Onko Väykystä vielä "ykkösautoksi"
Onko Väykystä vielä "ykkösautoksi"
Moromoro
Toisessa topicissa jo tiedustelinkin Väykyn soveltuvuuta 5h (3 turvaistuinta) perheelle ja näyttää siltä, ettei tila-autoa tarvitsekaan hankkia eli mahtuisimme kaikki mersuun.
Olen itse aina ollut vanhan autokannan puolustaja, osittain johtuen kroonisesta rahapulasta ja huonoista väleistä pankinjohtajan kanssa. Väykky puoltaisi tätä ajatusta ja tosiaan on tällähetkellä ainoa joka pystyy tarjoamaan meille mitä tarvitsemme, MUTTA mihin hintaan?
Eli joutuuko "kunnollisesta" Väyrysestä köyhtymään kuinka paljon?
Luin tuota "työmatka väykyn tulevaisuuden pohdintaa" topikkia ja siinä on sellaista ajatusta mitä minä käytän, eli halpa hankkia, laitetaan käyttö kuntoon ja ajetaan. Näin saadaan käyttöarvoa jota minä arvostan enemmän kuin jotain muuta arvoa. Mutta ei siinäkään tietenkään ole mieltä että lähtökohta on aivan onneton ja josta muodostuukin pohjaton kaivo. Varsinkin kun ruosteelle olen allerginen.
Nykyinen kulkine on 9-5 saabi. Oli halpa hankkia, vielä halvempi pitää, paras auto mitä minulla on ollut. Ajattelinkin jättää 2 autoksi, koska ei ole muutakuin käyttöarvo.
Kiikarissa olisi yksi facelift mallin s210 320 bensakoneella. 260tkm ajettu, saksasta tullut joten en tiedä onko oikein. Todella siisti, apukuskin takakaaressa pilkku, ei muuta. Äkkiä ajatellen voisi olla autoa pitkäksi? Aikaa? Hinta vain on vähän sellainen, että mielestäni siihen hintaan ei saisi olla juurikaan huomautettavaa: mm. Jarrut täräjää,luvattu kunnostaa, vikavalo palaa, syy kuulemma toisio ilmapumppu,tämän korjauksesta ei vielä puhuttu, ja sitten tosiaan tuo rupi kaaressa. Kaikki vielä puheen tasolla enkä ole renkaita käynyt potkimassa kun on vähän välimatkaakin.
Mutta vaikka autolla on vähän ajettu (ehkä), rupeaako aika tekemään tehtäviänsä?
Summasummarum, en oikein itsekään tiedä mitä tässä nyt haen takaa, kuhan ajattelen ääneen
Saa kommentoida
Toisessa topicissa jo tiedustelinkin Väykyn soveltuvuuta 5h (3 turvaistuinta) perheelle ja näyttää siltä, ettei tila-autoa tarvitsekaan hankkia eli mahtuisimme kaikki mersuun.
Olen itse aina ollut vanhan autokannan puolustaja, osittain johtuen kroonisesta rahapulasta ja huonoista väleistä pankinjohtajan kanssa. Väykky puoltaisi tätä ajatusta ja tosiaan on tällähetkellä ainoa joka pystyy tarjoamaan meille mitä tarvitsemme, MUTTA mihin hintaan?
Eli joutuuko "kunnollisesta" Väyrysestä köyhtymään kuinka paljon?
Luin tuota "työmatka väykyn tulevaisuuden pohdintaa" topikkia ja siinä on sellaista ajatusta mitä minä käytän, eli halpa hankkia, laitetaan käyttö kuntoon ja ajetaan. Näin saadaan käyttöarvoa jota minä arvostan enemmän kuin jotain muuta arvoa. Mutta ei siinäkään tietenkään ole mieltä että lähtökohta on aivan onneton ja josta muodostuukin pohjaton kaivo. Varsinkin kun ruosteelle olen allerginen.
Nykyinen kulkine on 9-5 saabi. Oli halpa hankkia, vielä halvempi pitää, paras auto mitä minulla on ollut. Ajattelinkin jättää 2 autoksi, koska ei ole muutakuin käyttöarvo.
Kiikarissa olisi yksi facelift mallin s210 320 bensakoneella. 260tkm ajettu, saksasta tullut joten en tiedä onko oikein. Todella siisti, apukuskin takakaaressa pilkku, ei muuta. Äkkiä ajatellen voisi olla autoa pitkäksi? Aikaa? Hinta vain on vähän sellainen, että mielestäni siihen hintaan ei saisi olla juurikaan huomautettavaa: mm. Jarrut täräjää,luvattu kunnostaa, vikavalo palaa, syy kuulemma toisio ilmapumppu,tämän korjauksesta ei vielä puhuttu, ja sitten tosiaan tuo rupi kaaressa. Kaikki vielä puheen tasolla enkä ole renkaita käynyt potkimassa kun on vähän välimatkaakin.
Mutta vaikka autolla on vähän ajettu (ehkä), rupeaako aika tekemään tehtäviänsä?
Summasummarum, en oikein itsekään tiedä mitä tässä nyt haen takaa, kuhan ajattelen ääneen
Saa kommentoida
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Et kerro oikeastaan yhtään, että minkälaiseen käyttöön auto tulisi? Ilmeisesti hyvin vähille kilometreille, kun bensamersua olet katsellut. Yli 10tkm vuosiajolla cdi-dieseli tulee edullisemmaksi ja on muutenkin paljon luotettavampi valinta. En osaa oikein muuta sanoa. Ei niitä väyrysiä oikeastaan tuolla tienpäällä enää kovin paljoa näy. Muutaman tonnin kun laittaa enemmän niin saa jo alle 10 vuotiaan mersun, jotka on ainakin ruosteen keston suhteen paljon paremalla tasolla.
Aivan, unohtu tosiaan. Eli kilometrejä tulee vuodessa sen n.15-18tkm
Olen aina vain jotenkin mieltänyt bensat vähän yksinkertaisemmiksi ja siten miellyttävämmiksi, mutta ei tuo dieseli ihan poissuljettu ole. En usko kuitenkaan, että näillä kilometreillä ero aivan järkyttävä olisi?
Tosiaan väyrynen siksi kiikarissa, koska on kaikista tilavin takapenkin osalta, siis kun ei esim. ärrää lasketa.
Edit: Mikä muuten tekee CDI-koneesta luotettavamman
Toiseksi unohdin mainita, että mielummin katselisin noita vähän isommalla koneella olevia, ettei downgreidaus saabista (+300hv) olisi ihan mahdoton
Olen aina vain jotenkin mieltänyt bensat vähän yksinkertaisemmiksi ja siten miellyttävämmiksi, mutta ei tuo dieseli ihan poissuljettu ole. En usko kuitenkaan, että näillä kilometreillä ero aivan järkyttävä olisi?
Tosiaan väyrynen siksi kiikarissa, koska on kaikista tilavin takapenkin osalta, siis kun ei esim. ärrää lasketa.
Edit: Mikä muuten tekee CDI-koneesta luotettavamman
Toiseksi unohdin mainita, että mielummin katselisin noita vähän isommalla koneella olevia, ettei downgreidaus saabista (+300hv) olisi ihan mahdoton
Sen ilmapumpun voi sammuttaa ohjelmallisesti eikä sillon häiritse enäää mitensäkään.
Ootkos kokeillut miten perhe sopisi Mk3 Mondeoon..? Mulla olis just semmonen juuri katsastettuna kaupan, jos kiinnostaa. Kpä on liki Pria.
Ootkos kokeillut miten perhe sopisi Mk3 Mondeoon..? Mulla olis just semmonen juuri katsastettuna kaupan, jos kiinnostaa. Kpä on liki Pria.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Mou kirjoitti:Sen ilmapumpun voi sammuttaa ohjelmallisesti eikä sillon häiritse enäää mitensäkään.
Ootkos kokeillut miten perhe sopisi Mk3 Mondeoon..? Mulla olis just semmonen juuri katsastettuna kaupan, jos kiinnostaa. Kpä on liki Pria.
En ole kokeillut mutta kehuvat kyllä noita Mondeonkin takatiloja.
Jos Mondeo on automaatilla niin voisin jopa miettiä?
Mikäs virka sillä Mesen ilmapumpulla on jos toimii ilmankin?
Valitettavasti ei ole automaatilla. Löytyy NA:sta jos vielä kiinnostaa, mutta selväksihän tuon teit jo._WiLLe_ kirjoitti:Mou kirjoitti:Sen ilmapumpun voi sammuttaa ohjelmallisesti eikä sillon häiritse enäää mitensäkään.
Ootkos kokeillut miten perhe sopisi Mk3 Mondeoon..? Mulla olis just semmonen juuri katsastettuna kaupan, jos kiinnostaa. Kpä on liki Pria.
En ole kokeillut mutta kehuvat kyllä noita Mondeonkin takatiloja.
Jos Mondeo on automaatilla niin voisin jopa miettiä?
Mikäs virka sillä Mesen ilmapumpulla on jos toimii ilmankin?
Ilmapumppu on sitä varten että se kylmäkäynnistyksessä puhaltaa pakosarjoihin ilmaa ja lämmittää katit nopeammin. Härveli hurahtaa myös joskus kovilla pakkasilla liikennevaloissakin muutamaksi sekunniksi. Yleensä se itse moottori menee ajansaatossa jumiin ja palaa sähkäisesti. Alkaa polttaa sulaketta tai hitsaamaan relettä. Sen poistaminen ei vaikuta mitattaviin päästöihin mitenkään. Starilla sen pystyy koodaamaan pois päältä ja sitten vaikka poistamaan mekaanisesti koko härvelin. Sillon tosin pitää imusarjassa reijät tulpata. Moni jättää sen paikoilleen.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Mondeo on kolmelle turvaistuimelle auttamatta kapea. Turvaistuin, koroke ja yksi lapsi ilman istuinta oli sekin jo varsin ahdas paketti._WiLLe_ kirjoitti:Mou kirjoitti:Sen ilmapumpun voi sammuttaa ohjelmallisesti eikä sillon häiritse enäää mitensäkään.
Ootkos kokeillut miten perhe sopisi Mk3 Mondeoon..? Mulla olis just semmonen juuri katsastettuna kaupan, jos kiinnostaa. Kpä on liki Pria.
En ole kokeillut mutta kehuvat kyllä noita Mondeonkin takatiloja.
Jos Mondeo on automaatilla niin voisin jopa miettiä?
Mikäs virka sillä Mesen ilmapumpulla on jos toimii ilmankin?
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Työkaverilla on 7 rekisteröity väykkä (nahkat kaikille 7 matkustajalle ). Kai siihen mahtuu jo jonkinkokoinen perhe? Ja ei se ruosteessa ole mutta on siinä remontinkorjuuta kun esp, bas, abs ei pelaa - no onhan se 21v vanha auto.
Onko niiden muksujen pakko olla takapenkillä vierekkäin?
Oisko 220 korinnen ässä tilavampi viidelle?
Onko niiden muksujen pakko olla takapenkillä vierekkäin?
Oisko 220 korinnen ässä tilavampi viidelle?
Viimeksi muokannut AK47, 26.7.2018 13:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Sanoisin että ei. Mahtuu ässäänkin ongelmitta kolme vierekkäin, mutta mielestäni väyryseen meni helpommin. Toki jalkatilat on ainakin langissa eri planeetalta, kestää etuselkänojat puhtaampana kun ei ylety potkimaan.AK47 kirjoitti:
Oisko 220 korinnen ässä tilavampi viidelle?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
-
- Viestit: 2131
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Mutta W140 mahtuu vaikka mitenpäin, ja vielä jää seinämiinkin paksuutta.
Huomaa varsinkin nyt kun välillä ajan tuolla 211 kopilla.
Ei mitään mahdollisuutta ahtaa kolmen pikkupojan istuimia kuin kax taakse.
Ja sitten kytröttää joku aikuinen niiden välissä.
Six vaihdetaankin aina Volvo XC90 meille poikien mukana.
No on siinä 211:ssa monta muutakin pikkuauton ongelmaa Ässään verraten.
Mitenhän pieni se 201..203 sitten liekään.
Huomaa varsinkin nyt kun välillä ajan tuolla 211 kopilla.
Ei mitään mahdollisuutta ahtaa kolmen pikkupojan istuimia kuin kax taakse.
Ja sitten kytröttää joku aikuinen niiden välissä.
Six vaihdetaankin aina Volvo XC90 meille poikien mukana.
No on siinä 211:ssa monta muutakin pikkuauton ongelmaa Ässään verraten.
Mitenhän pieni se 201..203 sitten liekään.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Onko nuon? Mondeon penkin muoto kyllä olisi otollinen istuimille, ja jostain olin kyllä lukenevinani, että mahtuisi . No pienempi se joka tapauksessa on kun väykky...kai....
Emäntä kyllä St mondeon ulkonäöstä pitäää ( hän sillä pääasiassa ajaisi) ja mielestäni st:n nahkaiset etuistuimet ovat kokolailla parhautta. Mutta niitä ei automaattina ole ja pitäisi kyllä fyysisesti mennä sitten sovittelemaan istuimia. Toisekseen jos vertaa väykkyä ja mondeota niiiiiiiiiin, en sitten tiedä olisiko se mondeo kuitenkaan parempi ratkaisu, ainakaan ruosteiden osalta.
Hieman jo cdi koneisiakin katselin, ei huono sekään,mutta kyllä niissä kilometrit ja elämä näkyy, tai ainakin tuossa tarjonnassa mitä katselin. Ja se vero, aika kova . Tietty sitten pitää lisätä ajeluita niin voi perustella itselleen dieselin .
Jotenkin vain ujostuttaa nuot cdi:t
Sen verran kysyn vielä vaikka haulla varmaan löytyisikin, mutta, jos ajatuksen tasolla ostaisin väykyn, joka teknisesti olisi hyvä, mutta pelleiltään ei niin hyvä niin millä hintaa siittä mahdollisesti saisi "käyttöauto hyvän", eli onko ne pellit mahdollista saada jonkinmoisiksi järkevällä kustannuksella?
Emäntä kyllä St mondeon ulkonäöstä pitäää ( hän sillä pääasiassa ajaisi) ja mielestäni st:n nahkaiset etuistuimet ovat kokolailla parhautta. Mutta niitä ei automaattina ole ja pitäisi kyllä fyysisesti mennä sitten sovittelemaan istuimia. Toisekseen jos vertaa väykkyä ja mondeota niiiiiiiiiin, en sitten tiedä olisiko se mondeo kuitenkaan parempi ratkaisu, ainakaan ruosteiden osalta.
Hieman jo cdi koneisiakin katselin, ei huono sekään,mutta kyllä niissä kilometrit ja elämä näkyy, tai ainakin tuossa tarjonnassa mitä katselin. Ja se vero, aika kova . Tietty sitten pitää lisätä ajeluita niin voi perustella itselleen dieselin .
Jotenkin vain ujostuttaa nuot cdi:t
Sen verran kysyn vielä vaikka haulla varmaan löytyisikin, mutta, jos ajatuksen tasolla ostaisin väykyn, joka teknisesti olisi hyvä, mutta pelleiltään ei niin hyvä niin millä hintaa siittä mahdollisesti saisi "käyttöauto hyvän", eli onko ne pellit mahdollista saada jonkinmoisiksi järkevällä kustannuksella?
650000tuttavuus kirjoitti:Mutta W140 mahtuu vaikka mitenpäin, ja vielä jää seinämiinkin paksuutta.
Huomaa varsinkin nyt kun välillä ajan tuolla 211 kopilla.
Ei mitään mahdollisuutta ahtaa kolmen pikkupojan istuimia kuin kax taakse.
Ja sitten kytröttää joku aikuinen niiden välissä.
Six vaihdetaankin aina Volvo XC90 meille poikien mukana.
No on siinä 211:ssa monta muutakin pikkuauton ongelmaa Ässään verraten.
Mitenhän pieni se 201..203 sitten liekään.
Ässää en ole tullut ajatelleeksikaan, pyörinyt vain nuot farmarit mielessä. Hmm, kai ässässä konttikin on kiitettävän kokoinen?
Edit: tai sen verran mietin sedania että hylkäsin Lincolnin ja Capriset vöiden takia
AK47 kirjoitti:Työkaverilla on 7 rekisteröity väykkä (nahkat kaikille 7 matkustajalle ). Kai siihen mahtuu jo jonkinkokoinen perhe? Ja ei se ruosteessa ole mutta on siinä remontinkorjuuta kun esp, bas, abs ei pelaa - no ongan se 21v vanha auto.
Onko niiden muksujen pakko olla takapenkillä vierekkäin?
Oisko 220 korinnen ässä tilavampi viidelle?
Tuohon takapenkki asiaan, näkisin että turvallisuuden kannalta olisi ihan jees jos olisivat takapenkillä
211 on taas ahtaampi kuin väykky tai 220. Mutta kaikkiin mahtuu kun valitsee tuolit oikein, allekirjoituksen listassa w204:n kohdalla syntyi neljäs muksu, jolloin oli pakko tunkea kolme taakse ja onnistui sekin. Siitä eteenpäin myös mennyt kaikkiin helpommin tai vaikeammin. Sitä kykenee pärjäämään kumman hyvin kun yrittää välttää tila-autoja (yksi pakko olla pihassa kun kuudella hengellä mennään, mutta kakkosauto oltava "matala" että mielenterveys säilyy) mahdollisimman paljon vaikka todellisuudessa tartteisikin.650000tuttavuus kirjoitti:Mutta W140 mahtuu vaikka mitenpäin, ja vielä jää seinämiinkin paksuutta.
Huomaa varsinkin nyt kun välillä ajan tuolla 211 kopilla.
Ei mitään mahdollisuutta ahtaa kolmen pikkupojan istuimia kuin kax taakse.
Ja sitten kytröttää joku aikuinen niiden välissä.
Six vaihdetaankin aina Volvo XC90 meille poikien mukana.
No on siinä 211:ssa monta muutakin pikkuauton ongelmaa Ässään verraten.
Mitenhän pieni se 201..203 sitten liekään.
Kontti ässässä on iso, suunniteltu että useampi ruumis mahtuu ongelmitta. Tai vaunut.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Jaaaa se kontti on suunniteltu sen pohjaltaluokyio kirjoitti:211 on taas ahtaampi kuin väykky tai 220. Mutta kaikkiin mahtuu kun valitsee tuolit oikein, allekirjoituksen listassa w204:n kohdalla syntyi neljäs muksu, jolloin oli pakko tunkea kolme taakse ja onnistui sekin. Siitä eteenpäin myös mennyt kaikkiin helpommin tai vaikeammin. Sitä kykenee pärjäämään kumman hyvin kun yrittää välttää tila-autoja (yksi pakko olla pihassa kun kuudella hengellä mennään, mutta kakkosauto oltava "matala" että mielenterveys säilyy) mahdollisimman paljon vaikka todellisuudessa tartteisikin.650000tuttavuus kirjoitti:Mutta W140 mahtuu vaikka mitenpäin, ja vielä jää seinämiinkin paksuutta.
Huomaa varsinkin nyt kun välillä ajan tuolla 211 kopilla.
Ei mitään mahdollisuutta ahtaa kolmen pikkupojan istuimia kuin kax taakse.
Ja sitten kytröttää joku aikuinen niiden välissä.
Six vaihdetaankin aina Volvo XC90 meille poikien mukana.
No on siinä 211:ssa monta muutakin pikkuauton ongelmaa Ässään verraten.
Mitenhän pieni se 201..203 sitten liekään.
Kontti ässässä on iso, suunniteltu että useampi ruumis mahtuu ongelmitta. Tai vaunut.
Toi on totta, että sitä oppii ja kykenee pärjäämään, mutta jotenki tahtois tehdä siittä edes siedettävää
Itsellä käyttöautona on E350 foortti jossa 6 paikat mutta kun on aina työkaluja ja tarvikkeita täynnä niin jotenkin tahtoisi ihan tavallisen auton matkoille
Menisihän ne penkit tosiaa tuoho saabiinki mutta käy poikia sääliksi kun istuvat vinossa
Mulla oli ennen ensimmäistä väyrystä joku "epäillys" niitä kohtaan, johtui lähinnä siitä kun olin koeajanut täysin paskoja pelkästään.
Lokakuussa ostin sitten lähes pakon edessä -02 320cdi farkun ja sehän on itse asiassa aika hyvä auto ajella, putsaa monen monta uudempaakin autoa käytettävyydellä. Nyt takana reilut 25tkm ja uskallan suositella, että käy ainakin testailemassa.
Tästäkin lähes ensitöiksi purin kyllä lokarit ja kynnysmuovit mielenrauhan säilyttämiseksi -> pesua ja kotelosuojaa vaan. Tällä kyseisellä väykyllä on muuten mielenkiitoinen toimituskohde, Nigeria
Lokakuussa ostin sitten lähes pakon edessä -02 320cdi farkun ja sehän on itse asiassa aika hyvä auto ajella, putsaa monen monta uudempaakin autoa käytettävyydellä. Nyt takana reilut 25tkm ja uskallan suositella, että käy ainakin testailemassa.
Tästäkin lähes ensitöiksi purin kyllä lokarit ja kynnysmuovit mielenrauhan säilyttämiseksi -> pesua ja kotelosuojaa vaan. Tällä kyseisellä väykyllä on muuten mielenkiitoinen toimituskohde, Nigeria
300GD
S300
E320
Unimog 411 110
S300
E320
Unimog 411 110
Meissenkeri kirjoitti:Et kerro oikeastaan yhtään, että minkälaiseen käyttöön auto tulisi? Ilmeisesti hyvin vähille kilometreille, kun bensamersua olet katsellut. Yli 10tkm vuosiajolla cdi-dieseli tulee edullisemmaksi ja on muutenkin paljon luotettavampi valinta. En osaa oikein muuta sanoa. Ei niitä väyrysiä oikeastaan tuolla tienpäällä enää kovin paljoa näy. Muutaman tonnin kun laittaa enemmän niin saa jo alle 10 vuotiaan mersun, jotka on ainakin ruosteen keston suhteen paljon paremalla tasolla.
Ihminen on niin helposti vietävissä. Katselin oikein laskurilla tuota Bensa/Diesel kannattavuutta ja hämmästyin, Eli nyt olen katsellut sitten cdi koneisia, sekin tietysti vaikuttaa ettei bensoista ihan järkyttävää tarjontaa ole. Ja jos tosiaan Cdi:t on luotettavampia niin se painaa vaakakupissa kyllä paljon.
Aika laaja skaala tuntuu näissä olevan, ja totesin melkein, että mitä vähemmän ajettu niin sitä huonomi . Tai mitenkä sen nyt ottaa, näihin enämpi ajettuihin on vaihdettu osaa jo ihan kiitettävästi, yksikin mahdollinen ehdokas on saanut uutta suutinta 5/6, kansirempaa, imusarjat ym.ym. ja kulutusosat tietty, ja mittarissa melkein 500tkm. Yhdestä reilut 300t ajetusta soittelin ja totesin, että nämä on kaikki edessä .
Tätä sitten olenkin miettinyt, uuttahan näistä ei enää saa, ruoste mitä ilmeisemmin vakio, eli hankkiakko pienillä kilometerillä oleva, jolla kilometrejä edessä mutta myös mahdolliesti "Kalliita remontteje" vai sitten tämmöisen aika paljon elämää nähneen jossa kumminkin "kalliit" remontit tehtynä
Pitänee kai vähän tutustua noiden remonttien hintoihin hieman ja miettiä siltä pohjalta.
Eipä taida olla enää Väykästä ykkösautoksi. Toki siihen vaikuttaa mitä autolta vaatii ja onko itsellä halua ja kykyä "harrastaa" auton rassaamista eli harrasteautoja alkavat Väykät olla.
Veljellä oli jonkin aikaa W211 cdi 2009, mutta harrasteauto siitäkin tuli, vaikka oli todella siisti ja hyvällä huoltohistorialla. Tuli liian monta taksireissua töihin, joten auto lähti kiertoon.
Paljon vähemmällä papatuksella ja sättimisellä pääsee, jos vaimolle hommaa auton, joka vie perille ajamalla eikä hinurin kyydissä.
Veljellä oli jonkin aikaa W211 cdi 2009, mutta harrasteauto siitäkin tuli, vaikka oli todella siisti ja hyvällä huoltohistorialla. Tuli liian monta taksireissua töihin, joten auto lähti kiertoon.
Paljon vähemmällä papatuksella ja sättimisellä pääsee, jos vaimolle hommaa auton, joka vie perille ajamalla eikä hinurin kyydissä.
En oikeen ymmärrä tätä argumenttia että cdi:it luotettavempia. Mihin tämä perustuu? Suutinvikoja ja vuotavia jotain öljytiivisteitä jossain laaksossa, turbomurheita, tuhkaluukUt tukossa ja täynnä ja ei generoi ja mitä näitä nyt on. Eipä ole moisia murheita M112 ja 113 koneissa.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Hankala verrata bensa ja diesel mersuja.
Tuossa mitä käy vikakoodinluvussa niin ajomäärät kovin eriävät.
Toissailtana johdon päässä 191 000 km ajettu vm 2000 bensaväykky.
Vastaavan ikäinen diesel on vähän ajettu jos mittarilukema alkaa kolmosella.
Eipä oo näkynyt 500-700 000 km ajettuja M112 ja 113 koneisia täälläpäin
Tuossa mitä käy vikakoodinluvussa niin ajomäärät kovin eriävät.
Toissailtana johdon päässä 191 000 km ajettu vm 2000 bensaväykky.
Vastaavan ikäinen diesel on vähän ajettu jos mittarilukema alkaa kolmosella.
Eipä oo näkynyt 500-700 000 km ajettuja M112 ja 113 koneisia täälläpäin
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Ei voi vastata tuollaiseen kysymykseen...jos löydät sellaisen mikä ei ole laho ja on asiallinen huoltohistoria ja kunto muuten niin osta se, maksaa 1000-3000€.Eli joutuuko "kunnollisesta" Väyrysestä köyhtymään kuinka paljon?
Väyrysissä ? Vain "suutinvikoja" täsmää tuossa listassa. Niissähän ei ole pelättävää.Mou kirjoitti:Mihin tämä perustuu? Suutinvikoja ja vuotavia jotain öljytiivisteitä jossain laaksossa, turbomurheita, tuhkaluukUt tukossa ja täynnä ja ei generoi ja mitä näitä nyt on. Eipä ole moisia murheita M112 ja 113 koneissa.
wiimax.fi
Kyllä näistä on ihan ykkösautoiksi vieläkin. Itse ostin farmari väyryn vajaa pari vuotta sitten (tsekkaa topic) ja varsin vähillä murheilla olen päästellyt 57 tkm. Nyt alkaa olla näkyvissä hetkellinen korjauspulssi, kun pitäisi korjata käsijarru, vaihtaa takajarrulevyt ja takapönttö (tai edes hitsata kiinnike takaisin kiinni pönttöön). Nyt kuumilla huomasin että ilmastointikin vaatisi ehkä kohta täyttöä. Ei pahoja vikoja ja olisi jo korjattu jollei kaikki ylimääräiste rahat olisi uponneet vaimon Focuksen kunnostukseen.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
On niistä ykkösautoksi, jos aiemmat omistajat ovat hiemankaan hoitaneet vuosien saatossa tulevia ns. pikkuvikoja kuntoon, joista lopulta kertyy niin pitkä lista+ruosteet, että ei ole enää järkevää kunnostaa.
Huvikseni laitoin tuohon edelliseen kirjoitukseeni ehdolle että diesel cdi on parempi vaihtoehto, että saa vähän vauhtia keskusteluun, niin kuin näytti tulevankin Ostakaa semmoisella koneella oleva väyrynen, joka tuntuu teknistaloudellisesti järkevimmäksi teidän käyttöön.
Huvikseni laitoin tuohon edelliseen kirjoitukseeni ehdolle että diesel cdi on parempi vaihtoehto, että saa vähän vauhtia keskusteluun, niin kuin näytti tulevankin Ostakaa semmoisella koneella oleva väyrynen, joka tuntuu teknistaloudellisesti järkevimmäksi teidän käyttöön.
-
- Viestit: 2131
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Jos haluaa ruosteettoman niin sellaisen löytää ulkomailta missä ei ole suolattu. Kaverilla E320 21v farkkuväykkä n 130-140tkm ja ei ruostetta, japanista tuotu. Mutta hinta varmaankin kilvissä ja ruostesuojattuna n. 6000+ että eipä semmoinen halpa ole. Pistää pari tonnia lisää niin saa w220 alle satatonnia ajettuna._WiLLe_ kirjoitti:
Sen verran kysyn vielä vaikka haulla varmaan löytyisikin, mutta, jos ajatuksen tasolla ostaisin väykyn, joka teknisesti olisi hyvä, mutta pelleiltään ei niin hyvä niin millä hintaa siittä mahdollisesti saisi "käyttöauto hyvän", eli onko ne pellit mahdollista saada jonkinmoisiksi järkevällä kustannuksella?
Mutta voi sen suomestakin ostaa niin voi itse potkia renkaat ja luetella vikoja ja tinkailla kun on jo 300, 400, 500, 600tkm ajettukin
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Juu ja tua... Tässä nyt tullut jokunen paavo kierrettyä ja katsottua.
Ei hyvää päivää.........
Rupeaa näyttämään vähän pahalta. Tarjontaa ei liikaa ole ja nekin mitkä on tarjolla, ovat olleet siellä ihan syystä.
En halua purnata, mutta on sen verran perse kipeä 8h junassa istumisen takia joka tuli istuttua ihan vain terveisiä vieden. On se jännä miten ihmisillä on eri näkemys asioista esim. "kuiva" kone on melko laaja käsite ilmeisesti. Jos koneen päällinen on siinä mallissa, että suuttimien lukumäärää laskemalla ei voi määritellä moniko pyttyinen auto on kysessä niin mielestäni tilanne on aika paha. Eli selvennykseksi; suuttimet olivat vuotaneet niin pahasti että 5/6 oli niin vahvan paskan peitossa, että edes suuttimessa olevaa sähkö liitintä ei näkynyt. Tosin tässä yksilössä olisi pellit ollut hyvät.
No, ei muuta kuin uutta matoa koukkuun....taas.....
Ei hyvää päivää.........
Rupeaa näyttämään vähän pahalta. Tarjontaa ei liikaa ole ja nekin mitkä on tarjolla, ovat olleet siellä ihan syystä.
En halua purnata, mutta on sen verran perse kipeä 8h junassa istumisen takia joka tuli istuttua ihan vain terveisiä vieden. On se jännä miten ihmisillä on eri näkemys asioista esim. "kuiva" kone on melko laaja käsite ilmeisesti. Jos koneen päällinen on siinä mallissa, että suuttimien lukumäärää laskemalla ei voi määritellä moniko pyttyinen auto on kysessä niin mielestäni tilanne on aika paha. Eli selvennykseksi; suuttimet olivat vuotaneet niin pahasti että 5/6 oli niin vahvan paskan peitossa, että edes suuttimessa olevaa sähkö liitintä ei näkynyt. Tosin tässä yksilössä olisi pellit ollut hyvät.
No, ei muuta kuin uutta matoa koukkuun....taas.....
_WiLLe_ kirjoitti:Juu ja tua... Tässä nyt tullut jokunen paavo kierrettyä ja katsottua.
Ei hyvää päivää.........
Rupeaa näyttämään vähän pahalta. Tarjontaa ei liikaa ole ja nekin mitkä on tarjolla, ovat olleet siellä ihan syystä.
En halua purnata, mutta on sen verran perse kipeä 8h junassa istumisen takia joka tuli istuttua ihan vain terveisiä vieden. On se jännä miten ihmisillä on eri näkemys asioista esim. "kuiva" kone on melko laaja käsite ilmeisesti. Jos koneen päällinen on siinä mallissa, että suuttimien lukumäärää laskemalla ei voi määritellä moniko pyttyinen auto on kysessä niin mielestäni tilanne on aika paha. Eli selvennykseksi; suuttimet olivat vuotaneet niin pahasti että 5/6 oli niin vahvan paskan peitossa, että edes suuttimessa olevaa sähkö liitintä ei näkynyt. Tosin tässä yksilössä olisi pellit ollut hyvät.
Hyvän väykän voi vielä saada japanista...
No, ei muuta kuin uutta matoa koukkuun....taas.....
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Tosiaan budjetista riippuen kannattaisi miettiä tätäkin. Jos on pitkäksi aikaa ostamassa, niin esimerkkinä juuri huudosta läpi mennyt 2001 E240, 104 tkm ajettuna, erittäinkin hyvillä gradeilla 4/B, eli suomalaisiin versioihin verrattuna yksinkertaisesti uudenveroinen, loppuhinta 380 tjpy. Pikalaskulla kuluineen verottomana 6500€ Suomessa, veroja ei varmaan montaa sataa mene.AK47 kirjoitti: Hyvän väykän voi vielä saada japanista...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D