Voima hiipuu...
Voima hiipuu...
Nii...-91 mallinen E300D,kulkee mukavasti kaks immeistä kyydissä.Annas olla kun isken normikokoisen 1-akselisen tyhjän peräkärrin koukkuun ja lähen ajelemaan mäkistä tietä.Ylämäessä hengästyy 80 vauhdista n.60 korville.
Vitosvaihteella tosin,mutta eikait sais kumminkaa noin paljon himmetä?
Kumminki 6-mylly...
Mittarissa on 420ooo,joten nipinnapin sisäänajettu.
Kärrissä molemmat pyörät pyörii
Pitäskö ruuvata lisää syöttöä,mittailla puristeet vai hittoako?
Ei savuta reilumminkaan kiihytellessä.
Onko tietoa,osaako Joensuun BOSCH-huolto säätää pumpun,vai laitanko postiin ja Dealerille?Siinon onkhelma kun pitäs kumminki joka päivä ajella,eikä Bellettiä viittis vielä ottaa ajoon.
Jeesakka poja hiukka!
Vitosvaihteella tosin,mutta eikait sais kumminkaa noin paljon himmetä?
Kumminki 6-mylly...
Mittarissa on 420ooo,joten nipinnapin sisäänajettu.
Kärrissä molemmat pyörät pyörii
Pitäskö ruuvata lisää syöttöä,mittailla puristeet vai hittoako?
Ei savuta reilumminkaan kiihytellessä.
Onko tietoa,osaako Joensuun BOSCH-huolto säätää pumpun,vai laitanko postiin ja Dealerille?Siinon onkhelma kun pitäs kumminki joka päivä ajella,eikä Bellettiä viittis vielä ottaa ajoon.
Jeesakka poja hiukka!
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Jos siihe pumppuun ei aiemmin ole kajottu, niin kannattaa kyllä pyöritellä niitä syöttöjä isommalle
Toimita ennemmin Ppd:lle tai mynädieselille säädettäväksiOnko tietoa,osaako Joensuun BOSCH-huolto säätää pumpun,vai laitanko postiin ja Dealerille?Siinon onkhelma kun pitäs kumminki joka päivä ajella,eikä Bellettiä viittis vielä ottaa ajoon.
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
E30 316i -89
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Dieselissä sytytyksen säätö aikaisemmalle saattaa olla vähän työläs homma mutta pumpun ajoituksen säätö saattaa sujua helpommin. Ainakin vanhemmissa dieseleissä pumpun liian myöhäinen ajoitus taisi tehdä sen että käyntiääni muuttui tosi pehmeäksi. Vieläkö se näissä 124:ssakin on niin?
® Mesen linttaklubi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Hmh....sytytyksen joo...
Näpit sekoilee Olipahan kumminki melkeen 3 astetta pielessä,eli myöhässä.
Hiukka parani,sunnuntaina räpellys jatkuu.Melko työläs tuo näytti olevan.
Käyntiääni ei paljon muuttunut raaemmaksi,eikä paljo ees tarttis,mutta jos raaemmalla äänellä saa lisää menohaluja niin antaa metelöijä
Bensaa mie en sinne laita,ainakaa paljon.
Näpit sekoilee Olipahan kumminki melkeen 3 astetta pielessä,eli myöhässä.
Hiukka parani,sunnuntaina räpellys jatkuu.Melko työläs tuo näytti olevan.
Käyntiääni ei paljon muuttunut raaemmaksi,eikä paljo ees tarttis,mutta jos raaemmalla äänellä saa lisää menohaluja niin antaa metelöijä
Bensaa mie en sinne laita,ainakaa paljon.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Joskus pienillä,välillä tarkoituksella vingutan 4500-5000 varviin.
Mikä muuten on tarkoitus kaiketi mikrokytkimellä,joka on "kaasarin"vivustossa?
Napsahtaa kyllä,kun sormella painaa.Liekö tarkoitus lisätä syöttöä korkeammilla kierroksilla? 2 nappia siinä on vierekkäin.
Polkimessa ei ole tyhjää,ei kuitenkaan ihan nahkoilla ole.
Vaijerissa säätövara alkaa olla käytetty,liekö vaijeri virahtanut..
Pumppua säätäessä loppui ssätövara? Miehän en ite sitä teheny,mutta tekijä kyllä ties mitä/miten tehdään. Ketju on vaihdettu pari vuotta sitten,olisko jo virunu?
Korostan,että haen lisäpirteyttä ajoon,eli varsinaisesti ei oo vikaa...kunhan haaveilen mahettomasta kiihtyvyydestä ilman turbova
Mikä muuten on tarkoitus kaiketi mikrokytkimellä,joka on "kaasarin"vivustossa?
Napsahtaa kyllä,kun sormella painaa.Liekö tarkoitus lisätä syöttöä korkeammilla kierroksilla? 2 nappia siinä on vierekkäin.
Polkimessa ei ole tyhjää,ei kuitenkaan ihan nahkoilla ole.
Vaijerissa säätövara alkaa olla käytetty,liekö vaijeri virahtanut..
Pumppua säätäessä loppui ssätövara? Miehän en ite sitä teheny,mutta tekijä kyllä ties mitä/miten tehdään. Ketju on vaihdettu pari vuotta sitten,olisko jo virunu?
Korostan,että haen lisäpirteyttä ajoon,eli varsinaisesti ei oo vikaa...kunhan haaveilen mahettomasta kiihtyvyydestä ilman turbova
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Re: Voima hiipuu...
Ota se peräkärry pois perästä siksi aikaa kun saat bensa-auton jossa on tehoa vetää kärryä
Siis onko pakko vetää kärryä jos se ei tuu perässä nätisti?
Mulla on ollut yksi raakaöljyvatkain ja toista semmoista ei ihan vähällä tule. Tai voi sitä jollain tervalla ajaakkin kunhan moottorissa on jatkuva palotapahtuma.
No, sitä voimaa ei voi olla jos ei oo ilmaa tai polttoainetta tarpeeksi ja ne ei virtaa koneeseen tai sieltä pois.
Onko imuputkisto auki ja suodattimet ok. Pakoputkistossa katti / vaimennin tukossa?
Naapuri survonut pakoputkeen perunan harjanvarrella?
Voihan se olla pumppu/suuttimet kehnossa kunnossa... Ei muuta kun tutkimaan jos mielenkiintoa löytyy. Onnea vian haussa.
Siis onko pakko vetää kärryä jos se ei tuu perässä nätisti?
Mulla on ollut yksi raakaöljyvatkain ja toista semmoista ei ihan vähällä tule. Tai voi sitä jollain tervalla ajaakkin kunhan moottorissa on jatkuva palotapahtuma.
No, sitä voimaa ei voi olla jos ei oo ilmaa tai polttoainetta tarpeeksi ja ne ei virtaa koneeseen tai sieltä pois.
Onko imuputkisto auki ja suodattimet ok. Pakoputkistossa katti / vaimennin tukossa?
Naapuri survonut pakoputkeen perunan harjanvarrella?
Voihan se olla pumppu/suuttimet kehnossa kunnossa... Ei muuta kun tutkimaan jos mielenkiintoa löytyy. Onnea vian haussa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
AK:En ole vaihtamassa bensakärryyn ja kärriä pitää vedellä aina silloin tällöin,työntäminen ei oikein sovi...Kattia ei tässä mallissa ole,eikä perunaa ole putkessa.
Dealer: Mitkä on säätökohdat?Löytyykö jostain ohjetta?Pumpun huolto saa odotella kesään.
Dealer: Mitkä on säätökohdat?Löytyykö jostain ohjetta?Pumpun huolto saa odotella kesään.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Niin mistä säätövara loppui ?
Tuossa veskolan hyvä kuva:
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0091.jpg
Tuossa veskolan hyvä kuva:
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0091.jpg
Tuota...pumppuhan ei auki ollut,vaan ennakkoa säätämällä koitettiin saada vetohaluja.
Korostan,että ihan täys nuhapumppu meseni ei enää ole,sen verran säädöt auttoi.
En ole saanut säätäjää kiinni,makaa kaatolentsun tiukassa niskalenkissä.
Heti kun saan miehen tolpilleen,kysyn ja kerron täällä mittee hiän teki.
Korostan,että ihan täys nuhapumppu meseni ei enää ole,sen verran säädöt auttoi.
En ole saanut säätäjää kiinni,makaa kaatolentsun tiukassa niskalenkissä.
Heti kun saan miehen tolpilleen,kysyn ja kerron täällä mittee hiän teki.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Hmmm...
Olet taatusti oikeassa.Tosin ketjun vaihdosta ei ole kuin n.3vuotta aikaa ja kilometrejä alle 40ooo.
Asiaa tutkitaan lähiaikoina.
ELR-järjestelmä?Lienee pakokaasun kierrätys?Se on otettu kauuuuan sitten pois,entisen omistajan toimesta.Olisko niin,että jo silloin säätöjä ei ole tehty oikein?
Asiaa ei saa edes tarkistettua,kun ed.omistaja on ollut pilven päällä usiamman vuoden.
Olet taatusti oikeassa.Tosin ketjun vaihdosta ei ole kuin n.3vuotta aikaa ja kilometrejä alle 40ooo.
Asiaa tutkitaan lähiaikoina.
ELR-järjestelmä?Lienee pakokaasun kierrätys?Se on otettu kauuuuan sitten pois,entisen omistajan toimesta.Olisko niin,että jo silloin säätöjä ei ole tehty oikein?
Asiaa ei saa edes tarkistettua,kun ed.omistaja on ollut pilven päällä usiamman vuoden.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Lyhyt vastaus pomppoilevaan viestiketjuun. Jakoketju ei ole missään tapauksessa venynyt noilla kilsoilla, jos on ollut vähänkään laatuketju. Varaat ajan sinne pumpun säätöön ja sillä selvä. Vakiosäätöinen 300 d on kohtuu kesy. Säädetty pumppu oikealla ajoituksella tuo lisämukavuutta ajoon, mitä nyt vaparista voi saada. Ei siitä kuurakettia tule, mutta liikenteen rytmissä sillä pysyy takuulla. Itsellä ajossa kyseisellä moottorilla oleva laite säädetyllä pumpulla, jonka vetoihin olen kyllä tyytyväinen.
KL,ltä sen ketjun tilasin ja ammattiliike sen laitto paikoilleen.
Pumpun säätö on seuraavana listalla,auttaa minkä auttaa.Turboa siitä ei tule,mutta reippaampi on varmasti.
Kiitos vastauksista!!
Onko säätöön millasia ohjeita kellään?
Pumpun säätö on seuraavana listalla,auttaa minkä auttaa.Turboa siitä ei tule,mutta reippaampi on varmasti.
Kiitos vastauksista!!
Onko säätöön millasia ohjeita kellään?
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
En epäile yhtään etteikö tulis.
On vain melkoinen rojekti...purkaa pumppu ja lähettää postissa.Välimatka on juur sen verran pitkä,ettei houkuta lähteä ite ajelemaan.Auton tarve on päivittäinen,emo käy sillä töissä eikä täältä korven keskeltä bussit kuleksi.Työmatka kuitenni 15 km.
Vappuna otan vanhuksen(Bellett)ajoon joten silloin voi purkaa lavetin.
On vain melkoinen rojekti...purkaa pumppu ja lähettää postissa.Välimatka on juur sen verran pitkä,ettei houkuta lähteä ite ajelemaan.Auton tarve on päivittäinen,emo käy sillä töissä eikä täältä korven keskeltä bussit kuleksi.Työmatka kuitenni 15 km.
Vappuna otan vanhuksen(Bellett)ajoon joten silloin voi purkaa lavetin.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Onkos tässä pumpun päällä sitä alppikelloa?
Sitä säätämällä saa alakierroksille hieman vääntöä, toki myös pumpun takakannen alta sitten lisää. Ota takansi auki vaan!!
Kyllähän tässä on kait vielä 603 eikä 606 vaikka E-malli onkin?
Sitä säätämällä saa alakierroksille hieman vääntöä, toki myös pumpun takakannen alta sitten lisää. Ota takansi auki vaan!!
Kyllähän tässä on kait vielä 603 eikä 606 vaikka E-malli onkin?
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Kyselin aiemmin mikrokytkimen tarkoitusta...
Mitä pitäis toimiessaan tehdä?Kait Dealeri tietää?
Säätääkö syöttöä...
Nyt seuraa helevatan tyhymä kymysys:
Tiisselissä ei liene "toista kurkkua" niinkuin bensavehkeissä?Pitäsköhän ruveta kiinnostumaan moottoreista enempi,vai jatkaako tyhymillä?
Kiihyttely on melkeen kuminauhamainen eli ei nykäse...
Mitee hitolla mie oppisin ilmasemaan ihtiäni selkeemmin?
Mitä pitäis toimiessaan tehdä?Kait Dealeri tietää?
Säätääkö syöttöä...
Nyt seuraa helevatan tyhymä kymysys:
Tiisselissä ei liene "toista kurkkua" niinkuin bensavehkeissä?Pitäsköhän ruveta kiinnostumaan moottoreista enempi,vai jatkaako tyhymillä?
Kiihyttely on melkeen kuminauhamainen eli ei nykäse...
Mitee hitolla mie oppisin ilmasemaan ihtiäni selkeemmin?
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kurkkujen määrä on (närpiöläisten ja) kaasutinsyöttöisten Otto-moottoreiden sanastoa. Jälkimmäisessä tapauksessa ensiö- ja toisiokurkuilla saadaan pidettyä kaasuttimessa läpivirtausnopeus ja paine-ero seoksenmuodostusta ajatellen mahdollisimman edullisena, aukomalla niitä vaiheittain tarpeen mukaan. Samaa asiaa ajaa (juuttuva-) muuttuvakurkkuinen kaasutin.
Dieselin periaatteella toimivien kaasuöljymoottoreiden historiassa on toisinaan säätyvällä läpällä rajoitettu sisäänimetyn ilman määrää, järjestelmän nivoutuessa polttoaineen syöttöön ja annosteluun imusarjan paineen suhteessa, mutta useammasta kuristusläpästä ts. "kurkusta" tuskin koituu mitään etua millään muodoin.
ELR. ElektronischLeerlaufRegulierung, tjsp? Sähköinen joutokäyntinopeuden säätö? Oonko metässä?
Dieselin periaatteella toimivien kaasuöljymoottoreiden historiassa on toisinaan säätyvällä läpällä rajoitettu sisäänimetyn ilman määrää, järjestelmän nivoutuessa polttoaineen syöttöön ja annosteluun imusarjan paineen suhteessa, mutta useammasta kuristusläpästä ts. "kurkusta" tuskin koituu mitään etua millään muodoin.
ELR. ElektronischLeerlaufRegulierung, tjsp? Sähköinen joutokäyntinopeuden säätö? Oonko metässä?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
No nyt tuli tekniikkaa niin että kurkkua kuristaa
Kiitos kuitenkin.
Tuo ei vielä vastannunna ihmettelyyni mikä helevatan kilke on vaijerihässäkässä..siinon kaksi pientä klikkaavaa kytkintä,tai mittee lie?
Eikö kellää o tiatoo?
Kiitos kuitenkin.
Tuo ei vielä vastannunna ihmettelyyni mikä helevatan kilke on vaijerihässäkässä..siinon kaksi pientä klikkaavaa kytkintä,tai mittee lie?
Eikö kellää o tiatoo?
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<