Iveco50 + Kassihai + MERSU + Mersu !
Seuraavaksi suunnittelemaan reissua alppien suuntaan!
Vähän aikaa siellä niin Norja ei oikeen enää jaksa kiinnostaa.
No kävi aikanaan semmonenkin että pienellä poikaporukalla parina kesänä peräkkäin moottoripyörällä norjan kiertue. Etelämmässä huippukohteita Geiranger/Trollstigen vaikkapa. Näitten reissujen jälkeen kiinnostus moottoripyöräilyyn suomessa laski ehkä 96%...
Ei vaan suomen tiet/maisemat näytä eikä tunnu nuitten reissujen jälkeen oikeen miltään...
Vähän aikaa siellä niin Norja ei oikeen enää jaksa kiinnostaa.
No kävi aikanaan semmonenkin että pienellä poikaporukalla parina kesänä peräkkäin moottoripyörällä norjan kiertue. Etelämmässä huippukohteita Geiranger/Trollstigen vaikkapa. Näitten reissujen jälkeen kiinnostus moottoripyöräilyyn suomessa laski ehkä 96%...
Ei vaan suomen tiet/maisemat näytä eikä tunnu nuitten reissujen jälkeen oikeen miltään...
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
309 mersu otti ja lähti, tilalle tuli digimeisseli joka vaikuttikin ensialkuun ihan kivalta Johan sillä pääsi liikkeen pihasta lappiin jossa teki ekat tenät eli ei sanonu virta-avaimesta mitään.. Sitten pientä sadetanssia auton ympärilla ja kappas, lähti kuin tyhjää ja pelasi pari päivää.
Nyt on halvaantuneena vanhempien pihalle sitten kokonaan
https://www.youtube.com/watch?v=VyLn4ZkvlP4
No, luojan kiitos laite on liikkeestä ostettu joten katotaanpa maanantaina kuinka kanttista palautetta osaan olla antamatta Saavat hakea pihasta ja palauttaa sinne tai sitten rahat taskuun.
Jospa se nyt ei iso vika olisi mutta on se nyt aika persuksesta että koko vehe mykistyy. Dealerin puhelinavustuksella (kiitos kumarrus) kattelin yleisimpiä helppoja juttuja läpi mutta eipä auttanut, mykkä on kuin kuuronvittu.
Nyt on halvaantuneena vanhempien pihalle sitten kokonaan
https://www.youtube.com/watch?v=VyLn4ZkvlP4
No, luojan kiitos laite on liikkeestä ostettu joten katotaanpa maanantaina kuinka kanttista palautetta osaan olla antamatta Saavat hakea pihasta ja palauttaa sinne tai sitten rahat taskuun.
Jospa se nyt ei iso vika olisi mutta on se nyt aika persuksesta että koko vehe mykistyy. Dealerin puhelinavustuksella (kiitos kumarrus) kattelin yleisimpiä helppoja juttuja läpi mutta eipä auttanut, mykkä on kuin kuuronvittu.
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Minä jo katsoin että kävitkö tämän hakemassa.
https://www.nettikaravaani.com/muu-merkki/212d/1526277
https://www.nettikaravaani.com/muu-merkki/212d/1526277
Joo ei, kyllä se oli ihan "huippukuntoinen" ja vähänajettu yksilö "just tullu vaihdossa".
No, kaippa se oli sitä mutta vitutus on kieltämättä aika suuri tällä hetkellä, lieventää edes se että laukesi kotinurkille eikä vaikka norjaan.
No, kaippa se oli sitä mutta vitutus on kieltämättä aika suuri tällä hetkellä, lieventää edes se että laukesi kotinurkille eikä vaikka norjaan.
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Joo, kyseisen omistajan numero on jo jemmassa mutta haluan nyt ensin kattoa mitä se liike asiasta tuumaa. Jos korjaavat ongelmitta niin ei ole ongelmaa mutta jos alkaa väittö ja itku niin sitten valitsivat siihen väärän ihmisen
Laite maksoi kuitenkin aika paljon joten saan kyllä luvan olla asiasta vähän kanttinen.
Laite maksoi kuitenkin aika paljon joten saan kyllä luvan olla asiasta vähän kanttinen.
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Aamulla myymiössä
-se on paskana, korjaa se !
- joo joo tottakai tottakai laitetaan kuntoon, miten se nyt tuollain eihän ne mersut säry ja en oo kyllä koskaan kuullu että olis tuollaista joo joo no mutta me haetaan se ja laitetaan kuntoon tottakai tottakai
-se on paskana, korjaa se !
- joo joo tottakai tottakai laitetaan kuntoon, miten se nyt tuollain eihän ne mersut säry ja en oo kyllä koskaan kuullu että olis tuollaista joo joo no mutta me haetaan se ja laitetaan kuntoon tottakai tottakai
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Joku random-huoltoukkeli oli käyny koputtelemassa starttia ja lisävirran kans saanu sen käyntiin.. Lähti illallakin ja ajoin sen sitten kotia..
Eipä lähtenyt sitten aamullakaan taas, tuumasi että naksnaksnaks ja ei sen jälkeen mitään.
Kummastelin että miten se noin kun illalla ajelin ja autokin latasi ihan hulluna (mittasin, 14.2 ) ja sitten mietin uudestaan että miksi se muuten latasi hulluna jos akku on kunnossa...
Ajo-Akku irti ja annoin sen tunnin olla, napajännite 10 volttia. No, akku kainaloon ja kylille uutta hakemaan (170 euroa kiitos) ja paikoilleen eikä tapahdu mitään edelleenkään.
Kopsuttelin starttia pikkuvasaralla eikä mitään.. Sadetanssia ja tutkimista eikä mitään, ei edes naksahda..
Sitten lopen tutkein lampun kanssa että miten se startti on siellä yleensä kiinni, tämä edellytti johtosarjojen ja piuhojen vääntelyä/kääntelyä ja kappas, auto starttaa kuin palmun alta ilman ongelmia
Lintoselle äkkiä ja letkuun kiinni
Startti ei oo saanu kunnollista komentoa ja sitten on starttailtu liika pienellä virrallakin vissiin..
Lurkittiin startin nurkilta kaikki liitokset ja piuhat läpi ja nythän tuo on starttaillu ongelmitta taas, joku hyvin lievä pätkein siellä ainakin oli..
Mikä sitten oli muna vai kana, mukana tullu ajoakku oli laturissa 5 tuntia isolla laturilla (30a) -> tunti irtaallaan ja napajännite samat 10 volttia eli paskana se nyt ainakin on....
Miksi se on sillä sitten välillä lähtenyt käyntiin minä en tiedä enkä osaa sanoa.
Tässähän on hupiosastossa iso 100 amppeerin akku kans ja sellainen adrian oma mysteerioboxi joka lataa hupiakkua sen jälkeen kun auton akku on täynnä eli akut on toisissaan jotenkin kiinni, en tiedä onko se sitten niin että jos auton oma akku on sippi niin se imeksii virtaa hupiakusta autoonpäin, ei kai pitäisi mutta kun en tiedä
Se voisi selittää sitten vaan sen satunnaisen starttaamisen paskallakin ajoakulla ?
Eipä lähtenyt sitten aamullakaan taas, tuumasi että naksnaksnaks ja ei sen jälkeen mitään.
Kummastelin että miten se noin kun illalla ajelin ja autokin latasi ihan hulluna (mittasin, 14.2 ) ja sitten mietin uudestaan että miksi se muuten latasi hulluna jos akku on kunnossa...
Ajo-Akku irti ja annoin sen tunnin olla, napajännite 10 volttia. No, akku kainaloon ja kylille uutta hakemaan (170 euroa kiitos) ja paikoilleen eikä tapahdu mitään edelleenkään.
Kopsuttelin starttia pikkuvasaralla eikä mitään.. Sadetanssia ja tutkimista eikä mitään, ei edes naksahda..
Sitten lopen tutkein lampun kanssa että miten se startti on siellä yleensä kiinni, tämä edellytti johtosarjojen ja piuhojen vääntelyä/kääntelyä ja kappas, auto starttaa kuin palmun alta ilman ongelmia
Lintoselle äkkiä ja letkuun kiinni
Startti ei oo saanu kunnollista komentoa ja sitten on starttailtu liika pienellä virrallakin vissiin..
Lurkittiin startin nurkilta kaikki liitokset ja piuhat läpi ja nythän tuo on starttaillu ongelmitta taas, joku hyvin lievä pätkein siellä ainakin oli..
Mikä sitten oli muna vai kana, mukana tullu ajoakku oli laturissa 5 tuntia isolla laturilla (30a) -> tunti irtaallaan ja napajännite samat 10 volttia eli paskana se nyt ainakin on....
Miksi se on sillä sitten välillä lähtenyt käyntiin minä en tiedä enkä osaa sanoa.
Tässähän on hupiosastossa iso 100 amppeerin akku kans ja sellainen adrian oma mysteerioboxi joka lataa hupiakkua sen jälkeen kun auton akku on täynnä eli akut on toisissaan jotenkin kiinni, en tiedä onko se sitten niin että jos auton oma akku on sippi niin se imeksii virtaa hupiakusta autoonpäin, ei kai pitäisi mutta kun en tiedä
Se voisi selittää sitten vaan sen satunnaisen starttaamisen paskallakin ajoakulla ?
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Hyvin on starttaillut nyttemmin, ei ongelmia..
Käynyt laitetta kotona läpi ja asunto-osaa siivonnu ja ehostellu. Yksi luukku repsotti löysällä joten otin sen kehineen irti ja tänään laitin liimamassan kans uusiksi paikoilleen.. Nuo kun jättää vuotamaan pitkäksi aikaa on katastrofi varma
Lohkolämmittimen pistoke oli asennettu keulaan joskus ammoin ja jälkiasennettu nautarauta esti kokonaan sen käytön, käytätti pohjamuovit irti että sai vedetyksi sen uuteen paikkaan joten tuli tuijotettua konetta altakäsin ja muutenkin.. Ei näyttänyt ollenkaan huolestuttavalle
Käynyt laitetta kotona läpi ja asunto-osaa siivonnu ja ehostellu. Yksi luukku repsotti löysällä joten otin sen kehineen irti ja tänään laitin liimamassan kans uusiksi paikoilleen.. Nuo kun jättää vuotamaan pitkäksi aikaa on katastrofi varma
Lohkolämmittimen pistoke oli asennettu keulaan joskus ammoin ja jälkiasennettu nautarauta esti kokonaan sen käytön, käytätti pohjamuovit irti että sai vedetyksi sen uuteen paikkaan joten tuli tuijotettua konetta altakäsin ja muutenkin.. Ei näyttänyt ollenkaan huolestuttavalle
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Alkaa olla sillämallin että josko uskaltaisi viikonloppuna käydä kainuussa radioreissulla, startannut on nyt joka kerta ja joka päivä kun olen sitä tuossa pihalla pyöritellyt
Syksy tulee, lisävaloa nokalle mallia biltema ja voi vittu ku on hyvät valot
Syksy tulee, lisävaloa nokalle mallia biltema ja voi vittu ku on hyvät valot
Saahan sitä käydä paikankin päällä kun huudeilla kulkeePappi kirjoitti:Toisella foorumilla tulee luettua..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Yhdenkerran jätti käynnistymättä tuossa viime viikolla, silloin laitoin hyppyjohdon solenoidille ja rämpytin akkua ei puhu mitään joten startti sökö.
Jätin sen piuhan akunkengän väliin ja hakkasin starttia vasaralla kolmannella lyönnillä lähti pyörimään joten startti uusiksi.. Sille on aika maanantaina.
Kävin silti pikku testireissun kainuussa (500km) ja nukuin yön.. Kampe on aika hyvä ajella maantiellä ja sellainen 90-100 on aika luontainen matkavauhti, kyseisestä vauhdista huolimatta kulutus koko reissulla oli vain 9.8 litraa sataselle joka tämänkokoiselle kopille on minusta aika vähän
Muutoin laitellut vain asunto-osaa ja vähän muitakin juttuja kuntoon kuten kaasupullokoteloa hionu-maalannu, tiivistelly luukkuja, korjaillu trumaticin irtiolevaa putkistoa ja puhdistanu kaasupannua ym ym ennaltaehkäisevää huoltoa.
Virtaa saataville
Tavaratila on pullo, tein sille tuuletuksen kun ei tätä talvella käytetä
Vaihdoin kaikki sisälamput lediksi
Ennen oli kaikki valot päällä miinusta noin 4A, nyt tilanne on tämä
Rullaverhoihin lisää pänninkiä, tästä oli päässyt veto karkaamaan ja verho rutussa pohjalla
Putkistot on liki kaikki tällaisia, pidäkeruuvit puuttuu ja nämä ajansaatossa "vetää takaisin" eli putki kutistuu. Puhaltelee sitten vähäiset lämmöt kaapistojen alle.. Lämmittäähän se toki sieltäkin mutta..
Pääpasuunasta kaikki pölyt ja koirankarvat veks
Kaasupullokotelon runko raps-maalaten
Inventteri asennellen
Kaikki kattojen luukut ja saumat massattu uusiksi, ei tässä mitään vuotoja ollut mutta ei nyt pitäisi tulla tulevaisuudessakaan.. Sitten kun vesi lirisee sisällä on jo liian myöhäistä joten ennaltaehkäisy on tärkeää
Jätin sen piuhan akunkengän väliin ja hakkasin starttia vasaralla kolmannella lyönnillä lähti pyörimään joten startti uusiksi.. Sille on aika maanantaina.
Kävin silti pikku testireissun kainuussa (500km) ja nukuin yön.. Kampe on aika hyvä ajella maantiellä ja sellainen 90-100 on aika luontainen matkavauhti, kyseisestä vauhdista huolimatta kulutus koko reissulla oli vain 9.8 litraa sataselle joka tämänkokoiselle kopille on minusta aika vähän
Muutoin laitellut vain asunto-osaa ja vähän muitakin juttuja kuntoon kuten kaasupullokoteloa hionu-maalannu, tiivistelly luukkuja, korjaillu trumaticin irtiolevaa putkistoa ja puhdistanu kaasupannua ym ym ennaltaehkäisevää huoltoa.
Virtaa saataville
Tavaratila on pullo, tein sille tuuletuksen kun ei tätä talvella käytetä
Vaihdoin kaikki sisälamput lediksi
Ennen oli kaikki valot päällä miinusta noin 4A, nyt tilanne on tämä
Rullaverhoihin lisää pänninkiä, tästä oli päässyt veto karkaamaan ja verho rutussa pohjalla
Putkistot on liki kaikki tällaisia, pidäkeruuvit puuttuu ja nämä ajansaatossa "vetää takaisin" eli putki kutistuu. Puhaltelee sitten vähäiset lämmöt kaapistojen alle.. Lämmittäähän se toki sieltäkin mutta..
Pääpasuunasta kaikki pölyt ja koirankarvat veks
Kaasupullokotelon runko raps-maalaten
Inventteri asennellen
Kaikki kattojen luukut ja saumat massattu uusiksi, ei tässä mitään vuotoja ollut mutta ei nyt pitäisi tulla tulevaisuudessakaan.. Sitten kun vesi lirisee sisällä on jo liian myöhäistä joten ennaltaehkäisy on tärkeää
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
On se isoääninen kun alkaa lämmittämään eli on täys hönkä päällä, sitten kun on lämmöt saavutettu ja se jää sellaiselle ylläpitopörinälle niin eipä siitä juuri mitään kuulu..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Tiukka kysymys tietäville mersumiehille, onko tällaiseen 313 meisseliin mahdollista laittaa vakkari jälkikäteen ? vuosimallia -03
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
saab on aina komea En ole koko kesänä oikeen kerenny sillä ajaa, leimattukkin se on mutta ei vaan niin ei.. Kohta pitäis leimata uudestaan vaan pakko ajella ainakin takateitä että saa jarruja vähän herkisteltyä..
Mökkimesessä uusi startti ja pyörii ainakin korvalle sitten ihan eritahtiin kuin entinen
Mökkimesessä uusi startti ja pyörii ainakin korvalle sitten ihan eritahtiin kuin entinen
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
No purinpas entisen
Mieli tekisi sanoa että 99.8% todennäköisyydellä löysin syyllisen starttiongelmiinkin..
Käämin tinaus irti tai ainakin tuollainen kylmäpaska, eipähän se muuta tartte niin ei solenoidi kytke. Hiilet ja kentät oli vielä ihan okei kunnossa joten voisi periaatteessa entistää uudella solenoidilla jos olis tarvetta..
Mieli tekisi sanoa että 99.8% todennäköisyydellä löysin syyllisen starttiongelmiinkin..
Käämin tinaus irti tai ainakin tuollainen kylmäpaska, eipähän se muuta tartte niin ei solenoidi kytke. Hiilet ja kentät oli vielä ihan okei kunnossa joten voisi periaatteessa entistää uudella solenoidilla jos olis tarvetta..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nyt ei ole vehje juonitellut enää, viikonloppuna hieman isollakirkollakin ajelua
Saappi on kans liikenteessä, pitäs leimata piakkoin niin ajattelin hieman herkistellä ajamalla mutta piti vänkärin takajarru avata ja nitkuttaa mäntiä käsin edestakaisin, rasvaa suojan väliin niin alkoi liikkua.. Ei tykkää romut seisonnasta ei
Saappi on kans liikenteessä, pitäs leimata piakkoin niin ajattelin hieman herkistellä ajamalla mutta piti vänkärin takajarru avata ja nitkuttaa mäntiä käsin edestakaisin, rasvaa suojan väliin niin alkoi liikkua.. Ei tykkää romut seisonnasta ei
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Mökkiautolla käyty puhaltelemassa n 1500km ruskapuskareissu, ei juonitteluja ja matkailuvarusteetkin toimi erinomaisesti..
Liukkaasti tuo kyllä liikkuu, alan epäillä olisko puukotettu ohjelma koneeseen kun jotenkin tuntuu että olis väkevämpi kuin 130hp..
Joka mäki mitä löysin nousee samaa satasta kuin mäen alla on lähtövauhtia ja voimasauhuakin pukkaa...
Koko reissun keskikulutus silti vain 9.7 litraa sataselle, minusta aika kohtuullinen.
Liukkaasti tuo kyllä liikkuu, alan epäillä olisko puukotettu ohjelma koneeseen kun jotenkin tuntuu että olis väkevämpi kuin 130hp..
Joka mäki mitä löysin nousee samaa satasta kuin mäen alla on lähtövauhtia ja voimasauhuakin pukkaa...
Koko reissun keskikulutus silti vain 9.7 litraa sataselle, minusta aika kohtuullinen.
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Ymmärtääkö kukaan eeberien päälle ?
Tässä on moottoritilassa vesieeberi ja se toimi ostaissa ihan ongelmitta.. Sitten kikkailtiin akkujen kans ja muuta eli nyt noin 2kk myöhemmin koko laite ei sano mitään
Toki laitoin akkujen kans puljauksen jälkeen kellot kohdilleen mutten kokeillu käyntiin saakka, nyt koitin niin lähtee liekkinapista vain juoksemaan aika alaspäin (60min) muttei tapahdu mitään muuta kuin että auton oma puhallin alkaa pyöriä ykkösellä. Ei kohise, pyöri, puhise, pörise eikä savua eli ei tee yhtään mitään.
Mistäs aletaan tonkimaan ?
Tässä on moottoritilassa vesieeberi ja se toimi ostaissa ihan ongelmitta.. Sitten kikkailtiin akkujen kans ja muuta eli nyt noin 2kk myöhemmin koko laite ei sano mitään
Toki laitoin akkujen kans puljauksen jälkeen kellot kohdilleen mutten kokeillu käyntiin saakka, nyt koitin niin lähtee liekkinapista vain juoksemaan aika alaspäin (60min) muttei tapahdu mitään muuta kuin että auton oma puhallin alkaa pyöriä ykkösellä. Ei kohise, pyöri, puhise, pörise eikä savua eli ei tee yhtään mitään.
Mistäs aletaan tonkimaan ?
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Internet senkin tiesi, alkuperäinen asennus vaatii noin viiden asteen lämpötilan ennenkuin suostuu käynnistymään, kello sisällä on lisätty siis jälkikäteen että voi käyttää lämmitintä nappulastakin.Lerssinen kirjoitti:
Mistäs aletaan tonkimaan ?
Toimii nimittäin ihan ongelmitta kunhan on tarpeeksi kylmä.. Kai se on loogista
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Eli laite on 280SE 3.5 D-jetronic vuodelta 1971. Käy, liikkuukin ja pysähtyy erittäin tehokkaasti kun on ainakin takaa jarrut ihan jumissa.
Seissyt siis viimeiset kymmenen vuotta tallissa, peräkontista mahtuu kait jalat ruostereijistä läpi ja takaovi on melko pehmee, muuten normiruosteet etulokasuojissa eli renkaan takapuolelta sormet läpi.
Positivista on se että yhtään pakkelia tai kanaverkkoja ei näy eli ruoste on ehtaa ruostetta eikä ylläreitä. Helmat tuntui kovilta ja peltiähän on muuten saatavilla isoinakin palasina joten se ei ole kuin aikaa ja kyynärpäätä heilumaan.
Osia kuitenkin puuttuu jonkin verran ja sähköjä on hukassa mutta eiköhän näistäkin selvitä.. Käytin tänään lämpimäksi ja nesteet pysyi omassa lokerossa sekä öljy öljynä, positiivista. Ohjaustehostin (juu on sellainenkin) ääntää tai tarkemmin pumppu, liekkö vaihtokelpoinen jostain muusta vai pitääkö entinen korjata ?
Kone käy yllättävän nätisti tyhjääkin jahka lämpeää, ilmanputsarista puuttuu joku tiivisteosa kopan ja imusarjan välistä joten saattaa käydä senkin puoleen vähän miten sattuu kun näkyy olevan torvessa antureita.
Pitää jahka talvirenkaan vaihtosesonki päättyy niin ottaa tuonne lämpimälle puolelle ja koittaa ekana irroitella jarrut että sais ajella enempikin kuin metri eteentaakse ulinan kera.
Tämä on lattiamanuaalilla, 4 vaihdetta ja pakki ja ollut näin alunperinkin, liekkö sitten pitänyt erikseen tilata moinen kombo ?
ps, Dealerille että vanteet on "14
Seissyt siis viimeiset kymmenen vuotta tallissa, peräkontista mahtuu kait jalat ruostereijistä läpi ja takaovi on melko pehmee, muuten normiruosteet etulokasuojissa eli renkaan takapuolelta sormet läpi.
Positivista on se että yhtään pakkelia tai kanaverkkoja ei näy eli ruoste on ehtaa ruostetta eikä ylläreitä. Helmat tuntui kovilta ja peltiähän on muuten saatavilla isoinakin palasina joten se ei ole kuin aikaa ja kyynärpäätä heilumaan.
Osia kuitenkin puuttuu jonkin verran ja sähköjä on hukassa mutta eiköhän näistäkin selvitä.. Käytin tänään lämpimäksi ja nesteet pysyi omassa lokerossa sekä öljy öljynä, positiivista. Ohjaustehostin (juu on sellainenkin) ääntää tai tarkemmin pumppu, liekkö vaihtokelpoinen jostain muusta vai pitääkö entinen korjata ?
Kone käy yllättävän nätisti tyhjääkin jahka lämpeää, ilmanputsarista puuttuu joku tiivisteosa kopan ja imusarjan välistä joten saattaa käydä senkin puoleen vähän miten sattuu kun näkyy olevan torvessa antureita.
Pitää jahka talvirenkaan vaihtosesonki päättyy niin ottaa tuonne lämpimälle puolelle ja koittaa ekana irroitella jarrut että sais ajella enempikin kuin metri eteentaakse ulinan kera.
Tämä on lattiamanuaalilla, 4 vaihdetta ja pakki ja ollut näin alunperinkin, liekkö sitten pitänyt erikseen tilata moinen kombo ?
ps, Dealerille että vanteet on "14
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)