Sähkölasit ja keskuslukko ei toimi??
Sähkölasit ja keskuslukko ei toimi??
Mitä seuraavan ongelmaan avuksi? Tarkisteltu ja kokeiltu kaikennäköistä mut ei apua. Eli lasit ei toimi ollenkaan eikä keskuslukko. Oliko näissä jonkinnäköistä relettä ja missä mahtaa sulake sijaita? Löysin keskuslukolle sulakkeen mut en laseille. Rupee kuuma tulemaan kun ei saa laseja alas Siitä kattovalojen ovikatkaisijasta ei tapahdu mitään kun painelee ja kabiinissa valot ovi asennossa...mikä lie siinäkin vikana..?
Auto E220D Classic Automaatti-96
Auto E220D Classic Automaatti-96
Ei toiminu akunkenkien irrotuksella. Kuskinpuolen lasinnostajan moottorille ei tullut virtaa ollenkaan. Annoin suoraa virtaa akusta ja lähti lasi toimimaan. Johtonipussa vihreä ja musta johto. Mistäköhän tätäkin vikaa nyt lähtis purkamaan....? Mikään muukaan lasi ei myöskään toimi. Eli virtaa ei tule laseille.
Onkos näissä comfortti relettä? Eli samanlaista kuin lankuissa, pitempään ovia lukkoasentoon niin menee ikkunat kii ja toisinpäi. Voisko sieltä olla yhteys poikki...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Nyt toimii keskuslukko sekä lasit! Vika löytyi koneenhuoneen oikeasta laidasta ja se takimmainen boksi sieltä johto ja boksi viidakosta. Siinä tais lukea Temic. Yksinkertanen vika...liitin löysällä. Avaimen paristotilassa oli myös sen verran vikaa et oli katkennut se pieni metallipätkä mikä tulee niiden kahden pariston päälle. Sekin nyt korjattu. Pelkääjän puolen lasin kisko oli katkennut ja vaatii pientä hitsiä mut se nyt on pientä. Pääasia et lukot ja lasit nyt toimii:)
Eli siinä liittimessä on se vaara et kun laittaa sen kiinni niin se jää helposti alalaidasta löysälle. Eli pitää painaa sitä liittimen alalaitaa kiinni samalla kun kiristää sen lukituksen ylälaidasta. Tosi v-mäinen ja piilevä vika koska aikasempi mesen omistaja käytti autosähköliikkeessä ja siellä nostivat kädet pystyyn.. Unohtu mainita et myös tuon myötä toimii nyt myös ne takaniskatukien alaskäännöt kojelaudan katkaisijasta.Kone kirjoitti:Moni on ettinyt ja nyt toivottavasti löytyi tuo kumma "hukkaa kaikki sähköt" vika!
Suuntaa jonnekin missä on stari tai kiinalainen versio starista. Ihan helpoin alkaa remontinkorjuu sillä lailla.Ihaa_78 kirjoitti:Nostellaan vanhaa aihetta. Eli väykystä aikalailla kaikki sähköt pimeenä, ajovalot toimii, mutta ei muut. Sulakkeet ja releet vaikuttaa ehjältä, konehuoneen sam-moduli ei ollut hapettunut. Mihin sitten suunnataan
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Minä taistelin kaksi vuotta väykyn kanssa mystisesti katoavien sähköjen kanssa. Starilla tutkittiin ja kännissä hutkittiin, eikä vikaa lopulta löytynyt koskaan. Ainoa mitä starilla saatiin irti, oli väylävika, muttei sen tarkempaa kohdetta. Välillä meni monta kuukautta hyvin, sitten taas ongelmia päivittäin. Ainoa loppujen lopuksi toimiva ratkaisu oli päävirtakytkin. Aina kun oireet alkoi, niin vähäksi aikaa virrattomaksi. Jo vain toimi taas.
Toivottavasti löydät jonkun viisaamman ratkaisun.
Toivottavasti löydät jonkun viisaamman ratkaisun.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Kyseessä on isältä jäänyt auto jonka hän jo eläessään osti sähkövikaisena. En mielelläni laittaisi euroakaan korjaamolle autosta jonka arvo on 500€, sillä kyselin täälä onko jotain tiettyä paikkaa mistä vikaa hakea. Saan koodit luettua itse kunhan johdon mb-adapteri saapuu, mutta varmaan melkoinen vikalista tulee sieltä pelkistä oireista.
Sulla on siis fentonin entinen väykkäIhaa_78 kirjoitti:Kyseessä on isältä jäänyt auto jonka hän jo eläessään osti sähkövikaisena. En mielelläni laittaisi euroakaan korjaamolle autosta jonka arvo on 500€, sillä kyselin täälä onko jotain tiettyä paikkaa mistä vikaa hakea. Saan koodit luettua itse kunhan johdon mb-adapteri saapuu, mutta varmaan melkoinen vikalista tulee sieltä pelkistä oireista.
Jos sulla on joku yleistesteri jossa MB adapteri niin paljon onnea.
Kun vertaa jotain carsoft tai yleis obd lukijoita stariin on se sama kuin vertaisi tungsten steel jakaria stahlwillen työkalusarjaan. Toisella sorvaa mutterit pyöreiksi toisella irroittaa ja kiinnittää ne näppärästi.
Eipä näissä vanhoissa voi muuta tehä kun katsella minne vedet valuu ja onko sitä päässyt sähkölaitteille asti ja toinen on että missä vois olla liitos pettänyt - jos siis ei ole *-testeriä käytössä. Se kun neuvoo ohjearvot ja mittauskohteet ja neuvoo mitä seuraavaksi.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.