Höömy kirjoitti:Bremeerin haastattelu taisi olla Jouluna useammassakin mediassa. Noista tosiaan näkee, että todelliset pelle pelottomat on liikenteessä. Homma on ilmeisesti ajateltu niin, että valtion liikenneverkkoyhtiö myy liikennesuoritetta yrityksille, jotka sitten myyvät sitä eteenpäin kansalaisille. Välikäsi saattaa tarvita myös voittoa, mutta sehän menee hyvään tarkoitukseen. Sinä joudut ostamaan kilometrejä joltain "operaattorilta" saadaksesi ajaa autolla. Toivotaan, ettö joku tiellä liikkuva vehjes jää tämän systemin ulkopuolelle.
Bernerin haastattelussa on huippua se, että hän arvelee maksujen jäävän hyvin pieniksi, mutta siitä huolimatta väyliin tulisi rahaa miljarditolkulla lisää. Ei muuten edes yritä kertoa, mistä sitä tulisi.
Parasta näissä ehdotuksissa on, ettei niiden läpimenosta ole varmuutta.
se lisäraha tulisi siitä että laitettaisiin teitten arvo tie oy:n taseeseen ja sen mukaan sitten voitaisiin ottaa lainaa, sen verran mikä tieverkon arvo on, ja investoida sitä johonkin.
joskus jossain ajassa, ei kovin kaukana nykypäivästä kuitenkaan, havaitsenme että tiet on entistäkin paskenmat, ja ne ei ole edes omat, vaan ne on velkana.