verouudistus + tienkäyttömaksut
Totta mutta ajattelivatko ennen vaaleja että eivät asiasta joudu hallitusneuvotteluissa tästä asiasta jotain keskustelemaan?Mulqvist kirjoitti:Yksin on vaikea lupausta(joka lupaa ajaa asian puolesta, ei tehdä sitä.) pitää kun neuvottelupöydässä on usiampi paikalla.
-lähekkö Timo hallitukseen?
- no mikä jottei! Mut autovero luvattiin poistaa, sopisko että poistetaan?
- se on kuule miljardin potti, mut voidaan 200 miljuunaa tiputtaa uusilta autoilta, nostetaan sit 100 milliä lisää niiltä jotka ajelee vanhoilla romuilla, olisko se teidän vaalilupaus sillä hoidettu?
- no on tuo nyt tarpeeks lähellä sitä mitä luvattiin varsinkin kun vaaleihin on taas 4 vuotta, ei muuta kun salkkua kouraan kiitos!
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Meinaatko ettei kukaan ole aiemmin tehnyt katteettomia lupauksia, vasemmalle kääntyneetkin lupasi muutama satatuhatta työpaikkaa lisää ja enemmän lähti työpaikkoja.
Ehkä noita juttuja kannattaisi lukea vähän vähemmän absoluuttisesti ja miettiä mihin on käytännössä edes mahdollisuus.
Ehkä noita juttuja kannattaisi lukea vähän vähemmän absoluuttisesti ja miettiä mihin on käytännössä edes mahdollisuus.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
En todellakaan. Mutta en meinaa sitäkään että olisi aivan ok tehdä katteettomia lupauksia sen perusteella että joku toinenkin on joskus tehnyt niitä.Mulqvist kirjoitti: Meinaatko ettei kukaan ole aiemmin tehnyt katteettomia lupauksia
Täysin mahdollista että vika on lukijassa tässä tapauksessa. Käytännössä tässä sitten vaan aletaan keräämään autojen omistamisesta veroa 100 miljoonaa vuodessa enemmän kuin ennen, mikäpä siinä maksetaan kuten ennenkin on maksettu, olisi tästä voinut kuitenkin ennen vaalejakin vähän vihjaista mielestäni.Mulqvist kirjoitti: Ehkä noita juttuja kannattaisi lukea vähän vähemmän absoluuttisesti ja miettiä mihin on käytännössä edes mahdollisuus.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
kompromissi mikä kompromissi, kyllä sen varmasti olisi sen 100milliä ottaa jostain muualta, mutta kun kolme päättää ja ei olla yankee tyylisessä tai englantilaisessa järjestelmässä niin näinhän siinä käy.
meikäläisen mielestä koko kehitysapu voitaisiin laikata pois ja hävittää sillä koko autovero pois, koko yritystuki kokonaan pois ja sillä alentaa alvia sen mitä saa, liekö vähän reippaan prosentin, ja kaikki helvetin tuulimyllytuet pois ja keskittyä huuhaan sijaan oikeisiin asioihin.
tällä äänestyksellä ei ollut parenpaakaan hallitusta mahdollista saada, ja kaikenlisäksi leikkaukset ja sopeutukset ovat vielä liian pieniä ja ne pitäisi kohdistaa toisin. mutta toivotaan nyt ihmettä edes, jos ja kun tämä ei auta niin seuraavaksi täällä onkin imf hallitsemassa ja kreikan meininki, sillä erotuksella että täälä on talvisin kylmä nukkua kadulla.
meikäläisen mielestä koko kehitysapu voitaisiin laikata pois ja hävittää sillä koko autovero pois, koko yritystuki kokonaan pois ja sillä alentaa alvia sen mitä saa, liekö vähän reippaan prosentin, ja kaikki helvetin tuulimyllytuet pois ja keskittyä huuhaan sijaan oikeisiin asioihin.
tällä äänestyksellä ei ollut parenpaakaan hallitusta mahdollista saada, ja kaikenlisäksi leikkaukset ja sopeutukset ovat vielä liian pieniä ja ne pitäisi kohdistaa toisin. mutta toivotaan nyt ihmettä edes, jos ja kun tämä ei auta niin seuraavaksi täällä onkin imf hallitsemassa ja kreikan meininki, sillä erotuksella että täälä on talvisin kylmä nukkua kadulla.
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
Tuo käyttömaksujen nousu autoveron laskiessa on niin päivänselväämatematiikkaa, etten minä kyllä edes odottanut siitä erillistä ilmoitusta.
Nyt sentään hyötyy edes varakkaat sekä autokaupat. Ilman etukäteislupausta ei olisi laskettu mitään, mutta käyttömaksuja/bensanhintaa olisi taatusti nostettu silti. Sen verran on historia opettanut, että aina kun valtiolla on rahapula, autoilijasta aloitetaan.
Ja ei, minä en tule koskaan olemaan siinä asemassa, jossa ostetaan uusia autoja.
Nyt sentään hyötyy edes varakkaat sekä autokaupat. Ilman etukäteislupausta ei olisi laskettu mitään, mutta käyttömaksuja/bensanhintaa olisi taatusti nostettu silti. Sen verran on historia opettanut, että aina kun valtiolla on rahapula, autoilijasta aloitetaan.
Ja ei, minä en tule koskaan olemaan siinä asemassa, jossa ostetaan uusia autoja.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Ehkäpä siksi puhuttiin että vaalit oli tulossa?cvan kirjoitti:miksihän ne tyhmät politikot yleensä laski tai edes puhui autoverosta?
Ja sori mulqvistille, ei tässä ollut tarkoitusta tehdä mitään henk kohtaista hyökkäystä ketään kohtaan
Tuo poliitikkojen touhu vaan välillä kiristää hermoja.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Ei mitään, ihan tervettä keskustelua tämä vielä on ollut.
Ylipäätään nyt mentiin kuitenkin jossain eteenpäin, eli ulkomaiselle liikenteelle tulee tiemaksut joka on sekin kotiinpäin. Päätyykö se sitten tienpitoon millään muotoa vai muuten vain valtion kassaan josta sitten johonkin loputtomista huuhaa -projekteista.
Autoveron kevennys oli loppujen lopuksi merkityksetön, tuon vaikutukset ovat kuitenkin niin pienet että tokkopa viriää autokauppa juurikaan.
EDIT: Korjattu hieman poistamalla maininta korvamerkitystä verotulosta, en edes keksi miksi sen tuohon lykkäsin vaikka asia oli hyvinkin tiedossa ettei korvamerkittyä tuloa ole.
Ylipäätään nyt mentiin kuitenkin jossain eteenpäin, eli ulkomaiselle liikenteelle tulee tiemaksut joka on sekin kotiinpäin. Päätyykö se sitten tienpitoon millään muotoa vai muuten vain valtion kassaan josta sitten johonkin loputtomista huuhaa -projekteista.
Autoveron kevennys oli loppujen lopuksi merkityksetön, tuon vaikutukset ovat kuitenkin niin pienet että tokkopa viriää autokauppa juurikaan.
EDIT: Korjattu hieman poistamalla maininta korvamerkitystä verotulosta, en edes keksi miksi sen tuohon lykkäsin vaikka asia oli hyvinkin tiedossa ettei korvamerkittyä tuloa ole.
Viimeksi muokannut Mulqvist, 29.5.2015 17:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Onko tässä pilotointivaiheessa olevassa palvelussa jo esimakua tulevasta...
http://www.sonera.fi/tutustu+ja+osta/li ... tkalainen/
Rekisteröinnissä kysytään esimerkiksi auton rekisteritunnus, missä päätelaitetta tullaan käyttämään.
Sen verran aihe kiinnostaa, että hyödynsin tarjouksen maksuttomasta käytöstä vuoden loppuun. Kerrotaan kokemuksia kunhan palikka saapuu ja pääsee käyttämään.
Ainakin tuo palvelunkuvaus ja rekisteriseloste kannattaa lukea ajatuksella.
http://www.sonera.fi/tutustu+ja+osta/li ... tkalainen/
Rekisteröinnissä kysytään esimerkiksi auton rekisteritunnus, missä päätelaitetta tullaan käyttämään.
Sen verran aihe kiinnostaa, että hyödynsin tarjouksen maksuttomasta käytöstä vuoden loppuun. Kerrotaan kokemuksia kunhan palikka saapuu ja pääsee käyttämään.
Ainakin tuo palvelunkuvaus ja rekisteriseloste kannattaa lukea ajatuksella.
Aivan päivänselvää on, että paikannus tulee pakolliseksi varusteeksi autoihin, koska myös automaattinen hätäpuhelu tulee. Jälkimmäistä ei nimittäin voi olla olemassa ilman ensimmäistä. Siitä ei sitten ole kilometriveroon enää kuin päätös. Kilometriveroa tullaan perustelemaan uusilla käyttövoimilla, joihin ei saada polttoaineveroa. Se taas jää kertomatta, että kilometrivero tulee myös bensa- ja dieselautoihin, joista maksetaan myös polttoaineverot. Tätä tullaan perustelemaan sillä, että näin sähkö-, hybridi-, pierukaasu- ja vetyautot pitää saada edullisemmiksi ajaa kuin vaaralliset hiilidioksidikärryt.
Näillä mennään ja liikkumisen hinta pysyy korkeana. Eikä muuten asuminenkaan suinkaan halpene vaan kallistuu. Vanhojan asuntojen arvot vedetään alle käyttöarvojen rankaisemalla niitä lämmitystarpeesta, kun rakennusmäärätkset vaativat uusiin (tai remontoitaviin) taloihin likipitäen nollaenergiakulutuksen.
Näillä mennään ja liikkumisen hinta pysyy korkeana. Eikä muuten asuminenkaan suinkaan halpene vaan kallistuu. Vanhojan asuntojen arvot vedetään alle käyttöarvojen rankaisemalla niitä lämmitystarpeesta, kun rakennusmäärätkset vaativat uusiin (tai remontoitaviin) taloihin likipitäen nollaenergiakulutuksen.
Parit kuvat mokkulasta.
Paraatipuoli.
Liittimen kötös...
Laitteen toimittaja on Semel, se" taksista tuttu".
Mokkulan valmistaja ja tuotesivu:
http://www.wlius.com/index.php/integrators/piccolo-stx
Paraatipuoli.
Liittimen kötös...
Laitteen toimittaja on Semel, se" taksista tuttu".
Mokkulan valmistaja ja tuotesivu:
http://www.wlius.com/index.php/integrators/piccolo-stx
Mokkulan asentaminen ja virroissa pysyminen muodostui sen verran hankalaksi, että pistin palautuskuoreen ja suoran palautteen Soneralle.
Diesel ajoneuvossa jää vielä kulutustietokin saamatta, joten ei täytä minun tarvetta.
OBD pistokkeen malli oli tuossa asennuskaapelissa sellainen, että vaikka sen laittoi pohjaan niin millin liike ja mokkula virrattomaksi. Ei hyvä.
Ideaa on mutta toteutus tökkii pahemman kerran.
Diesel ajoneuvossa jää vielä kulutustietokin saamatta, joten ei täytä minun tarvetta.
OBD pistokkeen malli oli tuossa asennuskaapelissa sellainen, että vaikka sen laittoi pohjaan niin millin liike ja mokkula virrattomaksi. Ei hyvä.
Ideaa on mutta toteutus tökkii pahemman kerran.
En nyt jaksa kahlata koko topicia läpi
Mikä tää Papin mokkula juttu on
Edit. Mitä haluat seurata
Mikä tää Papin mokkula juttu on
Edit. Mitä haluat seurata
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Mika.
Lukase tämä http://www.sonera.fi/tutustu+ja+osta/li ... tkalainen/
Tarjottiin mahdollisuutta käyttää vuoden loppuun veloituksetta, mutta minun käyttöaika jäi noin vuorokauteen.
Käyttäjien juttua tuolla.
http://klaani.sonera.fi/t5/Sonera-Matka ... d-p/103098
Lukase tämä http://www.sonera.fi/tutustu+ja+osta/li ... tkalainen/
Tarjottiin mahdollisuutta käyttää vuoden loppuun veloituksetta, mutta minun käyttöaika jäi noin vuorokauteen.
Käyttäjien juttua tuolla.
http://klaani.sonera.fi/t5/Sonera-Matka ... d-p/103098
http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat ... 31125.html
Todenmukaiseksi korjattu versio:... tilalle suunnitellaan autoilijoilta kerättäviä asiakasmaksuja, jotka ehkä porrastettaisiin autojen päästöjen ja käyttövoiman mukaan.
...........
Kauppalehden mukaan uudistuksen häviäjiä olisivat työsuhdeautoilijat.
... tilalle suunnitellaan autoilijoilta kerättäviä asiakasmaksuja, jotka ehkä porrastettaisiin autojen päästöjen ja käyttövoiman mukaan.
...........
Kauppalehden mukaan uudistuksen häviäjiä olisivat autoilijat.
Jos liikenteen maksuasit kiinnostaa, kannattaa tutustua liikenne- ja viestintäministeriön sivuilla liikenneväylähankkeeseen. Siellä ajetaan ihan vakavissaan väylien (myös maanteiden) yhtitöittämistä. Yhtiö saisi rahat väyliin ja niiden ylläpitoon kayttömaksuista. Siinä voi sitten pohdiskella, mihin suuntaan mahtavat autoilun kustannukset mennä.
Aamun Hesari oli herännyt tähän samaan asiaan. Oletus on, että maantien käyttömaksu on hyvää vauhtia tulossa koko maahan. Täytynee hankkia gyrokopteri tai joku muu lentävä vehje liikkumiseen lähivuosina. Ei kestä perse niitä maksuja, jotka kehitellään pääkaupunkiseudun teille. Täälä ne tulee samalla varmasti myös kuntien kaduille.
Menee vähän asian sivuun mutta koskahan nämä päättäjät ottaa vaikka laskukoneen kätehe ja rupiaa laskemaan normaalin kansalaisen menoja vs tulot? Vuosittainen ajoneuvovero ei VARMASTI lähäre pois tai piänene, tai voi se hetkeksi lähteä mutta sittenne huamaa ettei perhana kassa kasvakkaan kun on oikeasti siirrytty kimppakyyteihin yms ja sitten ne taas nostetaan vähintään entiselleen.
Meinas naurattaa kun asioin seinäjoella valtionvirastos jokunen vuosi sitten, päivittelin siinä työmatkan kestoa jos kuljen tampereella junalla joka päivä. Hän kertoi kulkevansa kimppakyydillä ja kertoi ylihärmä-seinäjoki/työpäivä-ylihärmä olevan 12h... Tähän se sitten menee, täytyy varmaan ruveta katselemaan maantiepyörää tuohon 14km työmatkalle.. Aluksi menee varmaan tunti mutta kai sen saisi puolitettua hyvinnopiaa. Vai meneekö pyörältäkin "tievero" kun ajelee isoatietä töihin...
Meinas naurattaa kun asioin seinäjoella valtionvirastos jokunen vuosi sitten, päivittelin siinä työmatkan kestoa jos kuljen tampereella junalla joka päivä. Hän kertoi kulkevansa kimppakyydillä ja kertoi ylihärmä-seinäjoki/työpäivä-ylihärmä olevan 12h... Tähän se sitten menee, täytyy varmaan ruveta katselemaan maantiepyörää tuohon 14km työmatkalle.. Aluksi menee varmaan tunti mutta kai sen saisi puolitettua hyvinnopiaa. Vai meneekö pyörältäkin "tievero" kun ajelee isoatietä töihin...
Leikki ikä ---> koko ikä Ei riemulla rajaa ku takavedolla ajaas
2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
Täällähän tiedetään, että HSL:n kustannukset kasvavat paljon nopeammin kuin talous monta monta vuotta. Sitä reikää tilkkimään kaikki poliitikot haluavat katumaksut kuntien ja valtion väylille. Eli odotettavissa on moninkertaiset maksut muuhun maahan nähden, eikä niiden tuotto mene väyliin vaan busseihin, joita ajellaan Sipoossakin 10 minuutin vuoroväleillä läpi päivän, vaikka käyttäjiä on kerran kuussa.
Hommahan kertautuu vielä sillä, että vakuutusyhtiöt ottavat kaupungeissa isommat maksut, koska peltikolareita ja paljn liikennettä. Ainut edes siedettävä väylämaksusysteemi olisi, että autovero, dieselvero ja käyttömaksut kokonaan pois. Maksutaakka polttoaineen veroihin ja väylämaksuihin. Samalla pitäisi laittaa saastemääräykset kuntoon kaupunki-ilman kannalta.
Tämän jälkeen voisi ostaa pihalle seisomaan jonkun bensa-kasin, jotta saastuttaisi niin saatanasti sillloin harvoin kun ajetaan. Työnantajalta reilu lisäys etäpäiviin ja verotukseen työhuonevähennys. Auto seisomaan aina maanantaista perjantaihin, notta vakuutusmaksuista saisi ilmat pois. Ja totta kai yleisönosastolle vaatimaan lisää julksita liikennettä ja sinne vartijoita huumeveikkojen jahtaukseen.
Hommahan kertautuu vielä sillä, että vakuutusyhtiöt ottavat kaupungeissa isommat maksut, koska peltikolareita ja paljn liikennettä. Ainut edes siedettävä väylämaksusysteemi olisi, että autovero, dieselvero ja käyttömaksut kokonaan pois. Maksutaakka polttoaineen veroihin ja väylämaksuihin. Samalla pitäisi laittaa saastemääräykset kuntoon kaupunki-ilman kannalta.
Tämän jälkeen voisi ostaa pihalle seisomaan jonkun bensa-kasin, jotta saastuttaisi niin saatanasti sillloin harvoin kun ajetaan. Työnantajalta reilu lisäys etäpäiviin ja verotukseen työhuonevähennys. Auto seisomaan aina maanantaista perjantaihin, notta vakuutusmaksuista saisi ilmat pois. Ja totta kai yleisönosastolle vaatimaan lisää julksita liikennettä ja sinne vartijoita huumeveikkojen jahtaukseen.
Musta laatikko Italiassa. Vielä vapaaehtoinen, mutta kohta pakollinen? Tässä vaiheessa vakuutusyhtiöiden käytössä.
http://yle.fi/uutiset/3-9306219
Milloinhan meidän neropatit hoksaa tämän...?
http://yle.fi/uutiset/3-9306219
Milloinhan meidän neropatit hoksaa tämän...?
Minua jotenkin kiehtoo tuon järjestelmän huijaaminen. Ainakin alkuvaiheessa olisi varmasti helppoa siirtää mokoma murkula irrallisen akun kanssa tönöttämaan aloillensa.Pappi kirjoitti:Musta laatikko Italiassa. Vielä vapaaehtoinen, mutta kohta pakollinen? Tässä vaiheessa vakuutusyhtiöiden käytössä.
http://yle.fi/uutiset/3-9306219
Milloinhan meidän neropatit hoksaa tämän...?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Varmasti helppo siirtää noita alkeellisia purkkeja, mutta mitenkä reagoi mahdollisessa esim kolaritilanteessa kun purkista näkee että et olekkaan ollut paikalla... Tulee sanktio. Ja sitten hankala kun alkavat tunkeen autoihin vakiona moisiaMou kirjoitti:Minua jotenkin kiehtoo tuon järjestelmän huijaaminen. Ainakin alkuvaiheessa olisi varmasti helppoa siirtää mokoma murkula irrallisen akun kanssa tönöttämaan aloillensa.Pappi kirjoitti:Musta laatikko Italiassa. Vielä vapaaehtoinen, mutta kohta pakollinen? Tässä vaiheessa vakuutusyhtiöiden käytössä.
http://yle.fi/uutiset/3-9306219
Milloinhan meidän neropatit hoksaa tämän...?
Harvassa on ne tämän päivän autot (tai oikeastaan minkä tahansa laitteet) joissa tuota sijaintitiedon keruuta ei ole jossain muodossa. Ja kun vermeet on mallisuojattu ja kaikki ajoneuvojen lokitietokin on laeilla suojatusti autonvalmistajan omaisuutta ovat verokarhulle avautuneet mahdollisuudet niin kuin lapselta tikkarin pois otto.laineracing kirjoitti:Mou kirjoitti:Pappi kirjoitti:Musta laatikko ... Ja sitten hankala kun alkavat tunkeen autoihin vakiona moisia
Sitä saamme mitä tilaamme.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Mitähän sieniä nämä nyt oikein nappailee...
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005022320.html
Käytännössä yksityiset palveluntarjoajat laskuttaisivat autoilijaa oman hinnoittelunsa mukaisesti. Näin kilometrien hinta voisi olla erilainen eri puolilla maata ja eri ajoneuvoilla, minkä lisäksi laskutettaville kansalaisille voitaisiin tarjota myös pakettihinnoittelua.
”Homma toimisi siis samaan tapaan kuin teleoperaattoreilla, joilla on kiinteähintaisia datapaketteja”, HS summaa ja kertoo, että liikenneverkkoyhtiö saisi rahansa palveluntarjoajalta, joka maksaisi teiden käytöstä tukkuhintaa.
Liikenteen pakettihinnoittelu voitaisiin kytkeä myös joukkoliikenteeseen sekä erilaisiin yhteiskäyttö-, vuokra- ja kimppa-autoihin. Mukana hinnoittelussa voisi olla myös kevyt liikenne kuten esimerkiksi Helsingin kaupunkipyöräjärjestelmä.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005022320.html
Käytännössä yksityiset palveluntarjoajat laskuttaisivat autoilijaa oman hinnoittelunsa mukaisesti. Näin kilometrien hinta voisi olla erilainen eri puolilla maata ja eri ajoneuvoilla, minkä lisäksi laskutettaville kansalaisille voitaisiin tarjota myös pakettihinnoittelua.
”Homma toimisi siis samaan tapaan kuin teleoperaattoreilla, joilla on kiinteähintaisia datapaketteja”, HS summaa ja kertoo, että liikenneverkkoyhtiö saisi rahansa palveluntarjoajalta, joka maksaisi teiden käytöstä tukkuhintaa.
Liikenteen pakettihinnoittelu voitaisiin kytkeä myös joukkoliikenteeseen sekä erilaisiin yhteiskäyttö-, vuokra- ja kimppa-autoihin. Mukana hinnoittelussa voisi olla myös kevyt liikenne kuten esimerkiksi Helsingin kaupunkipyöräjärjestelmä.
Bremeerin haastattelu taisi olla Jouluna useammassakin mediassa. Noista tosiaan näkee, että todelliset pelle pelottomat on liikenteessä. Homma on ilmeisesti ajateltu niin, että valtion liikenneverkkoyhtiö myy liikennesuoritetta yrityksille, jotka sitten myyvät sitä eteenpäin kansalaisille. Välikäsi saattaa tarvita myös voittoa, mutta sehän menee hyvään tarkoitukseen. Sinä joudut ostamaan kilometrejä joltain "operaattorilta" saadaksesi ajaa autolla. Toivotaan, ettö joku tiellä liikkuva vehjes jää tämän systemin ulkopuolelle.
Bernerin haastattelussa on huippua se, että hän arvelee maksujen jäävän hyvin pieniksi, mutta siitä huolimatta väyliin tulisi rahaa miljarditolkulla lisää. Ei muuten edes yritä kertoa, mistä sitä tulisi.
Parasta näissä ehdotuksissa on, ettei niiden läpimenosta ole varmuutta.
Bernerin haastattelussa on huippua se, että hän arvelee maksujen jäävän hyvin pieniksi, mutta siitä huolimatta väyliin tulisi rahaa miljarditolkulla lisää. Ei muuten edes yritä kertoa, mistä sitä tulisi.
Parasta näissä ehdotuksissa on, ettei niiden läpimenosta ole varmuutta.