Tuli hylky katsastuksessa kun U-pultti löysällä.
Pitääkö tuo osa aina uusia, vai eikö pelkkä kiristys riitä?
Kaiketi tuollainen. A9013250747
https://www.vallilantakomo.fi/tuote/u-p ... 7/6101001/
Katsastusmies kertoi mistä firmoista noita saa, ja ymmärsin että uusi pitää hommata. Kertoi myös että yleinen vika Sprinttereissä .
Sprinter U-pultti löysällä taka-aksilalla
Ite kyllä kirisin vaan sen U-pultin.
Mitä noita jäykkä-akselisia japsimaastureita tässä vuosien varrella kynsiny niin kiristys on kyllä riittänyt. Ovat ihan hyvin pysyneet kiinni.
Toki jos se on pitkään ollut löysällä ja akseli on päässyt liikahtelemaan niin pultti on voinut kulua ohuemmaksi jolloin se pitää tietysti vaihtaa.
Mitä noita jäykkä-akselisia japsimaastureita tässä vuosien varrella kynsiny niin kiristys on kyllä riittänyt. Ovat ihan hyvin pysyneet kiinni.
Toki jos se on pitkään ollut löysällä ja akseli on päässyt liikahtelemaan niin pultti on voinut kulua ohuemmaksi jolloin se pitää tietysti vaihtaa.
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
Kiitos.
Edellisessä katsastuksessa sama katsastaja, ja sen jälkeen tullut alle 1000km, niin olettaisin ettei mitään katastrovia vielä tapahtunut.
Ei nuo U-pultit kallita ole, mutta pakko oli kysyä, ettei tee täysin turhaa työtä.
Edit:
Purin U-pultin ja putsasin sen teräsharja rälläkällä. Jopa kierteet oli ihan hyvät, vaikka pultti kuumeni irrottaessa. Kierrepakalla jos olisi vielä putsannu, niin olis ollut ihan kuin uusi pultti.
Edellisessä katsastuksessa sama katsastaja, ja sen jälkeen tullut alle 1000km, niin olettaisin ettei mitään katastrovia vielä tapahtunut.
Ei nuo U-pultit kallita ole, mutta pakko oli kysyä, ettei tee täysin turhaa työtä.
Edit:
Purin U-pultin ja putsasin sen teräsharja rälläkällä. Jopa kierteet oli ihan hyvät, vaikka pultti kuumeni irrottaessa. Kierrepakalla jos olisi vielä putsannu, niin olis ollut ihan kuin uusi pultti.