w220 s500 moni"vamma" sähkövikoja
Noniin, nyt meni akku tyhjäksi.
Jokin syö virtaa mutta testerillä ei oikeastaan siitä tule ilmoitusta.
Ainoat viat on oviohjainlaitteen irroittamisen takia siihen yhteydensaaminen ja takaluukun sisätilakytkimen aikarajan ylitys.
Takaluukusta pullahti siitä kääntyvästä kromikahvasta tiiviste puoliksi irti ja se jää osittain väliin jos ei asettele sitä luukkua sulkiessa. Pientä suhinaakin välillä sieltä kuuluu.
Tuo nyt tuli ensin mieleen. Josko lukko jää puolittaiseen asentoon tms ja auto ei sitten nukahda kokonaan, vaikka meneekin kaikki lukkoon kyllä.
No, mites tuon testaa - siis nukahtaako auto?
Airmatikkihan on elänyt omaa elämäänsä jo pitkät ajat - nousee ja laskee lukituksen jälkeen tai ylipäätään ajon jälkeen tyyliin täysin ylös ja siitä täysin alas. Siinäkin mielessä auton nukkumisasia olisi hyvä selvitellä.
Jokin syö virtaa mutta testerillä ei oikeastaan siitä tule ilmoitusta.
Ainoat viat on oviohjainlaitteen irroittamisen takia siihen yhteydensaaminen ja takaluukun sisätilakytkimen aikarajan ylitys.
Takaluukusta pullahti siitä kääntyvästä kromikahvasta tiiviste puoliksi irti ja se jää osittain väliin jos ei asettele sitä luukkua sulkiessa. Pientä suhinaakin välillä sieltä kuuluu.
Tuo nyt tuli ensin mieleen. Josko lukko jää puolittaiseen asentoon tms ja auto ei sitten nukahda kokonaan, vaikka meneekin kaikki lukkoon kyllä.
No, mites tuon testaa - siis nukahtaako auto?
Airmatikkihan on elänyt omaa elämäänsä jo pitkät ajat - nousee ja laskee lukituksen jälkeen tai ylipäätään ajon jälkeen tyyliin täysin ylös ja siitä täysin alas. Siinäkin mielessä auton nukkumisasia olisi hyvä selvitellä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Juu, kokeilin pihtimittarilla ihan siitä akun maakaapelista. Bilteman mittari varmaan 15v vanha. Ei ole testattu/kalibroitu mitenkään ikinä, mutta kokeilin 55W H7 polttimolla niin sain noin 4-7 A virtoja. Outoa että heitteli noin. Jos kävi 7A kohilla niin sit nollaus pompsahti 1.5A eli kaiketi se esitti n 4-5.5 A sille mikä on suunnilleen oikealla alueella.dealer kirjoitti:Olipa hyvä kysymys, tuo nukahtamisen testaaminen. Sanoisin ettei mitenkään muuten kuin pihtimittarilla selvitellä missä kuluttaja on ja siitä edelleen päätellä syitä...
Sain moottorin sammuttamisen jälkeen 5A kulutuksen joka laski pikkuhiljaa 3.4 A. Eipä siinä viitsinyt kovin pitkään seisoksia ulkona nukahtamista odottamassa. Peräluukussahan palaa luukku auki kolme arviolta 5W poltinta joista n 1.2A tulisi vähennystä. Eli jonnekkin menee 2.2A silti.
Pitänee testata paremmalla ajalla miten käy jos odottelee vartin pari. Kontin valotkin voi toki sammuttaa laittamalla lukkoon feikkipalan että luulee kontin olevan kiinni.
Ostin sitten elämäni ensimmäisen bilteman akun. 100Ah 149eur 4v takuulla. Motonetin exidessä 2v takuu ja sama hinta niin ajattelin kokeilla.
En kuitenkaan saanut volvo penta tarraa akun mukana jonka olisi voinut liimata tähden päälle.
Olisihan se hyvä jos starissa olisi virtamittaustesti joka kävisi koko kotteron läpi. Ehkä se olisi liian helppoa...
Voihan tonne luukkuun pistää kännykän kuvaamaan taskulampun kanssa virtamittaria
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Näin sivukomenttina ne avonaisen kontin valot kuuluisi sammua jossain 5-10min kohilla (en ole mitannut aikaa) ja ainakin minulla koko auto nukahtaa samoihin aikoihin...tai ei ainakaan mitkään laitteet jää pitämään niitä ”ininöitä” ym. ääniä mitä hereillä ollessaan kuuluu
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Yksittäisen CAN-väylän lepotilan näkee yleismittarilla. En usko että W220:ssä olisi vielä partial wakeup'ia jossa voidaan yksittäinen CAN-purkki kerrallaan herättää eli joko kaikki kyseisessä väylässä hereillä tai kaikki levossa (tai menossa lepoon lyhyen ajan sisällä).
Saattaahan viallinen levossakin oleva ohjainlaite tai siihen kytketty anturi/aktuaattori kuluttaa virtaa eli ei se lepotilankaan tunnistaminen aina auta.
Saattaahan viallinen levossakin oleva ohjainlaite tai siihen kytketty anturi/aktuaattori kuluttaa virtaa eli ei se lepotilankaan tunnistaminen aina auta.
Pieleen meni testi....
Laitoin pihtivirtamittarin akun johtoon ja taskulampun ja kännykän kuvaamaan....
No, se selvis että takaluukussa valot sammuu kun pistää kontin kiinni. Sit kuvas alussa 3.2A kun luukku auki... Luukku kiinni ja pimeetä niin ei näkynyt kun ampeerien kohdalla kakkonen eli 2.x A lamppu osoitti sen verran huonosti. Sit loppui valo 2.5 minuutin kohdalla ja jossain vaiheessa oli mittarikin hyytynyt. Turhaan kuvasin 48 minuuttia Eli jokapaikassa paitsi kännykässä virta loppuu näemmä
No, latailen lampun NiMH akut ja mittariin NiMH neppariakun ja uus yritys huomenna.
Tänään auto käynnistynyt normaalisti koko päivän ajoissa. Uusi akku täyteen ladattuna oottelemassa varuilta.
Tosiaan jotain 50-100mAh pitäis nukahtaneena ottaa nettikuuklauksen mukaan.
Laitoin pihtivirtamittarin akun johtoon ja taskulampun ja kännykän kuvaamaan....
No, se selvis että takaluukussa valot sammuu kun pistää kontin kiinni. Sit kuvas alussa 3.2A kun luukku auki... Luukku kiinni ja pimeetä niin ei näkynyt kun ampeerien kohdalla kakkonen eli 2.x A lamppu osoitti sen verran huonosti. Sit loppui valo 2.5 minuutin kohdalla ja jossain vaiheessa oli mittarikin hyytynyt. Turhaan kuvasin 48 minuuttia Eli jokapaikassa paitsi kännykässä virta loppuu näemmä
No, latailen lampun NiMH akut ja mittariin NiMH neppariakun ja uus yritys huomenna.
Tänään auto käynnistynyt normaalisti koko päivän ajoissa. Uusi akku täyteen ladattuna oottelemassa varuilta.
Tosiaan jotain 50-100mAh pitäis nukahtaneena ottaa nettikuuklauksen mukaan.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Näkyy tunnistavan ainakin kun lukon painaa tekosalvalla "kiinni" tosin sen vapauttaminen laukaisee varashälyttimenRoisto kirjoitti:Moro!
Mistä ässä tunnistaa kontin kiinniolon? Ainakin 211 tunnistaa sen lukon kielestä.
Jos sulla on autotalli, niin siellähän voi jättää kontin auki ja napata vaikka ruuvimeisselillä sen lukon kielen kiinni. Sitte saa käyttää roikkavirtaa.
t.
Risto
Ei oo tallia.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Oon tässä ottanut 3-4 epäonnistunutta videota takakonttiin laitetusta pihtivirtamittarista. Aina loppunut akku mittarista, lampusta tai kännykästä tai luukun valojen sammuttua joko mittarin näyttöön heijastuma valosta tai kamera häikäistynyt luukun seinämän heijastuksesta niin ettei näyttöä saanut luettua mutta oisko ollu n 5 kerta kun sai jo 14 min talteen.
Luukku auki 3.35A
Kun luukun sulkee ja auton lukitsee ottaa virtaa välillä 10-14A sitten:
1min 2A
2min 1.75A
14 min mittari resetoitui ja rupes näyttämään 9.8A ja sit hiipui siitä näyttö 24 min kohalla.
Täytyy latailla toi pihtivirtamittarin akku täyteen ja kännyn akku täyteen ja toivoa että otsalampun tuoreet patterit riittää noin puolen tunnin videoon niin näkee onko 14 min jälkeen muutosta.
Luukku auki 3.35A
Kun luukun sulkee ja auton lukitsee ottaa virtaa välillä 10-14A sitten:
1min 2A
2min 1.75A
14 min mittari resetoitui ja rupes näyttämään 9.8A ja sit hiipui siitä näyttö 24 min kohalla.
Täytyy latailla toi pihtivirtamittarin akku täyteen ja kännyn akku täyteen ja toivoa että otsalampun tuoreet patterit riittää noin puolen tunnin videoon niin näkee onko 14 min jälkeen muutosta.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Kovasti samanlaista tapausta olin mittailemassa alkutalvesta (W215).
Pihtimittarilla akun johdosta seurailtiin, menin peräluukkuunkin makaamaan ja odottamaan systeemin menemistä nukkumaan. Virta putosi parin minuutin kuluttua tuonne 2,5A tuntumaan ja myöhemmin useimmiten 150 mA tasolle. Joka kaiketi on vielä hyväksyttävissä, tässätapauksessa vaan kävi niin että akku oli useimmiten aamulla tyhjä.
Toki muutamallakin eri akulla testattiin, toisinaan tuntui että vika olisi poistunut, mutta palasi kuitenkin. Vaikutti sitä että jokin herätti systeemin välillä, pitäisi olla jokin tallentava mittari, jollaista ei saatu. Minun pihtimittarini lisäksi sammuu n. 7-8 minuutin kuluessa, ellei mihinkään kosketa. Kohtuullisen ärsyttävää mittailua. Minun pihtimittarini tarvii lähes aina käynnistyessään DC-alueen nollakalibroinnin nollauspainikkeella. Muuten näyttämään ei ole luottamista.
Vikaa ei tietääkseni vielä ole saatu selville, auto on kai talvisäilössä ja homma jäissä.
Ilmoitan kyllä jos asiasta ilmenee lisätietoa.
Pihtimittarilla akun johdosta seurailtiin, menin peräluukkuunkin makaamaan ja odottamaan systeemin menemistä nukkumaan. Virta putosi parin minuutin kuluttua tuonne 2,5A tuntumaan ja myöhemmin useimmiten 150 mA tasolle. Joka kaiketi on vielä hyväksyttävissä, tässätapauksessa vaan kävi niin että akku oli useimmiten aamulla tyhjä.
Toki muutamallakin eri akulla testattiin, toisinaan tuntui että vika olisi poistunut, mutta palasi kuitenkin. Vaikutti sitä että jokin herätti systeemin välillä, pitäisi olla jokin tallentava mittari, jollaista ei saatu. Minun pihtimittarini lisäksi sammuu n. 7-8 minuutin kuluessa, ellei mihinkään kosketa. Kohtuullisen ärsyttävää mittailua. Minun pihtimittarini tarvii lähes aina käynnistyessään DC-alueen nollakalibroinnin nollauspainikkeella. Muuten näyttämään ei ole luottamista.
Vikaa ei tietääkseni vielä ole saatu selville, auto on kai talvisäilössä ja homma jäissä.
Ilmoitan kyllä jos asiasta ilmenee lisätietoa.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Juu, epäilen samantyylistä tässäkin. Välillä syö akkua välillä ei, pääsääntöisesti nyt syö kyllä lähes jatkuvasti.Karvanaama kirjoitti:Kovasti samanlaista tapausta olin mittailemassa alkutalvesta (W215).
Pihtimittarilla akun johdosta seurailtiin, menin peräluukkuunkin makaamaan ja odottamaan systeemin menemistä nukkumaan. Virta putosi parin minuutin kuluttua tuonne 2,5A tuntumaan ja myöhemmin useimmiten 150 mA tasolle. Joka kaiketi on vielä hyväksyttävissä, tässätapauksessa vaan kävi niin että akku oli useimmiten aamulla tyhjä.
Toki muutamallakin eri akulla testattiin, toisinaan tuntui että vika olisi poistunut, mutta palasi kuitenkin. Vaikutti sitä että jokin herätti systeemin välillä, pitäisi olla jokin tallentava mittari, jollaista ei saatu. Minun pihtimittarini lisäksi sammuu n. 7-8 minuutin kuluessa, ellei mihinkään kosketa. Kohtuullisen ärsyttävää mittailua. Minun pihtimittarini tarvii lähes aina käynnistyessään DC-alueen nollakalibroinnin nollauspainikkeella. Muuten näyttämään ei ole luottamista.
Vikaa ei tietääkseni vielä ole saatu selville, auto on kai talvisäilössä ja homma jäissä.
Ilmoitan kyllä jos asiasta ilmenee lisätietoa.
Onhan nuita vikamahdollisuuksia. Joku palikka päättää alkaa huutelemaan väylään ja herättää sen tai resetoituu ja alkaa huudella väylään.
Tässä autossa on tiedossa olevia sähköpulmia jotka voi liittya asiaan tai sitten ei:
1. Oviohjainlaite etu oikea kaiketi sökö ja vaihdettiin prefaceliftista olevaan mutta se ei ole 100% sopiva, sähköikkuna toimii hassusti. Haussa oikean mallinen DCM
2. Kartanlukijan penkin niskatuki elää joskus omaa elämäänsä mutta erittäin harvoin, ollut aina sama ominaisuus - ei muuttunut OE DCM vaihdolla
3. Kartanlukijan penkin istuintunnistin huutelee jos penkillä enempi painoa. Tunnistinmatto, ollut jo pitempään.
4. Comand (japanin versio poistettu). ollut poistettu koko ajan. Lisäksi poistin sos teleaidin loppukesästä.
5. Nyt oikea takaoven ohjainlaite kytketty irti väliaikaisesti verhoilun purkamisen takia.
6. Takaluukun lukko tiivistevika + koodi takaluukun aukaisun kytkimen aikarajan ylityksestä. Tämä ajoittuu akkupulmaan parhaiten.
7. Oikean vilkun sisin ledi pimeänä, herjaa välillä siitä - välillä ei, ollut loppukesästä asti tätä.
8. Oikean peilin lämmitysvastus speksien ulkopuolella (yli 8Ohm). Vanha vika.
Kai se on nuista ruvettava ensin viat poistelemaan ja sit katselamaan onko vaikutusta.
Yksi mitä vois tehdä on irroittaa se plussasta harmaalle boxille nouseva piuha ja katsoa starilla mitkä laitteet "vikaantui" tai hävisivät niin tietäis mihin kaikkeen siitä virtaa menee. Siellä se syöppö varmaan sit asustelee.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
7. Oikean vilkun sisin ledi pimeänä, herjaa välillä siitä - välillä ei, ollut loppukesästä asti tätä.
8. Oikean peilin lämmitysvastus speksien ulkopuolella (yli 8Ohm). Vanha vika.
Vaihdoin vilkun (koko kuoren vilkkuineen ja saattovaloineen) ja peilin lasin jossa lämmitys ehjä (7.5 Ohm). Jostain syystä herjaa edelleen välillä oikeasta reflectorista... Edellisessä pimeni yksi ledi ja siitä herja. Uudessa palaa kaikki mutta herjaa silti.
No, huomenna jos jaksaisi testerin päässä käyttää. Ois tuossa kaksi käytettyä muutakin vilkkua peiliin. Onkos nämä miten herkkiä hajoamaan?
Miten toi tummeneva peililasi - tuli semmoinen tavallisen tilalle, jos testaisi pelaako siinä tummennus. Ohjataanko sitä tyyliin 0-5VDC ja napaisuus oikeinpäin?
8. Oikean peilin lämmitysvastus speksien ulkopuolella (yli 8Ohm). Vanha vika.
Vaihdoin vilkun (koko kuoren vilkkuineen ja saattovaloineen) ja peilin lasin jossa lämmitys ehjä (7.5 Ohm). Jostain syystä herjaa edelleen välillä oikeasta reflectorista... Edellisessä pimeni yksi ledi ja siitä herja. Uudessa palaa kaikki mutta herjaa silti.
No, huomenna jos jaksaisi testerin päässä käyttää. Ois tuossa kaksi käytettyä muutakin vilkkua peiliin. Onkos nämä miten herkkiä hajoamaan?
Miten toi tummeneva peililasi - tuli semmoinen tavallisen tilalle, jos testaisi pelaako siinä tummennus. Ohjataanko sitä tyyliin 0-5VDC ja napaisuus oikeinpäin?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Kas niin, virransyöntivika ei ole selvinnyt ja kun autolle menin piipitti varashälytin tai joku vastaava mitättömällä äänellä. Usean päivän laite pelasi ok uudella akulla. Kaiketi akku tyhjeni nyt kun oli yli vuorokauden parkissa ajamattomana. Saa nähdä menikö uusi akku jo paskaksi, lepojännite irti autosta oli 5.2V - eihän akut tollasesta tykkää. No katsotaan paljonko akkuun saa virtaa menemään - ja ulos. Nyt akku älylaturissa kiinni ja se näyttää montako milliamppeerituntia menee sisään ja purettaessa paljonko tulee ulos.
Tässä on lataillessa aikaa googlata ja googlata mutta hyviä arvauksia vikapaikaksi otetaan vastaan.
Tosiaan aiempi kuva akun plusjohdolta nouseva ohut musta johto joka menee harmaaseen laatikkoon on se mistä virtaa menee. Mitä kaikkea se harmaa loota syöttää?
WIS ei ole juuri nyt käytettävissä.
Tässä on lataillessa aikaa googlata ja googlata mutta hyviä arvauksia vikapaikaksi otetaan vastaan.
Tosiaan aiempi kuva akun plusjohdolta nouseva ohut musta johto joka menee harmaaseen laatikkoon on se mistä virtaa menee. Mitä kaikkea se harmaa loota syöttää?
WIS ei ole juuri nyt käytettävissä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Ohoh, tuli tuplaus. No, käytetään tämä kertomukseen oudosta AB viasta.
Tossa laitoin autoon vara akun ja katselin vikakoodeja joita varmaa jännitteen laskun myötä on tullut. AB herja pysyi vaan ja lähti pois vasta kun manuaalisesti määritteli autoon sarjanumeron ohjauspuolen yms.
Tossa laitoin autoon vara akun ja katselin vikakoodeja joita varmaa jännitteen laskun myötä on tullut. AB herja pysyi vaan ja lähti pois vasta kun manuaalisesti määritteli autoon sarjanumeron ohjauspuolen yms.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Sen verran ihmettelin ässää tänään että vaihdoin taka samin ja kaikki releineen kun semmoinen oli hankittu varaosiksi. Lisäksi poistin emercency call/teleaid boksin ja otin voice control boksi piuhan irti myös kun se ei ole käytössä kun comandia ei ole kytketty.
Sinäänsä mitään ei muuttunut paitsi rekisterivalon vasen lamppu palaa kokoajan olipa auto lukittu, nukkumassa ajossa tms. Valon sammuttaa vain akun kengän irroitus. Oikea rekisterikilven valo siis kokoajan pimneenä vaikka vaihdoin polttimonkin. Vasempaa stari vilkuttaa että vika, ei vikaa vika ei vikaa... noin pari kertaa sekunnissa.
Lisäksi huomasin ettei takalasin verho toimi kun sen koodausta takasamissa ihmettelin.
Taka samissa oli sama SW mutta hieman uudempi HW kuin alkuperäisessä. Vanha HW50/01 uus HW30/02, Vanha SW25/02 uus SW25/02.
No vaihdellaan vanha sami takas ja katsotaan mitä takalasin rullaverho asiasta sanoo.
EGS alta löytyy tapahtumista edelleen alijännitettä virtapiirissä 87.
Startatessa joskus jännite notkahtaa 8.5 V starin mukaan. Joskus notkahtaa 12 kieppeille. Akku täytenä n 12.6-13.2V latauksessa (moottori käy) 14.4-14.7
Google esitti että virtapiirissä 87 olisi yleensä mersussa startti....
Jotenkin tulee jo toista päivää mieleen voisiko se olla rikki vaikka starttaa kyllä.
Sinäänsä mitään ei muuttunut paitsi rekisterivalon vasen lamppu palaa kokoajan olipa auto lukittu, nukkumassa ajossa tms. Valon sammuttaa vain akun kengän irroitus. Oikea rekisterikilven valo siis kokoajan pimneenä vaikka vaihdoin polttimonkin. Vasempaa stari vilkuttaa että vika, ei vikaa vika ei vikaa... noin pari kertaa sekunnissa.
Lisäksi huomasin ettei takalasin verho toimi kun sen koodausta takasamissa ihmettelin.
Taka samissa oli sama SW mutta hieman uudempi HW kuin alkuperäisessä. Vanha HW50/01 uus HW30/02, Vanha SW25/02 uus SW25/02.
No vaihdellaan vanha sami takas ja katsotaan mitä takalasin rullaverho asiasta sanoo.
EGS alta löytyy tapahtumista edelleen alijännitettä virtapiirissä 87.
Startatessa joskus jännite notkahtaa 8.5 V starin mukaan. Joskus notkahtaa 12 kieppeille. Akku täytenä n 12.6-13.2V latauksessa (moottori käy) 14.4-14.7
Google esitti että virtapiirissä 87 olisi yleensä mersussa startti....
Jotenkin tulee jo toista päivää mieleen voisiko se olla rikki vaikka starttaa kyllä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Ainiin. Tutkaillessa Hälytin on pamahdellut päälle luonnollisista syistä kuten kun olen virtoja mitatessa keinotekoisesti sulkenut peräkontin lukon salvan ja sulkemiseen käytetty huijaus-salpa on luiskahtanut pois paikaltaan niin on häly pamahtanut päälle. Toki monesti itsestäänkin varsinkin lähes tyhjällä akulla - epämääräisestä syystä.
Mutta kun akun irroittaa niin joku tikitys alkaa vasemman etupyöräkotelon tienoolta. Haiskahtaa joltakin hälyttimen tiksuttelulta.
Mikäs siellä tiksuttaa ja mistä se saa virtansa?
Ei kai tässä ole ns pikkuakkua?
Mutta kun akun irroittaa niin joku tikitys alkaa vasemman etupyöräkotelon tienoolta. Haiskahtaa joltakin hälyttimen tiksuttelulta.
Mikäs siellä tiksuttaa ja mistä se saa virtansa?
Ei kai tässä ole ns pikkuakkua?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Noh, google löysi maininnan että mainitulla suunnalla olisi hälyttimen akku joka pilluuntuessaan yrittää ladata itseään ja tyhjentää akun.AK47 kirjoitti:Ainiin. Tutkaillessa Hälytin on pamahdellut päälle luonnollisista syistä kuten kun olen virtoja mitatessa keinotekoisesti sulkenut peräkontin lukon salvan ja sulkemiseen käytetty huijaus-salpa on luiskahtanut pois paikaltaan niin on häly pamahtanut päälle. Toki monesti itsestäänkin varsinkin lähes tyhjällä akulla - epämääräisestä syystä.
Mutta kun akun irroittaa niin joku tikitys alkaa vasemman etupyöräkotelon tienoolta. Haiskahtaa joltakin hälyttimen tiksuttelulta.
Mikäs siellä tiksuttaa ja mistä se saa virtansa?
Ei kai tässä ole ns pikkuakkua?
Päähuomio tälle mahdollisuudelle...
Täytyypä selvitellä millainen paketti siellä on.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
AK47 kirjoitti:Täytyypä selvitellä millainen paketti siellä on.
Mulla alkoi polttaa nro 8 sulaketta ja samalla katosi antenninvaihvistin jollonka kaket ei pelannut kuin IR:n kanssa. Uusi hälytinmoduli oli hieman eri näköinen ja päivitetty uudempi versio. Ihan plug'n'play alkoi uusi pelittämään.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Öh, 140mAh NiMH joka 2x 3.6V pakettina lataaminen ei kyllä vie sitä paria amppeeria jota auto syö nyt...
Periaatteessa jos lataa 1C mikä reipas lataaminen tuommoiselle saisi syödä sen 0.14Ah per akku.
Luulin isommiksi akkuja.. Mutta jos tolle piirilevylle menisi 2A niin se olisi jo haissut palaneelle.. Ja ei toimisi. Nyt se kyllä siis toimii kun täysi akku paikallaan ja aukaisee oven tai takaluukun rauta-avaimella ilman muoviavaimen aukaisunapin käyttöä. Hälyytin pelaa normaalisti.
Ehkäpä se virtavuoto onkin jossain muualla ja tuo piipaapurkki voitaneen luokitella ehjäksi koska tiksuttelee kun pääakku irti....
Tuon vikaisuus epäilys oli ehkä tyttömäisesti hätäilty päätös...
No, nyt on taas wis ja starfinderin sähkökuvat käytössä. Katselin äkikseltään että starfinderin kuvissa akulta lähtee vain 75mm2 punainen piuha plusnavasta, ei sitä ohuempaa mustaa joka puristettu samaan akkukenkään.
No, joku väylä ei nukahda... Taidan kokeilla seuraavaksi käydä kaikki 91 sulaketta läpi...
Pitää laitella konepelti ja takaluukku valesalvoilla "kiinni" ja auto "nukkumaan" ja ruveta mittaamaan sulakkeista maihin menevää virtaa. Kaikki alle 10A sulakkeet menee tolla mun mittarilla oli nukkumassa tai missä tilassa vaan. Ja eihän siellä 40A sulakkeessakaan voi olla yli 2A jos akultakaan ei enempi "nukkuessa" mene kun nyt asiaa älysi ajatella
Ehkä ensviikolla kerkee.
Periaatteessa jos lataa 1C mikä reipas lataaminen tuommoiselle saisi syödä sen 0.14Ah per akku.
Luulin isommiksi akkuja.. Mutta jos tolle piirilevylle menisi 2A niin se olisi jo haissut palaneelle.. Ja ei toimisi. Nyt se kyllä siis toimii kun täysi akku paikallaan ja aukaisee oven tai takaluukun rauta-avaimella ilman muoviavaimen aukaisunapin käyttöä. Hälyytin pelaa normaalisti.
Ehkäpä se virtavuoto onkin jossain muualla ja tuo piipaapurkki voitaneen luokitella ehjäksi koska tiksuttelee kun pääakku irti....
Tuon vikaisuus epäilys oli ehkä tyttömäisesti hätäilty päätös...
No, nyt on taas wis ja starfinderin sähkökuvat käytössä. Katselin äkikseltään että starfinderin kuvissa akulta lähtee vain 75mm2 punainen piuha plusnavasta, ei sitä ohuempaa mustaa joka puristettu samaan akkukenkään.
No, joku väylä ei nukahda... Taidan kokeilla seuraavaksi käydä kaikki 91 sulaketta läpi...
Pitää laitella konepelti ja takaluukku valesalvoilla "kiinni" ja auto "nukkumaan" ja ruveta mittaamaan sulakkeista maihin menevää virtaa. Kaikki alle 10A sulakkeet menee tolla mun mittarilla oli nukkumassa tai missä tilassa vaan. Ja eihän siellä 40A sulakkeessakaan voi olla yli 2A jos akultakaan ei enempi "nukkuessa" mene kun nyt asiaa älysi ajatella
Ehkä ensviikolla kerkee.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vaihdoin vanhan takasamin takas. Uudet viat/ominaisuudet hävisi. Muttei alkuperäinen vika. Tarkistin kaikki relet samissa ja ne oli hyvät visuaalisesti arvioituna (kuoret pois ja hapettumat/lämpömerkit syyniin - ei ollut)
EGS ei herjaa enää alijännitettä virtapiirissä 87, sille ei tosin ole mitään tehty.
Mystinen harmaa boksi on sulakeboksi x4/22. Sielläpä ei mitään rikkimenevää ole paitsi sulake.
EGS ei herjaa enää alijännitettä virtapiirissä 87, sille ei tosin ole mitään tehty.
Mystinen harmaa boksi on sulakeboksi x4/22. Sielläpä ei mitään rikkimenevää ole paitsi sulake.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Sulakkeista piipattu mistä jännitteitä löytyy. Ovisalvat feikattuna ja konepelti kanssa (lukot) ja takaluukun lukko. Sit auto "nukkumaan"
Takasamille menee joka sulakkeelle jännite. Osalle myös virrankulutusta taisi olla 2-170mA ja yhteensä n 500mA
Vasen etusami ei eloa eli kaikki ok (ei jännitteitä eikä virtoja sulakkeissa).
Oikea etusami osa sulakkeissa jännite ja virtaakin menee, pahimpana ratin lämmitys 336mA noin 0.5A yhteensä.
Apukuskin puolen kojelaudan sulakerasia n 0.4A yhteensä, varashälyttimelle 110mA mikä kuulostaa liialta 50mA kokonaisoptimitulokseen verraten.
Eli eihän se mene nukkumaan nyt...
Mittaustulokset tarkmminin unohtui mittauspaikalle. Täytyy katsella mitä niistä selviää. Josko kuluttajat olisi yhden sulakkeen tai parin takana per boksi niin olisi helpompi selvitellä.
Takasamille menee joka sulakkeelle jännite. Osalle myös virrankulutusta taisi olla 2-170mA ja yhteensä n 500mA
Vasen etusami ei eloa eli kaikki ok (ei jännitteitä eikä virtoja sulakkeissa).
Oikea etusami osa sulakkeissa jännite ja virtaakin menee, pahimpana ratin lämmitys 336mA noin 0.5A yhteensä.
Apukuskin puolen kojelaudan sulakerasia n 0.4A yhteensä, varashälyttimelle 110mA mikä kuulostaa liialta 50mA kokonaisoptimitulokseen verraten.
Eli eihän se mene nukkumaan nyt...
Mittaustulokset tarkmminin unohtui mittauspaikalle. Täytyy katsella mitä niistä selviää. Josko kuluttajat olisi yhden sulakkeen tai parin takana per boksi niin olisi helpompi selvitellä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Onkos jotain yksiköitä poistettu/vaihdettu erilaisiin ?AK47 kirjoitti:Sulakkeista piipattu mistä jännitteitä löytyy. Ovisalvat feikattuna ja konepelti kanssa (lukot) ja takaluukun lukko. Sit auto "nukkumaan"
Takasamille menee joka sulakkeelle jännite. Osalle myös virrankulutusta taisi olla 2-170mA ja yhteensä n 500mA
Vasen etusami ei eloa eli kaikki ok (ei jännitteitä eikä virtoja sulakkeissa).
Oikea etusami osa sulakkeissa jännite ja virtaakin menee, pahimpana ratin lämmitys 336mA noin 0.5A yhteensä.
Apukuskin puolen kojelaudan sulakerasia n 0.4A yhteensä, varashälyttimelle 110mA mikä kuulostaa liialta 50mA kokonaisoptimitulokseen verraten.
Eli eihän se mene nukkumaan nyt...
Mittaustulokset tarkmminin unohtui mittauspaikalle. Täytyy katsella mitä niistä selviää. Josko kuluttajat olisi yhden sulakkeen tai parin takana per boksi niin olisi helpompi selvitellä.
E: väylään/järjestelmiin lisätyy jotain ?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kyllä. Tätä on juurikin epäilty että voi johtua sellaisesta. E-call on japanissa jo poistettu kuten voice control - comandin poiston yhteydessä starilla. Niille en tehnyt mitään ja pelasi käsittääkseni ihan ok aiemmin. Sitten vaihdoin oikean etuoviohjainlaitteen mutta se oli prefaceliftista ja ikkunan normitus ei nyt pelaa. Se ei kuitenkaan aiheuttanut akun tyhjenemistä kun sen vaihdoin ajat sitten. Myös vasen takaoven oviohjain on irroitettu nyt kun verhoilut purettu. Se on ehjä mutta sen irroitus ei silloin saanut akkua kulumaan.CDI203 kirjoitti:Onkos jotain yksiköitä poistettu/vaihdettu erilaisiin ?AK47 kirjoitti:Sulakkeista piipattu mistä jännitteitä löytyy. Ovisalvat feikattuna ja konepelti kanssa (lukot) ja takaluukun lukko. Sit auto "nukkumaan"
Takasamille menee joka sulakkeelle jännite. Osalle myös virrankulutusta taisi olla 2-170mA ja yhteensä n 500mA
Vasen etusami ei eloa eli kaikki ok (ei jännitteitä eikä virtoja sulakkeissa).
Oikea etusami osa sulakkeissa jännite ja virtaakin menee, pahimpana ratin lämmitys 336mA noin 0.5A yhteensä.
Apukuskin puolen kojelaudan sulakerasia n 0.4A yhteensä, varashälyttimelle 110mA mikä kuulostaa liialta 50mA kokonaisoptimitulokseen verraten.
Eli eihän se mene nukkumaan nyt...
Mittaustulokset tarkmminin unohtui mittauspaikalle. Täytyy katsella mitä niistä selviää. Josko kuluttajat olisi yhden sulakkeen tai parin takana per boksi niin olisi helpompi selvitellä.
E: väylään/järjestelmiin lisätyy jotain ?
Akun tyhjeneminen ilmeni tyypilliseen ekat pakkaset aikaan kuten vanhalla akulla tuppaa käymään, mutta virran mittaus paljasti että jotain pielessä muutakin kuin vanha akku.
Akun tyhjiin menemisen aikoihin ainoa normaalista poikkeama oli että takaluukun lukon kahvan tiiviste pullahti repsottamaan ja mahdollisesti kahvasta pääsee kosteutta sinne lukon seutuville. Seuraavaksi pimeni oikea rekisterivalon poltin. Poltin oli ehjä mutta vaihdoin sen myös ja se rupesikin pelaamaan itsestään oltuaan yli viikon siellä. Myös etupeilissä vilkkuvika edelleen vaikka vaihdoin siihen uuden vilkun. Takaluukusta tuli muutaman kerran B1440 koodi "sisätilassa sijaitsevan takaluukun avauskytkimen käyttöaika ylittynyt." Ainoa kytkin luukkuun on kuskin ovessa tai luukun lukossa ulkopuolella oleva painike.
Epäilys siitä että useampi asia pielessa aiheuttaa ongelman yhdessä.
Ehkä pitää etsiä ensin se oviohjainlaite oikealla numerolla ja siihen lisäksi penkin boksi kun niskatuki nousee/laskee välillä itsekseen vaikka boksi vaihtui (siihen prefaceliftiin)
Joissakin koodauksissa herja että ainakin yksi asetus ei ole oikein mutta mistäpä tietäisi mikä. Esim ME2.8 herjaa näin.
Tehdasasetuksiin palautus kaikkiin bokseihin voisi olla yksi ratkaisumalla ja siitä sitten koodailemaan pois ne mitä ei ole ja mitä ei halua jne???
Nyt olen poistanut fyysisesti ja starilla ecall ja voice control boksit koska ne jätetty japsien jäljiltä piuhoihin (ehkä sulakkeilla pimennetty). Tästä epäilys onkohan jossain purkissa vielä koodaus jommasta kummasta kummittelemassa. Koko systeemi tarkoitus poistaa kokonaan jokatapauksessa. Korkeintaan rakentaa euro comandille vm 2003 tai 2004-> MOST.
Eli suunnitelmissa ensin kytkeä oviohjainlaitteen takaa vasemmalta paikalleen ja hommaan oikealle eteen oikealla osanumerolla. Näin virhetoiminta ja koodit pitäisi hävitä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Peilivilkun viasta herjaukseen löytyi korjausvihje. DCM puolella on siis trankku joka vaihdetaan ehjään ja taas mennään. Tämän korjaa kuka vain joka osaa juottaa koska kyseessä on läpivientikomponentti.
https://mbworld.org/forums/s-class-w220 ... r-dcm.html
Jahah, jatketaanpa dcm diy korjaus ohjeiden googlaamista...
https://mbworld.org/forums/s-class-w220 ... r-dcm.html
Jahah, jatketaanpa dcm diy korjaus ohjeiden googlaamista...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Joo mutta sitten kun noi akut on kypsiä ja oikosessa niin virtaa ottaa. Ei ehjänä. Mutta jos häly ja kaket toimii, niin sillon tuskin on siinä vikaa.AK47 kirjoitti:Öh, 140mAh NiMH joka 2x 3.6V pakettina lataaminen ei kyllä vie sitä paria amppeeria jota auto syö nyt...
Periaatteessa jos lataa 1C mikä reipas lataaminen tuommoiselle saisi syödä sen 0.14Ah per akku.
Luulin isommiksi akkuja.. Mutta jos tolle piirilevylle menisi 2A niin se olisi jo haissut palaneelle.. Ja ei toimisi. Nyt se kyllä siis toimii kun täysi akku paikallaan ja aukaisee oven tai takaluukun rauta-avaimella ilman muoviavaimen aukaisunapin käyttöä. Hälyytin pelaa normaalisti.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Ei auto varmasti kuntoon tule hälyä korjaamalla mutta kun sen on mitattu kuluttavan "levossa" virtaa reilusti liikaa niin miksi sitä sireeniä ei heittäisi kokoeeksi mäkeen siinä kuin joku oviohjainlaitekin joutaa (vai mikäs purkki se oli huililla).Mou kirjoitti:Joo mutta sitten kun noi akut on kypsiä ja oikosessa niin virtaa ottaa. Ei ehjänä. Mutta jos häly ja kaket toimii, niin sillon tuskin on siinä vikaa.AK47 kirjoitti:Öh, 140mAh NiMH joka 2x 3.6V pakettina lataaminen ei kyllä vie sitä paria amppeeria jota auto syö nyt...
Periaatteessa jos lataa 1C mikä reipas lataaminen tuommoiselle saisi syödä sen 0.14Ah per akku.
Luulin isommiksi akkuja.. Mutta jos tolle piirilevylle menisi 2A niin se olisi jo haissut palaneelle.. Ja ei toimisi. Nyt se kyllä siis toimii kun täysi akku paikallaan ja aukaisee oven tai takaluukun rauta-avaimella ilman muoviavaimen aukaisunapin käyttöä. Hälyytin pelaa normaalisti.
Ihan mahdollista se 2 ampeerin kulutuskin hälyviasta. Ei se hälypurkki kuumene 2A * 12V teholla vaan aiheuttaa muualla autossa sitä virrankulutusta pitämällä väylän hereillä.
Kyllä kyllä. Huutaa toki kun akun kytkee ja auto huomaa että luukku avattu rauta-avaimella Toivotaan ettei toi ihan kokonaan kypsähdä vielä.Mou kirjoitti:Joo mutta sitten kun noi akut on kypsiä ja oikosessa niin virtaa ottaa. Ei ehjänä. Mutta jos häly ja kaket toimii, niin sillon tuskin on siinä vikaa.AK47 kirjoitti:Öh, 140mAh NiMH joka 2x 3.6V pakettina lataaminen ei kyllä vie sitä paria amppeeria jota auto syö nyt...
Periaatteessa jos lataa 1C mikä reipas lataaminen tuommoiselle saisi syödä sen 0.14Ah per akku.
Luulin isommiksi akkuja.. Mutta jos tolle piirilevylle menisi 2A niin se olisi jo haissut palaneelle.. Ja ei toimisi. Nyt se kyllä siis toimii kun täysi akku paikallaan ja aukaisee oven tai takaluukun rauta-avaimella ilman muoviavaimen aukaisunapin käyttöä. Hälyytin pelaa normaalisti.
Helpompi pientempää määrää vikoja m ittailla ja korjailla.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
No, tuskin se nukahtamista auttaa - sikäli että varmaan jossain koodattu että tämmöinen keksintö autossa on ja joku boksi huomaa kuiteskin että se puuttuu ja tulee hätä...tähtikuljettaja kirjoitti:Ei auto varmasti kuntoon tule hälyä korjaamalla mutta kun sen on mitattu kuluttavan "levossa" virtaa reilusti liikaa niin miksi sitä sireeniä ei heittäisi kokoeeksi mäkeen siinä kuin joku oviohjainlaitekin joutaa (vai mikäs purkki se oli huililla).Mou kirjoitti:Joo mutta sitten kun noi akut on kypsiä ja oikosessa niin virtaa ottaa. Ei ehjänä. Mutta jos häly ja kaket toimii, niin sillon tuskin on siinä vikaa.AK47 kirjoitti:Öh, 140mAh NiMH joka 2x 3.6V pakettina lataaminen ei kyllä vie sitä paria amppeeria jota auto syö nyt...
Periaatteessa jos lataa 1C mikä reipas lataaminen tuommoiselle saisi syödä sen 0.14Ah per akku.
Luulin isommiksi akkuja.. Mutta jos tolle piirilevylle menisi 2A niin se olisi jo haissut palaneelle.. Ja ei toimisi. Nyt se kyllä siis toimii kun täysi akku paikallaan ja aukaisee oven tai takaluukun rauta-avaimella ilman muoviavaimen aukaisunapin käyttöä. Hälyytin pelaa normaalisti.
Ihan mahdollista se 2 ampeerin kulutuskin hälyviasta. Ei se hälypurkki kuumene 2A * 12V teholla vaan aiheuttaa muualla autossa sitä virrankulutusta pitämällä väylän hereillä.
Yhtäkaikki hälyn 110mA on liikaa kun nukkuva ässä pitäisi nukkua 50-80mA virralla sikäli kun saadut tiedot pitää paikkaansa.
Ei toi 110mA olisi paha yksinään. Jos nyt alle 200mA jäisi nukkuminen niin se olisi jo hyvä.
Korjaillaan se oviohjainlaitekin kun kerkeää. Virtakulutus vain tuli "itsestään" ilman merkittävää havaintoa toiminnan muutiksista - paitsi se takaluukun lukko.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Eikö se sitä puuttuvaa oviohjainlaitetta sitten jää odottelemaan ennen nukahtamista?
Hitaasti etenee japanin ihmeen fiksaaminen tuolla asenteella. WIS enimmäkseen hukassa ja kun se on saatavilla niin ei näytä toimintakuvaukset kiinnostavan...
Ei siinä mitään, jokainen tekee autolleen mitä huvittaa. Kai se repostelu foorumeillakin on enemmän ajanvietettä kuin ongelmanratkaisua. Parasta antaa edetä omalla painollaan.
Hitaasti etenee japanin ihmeen fiksaaminen tuolla asenteella. WIS enimmäkseen hukassa ja kun se on saatavilla niin ei näytä toimintakuvaukset kiinnostavan...
Ei siinä mitään, jokainen tekee autolleen mitä huvittaa. Kai se repostelu foorumeillakin on enemmän ajanvietettä kuin ongelmanratkaisua. Parasta antaa edetä omalla painollaan.