Tuokin p*ska oli auki jos oli, eli ei silloin kun minä kävinSäästyneellä viitosella ostan lehmäkiskalta pehmiksen

Koodi: Valitse kaikki
x * (1 - 0,8) = 231,49 -> x = 231,49 / 0,2 = 1157,45
x * (1 - 0,4) = 957,85 -> x = 957,85 / 0,6 = 1596,42
Tämä onkin ihme juttu kun asiakkaat on erittäin eriarvoisessa asemassa. Hinnat ovat piilossa ja tapauskohtaisia.dealer kirjoitti:Ifistä soittelivat ja kyselivät miten vakuutukset.
erroin että kunnossa on, no heillä kuulemma olisi nyt hyviä tarjouksia vakuutuksista.
Sanoin että okei, tarkista paljonko minulla on bonuksia liikennevakuutuksessa ?
Kuulemma "viittä vaille täydet" eli "tosi hienosti".
Kerroin että siinä tapauksessa ei tarvitse tehdä minkäänlaista tarjousta, kun kaikissa muissa yhtiöissä on täydet bonukset mutta teillä edelleen alemmat.
Seliseli, johon kerroin että nämä jutut on juteltu jo, sähköpostiviesti missä onnitellaan loistokuskiudesta ja bonusten pysymisestä on tallella, soitelkaa vasta sitten kun lakkaatte valehtelemasta asiakkaille. Mainitsin toki soittajalle vielä etten häntä syytä mistään eikä hän ole mitään väärää tietoa puhelun aikana minulle antanut, vika on vakuutusyhtiössä.
----------------------------
Juniori ostattelee vanhaa mersua.
Liikennevakuutuksen hinnat vanhalle dieselille nettilaskureilla 957-1611 euroa / vuosi.
Pieni laskutehtävä:
- Liikennevakuutus minulle 231,49 euroa bonusten ollessa 80%
- Liikennevakuutus pojalle 957,85 euroa bonusten ollessa 40%
Sama auto, sama vakuutuksenottajan osoite.
Paljonko kyseisen auton liikennevakuutuksen lähtöhinta siis on
Tariffiin tosiaan taitaa vaikuttaa kuljettajan ikä, postinumero ja mahdolliset muutkin asiat. Liikennevakuutuksesta korvattujen vahinkojen vahinkohistoria seuraa mukana, kun yhtiötä vaihtaa ja yhtiökohtaisesti tulkitsevat miten tuo vaikuttaa muodostuvan "bonuksen" määrään. Bonus ei enää seuraa yhtiöstä toiseen, vaan se lasketaan joka yhtiössä erikseen. Tuo tietysti tuo oman haasteensa vakuutusten hintojen vertailuun. Todellisuudessa kuitenkin vain viivan alle jäävällä summalla lienee merkitystä.Roisto kirjoitti:Eikö ennenkin hinnoissa ollut eroa kuskin iästä riippuen? Toki laskureissa olisi hyvä mainita, mistä lähtöhinnasta alennuksia annetaan. Noissahan on vielä veroja sun muita, joista ei anneta boonusta.
t.
Risto
Nyt vakuutusta 300D -90:lle.liikennevakuutus 300D -91 hintaan 173 euroa / vuosi.
On nämä kyllä. Yhtään ei voi tietää mistä millekin autolle edullisinta...Nyt vakuutusta 300D -90:lle.
Liikennevakuutus, minun bonukset:
- Pohjantähti 182 euroa
- Turva 184 euroa
- Lähitapiola 184 euroa
- Fennia 208 euroa
- Pohjola 224 euroa
- POP 525 euroa
- IF 665 euroa
No ei, mutta eilenhän tuo jo jätti välilledealer toissapäivänä kirjoitti:Autopalveluvakuutus ei sisälly POPissa kun auto on yli 20-vuotias, mutta se ei tässä tapauksessa ole olennainen pointti
No, oisiko sillä ollut merkitystä. Varmaan isompi työ käyttää vakuutusta kun tökätä vara akku ja hoitaa homma itse kuten tapahtuidealer kirjoitti:No ei, mutta eilenhän tuo jo jätti välilledealer toissapäivänä kirjoitti:Autopalveluvakuutus ei sisälly POPissa kun auto on yli 20-vuotias, mutta se ei tässä tapauksessa ole olennainen pointti
Laturista hiili loppu. Onneksi matkaa kotiin vain 35 kilometriä, vein vara-akun ja sen turvin ajeltiin kotiin.
Kyselin eri yhtiöistä minkä hintaisia vakuutuksia heillä tarjotaan jos tällainen 300D museorekisteröitäisiin.dealer aiemmin kirjoitti:Nyt vakuutusta 300D -90:lle.
Liikennevakuutus, minun bonukset:
- Pohjantähti 182 euroa
- Turva 184 euroa
- Lähitapiola 184 euroa
- Fennia 208 euroa
- Pohjola 224 euroa
- POP 525 euroa
- IF 665 euroa
Listaa katsoessa taas kerran ihmetyttää, miten käyttövoimaveron suuruutta kysellään usein pitkin nettiä jo ennen auton hankkimista mutta sitten otetaan autolle vakuutus yhtiöstä "jota on aina käytetty", "jossa muutkin vakuutukset on ja saa siksi alennusta" tai jossa on "tuttu vakuutusmyyjä".
Pohjola myöntää vain liikennevakuutuksen koska auto on vanha, myöskään Turva ja Fennia eivät myönnä vapaaehtoisia vakuutuksia.
POP-vakuutuksessa osakasko maksaisi vain noin 50 euroa, josta ei tietenkään ole iloa kun liikennevakuutuksen hinta on lähes kolminkertainen.
Pohjantähti ilmoittaa että vapaaehtoinen vakuutus vaatii heidän hyväksynnän, mutta laskurista näkee kuitenkin hinnat kaikille vakuutuksille.
Siellä täyskasko maksaisi noin 310 euroa eli koko paketti jäisi halvemmaksi kuin IFillä pelkkä liikennevakuutus.
Otin vakuutuksen Pohjantähdestä, koska siellä myös osakasko oli kohtuuhintainen (174 euroa minun valinnoilla) ja tykkään siitä että se on suoraan räätälöitävissä sellaiseksi kuin itse haluaa
josta hyväksynnästä ei saanut mitään tietoa, minkäänlaista vakuutusta tai tietoa ei minun asiakassivuillani näkynyt vielä noin viikon kuluttua ja viestiin vastaaminen kesti 5 päivää:Pohjantähti ilmoittaa että vapaaehtoinen vakuutus vaatii heidän hyväksynnän
Soittaa voi, ja kertaalleen yritin kunnes puolen tunnin jonotuksen jälkeen kyllästyin. Puhelinnumeroiden yhteydessä ei ole minkäänlaista tietoa puheluiden hinnoista, mutta kun aikansa selaa Pohjantähden sivuja löytää tietoa:Pyrimme vastaamaan vuorokauden sisällä. Kiireellisissä asioissa voit myös soittaa meille.
Asiakaspalvelun numerot ovat siis näitä "muita" maksullisia. Puolen tunnin jonotuksesta kilahti viitonen Pohjantähdelle.Muihin puhelinnumeroihin soitettaessa (sisältyy alv 24%) 8,35 snt / puhelu + 16,69 snt / min
Myös jonottaminen näihin puhelinnumeroihin on maksullista.
Minulla tämä "pidemmälle" ajattelu näkyy niin, että joskus noin 25 vuotta sitten vaihdoin kotivakuutuksen silloisesta Tapiolasta Pohjolaan jossa se on edelleen, samassa paketissa on myös tapaturmavakuutuksia.Yritän näissä asioissa ajatella hieman pidemmälle kuin vaan vakuutuksen vuosimaksuun.