Iveco50 + Kassihai + MERSU + Mersu !
Hämmentävää kyllä on talvi ja olen töissä, tätä ei ole ihan viimevuosina sattunut Ei paljo kerkiä värkätä ku on mettähommatki pahasti vaiheessa, ne tottakai piti sitten mitoittaa normaalin työttömän talven varalle
Mut siis, Terrano II. 225 tkm ja 2.7 TDic manuaali. Vähäistä ruostetta ja pienenlaista laittoa mutta ihan on toimivaksi laitteeksi osoittautunut. Keskikulutus työmatkoilla vain 8.5 Lälläriantennin kerkesin sentään porata keskelle kattoa
Mut siis, Terrano II. 225 tkm ja 2.7 TDic manuaali. Vähäistä ruostetta ja pienenlaista laittoa mutta ihan on toimivaksi laitteeksi osoittautunut. Keskikulutus työmatkoilla vain 8.5 Lälläriantennin kerkesin sentään porata keskelle kattoa
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Korjasin vähä ajettavuutta ja valojen suuntausta samalla kertaa.. Eli tässähän läsötti keula melko alhaalla ja oli löysä. 39 senttiä navan päältä pyöränkaareen
Pientä vääntösauvojen kirimistä myöhemmin lukema on 43 senttiä eli 4 sentin nousu. Pitää vähä ajella ja tunnustella vieläkö kirrais lisää
Nyt ainakin valot alkoi näyttää jonnekkin ja ajettavuus jämäköityi kummasti
Pientä vääntösauvojen kirimistä myöhemmin lukema on 43 senttiä eli 4 sentin nousu. Pitää vähä ajella ja tunnustella vieläkö kirrais lisää
Nyt ainakin valot alkoi näyttää jonnekkin ja ajettavuus jämäköityi kummasti
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Paku on joo, just tuli lappu 506 euroa vuosi sisältäen siis dieselveron. Vitun kallista.
Penkit takana nostas summan varmaan tonniin mutta pitäishän sitä hyvinvoivana kansalaisena vähä antaa ählämeillekki diskorahaa.
Penkit takana nostas summan varmaan tonniin mutta pitäishän sitä hyvinvoivana kansalaisena vähä antaa ählämeillekki diskorahaa.
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
No, pari litraa pienempi kulutus ku lavurissa sekä n satasen halvempi vero varmaan ajaa hankintahintaa jossain määrin kotiappäin..
Laskin että vuotuisilla kilsoilla pelkästään polttoaineessa säästyy liki 400€ Toki remontit lienee nostamassa hintaa mutta ihan samoja arpoja nää on aina käytetyt..
Tämähän on varmaan vanhanaikaisin uusin auto mitä löytyy, tässä on keppinelivedot ja "vanha" esikammiomoottori mutta on toki jo EGR pilaamassa moottoria (tukitaan jahka saan tutkittua miten) ja osittaista elektroniikkaakin mm sähköisellä kaasupedaalilla ja ilmamassamittareilla ym
Nakkasin takaa penkit v*ttuun ja tein vanerista suorat lattiat taakse, päällystin verhoilukankaalla ja ajoin konttorille 1% osia vaihdettu ja paku
Laskin että vuotuisilla kilsoilla pelkästään polttoaineessa säästyy liki 400€ Toki remontit lienee nostamassa hintaa mutta ihan samoja arpoja nää on aina käytetyt..
Tämähän on varmaan vanhanaikaisin uusin auto mitä löytyy, tässä on keppinelivedot ja "vanha" esikammiomoottori mutta on toki jo EGR pilaamassa moottoria (tukitaan jahka saan tutkittua miten) ja osittaista elektroniikkaakin mm sähköisellä kaasupedaalilla ja ilmamassamittareilla ym
Nakkasin takaa penkit v*ttuun ja tein vanerista suorat lattiat taakse, päällystin verhoilukankaalla ja ajoin konttorille 1% osia vaihdettu ja paku
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Vuodelta 2011, pakettiautoilijat pelastaa maailmaa maksamalla.Mika.T kirjoitti:Paljos siinä on kokonaispaino?
Mulla oli muistaakseni HDJ80 lantruiserissa jotain 360e. Kuitenki hieman järeämpi vehe.
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Sitten kun ajelisi Felic... siis jollain huolettomalla pikkupakulla olisi vielä kolme litraa pienempi kulutus ja tuostakin parisataa halvempi veroLerssinen kirjoitti:No, pari litraa pienempi kulutus ku lavurissa sekä n satasen halvempi vero varmaan ajaa hankintahintaa jossain määrin kotiappäin..
Laskin että vuotuisilla kilsoilla pelkästään polttoaineessa säästyy liki 400€
wiimax.fi
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Terrano jokseenkin tuttu mutta pätkäbensamallina. Havaintoina selkeä rakenne, kaikki muovit saa mm.purettua ja kasattua siististi ilman ohjeita. Tietyt osat marmoritiskillä kallita mutta ebaysta ja tarvikeliikkeistä löytyy vielä hyvin ja halvemmalla. Kardaaneissa rasvanippoja mitkä helposti unohtuvat nykyautoihin tottuneilta. Pellit ohuehkot, helmoista varsinkin ruostuu helposti. Kannattaa ruostesuojata pohja jos vielä on mitä suojata. Pakoputken takaosa kulutustavaraa kun siellä pyörät heittää kuraa joka suuntaan varsin esteettömästi..
https://www.youtube.com/watch?v=Zb83qUdymXI
Ajelin siis jemmapaikasta töihin ja kotia tänään. Tälläsin seisontaan vielä odottelemaan kesää..
Leimaa olikin tammikuuhun 2018 asti
Havaintoja :
-Koko päivän joka ajohetki nauratti ja virnuilutti, selvästi hyvänmielen auto
-Bensaa meni tynnyrikaupalla, sitä tulee putkesta ja taitaa vuotaa kaasaristakin, vaatii vähän paneutumista
-Kiikarimankka on radiovastaanottimena parempi kuin kassillinen uusia pioneerejä
Ajelin siis jemmapaikasta töihin ja kotia tänään. Tälläsin seisontaan vielä odottelemaan kesää..
Leimaa olikin tammikuuhun 2018 asti
Havaintoja :
-Koko päivän joka ajohetki nauratti ja virnuilutti, selvästi hyvänmielen auto
-Bensaa meni tynnyrikaupalla, sitä tulee putkesta ja taitaa vuotaa kaasaristakin, vaatii vähän paneutumista
-Kiikarimankka on radiovastaanottimena parempi kuin kassillinen uusia pioneerejä
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Käyntihäröjen syykin löytyi helposti, joku neropatti oli asentanu uusia sytkähiluja ja survonu jakajan kannen väärinpäin paikoilleen.. Onhan siinä yksi nystyrä minkä pitäis osua koloseen joten eihän se aina voi onnistua Kipinä just jaksanu hypätä kahteen pyttyyn ja kahdessa saarnaaja hangannu kolot
Ryypyn vivuston jumeja herkistelin ja nyt se palauttaa loppuun asti, tyhjäkäyntiä taas sitten piti hieman ruuvata isommalle mut nyt ei haise bensa ku käy tyhjää ja kakomiset kaasua painaessa katosi sen siliän tien Kärjissä oli pientä jälkeä jo mut menee kyllä, ostan kuitenkin jos jostain kävelee kunnollista bossia tms vastaan..
Illan projektina lämppärinmoottorin purku ja ainaki rasvaus, käynnistyy nyrkillä ja huutaa kuivuuttaan..
Ryypyn vivuston jumeja herkistelin ja nyt se palauttaa loppuun asti, tyhjäkäyntiä taas sitten piti hieman ruuvata isommalle mut nyt ei haise bensa ku käy tyhjää ja kakomiset kaasua painaessa katosi sen siliän tien Kärjissä oli pientä jälkeä jo mut menee kyllä, ostan kuitenkin jos jostain kävelee kunnollista bossia tms vastaan..
Illan projektina lämppärinmoottorin purku ja ainaki rasvaus, käynnistyy nyrkillä ja huutaa kuivuuttaan..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Onhan se kiva ruuvata ku kaikki on tarkoitettu korjattavaksi Konepelti auki, kolme ruuvia ja töpseli ja lämppärinmoottori on käsissä minuutissa.
Moottorissa liu-ut ihan kuivat ja hiilet ehtoopuolella, kuitenkin sain hiiliurat putsaamalla kummasti lisää liikettä. Kasausta varten hiilipäässä oli sokka jolloin säästyi kaikenmaailman lanka/tulitikkuviritelmiltä..
Eiku motor paikolleen ja toteamus että heleästi pyörii, keraminen vastus oli halki joten koitin jatkaa kestoikää erittäin kuumaa kestävällä kutistesukalla joka on siis useita millejä paksu, näillä kasataan gsm tukarien liittimet radiomastoissa.
Kattelin kans ruostetilannetta edestä samalla kun pyörein ympyrää ja ei se pahalta näytä edessä ainakaan, kaaret sisältä ehjät ja samoten ne konehuoneen etuonkalot.. Pientä kuppaa sen kaarimuovin alapäässä mutta menee ihan maalifiksillä näemmä..
Moottorissa liu-ut ihan kuivat ja hiilet ehtoopuolella, kuitenkin sain hiiliurat putsaamalla kummasti lisää liikettä. Kasausta varten hiilipäässä oli sokka jolloin säästyi kaikenmaailman lanka/tulitikkuviritelmiltä..
Eiku motor paikolleen ja toteamus että heleästi pyörii, keraminen vastus oli halki joten koitin jatkaa kestoikää erittäin kuumaa kestävällä kutistesukalla joka on siis useita millejä paksu, näillä kasataan gsm tukarien liittimet radiomastoissa.
Kattelin kans ruostetilannetta edestä samalla kun pyörein ympyrää ja ei se pahalta näytä edessä ainakaan, kaaret sisältä ehjät ja samoten ne konehuoneen etuonkalot.. Pientä kuppaa sen kaarimuovin alapäässä mutta menee ihan maalifiksillä näemmä..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2609
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Ufodatsuni leimattu lauantaina ja perinteen mukaan viattomasti läpi, ollu kyllä hyvä laite.
Saappia hitsannu ainoasta paikasta mistä reiän löysin eli kuskin ovesta, rakenneltu vähä kesäkuntoon muutenkin.
Terranoa pitäs käyttää kans leimalla, pohjaanlyäntikumi uupuu takaa ja tarvikkeena ei suomesta saa, yks nettikauppa myis 171 €urolla Febest tarviketta. Febestin malli googleen ja vironpoika kuskaa samaisen palikan kotiovelle kahellakympillä
Saappia hitsannu ainoasta paikasta mistä reiän löysin eli kuskin ovesta, rakenneltu vähä kesäkuntoon muutenkin.
Terranoa pitäs käyttää kans leimalla, pohjaanlyäntikumi uupuu takaa ja tarvikkeena ei suomesta saa, yks nettikauppa myis 171 €urolla Febest tarviketta. Febestin malli googleen ja vironpoika kuskaa samaisen palikan kotiovelle kahellakympillä
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Pohjaanlyöntikumi tuli virosta kotiovelle 29 eurolla, suomesta sama 171 euroa.... Et sillai
no, sen laitin ja tutkein ku minusta auto tärisi ku ajeli sataa -> Etukartaanin takempi ristikko paskana. Otin irti ja purin jo ristikonkin ku sokilla oli kiinni. Auto siis ajossa mutta vain 2wd:nä
no, sen laitin ja tutkein ku minusta auto tärisi ku ajeli sataa -> Etukartaanin takempi ristikko paskana. Otin irti ja purin jo ristikonkin ku sokilla oli kiinni. Auto siis ajossa mutta vain 2wd:nä
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Kasasin etujortaanin uuella ristikolla, asennus vasta vkl ku kulkeehan tuo takavetoisenakin
Teollisuustasannolta löytyi hyllystä nipalla varustettu japanilainen. Tarvikeliikkeet ei tätä tunne eikä motonetit ym ja nissani olis myyny koko kartaanin edulliseen 500€ hintaan kun aamulla soitin
Ristikon hinta kaikki 20€ kun sen haki muualta kuin autotarvikkeesta
Teollisuustasannolta löytyi hyllystä nipalla varustettu japanilainen. Tarvikeliikkeet ei tätä tunne eikä motonetit ym ja nissani olis myyny koko kartaanin edulliseen 500€ hintaan kun aamulla soitin
Ristikon hinta kaikki 20€ kun sen haki muualta kuin autotarvikkeesta
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Jatketaan etuvedon parsimista.. Siinä kartaanin kans temutessa huomasin vetarin suojakumen olevan poikki, ei haristunut eikä muutakaan mutta keskeltä kumia poikki joten arvaahan sen mitä siitäkin seuraa
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)