Tiileriparka :(
Feli-sialla huristeltu tämä viikko työmatkaa
Ei ole pakoputkikaan vielä irtipoikki katkennut vaikka mörisee jonkin verran.
On se mukava kun auto lämpenee nopeasti, koleilta tuntuu nimittäin kelit vaikkei pakkasta ole kuin muutama aste korkeintaan. Ei ole vielä päässyt tottumaan pakkassäihin. Aamulla karvalakki päähän ja skoda käyntiin. Jotenkin tuntuu karvareuhka hyvin sopivan auton - jos äijänkin - tyyliin.
DD-kupit eivät kaksisen kirkkaat ole, johtuen siitä että niissä oleva xenonsarja on sattunut kyllä tosi huonolaatuinen. Syttyy mahdottoman hitaasti jota jo aiemmin olen harmitellut useaankin kertaan, tuottaa sinivihreää valoa eikä kovin paljon. Tilalle olisi laittaa ledbarit joilla kyllä näkee, harmittaa vaan kun ei ole skodassa kattokaiteita että olisi telineen heittänyt niihin ja valot katolle.
Tänään oli siirrytty talvinopeuksiin. Aika sopivasti säihin nähden, jos ennuste tulevan viikonlopun vettä-räntää-luntalunta- osalta pitää paikkansa. Vielä ei ole liukkaita kelejä sattunut omille ajoille.
Ei ole pakoputkikaan vielä irtipoikki katkennut vaikka mörisee jonkin verran.
On se mukava kun auto lämpenee nopeasti, koleilta tuntuu nimittäin kelit vaikkei pakkasta ole kuin muutama aste korkeintaan. Ei ole vielä päässyt tottumaan pakkassäihin. Aamulla karvalakki päähän ja skoda käyntiin. Jotenkin tuntuu karvareuhka hyvin sopivan auton - jos äijänkin - tyyliin.
DD-kupit eivät kaksisen kirkkaat ole, johtuen siitä että niissä oleva xenonsarja on sattunut kyllä tosi huonolaatuinen. Syttyy mahdottoman hitaasti jota jo aiemmin olen harmitellut useaankin kertaan, tuottaa sinivihreää valoa eikä kovin paljon. Tilalle olisi laittaa ledbarit joilla kyllä näkee, harmittaa vaan kun ei ole skodassa kattokaiteita että olisi telineen heittänyt niihin ja valot katolle.
Tänään oli siirrytty talvinopeuksiin. Aika sopivasti säihin nähden, jos ennuste tulevan viikonlopun vettä-räntää-luntalunta- osalta pitää paikkansa. Vielä ei ole liukkaita kelejä sattunut omille ajoille.
Felissi = ”selvittämätön mielenhäiriötila, jossa suomalaisella autokorjaamollaAK47 kirjoitti: Saabismi = sairaus.
Fetissi = kiihoittumista ja mielihyvää tuottavaa seksuaalinen häiriö.
työskentelevällä henkilöllä on pakonomainen tarve hankkia omistukseensa ainoastaan tiettyä mallia tsekkiläisen autonvalmistajan aikoinaan valmistaman automalliston karuimmasta päästä”
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Viisipaikkainen paku tämäkin, olikohan jotain 470tkm ajettu.
Maalaus on mitä on, mutta ei kuitenkaan ruosteen päälle maalailtu.
Uutta osaa on tosiaan jonkin verran
- jakopää
- startti
- jarrukengät
- jarrulevyt + palat
- jarrusatulat
- tuulilasi
- moniurahihna
- moottoriöljyt + suodatin + ilmansuodatin n. 2000 km
- rekisterivalot ja jarruvalokytkin
Leimaa jonnekin 2018/2019 vuodenvaihteeseen.
wiimax.fi
Tänään kävin paikallisessa Skodan liikkeessä. Kaveria oottelin kun oli omaansa huollattamassa. Katseltiin siinä uusia autoja ja en malttanut olla ajattelematta ääneen ”rapidin kun saisi kovalla takapenkillä kuin felician aikanaan”. Kauppiaan ilmeestä olisi voinut tarjota vaikka vehnäskahvit viereisellä aapeeceellä.
No käytiin me yhdellä uudella koeajolla kun aikaa oli.
No käytiin me yhdellä uudella koeajolla kun aikaa oli.
Jaahas, käyttääkös tiilerikin ikiaikaista tapaa ottaa kuvia hämärässä valossa peittääksen Feli-Sian parhaita puolia...?dealer kirjoitti:https://www.nettiauto.com/skoda/felicia/9244242
Tarvitset. Kannattaa kokeilla, sillä tuohon hintaan tuon saa hukattuakin nopsaan jollei FeliSika kiinnostahcmato kirjoitti:Tarvisinkohan minä tämmösen Kun toi oikee käyttis hajoo kokoajan
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Kyllähän tuon hintaisesta laivasta pitäisi olla jo studiossa ammattilaisen ottamat kuvatdealer kirjoitti:josko huomenna tai joskus olisi valoisan aikaan tilaisuus kuvailla.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Oli muuten skopla juurikin lumen alla eilen sen hetken kun kotosalla olin valoisan aikaan
Itse asiassa hakusessa olisi ei lasten vaan lastenlasten mönkijä, pp d ... vaan onhan tuo ollut mielessä että ostaisi jossain vaiheessa ML:n joka menisi sekä jahti- että muussa käytössä.
Voisi vaan olla hieman vaikeahkoa luopua susukista ja verotettavien lisääminen omistukseen taas, saattaa vaimo kommentoida että Jari saa kyllä ostaa lisää autoja mutta se ei halua ostaa
Asiaan; sopivalla välirahalla mikä ettei
Itse asiassa hakusessa olisi ei lasten vaan lastenlasten mönkijä, pp d ... vaan onhan tuo ollut mielessä että ostaisi jossain vaiheessa ML:n joka menisi sekä jahti- että muussa käytössä.
Voisi vaan olla hieman vaikeahkoa luopua susukista ja verotettavien lisääminen omistukseen taas, saattaa vaimo kommentoida että Jari saa kyllä ostaa lisää autoja mutta se ei halua ostaa
Asiaan; sopivalla välirahalla mikä ettei
Tuon ostamisesta on nyt kulunut kymmenisen vuotta.dealer lokakuussa 2012 kirjoitti:Haikein mielin luovutin tänään meillä kauimmin olleen Felician uudelle omistajalleen.
Neljä ja puoli vuotta / 70000 kilometriä, koskaan enää ei tule millään autolla pääsemään yhtä halvalla.
Auton arvo aleni tuossa ajassa noin 500 euroa.
Matka jatkuu äitimuorilta jääneellä skodalla
Näkyy keräävän edelleen kilometrejä jossain, epäilemättä erittäin halpoja kilometrejä
Skoda 5D FELICIA COMBI 1.9D LX-EHH653/245
Ajoneuvoluokka: Pakettiauto (N1)
Käyttöönottovuosi: 1997
Katsastusaikaväli 18.08.2018 - 18.12.2018
Tämä on Pohjanmaata aidoimmillaan! Juuri tästä syystä miehen kansallispuvussa on messinkihelaiset tuppiroskat ja helapääpuukot. Ja naisen kansallispuvussa aitan avaimetdealer kirjoitti:saattaa vaimo kommentoida että Jari saa kyllä ostaa lisää autoja mutta se ei halua ostaa
Ihan kotoisan kuuloista, että tasa-arvoisella miehellä on oikeus tehdä "oikeat päätökset" ihan itsekin, siis itse itesään ojentaen.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Trafin uudesta palvelusta pääsi kurkkimaan kilometritkindealer kirjoitti:Tuon ostamisesta on nyt kulunut kymmenisen vuotta.dealer lokakuussa 2012 kirjoitti:Haikein mielin luovutin tänään meillä kauimmin olleen Felician uudelle omistajalleen.
Neljä ja puoli vuotta / 70000 kilometriä, koskaan enää ei tule millään autolla pääsemään yhtä halvalla.
Auton arvo aleni tuossa ajassa noin 500 euroa.
Matka jatkuu äitimuorilta jääneellä skodalla
Näkyy keräävän edelleen kilometrejä jossain, epäilemättä erittäin halpoja kilometrejä
Skoda 5D FELICIA COMBI 1.9D LX-EHH653/245
Ajoneuvoluokka: Pakettiauto (N1)
Käyttöönottovuosi: 1997
Katsastusaikaväli 18.08.2018 - 18.12.2018
eli 120000 tullut lisää viidessä vuodessa, tien päällä on ollut aika lailla.17.1.2018 440038 km
Nykyinen vakuutus näkyy otetun huhtikuussa 2013 eli joko vaihtanut omistajaa muutama kuukausi siitä kun minulta lähti - tai sitten vakuutusyhtiötä.
Feli-sian etujousen vaihtaminen ajankohtaistui tänään.
Auto nosturille ja ensin irrotin ne kaksi M8 mutteria joilla konetilassa oleva poikittaistuki* on kiinni. RONKS, ja etupyörä tipahti viisi senttiä. Näköjään myös iskarin yläpää on samoilla muttereilla kiinnitetty.
Hetki ähräystä jotta saa mutterit takaisin, sitten rengas pois ja tutkimaan miten vaikeasti iskaritolpan alapää on kiinni.
Onhan se, yhdellä M10 mutterilla. Mutteri pulttikoneella pois ja rautakangella alatukivarresta vääntäen kunnes iskari-jousi-paketti on erillään muusta tuennasta.
Sitten uudelleen ne poikittaistuen* mutterit irti ja kas osa on kädessä.
Koukkupuristimilla jousen jäännökset kasaan, ylälautanen irti ja uutta jousta + ylälaakeria paikalleen. Osa takaisin autoon omalle paikalleen ja rengas kiinni.
Oikea takaiskari on vuotanut meneekö toisetkin kolmekymppiä katsastusremonttiin no, aika näyttää. Vaimennin toimii kyllä.
Sitten asentelin opetuspolkimen. Tulevalla viikolla katsastukseen ja muutoskatsastukseen.
Muuten, mistä se johtuu että tällainen koppi kuluttaa vain viittä litraa matka-ajossa vaikka kierrokset on satasessa 2700 ja tekniikka ikivanhaa ?
Ei kai tuo mitenkään aerodynaaminen ole (vaikka kaunis onkin ) ja painaakin jotain 1200 kg.
*tehokkaimmissa autoissa rata-autoilussa ym. koria rasittavassa ajossa tarpeen jäykisteenä, Feli-siassa vakiovaruste
Auto nosturille ja ensin irrotin ne kaksi M8 mutteria joilla konetilassa oleva poikittaistuki* on kiinni. RONKS, ja etupyörä tipahti viisi senttiä. Näköjään myös iskarin yläpää on samoilla muttereilla kiinnitetty.
Hetki ähräystä jotta saa mutterit takaisin, sitten rengas pois ja tutkimaan miten vaikeasti iskaritolpan alapää on kiinni.
Onhan se, yhdellä M10 mutterilla. Mutteri pulttikoneella pois ja rautakangella alatukivarresta vääntäen kunnes iskari-jousi-paketti on erillään muusta tuennasta.
Sitten uudelleen ne poikittaistuen* mutterit irti ja kas osa on kädessä.
Koukkupuristimilla jousen jäännökset kasaan, ylälautanen irti ja uutta jousta + ylälaakeria paikalleen. Osa takaisin autoon omalle paikalleen ja rengas kiinni.
Oikea takaiskari on vuotanut meneekö toisetkin kolmekymppiä katsastusremonttiin no, aika näyttää. Vaimennin toimii kyllä.
Sitten asentelin opetuspolkimen. Tulevalla viikolla katsastukseen ja muutoskatsastukseen.
Muuten, mistä se johtuu että tällainen koppi kuluttaa vain viittä litraa matka-ajossa vaikka kierrokset on satasessa 2700 ja tekniikka ikivanhaa ?
Ei kai tuo mitenkään aerodynaaminen ole (vaikka kaunis onkin ) ja painaakin jotain 1200 kg.
*tehokkaimmissa autoissa rata-autoilussa ym. koria rasittavassa ajossa tarpeen jäykisteenä, Feli-siassa vakiovaruste