320 S210 loota jyrrää kylmänä
320 S210 loota jyrrää kylmänä
Kaveri vaihdatti osavaihtona öljyt. Ei korjaamo joka teki ollut ihan jyvällä näistä.
Auto ajettu 115 kun öljyt vaihdettu. -97 vuosimalli. Kilometrit ovat aika varmasti nuo kun Japanista tullut.
Nyt ajettu 133 ja kylmänä jyrrää alussa kun seisoo valoissa D päällä. Häviää kun ajelee jonkin verran eli vartin puoli tuntia. Kylmällä pitempään tekee tuota.
Laatikko ei antanut mitään koodeja eikä moottorin ohjauskaan. Itseoppiminen lootalle ei muuttanut oikeastaan mitään.
Ainoa mikä itselle pisti silmään on vaihdekepin vivuston kumi joka lienee jonnekin hävinnyt, keppi pikkuisen väljä ja klonksahtaa kuin kumi puuttuisi (en kömpinyt auton alle katsomaan onko siellä kumi paikallaan vai ei).
Mitä raati suosittaa? Itse suosittelin huuhteluöljynvaihtoa. Ennen muuta.
Auto ajettu 115 kun öljyt vaihdettu. -97 vuosimalli. Kilometrit ovat aika varmasti nuo kun Japanista tullut.
Nyt ajettu 133 ja kylmänä jyrrää alussa kun seisoo valoissa D päällä. Häviää kun ajelee jonkin verran eli vartin puoli tuntia. Kylmällä pitempään tekee tuota.
Laatikko ei antanut mitään koodeja eikä moottorin ohjauskaan. Itseoppiminen lootalle ei muuttanut oikeastaan mitään.
Ainoa mikä itselle pisti silmään on vaihdekepin vivuston kumi joka lienee jonnekin hävinnyt, keppi pikkuisen väljä ja klonksahtaa kuin kumi puuttuisi (en kömpinyt auton alle katsomaan onko siellä kumi paikallaan vai ei).
Mitä raati suosittaa? Itse suosittelin huuhteluöljynvaihtoa. Ennen muuta.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Onkohan sinne mennyt varmasti edes käypäset öljyt siellä korjaamolla? Tehneet sinne jonkun cocktailin, joka on sitten aikansa toiminut. Perusteellinen öljynvaihto pikimmiten, jos vähänkään epäilyttää mitä sinne on laitettu.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Tuon ikäisessä täytyy olla proppu momentinmuuntimessa. Huuhtelusta ei ole haittaa mutta välttämätön se on vähän uudemmissa joista se proppu puuttuu.
Tietenkin korjaamot jotka huuhtelun tekee, on sitä mieltä että huuhtelu on kaikille se ainoa ja oikea vaihtoehto. Samoin mersuliike on sitä mieltä että mersu on ainoa oikea mallivaihtoehto.
Tietenkin korjaamot jotka huuhtelun tekee, on sitä mieltä että huuhtelu on kaikille se ainoa ja oikea vaihtoehto. Samoin mersuliike on sitä mieltä että mersu on ainoa oikea mallivaihtoehto.
No, se huuhtelu on oikein hyvä jos mittarissa on reilusti yli 60tkm. Kun ei ehkä ole vaihdettu kertaakaan ennen tota 115 vaihtoa.tähtikuljettaja kirjoitti:Tuon ikäisessä täytyy olla proppu momentinmuuntimessa. Huuhtelusta ei ole haittaa mutta välttämätön se on vähän uudemmissa joista se proppu puuttuu.
Tietenkin korjaamot jotka huuhtelun tekee, on sitä mieltä että huuhtelu on kaikille se ainoa ja oikea vaihtoehto. Samoin mersuliike on sitä mieltä että mersu on ainoa oikea mallivaihtoehto.
Proppu pitäisi kyllä olla tosiaan ton ikäisessä.
Juu, ajattelin kumeja, lähinnä takakumesta.
Kuunnellaan vielä ehdotuksia toki.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Mitä täällä turhia arpomaan enempään kun on jo monia hyviä ehdotuksia tullut, ja järkeviä sellaisia joista aloittaa korjaukset. Sitten jos joku kepin kumiki uupuu niin saattaapi sekin jotain vaikuttaa vaikka tuskin jos lämmetessä oireet häviää.
Haluatko että tänne kirjoitetaan nyt joka ikinen mahdollinen vika jota askissa saattaisi olla.
Öljyt nyt on se mistä aloitettava, se siellä lämpiää ja jos silloin häviää oireet, toinen vaihtoehto on kaikki mahdolliset askin osat jotka ovat jollain tavalla kosketuksissa vaihteistoöljyyn. Turbiini, öljyt, kybi, johdinlevy, shd yksikkö jne jne.
Toki myös tarkistettava nuo kaikki kumit, saattaa se niissäkin vika olla. Katsos kun täällä foorumilla ei ole kristallipalloa josta voisi kaikki viat nähdä.
Haluatko että tänne kirjoitetaan nyt joka ikinen mahdollinen vika jota askissa saattaisi olla.
Öljyt nyt on se mistä aloitettava, se siellä lämpiää ja jos silloin häviää oireet, toinen vaihtoehto on kaikki mahdolliset askin osat jotka ovat jollain tavalla kosketuksissa vaihteistoöljyyn. Turbiini, öljyt, kybi, johdinlevy, shd yksikkö jne jne.
Toki myös tarkistettava nuo kaikki kumit, saattaa se niissäkin vika olla. Katsos kun täällä foorumilla ei ole kristallipalloa josta voisi kaikki viat nähdä.
No siinä toinen valopää.Sakari kirjoitti:Mitä täällä turhia arpomaan enempään kun on jo monia hyviä ehdotuksia tullut, ja järkeviä sellaisia joista aloittaa korjaukset. Sitten jos joku kepin kumiki uupuu niin saattaapi sekin jotain vaikuttaa vaikka tuskin jos lämmetessä oireet häviää.
Haluatko että tänne kirjoitetaan nyt joka ikinen mahdollinen vika jota askissa saattaisi olla.
Öljyt nyt on se mistä aloitettava, se siellä lämpiää ja jos silloin häviää oireet, toinen vaihtoehto on kaikki mahdolliset askin osat jotka ovat jollain tavalla kosketuksissa vaihteistoöljyyn. Turbiini, öljyt, kybi, johdinlevy, shd yksikkö jne jne.
Toki myös tarkistettava nuo kaikki kumit, saattaa se niissäkin vika olla. Katsos kun täällä foorumilla ei ole kristallipalloa josta voisi kaikki viat nähdä.
Eipä tossa ole itse epäilemieni öljyn ja toki myös kumiasia (jota ei ekaan tullut laitettua) lisäksi MONIA hyviä ehdotuksia. Itseasiassa ei YHTÄÄN.
Voihan tietty luetella kaikki osat laatikosta ja moottorista ja vaikka koko autosta ja kuvitella hyväksi ehdotukseksi.
Osa ehdottamistasi kuten johdinlevy ja kyb tuottaa koodejakin ollessaan vaihtokunnossa. Et siis viitsinyt lukea ensimmäistä viestiä kunnolla.
Tämä on keskusteluforumi ja täällä keskustellaan, jos joku alkaa aukomaan päätään niin sit voidaan vastata samalla mitalla.
Kolmatta tyhjänvastaajaa ja pään aukojaa ei enää tähän sitten tarvita.
Hyviä mietiskelyjä toki.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Taas yksi valopää (kai se tarkoittaa kehuja ). Tukikumit mainittiin jo ja tuollahan sanottiin että ainoa sallittu vastaus on öljyjen huuhteluvaihto.Leemu kirjoitti:Loota toimii muuten normaalisti, siis ainoa oire on koriin välittyvä jyrinä?
Kyllä minä lähtisin siinä tapauksessa tutkimaan moottorin ja vaihteiston tukikumeja.
Suosittelisin että annatte rynkkymiehen ihan rauhassa kysellä ja sen jälkeen annatte ihan rauhassa itse vastailla kysymyksiinsä niin tulee juuri halutut vastaukset eikä muuta. Tämä saattoi olla ilkeästi sanottu mutta jospa "mies" hoksaisi taas hetken aikaa käyttäytyä.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: 320 S210 loota jyrrää kylmänä
Olikos oire ennen öljyn vaihtoa,AK47 kirjoitti:Kaveri vaihdatti osavaihtona öljyt. Ei korjaamo joka teki ollut ihan jyvällä näistä.
Auto ajettu 115 kun öljyt vaihdettu. -97 vuosimalli. Kilometrit ovat aika varmasti nuo kun Japanista tullut.
Nyt ajettu 133 ja kylmänä jyrrää alussa kun seisoo valoissa D päällä. Häviää kun ajelee jonkin verran eli vartin puoli tuntia. Kylmällä pitempään tekee tuota.
Laatikko ei antanut mitään koodeja eikä moottorin ohjauskaan. Itseoppiminen lootalle ei muuttanut oikeastaan mitään.
Ainoa mikä itselle pisti silmään on vaihdekepin vivuston kumi joka lienee jonnekin hävinnyt, keppi pikkuisen väljä ja klonksahtaa kuin kumi puuttuisi (en kömpinyt auton alle katsomaan onko siellä kumi paikallaan vai ei).
Mitä raati suosittaa? Itse suosittelin huuhteluöljynvaihtoa. Ennen muuta.
Kannatta alotta helpomasta tarkistkseta eli koneen ,laatikon, kepin, kumeista(puutuvan kepin kumin voi siksaikaa korvata vaikka letkun pätkällä kuulee/tuntee mitä vaikutti)
Jos lämpeneminen vaikutta niin että ei jyrise
tuskin on vika kumeissa ennemin turbin lukituksessa, öljyn laadussa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Eipä mua usein ole kehuttukaan, palkollisena ollessa pomo sanoi "älä hyvä mies lyö passilla naulaa" siinä ne melkein on olluttähtikuljettaja kirjoitti:
Taas yksi valopää (kai se tarkoittaa kehuja ). Tukikumit mainittiin jo ja tuollahan sanottiin että ainoa sallittu vastaus on öljyjen huuhteluvaihto.
Suosittelisin että annatte rynkkymiehen ihan rauhassa kysellä ja sen jälkeen annatte ihan rauhassa itse vastailla kysymyksiinsä niin tulee juuri halutut vastaukset eikä muuta. Tämä saattoi olla ilkeästi sanottu mutta jospa "mies" hoksaisi taas hetken aikaa käyttäytyä.
Mulla on varmaan luetun ymmärtäminen vähän heikko, kun en löytänyt sitä kohtaa tekstissä jossa kiellettiin ehdottamasta muuta kuin huuhtelua
Lähinnä halusin esittää tuon tarkentavan kysymyksen, että toimiiko loota muuten normalisti.
Huuhtelukaan ei varmasti huonoa tee. Vaikka vaihtoväli on ajomäärän suhteen ok, niin aikaa on mennyt paljon ja japaniassa täytyisi autossa kai olla paremminkin käyttötuntimittari. Meinaan ei se pykälä päällä ruuhkassa istuminen ainakaan öljynlaatua paranna
Juu, tuntuu toimivan aikas normaalisti. Jyrräys alkaa kylmänä ja häviää lämmitessään. Jyrrää d päällä liikennevaloissa tai muuten kun paikallaan pitää jarru päällä.Leemu kirjoitti:Loota toimii muuten normaalisti, siis ainoa oire on koriin välittyvä jyrinä?
Kyllä minä lähtisin siinä tapauksessa tutkimaan moottorin ja vaihteiston tukikumeja.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Ehkä sanoin vähän huonosti ettei kolmatta pään aukojaa tarvita. Tarkoitin ettei tarvita kolmatta kertaa pään aukomista edellistenkään viisastelijoiden osalta.tähtikuljettaja kirjoitti:Taas yksi valopää (kai se tarkoittaa kehuja ). Tukikumit mainittiin jo ja tuollahan sanottiin että ainoa sallittu vastaus on öljyjen huuhteluvaihto.Leemu kirjoitti:Loota toimii muuten normaalisti, siis ainoa oire on koriin välittyvä jyrinä?
Kyllä minä lähtisin siinä tapauksessa tutkimaan moottorin ja vaihteiston tukikumeja.
Suosittelisin että annatte rynkkymiehen ihan rauhassa kysellä ja sen jälkeen annatte ihan rauhassa itse vastailla kysymyksiinsä niin tulee juuri halutut vastaukset eikä muuta. Tämä saattoi olla ilkeästi sanottu mutta jospa "mies" hoksaisi taas hetken aikaa käyttäytyä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: 320 S210 loota jyrrää kylmänä
Itseasiassa ajoin sillä satamasta kotiin heti kun saapui suomeen ja silloin se kyllä tais tehdä tuota alussa ja olihan se merimatkasta muutenkin pahoittanut mielensä. Lähinnä huomio meni jarrujen ja renkaiden seisomisesta tulleiden oireiden havainnointiin ja mittariston himmenemiseen ja närhenmunien oikutteluun.CDI203 kirjoitti:Olikos oire ennen öljyn vaihtoa,AK47 kirjoitti:Kaveri vaihdatti osavaihtona öljyt. Ei korjaamo joka teki ollut ihan jyvällä näistä.
Auto ajettu 115 kun öljyt vaihdettu. -97 vuosimalli. Kilometrit ovat aika varmasti nuo kun Japanista tullut.
Nyt ajettu 133 ja kylmänä jyrrää alussa kun seisoo valoissa D päällä. Häviää kun ajelee jonkin verran eli vartin puoli tuntia. Kylmällä pitempään tekee tuota.
Laatikko ei antanut mitään koodeja eikä moottorin ohjauskaan. Itseoppiminen lootalle ei muuttanut oikeastaan mitään.
Ainoa mikä itselle pisti silmään on vaihdekepin vivuston kumi joka lienee jonnekin hävinnyt, keppi pikkuisen väljä ja klonksahtaa kuin kumi puuttuisi (en kömpinyt auton alle katsomaan onko siellä kumi paikallaan vai ei).
Mitä raati suosittaa? Itse suosittelin huuhteluöljynvaihtoa. Ennen muuta.
Kannatta alotta helpomasta tarkistkseta eli koneen ,laatikon, kepin, kumeista(puutuvan kepin kumin voi siksaikaa korvata vaikka letkun pätkällä kuulee/tuntee mitä vaikutti)
Jos lämpeneminen vaikutta niin että ei jyrise
tuskin on vika kumeissa ennemin turbin lukituksessa, öljyn laadussa
Jos toi jyrrääminen tulee turbiinin lukituksesta niin miten kannattaisi se testata?
Öljyn laatuhan testautuu kun vaihtelee ne uudestaan itse.
Ei kyllä ole tiedossa yhtään mitä öljyä laitettu ja minkä verran vaihdettu. Mutta sen verran vähän että kaveri oli katsellut vierestä että vaihtoukko oli laskenut vanhaa pois ja katsonut paljonko tuli ulos ja kaatanut saman verran uutta sisään... Se nyt toki jo kertoo sen, että ne kannattaa vaihdella kaikki joko molemmista propuista laskemalla (tämän luulisi kelpaavan mese.fi forumin johtaville asiantuntijoillekin) tai huuhtelemalla (sellaiset jotka on vaihtaneet laatikoita mersuun).
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Niin, unohtu sanoa että sinetti punainen muttei se toki tarkoita muuta kun että korkki on irroitettu joskus.Leemu kirjoitti:Eipä mua usein ole kehuttukaan, palkollisena ollessa pomo sanoi "älä hyvä mies lyö passilla naulaa" siinä ne melkein on olluttähtikuljettaja kirjoitti:
Taas yksi valopää (kai se tarkoittaa kehuja ). Tukikumit mainittiin jo ja tuollahan sanottiin että ainoa sallittu vastaus on öljyjen huuhteluvaihto.
Suosittelisin että annatte rynkkymiehen ihan rauhassa kysellä ja sen jälkeen annatte ihan rauhassa itse vastailla kysymyksiinsä niin tulee juuri halutut vastaukset eikä muuta. Tämä saattoi olla ilkeästi sanottu mutta jospa "mies" hoksaisi taas hetken aikaa käyttäytyä.
Mulla on varmaan luetun ymmärtäminen vähän heikko, kun en löytänyt sitä kohtaa tekstissä jossa kiellettiin ehdottamasta muuta kuin huuhtelua
Lähinnä halusin esittää tuon tarkentavan kysymyksen, että toimiiko loota muuten normalisti.
Huuhtelukaan ei varmasti huonoa tee. Vaikka vaihtoväli on ajomäärän suhteen ok, niin aikaa on mennyt paljon ja japaniassa täytyisi autossa kai olla paremminkin käyttötuntimittari. Meinaan ei se pykälä päällä ruuhkassa istuminen ainakaan öljynlaatua paranna
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Jahah, onkos tuo halvin "virallinen" tikku teeseitse öljyn vaihtajalle.
On toki tullut itse mitattua ihan valkoisella n. 5mm paineilmaputkella jossa kylmän ja kuuman pään viivat vuoltu pintaan. Mutta tossahan ois joululahja väykän omistajalle...
http://www.motonet.fi/fi/tuote/271983/A ... -sahkoiset
On toki tullut itse mitattua ihan valkoisella n. 5mm paineilmaputkella jossa kylmän ja kuuman pään viivat vuoltu pintaan. Mutta tossahan ois joululahja väykän omistajalle...
http://www.motonet.fi/fi/tuote/271983/A ... -sahkoiset
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: 320 S210 loota jyrrää kylmänä
Samalla kun on öljy pohja auki niin vaihtaa turbini lukon solenoidin ja tutkailee minkä moista möhnää on näkösälläAK47 kirjoitti:Itseasiassa ajoin sillä satamasta kotiin heti kun saapui suomeen ja silloin se kyllä tais tehdä tuota alussa ja olihan se merimatkasta muutenkin pahoittanut mielensä. Lähinnä huomio meni jarrujen ja renkaiden seisomisesta tulleiden oireiden havainnointiin ja mittariston himmenemiseen ja närhenmunien oikutteluun.CDI203 kirjoitti:Olikos oire ennen öljyn vaihtoa,AK47 kirjoitti:Kaveri vaihdatti osavaihtona öljyt. Ei korjaamo joka teki ollut ihan jyvällä näistä.
Auto ajettu 115 kun öljyt vaihdettu. -97 vuosimalli. Kilometrit ovat aika varmasti nuo kun Japanista tullut.
Nyt ajettu 133 ja kylmänä jyrrää alussa kun seisoo valoissa D päällä. Häviää kun ajelee jonkin verran eli vartin puoli tuntia. Kylmällä pitempään tekee tuota.
Laatikko ei antanut mitään koodeja eikä moottorin ohjauskaan. Itseoppiminen lootalle ei muuttanut oikeastaan mitään.
Ainoa mikä itselle pisti silmään on vaihdekepin vivuston kumi joka lienee jonnekin hävinnyt, keppi pikkuisen väljä ja klonksahtaa kuin kumi puuttuisi (en kömpinyt auton alle katsomaan onko siellä kumi paikallaan vai ei).
Mitä raati suosittaa? Itse suosittelin huuhteluöljynvaihtoa. Ennen muuta.
Kannatta alotta helpomasta tarkistkseta eli koneen ,laatikon, kepin, kumeista(puutuvan kepin kumin voi siksaikaa korvata vaikka letkun pätkällä kuulee/tuntee mitä vaikutti)
Jos lämpeneminen vaikutta niin että ei jyrise
tuskin on vika kumeissa ennemin turbin lukituksessa, öljyn laadussa
Jos toi jyrrääminen tulee turbiinin lukituksesta niin miten kannattaisi se testata?
Öljyn laatuhan testautuu kun vaihtelee ne uudestaan itse.
Ei kyllä ole tiedossa yhtään mitä öljyä laitettu ja minkä verran vaihdettu. Mutta sen verran vähän että kaveri oli katsellut vierestä että vaihtoukko oli laskenut vanhaa pois ja katsonut paljonko tuli ulos ja kaatanut saman verran uutta sisään... Se nyt toki jo kertoo sen, että ne kannattaa vaihdella kaikki joko molemmista propuista laskemalla (tämän luulisi kelpaavan mese.fi forumin johtaville asiantuntijoillekin) tai huuhtelemalla (sellaiset jotka on vaihtaneet laatikoita mersuun).
tiedä sitten kenelle se kelpaa... (aivan se ja sama kelpaa tai ei)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: 320 S210 loota jyrrää kylmänä
Juu, tarjosin jo kesällä kaverille täysöljynvaihtoapua kyseiseen lootaan, niin ois itse nähnyt miltä siellä pohjassa näyttää. Mutta vaihdatti jossain peräkylän korjaamolla osavaihtona... Eipä silti ei se sijainti vaikuta mitään. Tuli nyt mieleen etten kysynyt että otettiinhan pohja lootasta irti... Suodatin hankala vaihtaa pohjapropusta Täytyy kysellä tosiaan tuokin vielä.CDI203 kirjoitti:Samalla kun on öljy pohja auki niin vaihtaa turbini lukon solenoidin ja tutkailee minkä moista möhnää on näkösälläAK47 kirjoitti:Itseasiassa ajoin sillä satamasta kotiin heti kun saapui suomeen ja silloin se kyllä tais tehdä tuota alussa ja olihan se merimatkasta muutenkin pahoittanut mielensä. Lähinnä huomio meni jarrujen ja renkaiden seisomisesta tulleiden oireiden havainnointiin ja mittariston himmenemiseen ja närhenmunien oikutteluun.CDI203 kirjoitti: Olikos oire ennen öljyn vaihtoa,
Kannatta alotta helpomasta tarkistkseta eli koneen ,laatikon, kepin, kumeista(puutuvan kepin kumin voi siksaikaa korvata vaikka letkun pätkällä kuulee/tuntee mitä vaikutti)
Jos lämpeneminen vaikutta niin että ei jyrise
tuskin on vika kumeissa ennemin turbin lukituksessa, öljyn laadussa
Jos toi jyrrääminen tulee turbiinin lukituksesta niin miten kannattaisi se testata?
Öljyn laatuhan testautuu kun vaihtelee ne uudestaan itse.
Ei kyllä ole tiedossa yhtään mitä öljyä laitettu ja minkä verran vaihdettu. Mutta sen verran vähän että kaveri oli katsellut vierestä että vaihtoukko oli laskenut vanhaa pois ja katsonut paljonko tuli ulos ja kaatanut saman verran uutta sisään... Se nyt toki jo kertoo sen, että ne kannattaa vaihdella kaikki joko molemmista propuista laskemalla (tämän luulisi kelpaavan mese.fi forumin johtaville asiantuntijoillekin) tai huuhtelemalla (sellaiset jotka on vaihtaneet laatikoita mersuun).
tiedä sitten kenelle se kelpaa... (aivan se ja sama kelpaa tai ei)
Tutkitaan asijata ja vaihdellaan ja tutkitaan öljyjä ja ihmetellään muiden osien vaihtojen vaikutusta.
Kiitos asiallisista kommenteista vastanneille.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.