Öljynvaihto mittarinlukemalla noin 322 tuhatta tonnia. On vähän liikaa noita purkinpohjia hyllyssä, joten cocktailina tällä kertaa Teboil Gold S 5l + Shell Helix Ultraa vajaa litra.
Muttamutta, tehontuottoa olen ihmetellyt tämän vehkeen kanssa kait jo parisen vuotta. Välillä kun tuntuu, että ruutia on vähintään kotitarpeiksi, enimmän aikaa meno kuitenkin persdynon mukaan laimeansorttista. Tähän asti olen laittanut ilmiön jonkin tsygoloogisen plaseebovaikutuksen piikkiin, mutta maanantaipäivänäpä osui Tenavan tarmonpuuska sopivaan saumaan. Reippaamman puoleinen lähtö liikennevalo-gp:n paalupaikalta kuivalla asfaltilla ykkösvaihteella ja välittömästi kaasunpainalluksesta tarjoaa perää rinnalle, oikein reilusti sai kääntää hanaa pienemmälle, että alkoi pitoja löytymään. Tätä on nyt tässä pari päivää yritetty toistaa, jopa samassa paikassakin ja ei puhettakaan, ei lankkaa, ei sitten niin millään märälläkään, siispä kai tässä vehkeessä jotakin piilevää potentiaalia tosiaan on. Nyt täytyy enää keksiä millä se kastunut ruuti kuivatetaan. Tuossa öljynvaihdon yhteydessä käytellessä kyllä selvästi kuuli, ettei ihan kaikilla käy, joku pytty on ainakin osittain lomatunnelmissa. En nyt tällä kertaa niin tullut huomiota kiinnittäneeksi, mutta vitosen tai kutosen tulpanjohto tässä on välillä ihan paljaalla korvalla kuultavasti lyönyt maihin eikä se edelleen pelissä oleva halkinainen jakajankansikaan varmaan asiaa juuri auta.

Mutta siltikin mietityttää tuo pakopuoli, että jos vaimentimessa helisee sisuskalut irrallaan ja välillä tukkii virtausta; on nimittäin nuo pörinät nykyään melko kovat noin niinkuin vakioputkeksi.
