Takalasi pyyhin
Takalasi pyyhin
Hei olen uusi tulija foorumille ja nyt on sellainen ongelma ,että takalasin pyyhin toimii aina kun laitan auton virrat päälle.Rele on vaihdettu vika ei korjaantunut.Onko vika siis pyyhkijän moottorissa vai viiksessä,vai missä onko kellään ollu tällästä vikaa?
On ollut saman tyyppistä vikaa, ilmeni siten, että välillä alkoi elää omaa elämäänsä pyyhin eikä saanut sitä pysäytettyä. Välillä pyyhki pidempään, välillä vain kerran. Siis ilman viikseen koskemista.
Releen vaihto ei auttanut, mutta pyyhkimen moottorin liittimet putsaamallla alkoi toimia. Nyt on vuoden toiminut tuolla.
Releen vaihto ei auttanut, mutta pyyhkimen moottorin liittimet putsaamallla alkoi toimia. Nyt on vuoden toiminut tuolla.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 03.2.2017 15:19
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 03.2.2017 15:19
Edelleen pyyhkijä kiusaa!
Mittailin pyyhkijän moottorille tulevia piuhoja ja yhteen näkyi tulevan 9volttia vaikka virta-avain oli taskussa. Avaimesta kun kääntää jököttää siellä edelleen 9 volttia ja toiseen tulee 12v. Johtimiahan siellä on kolme yksi näistä on maa.
Onko näissä ollut saranan luona kulkevissa johtonipuissa samoja vikoja kuin vanhemmissa mersuissa? Osaisiko joku kertoa missä pyyhkijän rele sijaitsee, jos olisikin vain kärki palanu. Auttakee uutta mersukuskia?!

Mittailin pyyhkijän moottorille tulevia piuhoja ja yhteen näkyi tulevan 9volttia vaikka virta-avain oli taskussa. Avaimesta kun kääntää jököttää siellä edelleen 9 volttia ja toiseen tulee 12v. Johtimiahan siellä on kolme yksi näistä on maa.
Onko näissä ollut saranan luona kulkevissa johtonipuissa samoja vikoja kuin vanhemmissa mersuissa? Osaisiko joku kertoa missä pyyhkijän rele sijaitsee, jos olisikin vain kärki palanu. Auttakee uutta mersukuskia?!

-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 15.11.2010 11:15
Allekirjoittaneella samaa vaivaa.
Pyyhin pyyhkii heti kun virrat laittaa päälle ja pysähtelee välillä minne sattuu. Viiksestä lähtee päälle mutta ei pysähdy, pesutoiminnot viiksestä toimivat joten vika lienee jossain muualla kuin viiksessä.
Onko putsauksen lisäksi haivaittu hyviä keinoja asian korjaamiseen?
Pyyhin pyyhkii heti kun virrat laittaa päälle ja pysähtelee välillä minne sattuu. Viiksestä lähtee päälle mutta ei pysähdy, pesutoiminnot viiksestä toimivat joten vika lienee jossain muualla kuin viiksessä.
Onko putsauksen lisäksi haivaittu hyviä keinoja asian korjaamiseen?
Tarkoitatko, että sulake on tavaratilan sulakkeissa vai onko pyyhkijässä oma sulake moottorin luona?dealer kirjoitti:Sulake pitäisi löytyä takaohjainlaitteesta.
Pariin autoon olen vaihtanut pyyhkijän moottorin kyseisen vian korjaamiseksi. Nimenomaan 204-korisiin.
Saattaa olla, että otti moottori siipeensä, kun oli viime vkolla suojalunta kertynyt lasiin ja oli pienen matkaa pyyhkijä jumissa ennen kun toppasin putsaamaan ja vapauttamaan pyyhkijän...
Takalasin pyyhinmoottorissa on piirilevy joka vioittuu. Just ostin romilsesta 55 € postikuileen moottorin josta otin sen piirilevyn vanhaan. Piirilevyssä hajoaa yksi komponentti, minulla katkos eli ei toiminut ollenkaan, voi myös palaa oikosulkuun. Nyt olen hakemassa korvaavaa komponenttia ( fetti ) tilalle.


Viimeksi muokannut mjo33400, 09.2.2019 18:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Jep. Otin tavaratilasta sulakkeen 38 pois ja nyt loppu sulan heiluminen.mjo33400 kirjoitti:Takalasin pyyhinmoottorissa on piirilevy joka vioittuu. Just ostin romilsesta 55 € postikuileen moottorin josta otin sen piirilevyn vanhaan. Piirilevyssä hajoaa yksi komponentti, minulla katkos eli ei toiminut ollenkaan, voi myös palaa oikosulkuun. Nyt olen hakemassa korvaavaa komponenttia ( fetti ) tilalle.
Onko tuo piirilevy helppo vaihtaa vai pääsiskö kuitenkin helpommalla ostaa/vaihtaa koko moottori?
Pitääpi koittaa nyplätä toi moottori auki kun saa varaosat käteen! Jos tosiaan noin helppo homma (siis kuulostaa helpolta). Iso kiitos teille neuvoista!mjo33400 kirjoitti:Osta purkaamolta moottori ja ota siitä pelkkä piirilevy. Piirilevy on moottorissa kiinni muutamalla kynnellä. Tarvitaan vain pieni lattapää ruuvari. Moottoria ei tarvitse irroittaa. Kuvassa moottorin tyyppi.
Löytyykö myös paikka mistä sirun saa kun en huomannut.jööran1 kirjoitti:Löytyi aika hyvä kuvitettu työselostus:
http://www.christian-marty.ch/ElectricT ... Motor.html
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Minulla oli pyyhkijän akselin läpivientikumi päästänyt vettä sisäpuolelle. Moottorin sisältä näkyi valuneen hapettunutta ryönää, joten koko paketti meni vaihtoon.
Tämä oli muuten ihan suoraviivainen työ, mutta pyyhkijän varsi ei irronnut akselista sovinnolla ehjänä. Ulosvetäjällä sai kohtuullisesti kiinni varresta, mutta komposiittimateriaali ei vain kestänyt, vaan murtui leukojen alta. Olisi kannattanut tilata jo etukäteen uusi tarvikevarsi vaikka KL:ltä, kun se ei maksa paljon mitään. Vanha lähtee irti helposti, kun sahaa Dremelillä varren halki akselin molemmin puolin.
Tuossa https://www.youtube.com/watch?v=eIHm9I23hHk
on esitetty takaluukun verhoilun purkaminen. Siinä on minusta kyllä vähän oikaistu, kun luukun alareunan muovi on vielä paikoillaan. Kahvojen peitelevyjen alla on ruuvit, ja sitten vinosti ulospäin vetämällä lähtee muovi irti.
Tämä oli muuten ihan suoraviivainen työ, mutta pyyhkijän varsi ei irronnut akselista sovinnolla ehjänä. Ulosvetäjällä sai kohtuullisesti kiinni varresta, mutta komposiittimateriaali ei vain kestänyt, vaan murtui leukojen alta. Olisi kannattanut tilata jo etukäteen uusi tarvikevarsi vaikka KL:ltä, kun se ei maksa paljon mitään. Vanha lähtee irti helposti, kun sahaa Dremelillä varren halki akselin molemmin puolin.
Tuossa https://www.youtube.com/watch?v=eIHm9I23hHk
on esitetty takaluukun verhoilun purkaminen. Siinä on minusta kyllä vähän oikaistu, kun luukun alareunan muovi on vielä paikoillaan. Kahvojen peitelevyjen alla on ruuvit, ja sitten vinosti ulospäin vetämällä lähtee muovi irti.
Tilasin muutaman ylimääräisen, kun ei viitsinyt Mouserin postikuluilla yhtä tilata, joten jos jollain on tarvista kyseiselle komponentille niin YV:llä voi kysellä.Cool Hand Saku kirjoitti:https://www.mouser.fi/ProductDetail/511-VN5016AJ-E