Tähdellisestä Taunukseen
Tähdellisestä Taunukseen
Noniin, nyt on aika tulla kaapista ulos. Mersu lähti talosta tuossa taannoin, sydämmestä ei. No, tilalle tuli firman autorangaistus ja policy huomioon ottaen vaihtoehdot olivat vähissä. Neliveto piti olla ja automaatti. Policy huomioon ottaen vaihtoehtoja jäi omaan makuun 2 kpl. Näistä valituksi tuli aika nopeasti tämän postauksen auto. Ford Kuga ST-line AWD.
Hankinta olikin sitten oma lukunsa sillä verotuksen muuttuessa 1.9 ei jäänyt paljoa muuta vaihtoehtoa kuin ottaa jo maassa oleva laite. Maassa näitä sopivasti varusteltuja kulkineita oli kolmisen kymmentä ja niistä oli erillinen suhteellisen hyvä kamppanja. Käytännössä kaikki maassa olevat autot olivat identtisiä. Hyvin pieniä eroja kuten väri. Tai jossain sähköpeilit ja jossain tummaa takalasia. Muuten se perus varustelu onkin sitten suht hyvä. On bixenonia jotka osaa näyttää minne sattuu, nahka/alcantara verhoilu, lisälämmittimenä eber, navia, avaimeton käynnistys ja potkimalla avautuva peräluukku jne. Jälkiasenteisesti otin päälle vielä vetokoukun (irrotettava) sekä eberin kaukosäätimen.
No. Nyt tuolla vehkeellä on takana reilu 4 tuhatta kilometriä ja jotain voi lausua. Ajolleen Kössi (tälläisen nimen se nyt sai) on ihan vallan hyvä. Akuutti tehopuute vaivaa, 150 hummaa on yli 70 vähemmän kuin mitä ML tarjosi - ja sen tuntee. DSG laatikko on 6 pykäläinen ja kaasuvaste agressiivinen. Tämä tarkoittaa sitä että neljännes kaasusta on käytössä, loppu on pelkkää pedaalin liikettä. Ärhäkältä tuntuu mutta kulku loppuu nopeasti. Vaihteistossa on 2 modea joista normaali on normaali ja S (sport) pitää korkeampia kierroksia. Kaupungissa mukavampi, ei jyristele. Muuten vaihtotapahtuma on sitten S:llä nykivämpi. Vaihtoläpyskät löytyy ja S:llä ne on sitten full manual modessa, en ole juuri kuin kokeillut.
Alla on 18" kiekot, talveksi tuli 17" kitkat. Rengasmelu kantautuu kuminana sisään, voi olla että muuttuu kitkoille siirryttäessä.
Ergonomiasta sen verran että vakionopeudensäädin on aivan kamala nappulaviidakko. Logiikkainsinööri on ollut lomalla tai on nainen kun sitä on suunniteltu. Siitä ei hyvää sanottavaa ole. Eikä se edes pidä nopeutta tasaisena, ainakaan alamäessä. Jakkara saisi olla muodokkaampi. Ei se huono ole mutta mersussa oli parempi. Ratin nappulat on ihan jees - ellei sitä vakkarikamaluutta ajattele. Navin näyttö ja kosketusruutu on viety sellaiseen kummaan syvennykseen joka on turhan kaukana.
Nyt katsotaan miten kilsat menevät. Uusi auto joten odotan huoltojen riittävän. Ellei näin ole ei laatukontrolli kunnossa ole.
Btw, soppa tuolla maistuu mielestäni liian hyvin. Papruissa lukee että 5,4l/100km. Sellaiseen ei tule pääsemään millään. Pitkällä rauhallisella ajolla pääsin tankkaamalla mitattuna 6,8 litraan ja nyt kun viime tankki oli kaupunkia ja moottoritietä niin 8,5l on lähellä satkua kohti.
Noniin, parjaus alkakoon.
Hankinta olikin sitten oma lukunsa sillä verotuksen muuttuessa 1.9 ei jäänyt paljoa muuta vaihtoehtoa kuin ottaa jo maassa oleva laite. Maassa näitä sopivasti varusteltuja kulkineita oli kolmisen kymmentä ja niistä oli erillinen suhteellisen hyvä kamppanja. Käytännössä kaikki maassa olevat autot olivat identtisiä. Hyvin pieniä eroja kuten väri. Tai jossain sähköpeilit ja jossain tummaa takalasia. Muuten se perus varustelu onkin sitten suht hyvä. On bixenonia jotka osaa näyttää minne sattuu, nahka/alcantara verhoilu, lisälämmittimenä eber, navia, avaimeton käynnistys ja potkimalla avautuva peräluukku jne. Jälkiasenteisesti otin päälle vielä vetokoukun (irrotettava) sekä eberin kaukosäätimen.
No. Nyt tuolla vehkeellä on takana reilu 4 tuhatta kilometriä ja jotain voi lausua. Ajolleen Kössi (tälläisen nimen se nyt sai) on ihan vallan hyvä. Akuutti tehopuute vaivaa, 150 hummaa on yli 70 vähemmän kuin mitä ML tarjosi - ja sen tuntee. DSG laatikko on 6 pykäläinen ja kaasuvaste agressiivinen. Tämä tarkoittaa sitä että neljännes kaasusta on käytössä, loppu on pelkkää pedaalin liikettä. Ärhäkältä tuntuu mutta kulku loppuu nopeasti. Vaihteistossa on 2 modea joista normaali on normaali ja S (sport) pitää korkeampia kierroksia. Kaupungissa mukavampi, ei jyristele. Muuten vaihtotapahtuma on sitten S:llä nykivämpi. Vaihtoläpyskät löytyy ja S:llä ne on sitten full manual modessa, en ole juuri kuin kokeillut.
Alla on 18" kiekot, talveksi tuli 17" kitkat. Rengasmelu kantautuu kuminana sisään, voi olla että muuttuu kitkoille siirryttäessä.
Ergonomiasta sen verran että vakionopeudensäädin on aivan kamala nappulaviidakko. Logiikkainsinööri on ollut lomalla tai on nainen kun sitä on suunniteltu. Siitä ei hyvää sanottavaa ole. Eikä se edes pidä nopeutta tasaisena, ainakaan alamäessä. Jakkara saisi olla muodokkaampi. Ei se huono ole mutta mersussa oli parempi. Ratin nappulat on ihan jees - ellei sitä vakkarikamaluutta ajattele. Navin näyttö ja kosketusruutu on viety sellaiseen kummaan syvennykseen joka on turhan kaukana.
Nyt katsotaan miten kilsat menevät. Uusi auto joten odotan huoltojen riittävän. Ellei näin ole ei laatukontrolli kunnossa ole.
Btw, soppa tuolla maistuu mielestäni liian hyvin. Papruissa lukee että 5,4l/100km. Sellaiseen ei tule pääsemään millään. Pitkällä rauhallisella ajolla pääsin tankkaamalla mitattuna 6,8 litraan ja nyt kun viime tankki oli kaupunkia ja moottoritietä niin 8,5l on lähellä satkua kohti.
Noniin, parjaus alkakoon.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Kun oma Itäauto oli huollossa niin katselin vaihtoautojen tarjontaa. Liikkeessä oli 3 Kugaa ja jokainen omalla tavallaan mielenkiintoisia vehkeitä.
Fordin etuna on se, että merkkihuollossakaan osat ei maksa paljoa. Mondeo, jonka taannoin omistin oli jopa naurettavan halpa osilleen.
Mitä näitä parjaamaan... Vievät paikasta a paikkaan b ja täyttänevät autoilun tarpeen. Mukava lukea kokemuksia kun itse voin vain haaveilla uudesta autosta.
No, ainoa mitä parjaan on tuo ratin nappulaviidakko. En koskaan ole oppinut käyttämään laitoksen focuksen nappuloita. Olisi edes sama logiikka kuin ps3:ssa
Fordin etuna on se, että merkkihuollossakaan osat ei maksa paljoa. Mondeo, jonka taannoin omistin oli jopa naurettavan halpa osilleen.
Mitä näitä parjaamaan... Vievät paikasta a paikkaan b ja täyttänevät autoilun tarpeen. Mukava lukea kokemuksia kun itse voin vain haaveilla uudesta autosta.
No, ainoa mitä parjaan on tuo ratin nappulaviidakko. En koskaan ole oppinut käyttämään laitoksen focuksen nappuloita. Olisi edes sama logiikka kuin ps3:ssa
Re: Tähdellisestä Taunukseen
Olen harrastanut Ameriikan Fordeja 80-luvun lopulta lähtien ja niissä piireissä pöllähti esiin aikoinaan termo 'Fordhomo'. Tämä termi tuossa yhteydessä tarkoitti asialleen vihkiytynyttä lähes vannoutunutta USA-Ford harrastajaan jolla oli oikeanlainen humoristisen kaltainen pilke silmäkulmassa. Jossain vaiheessa USA-Ford merkkikerho Ford Freak Club of Finland teetti 50 kpl FORDHOMO- hihamerkkiä, joita yhdistyksen "arvovaltaiset" henkilöt jakoivat heidän mielestään em. kriteerit täyttäneille henkilöille.Generig kirjoitti:Noniin, nyt on aika tulla kaapista ulos.
Ottaen huomioon nyt lauseen jolla aloitit avautumisesi, voinen yhtenä viidestäkymmenestä Fordhomo-hihamerkkin haltijana todeta pilke silmäkulmassa: Jäbä on siis fordhomo
P.S Em. merkkikerhossa vaikuttaneet naisharrastajat alkoivat nurisemaan, että miksei ole vastaavaa naispuolisille jäsenille annettavaa arvonimeä. Ehdotin kokouksessa että FORDHORO olisi hyvä termi. Ei kelvannut, vaan valitsivat sen tilalle mielikuvituksettoman FORDBITCH termin.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Onko Kuga ikäänkuin ylösnostettu Focus vai kokoluokaltaan enemmin Mondeo?
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Re: Tähdellisestä Taunukseen
Kutsuttuna paikalla!Generig kirjoitti:Noniin, parjaus alkakoon.
On tämä ihan kaameaa huijausta. Kaksi Taunusta omistaneena klikkasin jo innolla topikkia auki odottaen näkeväni kuvankauniin Tanelin jostain nuoruusvuosiltani. Ja sitten onkin tuollainen nykyauto - höh!
Onnittelut uudesta autosta!
Ford on parasta, mitä Volvon ajettavuudelle on koskaan tapahtunut. Samoin yksi parhaista voimalinjoista kautta aikojen Volvolla on 2.0D + PowerShift. Eli siis Mondeosta pöllitty TDCi ja Getrag.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Siihen väliin se osuu mutta jos valita pitää niin korotettu Focus. Mondeo on selvästi isompi. Ja taas Focus on selvästi pienempi. Pohjalevy taitaa olla sama Kugassa ja Focuksessa. Akseliväli on kuitenkin Kugan eduksi.bercedes menz kirjoitti:Onko Kuga ikäänkuin ylösnostettu Focus vai kokoluokaltaan enemmin Mondeo?
ML:ään verrattuna Kuga on kyllä pienempi. Hyvässä ja pahassa. Onhan se suht ketterä pyöritellä ja parkkiruutuun on iisimpi laittaa. Btw, joku parkkeerausavustinkin tuosta löytyy mutta en ole kokeillut. Ja sitten konetiellä GT tunnelmat loistavat poissaolollaan.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Juuri sama on mielessä käynyt. Ennen MLää oli Lexus IS250. Sen jälkeen kun hyppäri ML rattiin niin tiesi tulleensa kotiin. Saas nähdä pääseekö tähdestä ikinädealer kirjoitti:. Kun olet autoillut Kugalla muutaman kuukauden käy kokeilemassa entisenlaista mersua ja kerro miltä tuntui, vai tuntuiko miltään.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Taunus nostalgiaa: kyläkauppiaalla oli Taunus 2.6 litran koneella. Pääsin kerran kyytiin. Kiihtyvyys oli elämys. Vasta ensimmäinen lentomatka Caravellellä meni lähtökiihtyvyydessä edelle.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Aiemmin kirjoitit vaihtoehdoista kun tämän valinta tuli eteen? Verotuksellisesti Kuga taitaa olla järkevä auto? Vaikka todellinen kulutus on jotain muuta kuin luvataan niin paperille on saatu järkevät co2 päästöt
https://www.ford.fi/henkiloautot/kuga
Ei taida tulla sinulla heti tarvetta, mutta jos penkit kaataa nurin tuleeko tavaratilasta tasainen?
https://www.ford.fi/henkiloautot/kuga
Ei taida tulla sinulla heti tarvetta, mutta jos penkit kaataa nurin tuleeko tavaratilasta tasainen?
Spekseiihin sopiva toinen auto oli farkku passat. Valinta oli sinänsä helppo.Pappi kirjoitti:Aiemmin kirjoitit vaihtoehdoista kun tämän valinta tuli eteen? Verotuksellisesti Kuga taitaa olla järkevä auto? Vaikka todellinen kulutus on jotain muuta kuin luvataan niin paperille on saatu järkevät co2 päästöt
https://www.ford.fi/henkiloautot/kuga
Ei taida tulla sinulla heti tarvetta, mutta jos penkit kaataa nurin tuleeko tavaratilasta tasainen?
Edun arvo muodostuu ohjehinnasta, siinä ei ole alennuksilla sijaa. Ohjehinta ja sitä vastaava taulukoista löytyvä verutusarvo on se millä mennään. Se on sitten toinen asia mitä leasing yhtiö autosta maksaa. Kai ne aika tiukalle on kilpailutettu joten hyvin pienillä autokaupan katteilla mennään.
CO2 päästöt eivät ylipäätään ole realistisia kuten case volsu näyttää. Oikeastaan se ei ole kiinnostavaakaan. Kiinnostavaa on se mitä auto kuluttaa (joo joo sama asia). Mielestäni kugan kulutus on kova. Ottaen huomioon että 10 vuotta ikäeroa MLään, pienempi ja pollet puuttuu tallista niin oikea luku pitäisi alkaa 5lla.
Takakontin pohjan saa kahdelle korkeudelle. Korkeampi niistä muodostaa penkit kaadettua tasaisen pohjan. Samalla sinne väliin jää sitten tyhjää 7-12cm.
Siitä syystä askartelin välipohjan jossa kolot tavaroille. En nyt saa siitä kuvaa mutta laitan ehtiessäni.
Viimeksi muokannut Generig, 29.3.2019 10:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Solumuovia kaupasta ja sitten mattopuukkovuoleskelua.
Tuon alkuperäisen kontin pohjan saa siis 2 korkeudelle joista ylempi on sitten samassa tasossa kuin penkkien selkänojat kun ne on kaadettu. Väliin jää siinä asennossa tilaa siten että penkkejä vasten tyhjää on 12cm ja puskurin päässä 7cm. Lattia siis kaataa hieman. Jos sen pystyy hyväksymään niin välipohjalla saa mukavasti tilaa tavaroille. Tässä esimerkissä vetokoukku suojapusseineen, työkalusarja sekä nimeämätön. Tässä toki on viimeistely vielä tekemättä, ylimääräinen verhoilunpala roikkuu vielä mukana.
Ja alkuperäinen kansi vaan päälle, siinä se.
Tuon alkuperäisen kontin pohjan saa siis 2 korkeudelle joista ylempi on sitten samassa tasossa kuin penkkien selkänojat kun ne on kaadettu. Väliin jää siinä asennossa tilaa siten että penkkejä vasten tyhjää on 12cm ja puskurin päässä 7cm. Lattia siis kaataa hieman. Jos sen pystyy hyväksymään niin välipohjalla saa mukavasti tilaa tavaroille. Tässä esimerkissä vetokoukku suojapusseineen, työkalusarja sekä nimeämätön. Tässä toki on viimeistely vielä tekemättä, ylimääräinen verhoilunpala roikkuu vielä mukana.
Ja alkuperäinen kansi vaan päälle, siinä se.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Never meet your heroes, sanotaan. Uusi on uusi ja kymmenen vuotta vanha alkaa väistämättä olla jo aika kulunut.Generig kirjoitti:Juuri sama on mielessä käynyt. Ennen MLää oli Lexus IS250. Sen jälkeen kun hyppäri ML rattiin niin tiesi tulleensa kotiin. Saas nähdä pääseekö tähdestä ikinädealer kirjoitti:. Kun olet autoillut Kugalla muutaman kuukauden käy kokeilemassa entisenlaista mersua ja kerro miltä tuntui, vai tuntuiko miltään.
Taunuksen rattiin olen viimeksi joutunut Ameriikan raitilla, kun vuokra-autoksi valikoitui Ford Edge. Tykkäsin, mukavia pelejä. Olettaisin Kössissä olevan sukuvikaa.
Ilmoittamasi kulutuslukemat ovat kyllä yllättävän korkeita.
Ja siinä kohti kysymys kuuluu että miten aika kohtelee. Käyttäjissä on varmasti eroja. Mutta niin on autossakin. Onko Kössi 4 vuoden leasing ajan jälkeen minkä ikäinen? Vastaako se jo 10 vuotta vanhaa mersua? Vaiko onko edelleen "soiva peli".isk kirjoitti: Never meet your heroes, sanotaan. Uusi on uusi ja kymmenen vuotta vanha alkaa väistämättä olla jo aika kulunut.
Ilmoittamasi kulutuslukemat ovat kyllä yllättävän korkeita.
Kulutus on tosiaan korkea. Saas nähdä josko huoltoon viedessä vaikka asiasta valittaisi saisivatko päivitettyä uudemman firmiksen autoon. Ainakin Transiteissa (kotipuolessa sellainen on) ihan merkittäviä muutoksia softaan, niin että ihan ajossa huomaa.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Ei nyt autospesifinen juttu vaan eber kaukosäätimeen liittyvä haaste. Autossahan on eber jo tehtaalta ja siihen saa vähän lisää maksamalla myös kaukosäätimen. Muuten ohjauksen voi laittaa ajotietokoneen kautta. No, tuo kapula joka tuossa nyt tuli on siis easystart remote plus. Ja nyt jo kahdesti se on aiheuttanut taskustartin. Onko jolla kulla tullut vastaan jotain suojakuorta tms joka voisi virhepainallukset taskusta estää?
Nyt jälkikäteen olisi ollut järkevämpää ottaa kyllä sellainen kännykkäohjaus vaikka siinä kk maksu tulee lisäksi SIM kortin myötä.
Nyt jälkikäteen olisi ollut järkevämpää ottaa kyllä sellainen kännykkäohjaus vaikka siinä kk maksu tulee lisäksi SIM kortin myötä.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Aika mukavasti on kertynyt Kössiin kilsoja. Tänään aamulla meni 10 tonni rikki. matkalla Euromasterille talvirenkaita vaihtamaan.
Alle tuli Nokia X-ice kitkat 235/55-17. Hiljaisethan ne on kesärenkaisiin verrattuna. Muuta sanottavaa ei nyt vielä niistä ole.
Muuten Kössi on toimittanut virkansa kuten kuuluukin. Toistaiseksi on tarvinnut siis vain tankata lisää menovettä. Muutamana aamuna on saanut lämmitellä autoa etukäteen melkein näppärästi kaukosäätimellä. Se nimittäin on edelleen ratkaisematta miten virhestartit saa eliminoitua. Näppislukko olisi pop!
Btw, kulkuhalut tuntuu hiipuneen. Vaihteistokin on oppinut vaihtamaan liian pientä pykälää kaupunkinopeuksissa.
Alle tuli Nokia X-ice kitkat 235/55-17. Hiljaisethan ne on kesärenkaisiin verrattuna. Muuta sanottavaa ei nyt vielä niistä ole.
Muuten Kössi on toimittanut virkansa kuten kuuluukin. Toistaiseksi on tarvinnut siis vain tankata lisää menovettä. Muutamana aamuna on saanut lämmitellä autoa etukäteen melkein näppärästi kaukosäätimellä. Se nimittäin on edelleen ratkaisematta miten virhestartit saa eliminoitua. Näppislukko olisi pop!
Btw, kulkuhalut tuntuu hiipuneen. Vaihteistokin on oppinut vaihtamaan liian pientä pykälää kaupunkinopeuksissa.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Pakkasaamuja. Ja eberi ei toimi oikein. Ajotietokoneesta en ole saanyt sitä ajastettua käyttöön vielä ollenkaan - tosin vain pari kertaa kokeillut. Kaukosäätimellä herää joskus. Tuntuu että logiikkaa ei juurikaan ole.
Kaukosäädintä napsauttamalla pitäisi alkaa puolen tunnin pöhinät. Kaukosäädin myös raportoi että pyörii - mutta ei pyöri. Ilmeisesti indikaattorin lähde on sama kuin vaihdekepin vieressä oleva merkkivalo. Joka siis sekin voi näyttää että päällä on mutta oikeasti ei pöhise.
Ajossa toimii normaalisti.
Huoltoaika tilattu.
Kaukosäädintä napsauttamalla pitäisi alkaa puolen tunnin pöhinät. Kaukosäädin myös raportoi että pyörii - mutta ei pyöri. Ilmeisesti indikaattorin lähde on sama kuin vaihdekepin vieressä oleva merkkivalo. Joka siis sekin voi näyttää että päällä on mutta oikeasti ei pöhise.
Ajossa toimii normaalisti.
Huoltoaika tilattu.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Valohoito ja ohjeita. Parit alijännitteet ja tod näk käyttäjän ongelma. Eber nimittäin ei starttaa uudelleen kahdesti peräkkäin ellei auto ole välissä käynyt käynnissä. Tämä varmasti osan selittää kyllä. No, seurataan.Generig kirjoitti:
Ja nyt se aika koitti. Meinasivat että akun varauksesta johtuvaa se eberin ajoittainen elottomuus. Saas nähdä. Päivän päätteeksi saa hakea pois.
RS Huolto Tampere liikkeenä ja mielestäni oli varsin hyvin hoidettu asiakaskohtaaminen.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Ensimmäinen huolto tänään. Mittarissa 28700km eli vuosivauhti on nyt jossain 40 tietämillä. Huoltoväli on n 30 tuhatta ja nyt oli sopiva hetki tiputtaa RS Huollon pihaan. Huoltoon sinänsä ei taida juuri muuta kuulua kuin öljyjen vaihto. Seuraavalla kerralla tulee sitten voimalinjan öljyt vaihto-ohjelmaan.
Autossa ei ole ollut mitään varsinaista vikaa. Se eber toimii edelleen vähän oman tahtonsa mukaisesti ja "pakko" käynnistyksellä vaihdekepakon juuresta nappia painamalla se ei starttaa. Radion kanavat ovat joskus vähän hukassa startin jälkeen. Muuten ei sitten ole mitään sanottavaa.
Lisävalopaneelia tuohon keulalle tuli soviteltua koska ne omat pitkät ovat todella huonot. No yritykseksi sekin jäi. Herätettä ei saa mistään järkevästi. Ei maksa vaivaa sitten loppujen lopuksi.
Edit: ja laitetaan nyt vielä aika tavalla tarkkaa dataa siitä miten tälle soppa maistuu. Dataa on kertynyt 11/2018 lähtien.
Autossa ei ole ollut mitään varsinaista vikaa. Se eber toimii edelleen vähän oman tahtonsa mukaisesti ja "pakko" käynnistyksellä vaihdekepakon juuresta nappia painamalla se ei starttaa. Radion kanavat ovat joskus vähän hukassa startin jälkeen. Muuten ei sitten ole mitään sanottavaa.
Lisävalopaneelia tuohon keulalle tuli soviteltua koska ne omat pitkät ovat todella huonot. No yritykseksi sekin jäi. Herätettä ei saa mistään järkevästi. Ei maksa vaivaa sitten loppujen lopuksi.
Edit: ja laitetaan nyt vielä aika tavalla tarkkaa dataa siitä miten tälle soppa maistuu. Dataa on kertynyt 11/2018 lähtien.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Kössi on nyt palvellut päivää vajaan vuoden. Kilsoja on ehtinyt tulla 40980km. Ihan hyvä tahti. Mitään haastetta ei ole toistaiseksi ollut. Polttoaineen kulutus tuntuu viime kesästä hieman tippuneen, tarkkaa dataa on vasta marraskuusta.
Ärsytyksen puolella on ne samat asiat mitä jo aikaisemmin. Jakkara on päin takapuolta ja tehoa saisi olla enemmän. Peräkontti on pieni, joskus olisi lisämitalle tarvetta. Äänekkyys vaivaa jonkin verran.
Ärsytyksen puolella on ne samat asiat mitä jo aikaisemmin. Jakkara on päin takapuolta ja tehoa saisi olla enemmän. Peräkontti on pieni, joskus olisi lisämitalle tarvetta. Äänekkyys vaivaa jonkin verran.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Muutama viikko sitten korjattiin nastan/kiven iskemiä 3kpl tuulilasista. Nyt sitten eilen napsahti sen verran kiivaasti että lasi menee vaihtoon. Isohko tähtimäinen iskemä josta lähti saman tien halkeamaan ja 10min myöhemmin puoli metriä pidemmällä.
Vaihtoaika lasille 13.9.
Leasing auton helppoutta tässä kohti.
Vaihtoaika lasille 13.9.
Leasing auton helppoutta tässä kohti.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Ja alkoi talvirengaskausi. Kitkoilla jatkuu, niillä takana nyt yksi talvi ja 19717km. Nämä saa nyt sulatella tällä kaudella ja vuoden päästä vaihtunee uusi sarja alle.
Kesärenkailla rullattu nyt puolitoista kautta joka tarkoittaa kilometreinä 29671km tarkalleen. Niissä on vielä hyvin pintaa - sitä ei nyt osaa sanoa josko koko ensikesän pääsee vai joutuu vaihtamaan kesken.
Ja kilsoja nyt mittarissa 49388km.
Kesärenkailla rullattu nyt puolitoista kautta joka tarkoittaa kilometreinä 29671km tarkalleen. Niissä on vielä hyvin pintaa - sitä ei nyt osaa sanoa josko koko ensikesän pääsee vai joutuu vaihtamaan kesken.
Ja kilsoja nyt mittarissa 49388km.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
60tkm huolto tuli varattua parin viikon päähän. Kilsoja n 57,5t tällä hetkellä. Eberin joutuu varmasti taas resetoimaan. Se ei toimi kuin kaukosäätimestä. Ei ajotietokoneesta eikä nappulasta vaihdekepin vieressä. Voi olla että sen joutuu myös muuten huoltamaan sillä välillä tuprauttelee pahan hajuisesti. Nokeentunut kai.
Sen lisäksi tarkastukseen menee yksi parkkitutkan anturi joka elää aika-ajoin varsin huoletonta elämää.
Sen lisäksi tarkastukseen menee yksi parkkitutkan anturi joka elää aika-ajoin varsin huoletonta elämää.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
60tkm huollon hetkellä kilsoja 58902. Yksi huomautus joka ei vielä vaadi korjaamista: iskareiden yläpään lautaset liikkuu nihkeästi. Voi alkaa kitistä, ehkä. Jää nähtäväksi. Eber resetoitu. Huoltoon kuului vaihteistoöljyn vaihto. Taas mennään seuraava 30tkm.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant