Teemun Laguna
Teemun Laguna
Tuli ostettua 2004 Renault Laguna 1.8 16V, koska jollain ihmisen pitää henkensä pitimiksi liikkua. Myin toisen Mersuistani ja tarvitsen autoa työpaikalle kulkemiseen. Aiemmin vara-autoina on ollut pari Carinaa, mutta nyt tahdoin jotain modernimpaa ja turvallisempaa ja sellaista, joka ei ole umpiruosteessa.
Renu oli melkein ykkösvaihtoehto alle 2000 euron hintaluokassa. Ulkonäkö on mielestäni vielä nykyisinkin hyvä kakkoskopan Lagunassa (facelift rumempi). Lisäksi kyseessä on ensimmäinen 5 tähteä Euro NCAP -testissä saanut auto eli jänikseen törmäystä ei tarvitse pelätä henkensä kaupalla. Samoin tällainen Renault ei enää ruostukaan kuten edeltäjänsä ja moni muu.
Halusin vähän siistimmän yksilön ja Varsinais-Suomesta eräältä naiselta löytyi 145000 ajettu puolinahkapenkeillä oleva Decor-malli. Leimaa oli neljä kuukautta, mutta halusin katsastaa sen heti kun voisi. Viikon omistuksen jälkeen kävin koittamassa, mutta hylkäys tuli vasemmasta raidetangon päästä. Vaihdoin sen seuraavana päivänä ja sain vuoden ja neljä kuukautta ajoaikaa. Toistaiseksi Pariisin valotkaan eivät ole vilkkuneet kojetaulussa ja edellinen omistaja sanoi auton toimineen moitteettomasti hänellä kymmenen vuotta.
En tiedä mitä tällaisesta pitäisi tietää, mutta näyttää toimivan ja kuluttaa ajotietokoneen mukaan 6,5-7 litraa sadalla. Yllättävän hyvä ajaa ja tukevat kuppipenkitkin. Airbageja on ympäri autoa ja ei haise home tai North State.
Renu oli melkein ykkösvaihtoehto alle 2000 euron hintaluokassa. Ulkonäkö on mielestäni vielä nykyisinkin hyvä kakkoskopan Lagunassa (facelift rumempi). Lisäksi kyseessä on ensimmäinen 5 tähteä Euro NCAP -testissä saanut auto eli jänikseen törmäystä ei tarvitse pelätä henkensä kaupalla. Samoin tällainen Renault ei enää ruostukaan kuten edeltäjänsä ja moni muu.
Halusin vähän siistimmän yksilön ja Varsinais-Suomesta eräältä naiselta löytyi 145000 ajettu puolinahkapenkeillä oleva Decor-malli. Leimaa oli neljä kuukautta, mutta halusin katsastaa sen heti kun voisi. Viikon omistuksen jälkeen kävin koittamassa, mutta hylkäys tuli vasemmasta raidetangon päästä. Vaihdoin sen seuraavana päivänä ja sain vuoden ja neljä kuukautta ajoaikaa. Toistaiseksi Pariisin valotkaan eivät ole vilkkuneet kojetaulussa ja edellinen omistaja sanoi auton toimineen moitteettomasti hänellä kymmenen vuotta.
En tiedä mitä tällaisesta pitäisi tietää, mutta näyttää toimivan ja kuluttaa ajotietokoneen mukaan 6,5-7 litraa sadalla. Yllättävän hyvä ajaa ja tukevat kuppipenkitkin. Airbageja on ympäri autoa ja ei haise home tai North State.
Merkki on kyllä sellainen, että vaati hieman katsantokannan laajentamista itselläkin. Mutta näissä hinnat ovat ihan eri tasolla kuin Golfeissa tai Corolloissa. Kukaan ei tahdo näistä mitään maksaa, mutta näitä liikkuu yhä yllättävän paljon. Ilmeisesti nivelistään kyseinen merkki on vähän heikompi, mutta kyllähän niitä ennemmin vaihtaa kuin peltiä. Vielä ei ole polttimotkaan palaneet.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Tiedä sitten onko noissa vikoja sen enempää kuin Mersuissakaan. Itselläni oli aikoinaan pari vuotta ykköskoppanen Laguna ja ei siinä ainakaan ollut moittimista. Ainut ongelma, joka kyseisessä ranskattaressa oli minun aikana, oli etuiskarien yläpään jäätyminen talvella. Ilmeisesti sinne oli päässyt vettä joka pakkasella jäätyi aiheuttaen ohjauksen jäykkyyttä. Vika poistui iskareiden yläpään laakerien vaihdolla.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Facelifti-Laguna oli joskus vuosia sitten, regenerointiventtiilin kanssa piti pariin kertaan tapella, mutta halpa ja helppo osa vaihtaa. Muuten oli huoletonta, mitä nyt jakopäärempan jälkeisenä päivänä pamahti jakohihna poikki ja yläkerta uusiksi.
Näkyy yhä pyörivän liikenteessä, oli jo tuolloin 300 tkm mittarissa, joten näkyypähän nuo kestävän. Tosi mukava laite ajella.
Näkyy yhä pyörivän liikenteessä, oli jo tuolloin 300 tkm mittarissa, joten näkyypähän nuo kestävän. Tosi mukava laite ajella.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Veljeltäni ostin 5-kympillä vanhan Meganen johon oli haettu vikalista. Kaikki kustannukset ynnättynä auto tuli maksamaan karvan alta 200€. Auto oli NA:ssa neljä tuntia ja meni kaupaksi pyyntihinnalla eli 350:llä.
Mutta se tuli kyllä ihan yllätyksenä että Renut ei kyllä maksa mitään.
Mutta se tuli kyllä ihan yllätyksenä että Renut ei kyllä maksa mitään.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Mukava lukea näitten romuiksi ja rapeiksi tuomittujen merkkien "kestotestejä" niin ei tarvitse olla pelkän Esson baarin varassa
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Sama vika kuin monella muullakin "hyvällä" merkillä. Olispa malli joka olisi moderni (yli 2000vm), tehokas (V8 yli 350hp) ja herättäisi intohimoja.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Laitoin Renuun tänään letkulämmittimen. Pitää vielä sähköjohdot ostaa niin pääsee testaamaan. Kiertosuunta lämmityslaitteen kennolle on väärä mutta jos se ei haittaisi.
Motonetista ostamani letkunsulkijat olivat loistavat. Jäähdytysnestettä ei tullut ulos kuin liraus kohdasta, josta katkaisin letkun. Suosittelen kotiasentajille.
Motonetista ostamani letkunsulkijat olivat loistavat. Jäähdytysnestettä ei tullut ulos kuin liraus kohdasta, josta katkaisin letkun. Suosittelen kotiasentajille.
Öljynvaihtoa varten hankittu puukkosahanteriä, neliönmuotoinen 8 mm öljypropun avain, kumi/metallitiiviste siihen, öljyä ja suodatin. Tällaisen 1,8:n öljytilavuus on peräti 5,1 litraa. Viikonlopun lämmössä voisi koittaa saada pohjapanssari irti puukkosahan avulla. Yhdestä kohtaa kiinnityspultin vastakappale korirakenteessa on korkannut ilmeisesti irti ja pitää saada pultti katkaistua.
Olisikohan tämäkin homma ollut helpompi hoitaa korjaamon nosturilla ja maksaa siitä X summa euoja.
Olisikohan tämäkin homma ollut helpompi hoitaa korjaamon nosturilla ja maksaa siitä X summa euoja.
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Sain öljyt vaihdettua tihkusateessa kilometrilukemalla 151713. Renaultin öljynsuodatin ja Shellin öljyt. Tässä on öljynvaihtoväli peräti 30000 km, mutta edellinen omistajakin on vaihdattanut ne noin 15000 kilometrin välein. Nyt pikkuhomma ensi kerralla, kun on Renaultin erikoistyökalut työkalupakissa ja pohjapanssari toivottavasti aukeaa, kun laitoin pultinkierteisiin kuparitahnaa. Huoltovälin resetoin ja laitoin merkinnän huoltokirjaan.
Yli 6000 ongelmatonta ja pehmeäkyytistä hienostunutta ajokilometriä yhdistettynä muuhun ranskalaiseen eleganssiin takana. Bremeniläinen sen sijaan seisoo katon alla odottamassa kuivempaa säätä.
Yli 6000 ongelmatonta ja pehmeäkyytistä hienostunutta ajokilometriä yhdistettynä muuhun ranskalaiseen eleganssiin takana. Bremeniläinen sen sijaan seisoo katon alla odottamassa kuivempaa säätä.
- Vitollinen
- Viestit: 2
- Liittynyt: 29.9.2016 17:55
Minulla on Renuista kokemusta jo vuodesta -74, jolloin ostin R16:sen. Letkeää kyytiä, mutta ruostetta kuin mersuissa. Samaa vikaa sitä seuranneessa Estafettessä, siihen hitsailin uudet helmat kantikkaasta profiilista ym. Seuraavat kaksi Renua, R18, olivat jo huimasti paremmin suunniteltuja ynnä toteutettuja. Eipä enää ruoste vaivannut.
Renault-taival katkesi kohdallani neljännesvuosisadaksi; pitihän pösöt (205 ja 2 x 405) ja citikatkin (BX, Saxo kauppakassina ja 3 x Xantia) kokeilla.
Oli vain käytetyn ostajalle hyvä tehdä edullisia kauppoja, johtuen ranskiksien huonosta jälleenmyyntiarvosta. Etsimällä löytyi vähän ajettuja, todellisia helmiä. Osa tosin tuli ostettua kyllä uutenakin. Mainettaan paljon parempia, laadukkaita ajopelejä. Nykyinen Megsu, jolla meidän perhe palasi taas Renaultien pariin, on ollut uudesta saakka. Summasummarum: onhan näilläkin merkeillä ollut lapsuksia, mutta nyt on laatu kohdallaan. Jotenkin tämä on tuttua mersujenkin kohdalla!
Nikkini auto, Vito, itseasiassa jo toinen samanlainen menossa. Jotenkin tämä istuu harrastuksien mahdollistajana hyvin omaan käteeni. 112CDI automaatilla, ilmastoinnilla vakkarilla yms. Keltainen siksi, että sillä vedetään samanväristä venettä traikulla pitkänkin matkan päähän. Automaatti on tähän hommaan ihan omiaan.
Vanhan portterin automaatti ei tahdo kestää, ja muilla on robottivaihteistoja. Joten siksi Vito. Tästä nyt tosin tuli todellinen harrasteauto. Auto on teknisesti hienokuntoinen (alle 200 tuhatta ajettu), mutta se ruoste. Siinä sitä puuhaa riittää.
Yritän tehdä tästä vielä muutaman vuoden kestävän ajokin; uudempi 639 ei oikein natsaa takavetoisena minun harrastuksissani.
Renault-taival katkesi kohdallani neljännesvuosisadaksi; pitihän pösöt (205 ja 2 x 405) ja citikatkin (BX, Saxo kauppakassina ja 3 x Xantia) kokeilla.
Oli vain käytetyn ostajalle hyvä tehdä edullisia kauppoja, johtuen ranskiksien huonosta jälleenmyyntiarvosta. Etsimällä löytyi vähän ajettuja, todellisia helmiä. Osa tosin tuli ostettua kyllä uutenakin. Mainettaan paljon parempia, laadukkaita ajopelejä. Nykyinen Megsu, jolla meidän perhe palasi taas Renaultien pariin, on ollut uudesta saakka. Summasummarum: onhan näilläkin merkeillä ollut lapsuksia, mutta nyt on laatu kohdallaan. Jotenkin tämä on tuttua mersujenkin kohdalla!
Nikkini auto, Vito, itseasiassa jo toinen samanlainen menossa. Jotenkin tämä istuu harrastuksien mahdollistajana hyvin omaan käteeni. 112CDI automaatilla, ilmastoinnilla vakkarilla yms. Keltainen siksi, että sillä vedetään samanväristä venettä traikulla pitkänkin matkan päähän. Automaatti on tähän hommaan ihan omiaan.
Vanhan portterin automaatti ei tahdo kestää, ja muilla on robottivaihteistoja. Joten siksi Vito. Tästä nyt tosin tuli todellinen harrasteauto. Auto on teknisesti hienokuntoinen (alle 200 tuhatta ajettu), mutta se ruoste. Siinä sitä puuhaa riittää.
Yritän tehdä tästä vielä muutaman vuoden kestävän ajokin; uudempi 639 ei oikein natsaa takavetoisena minun harrastuksissani.
Tässä Laguna 2:sessa ei enää ruoste ole ongelma. Nivelet ehkä enemmän. Seuraavalle leimalle pääsee alapalloja uusimaan.
Tänään asentelin Motonetin lisävalopaneelin. Tuli vähän alas. Pitää illalla testata miten se pimeässä näyttää. Laitoin roikkumaan rekisterikilvenaluskiinnikkeeseen. Periaatteessa toisella telineellä tuohon saisi vielä pari pyöreää yläkiinnityksellä.
Ei kaunis, mutta toimii.
Tänään asentelin Motonetin lisävalopaneelin. Tuli vähän alas. Pitää illalla testata miten se pimeässä näyttää. Laitoin roikkumaan rekisterikilvenaluskiinnikkeeseen. Periaatteessa toisella telineellä tuohon saisi vielä pari pyöreää yläkiinnityksellä.
Ei kaunis, mutta toimii.
Mukava havaita, että on tyytyväisiäkin renukuskeja.
Tässä oli yksi 2.0 16V (200tkm) jonka oli asiakas ostanut liikkeestä kevään korvalla parilla tonnilla. Pääsi juhannukseen asti kunnes pärähti 35tkm ajetun jakohihnasarjan kiristinrullan muovipyörä irti laakeristaan. Hihna kulki sivussa muovipyörän päällä ja särki lopulta toisen nokkapyörän ja sitten jako sekaisin.
Mistään ei tahtonut löytyä kantta joten sama oli ostaa koko kone romikselta ja siitä sitten kansi. Kuukausi ja reilu tonni euroja meni siinä kaikenkaikkiaan.
Loppukesästä tuli katsastuksen aika ja melkoinen määrä niveltä ja iskaria ja työtä jne.. mutta lopulta leima tuli ja meno jatkui kunnes...
Tankilla käynnin jälkeen ei lähde virrat päälle, eikä edes rattilukko aukea.
Yleistesterillä löytyi jotain henkeä autoon, että sai edes pukattua auton vähän sivummalle mutta käyntiinlähdöstä ei toivoakaan >hinurilla merkkihuoltoon>kortinlukija rikki, maksaa 700-800 ekee.
Toinen auto hankittu, renu odottaa hangessa ihmettä tapahtuvaksi.
Tässä oli yksi 2.0 16V (200tkm) jonka oli asiakas ostanut liikkeestä kevään korvalla parilla tonnilla. Pääsi juhannukseen asti kunnes pärähti 35tkm ajetun jakohihnasarjan kiristinrullan muovipyörä irti laakeristaan. Hihna kulki sivussa muovipyörän päällä ja särki lopulta toisen nokkapyörän ja sitten jako sekaisin.
Mistään ei tahtonut löytyä kantta joten sama oli ostaa koko kone romikselta ja siitä sitten kansi. Kuukausi ja reilu tonni euroja meni siinä kaikenkaikkiaan.
Loppukesästä tuli katsastuksen aika ja melkoinen määrä niveltä ja iskaria ja työtä jne.. mutta lopulta leima tuli ja meno jatkui kunnes...
Tankilla käynnin jälkeen ei lähde virrat päälle, eikä edes rattilukko aukea.
Yleistesterillä löytyi jotain henkeä autoon, että sai edes pukattua auton vähän sivummalle mutta käyntiinlähdöstä ei toivoakaan >hinurilla merkkihuoltoon>kortinlukija rikki, maksaa 700-800 ekee.
Toinen auto hankittu, renu odottaa hangessa ihmettä tapahtuvaksi.
Taitaa olla näiden Rellujen kanssa, että tonnilla ostaa juuri leimatun ja ajaa sen mitä kestää. Seuraavalla leimalle jos on mitään suurempaa, niin surutta paaliin ja uutta etsimään.
Oma kestotesti Rellu on vielä hankkimatta. Meganea ja Sceniciä haukkuvat, joten sellaista etsitään, niin saa vähän haastetta elämään.
Oma kestotesti Rellu on vielä hankkimatta. Meganea ja Sceniciä haukkuvat, joten sellaista etsitään, niin saa vähän haastetta elämään.