GLE:n W212
Eipä pitkälle edennyt toinen satanen
Parin sadan km matka-ajon jälkeen rajoitus nousee 60 -> 100 ja tempomaatilla kiihdytettäessä syttynyt moottorin vikavalo liittynee siihen, että konepellin alta kuului kovaa kolinaa ja vaaleaa voimasavua tuli pakoputkista
Vanhalla Volvolla vedettiin potilas Veholle ja taas kuulostaa kalliilta.
Tesla, Lexus GS vai kolmen tonnin Volvo, siinäpä kysymys?
Parin sadan km matka-ajon jälkeen rajoitus nousee 60 -> 100 ja tempomaatilla kiihdytettäessä syttynyt moottorin vikavalo liittynee siihen, että konepellin alta kuului kovaa kolinaa ja vaaleaa voimasavua tuli pakoputkista
Vanhalla Volvolla vedettiin potilas Veholle ja taas kuulostaa kalliilta.
Tesla, Lexus GS vai kolmen tonnin Volvo, siinäpä kysymys?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Meissenkerille pisteet ja papukaijamerkki. Joskus ennenkin nähnyt vuotavan suuttimen, vaan en tuolla tavalla. Ennenvanhaan ne kuluivat vähitellen, vaan tämä kilahti kerralla. Ei mitään kakistelua, vaan syöttöä lisätessä napsahti saman tien asentoon "kaikki". Vain edellisen tankillisen hieman kohonnut kulutus tosin ihmetytti.
Tämä suutin kesti lähes 180.000 km. Millaisia ajomääriä näille Delphin suuttimille on yleensä saatu?
En tiedä, onko ajotavalla mitään merkitystä tapahtumaan, mutta kaadettiin samalla Fortea tankkiin ja 3 - 4 vaihteella noin 3000 kieppiä taulussa Pohjantietä päästä päähän. Jos ei tuosta muuta apua olisikaan, niin ainakin hyvä plasebovaikutus kuskin korvien välissä
Tämä suutin kesti lähes 180.000 km. Millaisia ajomääriä näille Delphin suuttimille on yleensä saatu?
En tiedä, onko ajotavalla mitään merkitystä tapahtumaan, mutta kaadettiin samalla Fortea tankkiin ja 3 - 4 vaihteella noin 3000 kieppiä taulussa Pohjantietä päästä päähän. Jos ei tuosta muuta apua olisikaan, niin ainakin hyvä plasebovaikutus kuskin korvien välissä
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
GS karsiutui edellisellä kerralla takatiloihin, mutta jos tilantarve joskus vähenee, se on kiinnostava vaihtoehto.kumipää kirjoitti:GS.
V6 versio on yksi esimerkki siitä, että pienten hybridien tehtävä on kulkea vähällä ja isojen tehtävä on kulkea kovaa.
Mutta GS nelosversioon tarjolla oleva nelisylinterinen 300H pistää nelosdieselin ahtaalle vuosikulutuskisassa vaikka kumpaakin ajettaisiin dieselille kaikkein otollisimmissa olosuhteissa.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1918
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Saako Lexuksesta samanlaista jännitystä arkeen kuin mersusta.
Aina meissenkerin ajatuksista pitänyt ja nyt taas erityisesti jos noin pienellä rempalla selvisi. Kai ne 651:n remontit henkilöautoissa noilla kilometreillä tuon ikäisessä autossa onkin sentään olleet pieniä eikä mitään alakerran tai koko "kerrostalon" uusimisia.
Aina meissenkerin ajatuksista pitänyt ja nyt taas erityisesti jos noin pienellä rempalla selvisi. Kai ne 651:n remontit henkilöautoissa noilla kilometreillä tuon ikäisessä autossa onkin sentään olleet pieniä eikä mitään alakerran tai koko "kerrostalon" uusimisia.
hyvinkin tuttu tuollainen 2008 gs v6 bensahybridi.
Kauniisti sanottuna hiace meikattuna "hienoksi" tojotaksi. En näe minkäänlaista kilpailua mersun kanssa Teknisesti tehokas ja järki kampe. Sisusta ja muu laatu ei lähellekkään mersun kanssa samalla viivalla.
Kauniisti sanottuna hiace meikattuna "hienoksi" tojotaksi. En näe minkäänlaista kilpailua mersun kanssa Teknisesti tehokas ja järki kampe. Sisusta ja muu laatu ei lähellekkään mersun kanssa samalla viivalla.
Viimeksi muokannut epk, 16.12.2017 22:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Minulla on kova luotto että 740 GLE on säntillisesti huollattanut auton. Vaikea kuvitella alakerran laakerivauriota tai mäntien kiinni leikkautumista. Onneksi selvisi nyt tuolla todennäköisimmällä vaihtoehdolla. Toki varmaan vähemmän kokenut autonomistaja olisi rikkinäisellä suuttimella saanut lisävaurioita aikaiseksi, jos ei olisi heti reagoinut ääni ja savumerkkeihin.
Mulla Delphin suuttimet kestivät OM646:ssa 200 tkm ja sitten ne vaihdettiin ennakoiden kaikki uusiin. Huomasin että tyhjäkäynti ei ollut aivan tasaista ja korjausarvot suuttimilla olivat liian koholla.740 GLE kirjoitti:
Tämä suutin kesti lähes 180.000 km. Millaisia ajomääriä näille Delphin suuttimille on yleensä saatu?
Miltä muut suuttimet näyttivät testissä?
Siinä oliskin ollut todella kallis paukku jos koneen alakerta olisi mennyt juntturaan . Kai OM651 on kuitenkin kestävyydeltään aivan ok verrattuna OM646:een ettei tarvis vaihtaa autoa uuteen siinä vaiheessa kun on 200 tkm täynnä?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Onhan sitä huoltanut ohjelman mukaan Veho ja sen lisäksi vielä ihan oikeat ammattimiehetkin (Lintosella Ylivieskassa).Meissenkeri kirjoitti:Minulla on kova luotto että 740 GLE on säntillisesti huollattanut auton.
Tuontiauto muuttuu hyljeksityksi ongelmajätteeksi, ellei historia ole kunnossa. Toisaalta, on meillä niitä kolmen tonnin Volvojakin huollettu tehtaan ohjelman mukaan. Ei vanhaakaan autoa viitsi ajaa huonokuntoisena.
@C-Klasse: Juuri näin. Nykyisin on hienoja autoja tarjolla paljon, mutta kun mieleisen auton saan kynsiini, siitä tulee aika pian kilometrivammainen. Ei viitsisi vaihtaa ihan vaan mittaritaulussa olevien numeroiden vuoksi.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Ei niitä kilometrejä kannata pelätä. Nämä autot kuitenkin kestää paljon kilometrejä, edellinen oli tälläinen 200 cdi ja vaihtaessa 450-490 tkm ja todella hyvin se toimi. Siitä hajos laturi, yks tiiviste egr-jäähdyttimeen ja termostaatti.
Ketjunkiristin varuilta kun on helppo vaihtaa. Voimaakin laitettiin niin ettei jalkoihin jäänyt.
Ketjunkiristin varuilta kun on helppo vaihtaa. Voimaakin laitettiin niin ettei jalkoihin jäänyt.
Mikähän lie ero oletetussa eliniässä 200 CDI:n Bosch suuttimien ja käsittääkseni suuremmalla ruiskutuspaineella toimivien Delphi suuttimien välillä? Kyse on siis Delphin solenoidisuuttimista, eikä niistä tuotantosarjan alussa käytetyistä piezoista.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1918
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Kestää, mutta kannattaa tehdä moottorin öljynvaihdot ajallaan --> mieluummin lyhyemmällä välillä kuin huoltonäyttö antaisi ajaa. Moottorin esilämmittäminen on myös suotavaa kovemmilla pakkasilla.C-Klasse kirjoitti: Kai OM651 on kuitenkin kestävyydeltään aivan ok verrattuna OM646:een ettei tarvis vaihtaa autoa uuteen siinä vaiheessa kun on 200 tkm täynnä?
Säästyy tuholta / kampiakselin laakerointi.
wiimax.fi
Mukava tietää! Meillä auto lähtee talvella lämpimästä tallista (+12) joten kone pääsee helpolla. Lohkolämmitintä tarvitsee sitten kun on reissussa. Huollatan auton vuosihuoltoperiaatteella, koska aika kuluu umpeen ennen kilometrejä, nyt neljän vuoden aikana tullut 70 tkm eli vajaa 18 tuhatta vuoteen.dealer kirjoitti:Kestää, mutta kannattaa tehdä moottorin öljynvaihdot ajallaan --> mieluummin lyhyemmällä välillä kuin huoltonäyttö antaisi ajaa. Moottorin esilämmittäminen on myös suotavaa kovemmilla pakkasilla.C-Klasse kirjoitti: Kai OM651 on kuitenkin kestävyydeltään aivan ok verrattuna OM646:een ettei tarvis vaihtaa autoa uuteen siinä vaiheessa kun on 200 tkm täynnä?
Säästyy tuholta / kampiakselin laakerointi.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Joo meillä nykyään pyöräytetään kaikkia "startti"vikaisia OM651 koneita kampuran nokasta ennen kuin aletaan vaihtamaan starttia, ihan vain varmuudeksi.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex