Niin, tarkoitin että onko kaikissa ILS valoilla varustetuissa 212:ssa valmius tuolle IR-valolle kameraa varten, ja tämän option hyödyntämistä lisäpitkänä (h7). Mutta onko tuossa IR-valolla joku umpio / linssi tai filtteri ja minkälaisen valokuvion tuosta edes saa..? Siihen lisäksi tarvittaisiin vielä tuo can-filtteri jotta toimisi oikein auton valoautomatiikan kanssa. --> taitaa lopputulema olla turhan kallis kokeilu..740 GLE kirjoitti:Pienempi salmiakki on parkkivalo, jonka poistaminen ei ole aivan triviaalia. Sitten kun umpiot on hajotettu ja koottu uudelleen, pitää vielä autolle kertoa, ettei tarvi hätääntyä, vaikka etuparkit puuttuvatkin. Katsurin rauhoittamiseksi ne parkkivalot olisi syytä olla jossain. Onko "jossain" sijaitsevat parkkivalot siistimpi ratkaisu kuin lisävalot on tietenkin mielipidekysymys?
Ehkä samassa reijässä sijaitsevan halogeenivalojen kaukovalon vaihtaminen ILS autoon saattaisi olla elegantein ratkaisu? Sekin vaatisi jonkin verran ohjelmointia ja lopputulos ei tule olemaan siellä päinkään kuin oikeilla lisävaloilla. Eikä tehottoman halogeenikaukovalon xenonkonversio ole laillinen.
Omassani nuo suuret lisävalokannut ovat odottamassa tehokkaiden LEDivalojen halpenemista hintaluokkaan, jossa raskin ostaa yhden parin säleikköön upotettavaksi. Kalliita ovat vielä:
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/le ... cgodLYQAhg
Lisäkaukovalot W212 ILS autoon
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/le ... 010120090/
Tämä voisi olla jo asiallinen valo
Tämä voisi olla jo asiallinen valo
No niin nyt on liittimiä tuohon can väylä jakajaan.
Can liitin on mersun numerolla seuraava.
212 204 Can väyläliitin 0495458428
esim tämä.
http://www.eeuroparts.com/Part.....mpaign=%za
https://www.google.fi/webhp?sourceid=ch ... 0495458428
Itse löysn hajottamolta ,siellä niitä on paljon ja suurin osa niistä menee paaluun . shout supersad
0495458428
http://bigsurjadejewelry.com/h.....f0c07a0725
mersun can väylä liitin
Can liitin on mersun numerolla seuraava.
212 204 Can väyläliitin 0495458428
esim tämä.
http://www.eeuroparts.com/Part.....mpaign=%za
https://www.google.fi/webhp?sourceid=ch ... 0495458428
Itse löysn hajottamolta ,siellä niitä on paljon ja suurin osa niistä menee paaluun . shout supersad
0495458428
http://bigsurjadejewelry.com/h.....f0c07a0725
mersun can väylä liitin
Juuri tuota samaa olen seuraillut hinnan alenemisen toivossa. Koko härvelin korkeus on nimittäin siinä rajoilla, ettei E-coupen isotähtistä säleikköä tarvitsisi enää kovin paljon veistää, että tuollaisen Lazer ST-8:n saisi piiloon säleikön lamellien sekaan. Valokuvio on jo kohtuullisen mittainen ja mukavan leveä:204 kirjoitti:http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/le ... 010120090/
Tämä voisi olla jo asiallinen valo
http://www.jussinmaki.net/blogi/jattima ... avertailu/
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Ainakaan omassani ei pienemmässä salmiakissa ole mitään ajovalon näköistäkään. Jos olisi, siellä olisi jo paikallaan jonkunlainen xenonkonversiosarja noiden puskurin päälle nostettujen isojen kannujen sijastajani1980 kirjoitti:Niin, tarkoitin että onko kaikissa ILS valoilla varustetuissa 212:ssa valmius tuolle IR-valolle kameraa varten, ja tämän option hyödyntämistä lisäpitkänä (h7). Mutta onko tuossa IR-valolla joku umpio / linssi tai filtteri ja minkälaisen valokuvion tuosta edes saa..? Siihen lisäksi tarvittaisiin vielä tuo can-filtteri jotta toimisi oikein auton valoautomatiikan kanssa. --> taitaa lopputulema olla turhan kallis kokeilu..740 GLE kirjoitti:Pienempi salmiakki on parkkivalo, jonka poistaminen ei ole aivan triviaalia.
Eli käytännössä tämä vaihtoehto tarkoittaa IR-valottoman auton keskimmäisten "valaisimien" korvaamista joko halogeenivaloin varustetun auton vakiokaukovalolla tai mieluummin jollain tehokkaalla kaukovalolla.
Halogeenivalolla en usko saatavan niin paljon lisää kaukovaloa, että olisi vaivan arvoista? Mutta Hella muistaakseni tekee oikein pientä DE-versiota xenon Luminatorista, ja jos sellaisen nikkaroisi tuohon paikkaan, niin voisi valokuvio muuttua vakiosta aika lailla edukseen?
Sen joutuu silti kytkemään CANM8 kontrollerilla. Ja sitten vielä parkkivalokin olisi hyvä olla jossain. Isotöinen, mutta varmasti elegantein ratkaisu.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
740GLE:n pioneerityöstä innostuneena- mitenkähän allaolevat toimisivat 212 keula-aukossa. Paikka virtaviivaisesti ja symmetrisesti rekkarikilven kummallakin puolella?
http://vicoffroad.com.au/automotive-4x4 ... -boat.html
http://vicoffroad.com.au/automotive-4x4 ... -boat.html
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Kummat LED-valot kyseessä? Se monipuolisin vaihtoehto ainakin ajaa "pitkät päällä" melkein koko ajan (toisen auton tullessa vastaan tai toisen perässä ajettaessa).Jackpot kirjoitti:Kaveri osti -16 mallin w212 led ajovaloilla olevan auton, niin menisköhän se tätä samaa rataa tuo lisävalo asennus ? Auton myyjä oli sanonut etta valojen ohjaus on samaa tekniikkaa mitä esim. Gle740 :sen autossa.
Onko kukaan asentanu lisä pitkiä led ajovalolliseen mersuun?
Siinä pitkien merkkivalo syttyy kun mikä tahansa valojen osakaista näyttää ohi lyhyiden valojen kantaman.
Eihän tuon ohjausreleen investointi ole iso asia niin kokeilee ensin pelkällä releellä.
Olisiko lisävaloja kaipaavan LEDiauton kuljettajalle hyväksyttävää valita itse tilanteen mukaan ajaako vakiovaloin täysautomatiikalla vai lisävaloilla itse vaihtaen?
Jos LED älyvaloissa on perinteinen kuljettajan tekemä valojen vaihto mahdollista, silloin tuon minun auton kytkennän pitäisi toimia lisävalojen kanssa kuljettajan käskemänä. Helpommissa olosuhteissa voi sitten sammuttaa lisävalot omasta katkaisimestaan pimeäksi ja vaihtaa täysautomatiikalle, joka toimii normaalisti.
Tähtikuljettajan kertoma LED valojen adaptiivisuus on ILS xenonin korkeussäätöä monipuolisempaa, joten LEDien täysautomatiikan kanssa lisävalot kuulostaisivat palavan sopimattoman paljon. Myös ILS xenon säätää projektorista valokeilan korkeutta, mutta xenonien tapauksessa kojetaulun sininen merkkivalo syttyy vasta täysillä kaunovaloilla, joten lisävaloja voi käyttää myös ILS:n kanssa, ellei kaukovalokeila lisävaloilla pitene ILS valonvaihtologiikalle hallitsemattoman pitkäksi.
Jos LED älyvaloissa on perinteinen kuljettajan tekemä valojen vaihto mahdollista, silloin tuon minun auton kytkennän pitäisi toimia lisävalojen kanssa kuljettajan käskemänä. Helpommissa olosuhteissa voi sitten sammuttaa lisävalot omasta katkaisimestaan pimeäksi ja vaihtaa täysautomatiikalle, joka toimii normaalisti.
Tähtikuljettajan kertoma LED valojen adaptiivisuus on ILS xenonin korkeussäätöä monipuolisempaa, joten LEDien täysautomatiikan kanssa lisävalot kuulostaisivat palavan sopimattoman paljon. Myös ILS xenon säätää projektorista valokeilan korkeutta, mutta xenonien tapauksessa kojetaulun sininen merkkivalo syttyy vasta täysillä kaunovaloilla, joten lisävaloja voi käyttää myös ILS:n kanssa, ellei kaukovalokeila lisävaloilla pitene ILS valonvaihtologiikalle hallitsemattoman pitkäksi.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Apua
Moro onko mahdollista saada tietoa tuosta listan irrotuksesta ei nimittäin meenaa irrota ja sitten mistä tuon väylä liittimen löytää kun se uupuu vielä muuten on sama tuo laatikko minulla eli mikä liittimen nimi ja mintako napaa ja kumpi piuha kumpaan liittimeen
Re: Apua
Hei Jopi! Et ilmeisesti hoksannut CANM8 purkkia tilatessasi pyytää kytkentäohjetta omaan autoosi? Nou hätä, vastaukset ovat tuolla aiemmin tässä samassa threadissa.Jopi88 kirjoitti:Moro onko mahdollista saada tietoa tuosta listan irrotuksesta ei nimittäin meenaa irrota ja sitten mistä tuon väylä liittimen löytää kun se uupuu vielä muuten on sama tuo laatikko minulla eli mikä liittimen nimi ja mintako napaa ja kumpi piuha kumpaan liittimeen
Kynnyksen koristelistan irrotuksesta on kuva. Lista liukuu eteenpäin, kuvassa sormien suuntaan. 2012 mallisen W212 kytkentäkaavio on heti ekan sivun kuvassa. Väyläliittimen CAN-HI ja CAN-LO puolen erottaa helpoimmin liittimessä jo paikallaan olevasta auton johtosarjan värikoodauksesta. Ja nimimerkki 204 tuossa yllä on kirjannut muistiin tarvittavien liittimien numerot.
Täällä mietityttää elegantimman version konstruointi. Ämpärit pois, 74 cm leveän säleikön ylin vaakalamelli pois ja sen tilalle mahtuu juuri sopivasti Hellan 35 cm leveä, mutta vain 40 mm korkea LED LightBar, johon TM kaukovalotestin mukaan tulee myös valo. Ei se NBB Alpha tai X-Vision Dominator ole, koska mikään ei ole. Mutta sen voisi upottaa säleikköön piiloon ja valoakin pitäisi olla kohtalaisen paljon ja TM:n mukaan hallittuna valokuviona. Valoa näyttäisi tulevan yhdestäkin, mutta katsuri ei oikein lämmennyt ajatukselle parittomasta määrästä. Jos pystylistan jättää keskelle säleikköä, pitäisi tilaakin jäädä vielä sentti puolelleen sovitusvaraa.
W212 ja BMW F10 alemmassa säleikössä näkee nykyisin tehokkaita LEDivaloja, mutta täällä pohjoisessa epäilyttää matalalle asennetun kaukovalon valokeilan jääminen aurausvallien väliin tehden varjon tien sivuille?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
jani1980 kirjoitti:Onko kukaan tutkinut tuota 212 ILS:ien "parkkiumpiota" tarkemmin? Onko siellä polttimolle paikka ja kiinnitysjousi, vai ainoastaan pimeänäkökameralla varustetuissa malleissa (IR-valolle) ?? Jos siellä on paikka polttimolle, voiko siitä modata kaukovaloa, kun ei oikein nuo lisäpitkien asennus innosta auton keulalle..?
Ihan jees noi SAE Seeker 10 lisäpitkät piiloutui tuonne maskin taakse.
[/img]
No niin, mullahan oli nuo tähtikuljettajan mainitsemat paremmat led ajovalot. Tämän topikin neuvoja käyttäen -14 vuosi malliin tuota CANM8 purkkia asentamaan. Kaikki löytyy GLE740 : N. mainitsemista ja kuvaamista paikoista.
Purkin asennuksessa ei olkut mitään ihmeellistä, ohjeiden mukaan asennus ja sitte näytti tältä:
Mersu löysi purkin ja ilmoitti vihreällä valolla. Suurin homma oli saaha kaapeli kone huoneeseen. Akun ja rintapellin välissä oli paksu n 10 mm2 plus kaapeli, siitä tutista sai kaapelin ujutettua kone huoneeseen. Ennen kynnys- ja muiden muovien takasin laittoa kokeilin viiksestä laittaa manuaalisti pitkät päälle ja virtakynä ilmoitti että releelle on heräte kunnossa.
Purkin asennuksessa ei olkut mitään ihmeellistä, ohjeiden mukaan asennus ja sitte näytti tältä:
Mersu löysi purkin ja ilmoitti vihreällä valolla. Suurin homma oli saaha kaapeli kone huoneeseen. Akun ja rintapellin välissä oli paksu n 10 mm2 plus kaapeli, siitä tutista sai kaapelin ujutettua kone huoneeseen. Ennen kynnys- ja muiden muovien takasin laittoa kokeilin viiksestä laittaa manuaalisti pitkät päälle ja virtakynä ilmoitti että releelle on heräte kunnossa.
Mersu.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tuo siis toimii nyt kun manuaalisesti käyttää pitkiä valoja?
Jos käyttää automaattia, niin tienpäällä palaa koko ajan sininen kaukovalon merkkivalo ja valot säätyvät portaattomasti.
Käytätkö automaattia ollenkaan vai onko sinulla kytkin millä saa lisävalot pois päältä jos haluaa käyttää automaattivaloja?
Jos käyttää automaattia, niin tienpäällä palaa koko ajan sininen kaukovalon merkkivalo ja valot säätyvät portaattomasti.
Käytätkö automaattia ollenkaan vai onko sinulla kytkin millä saa lisävalot pois päältä jos haluaa käyttää automaattivaloja?
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Paremmat LED-valot? W/S212 kyseessä? En tiennyt että siihen on saanut matriisivaloja (matriisivalot on ne jotka näyttää pitkiä valoja edellä olevan molemmin puolin tai vastaantulijan molemmin puolin jolloin pitkien merkkivalo palaa koko ajan vaikka vastaan tulee auto tai edellä ajaa auto).Jackpot kirjoitti:No niin, mullahan oli nuo tähtikuljettajan mainitsemat paremmat led ajovalot.
Kyllä se manuaalisti toimii, en tosin ole vielä valoja ja relettä asentanu mutta mikseipä se toimis. Olen nyt ajanu automaatilla ja sininen pitkien merkkivalo palaa varmaan 90% ajasta ja valokuvio säätyy koko ajan. Voin ajaa toisen auton takana n 50m päässä ja auton perä on tumma "läpällä" peitetty,sivuilla valoa tosi hyvin.(Tähtikuljettajan adaptiivinen kaukovalo avustin kuva tuolla ylempänä. Sitä tarkoitin paremmilla led valoilla)
En usko että voin ajaa automaatilla ollenkaan juuri tuon takia. Tällä hetkellä ei ole vielä katkasijaa kapiinissa. Auto w212 sedan, vm 2014
En usko että voin ajaa automaatilla ollenkaan juuri tuon takia. Tällä hetkellä ei ole vielä katkasijaa kapiinissa. Auto w212 sedan, vm 2014
Mersu.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tässä on varmaan nyt vähän monenlaisia uusia termejä näiden led valojen kanssa. Toivottavasti saadaan keskusteltua termit selviksi, että tiedetään että minkälaiset mitkäkin valot ovat.
2014 led valoilla varustettu W212 ja siinä on nämä merkinnät valojen osalta:
628 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH PLUS (IHC+)
642 DYNAMIC LED HEADLAMPS, RIGHT-HAND TRAFFIC
Kaukovalon merkkivalo palaa käytännössä aina kun ajaa pimeässä. Oli vastaantulijoita tai edessä menijöitä niin silti palaa pitkien merkkivalo. Oletan että nämä ovat ne älykkäämmät valot joista Tähtikuljettaja laittoi aiemmin tämän kuvan.
2014 led valoilla varustettu W212 ja siinä on nämä merkinnät valojen osalta:
628 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH PLUS (IHC+)
642 DYNAMIC LED HEADLAMPS, RIGHT-HAND TRAFFIC
Kaukovalon merkkivalo palaa käytännössä aina kun ajaa pimeässä. Oli vastaantulijoita tai edessä menijöitä niin silti palaa pitkien merkkivalo. Oletan että nämä ovat ne älykkäämmät valot joista Tähtikuljettaja laittoi aiemmin tämän kuvan.
Insinööri on terve, kun se leikkii. Nyt tuli Jussinmäeltä tuommoinen lähetys ja valasimen mitoista keskusteltaessa lupasin laittaa kuvat asennuksesta näkyviin. Nyt on päästy siihen saakka, että paketti on täällä, ja näyttää painavan 7.1 kiloa, joten muovipuskuriin tuommoisia EI RUUVATA kiinni:
Teoriassa ei ole mahdotonta, että valokuvion koko korkeus mahtuu vakiosäleikön vaakasuorien kromilistojen välistä, mutta tätä ei ole vielä todistettu. Plan Bee on tilata tuollainen kolmiripainen kuten Sepellä tuossa yllä kuvassa.
Leveyssuunnassahan tilaa on ruhtinaallisesti, suorastaan useita senttejä ylimääräistäkin, joten jopa säleikön keskellä olevan pystyrimankin voi jättää paikalleen. Mittasuhteista kertoo se, että valot ovat kolmisen senttiä W212 säleikköä kapeammat. Nämä ovat siis nuo Sepen valot tuplalevyisenä. Jouduitko Sepe sahaamaan säleikköä ollenkaan, vai mahtuivatko ihan sellaisenaan?
Ihan soitellen en lähtenyt sotaan ihmettelemään mihin nuo järkäleet saa kiinni. Säleikön takana on kevytmetallinen puskuripalkki, johon ajattelin vetää kierretapilla jengat ja pultata valaisimet omissa telineissään suoraan puskuripalkkiin kiinni. Tämän kohdan Plan Bee on hienosäätö aluslaatoilla ja Plan Cee alumiini- tai rosteritelineet, joilla valaisimet nostetaan riittävän ylös. Jos mennään Plan Ceehen saakka, silloin valaisimet nousevat ylimpään vapaaseen väliin saakka.
Diileri ja muut tietäjät hoi: Puskuripalkin päälle kiinnitetyn johtosarjan joudun reitittämään uudelleen, mutta onko palkin sisällä mitään sellaista, mihin en halua porata?
Plan Dee on luopua maskin sahaamisesta ja upottaa koko zydeemi alempaan säleikköön, mutta siihen en ihan vapaaehtoisesti lähde. Ajoympäristöni Syötteen maisemissa Pudasjärvellä on niin lumista seutua, että matalalla olevista ajovaloista tulee vaikutelma valkoisesta tunnelista.
Sepen aiemmissa kuvissa käyttämä säleikön alimmaisten lamellien väli ei näille valoille riitä, joten vähintään toiseen väliin alhaalta laskettuna pitää tähdätä että olisi toivoakaan onnistumisesta. Sekään ei riitä säleikköä sahaamatta, mutta jos edes kromilistat voi jättää katkomatta, ei niiden takana olevien mustien lamellien poisto jää kovin rumasti näkyviin, joten kokeillaan sitä ensin.
Paketit ovat lisävaloiksi kalliit, mutta TM testivoittaja, mittausten mukaan mainio valokuvio ja laatikosta löytyvä setti on ammattimaisen hyvä, vaihtoehtoisia kiinnitystelineitä, niiden vaatimia pulttisarjoja, valmiilla liittimillä koottuja sähkökytkentöjä ja ylätukia myöden.
Teoriassa ei ole mahdotonta, että valokuvion koko korkeus mahtuu vakiosäleikön vaakasuorien kromilistojen välistä, mutta tätä ei ole vielä todistettu. Plan Bee on tilata tuollainen kolmiripainen kuten Sepellä tuossa yllä kuvassa.
Leveyssuunnassahan tilaa on ruhtinaallisesti, suorastaan useita senttejä ylimääräistäkin, joten jopa säleikön keskellä olevan pystyrimankin voi jättää paikalleen. Mittasuhteista kertoo se, että valot ovat kolmisen senttiä W212 säleikköä kapeammat. Nämä ovat siis nuo Sepen valot tuplalevyisenä. Jouduitko Sepe sahaamaan säleikköä ollenkaan, vai mahtuivatko ihan sellaisenaan?
Ihan soitellen en lähtenyt sotaan ihmettelemään mihin nuo järkäleet saa kiinni. Säleikön takana on kevytmetallinen puskuripalkki, johon ajattelin vetää kierretapilla jengat ja pultata valaisimet omissa telineissään suoraan puskuripalkkiin kiinni. Tämän kohdan Plan Bee on hienosäätö aluslaatoilla ja Plan Cee alumiini- tai rosteritelineet, joilla valaisimet nostetaan riittävän ylös. Jos mennään Plan Ceehen saakka, silloin valaisimet nousevat ylimpään vapaaseen väliin saakka.
Diileri ja muut tietäjät hoi: Puskuripalkin päälle kiinnitetyn johtosarjan joudun reitittämään uudelleen, mutta onko palkin sisällä mitään sellaista, mihin en halua porata?
Plan Dee on luopua maskin sahaamisesta ja upottaa koko zydeemi alempaan säleikköön, mutta siihen en ihan vapaaehtoisesti lähde. Ajoympäristöni Syötteen maisemissa Pudasjärvellä on niin lumista seutua, että matalalla olevista ajovaloista tulee vaikutelma valkoisesta tunnelista.
Sepen aiemmissa kuvissa käyttämä säleikön alimmaisten lamellien väli ei näille valoille riitä, joten vähintään toiseen väliin alhaalta laskettuna pitää tähdätä että olisi toivoakaan onnistumisesta. Sekään ei riitä säleikköä sahaamatta, mutta jos edes kromilistat voi jättää katkomatta, ei niiden takana olevien mustien lamellien poisto jää kovin rumasti näkyviin, joten kokeillaan sitä ensin.
Paketit ovat lisävaloiksi kalliit, mutta TM testivoittaja, mittausten mukaan mainio valokuvio ja laatikosta löytyvä setti on ammattimaisen hyvä, vaihtoehtoisia kiinnitystelineitä, niiden vaatimia pulttisarjoja, valmiilla liittimillä koottuja sähkökytkentöjä ja ylätukia myöden.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Lisävalot re-loaded (ties kuinka monennen kerran).
Ei ne vaan mahu. SAE Seeker 20 valokuvio mahtuisi säleikön taakse juuri ja juuri, mutta koko valaisin on 6 senttiä valoaukkoa leveämpi, ja siihen vielä kiinnikkeet lisäksi. Kokonaisuudesta tulee niin leveä, että vaikka valot olisivat keskellä poski poskea vasten, niin ulkoreunat törmäävät auton omien valojen kannakkeisiin.
Vaihdetaan taktiikkaa. Seuraavaksi Jussinmäelle vaihtamaan valot samanlaisiin kuin Sepellä tuossa ylhäällä ja yksi tuollainen tilaukseen:
Sen verran paljon olen irvistellyt nelosdieselin isotähtisestä maskista, että noloksi vetää, mutta ei auta kuin antaa periksi
Vaihtoehtoina on sahata vakiosäleikköön isot reiät, koska jo irti rälläköityä Motonetin lisävalotelinettä ei enää aleta proppaamaan takaisin.
Stealth valot siis edelleen hakusessa, mutta valokuviosta joutuu nyt vähän tinkimään. Toisaalta, joku taisi muutama vuosi sitten sanoakin, että valonvaihtoautomatiikka toimisi lisävalojenkin kanssa, jos niissä lisävaloissa olisi jotain tolkkua
Ei ne vaan mahu. SAE Seeker 20 valokuvio mahtuisi säleikön taakse juuri ja juuri, mutta koko valaisin on 6 senttiä valoaukkoa leveämpi, ja siihen vielä kiinnikkeet lisäksi. Kokonaisuudesta tulee niin leveä, että vaikka valot olisivat keskellä poski poskea vasten, niin ulkoreunat törmäävät auton omien valojen kannakkeisiin.
Vaihdetaan taktiikkaa. Seuraavaksi Jussinmäelle vaihtamaan valot samanlaisiin kuin Sepellä tuossa ylhäällä ja yksi tuollainen tilaukseen:
Sen verran paljon olen irvistellyt nelosdieselin isotähtisestä maskista, että noloksi vetää, mutta ei auta kuin antaa periksi
Vaihtoehtoina on sahata vakiosäleikköön isot reiät, koska jo irti rälläköityä Motonetin lisävalotelinettä ei enää aleta proppaamaan takaisin.
Stealth valot siis edelleen hakusessa, mutta valokuviosta joutuu nyt vähän tinkimään. Toisaalta, joku taisi muutama vuosi sitten sanoakin, että valonvaihtoautomatiikka toimisi lisävalojenkin kanssa, jos niissä lisävaloissa olisi jotain tolkkua
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Plan E tästä lopulta tuli. Nyt on valot vaihdettu Lazer Triple-R 750 Standard mallisiin. Pienen ihmettelyn jälkeen löytyy kiinnityspaikat. Letkut voi reitittää puskurin takareunan kautta
Lazerin valaisimen voi asentaa ylä- tai alapuolelta, ja tässä perinteisessä kiinnityksessä ylätuen saa hienosti kiinni vapaaksi jäävään yläreunan asennuskiskoon, kun hommaa siihen tehdyn kannakkeen samasta paikasta kuin valotkin
Muovikuoret säleikön takaa avattuna paljastuu alta peltiä, joten ylätukien kiinnitykseen löytyy tanakka ankkuripiste tuosta vatupassin ja meisselin tienoilta. Vakiosäleikköäkin voi käyttää, jos hyväksyy sen, että pitkältä matkalta poikki sahattu alin vaakalamelli paljastaa piilovalot. Sahaamattoman vakiosäleikön taakse noin suurta valokuviota ei saa mahtumaan kokonaan ja katsurilla saattaa olla sanomista "auton rakenteiden sisään asennetuista" kaukovaloista, ellei linssi näy kokonaan edestä päin katsottuna? Ja kuten kuvasta näkyy, konepellin tuulihaan joutuu muotoilemaan uudelleen kiertämään toisen valon takaa
Isotähtisen säleikön kanssa valot näyttävät tältä
Ja valot päällä näkyy vielä keskeneräinen asennus. Säleikön taustalla oleva kipinäverkko lähtee vielä valojen kohdalta pois ja suuntaukset käännetään kohdilleen
Ilman säleikköä koeajo antoi 200 metrin mittasuoralla suoraan auton edestä 10 - 11 luksin lukeman, eli tuplasti sen, mitä auton omat bi-xenonit antavat 150 metriin. Pidemmällä mittasuoralla on kuvattu ennenkin. Tässä vielä toistona auton omat valot
Ja Lazer Triple-R lisättynä
Aurausvallien vuoksihan jälkimmäisestä kuvasta ei saa oikein selvää valokuvion todellisesta leveydestä, mutta vähän putkimaisen valokuvion vaikutelma tästä jää. Koska valaisumatkaa on sangen paljon, ovat valokuviota levittävät hajotinlinssit jo tilauksessa. Suoran päässä olevaan mutkaan on kuvanottopaikalta 400 metriä.
Positiivisena yllärinä tämä LED-valo ei polta lähialuetta puhki hajavalolla, ei kuvassa eikä silmämääräisesti.
Kyllä tästä hyvä tulee, kun saan vielä sen konepellin tuulihaan hitsatuksi ja ylätuet kunnolla kiinni.
Lazerin valaisimen voi asentaa ylä- tai alapuolelta, ja tässä perinteisessä kiinnityksessä ylätuen saa hienosti kiinni vapaaksi jäävään yläreunan asennuskiskoon, kun hommaa siihen tehdyn kannakkeen samasta paikasta kuin valotkin
Muovikuoret säleikön takaa avattuna paljastuu alta peltiä, joten ylätukien kiinnitykseen löytyy tanakka ankkuripiste tuosta vatupassin ja meisselin tienoilta. Vakiosäleikköäkin voi käyttää, jos hyväksyy sen, että pitkältä matkalta poikki sahattu alin vaakalamelli paljastaa piilovalot. Sahaamattoman vakiosäleikön taakse noin suurta valokuviota ei saa mahtumaan kokonaan ja katsurilla saattaa olla sanomista "auton rakenteiden sisään asennetuista" kaukovaloista, ellei linssi näy kokonaan edestä päin katsottuna? Ja kuten kuvasta näkyy, konepellin tuulihaan joutuu muotoilemaan uudelleen kiertämään toisen valon takaa
Isotähtisen säleikön kanssa valot näyttävät tältä
Ja valot päällä näkyy vielä keskeneräinen asennus. Säleikön taustalla oleva kipinäverkko lähtee vielä valojen kohdalta pois ja suuntaukset käännetään kohdilleen
Ilman säleikköä koeajo antoi 200 metrin mittasuoralla suoraan auton edestä 10 - 11 luksin lukeman, eli tuplasti sen, mitä auton omat bi-xenonit antavat 150 metriin. Pidemmällä mittasuoralla on kuvattu ennenkin. Tässä vielä toistona auton omat valot
Ja Lazer Triple-R lisättynä
Aurausvallien vuoksihan jälkimmäisestä kuvasta ei saa oikein selvää valokuvion todellisesta leveydestä, mutta vähän putkimaisen valokuvion vaikutelma tästä jää. Koska valaisumatkaa on sangen paljon, ovat valokuviota levittävät hajotinlinssit jo tilauksessa. Suoran päässä olevaan mutkaan on kuvanottopaikalta 400 metriä.
Positiivisena yllärinä tämä LED-valo ei polta lähialuetta puhki hajavalolla, ei kuvassa eikä silmämääräisesti.
Kyllä tästä hyvä tulee, kun saan vielä sen konepellin tuulihaan hitsatuksi ja ylätuet kunnolla kiinni.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Laitoitko suoraan puskurin alumiini runkoon ilman mitään valojen asennustelinettä ?
Lähikuva siitä kiinnitys pisteestä olisi ollut piste iiin päälle .
Hyvä asennus ,itse olen samanlaista laittamassa .
On vaan hankala laittaa tuohon -14 mallin keulaan kun maski on puskurin kanssa yhtä puuta.
Joutuu puskurin irroittamaan ja on sen takia aika iso toimenpide.
Mutta hyvät valot ,vaivan palkitsee.
Lähikuva siitä kiinnitys pisteestä olisi ollut piste iiin päälle .
Hyvä asennus ,itse olen samanlaista laittamassa .
On vaan hankala laittaa tuohon -14 mallin keulaan kun maski on puskurin kanssa yhtä puuta.
Joutuu puskurin irroittamaan ja on sen takia aika iso toimenpide.
Mutta hyvät valot ,vaivan palkitsee.
Ne mustat kalikat yllä ekassa kuvassa ovat Lazerin vakiotelineet.204 kirjoitti:Laitoitko suoraan puskurin alumiini runkoon ilman mitään valojen asennustelinettä ?
Lähikuva siitä kiinnitys pisteestä olisi ollut piste iin päälle.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.