terve, minä taas, nooh nyt aloin tissaroimaan uudet takapyörän laakerit paikalleen ja tästä lähtee
vanhat on poistettu ja laakerien reikä puhdidtettu
nikkaroin tälläset laipat millä vedätän ulko koolit paikalleen ja pohjiinsa
sama asia vain toiselta puolelta ja nyt on molemmat ulko koolit paikoillaan
tässä puristan laakerin sisäkoolin akselille hyvinki vaivatta
näin ja perään laakereiden kiristys holkki akselille ja paketti on valmis laitettavaksi paikallee, ensin vain etummainen stefa paikalleen
sitten salavaa perään ja akseli paikalleen
ja toiselta puolelta
laakerin kiristys ja sen työkalut
työkalu paikallaan ja sitten vain kiristys ja kiristys mutterin lukitus
ässän takapyörän laakerin asennus
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: 04.11.2010 13:57
- Paikkakunta: Mikkeli
Hyvät ohjeet on Touhottaja tehnyt foorumille!
Mullakin olisi vanhan laakerin takaisin laitto kohtapuoliin ajankohtaista.
Tarvitseeko laakerin kiristystyökalua olla, jos käyttää vanhaa laakeria?
Entisöin vanhan taka-akselin ja laakeri oli hyvässä kunnossa.
Mikähän mahtaa olla kiristysmutterin oikea kiristysmomentti?
Kiristysmutteri on otettu konepajalla irti, eikä ole tietoa montako kierrosta mutteria on väännetty. Laitan vanhan mutterin ja holkin takaisin paikoilleen.
Mullakin olisi vanhan laakerin takaisin laitto kohtapuoliin ajankohtaista.
Tarvitseeko laakerin kiristystyökalua olla, jos käyttää vanhaa laakeria?
Entisöin vanhan taka-akselin ja laakeri oli hyvässä kunnossa.
Mikähän mahtaa olla kiristysmutterin oikea kiristysmomentti?
Kiristysmutteri on otettu konepajalla irti, eikä ole tietoa montako kierrosta mutteria on väännetty. Laitan vanhan mutterin ja holkin takaisin paikoilleen.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
täytyyhän siinä jonkinmoinen työkalu olla millä kiristetään kiristys mutteri sopivaan tiukkuuteen, kannattas varmaan vähän levittää sitä ryppyholkkia ennen paikalleen laittoo saa laakerin sitten sopivasti kiristettyä, ei mulla siihen mitään momenttia ole, kiristää juuri sen verran että laakeri välys katoo melkein kokonaan ja sitten kiristys mutteri lukitaan ja se on siinä