Tuontiykkönen: joko vanhojen Volvojen markkinat romahtavat?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Tuontiykkönen: joko vanhojen Volvojen markkinat romahtavat?

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Volvo on jo hyvän aikaa sitten ohittanut Mersun käytettyjen autojen tuontisuosikkina. Volvot johtavat tilastoja, alkuvuonna niitä roudattiin Suomeen 30% enemmän kuin Mersuja ja liki tuplasti Bemariin verrattuna.
Joko rekyyli iskee Volvo-markkinoilla samaan tapaan kuin Mersulle kävi tuonnin huippuvuosina eli etenkin 124:t ja Väykyt tahto(i)vat olla vaikeita kaupattavia halvallakaan.
Vieläkin tärkeämpi kysymys toki on se, notta koska Mazda6 nousee uusiotuojien lempilapseksi? :shock:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Jaa a, tuskin tuo nyt enää vaikuttanee hirveitä. Ylipäätään kun tuonti-into on laskenut alkuinnostuksen laannuttua.

Mielenkiintoisia puolia tuossa on huomannut itsekin kun ajan 8.500€:n väyrysellä nykyään. Kaksi vuotta sitten hintalapussa luki 25.900€....jotta on tuo ilmiselvästi vaikuttanut hintoihin jonkinverran tuo tuontiautobuumi.

Kummalliseksi asian tekee se että kun katson tuolta mobilesta hintoja niin omaa vastaavasta saa pulittaa sen 8,5 jo saksassa ja siihen kymppi veroja päälle niin ei ihan saa tuotuakaan tuolla autoliikkeen ehdottamalla hyvityshinnalla autoa, kaiken lisäksi siinä olisi samat kilometrit taulussa :roll:

Mitä nyt on volvoja on seurannut niin onhan noissakin vähän hinta tippunut parissa vuodessa, esim. n.13 pyynnistä n. kymppiin....jotta oisko parikytäprossaa pudonnut tuossa hintaluokassa.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Väyrysen ruosteongelmat nyt ei ainakaan ole avuksi.

Tuontimäärät oli tainnut laskea viimevuotiseen verrattuna jotain 4-5%.
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Tuostapa syystä onkin merkinvaihto alkanut kummitella mielessä. Ja liikkeitä kierrellessä on tuo volvoilu alkanutkin kiinnostaa enemmän ja enemmän, hinnoissa ja kilometreissä melkoisia eroja mersuihin vaikka alkujaan autot ovat pyörineet samoilla hintalukemilla.

Kenties joku v70 voisikin olla ihan potentiaalinen vaihtoehto sittenkin.
Itsellä kun autontarve rajoittuu lähinnä työmatkaan niin pääasia olisi luotettavuus mutta mukavuudestakaan ei viitsisi aivan älyttömiä tinkiä, muuten olisikin järkevää ajaa 200€:n nissansanilla ja heittää paaliin kun tulee ensimmäinen vika ja hakea seuraava.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Jiitek kirjoitti:Väyrysen ruosteongelmat nyt ei ainakaan ole avuksi.
Imusarjoista puhumattakaan :evil:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

jusamb kirjoitti:
Jiitek kirjoitti:Väyrysen ruosteongelmat nyt ei ainakaan ole avuksi.
Imusarjoista puhumattakaan :evil:
Äläkääs ny, laatupelejä :lol:

Kesälomalla korjattua.....flektin ohjainyksikkö 350€
Jarruvalokatkaisija töineen 80€
Ohjauksen asennontunnistin 450€
Ilmastoinnin täyttö 120€, tyhjeni taas parinviikon päästä, täyttöventtiili vuotaa ja taas täytyisi mennä uudestaan. Sitten ei oliskaan muuta vikaa kun kiertovesipumpun vaihto, 250€.
Halapaa kun makkara kun pistää joka kuukausi tonnin korjauksiin. Voisi samalla rahaa vaihdella niitä jakoremmejä volvoon vaikka pariin kertaan kuukaudessa. Seuraava on varmaan sitten joku laturi....kopkop koputtaa puuta :?
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2342
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Lomalta paluu rahan lanseerasi varmaan MB-orientoitunut v-virustarunnan
saanut selvänäkijä. :shock:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

cdi kirjoitti:Lomalta paluu rahan lanseerasi varmaan MB-orientoitunut v-virustarunnan
saanut selvänäkijä. :shock:
:lol: Alakaa tuntua että toi auto ihan oikiasti tietää millon rahatilanne olis vähä paremmalla tolalla, aina se nimittäin hajoaa totaalisesti sillä siunaaman sekunnilla kun itse vilkasee pankkitiliä, onko niillä veholla joku kaukosäädin autoon ja hakkeri meikäläisen pankkitiliä toljottamassa :shock: No kohta ei voi mikään hajota kun kaikki on vaihettu keulamerkistä viimoseen pakoputken kannakkeeseen.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

cdi kirjoitti:Lomalta paluu rahan lanseerasi varmaan MB-orientoitunut v-virustarunnan
saanut selvänäkijä. :shock:

Putosin oikeasti tuolilta.KuvaKuvaKuva
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Boss kirjoitti: Ohjauksen asennontunnistin 450€
Se on se ongelma, kun kaikkea mahdollista elektroniikkaa ympätään autoon, niin niitä ongelmiakin riittää. 124:ssa taitaa vielä ohjauksen asennontunnistin olla ratin ja penkin välissä :boing_boing:

Tähän mennessä halvin tietämäni V70 oli tuttavan autoliikkeestä ostama V70 -01 mallia Volkkarin TDI:llä 15 t€.. Tosin täysin karvalakki, jopa ilman ilmastointia :shock: Saattaahan noita olla muuallakin halpoja, mutta jostain syystä ei tule itse seurailtua Volvojen hintoja :roll:
Avatar
Tenta
Herrasmies
Viestit: 552
Liittynyt: 09.2.2006 16:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tenta »

Oli vaikea olla ostamatta S80 2,5 dieseliä, vuosimalli 1999, kun autolla oli ajettu 24.000 km. Myyjänä oli perikunta ja auto kolaroimaton, kuin uusi. Voipa olla vielä Saksassa myytävänä. Volvojen autovero-%:t ovat kovin ostajaystävällisiä. Hinta unohtui, 12.000 €.
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Boss kirjoitti:, muuten olisikin järkevää ajaa 200€:n nissansanilla ja heittää paaliin kun tulee ensimmäinen vika ja hakea seuraava.
ajaisit iän kaiken sillä samalla nissanilla 8) ei niihin tuu vikoja :shock:
:lol:
vitonen
Viestit: 69
Liittynyt: 25.4.2006 22:31

Re: Tuontiykkönen: joko vanhojen Volvojen markkinat romahtav

Viesti Kirjoittaja vitonen »

Kaapo kirjoitti:Volvo on jo hyvän aikaa sitten ohittanut Mersun käytettyjen autojen tuontisuosikkina. Volvot johtavat tilastoja, alkuvuonna niitä roudattiin Suomeen 30% enemmän kuin Mersuja ja liki tuplasti Bemariin verrattuna.
Joko rekyyli iskee Volvo-markkinoilla samaan tapaan kuin Mersulle kävi tuonnin huippuvuosina eli etenkin 124:t ja Väykyt tahto(i)vat olla vaikeita kaupattavia halvallakaan.
Vieläkin tärkeämpi kysymys toki on se, notta koska Mazda6 nousee uusiotuojien lempilapseksi? :shock:
Farmari ilmastoitu 850:nen/V70:nen on vieläkin helppo myytävä... sedanin kanssa on enempi ongelmia, mut tilanne on ollut sama jo ennen tuontiautojakin. Hinnathan Volvoissa on tulleet viime vuosina roimasti alas, mut se tilanne on jo rauhoittunut.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10821
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

No, sedanitkin menee kaupaksi kun on oikeat varusteet, oikea väri ja sopivasti ajettu... Nimim: Farkulle ei tarvetta, vielä.
Ja onhan se tuo sedan vähän hiljaisempi. Ykköskoppasista V70:stä pyydetään vielä aika roimia hintoja. Liekkö "helppo myytävyys" takana?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

oma kasipätkäni tulee tänään myyntiin kunhan muistan salasanan nettiautoon :lol:
hintapyynti tulee olemaan n.8000euroa :shock: menneekö liian halavalla :?:

nyt on nopean ostajan markkinat halukkaille voin laittaa yyveellä tilinumeron johon voi laittaa 6000euron käsirahan jolla auton voi varata :!:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10821
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Nettiauton tarjonta -96 mallista alkaen 850 TDI.
Kilkkaile tähän

Mitäs sulla oli kilometrejä? Rapia 400tkm? Ei mikään tuontijuttu :shock: :wink:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4415
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

veppe kirjoitti:
Boss kirjoitti: Ohjauksen asennontunnistin 450€
Se on se ongelma, kun kaikkea mahdollista elektroniikkaa ympätään autoon, niin niitä ongelmiakin riittää. 124:ssa taitaa vielä ohjauksen asennontunnistin olla ratin ja penkin välissä :boing_boing:
w124 4matik :idea: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Tenta
Herrasmies
Viestit: 552
Liittynyt: 09.2.2006 16:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tenta »

850 TDI:n hintataso Saksassa on vm. 1996-97 autoille 2.500-4.000 (5.000) €. Kaikki tietysti ilmastoituja. Kalleimmat ovat farkkuja. Ilmoitetut kilometrimäärät ovat tyypillisesti 150.000-300.000 km. Autoveroprosentit niin alhaisia, ettei kehtaa ilmoittaa. Eipä ihme, että tuontimäärät ovat suuret.
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Tenta kirjoitti:850 TDI:n hintataso Saksassa on vm. 1996-97 autoille 2.500-4.000 (5.000) €. Kaikki tietysti ilmastoituja. Kalleimmat ovat farkkuja. Ilmoitetut kilometrimäärät ovat tyypillisesti 150.000-300.000 km. Autoveroprosentit niin alhaisia, ettei kehtaa ilmoittaa. Eipä ihme, että tuontimäärät ovat suuret.
Minkälainen tuollainen 300.000 rullattu ilmastoitu farmari olisi käyttöpelinä? Saksan tarjontaa sen kummemmin tuntematta mikä on bensa/diesel-suhde eli kumpi löytyy helpommin? En ole ostamassa mutta kunhan kyselen... :oops:
Avatar
Tenta
Herrasmies
Viestit: 552
Liittynyt: 09.2.2006 16:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tenta »

Otin bensaversioista samoista vuosimalleista (1996-97) printin (ilmastoituina), mutta vain halvimmista autoista.

Hinnaltaan edullisimmista seitsemän maksaa alle 2.500 €. Neljän ajomääräksi ilmoitetaan alle 250.000 ja kaikkien kilometrit ovat alle 300.000.

10 seuraavaa ovat vielä alle 3.000 €. Niiten ajomääriksi ilmoitetaan kahdeksassa tapauksessa alle 250.000 km ja lopuissa alle 300.000.

Kolme seuraavaa tulostettua maksavat 3.000-3.200 e. Ajomäärät ovat samat. Autoja löytyi kaikkiaan 129. Niistä kallein maksoi 8.900 € ja sen ajomääräksi ilmoitettiin 136.000 km. Vaihtoehtoja on siis riittävästi tarjolla, eikä rahaakaan tarvitse paljon ottaa mukaan.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10821
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Daimler kirjoitti:Minkälainen tuollainen 300.000 rullattu ilmastoitu farmari olisi käyttöpelinä?
Onhan sinulla parin päivän kokemus tuosta minun 340tkm rullatusta vollesta :wink: Yksilöitähän nuokin on. Varmaan löytyy priimaa ja sitten perunasäkkejä, joita ei edes vihamiehelleen viitsisi ehdottaa.
Ajolleen ei varmaan isoa eroa farkulla ja sedanilla ole? Riippuu tietty jousituksesta. Volleissahan on tuo nivomat, mikä vastaa käytännössä tasonsäätöä. Minulla tuota ei ole ja sen huomaa kun perään pistetään metukkakoppi kera parin hevosen. Yksin ajellessa tuo perusjousitus on toimiva, eikä pesueen kuljetuskaan ole tuottanut ongelmaa.

Sitten se pointti?? Mikä on farkun todellinen tarve
:?:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Pappi kirjoitti:Sitten se pointti?? Mikä on farkun todellinen tarve
:?:
No hieroppa temmi pystyy ja hyppää pykälään. :idea: Sitten kyytiin on heitettävä matkarattaat, vaunut, kolmen-neljän hengen vaatteet, jääkaappi + hulluimmillaan koirat sun muut elukat. :shock:

Tässäkohtaa sitä farkkua aletaan tarvita. :idea:

OT: Esim. C:hen ei lastenvaunut mahdu purkamatta, ja kontti on sitten kerralla täysi vaikka ne vaunut on purettukin. :x Eli eipä voi juuri perheautoksi kehua. :(
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10821
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

No joo... Kyllähän se jos on perhettä ja tavaraa kulkee kärkkäisen tavaratalon verran mukana niin sitten farkulle on tarvetta. Kyllä kait se siinä vaiheessa kun siemen alkaa itää, on alettava katselemaan isompaa autoa.
Tässä vaiheessa, vaikka meisseli olisikin tanassa ja pykälään on loikattu niin sedan riittää itselle. Kissojen kuljetuskopit on isoja, joten takapenkki on täys jo nyt. Varsinkin kun koppeja piti isontaa. Kiitos onnistuneen mirrien hoidon.

OT: Miksei muuten ässä ole farkku? :D
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Ikään en ostaisi tuollaista "reilu 200tkm" ajettuja suomen tai saksan vanhakorista(v70/850) tdi volvoa, onhan siinä sellainen loputon suo vähäksi aikaa että.. :lol:
Tosin lienen saanut niistä karvaita kokemuksia jostain syystä.
Ainakaan joka ei itse niitä korjaa niin en voi suositella, järjetön summa menee remontteihin. Tuloksena montuissa jysähtelevä, kuitenkin vetelä traktori jossa ei voi minkään sortin mukavuudesta puhuakkaan.

Niin ja tämä vain minun mielipide
Jos ei kulje niin kromaa se.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Pappi kirjoitti: OT: Miksei muuten ässä ole farkku? :D
OT:n OT: No siksi kun järki ja tunteet harvoin kohtaavat. :lol: Ässän kontti on kyllä varmaan lähes yhtä iso kuin 850 Volvonkin, rattaat ja romppeet sinne ainakin menee että heilahtaa. Tässä voidaan miettiä sitä farmarin tarvetta vs. sedan kuten varmaan ajat takaakin, enää ei jää jäljelle kuin koirat, pitkät tavarat ja kuormattavuus. :idea:

Toisaalta kaikki eivät ole niin hupsuja että ostavat Impalan tai ässän sen takakontin takia, vakinta kallistuu farmariin. Ja en ole muuten minäkään, takana painavat voimakkaat tunnesyyt. :D
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10821
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Joo... Koiraihmiselle suosittelen suoraan pakettiautoa, jossa takatilassa on kunnollinen häkki. Sielläpä on hyvä matkustaa, eikä aurinko tillota ikkunoista sisään, sulattaen rekun laardia, joka on kalliin puoleisilla raksuilla hankittu.
Pitkät tavarat? Tuossa minun "mukavuudesta ei voi puhuakkaan, loputon suo" kulkineessa on takapenkissä suksiluukku, josta voipi vaikka työntää auton sisään hinauspuomin, kun jakopää sattuu leviämään kesken miittimatkan. :lol:

Kuormattavuus, luukku aukeaa puskuria myöten, joten ei tartte olla kamalan iso voimanostaja jotta saa kissojen kuivikepelletti taikka hevosten rehusäkin kyytiin. Ainoa mitä kaipaan on peräkonttiin virtapistoke. Jos vaikka joskus sattuisi olemaan mukana sellainen jääkaapin kuvatus...

Savenmaalla oli Nivalassa myynnissä electroluxin lamppuöljyllä toimivia jääkaappeja. Josko tuommosen konttiin laittais ja yhdistäis vaikka pelaamaan tiisselillä :shock: :D

Eihän näitä kulkuneuvoja omisteta järjellä. Tunne se ratkaisee... Vai mitä?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

HVM kirjoitti:OT: Esim. C:hen ei lastenvaunut mahdu purkamatta, ja kontti on sitten kerralla täysi vaikka ne vaunut on purettukin. :x Eli eipä voi juuri perheautoksi kehua. :(
:roll: Mutta minkä takia niitä hyökkäysvaunuja tarvihtoo kulettoo mihinkään, eikai niitä tenavia tarvihe rettuuttoo ympäriinsä pitkin kaupunkia. Nehän voe sulloa kotoa lähtiessä näppärästi vaikkapa "vaatehuoneeseen", tai muuhun paikkaan jossa he eivät aiheuta tuhoja. Tosin viksummat keksinevät viksumpiakin vaihtoehtolota. (Emännän sijoittaminen kotosalle vahtimaan tenavia :roll:) Tai jos ne pakko mukaan on ottaa, niin nehän voi näppärästi sijoittaa kaupassa niihin ostoskärrien lastenistuimiin. :roll: Kait sitä tenavata voe vähän matkoo rettuuttoo ihan käsivarrellakin. :roll: :lol:
BMW 318d -09
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4415
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Kun meni tälle linjalle niin:

Emännän työkaveri käy audi a nelosella pari kertaa vuoteen sukulaisissa Vaasassa,täältä itärajalta käsin.
Niin se vuokraa katetun peräkärrin vahinkovankkureiden kuljetusta varten :shock: :shock: .
Mie tykkään niin vähän kärrin kanssa ajamisesta,jotta vastaavassa tilanteessa purkaisin ne rattaat vaikka miten atomeiksi ja konttiin.
Etenkin kun näitä on vain isä,äiti ja se nulikka.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
vitonen
Viestit: 69
Liittynyt: 25.4.2006 22:31

Viesti Kirjoittaja vitonen »

Daimler kirjoitti: 850 TDI:n hintataso Saksassa on vm. 1996-97 autoille 2.500-4.000 (5.000) €. Kaikki tietysti ilmastoituja. Kalleimmat ovat farkkuja. Ilmoitetut kilometrimäärät ovat tyypillisesti 150.000-300.000 km. Autoveroprosentit niin alhaisia, ettei kehtaa ilmoittaa. Eipä ihme, että tuontimäärät ovat suuret.
Pikkaisen epäilen että paljon alle 4000€ löytyy sen kuntoista 96-97 mallista joka kannattaisi tänne uittaa...
Tenta kirjoitti: Minkälainen tuollainen 300.000 rullattu ilmastoitu farmari olisi käyttöpelinä? Saksan tarjontaa sen kummemmin tuntematta mikä on bensa/diesel-suhde eli kumpi löytyy helpommin? En ole ostamassa mutta kunhan kyselen... :oops:
Ton verran ajettuja löytyy kyllä suomestakin. Dieseli varmasti toimiessaan on loistopeli, mut PALJON pienemmillä riskeillä pääsee bensakoneen kanssa ja niistä nimenomaan 20-venttiilisen ahtamattoman mallin kanssa. Meillä on nyt vuoden päivän ollut tollanen ilmastoitu farkku 20-venanen ja se on toiminut aivan loistavasti. Se mikä Autossa miellyttää on se että tehoa on tarjolla riittävästi mutta kulutus ei nouse tolkuttomiin lukemiin... pyörii siinä 7.3-10 litran välillä joka on tämän kokoiselle ja tehoiselle pirssille varsin kohtuullinen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”