Puukimänin puuhanurkka (in Toyota we trust)
Keulakuvasta jo ehkä tarkkasilmäinen saattoi huomata hytin ja lavan välisen epäjatkuvuuskohdan. Pokkaushan ei ole ollenkaan linjassa, härregud
Eipä tuo ihme. Lava kun on ihan eri autosta:
Lavansiirtoleikkaus on kuitenkin tehty ilmeisen asiallisesti, joten vaikka alkuperäinen lava on hakusessa, ei tuo nykyinen varsinaisesti ole huono laisin.
Eipä tuo ihme. Lava kun on ihan eri autosta:
Lavansiirtoleikkaus on kuitenkin tehty ilmeisen asiallisesti, joten vaikka alkuperäinen lava on hakusessa, ei tuo nykyinen varsinaisesti ole huono laisin.
Imuroin enimmät hiekat lattialta. Ohimennen siinä pyyhkäisin vähän taikasienellä ovipahvia.
Mikäpä yllätys tuo nyt varsinaiset työkalussa oli
No, puunasin sitten aiemmat kurat pois että saa sotkea omat tilalle.
Komia sulka löytyi kojetaulun alta. Minkä lie uhanalaisen tipun pershöyhen lie. En oo ikinä nähny jos joku kyssyy.
Nyt ei tarvihe nopeutta arvailla auringonpaisteessakaan.
Pari kärpästä pittää metästää tuolta lasin takkaa pois, ja samalla sitten vaihella mittariston polttimoita ehjiin.
Liimasin tuon vaihdekaavionkin nupin päähän, kun irtaallaan pyöri pitkin kabiinia.
(väänsin mustavalakeeks kuvan, ei se nuin väritön oo)
Mikäpä yllätys tuo nyt varsinaiset työkalussa oli
No, puunasin sitten aiemmat kurat pois että saa sotkea omat tilalle.
Komia sulka löytyi kojetaulun alta. Minkä lie uhanalaisen tipun pershöyhen lie. En oo ikinä nähny jos joku kyssyy.
Nyt ei tarvihe nopeutta arvailla auringonpaisteessakaan.
Pari kärpästä pittää metästää tuolta lasin takkaa pois, ja samalla sitten vaihella mittariston polttimoita ehjiin.
Liimasin tuon vaihdekaavionkin nupin päähän, kun irtaallaan pyöri pitkin kabiinia.
(väänsin mustavalakeeks kuvan, ei se nuin väritön oo)
Onko tuo Isuzun lava...?boogieman kirjoitti:Keulakuvasta jo ehkä tarkkasilmäinen saattoi huomata hytin ja lavan välisen epäjatkuvuuskohdan. Pokkaushan ei ole ollenkaan linjassa, härregud
Eipä tuo ihme. Lava kun on ihan eri autosta:
Lavansiirtoleikkaus on kuitenkin tehty ilmeisen asiallisesti, joten vaikka alkuperäinen lava on hakusessa, ei tuo nykyinen varsinaisesti ole huono laisin.
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
NäinpäRoopeK kirjoitti:Eli se on Toysuzu....
Vaihtoehtoinen nimeämisvaihtoehto muodostuu yhdistelmästä Toyota Hilux & Isuzu Pickup --> Toyuzu Hickup
Carinan lootasta alkoi kuulua hentoista kahinaa. Ääni tulee vain kytkimen ollessa ylhäällä, joten painelaakerin sijasta epäily kohdistu pääakselin laakerointiin. Akille jo tein vastustamattoman tarjouksen Carinasta
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Mikään ei oo niin kekseliäs kuin suomalainen mies amerikkalaisen auton sähkötöiden kanssa. Sitä purkkapatenttien ja johtosotkujen määrää ei moni arvaa kun päältäpäin katselee.
Tähän mennessä Rancherosta löydettyä:
- töötille erillisnappi, jolle suora virta, joka jostain syystä on yhteydessä myös ajovaloihin
- pesurille oma nappi, virrat samasta kuin autostereoiden virta
- pesurin johdotus oli tehty MMJ:llä
- mittariston valot vedetty omilla johdotuksilla; positiivisena seikkana että virta oli otettu valokatkaisijalta ilmeisesti ihan oikeasta kohdasta
Mittariston lisäksi autosta lähti varmaan 20 metriä sekalaista johtoa. En uskaltanut kokeilla että käynnistyykö se enää.
Tähän sähköurakkaan motivoi kojelaudan uumenista noussut savu, joka karkasi tuntemattomasta kohteesta, kun siirsin kuskin jakkaraa taaksepäin
Tähän mennessä Rancherosta löydettyä:
- töötille erillisnappi, jolle suora virta, joka jostain syystä on yhteydessä myös ajovaloihin
- pesurille oma nappi, virrat samasta kuin autostereoiden virta
- pesurin johdotus oli tehty MMJ:llä
- mittariston valot vedetty omilla johdotuksilla; positiivisena seikkana että virta oli otettu valokatkaisijalta ilmeisesti ihan oikeasta kohdasta
Mittariston lisäksi autosta lähti varmaan 20 metriä sekalaista johtoa. En uskaltanut kokeilla että käynnistyykö se enää.
Tähän sähköurakkaan motivoi kojelaudan uumenista noussut savu, joka karkasi tuntemattomasta kohteesta, kun siirsin kuskin jakkaraa taaksepäin
Nyt kuulostaa ihan juuri siltä mitä itellekin on tullut vastaan noiden jenkkirotteloiden kanssa Monesti olen niitä johtopatentteja kironnut että miksi on edes pitännyt koskea niihin kun ei kerta mitään niistä ymmärretä Parhaimmista on löytynnyt aivan turhiakin piuhoja jotka eivät ole olleet edes kytketty kiinni mihinkään ja silti nekin on pitännyt autoon sulloa Jeepistä ei ole onneksi tullut tuollaisia patentteja vastaan koska ei ole koskaan ollut omistaja historiassa mitään rakentaja penoja vaan aina on huollettu liikkeessä
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Hiluxin syöttöpumppua oon hiljalleen kaivellut esille pannuhuoneesta, eli purkanut siitä ne kolme osaa edestä pois ja valuttanut jäähdytysnesteet kengille ja osan astiaankin.
Kampuran pään pultin aukaisuun olin jo valmistautunut etsimällä parhaan tarjouksen puolentoistatuhannen nyyttonin akkupulttikoneesta. Äkkiä tuli tienattua kuutisensataa euroa, kun pultti aukesi ihan puolen metrin jatkovarrella (nyt pitää äkkiä keksiä joku muu veruke että saa ostaa uusia leluja)
Ei ollut ehkä ihan tehtaan määräämissä momenteissa se pultti
Tarttee ettiä tai tehdä vielä kätilö, että saa sen hihnapyörän kampuran päästä irti. Pultitkin oli semmoista kokoa että ei vahingossakaan omista arkistoista löytynyt.
Kampuran pään pultin aukaisuun olin jo valmistautunut etsimällä parhaan tarjouksen puolentoistatuhannen nyyttonin akkupulttikoneesta. Äkkiä tuli tienattua kuutisensataa euroa, kun pultti aukesi ihan puolen metrin jatkovarrella (nyt pitää äkkiä keksiä joku muu veruke että saa ostaa uusia leluja)
Ei ollut ehkä ihan tehtaan määräämissä momenteissa se pultti
Tarttee ettiä tai tehdä vielä kätilö, että saa sen hihnapyörän kampuran päästä irti. Pultitkin oli semmoista kokoa että ei vahingossakaan omista arkistoista löytynyt.
Kävin. Meinasin jo parkista lähtiessä viedä avaimet takaisin mutta arvelin että ajetaan nyt kuitenkin.boogieman kirjoitti:Pientä autokuumetta taas, vaihteeksi. Pittää käyvä taas renkaita potkimassa. Toyota, tietennii, mitä sitä muutakaan.
Toisen mielestä siisti on toisen mielestä pommi.
Toisen mielestä uusi on toisen mielestä käyttöikänsä päässä.
Toisen mielestä alhaalta ottava kytkin on toisen mielestä ihan loppu.
Tulipahan käytyä.
"Myydään huippukuntoinen Avensis suoraan ajosta! Katsastuksessa tuli huomautus tuulilasin halkeamasta (ei näkökentässä!!!!!) ja palaneesta ajovalopolttimosta. Ei räpelletty! Tästä luottopeli vielä vuosiksi eteenpäin!"
(huom. ei ollut kuvan auto)
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Samoja polkujahan tuota tallataan juujovihava kirjoitti:Jenkeistä mersujen kautta tojotiin, mitäs veli?
Siinäpä ne on, uusi ja vanha.
Vanhan taidan purkaa osiksi ja laittaa loput romu-ukolle.
Auton sisäpuhdistus aloitettiin ryömimällä takakonttiin koirakalterin alta, kun takaluukku ei kahvasta auennutkaan.
Oli sitten koiratalouden auto tämä.
Imuri on ihan vaan rekvisiittaa. Juuriharjalla hankaamalla ja paineilmalla puhaltelemalla lähti 98 %, 1 % teippiharjalla ja 1 % sai jäädä lisälämmöneristeeksi. Takakontin lattiaverhous pitää myös puhdistaa, tai sitten tehdä suosiolla uusi. Hankala semmoista irtokangasta yrittää hangata puhtaaksi kun pitäisi moneen eri suuntaan päästä hinkuttamaan. Pirullisia nuo koirankarvat.
Roskaa lähti (istuinsuojat mukaan lukien) muovipussillinen.
Se kahvakin lähti toimimaan kun puhdisti ja öljysi.
Kuukausiraportin aika.
Farkku:
- kontti ei aukee, keskuslukko ei vissiin avaa sitä ja avain ei käy lukkoon
- ekat 200 km meni ok, sitten piti seuraavat 400 km lisätä syyläriin nestettä ja korkissa oli kermaa, ja nyt se on toiminut 800 km ok
- (auton(kin)) perse on lumessa heti kun tiellä on vähänkin irtolunta, ja takalasin pyyhkijän puuttuminen lisää nautintoa
Luiskaperä:
- pakosarja on neljästä kohtaa laho, korvaavaa ei löydy ja vanhaa ei voi enää hitsata
- kytkin on ihan loppu
Käkkylä:
- nostin joka nurkan pukeille, jonka jälkeen lootaöljyt löytyivät kätevästi tallin lattialta
Toyosuzu Hickup:
- pumppu on kovasti irtoamassa kun saisi vain aikaiseksi käydä sen irroittamassa
- tankissa on kesädieselit eikä talvirenkaitakaan ole
Ranchero:
- myyty
Prius:
- piti tankata
Farkku:
- kontti ei aukee, keskuslukko ei vissiin avaa sitä ja avain ei käy lukkoon
- ekat 200 km meni ok, sitten piti seuraavat 400 km lisätä syyläriin nestettä ja korkissa oli kermaa, ja nyt se on toiminut 800 km ok
- (auton(kin)) perse on lumessa heti kun tiellä on vähänkin irtolunta, ja takalasin pyyhkijän puuttuminen lisää nautintoa
Luiskaperä:
- pakosarja on neljästä kohtaa laho, korvaavaa ei löydy ja vanhaa ei voi enää hitsata
- kytkin on ihan loppu
Käkkylä:
- nostin joka nurkan pukeille, jonka jälkeen lootaöljyt löytyivät kätevästi tallin lattialta
Toyosuzu Hickup:
- pumppu on kovasti irtoamassa kun saisi vain aikaiseksi käydä sen irroittamassa
- tankissa on kesädieselit eikä talvirenkaitakaan ole
Ranchero:
- myyty
Prius:
- piti tankata
Sukuun on nähtävästi tänään ostettu Prius. Käytiin koeajamassa ja kun illalla olin yhteydessä, olivat tyhjentämässä entistä autoa.
Metrejä takana noin 200tkm. Ajolleen selllainen kuin koeajoissakin mainitaan.
Itselle oli ensimmäinen hybridi millä ajoin ja kokemus jätti ison kysymyksen. Tähänkö ollaan menossa? Portaaton vaihteisto yhdistettynä vääntöön mikä välittyy pyörille "kuin hauen lähtö rannasta". Ei jättänyt kylmäksi.
Koeajon jälkeinen kulutuslukema ja vertaus spritmonitorista. Kyllä tuolla arkiajonsa ajaisi.
Kokemuksia karttunee lisää kun auto tulee seuraavan kerran hiljaa lipuen pihalle. .
Metrejä takana noin 200tkm. Ajolleen selllainen kuin koeajoissakin mainitaan.
Itselle oli ensimmäinen hybridi millä ajoin ja kokemus jätti ison kysymyksen. Tähänkö ollaan menossa? Portaaton vaihteisto yhdistettynä vääntöön mikä välittyy pyörille "kuin hauen lähtö rannasta". Ei jättänyt kylmäksi.
Koeajon jälkeinen kulutuslukema ja vertaus spritmonitorista. Kyllä tuolla arkiajonsa ajaisi.
Kokemuksia karttunee lisää kun auto tulee seuraavan kerran hiljaa lipuen pihalle. .
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Vertasitko rengasmelua Toyota vs. Volvo?Pappi kirjoitti:Sukuun on nähtävästi tänään ostettu Prius. Käytiin koeajamassa ja kun illalla olin yhteydessä, olivat tyhjentämässä entistä autoa.
Metrejä takana noin 200tkm. Ajolleen selllainen kuin koeajoissakin mainitaan.
Itselle oli ensimmäinen hybridi millä ajoin ja kokemus jätti ison kysymyksen. Tähänkö ollaan menossa? Portaaton vaihteisto yhdistettynä vääntöön mikä välittyy pyörille "kuin hauen lähtö rannasta". Ei jättänyt kylmäksi.
Koeajon jälkeinen kulutuslukema ja vertaus spritmonitorista. Kyllä tuolla arkiajonsa ajaisi.
Kokemuksia karttunee lisää kun auto tulee seuraavan kerran hiljaa lipuen pihalle. .
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Helppojahan nuo hybridit on ajaa, eikä niillä jalkoihin jää.
Prius lähti lusikoidenjaossa eksälle, joten hankin hybridivajeeseen 2012 Yaris Hybridin. Vähän enemmän sisätilaa kuin E-mallin Carinassa, tavaratilassa toki tulee takkiin. Pätevä peli maantiellä ja kaupungissa. Kuluttaa sen 4,6 ilmastointi päällä maantieajossa.
Möin pari Carinaa pois ja Hiluxikin joutaisi. Ja itse asiassa Cadillac on kans myynnissä. Pientä pihansiivousta
Prius lähti lusikoidenjaossa eksälle, joten hankin hybridivajeeseen 2012 Yaris Hybridin. Vähän enemmän sisätilaa kuin E-mallin Carinassa, tavaratilassa toki tulee takkiin. Pätevä peli maantiellä ja kaupungissa. Kuluttaa sen 4,6 ilmastointi päällä maantieajossa.
Möin pari Carinaa pois ja Hiluxikin joutaisi. Ja itse asiassa Cadillac on kans myynnissä. Pientä pihansiivousta
Tässä kun ei vähälle aikaa ole vaihtunut kuin työpaikka, emäntä, käyttöauto, ja piakkoin asuinpaikkakin, niin ettei nyt ihan liian seesteiseksi elämä menisi, vaihdoin harrastustakin.
Cadillac lähti, ja tilalle tuli puatti elikkäs vesikulkuneuvo. 80-luvun puolelta HT-vene kuuskymppisellä Johnsonilla saapi ens kesänä kuljettaa aavoilla ulapoilla kohti tuntematonta. Eli siis sisävesillä pikkuretkiä.
Ikinä en oo soutuvenettä kummemmalla seilannut, eikä vesillä liikkumisesta ole mittään hajua, saatikka että osaisin tehdä semmoisia solmuja että a) ne pitäisivät tai että b) niitä saisi joskus auki, joten tässä ollaan monenlaisen jännän äärellä. Uuden opettelu pitää mielen virkeänä
Hiluxin myynnissäkin piti lyödä jarruja kun tajusin, että se on talouden ainut koukullinen auto. Trailerin kanssa jäädään alle 750 kg, joten mahdotonta nelivetojyrää ei paketin siirtelyyn tarttee. Toki ei tuo yhdistelmä traikku + Hilux mikään raketti olisi
No, saapi nähhä.
Cadillac lähti, ja tilalle tuli puatti elikkäs vesikulkuneuvo. 80-luvun puolelta HT-vene kuuskymppisellä Johnsonilla saapi ens kesänä kuljettaa aavoilla ulapoilla kohti tuntematonta. Eli siis sisävesillä pikkuretkiä.
Ikinä en oo soutuvenettä kummemmalla seilannut, eikä vesillä liikkumisesta ole mittään hajua, saatikka että osaisin tehdä semmoisia solmuja että a) ne pitäisivät tai että b) niitä saisi joskus auki, joten tässä ollaan monenlaisen jännän äärellä. Uuden opettelu pitää mielen virkeänä
Hiluxin myynnissäkin piti lyödä jarruja kun tajusin, että se on talouden ainut koukullinen auto. Trailerin kanssa jäädään alle 750 kg, joten mahdotonta nelivetojyrää ei paketin siirtelyyn tarttee. Toki ei tuo yhdistelmä traikku + Hilux mikään raketti olisi
No, saapi nähhä.