Magge— mersut ja muut romut.
Mersuun vaihdettu moottoriöljyt, suodatin ja ABS-kehä taakse oikealle. Kehän vaihto oli aika simppeli mutta työläs verraten kehän hintaan
Hommahan meni niin että tukivarret irti poislukien alatukivarsi, sitten vetarin mutteri irti ja ulkopää käteen. Vanha kehä naputtelemalla irti (josta oli puolet hävinny) vetarin puhdistus huolellisesti ja sen jälkeen tympein osuus eli uuden kehän asennus. Kehä suunnilleen hollille ja painoin sen sitten kaapelin vedonpoistonipalla syvemälle ja vasaran puisella päällä sievästi koputtelin perille asti. Aikaa meni parituntia, työkaluja tarvi: 18mm räikkälenkki, 18mm hylsy , 32mm 12-kulmainen hylsy, xzn hylsy olikohan 15 kooltaan, vasara, pulttikone ja joku millä saa kehän painettua paikalleen.
Mittarissa muistaakseni 272tkm
Hommahan meni niin että tukivarret irti poislukien alatukivarsi, sitten vetarin mutteri irti ja ulkopää käteen. Vanha kehä naputtelemalla irti (josta oli puolet hävinny) vetarin puhdistus huolellisesti ja sen jälkeen tympein osuus eli uuden kehän asennus. Kehä suunnilleen hollille ja painoin sen sitten kaapelin vedonpoistonipalla syvemälle ja vasaran puisella päällä sievästi koputtelin perille asti. Aikaa meni parituntia, työkaluja tarvi: 18mm räikkälenkki, 18mm hylsy , 32mm 12-kulmainen hylsy, xzn hylsy olikohan 15 kooltaan, vasara, pulttikone ja joku millä saa kehän painettua paikalleen.
Mittarissa muistaakseni 272tkm
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Mersuun vaihettu ykkösen suutinrikka. Muuten menee hyvin mutta meteli ajaessa jäätävä, alla ylikoon 20” renkaat tarkoitus olisi nyt laittaa alkuperäisille 18” amg vanteille HILJAISET renkaat, jos jollakin on kokemusta niin voi kertoa!
Jeeppiki ottanu vähän muutosta, tässä vakiona.
Sitten väsähtäneiden jousien tilalle nissan pathfinderin kuolleet vieterit jonka jälkeen ajo-omituisuudet muuttuivat levelille 2 koska ulosjoustot loppuivat
Pienen nostamisen jälkeen meni kardaanista CV-nivel paskaksi ja tilalle ristikkomalli
Tämän jälkeen tilasin myös 4” korottavan roughcountryn alustan ja erikseen vielä säädettävät takatukivarret. Odotellessa niitä tilasin myös kingäbistä jääneille renkaille jeeppiin sopivat vanteet ja niitä kokeilemaan
Rälläköidä täytyi että edes kääntyivät.
Tosiaan vinssinkin laitoin välissä jossain ja sillehän täytyi tehdä peti puskurin sisään.
Vinssi myös petti ensimmäisessä vedossa.. en tiedä mikä meni ku ei tohi takuu vehettä aukassa ennen myyjän vastinetta.
Lisää tilaa täytys tehdä renkaille mutta pitää odottaa se uusi alusta että saa sitten tehtyä kerralla oikean kokoiset kaaret. Muutoskatsastuskin pitäisi onnistua näille 33x12.5r15 renkaille, vakio 245/65r17 + 77mm on 827mm ja tuo 33” on 826mm
Jeeppiki ottanu vähän muutosta, tässä vakiona.
Sitten väsähtäneiden jousien tilalle nissan pathfinderin kuolleet vieterit jonka jälkeen ajo-omituisuudet muuttuivat levelille 2 koska ulosjoustot loppuivat
Pienen nostamisen jälkeen meni kardaanista CV-nivel paskaksi ja tilalle ristikkomalli
Tämän jälkeen tilasin myös 4” korottavan roughcountryn alustan ja erikseen vielä säädettävät takatukivarret. Odotellessa niitä tilasin myös kingäbistä jääneille renkaille jeeppiin sopivat vanteet ja niitä kokeilemaan
Rälläköidä täytyi että edes kääntyivät.
Tosiaan vinssinkin laitoin välissä jossain ja sillehän täytyi tehdä peti puskurin sisään.
Vinssi myös petti ensimmäisessä vedossa.. en tiedä mikä meni ku ei tohi takuu vehettä aukassa ennen myyjän vastinetta.
Lisää tilaa täytys tehdä renkaille mutta pitää odottaa se uusi alusta että saa sitten tehtyä kerralla oikean kokoiset kaaret. Muutoskatsastuskin pitäisi onnistua näille 33x12.5r15 renkaille, vakio 245/65r17 + 77mm on 827mm ja tuo 33” on 826mm
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Noniin mersuun laitoin uuden laturin, 240euroa ja vanha takaisin. Vaihtaminen oli ahdasta mutta nyt toimii.
Laitoin kaverille letkulämmittimen autoon ja sain siltä palkaksi saabin. 9-5 2.0t vuosimallia 2000. 2015 viimeksi leimattu ja iskarin vaihdolla sai uuen leiman siihen.
Jeeppiä on vähän laiteltu alustan osalta. Nyt siinä on rough countryn 4” korottava alusta ja lisäksi takanakin säädettävät alatukivarret. Mukavan joustava siitä tuli.
Vähän tullu käytyä ajelemassakin.
Tuli tuossa sprintteriki ostettua. Perinteisesti kun halvalla sai nii oli pakko.
310d -98 1+6 kuorkki. Ostin viallisena. Kävi tosi nihkeästi noin 500rpm eikä tiennyt kaasunpainamisesta mitään. Sammuttimen johtosarja häröilee.
Laitoin kaverille letkulämmittimen autoon ja sain siltä palkaksi saabin. 9-5 2.0t vuosimallia 2000. 2015 viimeksi leimattu ja iskarin vaihdolla sai uuen leiman siihen.
Jeeppiä on vähän laiteltu alustan osalta. Nyt siinä on rough countryn 4” korottava alusta ja lisäksi takanakin säädettävät alatukivarret. Mukavan joustava siitä tuli.
Vähän tullu käytyä ajelemassakin.
Tuli tuossa sprintteriki ostettua. Perinteisesti kun halvalla sai nii oli pakko.
310d -98 1+6 kuorkki. Ostin viallisena. Kävi tosi nihkeästi noin 500rpm eikä tiennyt kaasunpainamisesta mitään. Sammuttimen johtosarja häröilee.
Viimeksi muokannut Magge--, 22.10.2024 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Valkea mersu meni tänään jälleen kerran vikatilaan poltonaikaisen poljennan vuoksi. Tässä yhteydessä huomasin että vetää aivan täysin erilailla verrattuna ei vikatilaan, siis aivan kuin eri autossa olisi ollut. Johtuneeko tämä pöntöstä??? täytyy kuitenkin suolistaa se pian.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Mulla myös tuo hitupöntön poltto käynnistyy varsin usein ja auto on tuntumaltaan aivan erilainen.
Ihan mielenkiinnosta olen pitänyt torqueta luurissa päällä niin sillä näkee dpf lämmöistä koska poltto on päällä. (100-200km välein)
Saakohan tuota pönttöä tyhjäksi ilman että leikkaa sitä auki?
Ex volvossa onnstui kolluuttaa putkien kautta tyhjäksi niin itte pönttöön ei jäänyt mitään jälkiä siitä että sitä olisi tyhjennetty.
Ihan mielenkiinnosta olen pitänyt torqueta luurissa päällä niin sillä näkee dpf lämmöistä koska poltto on päällä. (100-200km välein)
Saakohan tuota pönttöä tyhjäksi ilman että leikkaa sitä auki?
Ex volvossa onnstui kolluuttaa putkien kautta tyhjäksi niin itte pönttöön ei jäänyt mitään jälkiä siitä että sitä olisi tyhjennetty.
Onko sinun auto ohjelmoitu, miten käyttäytyy polton aikana onko vetoja enemmän? Tuo minun auto tekee niin että kun poltto käynnistyy ja sitten polkasee reilummin niin menee sellaiseen vikatilaan ettei vaihteisto enään pelaa oikein, ei anna esimerkiksi kaasua polkemalla pienempää pykälää ja vaihtaa tosi aikaisin ison pykälän päälle, mutta käsin pykältämällä pelaa ja silloin tuntuu niinkuin olisi ne luvatut hevosvoimat ja nyyttönit käytössä.Mika.T kirjoitti:Mulla myös tuo hitupöntön poltto käynnistyy varsin usein ja auto on tuntumaltaan aivan erilainen.
Ihan mielenkiinnosta olen pitänyt torqueta luurissa päällä niin sillä näkee dpf lämmöistä koska poltto on päällä. (100-200km välein)
Saakohan tuota pönttöä tyhjäksi ilman että leikkaa sitä auki?
Ex volvossa onnstui kolluuttaa putkien kautta tyhjäksi niin itte pönttöön ei jäänyt mitään jälkiä siitä että sitä olisi tyhjennetty.
Mulla tekee kans tiuhaan, varsinkin jos on pitänyt kaasua pohjassa yhtäjaksoisesti 20sekunttia niin on varma poltto. Ennen ohjelmointia poltto tapahtui noin 400km välein.
On kyllä sen näköinen pötkylä ettei varmaan täysin tyhjäksi saa ilman leikkaamista.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Minusta tuo minun vehe on vakio, tosin mistäpä sen tietää kun ei ole juuri muita 350siä tullu vedätettyä.
Polton aikana mulla on hieman alkukankeutta joka toiminnossa eikä vetoja vaikuttaisi olevan niin hyvin kuin normaalitilanteessa.
Vaihteiston ja kaasuvasteen viive on aivan järetön kun poltto on päällä.
Normaalisti kaasu kuitenkin reagoi samalla sekunnilla.
Polton aikana mulla on hieman alkukankeutta joka toiminnossa eikä vetoja vaikuttaisi olevan niin hyvin kuin normaalitilanteessa.
Vaihteiston ja kaasuvasteen viive on aivan järetön kun poltto on päällä.
Normaalisti kaasu kuitenkin reagoi samalla sekunnilla.
Täällä kanssa nykyinen 350 4matic poltteli pönttöä tiuhaan, korjaantui uudella eropaineanturilla ja termarilla (talvella ei nostanut kunnolla lämpöjä). Itse olen miettinyt että pesettäisi tuon pöntön tai viimekädessä tyhjennys. Usein kun juuri pääsemässä työpaikan parkkihalliin (120km motaria), niin poltto lähtee päälle mikä alkaa tympiä. Oma menossa softaukseen ja pitäisi miettiä tuota pöntön tilannetta kun fintrubon tekemä ahdinkin menossa paikoilleen..
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Joo se poltto jotenkin sekottaa vakioautonkin toiminnot.Mika.T kirjoitti:Minusta tuo minun vehe on vakio, tosin mistäpä sen tietää kun ei ole juuri muita 350siä tullu vedätettyä.
Polton aikana mulla on hieman alkukankeutta joka toiminnossa eikä vetoja vaikuttaisi olevan niin hyvin kuin normaalitilanteessa.
Vaihteiston ja kaasuvasteen viive on aivan järetön kun poltto on päällä.
Normaalisti kaasu kuitenkin reagoi samalla sekunnilla.
Tuo polttomodin ajoitus on juurikin yks tympein juttu, monestikin kun ajelee maantietä pitkän siivun nii ei varmaan polta mutta sitten kun vauhti laskee alle 80kmh niin poltto alkaa ja useimmiten myös keskeytyy tulevan pysähtymisen vuoksi...nix0n kirjoitti:Täällä kanssa nykyinen 350 4matic poltteli pönttöä tiuhaan, korjaantui uudella eropaineanturilla ja termarilla (talvella ei nostanut kunnolla lämpöjä). Itse olen miettinyt että pesettäisi tuon pöntön tai viimekädessä tyhjennys. Usein kun juuri pääsemässä työpaikan parkkihalliin (120km motaria), niin poltto lähtee päälle mikä alkaa tympiä. Oma menossa softaukseen ja pitäisi miettiä tuota pöntön tilannetta kun fintrubon tekemä ahdinkin menossa paikoilleen..
Turbo homma kiinnostaa, onko muokattu jotaki billettisiipiä sinne vai mitä? Minkälaisia tehotavoitteita?
Viimeksi muokannut Magge--, 17.6.2022 3:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Juu tuo polton ajoitus on todella ärsyttävä ja keskeytyy itsella todella usein kun parkkihallissa viitsi jurnuttaa. Turboon tuli tosiaan 6+6 lapanen billetti jne ja tuotto riittää sinne 380 muistaakseni. Tehotavoite siinä 330-350 välillä. Lisäksi keulalle tulee 550x180x65 cooleri.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Tuo turbon teetätys ollut itselläkin mielessä mutta ollu näitä kaikenlaisia muita projekteja nii ei ole ollut aikaa tuolle käyttöautolle. Kunhan saat paketin kasaan nii kerrohan kokemuksia !nix0n kirjoitti:Juu tuo polton ajoitus on todella ärsyttävä ja keskeytyy itsella todella usein kun parkkihallissa viitsi jurnuttaa. Turboon tuli tosiaan 6+6 lapanen billetti jne ja tuotto riittää sinne 380 muistaakseni. Tehotavoite siinä 330-350 välillä. Lisäksi keulalle tulee 550x180x65 cooleri.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Omakin auto alkaa kuulostaa teinikorollalta polton aikana, vaihteisto toimii miten sattuu, haisee, flekti huutaa ja kierrokset tyhjäkäynnillä 900rpm normaalin 700 sijasta.xin811 kirjoitti:Mun auto tekee niin että ääni muuttuu (ellen sitten kuvittele) miehekkäämmäksi mörinäksi ja ajaa 80-100 vauhdissa pienemmällä vaihteella eikä vaihda suurempaa rattiläpyskästäkään. Suorituskyvyssä en oo huomannu mitään mutta olettaisin että poltto on päällä kun ajaa matkavauhtia vitosella.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Paketti alkaa olla kasassa ja dpf pöntöllekin tuli kunnon pesut, niin ei tukkiudu enää. Mukavasti tuo alkoi kulkemaan, mitä ehtinyt ajella. 4bar mappi pitäisi vielä vaihdella ja käydä sitten Jyväskylässä Hannun luona. Tehot on nyt +300/730NmMagge-- kirjoitti:Tuo turbon teetätys ollut itselläkin mielessä mutta ollu näitä kaikenlaisia muita projekteja nii ei ole ollut aikaa tuolle käyttöautolle. Kunhan saat paketin kasaan nii kerrohan kokemuksia !nix0n kirjoitti:Juu tuo polton ajoitus on todella ärsyttävä ja keskeytyy itsella todella usein kun parkkihallissa viitsi jurnuttaa. Turboon tuli tosiaan 6+6 lapanen billetti jne ja tuotto riittää sinne 380 muistaakseni. Tehotavoite siinä 330-350 välillä. Lisäksi keulalle tulee 550x180x65 cooleri.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Kuulostaa hyvältä! Oliko pönttö tukossa vai oliko ”pesu” eli kamaa vähemmäksi?nix0n kirjoitti:
Paketti alkaa olla kasassa ja dpf pöntöllekin tuli kunnon pesut, niin ei tukkiudu enää. Mukavasti tuo alkoi kulkemaan, mitä ehtinyt ajella. 4bar mappi pitäisi vielä vaihdella ja käydä sitten Jyväskylässä Hannun luona. Tehot on nyt +300/730Nm
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Roskapöntöstä vedot kateissa alakierroksilta. Jossaki 3000rpm jälkeen alkaa ahtamaan eikä siis rajoita kierroksia. Onko kokemuksia tälläisestä vian aiheuttajasta? Vikakoodia ei antanu ajelulla.
Tarkkailin tuota näyttöä ajaessa, ennakonsäädin seuraa hyvin tavotearvoa. Tuo imusarjan paine nousee 1360mbarin paikkeille täyskaasulla noin 3000rpm kohdalla ja syöttöä näyttää maksimissaan 36me..
Tarkkailin tuota näyttöä ajaessa, ennakonsäädin seuraa hyvin tavotearvoa. Tuo imusarjan paine nousee 1360mbarin paikkeille täyskaasulla noin 3000rpm kohdalla ja syöttöä näyttää maksimissaan 36me..
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Vastapaine alkoi olla melkoinen eli pönttö oli tukkeessa. Wurthin pesuaineella ei saanut kuin hetken helpoituksen eikä pakkopoltostakaan apua ollut. Varmaankin alkuun rikkinäinen termari, mikä uusittu ja väljä ahdin tehnyt tehtävänsä pöntölleMagge-- kirjoitti:Kuulostaa hyvältä! Oliko pönttö tukossa vai oliko ”pesu” eli kamaa vähemmäksi?nix0n kirjoitti:
Paketti alkaa olla kasassa ja dpf pöntöllekin tuli kunnon pesut, niin ei tukkiudu enää. Mukavasti tuo alkoi kulkemaan, mitä ehtinyt ajella. 4bar mappi pitäisi vielä vaihdella ja käydä sitten Jyväskylässä Hannun luona. Tehot on nyt +300/730Nm
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Aiheuttajasta ei ole hajua, mutta kokemusta on vastaavasta oireesta.Magge-- kirjoitti:Roskapöntöstä vedot kateissa alakierroksilta. Jossaki 3000rpm jälkeen alkaa ahtamaan eikä siis rajoita kierroksia. Onko kokemuksia tälläisestä vian aiheuttajasta? Vikakoodia ei antanu ajelulla.
Kyseessä oli tosin pösö expert kaksilitraisella hdi moottorilla.
Oli täysin hengetön alle 3000 kierroksen ja sen jälkeen veti jopa paremmin kuin toimiessaan.
Homma ratkesi siihen, kun kiertokanki kurkkasi lohkon kyljestä ja liikkuvat levisivät pitkin kymppitietä
Käyttökelpoista taisi jäädä laturi ja korkeapainepumppu
Joo, voisin kuvitella itsellänikin olevan samanlaisen tilanteen siellä pöntössä kun nyt tuntuu virkeimmältä polton aikaan ja varsinkin sopivassa vikatilassa vetoja paljon enemmän kuin normaalitilanteessa.. Talvella ongelma ei ole niin häiritsevä kun kaasupohjassa vetoja ei tule samanlailla kuin kesällä koska ei ole pitoja että moottorilla olisi vastusta.nix0n kirjoitti:
Vastapaine alkoi olla melkoinen eli pönttö oli tukkeessa. Wurthin pesuaineella ei saanut kuin hetken helpoituksen eikä pakkopoltostakaan apua ollut. Varmaankin alkuun rikkinäinen termari, mikä uusittu ja väljä ahdin tehnyt tehtävänsä pöntölle
Pitäis ottaa itteä niskasta kiinni ja antaa aikaa tuolle käyttiksellekki joskus..
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Jaha tuskin tässä enää osat karkailee kun vähän toista miljoonaa menty nii pian ikävä tullee osalla toistaLeemu kirjoitti:Aiheuttajasta ei ole hajua, mutta kokemusta on vastaavasta oireesta.Magge-- kirjoitti:Roskapöntöstä vedot kateissa alakierroksilta. Jossaki 3000rpm jälkeen alkaa ahtamaan eikä siis rajoita kierroksia. Onko kokemuksia tälläisestä vian aiheuttajasta? Vikakoodia ei antanu ajelulla.
Kyseessä oli tosin pösö expert kaksilitraisella hdi moottorilla.
Oli täysin hengetön alle 3000 kierroksen ja sen jälkeen veti jopa paremmin kuin toimiessaan.
Homma ratkesi siihen, kun kiertokanki kurkkasi lohkon kyljestä ja liikkuvat levisivät pitkin kymppitietä
Käyttökelpoista taisi jäädä laturi ja korkeapainepumppu
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Sarjassamme pakko kokeilla tuli tilanne että piti rakentaa sprintteriin evrymodi.
Evry itessään sisältää kytkimen, 150ohmin vastuksen ja 1kohmin potenttiometrin. Minimissään vastus on mitattuna noin 190ohmia johtojen päistä, tämä kytkettiin pumpun 2 ja 3 johtimiin. En ois uskonu että ihan nuin raju vaikutus on tähän mutta niin vain oli, vastukset minimillä ei juuri puske mustaa mutta vetoja on todella hyvin ainaki verrattuna entiseen. Rekkojen ohitus sujuu sutjakkaasti ja pito ongelmia on lumikelillä aika paljon vaikka kelkka peräkontissa. Vertauskuva tähän olkoon se että ennen suti kiihdyttäessä kakkos vaihteella, evry päällä maksimeilla sutii joka vaihteella ja siis renkaat eikä kytkin..
Evry itessään sisältää kytkimen, 150ohmin vastuksen ja 1kohmin potenttiometrin. Minimissään vastus on mitattuna noin 190ohmia johtojen päistä, tämä kytkettiin pumpun 2 ja 3 johtimiin. En ois uskonu että ihan nuin raju vaikutus on tähän mutta niin vain oli, vastukset minimillä ei juuri puske mustaa mutta vetoja on todella hyvin ainaki verrattuna entiseen. Rekkojen ohitus sujuu sutjakkaasti ja pito ongelmia on lumikelillä aika paljon vaikka kelkka peräkontissa. Vertauskuva tähän olkoon se että ennen suti kiihdyttäessä kakkos vaihteella, evry päällä maksimeilla sutii joka vaihteella ja siis renkaat eikä kytkin..
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Se on odotettavissa kyllä mutta mekaaniset osat helppo vaihtaa. 606 ahdin ois hakusessa juurikin ja jos löytyy semmonen ehjä nii voipi tarjota.Mika.T kirjoitti:Kesällä sitten korkkaa kaksoismassa. Se ei juuri väännön lisäystä kestä.
270cdi vaihtis ja kytkin paketti ja 606sen fööni niin ihan kiva kampe laukottaa menemään.
Jännä tämä homma, ainaku hommaa näitä euron romuja nii niillä pittää sitte ajaa ja ns käyttöauto seisoo. Nyttekki farmari seissy pariviikkoa kun vain sprintterillä kulkenu jokapaikkaan
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Maticista nakkasin menemään sen nooan aikasen striker 560 ledpaneelin ja asettelin tilalle genesis kasisatasen, ensin ku paketin avasin niin näytti että ei tuu mahtumaan mutta niin se sinne meni ja on ”hiukan” eri maailmasta kuin tuo vanha striker. Samalla vaihdoin kulmavalot joita herjannu jo kauan.
Viimeksi muokannut Magge--, 22.10.2024 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Rumalla rintterillä on ajettu semmonen 5000km katastuksen jälkeen, toki se ei tunnu kun miljoona ja kohta 400tkm täynnä. Kulutus on mielestäni positiivinen yllätys, 10.4-13l/100km tuolla välillä se liikkuu. Liikenteen tukkona ei tosiaan oo oltu, eikä tulla olemaan.
Kärry hidastaa ohituksia mutta evryt päällä pääsee nopeammin ohi entä työpaikan 519 -19 rintterillä ilman kärryä.
Kuormaa ollu 1-7ihmistä + kelkka + kärry missä kelkka. Yksi kelkka ollu kontissa kokoajan että pääsee liikkeelle.
Kuvia erittäin rumasta rintteristä ja sen töistä.
Kärry hidastaa ohituksia mutta evryt päällä pääsee nopeammin ohi entä työpaikan 519 -19 rintterillä ilman kärryä.
Kuormaa ollu 1-7ihmistä + kelkka + kärry missä kelkka. Yksi kelkka ollu kontissa kokoajan että pääsee liikkeelle.
Kuvia erittäin rumasta rintteristä ja sen töistä.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Kulutusta voi ihmetellä näissä liitereissä. Mitä työn puolesta ajan rintterillä niin kulutus liikkuu 10.5-15ltr/100km. Tuohon viiteentoista litraan pitää aurata jo tietä maitoautolle. Paikkaluku työautoissa 17-22 jos oikein muistan. Painoa tulee jo sisustan rakenteista.
Kelirikko näyttää monestako tulee iskunvaimentajat edestä läpi. Heikko kohta painoon nähden tuo yläpään kiinnitys. Eikä niitä edes tahallaan rikota. Tiet kun on kyläteitä.
Kelirikko näyttää monestako tulee iskunvaimentajat edestä läpi. Heikko kohta painoon nähden tuo yläpään kiinnitys. Eikä niitä edes tahallaan rikota. Tiet kun on kyläteitä.