Automaatti sekoilee W211 -04 200CDI

vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli
Vastaa Viestiin
ahonekal
Viestit: 93
Liittynyt: 14.10.2012 8:51
Paikkakunta: Kuopio

Automaatti sekoilee W211 -04 200CDI

Viesti Kirjoittaja ahonekal »

Hei.

Kertokaapa viisaammat mikä mahtaa olla vikana auton vaihdelootassa? Kyseessaä siis 5v automaatti, vaihdevalitsin liikkuu normaalisti, mutta näytöllä lukee edellee P, vaikka valitsin on asennossa D, R tai N. Vaihteet eivät vaihdu 2. vaihdetta suuremmalle. Myöskään S/C valinta ei toimi, eikä vaihteita voi vaihtaa +/- toiminnolla. Kun pysähtyy ja yrittää laittaa valitsimen asentoon P ei se mene ennenkuin sammuttaa auton. Näytöllä ei mitään herjoja.
Jarsse82
Viestit: 8
Liittynyt: 03.12.2017 13:32

Viesti Kirjoittaja Jarsse82 »

Vanha viesti mutta kyselen että löytyikö tähän ongelmaan ratkaisua. Itsellä vastaava ongelma ja lisäksi teki sen että lukitsi isommalle vaihteelle eli ei suostunut vaihtamaan pienemmälle
Avatar
jassukata
Viestit: 76
Liittynyt: 28.6.2006 20:33
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja jassukata »

Liekkö KYB venttiili ? Eikös se näissä yleensä ala oireileen https://vaihteistokauppa.fi/product/369 ... i-mercedes
Mb E 200 CDI -04

" Siihen sammui Johtotähti, jätkä kävelemään lähti..."
Tomppa
Viestit: 69
Liittynyt: 04.11.2005 15:23

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Jarsse82 kirjoitti:Vanha viesti mutta kyselen että löytyikö tähän ongelmaan ratkaisua. Itsellä vastaava ongelma ja lisäksi teki sen että lukitsi isommalle vaihteelle eli ei suostunut vaihtamaan pienemmälle
itsellä w211 270cdi oli samaa vikaa mitä tässä ja aloittajan viestissä.
Meni silloin se vaihteenvalitsin yksikkö vaihtoon. Samalla havaittiin että öljyä oli noussut piuhoja pitkin automaatin ohjainyksikön sisään. Piirilevyn puhdistamisella siitä selvittiin
Jarsse82
Viestit: 8
Liittynyt: 03.12.2017 13:32

Viesti Kirjoittaja Jarsse82 »

Tänään kävi auto(200 kompura -04) piuhan päässä. Herjasi että vaihteenvalitsin ei toimi. Olisi kyllä aika looginen vika kun näyttö ei vian ilmentyessä tiedä yhtään mikä pykälä on päällä. Oliko kuinka kallis murikka ko yksikkö.
Pitääkö se koko ohjainboksi sieltä matkustajan jalkatilasta ottaa pois että näkee onko siellä öljyä. Käytin liittimet irti ja ne näytti kyllä ihan kuivilta. Torstaina menee auto tarkempiin tutkimuksiin.
Tomppa
Viestit: 69
Liittynyt: 04.11.2005 15:23

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

En osaa sanoa näkeekö aina liittimistä vuodon varmasti. Ottaa irti ja kallistaa niin huomaa kyllä jos öljyä on.
Tästä on jo vuosia aikaa ja silloin meni Veho hommaksi kun keppi yksikkö piti tilata Saksasta koodattuna että toimii muiden ecujen kanssa yhteistyö. Kyllä siihen tais kaikkineen se tonni euroja mennä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 voimansiirto”