S211 keulan nivelten/hammastangon/ohjausvarren kuntotutkimus
S211 keulan nivelten/hammastangon/ohjausvarren kuntotutkimus
Jaha huomenta kaikille!
On hämärä muistikuva että täällä tai naapurifoorumilla on joskus ollut kattavat ohjeet 211 mersun etupään nivelten välysten tutkimiseen. (dealer?)
En vaan nyt löydä mistään! Oikealla edessä narisee käänneltäessä (alapallo?)
Jarruttaessa ratti vapisee, mutta ei jarrupoljin! Ja pienen pieni välys/kolahtelu on ollut pitkään kun ohjausta nytkyttää ees taas!
Eli joidenkin nivelten välys löytyi helpommin kun auto oli renkaillaan ja jotku taas auton ollessa renkaat ilmassa. Ja ohjeissa oli vielä hyviä ohjeita miten/millä työkalulla mitäkin niveltä väännellä! Rengasrauta/siirtoleukapihdit... jne
KIITOS!
On hämärä muistikuva että täällä tai naapurifoorumilla on joskus ollut kattavat ohjeet 211 mersun etupään nivelten välysten tutkimiseen. (dealer?)
En vaan nyt löydä mistään! Oikealla edessä narisee käänneltäessä (alapallo?)
Jarruttaessa ratti vapisee, mutta ei jarrupoljin! Ja pienen pieni välys/kolahtelu on ollut pitkään kun ohjausta nytkyttää ees taas!
Eli joidenkin nivelten välys löytyi helpommin kun auto oli renkaillaan ja jotku taas auton ollessa renkaat ilmassa. Ja ohjeissa oli vielä hyviä ohjeita miten/millä työkalulla mitäkin niveltä väännellä! Rengasrauta/siirtoleukapihdit... jne
KIITOS!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
En muista onko ollut ohjetta, mutta pikaisesti:
Auto koholla
- alapallot ja reaktiotankojen nupit, siirtoleukapihdeillä puristaen ja erikseen rengasraudalla väännellen
- reaktiotankojen helat rengasraudalla
- Yläpallot pihdeillä / nyrkillä kopauttaen
Auto pyörillään
- Vakaajan nupit pihdeillä, välys ei välttämättä tunnu millään muuten kuin ottaa tangot irti ja käsin väännellä nuppia
Narina ei välttämättä tarkoita välystä, löytyy paremmin kuuntelemalla
Vapina kertoo jarulevyn kieroudesta (tai harvoin napa)
Auto koholla
- alapallot ja reaktiotankojen nupit, siirtoleukapihdeillä puristaen ja erikseen rengasraudalla väännellen
- reaktiotankojen helat rengasraudalla
- Yläpallot pihdeillä / nyrkillä kopauttaen
Auto pyörillään
- Vakaajan nupit pihdeillä, välys ei välttämättä tunnu millään muuten kuin ottaa tangot irti ja käsin väännellä nuppia
Narina ei välttämättä tarkoita välystä, löytyy paremmin kuuntelemalla
Vapina kertoo jarulevyn kieroudesta (tai harvoin napa)
wiimax.fi
Kiitos dealerille!
Voiko levyt olla kierossa vaikka poljin ei vapise jarruttaessa?
Joitain kymmeniä tuhansia sitten vaihdoin etulevyt ja palat kun olivat mielestäni kierot.
Vähän aikaa muka olivat paremmat, mutta ei mennyt pitkästi niin sama homma! Mikä niitä vääntäisi kieroon kun satulatkaan ei jumi, ainakaan niin että lämpenisi? Ja ajettu kuitenkin levyjen vaihdon jälkeen monta kymmentä tuhatta!
Ja lisäksi oikeastaan koko ajan kun auto on minulla ollut (n.60000km) on häirinnyt lievä mutta koko ajan huomattava oikealle puoltaminen! Yhtä ja toista olen alustaan vaihtanut ja kaksi kertaa kulmat säädetty kahdessa eri paikassa, mutta puoltaminen on ja pysyy
Auttakee, mie kyllä vaihan noita alustan romuja kun tietäsin mitä vaihan!
Pitääköhän pysähtyä ylivieskassa torstaina kun ajellaan ylöspäin?
Voiko levyt olla kierossa vaikka poljin ei vapise jarruttaessa?
Joitain kymmeniä tuhansia sitten vaihdoin etulevyt ja palat kun olivat mielestäni kierot.
Vähän aikaa muka olivat paremmat, mutta ei mennyt pitkästi niin sama homma! Mikä niitä vääntäisi kieroon kun satulatkaan ei jumi, ainakaan niin että lämpenisi? Ja ajettu kuitenkin levyjen vaihdon jälkeen monta kymmentä tuhatta!
Ja lisäksi oikeastaan koko ajan kun auto on minulla ollut (n.60000km) on häirinnyt lievä mutta koko ajan huomattava oikealle puoltaminen! Yhtä ja toista olen alustaan vaihtanut ja kaksi kertaa kulmat säädetty kahdessa eri paikassa, mutta puoltaminen on ja pysyy
Auttakee, mie kyllä vaihan noita alustan romuja kun tietäsin mitä vaihan!
Pitääköhän pysähtyä ylivieskassa torstaina kun ajellaan ylöspäin?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Kts prhn! Enpä ole asiaa aatellutkaan!Roisto kirjoitti:Moro,
Tässähän on ne sähköjarrut, jolloin normitilanteessa ei ole hydraulista yhteyttä polkimelta jarruille. Ei varmaan haittaa, jos tarkistaa jarrut.
t.
Risto
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Kun vaihdoin etulevyt niin miehän laitoin samalla uudet palatkin!
Nehän oli renkaasta käsin pyörittämällä vähän nihkeät. Olisko niin että lämpesivät saman tien...
Jos nyt menee levyjen vaihtoon niin jätän kyllä vanhat palat.
Noh, pitää tutustua kun selviää reissusta!
Nehän oli renkaasta käsin pyörittämällä vähän nihkeät. Olisko niin että lämpesivät saman tien...
Jos nyt menee levyjen vaihtoon niin jätän kyllä vanhat palat.
Noh, pitää tutustua kun selviää reissusta!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Juu ei SBC täristä poljinta... (vaikka muistan yhden tapauksen tuollaisestakin mainitun, sitä en muista mikä 'kirous' sen aikaan sai, ihan helpolla sellainen ei onnistu)
Näissähän on 'klassinen' ominaisuus se että (varsinkin takana) jarrut jumii palojen vaihdon jälkeen. Joku foorumilainen sitä vähän tutkikin, ainakin joskus syynä on jarrumäntä mikä on jotakin hieman elastisempaa ainetta, se pullistuu hieman ja alkaa kanittaa kun joutuu eri asemaan missä oli. Pikahoito ongelmaan on vaihtaa koko satula romppeineen.
Näissähän on 'klassinen' ominaisuus se että (varsinkin takana) jarrut jumii palojen vaihdon jälkeen. Joku foorumilainen sitä vähän tutkikin, ainakin joskus syynä on jarrumäntä mikä on jotakin hieman elastisempaa ainetta, se pullistuu hieman ja alkaa kanittaa kun joutuu eri asemaan missä oli. Pikahoito ongelmaan on vaihtaa koko satula romppeineen.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Auto koholla:dealer kirjoitti:En muista onko ollut ohjetta, mutta pikaisesti:
Auto koholla
- alapallot ja reaktiotankojen nupit, siirtoleukapihdeillä puristaen ja erikseen rengasraudalla väännellen
- reaktiotankojen helat rengasraudalla
- Yläpallot pihdeillä / nyrkillä kopauttaen
Auto pyörillään
- Vakaajan nupit pihdeillä, välys ei välttämättä tunnu millään muuten kuin ottaa tangot irti ja käsin väännellä nuppia
Narina ei välttämättä tarkoita välystä, löytyy paremmin kuuntelemalla
Vapina kertoo jarulevyn kieroudesta (tai harvoin napa)
- pitääkö tai kannattaako eturenkaat olla silloin irti kun siirtolenkapihdeillä
puristaa ylä-, ala- ja reaktiopalloja?
- miten reaktiotankojen heloja (sisäpäitä) pitää väänellä että saa välyksen
tuntumaan?
Auto pyörillään:
- Vakaajannuppeja koitin pihdeillä väännellä silloin kun itse koiranluut oli
nupeista irroitettuna. Jos ja kun välystä ei löydy, niin miten
kallistuksenvakaajan muita välyksiä tutkitaan?
ps. ja jos ja kun iskaritkin on uusittu, niin mitä muita vaihtoehtoja kolinalle vielä on?
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)