Kyseessä X164 GL, jonka ilmajousitus juuttuu ylimpään "Off-Road 3" -asetukseen.
Alustaa nostettaessa jouset täyttyvät normaalisti ja nopeasti, mutta vasen etukulma luulee vikakoodinlukijan mukaan olevansa n.10 cm muita nurkkia alempana. Vikakoodina tulee 5507 "Suspension strut is implausible".
Kaikki kulmat ovat kuitenkin tasaisen korkealla. Airmatic yrittää nostaa tuota yhrä kulmaa, joka antaa pienempää lukemaa korkeudesta kunnes mittaristoon ilmestyy teksti Malfunction. Tämän jälkeen korkeudensäätönappi ei enää vastaa ja auto jää jumiin yläasentoon. Auton käynnistäminen uudelleen auttaa tilannetta siinä määrin, että oven avaamisella ja sulkemisella auton saa jälleen laskeutumaan.
Kokeilin vaihtaa päikseen eturenkaiden korkeussensoreita ilman tulosta. Onko vinkkejä, mistä lähteä vikaa etsimään?
Airmatic alusta juuttuu yläasentoon
Vaihdoin vielä etujouset keskenään, jotta sain poissuljettua tolpan rikki olemisen.
Kompressorille menevästä tuloilmaletkusta löytyi halkeama, jonka vaihdoin.
Vikakoodinlukija näyttää nyt ainakin ilman kuormaa tasaisia lukemia korkeudesta joka nurkalle. Testeissä jousituskaan ei enää jumittunut yläasentoon vaan auton sai säätimestä myös laskettua.
Aikaisemmista tutkimuksista poiketen jousituksen ensimmäinen korotettu asento täyttyy nopeasti ja ongelmitta, mutta kahden korkeimman asetuksen saavuttaminen vie normaalia enemmän aikaa. Kertaalleen mittaristoon ilmestyi teksti: "compressor cooling down". Mitään vuotoja tuloilmanletkun lisäksi ei kuitenkaan löytynyt eikä auto laske silmämääräisesti lainkaan esimerkiksi viikon seisonnan aikana.
Olisikohan kompressori vaihtokunnossa?
Kompressorille menevästä tuloilmaletkusta löytyi halkeama, jonka vaihdoin.
Vikakoodinlukija näyttää nyt ainakin ilman kuormaa tasaisia lukemia korkeudesta joka nurkalle. Testeissä jousituskaan ei enää jumittunut yläasentoon vaan auton sai säätimestä myös laskettua.
Aikaisemmista tutkimuksista poiketen jousituksen ensimmäinen korotettu asento täyttyy nopeasti ja ongelmitta, mutta kahden korkeimman asetuksen saavuttaminen vie normaalia enemmän aikaa. Kertaalleen mittaristoon ilmestyi teksti: "compressor cooling down". Mitään vuotoja tuloilmanletkun lisäksi ei kuitenkaan löytynyt eikä auto laske silmämääräisesti lainkaan esimerkiksi viikon seisonnan aikana.
Olisikohan kompressori vaihtokunnossa?
Testaa sillä starilla se kompressorin kunto. Ja vuodotkin voi testata sillä. En usko etteikö 164 olisi tässä poikkeus.Xhaust kirjoitti:Vaihdoin vielä etujouset keskenään, jotta sain poissuljettua tolpan rikki olemisen.
Kompressorille menevästä tuloilmaletkusta löytyi halkeama, jonka vaihdoin.
Vikakoodinlukija näyttää nyt ainakin ilman kuormaa tasaisia lukemia korkeudesta joka nurkalle. Testeissä jousituskaan ei enää jumittunut yläasentoon vaan auton sai säätimestä myös laskettua.
Aikaisemmista tutkimuksista poiketen jousituksen ensimmäinen korotettu asento täyttyy nopeasti ja ongelmitta, mutta kahden korkeimman asetuksen saavuttaminen vie normaalia enemmän aikaa. Kertaalleen mittaristoon ilmestyi teksti: "compressor cooling down". Mitään vuotoja tuloilmanletkun lisäksi ei kuitenkaan löytynyt eikä auto laske silmämääräisesti lainkaan esimerkiksi viikon seisonnan aikana.
Olisikohan kompressori vaihtokunnossa?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Starilla voi tehdä paineennousu testin kompressorille niin selviää ainakin sen kunto.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex