Öljykeskustelua OM-koneisiin..
Castrol TXT Softec 5W-40
Kyllä ainakin Oulussa ja Ylivieskassa Kärkkäinen myy sen ko hintaan. Samoin Oulussa Säästökuoppa.
Jos mobilin 5w50 loppuu niin joudun miettimään uuden vaihtoehdon jos vaikka vaihtais castroliin tai teboiliin ja kyseessä on silloin periaatteessa uusi OM617 kone.tuossa vanhassa olen käyttänyt mobil 5w50 öljyä ja hyvin on toiminut olen kokeillut myös mobil 0w40 öljyäkin mutta eroja 5w50 ei noin vanhassa koneessa huomannut.Tietysti tein koneelle Forte käsittelyn ennen synteettisiin siirtymistä muuten olis voinu särkyä.Vanhalla koneella on ajettu noin 510tkm ilman koneremonttia.Öljynkulutus noin 0,5litraa\1000km.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Pistetääs tännekin juttuu pitkästä aikaa .Nyt mulla koneessa Castrol GTX Magnatec 5W-40,öljyillä ajettu nyt 10 000km ja vaihdon paikka.
Tekis mieli vaihtaa halvempaan GTD Magnatec 10W-40 synteettiseen öljyyn,selvästi halvempaa 5W-40 37e/4L , 10W40 25e/4L kantsiiko?
Castrolin taulukossa ei kyllä ollu suositusta tosta halvemmasta litkusta,suositeltavin oli 0W-40 öljy ei oikein viittis tollasta litkua pistää vanhaan koneeseen vai jatkaako samalla 5W-40 GTX:llä edelleen.
Ilmeisesti kone tykkää tosta nykyisestä kun oltiin tossa Ruotsissa viikonloppuna ajelemassa äärimmäisten tiukkojen aikataulujen mukaan ja motarilla vauhtia oli sen verran edes takas,ettei tässä viitti edes mainita noin 600km tuli ajettua pääasiassa koko ajan motarilla,paitsi nyt mökille mentiin sentään pikkutietä.
Sen voi sanoo,että mersusta on nyt karstat lähteny se on varma .
Luulin että olis sentään jo ruvennut syömään öljyä tollaisessa saksalaiset autobaana kruisailijat kateelliseksi saavassa menossa vaan eipä ollut syönyt yhtään ja lämmötkin pysyivät hyvin normaalissa.
Keskikulutus oli tolla reisulla noin 10,71 L sadalla nyt tuli piikki kyllä kulutuskäyriin .
No Lucky...sano painava sana tottakai muutkin saa kommentoida.
Tekis mieli vaihtaa halvempaan GTD Magnatec 10W-40 synteettiseen öljyyn,selvästi halvempaa 5W-40 37e/4L , 10W40 25e/4L kantsiiko?
Castrolin taulukossa ei kyllä ollu suositusta tosta halvemmasta litkusta,suositeltavin oli 0W-40 öljy ei oikein viittis tollasta litkua pistää vanhaan koneeseen vai jatkaako samalla 5W-40 GTX:llä edelleen.
Ilmeisesti kone tykkää tosta nykyisestä kun oltiin tossa Ruotsissa viikonloppuna ajelemassa äärimmäisten tiukkojen aikataulujen mukaan ja motarilla vauhtia oli sen verran edes takas,ettei tässä viitti edes mainita noin 600km tuli ajettua pääasiassa koko ajan motarilla,paitsi nyt mökille mentiin sentään pikkutietä.
Sen voi sanoo,että mersusta on nyt karstat lähteny se on varma .
Luulin että olis sentään jo ruvennut syömään öljyä tollaisessa saksalaiset autobaana kruisailijat kateelliseksi saavassa menossa vaan eipä ollut syönyt yhtään ja lämmötkin pysyivät hyvin normaalissa.
Keskikulutus oli tolla reisulla noin 10,71 L sadalla nyt tuli piikki kyllä kulutuskäyriin .
No Lucky...sano painava sana tottakai muutkin saa kommentoida.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
No jos pelkästään hintaa ajattelee, niin ei kannata, jos 0,12 senttiä / kilometri on kalliimpi tuo "parempi" öljy Itse vaihdan esim. ilmanputsarin joka kesä ennen kesälomareissua, eli noin 35 tkm:n jälkeen. Voisihan sen vaihtaa 60 tkm:n väleinkin, mutten siinäkään näe järin suurta säästöä saavani aikaiseksiEzKo kirjoitti:Tekis mieli vaihtaa halvempaan GTD Magnatec 10W-40 synteettiseen öljyyn,selvästi halvempaa 5W-40 37e/4L , 10W40 25e/4L kantsiiko?
Itse olen jopa niin tyhmä, että teetän öljynvaihdot pajalla, vaikka kaikenlaista muuta remonttia pitkin vuotta mersuun itse teenkin. Kyllästyin vain kerran öljyjen vaihtamiseen, kun onnistuin sotkemaan puoli pihaa ja vaatteet kaupan päälle käyttämällä huonoa jäteöljyastiaa, joka ei imenyt öljyä samaan tahtiin, kuin sitä tuli ulos
parhaat öljyt hinta-/laatusuhteeltaan löytyy raskaankaluston öljyistä. halvimmallakin öljyllä painellaan yli miljoona kilometriä ilman koneremontteja. kaverin Porsche 911 käyttää kesäisin Neste LXE 15W-40 öljyä, jota lurahtaa kuivasumpun säiliöön kymmenisen litraa ja kuluu pari litraa vaihtovälillä ympärivuotiseen ajoon sopii esim. Neste LXE 10W-40, 20 litran tonkissa hinta on enemmän kuin kohdallaan.
kysymys: mitä eroa on aikuisten oikeasti 5W tai 10W öljyillä talvikäytössä?
vastaus: ei mitään. 10W:ssä pumpattavuuden raja -30C ja 5W:ssä -35C
kysymys: mitä eroa on aikuisten oikeasti 5W tai 10W öljyillä talvikäytössä?
vastaus: ei mitään. 10W:ssä pumpattavuuden raja -30C ja 5W:ssä -35C
Datsuni on mun ratsuni.
En tiedä kiinnostaako ketään, mutta nyt on OM617:ssä Shell Helix Diesel Plus 10W-40 -voiteet. Testitaival on vasta alussa.
Päivitystä:
Syksyllä vaihtui öljyksi Mobil 1 RF.
Päivitystä:
Syksyllä vaihtui öljyksi Mobil 1 RF.
Viimeksi muokannut AriK123, 14.2.2007 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
No ei, kyllä kovin kallista ole, 23e/4L (en mainosta).EzKo kirjoitti:Mites sitten mobilin delvac 5w-40,sehän on diesel moottoreille tehty,mutta kallista kyllä on.
Siskon autoon vaihtoin 1kk sitten 5w-50 --> 5w-40 ja hyvin on kuulemma pelannut, se tosin on diesel.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Nesteen litkuista en tiedä, mutta 200d ja 300d käytetään mobilin 10w-30 eikä mitään ongelmaa. 200d jo 100tkm takana kyseisellä öljyllä.mese kirjoitti:onkos kelään kokemusta nesteen 10w-30?sitä sais töistä ilmasex mutta tähän asti on käytetty synteettisiä mun 200 d:ssä...raaskisko vaihtaa vai säästänkö väärässä paikassa??
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Laitoin sitten ennen miittiä noi Castrolin Magnatec GTD 10W-40 öljyt koneeseen ja ainaskin öljynpaineet nous verrattuna tohon 5W:hen,noh...sehän ei liene yllätys .
Economicin 10W-30 mönjä mitä käytän tojomotassa oli kyllä selvästi jäykempää mitä toi 10W Castrol kun niitä tossa vertailin,muttei sekään liene yllätys eli tolla nyt sitte jatketaan täst edes.
Economicin 10W-30 mönjä mitä käytän tojomotassa oli kyllä selvästi jäykempää mitä toi 10W Castrol kun niitä tossa vertailin,muttei sekään liene yllätys eli tolla nyt sitte jatketaan täst edes.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Onkos siulla W124:n ?mese kirjoitti:onkos kelään kokemusta nesteen 10w-30?sitä sais töistä ilmasex mutta tähän asti on käytetty synteettisiä mun 200 d:ssä...raaskisko vaihtaa vai säästänkö väärässä paikassa??
Miulla on vähän semmonen käsitys että ei nuo hytrauliset venttiilinkohottajat oikein noista mineraalilitkuista tykkää
Onkos asia näin ?
-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
No nuilla samoilla se mieki päästelen. Vaihossako mennee se 8,5 litraa, niin tuosta 20l pöntöstä saa 2,5 kertaa vaihettua. 7,5t - 10tkm on ollu vaihtoväli.nokileka kirjoitti:parhaat öljyt hinta-/laatusuhteeltaan löytyy raskaankaluston öljyistä. halvimmallakin öljyllä painellaan yli miljoona kilometriä ilman koneremontteja. kaverin Porsche 911 käyttää kesäisin Neste LXE 15W-40 öljyä, jota lurahtaa kuivasumpun säiliöön kymmenisen litraa ja kuluu pari litraa vaihtovälillä ympärivuotiseen ajoon sopii esim. Neste LXE 10W-40, 20 litran tonkissa hinta on enemmän kuin kohdallaan.
Pro HVM
Miksikäs et luota työpaikalta saataviin oljamiineihin? Siis tarkoitan tätä nykyistä autoasi?dealer kirjoitti:Ostin tänään Castrolia TDT:hen.
Kahta erilaista 5w-40 oli tarjolla, kysyin myyjältä niiden eroa.
Kuulemma toinen on tarkoitettu erityisesti Mersuihin.
No, otin sitä sitten täyssynteettistä ja reilut parikymppiä pönttö.
No mikä se mersuihin tarkoitettu öljy sitte olidealer kirjoitti:Ostin tänään Castrolia TDT:hen.
Kahta erilaista 5w-40 oli tarjolla, kysyin myyjältä niiden eroa.
Kuulemma toinen on tarkoitettu erityisesti Mersuihin.
No, otin sitä sitten täyssynteettistä ja reilut parikymppiä pönttö.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Nuop hätä, tiileri en löytäny tota Softec öljyy mistään kun kattelin, ostin sitte tota mitä ostin.dealer kirjoitti:Unohdin kertoa Softec.No mikä se mersuihin tarkoitettu öljy sitte oli
Täältä etelästä on muuteski tosi vaikee saada haluamansa öljyy...viimexkin jouduin hakee Castrollia Puotinharjusta asti kun ei mistään täältä päin löytyny
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Miekin jouduin hakemalla hakemaan Valvolinea - soitin jopa maahantuojalle jotta mistä täältä piäkaupunkiseudulta sitä saaEzKo kirjoitti:Täältä etelästä on muuteski tosi vaikee saada haluamansa öljyy...viimexkin jouduin hakee Castrollia Puotinharjusta asti kun ei mistään täältä päin löytyny
Saihan sitä, Hakkilan Varakiristä, Vanhalta Porvoontieltä...
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
En tierä onko öljyillä miten paljon merkitystä polttoaineen kulutukseen, mutt kun oon käyttäny tota Castrol GTD 10W-40 öljyy kotvasen niin oon tullu siihen tulokseen, että kulutus on tippunu
Lavetista kun kummiskin on kyse niin tollanen 7,4-7,9L sadalle ei oo mun mielestä paljoo pumppukin on vielä säätämättä
Lavetista kun kummiskin on kyse niin tollanen 7,4-7,9L sadalle ei oo mun mielestä paljoo pumppukin on vielä säätämättä
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi