Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
Joo. olen tosiaan ~10vuotta sitten yhtä hehkuvammasta 6.5sta hinkannut käyntiin -20c pakkasesta. Ei ollu lasten kuunneltavaa hommaa se.
Tämä kyllä tärähtää heti käymään kaikilla kamareilla. Eikä tarvi startilla paljoa pyöräyttää.
Tämä kyllä tärähtää heti käymään kaikilla kamareilla. Eikä tarvi startilla paljoa pyöräyttää.
Mitä sitä hyvää turhia muuttelemaanPappi kirjoitti:Jenkkien osat on vissiin sopivia moneen malliin. Veljellä oli astrovan. Termostaatin etiketissä teksti tyyliin ”fits for all vm50 —>”. Taloudellista toimintaa.
295/75/16Castillo kirjoitti:Mikä rengaskoko muuten tuossa maastolaivassa on
298tkm mittarissa. Tosin eihän tuosta mitään takeita ole.
Kävikin mielessä että jospa ajelis enskesän tällä omalla koneella ja seuraavana talvena istuttais keulalle OM613/648:n
Noissahan on vakiona samanverran höökiä mitä tässä nykysessä V8:ssa
Pitää selvitellä miten tuon orkkis 4l80e loovan saisi toimimaan toisen moottorin perässä.
Ei tarvis alkaa voimansiirtoa suuremmin sitten muuttelemaan.
Tuosta setti 606:lle
https://www.dieselpumpuk.com/shop/trans ... uto-trans/
Kävikin mielessä että jospa ajelis enskesän tällä omalla koneella ja seuraavana talvena istuttais keulalle OM613/648:n
Noissahan on vakiona samanverran höökiä mitä tässä nykysessä V8:ssa
Pitää selvitellä miten tuon orkkis 4l80e loovan saisi toimimaan toisen moottorin perässä.
Ei tarvis alkaa voimansiirtoa suuremmin sitten muuttelemaan.
Tuosta setti 606:lle
https://www.dieselpumpuk.com/shop/trans ... uto-trans/
On käytössä.
Runkopukeistakin löyty sanomista...
Kolmas ja neljäs runkopukki halki.
Tuo kolmonen ei niinkään vielä huoleta mutta nejäs on kyllä siinä vaiheessa että jottain häätys tehhä.
url=https://mikatauri.kuvat.fi/kuvat/Suburb ... 133226.jpg][/url]
Runkopukeistakin löyty sanomista...
Kolmas ja neljäs runkopukki halki.
Tuo kolmonen ei niinkään vielä huoleta mutta nejäs on kyllä siinä vaiheessa että jottain häätys tehhä.
url=https://mikatauri.kuvat.fi/kuvat/Suburb ... 133226.jpg][/url]
Mää oon kyllä tykännyt jenkkien ajo-ominaisuuksista varsinkin tällaisen Suomen kaltaisen kehitysmaan paskoilla teillä. Se taas mistä en ameriikanihmeissä oikeen tykkää on muovinen halpa fiilis sisustassa.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Ajat liian uusilla jenkeillä...Mou kirjoitti:Mää oon kyllä tykännyt jenkkien ajo-ominaisuuksista varsinkin tällaisen Suomen kaltaisen kehitysmaan paskoilla teillä. Se taas mistä en ameriikanihmeissä oikeen tykkää on muovinen halpa fiilis sisustassa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Cumminssi hyvänä kakkosena, kyllä minä ykköseksi silti GM:n oman dieselin eli Detroit Dieselin nostaisin.Lerssinen kirjoitti:Kyllä kait se jos jenkin diisseli pitää olla niin cumminssi täytyis laittaa
https://youtu.be/E0o1o5W_f6o
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
En minä tehoja ole koskaan kaivannut, aukotonta luotettavuutta kyllä ja jotenkin elän kuitenkin siinä käsityksessä että 6.2/5 on ongelmallisempi kuin ainakin vanhan ajan erilliskantiset cumminsit.
No joo, lähtee niistäkin kohdistustapit ja räjäyttää koko moottorin ja muuta pientä
Olishan tällainen aika huikee
https://www.youtube.com/watch?v=sN0Ivy8QhAc
No joo, lähtee niistäkin kohdistustapit ja räjäyttää koko moottorin ja muuta pientä
Olishan tällainen aika huikee
https://www.youtube.com/watch?v=sN0Ivy8QhAc
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Kyllä tehojakin on saatavilla ja vieläpä "tuplasti normaaliin nähden". Videon neloskone on noin 3,5 litrainen ja teholukemat ihan kelvolliset lavapakuun.jaasu kirjoitti:Ääni korvaa puuttuvan tehon?
WW2 aikaiselle tasolle jämähtäneet polttoainetalous sekä äänekkyys ovat kapean käyttökierroslukualueen ohella ne tärkeimmät syyt ihanan kaksitahtisen moottorin harvinaisuudelle
. Tietyntyyppisissä ajotehtävissä puolustaa silti paikkaansa.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Cummins on kyllä kestävä kone oikein käytettynä jossa täytyy muistaa että se ei ole alun alkaen edes mihinkään pick-uppeihin edes tarkoitettu Työkoneisiin tehty moottori joka tietenkin oikein huollettuna ja ilman älyttömiä virityksiä kestää isältä pojan pojan pojallekin asti Itsekkin siitä pitäisin enemmän kuin näistä kasi dieselin lotkotus moottoreista mutta kuten Mika.T sanoikin aiemmin että täysin yliarvostettuja kun sellainen löytyy pässinpään (Dodgen) keulalta Varsinkin kun muistetaan että se Ramikin on aikamoinen traktori ja käytännössä maantie nopeus on siinä 90km/h vauhdissa maksimi jolloin dodge ja cummins on harmonisessa vauhdissa Mutta kun itsellä kokemusta nyt kaikista näistä amerikan lava-autoista niin voin aivan suoraan sanoa että Chevy/GMC on kaikkein mukavin ajaa,sitten tulee Dodge Ram ja vikana tuo Ford joka on tyhjällä lavalla suoraan sanoen aika kauhea ajaa Kulutuksessa taas asiat kääntyy päälaelle jolloin mennään pienimmästä isompaan jolloin voiton vie Dodge sitten tulee Ford ja vikaksi jää Chevy
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Mylly on pistelty ihan muttereiksi ja löytyhän sieltä syy miksi öljynpaineetkin oli vähän hukkateillä.
Nokka-akselin yks laakeri oli lähtenyt huushelevettiin omalta paikaltaan ja öljykanavahan silloin vapaasti auki tuonne kampikammioon.
Näkyy puuttuvan liuskan leveydestäkin ~puolet joten on jonkin aikaa sorvannut tuolla.
Samalla löyty syy sillekkin kun öljynpohjassa oli aikatavalla "kaikkea paskaa" sorvinlastuista lähtien.
Syy irtoamiseen yllä. Lohkon halkeama on läpi saakka nokkalaakerin pesään.
Itte nokka on kunnossa, samoten kampiakseli.
No männistä löyty sitten tämmöstä.
Eli kolmessa männässä myös halkeamaa.
Nämä löytyikin tuosta naapurikylältä ehjät.
Ja tänään tuli joulu ~6kk etuajassa.
Ihan tehdasuusi lohko löyty täysin puskista ihan Suomen kamaralta ja niin asialliseen hintaan ettei ollut edes vaihtoehtona hylätä tätä.
Tämä uusi lohko pitäisi olla jo uudempaa valua joka kestää. Tiä häntä.
Tuohon se pitäs sitten alkaa palikkaa lappamaan.
Sylinterikannet jää vanhat kun vaikuttivat olevan ihan kuosissaan. Suuttimet ja hehkut voisi uusia mutta toimivat kyllä niin siirrellään niiden päivittämistä tulevaisuuteen.
Eli uusiksi meni näillä näkymin runkolaakerit, kk-laakerit, nokkalaakerit, jakopää, 3 mäntää ja kaikki männänrenkaat. Öljypumppu ja sen käyttöakseli.
Toki siihen päälle kaikki stefat ja tiivisteet mitä tuosta löytyy.
Sitten vaan seuraavaa räjähdystä odottelemaan. Noh... sais nyt ensin nippuun tuon koneen.
Nokka-akselin yks laakeri oli lähtenyt huushelevettiin omalta paikaltaan ja öljykanavahan silloin vapaasti auki tuonne kampikammioon.
Näkyy puuttuvan liuskan leveydestäkin ~puolet joten on jonkin aikaa sorvannut tuolla.
Samalla löyty syy sillekkin kun öljynpohjassa oli aikatavalla "kaikkea paskaa" sorvinlastuista lähtien.
Syy irtoamiseen yllä. Lohkon halkeama on läpi saakka nokkalaakerin pesään.
Itte nokka on kunnossa, samoten kampiakseli.
No männistä löyty sitten tämmöstä.
Eli kolmessa männässä myös halkeamaa.
Nämä löytyikin tuosta naapurikylältä ehjät.
Ja tänään tuli joulu ~6kk etuajassa.
Ihan tehdasuusi lohko löyty täysin puskista ihan Suomen kamaralta ja niin asialliseen hintaan ettei ollut edes vaihtoehtona hylätä tätä.
Tämä uusi lohko pitäisi olla jo uudempaa valua joka kestää. Tiä häntä.
Tuohon se pitäs sitten alkaa palikkaa lappamaan.
Sylinterikannet jää vanhat kun vaikuttivat olevan ihan kuosissaan. Suuttimet ja hehkut voisi uusia mutta toimivat kyllä niin siirrellään niiden päivittämistä tulevaisuuteen.
Eli uusiksi meni näillä näkymin runkolaakerit, kk-laakerit, nokkalaakerit, jakopää, 3 mäntää ja kaikki männänrenkaat. Öljypumppu ja sen käyttöakseli.
Toki siihen päälle kaikki stefat ja tiivisteet mitä tuosta löytyy.
Sitten vaan seuraavaa räjähdystä odottelemaan. Noh... sais nyt ensin nippuun tuon koneen.
Tuo minun jyllis lopetti nykimisen kun hakkasin rautakangen hituvitunpöntöstä läpi...RATSUNI kirjoitti:Kylläpä tuntuu pieneltä Volvon nykimiset tämän rinnalla
Kaasuläpästä se nakkoo vikakoodia ja kovempaa ajellessa menee vikatilaan. Ei jaksa ressata ennen katsastusta. Pukata vaikka paaliin kun alakaa kunnolla vituttamaan.
Ostaa taas joku tonni paskakasa tilalle.
Tämä subbe on harrastepeli. Ei haittaa vaikka seisois pidempäänkin. Toki kesälomalle on tarkotus saaha iskuun niin pääsee pohjosta vallottaan.
Eilen sainkin kampi ja nokka-akselit paikalleen ja mäntiin vaihtelin uudet renkaat, jospa tänään sais männät reikiinsä.
295tkm mittarissa. Todellistahan ei tiä kukaan.
Tuo halkeilu vaikuttaa olevan ihan tyyppivika näissä lohkoissa. 2002 on vissiin valua muutettu ja se kestää sitten paremmin.
Rikkinäiset hehkutulpat, väljästä jakopäästä johtuva vaeltava ruiskutusennakko ja huonot suuttimet lienee ne yleisimmät syyt.
Pahin moka on käynyt tuon lohkon suunnittelussa. Eihän se saisi halkeilla missään tilanteessa.
Tuo halkeilu vaikuttaa olevan ihan tyyppivika näissä lohkoissa. 2002 on vissiin valua muutettu ja se kestää sitten paremmin.
Rikkinäiset hehkutulpat, väljästä jakopäästä johtuva vaeltava ruiskutusennakko ja huonot suuttimet lienee ne yleisimmät syyt.
Pahin moka on käynyt tuon lohkon suunnittelussa. Eihän se saisi halkeilla missään tilanteessa.
Pari pitkähköä rassauspäivää takana...
Männät, nokka ja kampura paikallaan.
Jakopää ja jakopäänkoppa pumpun kanssa yhtenä könttinä.
Öljypohja, lokilämppärin vastus moottorijalat jne...
Öljypohjan laitto vähän venähti kun piti vielä tilata ns. suurtehoöljypumppu kun tämä uus lohko on mäntien öljyruiskuilla.
Siinäpä se eilen illalla paikalleen nostoa vailla.
Konehuoneen pesin liuottimella ja painepesurilla kahteen kertaan, ois voinu ehkä maalata esim. rungon näkyvilta osin mutta niimpä se jäi tekemättä.
Tänään nosteltiin kaverin kans alakerta keulalle.
Nyt illalla nostelin vielä kannet päälle.
Siitäpä se pikkuhilijaa valamistuu.
Männät, nokka ja kampura paikallaan.
Jakopää ja jakopäänkoppa pumpun kanssa yhtenä könttinä.
Öljypohja, lokilämppärin vastus moottorijalat jne...
Öljypohjan laitto vähän venähti kun piti vielä tilata ns. suurtehoöljypumppu kun tämä uus lohko on mäntien öljyruiskuilla.
Siinäpä se eilen illalla paikalleen nostoa vailla.
Konehuoneen pesin liuottimella ja painepesurilla kahteen kertaan, ois voinu ehkä maalata esim. rungon näkyvilta osin mutta niimpä se jäi tekemättä.
Tänään nosteltiin kaverin kans alakerta keulalle.
Nyt illalla nostelin vielä kannet päälle.
Siitäpä se pikkuhilijaa valamistuu.