W210 uusi kardaanin laakeri ulvoo
W210 uusi kardaanin laakeri ulvoo
Vaihdatin liikkeessä uuden kardaanin tukilaakerin w210 Mersuun, ja nyt kovilla pakkasilla kun lähtee liikeelle niin kuuluu kauheaa ulinaa sieltä laakerilta. Ääni kuuluu 30-40kmh vauhdissa hetken aikaa liikkelle lähdettyä ja sitten hiljenee. Onko laakeri asennettu väärin vai mistä tuo johtuu?
Itselle kävi aivan samoin.
Laakeria irroiteltiin ja vaihdeltiin ja rasvailtiin muutamaan kertaan, mutta aina vaan huusi pakkasella hetken liikkeelle läheön jälkeen.
Tämä siis viime talvena, tänä talvena ei ole enää vaivannut.
lmeisesti joidenkin valmistajien välykset on turhan pienet suomen oloihin
Laakeria irroiteltiin ja vaihdeltiin ja rasvailtiin muutamaan kertaan, mutta aina vaan huusi pakkasella hetken liikkeelle läheön jälkeen.
Tämä siis viime talvena, tänä talvena ei ole enää vaivannut.
lmeisesti joidenkin valmistajien välykset on turhan pienet suomen oloihin
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Sinäkö pidit sen huutavan laakerin paikallaan ja meteli loppui? Itse maksoin 500 euroa paikalliselle korjaamolle muutaman hitsauspaikan laitosta ja tuosta kardaanin laakeerista, ja mielestäni ihan kiskurihinta. Hitsaukset oli tehty siististi mitä äkkiä katsoin mutta nyt muutaman viikon päästä ruoste puskee läpi, ja kardaani ulisee.teppo21 kirjoitti:Itselle kävi aivan samoin.
Laakeria irroiteltiin ja vaihdeltiin ja rasvailtiin muutamaan kertaan, mutta aina vaan huusi pakkasella hetken liikkeelle läheön jälkeen.
Tämä siis viime talvena, tänä talvena ei ole enää vaivannut.
lmeisesti joidenkin valmistajien välykset on turhan pienet suomen oloihin
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ruoste puskee lähes aina hetken päästä läpi jos autoa ei pureta osiin ja upotetta happoon tai hiekkapuhallettaJeremiaS kirjoitti:Sinäkö pidit sen huutavan laakerin paikallaan ja meteli loppui? Itse maksoin 500 euroa paikalliselle korjaamolle muutaman hitsauspaikan laitosta ja tuosta kardaanin laakeerista, ja mielestäni ihan kiskurihinta. Hitsaukset oli tehty siististi mitä äkkiä katsoin mutta nyt muutaman viikon päästä ruoste puskee läpi, ja kardaani ulisee.teppo21 kirjoitti:Itselle kävi aivan samoin.
Laakeria irroiteltiin ja vaihdeltiin ja rasvailtiin muutamaan kertaan, mutta aina vaan huusi pakkasella hetken liikkeelle läheön jälkeen.
Tämä siis viime talvena, tänä talvena ei ole enää vaivannut.
lmeisesti joidenkin valmistajien välykset on turhan pienet suomen oloihin
500 on halap hinta ruoste hitsailuista monees paikssa sitä ei ennään edes aletta tekemään siitä kun kertyy helposti summa mikä ei omistajan kannaltta ei ole mitenkään järkevä ja 1-2V päästä on vierästä taas puhki
tai näkyy läpi maalista
laakeria paukuteltu ulko kollista, kardani mennyt vääräälle borille
on ylisimmät syyt miksi vonkuu laakerin vaihdon jälkeen
kestovoideltu laakeeri niin sinne sisään rasvan ruiskiminen onkin sitten
melkoisesta tuurista kiinni melkeen voisi ajatella että jos sinne saa jotain menemään niin myös lika pääsee sinne ja ei kovin pitkää ikää voi ennustaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
komppaan ehottomasti tätäCDI203 kirjoitti:Ruoste puskee lähes aina hetken päästä läpi jos autoa ei pureta osiin ja upotetta happoon tai hiekkapuhallettaJeremiaS kirjoitti:Sinäkö pidit sen huutavan laakerin paikallaan ja meteli loppui? Itse maksoin 500 euroa paikalliselle korjaamolle muutaman hitsauspaikan laitosta ja tuosta kardaanin laakeerista, ja mielestäni ihan kiskurihinta. Hitsaukset oli tehty siististi mitä äkkiä katsoin mutta nyt muutaman viikon päästä ruoste puskee läpi, ja kardaani ulisee.teppo21 kirjoitti:Itselle kävi aivan samoin.
Laakeria irroiteltiin ja vaihdeltiin ja rasvailtiin muutamaan kertaan, mutta aina vaan huusi pakkasella hetken liikkeelle läheön jälkeen.
Tämä siis viime talvena, tänä talvena ei ole enää vaivannut.
lmeisesti joidenkin valmistajien välykset on turhan pienet suomen oloihin
500 on halap hinta ruoste hitsailuista monees paikssa sitä ei ennään edes aletta tekemään siitä kun kertyy helposti summa mikä ei omistajan kannaltta ei ole mitenkään järkevä ja 1-2V päästä on vierästä taas puhki
tai näkyy läpi maalista
laakeria paukuteltu ulko kollista, kardani mennyt vääräälle borille
on ylisimmät syyt miksi vonkuu laakerin vaihdon jälkeen
kestovoideltu laakeeri niin sinne sisään rasvan ruiskiminen onkin sitten
melkoisesta tuurista kiinni melkeen voisi ajatella että jos sinne saa jotain menemään niin myös lika pääsee sinne ja ei kovin pitkää ikää voi ennustaa
eikös se ulkokoolista rässilläkin työnnetä?
tuumailin tuota rasvan tunkemista,
eri asia, mut sanon kuitenkin..
pyykinkuivuriin oon lisänny rasvaa poraamalla pölysuojukseen pikkiriikkisen reiän ja siitä rasvaa neulalla..
saihan se ainakin 10 vuotta lisäaikaa, eikä tosiaan vieläkään temppuile..
Huomenna tietty hajoo
tuumailin tuota rasvan tunkemista,
eri asia, mut sanon kuitenkin..
pyykinkuivuriin oon lisänny rasvaa poraamalla pölysuojukseen pikkiriikkisen reiän ja siitä rasvaa neulalla..
saihan se ainakin 10 vuotta lisäaikaa, eikä tosiaan vieläkään temppuile..
Huomenna tietty hajoo
® Mesen linttaklubi
Itsellä ainakin Motonetin uusi kannatin/laakeripaketti ulisi vaihdon jälkeen heti. Enkä kyllä ulkokoolista kardaaniin paikoilleen paukutellut - nätisti sisäkoolista naputtelin sopivalla holkilla. Vaihdoin kannattimeen uuden irtolaakerin - loppui ulinat.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*
Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*
Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Lainaan vanhaa topiccia: Lähtötilanne oli se, että totesin w210 farkun kannatinlaakerin olevan väljä, ei mainittavia värinöitä tai suurempia ääntelyitä.
Ostin meylen kannatinlaakerin ja vein eilen vaihdettavaksi, seurauksena helvetinmoinen ulina alkaen noin 50km/h ja ulisee vedossa, moottorijarrutuksessa ja sillä välillä, voi joskus muutamaksi sekunniksi hiljetä, mutta palaa taas kuvioihin.
Tänään vaihdettu toinen uusi meylen kannatinlaakeri eri korjaamossa lopputuloksena, että ulina jatkuu, mutta ehkä 5-10% pienempänä. Ei värinöitä kummankaan laakerivaihdon jälkeen ja vaihdettu koko kannatinpaketti.
Onko meylen laakerit kelvottomia ja pitäis laittaa orkkis osaa?
Menikö asennuksissa jotain pieleen vai mistä lähtisi ongelmaa ratkomaan?
Ostin meylen kannatinlaakerin ja vein eilen vaihdettavaksi, seurauksena helvetinmoinen ulina alkaen noin 50km/h ja ulisee vedossa, moottorijarrutuksessa ja sillä välillä, voi joskus muutamaksi sekunniksi hiljetä, mutta palaa taas kuvioihin.
Tänään vaihdettu toinen uusi meylen kannatinlaakeri eri korjaamossa lopputuloksena, että ulina jatkuu, mutta ehkä 5-10% pienempänä. Ei värinöitä kummankaan laakerivaihdon jälkeen ja vaihdettu koko kannatinpaketti.
Onko meylen laakerit kelvottomia ja pitäis laittaa orkkis osaa?
Menikö asennuksissa jotain pieleen vai mistä lähtisi ongelmaa ratkomaan?
300GD
S300
E320
Unimog 411 110
S300
E320
Unimog 411 110
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Arvaus että tuo alimainen tai sitten vika ei ole siinä ollenkaan vaan jossakin mussa vaikapa spoorissa tai jossakin mussa mikä asenuksessa liikuu8848 kirjoitti:Lainaan vanhaa topiccia: Lähtötilanne oli se, että totesin w210 farkun kannatinlaakerin olevan väljä, ei mainittavia värinöitä tai suurempia ääntelyitä.
Ostin meylen kannatinlaakerin ja vein eilen vaihdettavaksi, seurauksena helvetinmoinen ulina alkaen noin 50km/h ja ulisee vedossa, moottorijarrutuksessa ja sillä välillä, voi joskus muutamaksi sekunniksi hiljetä, mutta palaa taas kuvioihin.
Tänään vaihdettu toinen uusi meylen kannatinlaakeri eri korjaamossa lopputuloksena, että ulina jatkuu, mutta ehkä 5-10% pienempänä. Ei värinöitä kummankaan laakerivaihdon jälkeen ja vaihdettu koko kannatinpaketti.
Onko meylen laakerit kelvottomia ja pitäis laittaa orkkis osaa?
Menikö asennuksissa jotain pieleen vai mistä lähtisi ongelmaa ratkomaan?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- Teddy
- Viestit: 759
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Semmonen kävi kerran Tenavan kanssa, että laakeria kannatinkumiin painaessa tuli runtattua liian innokkaasti pohjaan asti ja sieltä laakerin näkymättömiin jäävältä puolelta painui pölysuoja lommolle. Ihan mukavastihan se uikutti ja aiheutti pään raapimista.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: 29.8.2011 1:03
- Paikkakunta: etelä-savo
Kiitos vastauksista. Uusi orkkis kannatin on jokatapauksessa tilauksessa, naapurifoorumilla oli jollain vastaavat ulinat juurikin uuden meylen laakerin kanssa.
Tässä vielä esimerkkiä millaista ulinaa se nyt pitää:
https://youtu.be/mR2ejTwjP9I
Tässä vielä esimerkkiä millaista ulinaa se nyt pitää:
https://youtu.be/mR2ejTwjP9I
300GD
S300
E320
Unimog 411 110
S300
E320
Unimog 411 110
Kerran alkoi kardaanin laakeri valitella heti kohta vaihdon jälkeen s202 alla. Ei voinut uskoa että se se on kun itse vaihtoi. Kunnes ulisi aikansa ja sit lenti kuulat pois. Sitten aloin pikkuhiljaa uskomaan että se laakeri se on eikä muu
Laakeri laadukkaana maksaa noin kympin joten uusiksi vaan.
Laakeri laadukkaana maksaa noin kympin joten uusiksi vaan.
Viimeksi muokannut AK47, 21.3.2020 13:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Itsellä on kaksikin Motonetin Meyleä huutanut välittömästi asennuksen jälkeen. Tilalle SKF ja hiljaisuus.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*
Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*
Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)