W202 220cdi -98 EGR-ongelmia?
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 19.4.2017 8:33
- Paikkakunta: Oulu
W202 220cdi -98 EGR-ongelmia?
Moi! elikkäs tällainen manuaalivaihteinen dieselmersu. Ei ota kunnolla kierroksia, heilahdellen nostaa kierrokset kunnes alkaa hirveä rakutus korkeammil kierroksilla. savuttaa ihan pirusti. EGR venttiilin se kumi"iskari" on heti pohjassa. Jos otan siltä egr-"kiekolta" letkun irti, vika tavallaan lähtee.(ottaa kiekkoja,voi ajella, ) alipainetta siinä letkussa tuntuu, mutta turbo katoaa sitten samalla pois pelistä tietenkin kun letkun vetäsee irti.Näköjään turbon kans samassa alipaineohjauksessa, kun ihan sama ottiko turbolle menevän letkun irti niin se egr-venttiilikin nousi ylös. Olisikohan minulla tuo egr-venttiili rikki, vai voiko se olla pelkästään se egr-venttiilin niinsanottu iskari. Vai onko se iskari ny se venttiili ja egr-läppä sit sielä alumiinin sisällä. Juu en tiedä näitä osien nimiä mutta joku fiksumpi varmaan tajuaa mitä meinaan otin videotakin mutta sitä ei varmaan tänne saa upattua. Kiitoksia avusta jo etukäteen
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: W202 220cdi -98 EGR-ongelmia?
Läppä ei taida olla egr vaan imusarjan sulku läppäisopahkala kirjoitti:Moi! elikkäs tällainen manuaalivaihteinen dieselmersu. Ei ota kunnolla kierroksia, heilahdellen nostaa kierrokset kunnes alkaa hirveä rakutus korkeammil kierroksilla. savuttaa ihan pirusti. EGR venttiilin se kumi"iskari" on heti pohjassa. Jos otan siltä egr-"kiekolta" letkun irti, vika tavallaan lähtee.(ottaa kiekkoja,voi ajella, ) alipainetta siinä letkussa tuntuu, mutta turbo katoaa sitten samalla pois pelistä tietenkin kun letkun vetäsee irti.Näköjään turbon kans samassa alipaineohjauksessa, kun ihan sama ottiko turbolle menevän letkun irti niin se egr-venttiilikin nousi ylös. Olisikohan minulla tuo egr-venttiili rikki, vai voiko se olla pelkästään se egr-venttiilin niinsanottu iskari. Vai onko se iskari ny se venttiili ja egr-läppä sit sielä alumiinin sisällä. Juu en tiedä näitä osien nimiä mutta joku fiksumpi varmaan tajuaa mitä meinaan otin videotakin mutta sitä ei varmaan tänne saa upattua. Kiitoksia avusta jo etukäteen
(jos siinä näkyy vipuja ulkopuolella)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 19.4.2017 8:33
- Paikkakunta: Oulu
hmm jaa niin no joo. kylläpä ajattelin typerästi.
https://www.youtube.com/watch?v=dHh_ouOEzRw
Tuossa jollaki tyypillä youtube-videon pätkä kyseisestä kapistuksesta. tosta siis ku nappaa letkun irti niin "pelaa" mut ilman ahtoja. Mitähän mun kannattas yrittää tolle tehdä?
https://www.youtube.com/watch?v=dHh_ouOEzRw
Tuossa jollaki tyypillä youtube-videon pätkä kyseisestä kapistuksesta. tosta siis ku nappaa letkun irti niin "pelaa" mut ilman ahtoja. Mitähän mun kannattas yrittää tolle tehdä?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Hym mitäkö kannattais tehdä ensin testeriin selvitämään mikä on rikki ja sitten korjata seisopahkala kirjoitti:hmm jaa niin no joo. kylläpä ajattelin typerästi.
https://www.youtube.com/watch?v=dHh_ouOEzRw
Tuossa jollaki tyypillä youtube-videon pätkä kyseisestä kapistuksesta. tosta siis ku nappaa letkun irti niin "pelaa" mut ilman ahtoja. Mitähän mun kannattas yrittää tolle tehdä?
EGR on se siinä pällä näkyvä pyörreä alipaine juttu,
kun otat siltä läppä jutulta sen letkun irti oletko tulpannut sen
jos et niin tulpaa muuten alipainen vuotaa ja ahtimen säätö ei toimi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 19.4.2017 8:33
- Paikkakunta: Oulu
Ei ole testerimahollisuuksia nyt. siksi täältä yritin apua kysellä. Anyway koitan laittaa tänne jatkoa löytyykö vika tänään, jos siitä on vaikka jollekulle muulle apua.
EDIT: Eipä pystynytkään vikadiagnoosia tekemään kun vika katosi, en tiedä voisiko olla vettä jossain ja jäätynyt ja sit kuumaks käydessään ja 100km ajon jälkeen hellitti. Oli hankala sitten kokeilla mikä kello olisi rikki tms. Mut ainaki tulppasin sen egr-venttiilin letkun ja nyt toimii paremmin kuin ennen, tuntuu vääntävän mukavammin ja kiihtyy tasaisemmin. Tuli käytettyä irtikin se egrventtiili ja läppäkotelo niin tajuaa nyt hieman enempi miten tuo järjestelmä toimii. Ja tulipa vaihettua pari vuotta vanhat syylärin nesteet ku alavesiletku lensi irti matkalla vikaa ettimään
EDIT: Eipä pystynytkään vikadiagnoosia tekemään kun vika katosi, en tiedä voisiko olla vettä jossain ja jäätynyt ja sit kuumaks käydessään ja 100km ajon jälkeen hellitti. Oli hankala sitten kokeilla mikä kello olisi rikki tms. Mut ainaki tulppasin sen egr-venttiilin letkun ja nyt toimii paremmin kuin ennen, tuntuu vääntävän mukavammin ja kiihtyy tasaisemmin. Tuli käytettyä irtikin se egrventtiili ja läppäkotelo niin tajuaa nyt hieman enempi miten tuo järjestelmä toimii. Ja tulipa vaihettua pari vuotta vanhat syylärin nesteet ku alavesiletku lensi irti matkalla vikaa ettimään