Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Priuksessa koukku pitäisi olla jo senkin vuoksi että voisi aina pitää isoa kuomukärryä perässä, ei muut tielläliikkujat näkisi auton takaosan muotoilua
(Anteeksi Pappi )
https://www.autotalli.com/artikkeli/koe ... us-plug-in
(Anteeksi Pappi )
https://www.autotalli.com/artikkeli/koe ... us-plug-in
wiimax.fi
Kyllähän nuo aika erikoisia on... Varsinkin tämä uudempi. Luonnossa paljon kauniimpi kuin kuvissa.
Tuo 2010 tullut malli on omaan silmään "kaunein". Joitakin nähnyt livenä niin ei ollenkaan huono. Koeajot pitää nyt jättää välistä. Saattaa aiheuttaa lompakossa tuulettumista ja kaikkea muuta.
Välirahalla ostaisi kyllä hyvän läskipyörän sähköllä
Tuo 2010 tullut malli on omaan silmään "kaunein". Joitakin nähnyt livenä niin ei ollenkaan huono. Koeajot pitää nyt jättää välistä. Saattaa aiheuttaa lompakossa tuulettumista ja kaikkea muuta.
Välirahalla ostaisi kyllä hyvän läskipyörän sähköllä
Skodillac on saanut levätä viikonlopun kun pihassa vaihteeksi 4x4 vito. Onneksi tuokin saanut olla ajamatta...
Kävin laittamassa sokotan lataukseen kun ajettavat matkat lyhenee niin, että webaston käyttö syö akkua enemmän kuin ajaminen lataa.
Katselin tietokoneelta ajosaldoa. Kesäkuun huollosta on kuitenkin rapea 15tkm ajettu. Ei ihan pihan koristeena ole ollut, mutta voisi enemmänkin ajaa. Vapaalla ei kiinnosta nyt pätkääkään autoilu kun työpäivät menee pyörillä.
Työpaikan vaihdoksen myötä vielä taitaa ajettavat matkat pidentyä. Omassa autossa kylläkin ajot vähenee erittäin paljon.
Kävin laittamassa sokotan lataukseen kun ajettavat matkat lyhenee niin, että webaston käyttö syö akkua enemmän kuin ajaminen lataa.
Katselin tietokoneelta ajosaldoa. Kesäkuun huollosta on kuitenkin rapea 15tkm ajettu. Ei ihan pihan koristeena ole ollut, mutta voisi enemmänkin ajaa. Vapaalla ei kiinnosta nyt pätkääkään autoilu kun työpäivät menee pyörillä.
Työpaikan vaihdoksen myötä vielä taitaa ajettavat matkat pidentyä. Omassa autossa kylläkin ajot vähenee erittäin paljon.
Origamin toinen rekisterikilven valo oli pimentynyt. Tänään ohjekirjasta katsoen miten ne vaihdetaan. Eihän niistä kumpikaan lähtenyt irti ehjänä. Milloin lie aukaistu viimeksi. Käyttöohjekirjan mukaan ei tarvitse purkaa näin kuten videolla tekevät. Kuinkahan monta kiinnikettä olisi mennyt rikki verhoilusta? Ilma +4c ja auto lämmin.
https://www.youtube.com/watch?v=hqBQ57pcOrE
Purkaamolla pyytävät käytetyistä lampuista 50€ pari. Kiinasta lähti ledit tilaukseen. Rahteineen 11€ pari. Saa sitä ihmetellä, miksi tilataan ulkomailta kaikki.
Sain kuitenkin alkuperäiset paikalleen kun käytin hiukan liimaa. Olkoon nyt led polttimoilla varustettuna nuo siihen saakka kunnes paketti saapuu.
Hyllyssä oli lasikanta ledejä. Näissä vielä sellainen "kumi" päällä. Näyttää normaalilta polttimolta. Kuvassa kohtalaisen kirkkaat, mutta ei tuo luonnossa ihan noin loista.
https://www.youtube.com/watch?v=hqBQ57pcOrE
Purkaamolla pyytävät käytetyistä lampuista 50€ pari. Kiinasta lähti ledit tilaukseen. Rahteineen 11€ pari. Saa sitä ihmetellä, miksi tilataan ulkomailta kaikki.
Sain kuitenkin alkuperäiset paikalleen kun käytin hiukan liimaa. Olkoon nyt led polttimoilla varustettuna nuo siihen saakka kunnes paketti saapuu.
Hyllyssä oli lasikanta ledejä. Näissä vielä sellainen "kumi" päällä. Näyttää normaalilta polttimolta. Kuvassa kohtalaisen kirkkaat, mutta ei tuo luonnossa ihan noin loista.
Aikoinaan omistin C5 -05 citikka farmarin (eikä toista ole tulossa ikinä).
Tuossa oli samantyyppiset rekkarivalot joita ei voi saada ehjänä irti kuten ei edellinenkään ollut saanut ja minä rikoin loputkin kiinnikkeet.
Vaihdoin tilalle LED polttimot mutta nuo paloi koko ajan vaikka auto oli sammutettu toki himmeästi mutta jotain loisvirtaa ilmeisesti..
Vaihdoin sitten normi T10 polttimot tilalle ja lampun kupu teipillä ja liimalla takaisin paikalleen. Tuo poltti muutenkin polttimoita koko ajan ja mistä sattuu. Etuvalojen polttimot oli ehkä vaikeaimmat vaihtaa mitä on ikinä vastaan tullut. Paska auto ei voi suositella vaikka ilman saisi
Tuossa oli samantyyppiset rekkarivalot joita ei voi saada ehjänä irti kuten ei edellinenkään ollut saanut ja minä rikoin loputkin kiinnikkeet.
Vaihdoin tilalle LED polttimot mutta nuo paloi koko ajan vaikka auto oli sammutettu toki himmeästi mutta jotain loisvirtaa ilmeisesti..
Vaihdoin sitten normi T10 polttimot tilalle ja lampun kupu teipillä ja liimalla takaisin paikalleen. Tuo poltti muutenkin polttimoita koko ajan ja mistä sattuu. Etuvalojen polttimot oli ehkä vaikeaimmat vaihtaa mitä on ikinä vastaan tullut. Paska auto ei voi suositella vaikka ilman saisi
Ledit jäi loistamaan myös Volvoissa. Hetken kun odotti niin auto meni "nukkumaan", jolloin leditkin sammui.
Rakenne valoissa on sellainen, että kyllähän ne vissiin aukeaa ehjänä kun oikein malttaisi. Tein kuitenkin ohjeen mukaan ja näin meni tällä kertaa. Uusia ootellessa.
C5... Lämpimiä muistoja kun kojelaudan läppämoottorit eivät vissiin toimineet ja puhallus jalkoihin olematonta. Harvoin tulee talvisaappaat jalassa ajettua mutta tuolloin ajoin.
Rakenne valoissa on sellainen, että kyllähän ne vissiin aukeaa ehjänä kun oikein malttaisi. Tein kuitenkin ohjeen mukaan ja näin meni tällä kertaa. Uusia ootellessa.
C5... Lämpimiä muistoja kun kojelaudan läppämoottorit eivät vissiin toimineet ja puhallus jalkoihin olematonta. Harvoin tulee talvisaappaat jalassa ajettua mutta tuolloin ajoin.
Tänään koeajettu Auris 1.8 hybridi.
Mauttomuuden ja tunteettomuuden perikuva. Mikäli pitäisi valita Priuksen ja Auriksen välillä niin samanhintaisista ottaisin Priuksen.
Avensista kun tarjosin vaihdossa sain kuunnella pitkän tarinan siitä, mitä on myyjävastuu kun kyseessä on p*skin dieselmoottori mitä maa päällään kantaa. Aikani jaksoin kuunnella ja tuumasin, että kaupungin toisella puolen on samanhintainen Prius, hyvitys 1000e enemmän eikä tarvitse kuunnella mitään tunteisiin vetoavaa länkytystä.
Pitäkööt Auriksen...
Kerätään origamiin kilometrejä lisää.
Mauttomuuden ja tunteettomuuden perikuva. Mikäli pitäisi valita Priuksen ja Auriksen välillä niin samanhintaisista ottaisin Priuksen.
Avensista kun tarjosin vaihdossa sain kuunnella pitkän tarinan siitä, mitä on myyjävastuu kun kyseessä on p*skin dieselmoottori mitä maa päällään kantaa. Aikani jaksoin kuunnella ja tuumasin, että kaupungin toisella puolen on samanhintainen Prius, hyvitys 1000e enemmän eikä tarvitse kuunnella mitään tunteisiin vetoavaa länkytystä.
Pitäkööt Auriksen...
Kerätään origamiin kilometrejä lisää.
Auris hybridin kulutus oli TM kestotestissä 5,8 litraa sadalle, Spritmonitorissa näkyy olevan samoissa tai hieman alempi.
Ajoneuvovero 153 euroa vuodessa, liikennevakuutus noin 320 euroa vuodessa "pikkukaskolla". Täyskasko ei kallis sekään.
Vastaavasti Auris 1,4 diesel v.2012 161000 ajettuna maksaa liikkeessä vaikkapa 7590 euroa
https://www.nettiauto.com/toyota/auris/10995067
ja uudempikoppaiset alkaen noin 10k€.
Kulutus on aika samoissa, verossa hybridi säästäisi vuodessa 400 euroa.
Polttoaineen hinnassa on eroa 10 senttiä litralta eli 20000 kilometriä vuodessa kaventaa säästöä 116 eurolla.
Hybridi säästäisi siis noilla kilometreillä 284 euroa vuodessa, jos huolto- ja korjauskulut samoissa.
(voi hyvin olla virheitä, korjatkaa ihmeessä)
Ajoneuvovero 153 euroa vuodessa, liikennevakuutus noin 320 euroa vuodessa "pikkukaskolla". Täyskasko ei kallis sekään.
Vastaavasti Auris 1,4 diesel v.2012 161000 ajettuna maksaa liikkeessä vaikkapa 7590 euroa
https://www.nettiauto.com/toyota/auris/10995067
ja uudempikoppaiset alkaen noin 10k€.
Kulutus on aika samoissa, verossa hybridi säästäisi vuodessa 400 euroa.
Polttoaineen hinnassa on eroa 10 senttiä litralta eli 20000 kilometriä vuodessa kaventaa säästöä 116 eurolla.
Hybridi säästäisi siis noilla kilometreillä 284 euroa vuodessa, jos huolto- ja korjauskulut samoissa.
(voi hyvin olla virheitä, korjatkaa ihmeessä)
wiimax.fi
Kaverilla urban cruiser 1.4d. Ei juurikaan ole moittinut. Vienyt ja tuonut töihin jo useamman vuoden. Sympaattinen pikku Tojota.
Hyvä laskelma. Pistää miettimään mikä oikeasti kannattaa. Oikeastaan mikään ei tuota mutta pääsisi vähimmillä kuluilla.
EDIT; Iisalmessa olisi tämmönen https://www.nettiauto.com/toyota/auris/10993754 Farkku, pikkunen tiisseli, kokoluokka aika passeli. Koukkukin löytyy, saa pyörätelineen mukaan jos tarve vaatii. Vaunua / kuomukärryä tuolla ei laillisesti vedetä. Kulutus spritmonitorin mukaan noin 5ltr/100km.
Hyvä laskelma. Pistää miettimään mikä oikeasti kannattaa. Oikeastaan mikään ei tuota mutta pääsisi vähimmillä kuluilla.
EDIT; Iisalmessa olisi tämmönen https://www.nettiauto.com/toyota/auris/10993754 Farkku, pikkunen tiisseli, kokoluokka aika passeli. Koukkukin löytyy, saa pyörätelineen mukaan jos tarve vaatii. Vaunua / kuomukärryä tuolla ei laillisesti vedetä. Kulutus spritmonitorin mukaan noin 5ltr/100km.
Origami on ollut pihassa nyt 2 vuotta.
Parit perushuollot (suodattimet / öljyt). Jarrusatula ja palasarja taakse. Etuiskunvaimentimet ja vetokoukun pistorasia.
Tulevassa huollossa ennen kesärenkaita on laitettava joku nivel eteen uusiksi. Samalla nelipyöräsuuntaus.
Ai niin, meni tuossa viikolla eberin kaukosäätimestä patteri.
Tylsä, mauton ja hajuton auto. Ammattikäytöstä jääneet kulutusjäljet eivät ole lähteneet ruostumaan joten antaa olla tuollaisena.
Matka jatkuu... Mittarissa nyt 345tkm. Ainoa selkeä miinus on pieni polttoainetankki ja suurehko kulutus. Vähemmällä tuo kuitenkin menee pitkällä aikavälillä kuin pihassa olleet automaatti Volvot.
Seuraajaasta ei ole vielä tietoa. Mutustellaan ja katsellaan. Ajot voisi varmaan ajaa jollain "korean ihmeelläkin". Samasta suunnastahan ne tulee. Joku i30 uusimalla korimallilla näyttää oikein somalta.
Eilen kävin Skodalla lenkin. Mutkaisia kyläteitä ja valtatietä noin 250km. Pihaan saapuessa etapin kulutus 4.8ltr/100km. En pidä huonona kun ottaa huomioon tiet missä ajettiin.
Parit perushuollot (suodattimet / öljyt). Jarrusatula ja palasarja taakse. Etuiskunvaimentimet ja vetokoukun pistorasia.
Tulevassa huollossa ennen kesärenkaita on laitettava joku nivel eteen uusiksi. Samalla nelipyöräsuuntaus.
Ai niin, meni tuossa viikolla eberin kaukosäätimestä patteri.
Tylsä, mauton ja hajuton auto. Ammattikäytöstä jääneet kulutusjäljet eivät ole lähteneet ruostumaan joten antaa olla tuollaisena.
Matka jatkuu... Mittarissa nyt 345tkm. Ainoa selkeä miinus on pieni polttoainetankki ja suurehko kulutus. Vähemmällä tuo kuitenkin menee pitkällä aikavälillä kuin pihassa olleet automaatti Volvot.
Seuraajaasta ei ole vielä tietoa. Mutustellaan ja katsellaan. Ajot voisi varmaan ajaa jollain "korean ihmeelläkin". Samasta suunnastahan ne tulee. Joku i30 uusimalla korimallilla näyttää oikein somalta.
Eilen kävin Skodalla lenkin. Mutkaisia kyläteitä ja valtatietä noin 250km. Pihaan saapuessa etapin kulutus 4.8ltr/100km. En pidä huonona kun ottaa huomioon tiet missä ajettiin.
Huoltoon näytti olevan sen verran matkaa, että pyysin rouvaa käyttämään auton korjaamolla välyksien tarkastuksessa.
Mitään sellaista ei ollut löytynyt, joka olisi vaatinut toimenpiteitä. Suuntaus oli tehty uudelleen. Pöytäkirjaa mittauksesta en ole nähnyt kun auto vielä reissussa.
Good Year Ultragrip nastarenkaat eivät tule näkemään kolmatta talvea ajossa. Selviäisi edes tämän kevään. Nastat hävinneet ja pito sen mukainen. Koko 215 55 17" alkaa olla sen verran yleinen, että hinnat siedettävällä tasolla.
Eberin kaukosäädin piti parittaa uudelleen. Oli unohtanut yhteyden. Tästä löytyi ohjeet netistä ja pienen etsinnän jälkeen löytyi myös säätimen resetointiin tarvittava 1A sulake hanskalokeron takaa. Kaikkinensa noin 10min homma kun kaukodäädin herätti lämmittimen henkiin.
Huomenna käytävä koeajolla miltä tuntuu suuntauksen jälkeen ajaa.
Sukuun tulossa nyt yksi i30 ajoon. Vanhempaa mallia, mutta pääsee makustelemaan hujuntaita joku päivä.
Mitään sellaista ei ollut löytynyt, joka olisi vaatinut toimenpiteitä. Suuntaus oli tehty uudelleen. Pöytäkirjaa mittauksesta en ole nähnyt kun auto vielä reissussa.
Good Year Ultragrip nastarenkaat eivät tule näkemään kolmatta talvea ajossa. Selviäisi edes tämän kevään. Nastat hävinneet ja pito sen mukainen. Koko 215 55 17" alkaa olla sen verran yleinen, että hinnat siedettävällä tasolla.
Eberin kaukosäädin piti parittaa uudelleen. Oli unohtanut yhteyden. Tästä löytyi ohjeet netistä ja pienen etsinnän jälkeen löytyi myös säätimen resetointiin tarvittava 1A sulake hanskalokeron takaa. Kaikkinensa noin 10min homma kun kaukodäädin herätti lämmittimen henkiin.
Huomenna käytävä koeajolla miltä tuntuu suuntauksen jälkeen ajaa.
Sukuun tulossa nyt yksi i30 ajoon. Vanhempaa mallia, mutta pääsee makustelemaan hujuntaita joku päivä.
Merkitään päiväkirjaan, että suuntaus oli onnistunut. Origami kulkee suoraan kuin kamikaze konsanaan.
Suolap*skaa näyttää riittävän tälläkin korkeudella. Mikä on hyvä pesuaine, jolla lähtee puhtaaksi? Motoxin moottoripesuainetta on kehuttu? Pumppukannuun seos ja pesemään?
Pineline. https://www.pineline.fi//Pineline_Car_G ... /p123-200/
JP autohuolto Kiuruvesi tällä kertaa asialla suuntauksen suhteen. Kiitos nopeasta palvelusta.
Suolap*skaa näyttää riittävän tälläkin korkeudella. Mikä on hyvä pesuaine, jolla lähtee puhtaaksi? Motoxin moottoripesuainetta on kehuttu? Pumppukannuun seos ja pesemään?
Pineline. https://www.pineline.fi//Pineline_Car_G ... /p123-200/
JP autohuolto Kiuruvesi tällä kertaa asialla suuntauksen suhteen. Kiitos nopeasta palvelusta.
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 20.7.2019 21:38
- Paikkakunta: LPR
Kelit soutaa ja huopaa sen verran, että pesut ovat jääneet nyt vähälle.
Origami sai tänään vaihteistoon uudet öljyt. Samalla tehtiin vaihteiston pesu. Koko savotta koneellisesti.
Hauska yksityiskohta vaihteistossa on tyhjennysproppu. Se on samalla myös mittatikku. Ensimmäinen korkki kun ruuvataan auki, vaihteistosta tulee vain ylimääräinen öljy pois.
https://www.youtube.com/watch?v=c5eZmQRi81U
Koneellisesti tehtynä kuulemma "100%" vaihto. Tilavuus on 5.3ltr. Huuhteluun ja pesuun meni 8ltr, jolloin mittalasiin alkoi tulla riittävän puhdasta öljyä.
https://oilpoint.fi/s/automaattivaihteiston-oljynvaihto
Seuraava vaihto 60tkm päästä. Samalla reissulla kävin hakemassa uuden huoltokirjan kun ensimmäisestä loppui sivut 350tkm kohdalla. Toyotan varaosatiskillä tuumasin, että "laitetaanko auto paaliin vai ajetaanko toinen huoltokirja vielä täyteen".
Huollon suoritti Öljypiste Iisalmi. Pisteet palvelusta, kahvista ja siisteydestä. Vaihteiston toiminta muuttui huomattavasti paremmaksi kuin ennen.
https://oilpoint.fi/toimipisteet/iisalmi
Kustannuksiin merkitään 300€.
Origami sai tänään vaihteistoon uudet öljyt. Samalla tehtiin vaihteiston pesu. Koko savotta koneellisesti.
Hauska yksityiskohta vaihteistossa on tyhjennysproppu. Se on samalla myös mittatikku. Ensimmäinen korkki kun ruuvataan auki, vaihteistosta tulee vain ylimääräinen öljy pois.
https://www.youtube.com/watch?v=c5eZmQRi81U
Koneellisesti tehtynä kuulemma "100%" vaihto. Tilavuus on 5.3ltr. Huuhteluun ja pesuun meni 8ltr, jolloin mittalasiin alkoi tulla riittävän puhdasta öljyä.
https://oilpoint.fi/s/automaattivaihteiston-oljynvaihto
Seuraava vaihto 60tkm päästä. Samalla reissulla kävin hakemassa uuden huoltokirjan kun ensimmäisestä loppui sivut 350tkm kohdalla. Toyotan varaosatiskillä tuumasin, että "laitetaanko auto paaliin vai ajetaanko toinen huoltokirja vielä täyteen".
Huollon suoritti Öljypiste Iisalmi. Pisteet palvelusta, kahvista ja siisteydestä. Vaihteiston toiminta muuttui huomattavasti paremmaksi kuin ennen.
https://oilpoint.fi/toimipisteet/iisalmi
Kustannuksiin merkitään 300€.
Origamilla ajettu ensimmäinen tankki vaihteiston öljynvaihdon jälkeen. Ei voi ottaa vielä kantaa vaikuttaako kulutukseen.
On muuten melko rasittavaa kun ajaa päivät rintterillä missä vaihteet hoidellaan viiksellä. Skodassa samasta viiksestä käytetään lasinpyyhkimiä... Muutaman kerran on käynyt niin, että töistä lähtiessä lasinpesin tulee kytkettyä päälle kun pitäisi vaihtaa vaihdetta.
Ei en ole ostamassa sprintteriä...
On muuten melko rasittavaa kun ajaa päivät rintterillä missä vaihteet hoidellaan viiksellä. Skodassa samasta viiksestä käytetään lasinpyyhkimiä... Muutaman kerran on käynyt niin, että töistä lähtiessä lasinpesin tulee kytkettyä päälle kun pitäisi vaihtaa vaihdetta.
Ei en ole ostamassa sprintteriä...
Vaahdottimen toimiessa tein kevään ensimmäisen pesun sokotaan omassa pihassa. Samalla nakkasin matot ulos ja pesin nekin. Imurointi, pölyjen pyyhintä ja yleinen katselmus "tupatarkastus",
Mukava oli pestä kun ulkona "nollassa". Vaahto ei valunut auton pinnasta mihinkään. Kuumavesipesuri olisi kyllä miellyttävä hankinta omaan käyttöön.
Mukava oli pestä kun ulkona "nollassa". Vaahto ei valunut auton pinnasta mihinkään. Kuumavesipesuri olisi kyllä miellyttävä hankinta omaan käyttöön.
Origami sai alleen kesärenkaat. Kaupoilla käydessä ostin yhden matalan hallitunkin kun ei tuo iso möykky sovi auton alle ilman lapiointia.
Samalla pesu vappumarssia varten. Tuli kuvattua FXA tositoimissa.
https://www.youtube.com/watch?v=mzq2Z1ktOqM
Hyvää vappua.
Samalla pesu vappumarssia varten. Tuli kuvattua FXA tositoimissa.
https://www.youtube.com/watch?v=mzq2Z1ktOqM
Hyvää vappua.
Pari viikkoa meni melko vähillä kilometreillä Sokotalla. Aamulla aloitetaan taas työajot. Piti tänään käydä kokeilemassa, että lähtee käyntiin ja ajoin lämpimäksi. Aamulla oli tiet jäässä ja kesärenkaat alla. Viiteen pitäisi olla töissä. Voipi olla paikoitellen liukasta
Matala hallitunkki meni suvussa eteenpäin ja sain vaihdossa vastaavan "perinteisen". Pitää kokeilla sopiiko se miten Origamin alle. Seuraavan kerran tarve syksyllä... Toivottavasti.
Tuommonen oli: https://www.k-rauta.fi/tuote/hallinostu ... 4661020758
Tuommonen tuli: https://m.motonet.fi/fi/tuote/807556/Ha ... ki-2tn-Alu
Matala hallitunkki meni suvussa eteenpäin ja sain vaihdossa vastaavan "perinteisen". Pitää kokeilla sopiiko se miten Origamin alle. Seuraavan kerran tarve syksyllä... Toivottavasti.
Tuommonen oli: https://www.k-rauta.fi/tuote/hallinostu ... 4661020758
Tuommonen tuli: https://m.motonet.fi/fi/tuote/807556/Ha ... ki-2tn-Alu
Origamissa on ensimmäinen vika, joka vaatii vähän syventymistä. Lämmityslaitteen moottori pitää pienimmällä nopeudella pientä ääntä. Toivottavasti puhallin on yhtä helposti purettavissa kuin e-carinassa aikanaan.
Ridex merkkinen uusi maksaa noin 60€.
Mittarissa noin 352tkm ja vielä on nesteet erillään. Kävin eilen ajamassa noin 250km lenkin maakunnassa.
Ridex merkkinen uusi maksaa noin 60€.
Mittarissa noin 352tkm ja vielä on nesteet erillään. Kävin eilen ajamassa noin 250km lenkin maakunnassa.
Tänään vuorossa maataloutta Sokotalla.
Kävin kaupungissa toteamassa, että Hankkijan myymä puutarhakalkki on jauhemaista. Ilmoituksessa oli maininta rakeisesta kalkista.
Paluumatkalla kävin 160kg kalkkia paikallisesta rautakaupasta. Säkit aseteltiin varovasti peräkonttiin, koska välipohja on hiukan joustava.
Välipohja kesti tasan ensimmäiseen töyssyyn. Kontista kuului RUMPS ja säkit kontin syvennyksessä. Kotona nostelin säkit kottikärryyn ja tyhjensin kontin. Välipohjana toimii verhoilu ja joku ddr:n aikainen kuttaperkka kovalevy. Verhoilukankaan sain entisestä ehjänä irti ja miettimään uutta välipohjaa.
Soitto kaverille ja kohta pihassa oli sopiva pala 16mm vaneria, jossa komia pyökkipinta. Tästä sitten kuviosahalla sopiva pala kontin pohjalle. Huomenna vähän siistimistä ja verhoilun liimaus levyyn kiinni. Peränkontin pohjan ja levyn väliin liimaan kaistaleet bitumia. Toimivat äänieristeenä ja levy ei hankaa suoraan peltiin. Taitaa varastossa olla solumuoviakin, pitää katsoa kummalla tekee.
Toyotan ja Volvon konteissa ei tätä ongelmaa ole ollut. Toyotassa kontin pohja on tasainen toisin kuin Sokotassa. Muutenkin Volvossa ja Tojotassa on lokeroita, mihin saa hukattua tavaraa.
Tulipahan askarreltua. Onneksi kalkkisäkki pysyi ehjänä.
Kuvat on kivoja.
Huomenna jos tekisi loppuun. Onneksi kontin pohja on melkein kantti x kantti. Piti tuota kuitenkin kuviosahalla pyöristellä hiukan. Jätepalasta jos tekisi pojalle Bruder tilalle navetan.
Simply Clever...
Kävin kaupungissa toteamassa, että Hankkijan myymä puutarhakalkki on jauhemaista. Ilmoituksessa oli maininta rakeisesta kalkista.
Paluumatkalla kävin 160kg kalkkia paikallisesta rautakaupasta. Säkit aseteltiin varovasti peräkonttiin, koska välipohja on hiukan joustava.
Välipohja kesti tasan ensimmäiseen töyssyyn. Kontista kuului RUMPS ja säkit kontin syvennyksessä. Kotona nostelin säkit kottikärryyn ja tyhjensin kontin. Välipohjana toimii verhoilu ja joku ddr:n aikainen kuttaperkka kovalevy. Verhoilukankaan sain entisestä ehjänä irti ja miettimään uutta välipohjaa.
Soitto kaverille ja kohta pihassa oli sopiva pala 16mm vaneria, jossa komia pyökkipinta. Tästä sitten kuviosahalla sopiva pala kontin pohjalle. Huomenna vähän siistimistä ja verhoilun liimaus levyyn kiinni. Peränkontin pohjan ja levyn väliin liimaan kaistaleet bitumia. Toimivat äänieristeenä ja levy ei hankaa suoraan peltiin. Taitaa varastossa olla solumuoviakin, pitää katsoa kummalla tekee.
Toyotan ja Volvon konteissa ei tätä ongelmaa ole ollut. Toyotassa kontin pohja on tasainen toisin kuin Sokotassa. Muutenkin Volvossa ja Tojotassa on lokeroita, mihin saa hukattua tavaraa.
Tulipahan askarreltua. Onneksi kalkkisäkki pysyi ehjänä.
Kuvat on kivoja.
Huomenna jos tekisi loppuun. Onneksi kontin pohja on melkein kantti x kantti. Piti tuota kuitenkin kuviosahalla pyöristellä hiukan. Jätepalasta jos tekisi pojalle Bruder tilalle navetan.
Simply Clever...
Aamulla sovittelin levyn kontin pohjalle. Levyn ja pellin väliin liimasin äänieristys maton suikaleet. Löytyi semmoista, missä on liima valmiina.
Verhoilua en vielä liimannut kiinni. Nakkasin tavarat konttiin ja ajoa. Ei ainakaan hiekkatiellä pitänyt sen enempää ääntä kuin aiemmin. Saattoi jopa kontti olla hiljaisempi.
Voisi hiljentyä vielä lisää kun laittaisi bitumit noille paljaille peltipinnoille?
Verhoilua en vielä liimannut kiinni. Nakkasin tavarat konttiin ja ajoa. Ei ainakaan hiekkatiellä pitänyt sen enempää ääntä kuin aiemmin. Saattoi jopa kontti olla hiljaisempi.
Voisi hiljentyä vielä lisää kun laittaisi bitumit noille paljaille peltipinnoille?
Taitaa olla helpompaa vaihtaa auto hijaisempaan.
Nyt vaan kävi niin, että vakavasti joutuu pohtimaan kahden dieselin mielekkyyttä. Kesän vietän oloneuvoksena mutta talveksi mennään taas pyörien päälle.
Jos kuitenkin vielä vuoden menisi näillä nykyisillä. Kilometrejä kertyy kumpaankin samaan tahtiin kun tankkauksia seuraa. Sokota vähän vähemmällä nyt kun olen lomalla.
Josko tuota lapin eteiseen pääsisi käymään tälle suvelle. Ootellaan vesien lämpeneminen ja tulvien laskeutuminen.
Nyt vaan kävi niin, että vakavasti joutuu pohtimaan kahden dieselin mielekkyyttä. Kesän vietän oloneuvoksena mutta talveksi mennään taas pyörien päälle.
Jos kuitenkin vielä vuoden menisi näillä nykyisillä. Kilometrejä kertyy kumpaankin samaan tahtiin kun tankkauksia seuraa. Sokota vähän vähemmällä nyt kun olen lomalla.
Josko tuota lapin eteiseen pääsisi käymään tälle suvelle. Ootellaan vesien lämpeneminen ja tulvien laskeutuminen.