R170:n sisäilmankierto
R170:n sisäilmankierto
Terve,
Taisi selvitä, miksi siskon auto huurtaa ikkunoita, jos ilmastointia ei pidä päällä. Pistin kokeeksi puhaltimen täysille ja kokeilin, tuntuuko ulkoilmanoton tienoilla tuulen virettä. Oli aika tyyntä. Sitten sisäpuolen testi – imee sen verran, että nenäliina pysyi hyvin jalkatilan alapinnalla. Sieltähän se sitä imee. Kun kierron nappulaa painelee, vänkäriin jalkatilasta kuuluu napsetta, joten sähköt lienevät kunnossa. Alipaineesta ei vielä tietoa.
No, mistä sinne sisäilmankierron vehkeisiin pääsisi käsiksi? Riittääkö, jos puran hanskalokeron (jalkatilan yläpuoliset osat) pois?
Muutenkin alipainepuolta pitäisi tutkastella. Lamppujen korkeussäädön venttiili suhisee. Vielä ei ole tietoa, onko jossain joku vuotopaikka.
t.
Risto
Taisi selvitä, miksi siskon auto huurtaa ikkunoita, jos ilmastointia ei pidä päällä. Pistin kokeeksi puhaltimen täysille ja kokeilin, tuntuuko ulkoilmanoton tienoilla tuulen virettä. Oli aika tyyntä. Sitten sisäpuolen testi – imee sen verran, että nenäliina pysyi hyvin jalkatilan alapinnalla. Sieltähän se sitä imee. Kun kierron nappulaa painelee, vänkäriin jalkatilasta kuuluu napsetta, joten sähköt lienevät kunnossa. Alipaineesta ei vielä tietoa.
No, mistä sinne sisäilmankierron vehkeisiin pääsisi käsiksi? Riittääkö, jos puran hanskalokeron (jalkatilan yläpuoliset osat) pois?
Muutenkin alipainepuolta pitäisi tutkastella. Lamppujen korkeussäädön venttiili suhisee. Vielä ei ole tietoa, onko jossain joku vuotopaikka.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Moro,
Jumissahan se läppä oli. Kun hanskalokeron purki pois, pääsi tuonne kuikuilemaan. Läppähän menee sisäkierrolle alipaineen vetämänä ja sen pitäisi palautua ulkoilma-asentoon jousivoimin. Tämäpä ei palautunut. Jousi oli ilmeisesti kuoleentunut, poikki, tms. Jotta tuon venttiilin pääsisi vaihtamaan, pitäisi kojelaudan yläosa purkaa poies.
Tein sitten "väliaikaisen" ratkaisun: tulppasin alipaineventtiililtä läpälle menevän letkun ja pönkkäsin läpän ulkoilma-asentoon.
Valojen korkeussäädön ongelmiin löysin vian akkutelineen alta. Alipaineletku hankasi telineeseen ja oli kulunut (syöpynyt ) poikki. Pätkä kumista polttoaineletkua väliin ja taas rokkaa.
t.
Risto
Jumissahan se läppä oli. Kun hanskalokeron purki pois, pääsi tuonne kuikuilemaan. Läppähän menee sisäkierrolle alipaineen vetämänä ja sen pitäisi palautua ulkoilma-asentoon jousivoimin. Tämäpä ei palautunut. Jousi oli ilmeisesti kuoleentunut, poikki, tms. Jotta tuon venttiilin pääsisi vaihtamaan, pitäisi kojelaudan yläosa purkaa poies.
Tein sitten "väliaikaisen" ratkaisun: tulppasin alipaineventtiililtä läpälle menevän letkun ja pönkkäsin läpän ulkoilma-asentoon.
Valojen korkeussäädön ongelmiin löysin vian akkutelineen alta. Alipaineletku hankasi telineeseen ja oli kulunut (syöpynyt ) poikki. Pätkä kumista polttoaineletkua väliin ja taas rokkaa.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Josef Matula
- Viestit: 121
- Liittynyt: 04.10.2005 18:59
Varmaan alaviistosta / alhaalta. Molemmissa kuvissa näkyy sama harmaa mötikkä, johon menee letkuja, mistä voi vähän arvuutella suuntimia.Josef Matula kirjoitti:Onko tuo alempi kuva otettu altapäin? Onko tuo keskellä näkyvä suorakaiteen muotoinen palikka se jousisysteemi?
Se musta osa? Se on alipainekello ja jousi voisi olla sen sisällä.
Olikohan se joku metallinen / puinen tappi? Aikaa on kuitenkin kulunut jo muuan vuosi. Samoin pirssi on laitettu kiertoon kolmisen vuotta sitten.Josef Matula kirjoitti:Miten kiilasit läpän auki, entä onko ollut mitään ongelmia tuon takia?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Josef Matula
- Viestit: 121
- Liittynyt: 04.10.2005 18:59
- Josef Matula
- Viestit: 121
- Liittynyt: 04.10.2005 18:59
Tuli tehtyä tämä operaatio.
Läpän saa lukittua helposti kokonaan auki asentoon. Nippusiteet läpän läpi ja "keskitappiin" kiinni.
En tukkinut mitään alipaineletkuja, sisäkiertoon ei vaan parane koskea enää...
Ikkunat eivät huurru enää mutta läpän ollessa kokonaan auki, jalkoihin tulee kyllä jonkin verran vetoa, tarvinnee ensi kesänä korjata koko systeemi.
Läpän saa lukittua helposti kokonaan auki asentoon. Nippusiteet läpän läpi ja "keskitappiin" kiinni.
En tukkinut mitään alipaineletkuja, sisäkiertoon ei vaan parane koskea enää...
Ikkunat eivät huurru enää mutta läpän ollessa kokonaan auki, jalkoihin tulee kyllä jonkin verran vetoa, tarvinnee ensi kesänä korjata koko systeemi.
Moro, tuli laitettua tuommonen SLK ja yllätykseksi tietenkin ikkunat huurtuu. Aloin sitten tutkimaan ja irroitin hansikaslokeron, ja yllätys yllätys, läppä on jumissa MUTTA aiempi omistaja on ruuvannut läpän kiinni sisäilmankierrätys asentoon. Onkohan tässä mitään järkeä? Ruuvi tulee konehuoneen puolelta, joten pitää seuraavaksi purkaa hieman sieltä.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ei ole järkeä varsinkaan sisäkierto asentoon jumittaatimppak kirjoitti:Moro, tuli laitettua tuommonen SLK ja yllätykseksi tietenkin ikkunat huurtuu. Aloin sitten tutkimaan ja irroitin hansikaslokeron, ja yllätys yllätys, läppä on jumissa MUTTA aiempi omistaja on ruuvannut läpän kiinni sisäilmankierrätys asentoon. Onkohan tässä mitään järkeä? Ruuvi tulee konehuoneen puolelta, joten pitää seuraavaksi purkaa hieman sieltä.
paitsi jos haluaa ikkunat huuruun
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä