W210 uusi kardaanin laakeri ulvoo

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
JeremiaS
Viestit: 24
Liittynyt: 17.12.2016 12:10
Paikkakunta: Kotka

W210 uusi kardaanin laakeri ulvoo

Viesti Kirjoittaja JeremiaS »

Vaihdatin liikkeessä uuden kardaanin tukilaakerin w210 Mersuun, ja nyt kovilla pakkasilla kun lähtee liikeelle niin kuuluu kauheaa ulinaa sieltä laakerilta. Ääni kuuluu 30-40kmh vauhdissa hetken aikaa liikkelle lähdettyä ja sitten hiljenee. Onko laakeri asennettu väärin vai mistä tuo johtuu?
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Itselle kävi aivan samoin.
Laakeria irroiteltiin ja vaihdeltiin ja rasvailtiin muutamaan kertaan, mutta aina vaan huusi pakkasella hetken liikkeelle läheön jälkeen.

Tämä siis viime talvena, tänä talvena ei ole enää vaivannut.

lmeisesti joidenkin valmistajien välykset on turhan pienet suomen oloihin :lol:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
JeremiaS
Viestit: 24
Liittynyt: 17.12.2016 12:10
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja JeremiaS »

teppo21 kirjoitti:Itselle kävi aivan samoin.
Laakeria irroiteltiin ja vaihdeltiin ja rasvailtiin muutamaan kertaan, mutta aina vaan huusi pakkasella hetken liikkeelle läheön jälkeen.

Tämä siis viime talvena, tänä talvena ei ole enää vaivannut.

lmeisesti joidenkin valmistajien välykset on turhan pienet suomen oloihin :lol:
Sinäkö pidit sen huutavan laakerin paikallaan ja meteli loppui? Itse maksoin 500 euroa paikalliselle korjaamolle muutaman hitsauspaikan laitosta ja tuosta kardaanin laakeerista, ja mielestäni ihan kiskurihinta. Hitsaukset oli tehty siististi mitä äkkiä katsoin mutta nyt muutaman viikon päästä ruoste puskee läpi, ja kardaani ulisee.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4283
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JeremiaS kirjoitti:
teppo21 kirjoitti:Itselle kävi aivan samoin.
Laakeria irroiteltiin ja vaihdeltiin ja rasvailtiin muutamaan kertaan, mutta aina vaan huusi pakkasella hetken liikkeelle läheön jälkeen.

Tämä siis viime talvena, tänä talvena ei ole enää vaivannut.

lmeisesti joidenkin valmistajien välykset on turhan pienet suomen oloihin :lol:
Sinäkö pidit sen huutavan laakerin paikallaan ja meteli loppui? Itse maksoin 500 euroa paikalliselle korjaamolle muutaman hitsauspaikan laitosta ja tuosta kardaanin laakeerista, ja mielestäni ihan kiskurihinta. Hitsaukset oli tehty siististi mitä äkkiä katsoin mutta nyt muutaman viikon päästä ruoste puskee läpi, ja kardaani ulisee.
Ruoste puskee lähes aina hetken päästä läpi jos autoa ei pureta osiin ja upotetta happoon tai hiekkapuhalletta

500 on halap hinta ruoste hitsailuista monees paikssa sitä ei ennään edes aletta tekemään siitä kun kertyy helposti summa mikä ei omistajan kannaltta ei ole mitenkään järkevä ja 1-2V päästä on vierästä taas puhki
tai näkyy läpi maalista

laakeria paukuteltu ulko kollista, kardani mennyt vääräälle borille
on ylisimmät syyt miksi vonkuu laakerin vaihdon jälkeen

kestovoideltu laakeeri niin sinne sisään rasvan ruiskiminen onkin sitten
melkoisesta tuurista kiinni melkeen voisi ajatella että jos sinne saa jotain menemään niin myös lika pääsee sinne ja ei kovin pitkää ikää voi ennustaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

CDI203 kirjoitti:
JeremiaS kirjoitti:
teppo21 kirjoitti:Itselle kävi aivan samoin.
Laakeria irroiteltiin ja vaihdeltiin ja rasvailtiin muutamaan kertaan, mutta aina vaan huusi pakkasella hetken liikkeelle läheön jälkeen.

Tämä siis viime talvena, tänä talvena ei ole enää vaivannut.

lmeisesti joidenkin valmistajien välykset on turhan pienet suomen oloihin :lol:
Sinäkö pidit sen huutavan laakerin paikallaan ja meteli loppui? Itse maksoin 500 euroa paikalliselle korjaamolle muutaman hitsauspaikan laitosta ja tuosta kardaanin laakeerista, ja mielestäni ihan kiskurihinta. Hitsaukset oli tehty siististi mitä äkkiä katsoin mutta nyt muutaman viikon päästä ruoste puskee läpi, ja kardaani ulisee.
Ruoste puskee lähes aina hetken päästä läpi jos autoa ei pureta osiin ja upotetta happoon tai hiekkapuhalletta

500 on halap hinta ruoste hitsailuista monees paikssa sitä ei ennään edes aletta tekemään siitä kun kertyy helposti summa mikä ei omistajan kannaltta ei ole mitenkään järkevä ja 1-2V päästä on vierästä taas puhki
tai näkyy läpi maalista

laakeria paukuteltu ulko kollista, kardani mennyt vääräälle borille
on ylisimmät syyt miksi vonkuu laakerin vaihdon jälkeen

kestovoideltu laakeeri niin sinne sisään rasvan ruiskiminen onkin sitten
melkoisesta tuurista kiinni melkeen voisi ajatella että jos sinne saa jotain menemään niin myös lika pääsee sinne ja ei kovin pitkää ikää voi ennustaa
komppaan ehottomasti tätä :wink:
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

eikös se ulkokoolista rässilläkin työnnetä?

tuumailin tuota rasvan tunkemista,

eri asia, mut sanon kuitenkin..

pyykinkuivuriin oon lisänny rasvaa poraamalla pölysuojukseen pikkiriikkisen reiän ja siitä rasvaa neulalla..

saihan se ainakin 10 vuotta lisäaikaa, eikä tosiaan vieläkään temppuile..

Huomenna tietty hajoo :roll:
® Mesen linttaklubi
Avatar
TimoV
Viestit: 267
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Itsellä ainakin Motonetin uusi kannatin/laakeripaketti ulisi vaihdon jälkeen heti. Enkä kyllä ulkokoolista kardaaniin paikoilleen paukutellut - nätisti sisäkoolista naputtelin sopivalla holkilla. Vaihdoin kannattimeen uuden irtolaakerin - loppui ulinat.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4283
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

potox kirjoitti:eikös se ulkokoolista rässilläkin työnnetä?
Ei kardanin asentaessa paitsi jos se pitää rikki saada,
siihen kumiin taas joo
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
8848
Viestit: 94
Liittynyt: 22.10.2010 9:23

Viesti Kirjoittaja 8848 »

Lainaan vanhaa topiccia: Lähtötilanne oli se, että totesin w210 farkun kannatinlaakerin olevan väljä, ei mainittavia värinöitä tai suurempia ääntelyitä.

Ostin meylen kannatinlaakerin ja vein eilen vaihdettavaksi, seurauksena helvetinmoinen ulina alkaen noin 50km/h ja ulisee vedossa, moottorijarrutuksessa ja sillä välillä, voi joskus muutamaksi sekunniksi hiljetä, mutta palaa taas kuvioihin.

Tänään vaihdettu toinen uusi meylen kannatinlaakeri eri korjaamossa lopputuloksena, että ulina jatkuu, mutta ehkä 5-10% pienempänä. Ei värinöitä kummankaan laakerivaihdon jälkeen ja vaihdettu koko kannatinpaketti.

Onko meylen laakerit kelvottomia ja pitäis laittaa orkkis osaa?
Menikö asennuksissa jotain pieleen vai mistä lähtisi ongelmaa ratkomaan?
300GD
S300
E320
Unimog 411 110
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4283
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

8848 kirjoitti:Lainaan vanhaa topiccia: Lähtötilanne oli se, että totesin w210 farkun kannatinlaakerin olevan väljä, ei mainittavia värinöitä tai suurempia ääntelyitä.

Ostin meylen kannatinlaakerin ja vein eilen vaihdettavaksi, seurauksena helvetinmoinen ulina alkaen noin 50km/h ja ulisee vedossa, moottorijarrutuksessa ja sillä välillä, voi joskus muutamaksi sekunniksi hiljetä, mutta palaa taas kuvioihin.

Tänään vaihdettu toinen uusi meylen kannatinlaakeri eri korjaamossa lopputuloksena, että ulina jatkuu, mutta ehkä 5-10% pienempänä. Ei värinöitä kummankaan laakerivaihdon jälkeen ja vaihdettu koko kannatinpaketti.

Onko meylen laakerit kelvottomia ja pitäis laittaa orkkis osaa?
Menikö asennuksissa jotain pieleen vai mistä lähtisi ongelmaa ratkomaan?
Arvaus että tuo alimainen tai sitten vika ei ole siinä ollenkaan vaan jossakin mussa vaikapa spoorissa tai jossakin mussa mikä asenuksessa liikuu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Teddy
Viestit: 759
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Semmonen kävi kerran Tenavan kanssa, että laakeria kannatinkumiin painaessa tuli runtattua liian innokkaasti pohjaan asti ja sieltä laakerin näkymättömiin jäävältä puolelta painui pölysuoja lommolle. Ihan mukavastihan se uikutti ja aiheutti pään raapimista.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
jalkapuoli
Viestit: 177
Liittynyt: 29.8.2011 1:03
Paikkakunta: etelä-savo

Viesti Kirjoittaja jalkapuoli »

Nuo meylen laakerit mitä ainakin motonet myy on ihan susia, itse pariin autoon eka laittanut tollasen ja sitten hakenut skf laakerin tilalle niin loppuu ulinat. Itellä nuo meylen laakerit pitänyt ääntä kovemmalla pakkasella pelkästään.
Avatar
8848
Viestit: 94
Liittynyt: 22.10.2010 9:23

Viesti Kirjoittaja 8848 »

Kiitos vastauksista. Uusi orkkis kannatin on jokatapauksessa tilauksessa, naapurifoorumilla oli jollain vastaavat ulinat juurikin uuden meylen laakerin kanssa.


Tässä vielä esimerkkiä millaista ulinaa se nyt pitää:
https://youtu.be/mR2ejTwjP9I
300GD
S300
E320
Unimog 411 110
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5981
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Kerran alkoi kardaanin laakeri valitella heti kohta vaihdon jälkeen s202 alla. Ei voinut uskoa että se se on kun itse vaihtoi. Kunnes ulisi aikansa ja sit lenti kuulat pois. Sitten aloin pikkuhiljaa uskomaan että se laakeri se on eikä muu :D

Laakeri laadukkaana maksaa noin kympin joten uusiksi vaan.
Viimeksi muokannut AK47, 21.3.2020 13:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
TimoV
Viestit: 267
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Itsellä on kaksikin Motonetin Meyleä huutanut välittömästi asennuksen jälkeen. Tilalle SKF ja hiljaisuus.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
8848
Viestit: 94
Liittynyt: 22.10.2010 9:23

Viesti Kirjoittaja 8848 »

Kokeillaan näillä eväillä lähteä ulinan vastaiseen taistoon

Kuva
300GD
S300
E320
Unimog 411 110
Avatar
TimoV
Viestit: 267
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

FAG on toiminut myös hyvin.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
8848
Viestit: 94
Liittynyt: 22.10.2010 9:23

Viesti Kirjoittaja 8848 »

Nyt on kannatinlaakeripaketti vaihdettu ja ulinat sitä myöden poissa.

Meylen kannatinlaakerit on siis parempi jättää ostamatta.
300GD
S300
E320
Unimog 411 110
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”