M271 päästö ongelmaa
M271 päästö ongelmaa
Nyt on kyllä mystinen kampe työn alla, että alkaa jo epätoivo lähestyä.
Kyseessä 271 kompura moottori joka pysyy rikkaalla kokoajan.
Kaikki mahdolliset adaptiot tehty, nokka-akselin säätö mokkulat uusittu öljyvuodon takia ja johtosarja kuivattu.
Lisäksi kokeiltu toiset lambdat, ilmamassamittari, kaasuläppä, painetunnistimia, jako tarkastettu+ ketjun venymä ja paljon paljon muuta ja mittailua. Ja aina tehty adaption nollaukset toimenpiteiden jälkeen.
Lambda pysyy jossain 0.93 eli aika rikasta on ja haju sen mukainen. Katti pelaa kun antaa "ilmavuotoa" niin asettuu päästöt. Ja eipä se muutenkaan katti vaikuta suuntaan eikä toiseen jo lambda rikkaalla lähes kokoajan.
Alkaa olla kaikki loogisesti moottorin toimintaan vaikuttavat asiat käytynä läpi.....
Siksikin juttua esille että jos jollain toisella vastaavaa tai jos tämä sattuu selviämään niin ois apuna muille sitten.
Muutamia vastaavia tapauksia kuullut toisaalla, mutta jääneet ajan/ rahanpuutteen takia selvittamättä
Kyseessä 271 kompura moottori joka pysyy rikkaalla kokoajan.
Kaikki mahdolliset adaptiot tehty, nokka-akselin säätö mokkulat uusittu öljyvuodon takia ja johtosarja kuivattu.
Lisäksi kokeiltu toiset lambdat, ilmamassamittari, kaasuläppä, painetunnistimia, jako tarkastettu+ ketjun venymä ja paljon paljon muuta ja mittailua. Ja aina tehty adaption nollaukset toimenpiteiden jälkeen.
Lambda pysyy jossain 0.93 eli aika rikasta on ja haju sen mukainen. Katti pelaa kun antaa "ilmavuotoa" niin asettuu päästöt. Ja eipä se muutenkaan katti vaikuta suuntaan eikä toiseen jo lambda rikkaalla lähes kokoajan.
Alkaa olla kaikki loogisesti moottorin toimintaan vaikuttavat asiat käytynä läpi.....
Siksikin juttua esille että jos jollain toisella vastaavaa tai jos tämä sattuu selviämään niin ois apuna muille sitten.
Muutamia vastaavia tapauksia kuullut toisaalla, mutta jääneet ajan/ rahanpuutteen takia selvittamättä
Moottorin lämpöanturi(t)? Suuttimien kunto? Onko tuo lambda moottorinihjaimelta tuleva tieto vai päästömittarilta? Labdojen jihdotukset tarkistettu?
Mitä mieltä ecu ob, toimiiko normaalisti vai antaako vikakoodia?
Mitä mieltä ecu ob, toimiiko normaalisti vai antaako vikakoodia?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Nämä varmaankin jo vaihdettu, parikin tullut vastaan missä nämä letkut aivan murusina
http://mbworld.org/forums/c-class-w203/ ... ement.html
http://mbworld.org/forums/c-class-w203/ ... ement.html
*STAR* Jyväskylä
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4273
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: M271 päästö ongelmaa
Saman moisa onkelmia on ollut v6 kohdila muutama niistä yhdessä oli ECU vaiva ja muissa imuvuotoAki P kirjoitti:Nyt on kyllä mystinen kampe työn alla, että alkaa jo epätoivo lähestyä.
Kyseessä 271 kompura moottori joka pysyy rikkaalla kokoajan.
Kaikki mahdolliset adaptiot tehty, nokka-akselin säätö mokkulat uusittu öljyvuodon takia ja johtosarja kuivattu.
Lisäksi kokeiltu toiset lambdat, ilmamassamittari, kaasuläppä, painetunnistimia, jako tarkastettu+ ketjun venymä ja paljon paljon muuta ja mittailua. Ja aina tehty adaption nollaukset toimenpiteiden jälkeen.
Lambda pysyy jossain 0.93 eli aika rikasta on ja haju sen mukainen. Katti pelaa kun antaa "ilmavuotoa" niin asettuu päästöt. Ja eipä se muutenkaan katti vaikuta suuntaan eikä toiseen jo lambda rikkaalla lähes kokoajan.
Alkaa olla kaikki loogisesti moottorin toimintaan vaikuttavat asiat käytynä läpi.....
Siksikin juttua esille että jos jollain toisella vastaavaa tai jos tämä sattuu selviämään niin ois apuna muille sitten.
Muutamia vastaavia tapauksia kuullut toisaalla, mutta jääneet ajan/ rahanpuutteen takia selvittamättä
E: mitäs muut arvot hc, co
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Eli täydennystä:
Ne perus ilmaletkut joista nuo yleensä vuotaa on tarkistettu ekana. Eikä oikein ryntäile/ päästöt nouse vaikka jarrucleaneria ruiskuttelee imupuolen juttuihin.
Pienen ilmavuodon kun aiheuttaa vetämällä yhden letkun irti niin päästöt tyhjäkäynnillä hyvät. HC nousee päälle 300 ja co jossain 1,5 kun lambda rikkaalla. Kun lambdan saa ilmavuodolla 1 nurkille niin muutkin arvot todella hyvät.
Oisko sitten ecu saanut siipeensä johtosarjan öljyvuodosta....
Ne perus ilmaletkut joista nuo yleensä vuotaa on tarkistettu ekana. Eikä oikein ryntäile/ päästöt nouse vaikka jarrucleaneria ruiskuttelee imupuolen juttuihin.
Pienen ilmavuodon kun aiheuttaa vetämällä yhden letkun irti niin päästöt tyhjäkäynnillä hyvät. HC nousee päälle 300 ja co jossain 1,5 kun lambda rikkaalla. Kun lambdan saa ilmavuodolla 1 nurkille niin muutkin arvot todella hyvät.
Oisko sitten ecu saanut siipeensä johtosarjan öljyvuodosta....
Mullahan oli sitä seos ongelmaa omassa M271:ssä sillon pari vuotta taaksepäin... Tyhjäkäynnillä meni raja-arvot yli jne... Kahteen vuoteen ei ole tuota vikakoodia tullu kun vaihtoin huollon yhteydessä tulpat ja bensansuodattimen... Ilmavuotoja mullekki sillon tarjoiltiin, mut en löytäny mitään ja suodattimen vaihon jälkeen hävis vikavalot joten uskon et vika oli siinä... Kuitenkin 200tkm oli rullattu sillon...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4273
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Niin oma lukunsa on ikinä huoltamattomat...RoopeK kirjoitti:Mullahan oli sitä seos ongelmaa omassa M271:ssä sillon pari vuotta taaksepäin... Tyhjäkäynnillä meni raja-arvot yli jne... Kahteen vuoteen ei ole tuota vikakoodia tullu kun vaihtoin huollon yhteydessä tulpat ja bensansuodattimen... Ilmavuotoja mullekki sillon tarjoiltiin, mut en löytäny mitään ja suodattimen vaihon jälkeen hävis vikavalot joten uskon et vika oli siinä... Kuitenkin 200tkm oli rullattu sillon...
Jotain vikaa niin
Ensin kalusto siihen kuntoon että sillä on
Edes teoriassa mahdolisuudet toimia
Ja jos se ei auta niin sen jälkeen
Tutkimaan että mikä on
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4273
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Justiinsa oli ML missä paineen säädin/suodatin hässäkkäAki P kirjoitti:Bensan paineet ovat vielä tutkimatta. Noissahan on semmonen kiva 4-putkinen suodatin joka säätää paineet ja halutessaan sekoilee.
Oli tukossa niin että pätki
Melko pienistäkin
Öljy oikosista on usampi ECU vetäsyt öljyt nokaansa
(Onneksi tuo 271 maliin alupeltikuorinen ECU on helppo
laitaa ohjelmoiden autosta Toiseen)
Toinen mitä öljy tehnny on z pisteitten kosketus vikoja
Johto sarjaan(useimiten niihin johtoihin minkä kautta öljyn on alkuun levinyt)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Onko moiseen vikaan löytynyt ratkaisua? Päästöjen kanssa ongelmaa itsellä, käy rikkaalla ja lambda korjausarvot pielessä. Vielä voisi koittaa hommata uuden ecun, jos se olisi vaikka saanut siipeensä jostakin. Minkälainen homma se olisi saada toimimaan autossa? Ilmeisesti vaatii ajoneston synkronointia ym. Pystyykö kukaan etelä Suomen aluella tehdä kyseistä toimenpidettä korvausta vastaan?
taitaapi olla imunokka jo hypännyt yhdellä hampaallawalther kirjoitti:Onko moiseen vikaan löytynyt ratkaisua? Päästöjen kanssa ongelmaa itsellä, käy rikkaalla ja lambda korjausarvot pielessä. Vielä voisi koittaa hommata uuden ecun, jos se olisi vaikka saanut siipeensä jostakin. Minkälainen homma se olisi saada toimimaan autossa? Ilmeisesti vaatii ajoneston synkronointia ym. Pystyykö kukaan etelä Suomen aluella tehdä kyseistä toimenpidettä korvausta vastaan?
huohotin putki lahoaa myös löytyy kompuran ja lohkon välistä
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Mistä se tietää juuri hypätä yhden hampaan eikä enempää?xr kirjoitti:taitaapi olla imunokka jo hypännyt yhdellä hampaallawalther kirjoitti:Onko moiseen vikaan löytynyt ratkaisua? Päästöjen kanssa ongelmaa itsellä, käy rikkaalla ja lambda korjausarvot pielessä. Vielä voisi koittaa hommata uuden ecun, jos se olisi vaikka saanut siipeensä jostakin. Minkälainen homma se olisi saada toimimaan autossa? Ilmeisesti vaatii ajoneston synkronointia ym. Pystyykö kukaan etelä Suomen aluella tehdä kyseistä toimenpidettä korvausta vastaan?
Vikakoodeja antaa lambdasta ja liian rikkaasta seoksesta osakuormalla. Unohdin aikaisemmin mainita että melkein kaikki mahdollinen tarkastettu ja korjattu. Ajoitukset, jakoketju, alipaineletkut kunnossa. Öljyisiä johtosarjoja vaihdettu ja kuivattu, solenoidiventtiilit tarkistettu ymym. Ajattelin että vika ei voi enää olla missään muussa kuin ecuasa. Joko se on saanut siipeensä jostain tai sitten polttoainekarttoja on vaikkapa tarkoituksella rikastettu re85:lle, nyt tankissa siis 98. Melko kaukaahaettua, muutakaan enää tule mieleen.dealer kirjoitti:Melkoisen varmaa on ettei vika ole ecussa, jos siellä niin korkeintaan softassa enkä usko siihenkään.
Mitä vikakoodeja ?
ei syttyny vikavalo yhdestä hampaastadealer kirjoitti:Joillain on ollut tuuria ja on tosiaan hypännyt vain yhdellä hampaalla, tai olikohan kahdella vielä kärsii hypätä ettei moottori hajoa.
Se kuitenkin sytyttäisi vikavalon ja vikakoodi olisi nokan asennosta.
kolmella korjaamolla selvitettiin lampda vikaa viimmeisenä seinäjoen merkkihuolto Käyttöauto ei selvinnyt sielläkään
lähtiessä käyttöautolta risteyksessä hyppäsi toisenkin hampaan imuventiilit alkoivat osumaan mäntiin tyhjäkäynnillä armoton rapina ei tee mieli kaasuun koskea
venttiilit eivät kuitenkaan vaurioituneet
uus ketju ja kiristin niin häipyi landa ongelmakin
81 tkm ajettu auto oli ilmeisesti ollut säästelijäällä öljyn vaihtajalla
Vuosien varrella on ollut joitain M271 joissa on vikavalo palanut ja nokasta vikakoodi, ja jako hypännyt. En muista montako hammasta, mutta venttiilit ei ole ottaneet mäntiin vaan käynti on ollut sievää vielä.
Olisiko ollut pakopuolen nokka sitten niissä pois kohdaltaan, jos siellä on enemmän tilaa.
Nyt on pihassa yksi C200K jossa molemmista nokista vikakoodi, hyvin käy ja vikavalo palaa. Toisaalla jo ihmetelleet ja vaihtaneet toisen nokan tunnistimen.
Jakoketju huoltokirjan mukaan vaihdettu 30tkm sitten, silloin alle 200tkm eikä mainintaa nokkapyöristä.
Katsotaan, sanoi hammaslääkäri
Olisiko ollut pakopuolen nokka sitten niissä pois kohdaltaan, jos siellä on enemmän tilaa.
Nyt on pihassa yksi C200K jossa molemmista nokista vikakoodi, hyvin käy ja vikavalo palaa. Toisaalla jo ihmetelleet ja vaihtaneet toisen nokan tunnistimen.
Jakoketju huoltokirjan mukaan vaihdettu 30tkm sitten, silloin alle 200tkm eikä mainintaa nokkapyöristä.
Katsotaan, sanoi hammaslääkäri
wiimax.fi
Ylläolevassa viestissäni mainittu C200K tutkittu, sekä imu- että pakonokka hampaan pielessä.
Kummastakin tuli vikakoodi + moottorin häiriövalo, käynnissä ei huomannut mitään, ajamassa en käynyt.
Nokkapyörät menee myös uusiksi. Niissä on ollut varmasti vikaa jo silloin kun ovat vaihtaneet ketjua mutta ei ole huomattu tai ei ole saanut laittaa uusia.
Kummastakin tuli vikakoodi + moottorin häiriövalo, käynnissä ei huomannut mitään, ajamassa en käynyt.
Nokkapyörät menee myös uusiksi. Niissä on ollut varmasti vikaa jo silloin kun ovat vaihtaneet ketjua mutta ei ole huomattu tai ei ole saanut laittaa uusia.
wiimax.fi
Tutustuttu tuttavan S203 180 kompressoriin vm.2003 päästöongelmien ratkaisemisen toivossa. Lähtötilanne että päästöistä hylsy katsastuksessa ja arvot
CO 4,0
HC ppm 183
O2 0,07
Lambda 0,89
Autolla ajeltu 315 tkm. Koneeseen tehty jakoketjuremppa noin 30 tkm sitten ja moottori käy tosi nätisti, ainoa että haisee bensa eli käy rikkaalla.
Eiku testeri (****-sellainen) kiinni ja tutkimaan, herjaa lambdaa ennen katalysaattoria. Johtoja perkaamaan ja liittimissä öljyä hieman, katalysaattorin jälkeen olevassa reilummin ja magneettiventtiili vuoti myös. Uutta osaa paikalleen ja johtojen putsausta...ei auttanut.
Alipaineletkut kaikki vaihdettu mitä löydetty, kompressorin alta myös, samalla laitettu uudet öljyt kompressoriin ja uudet tiivisteet ahtoletkuihin. Ja ei vieläkään toivottua lopputulosta.
Seuraavaksi...
Polttoainepumppu rupesi ääntämään ja eiku uusittu sekin, vika ääntämiseen loppui vasta kun suodatin vaihdettu MANN-merkkiseen ja vajaan vuoden ollut HENGST roskiin. Uusittu tulpat BOSH tuplaplatinat, joilla 35 tkm vasta takana.
Testattu alipainejutut käsipumpulla ja KAS...osa A0004703293 Fuel Regeneration Valve ei pidä alipainetta eli vuotaa läpi vaikka ei saisi. CRC-käsittely ja suoraa sähköä akusta ja venttiili rupesi toimimaan ja pitämään.
Samalla vaihdoin myös imuilman lpt-tunnistimen, koska testeri näytti anturilta liian korkeita volttimääriä.
Kun sitten nämä kaikki osat vaihdettu ja pistetty peukut pystyyn ja leimaa hakemaan...
Katsastuksessa saatu seuraavat arvot
CO 0.0
HC ppm 14
O2 0.05
Lambda 1.00
No loppu hyvin kaikki hyvin, leima tulla tupsahti ja auto toimii. Oli usko loppua mutta onpahan käyty alipainejutut takapyörän kotelossa olevaa hiilipönikkää myöten läpi.
Nyt olisi jollekin autoa tarvitsevalle siisti 203-korinen farkku kaupan automaatilla varusteltuna hopean harmaana, eikä ruoste vielä aiheuta tuskaa. Kaveri myy auton, koska ei tarvitse pääkaupunkiseudulla autoa. Se mitä tässä koeajoa parisataa kilometriä ajaneena, voin todeta että kunnossa oleva peli ja automaatti vaihtaa todella mallikkaasti. Jos kiinnostusta kyselyt YV:llä.
CO 4,0
HC ppm 183
O2 0,07
Lambda 0,89
Autolla ajeltu 315 tkm. Koneeseen tehty jakoketjuremppa noin 30 tkm sitten ja moottori käy tosi nätisti, ainoa että haisee bensa eli käy rikkaalla.
Eiku testeri (****-sellainen) kiinni ja tutkimaan, herjaa lambdaa ennen katalysaattoria. Johtoja perkaamaan ja liittimissä öljyä hieman, katalysaattorin jälkeen olevassa reilummin ja magneettiventtiili vuoti myös. Uutta osaa paikalleen ja johtojen putsausta...ei auttanut.
Alipaineletkut kaikki vaihdettu mitä löydetty, kompressorin alta myös, samalla laitettu uudet öljyt kompressoriin ja uudet tiivisteet ahtoletkuihin. Ja ei vieläkään toivottua lopputulosta.
Seuraavaksi...
Polttoainepumppu rupesi ääntämään ja eiku uusittu sekin, vika ääntämiseen loppui vasta kun suodatin vaihdettu MANN-merkkiseen ja vajaan vuoden ollut HENGST roskiin. Uusittu tulpat BOSH tuplaplatinat, joilla 35 tkm vasta takana.
Testattu alipainejutut käsipumpulla ja KAS...osa A0004703293 Fuel Regeneration Valve ei pidä alipainetta eli vuotaa läpi vaikka ei saisi. CRC-käsittely ja suoraa sähköä akusta ja venttiili rupesi toimimaan ja pitämään.
Samalla vaihdoin myös imuilman lpt-tunnistimen, koska testeri näytti anturilta liian korkeita volttimääriä.
Kun sitten nämä kaikki osat vaihdettu ja pistetty peukut pystyyn ja leimaa hakemaan...
Katsastuksessa saatu seuraavat arvot
CO 0.0
HC ppm 14
O2 0.05
Lambda 1.00
No loppu hyvin kaikki hyvin, leima tulla tupsahti ja auto toimii. Oli usko loppua mutta onpahan käyty alipainejutut takapyörän kotelossa olevaa hiilipönikkää myöten läpi.
Nyt olisi jollekin autoa tarvitsevalle siisti 203-korinen farkku kaupan automaatilla varusteltuna hopean harmaana, eikä ruoste vielä aiheuta tuskaa. Kaveri myy auton, koska ei tarvitse pääkaupunkiseudulla autoa. Se mitä tässä koeajoa parisataa kilometriä ajaneena, voin todeta että kunnossa oleva peli ja automaatti vaihtaa todella mallikkaasti. Jos kiinnostusta kyselyt YV:llä.
S211 280 CDI A Avantgarde -07
S212 200 CDI A Classic 2012
S212 200 CDI A Classic 2012
Tämän ostin seuraavana keväänä omaksi, monenlaista vikaa oli mutta kuntoon sain lopulta.Aki P kirjoitti:Edellinen tapaus ei silloin vuosi sitten selvinnyt ja ei ehditty tutkia enempää, mutta taas ois vastaava työn alla
Vetää taas rikkaalle ja rajusti. Heti kun lambdasäätö lähtee mukaan niin sekoaa. Kaikki komponentit kokeiltu muualta, paitsi johtosarja ja ecu, seuraavaksi vaihdetaan toinen ecu
wiimax.fi