiten liikkeelle lähdön jälkeen ja vilkkuilee aina vikatilaan asti, jolloin sammuu. Auto siis varmaan luulee vieläkin, että se oikea takapyörä lyö tyhjää kokoajan(eikö ETS:n pitäisi periaatteessa jarruttaa "sutivaa" takapyörää?). Vilkkuva kolmio sammuu myös, kun vähääkään painaa jarrua.
Tähän voisi sanoa, että kun halvalla auton sain...
Edelleen; jos aina uudestaan tulee vikakoodi oikealta takaa niin vika on siellä, turha tutkia vasenta puolta tai etupyöriä.
Hapettuneet johdot kannattaa availla kunnes löytyy puhdasta.
Viimeisenä kokeiluna sitten virtapiirikaavion mukaan keulasta saakka uudet johdot sille anturille jota herjaa, vetää vaikka teipillä auton kylkeen siksi aikaa että saa koeajettua.
Hapettuneet johdot kannattaa availla kunnes löytyy puhdasta.
Viimeisenä kokeiluna sitten virtapiirikaavion mukaan keulasta saakka uudet johdot sille anturille jota herjaa, vetää vaikka teipillä auton kylkeen siksi aikaa että saa koeajettua.
wiimax.fi