DigiKaappi eli 318cdi -08
Tänään kävin patjakaupassa, eli Jyskissä.
Tarkotuksena oli ostaa halvin 80x200 vaahtomuovipatja, yksi kappale, koska mulla on komerossa toinen sellainen jo ennestään jemmassa.
Näistä sit oli meininki leikellä liiat poies ja nakata autoon.
Hyllyn eessä suunnitelmat kuitenki muuttu, koska olemassaolevan kans identtinen ei sattunu tällä viikolla olemaan tarjouksessa vaan ois maksanu "ihan tolkuttomasti" semmoseksi rätiksi.
Sensijaan alemmalla hyllyllä oli tarjouksessa 70x190 patjoja, no kappas kun nehän on suoraan oikean kokosia mun rakennelmaan nii pari kappaletta lähti mukaan pienemmällä summalla mitä se yks isompi ois maksanu.
Kotiin päästyä maalasin viimiset irto-osat ja jos vaan illan päälle niihin kestää koskea ruuvaan paikalleen. Pääsis mallailemaan sänkyyn pohjia sit.
Verhoilukankaat on vielä hankkimatta mutta ehkä mä pärjään pari viikkoa noinki, aikaa niihin puuhiin ei kuitenkaa oo ennen seuraavaa lomapätkää ja työkamat pitää saaha kyytiin.
Katotaan saadaanko illan päälle vielä kuvia
Tarkotuksena oli ostaa halvin 80x200 vaahtomuovipatja, yksi kappale, koska mulla on komerossa toinen sellainen jo ennestään jemmassa.
Näistä sit oli meininki leikellä liiat poies ja nakata autoon.
Hyllyn eessä suunnitelmat kuitenki muuttu, koska olemassaolevan kans identtinen ei sattunu tällä viikolla olemaan tarjouksessa vaan ois maksanu "ihan tolkuttomasti" semmoseksi rätiksi.
Sensijaan alemmalla hyllyllä oli tarjouksessa 70x190 patjoja, no kappas kun nehän on suoraan oikean kokosia mun rakennelmaan nii pari kappaletta lähti mukaan pienemmällä summalla mitä se yks isompi ois maksanu.
Kotiin päästyä maalasin viimiset irto-osat ja jos vaan illan päälle niihin kestää koskea ruuvaan paikalleen. Pääsis mallailemaan sänkyyn pohjia sit.
Verhoilukankaat on vielä hankkimatta mutta ehkä mä pärjään pari viikkoa noinki, aikaa niihin puuhiin ei kuitenkaa oo ennen seuraavaa lomapätkää ja työkamat pitää saaha kyytiin.
Katotaan saadaanko illan päälle vielä kuvia
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Saatiinhan niitä.Supa kirjoitti:Katotaan saadaanko illan päälle vielä kuvia
Tässä laidat paikallaan. Vähillä ruuveilla vielä ennen verhoilua.
Seuraavaan kuvaan kerkesin jo irrottaa turvavyöt ennenku nakkasin sälepohjat häkkyrän päälle.
Ikkunalaitoihin tosiaan tulee vielä verhoillut vanerit vähän siistimään ulospäin näkyviä osia.
Huomatkaa säleiden kaareva muoto, jännitys lisää kantokykyä ja myös tekee pienen joustoefektin
Ja sitte ne patjat.
Just nätisti menevät paikalleen, paksuutta näilä on riittävästi ettei pohja tunnu läpi, kävin testaamassa
Pitänee hankkia ompelukone nii saa vielä väriteemaan sopivat suojat näilleki
Eli kunhan saan vanerit verhoiltua alkaa tän osaston viimeistely, toki teen ensin jääkaapin ja mikron asennukset nii saa sit kerralla hoitaa silaukset.
Seuraavaksi pitänee alkaa miettiin sitä laatikostoa tuonne paikkaansa.
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Kiirettä pitää työrintamalla nii ei oo rojekti edenny.
Nyt ois taas viikko vapaata nii jospa sitä jotaki. Jääkaappi on kuitenki saatu ja testattu toimivaksi, tuli sade nii tänään en vielä kantanu autoon
Kävin hakemassa Tokmannilta (no se oli auki vielä illasta) pari liimapuulevyä. Eiköhän noista synny pöytiä, sit vielä jotai harmaata öljyä tai vahaa pintakäsittelyksi nii sopii teemaan.
Tekis mieli käyttää nuo matkustamon puusomisteet irti ja vaihtaa niihinki väri, tuo punaruskea ei istu mun maailmaan sitte millään
Iskarit ja yläpäät on kans hallussa, ootan vielä ne pakoputkihilppeet ennenku on remppa-aika. Katotaas saisko samalla iskulla niitä pohjamuovejaki jo kiinnitettyä.
Toinen päiväajovalo pimeni reilun viikon käytön jälkeen. Tai oikeastaa se räpsyttelee miten sattuu joko toisesta laidasta kolmea tai toisesta laidasta kahta lediä.
Takuuhommat sentää pelas kerranki kaupassa ku ajatus, sain uuen paketin mukaan ja vanhat saa pitää. Vaihan ny siis vain sen toisen.
Nyt ois taas viikko vapaata nii jospa sitä jotaki. Jääkaappi on kuitenki saatu ja testattu toimivaksi, tuli sade nii tänään en vielä kantanu autoon
Kävin hakemassa Tokmannilta (no se oli auki vielä illasta) pari liimapuulevyä. Eiköhän noista synny pöytiä, sit vielä jotai harmaata öljyä tai vahaa pintakäsittelyksi nii sopii teemaan.
Tekis mieli käyttää nuo matkustamon puusomisteet irti ja vaihtaa niihinki väri, tuo punaruskea ei istu mun maailmaan sitte millään
Iskarit ja yläpäät on kans hallussa, ootan vielä ne pakoputkihilppeet ennenku on remppa-aika. Katotaas saisko samalla iskulla niitä pohjamuovejaki jo kiinnitettyä.
Toinen päiväajovalo pimeni reilun viikon käytön jälkeen. Tai oikeastaa se räpsyttelee miten sattuu joko toisesta laidasta kolmea tai toisesta laidasta kahta lediä.
Takuuhommat sentää pelas kerranki kaupassa ku ajatus, sain uuen paketin mukaan ja vanhat saa pitää. Vaihan ny siis vain sen toisen.
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Retkeilyautoja katselin... Joissakin on takana sähkövuode mikä laskeutuu kaappeineen alas kun haluaa nukkumaan.
Mielenkiintoinen ratkaisu. Piti kaivaa videota netistä miten ko systeemi toimii.
Tuossa on yksi video myynti-ilmoituksen yhteydessä. https://www.nettikaravaani.com/burstner ... 05/1535042
Vikaantuessaan saattaa aiheuttaa harmaita hiuksia.
Mielenkiintoinen ratkaisu. Piti kaivaa videota netistä miten ko systeemi toimii.
Tuossa on yksi video myynti-ilmoituksen yhteydessä. https://www.nettikaravaani.com/burstner ... 05/1535042
Vikaantuessaan saattaa aiheuttaa harmaita hiuksia.
Juu pienen tilan ratkasut on monesti aika mielenkiintosia.Pappi kirjoitti:Retkeilyautoja katselin... Joissakin on takana sähkövuode mikä laskeutuu kaappeineen alas kun haluaa nukkumaan.
Vikaantuessaan saattaa aiheuttaa harmaita hiuksia.
Joskus 80-luvun lopulla muistelisin meilä olleen jollain lomareissulla vuokralla vähän vastaavalla ratkasulla olleen kopperon, mutta tietysti siihen aikaan se peti piti kammesta veivata ylös ja alas.
Eikä se tainnu ihan suorassa liikkua vaikka auto lie ollu melko tuore silloin
Jos mulla ei ois tuola katossa kaikki nuo lamput, kaiuttimet, ilmanvaihtokanavat yms nii oisin ehkä harkinnuki jotai hissisysteemiä.
Ois saanu täyskokosen sängyn pitkittäin
...olettaen että sielä ois ollu mihin kiinnittää. Toki onhan takavyötki katonrajassa kiinni että totta se kestää.
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Tuo ois oikeestaan pitäny sielä konttorilla kysyä, että täyttäskö riippumatto sänkyvaatimuksetPappi kirjoitti:Riippumatto neljästä pisteestä kiinni. Ei veisi paljoa tilaa ja kätevä siirtää vaikka ulos puiden väliin.
Noh, rojektissa vähän eteenpäin. Täälä sataa taas eli autossa ei viitti pitää ovia auki, siispä kauppakierrokselle hakemaan pikkutarvikkeita.
Jyskistä tekstiilejä sänkyyn, sävyltään tummia nii ei näy ikkunasta nii selvästi. Melkeen vois kyllä nuo takimmaiset vielä kalvottaa lisäksi vaikka sävylasit ovatki.
Sit sekatavarakaupasta pussillinen 5mm pultteja, prikkoja & muttereita. Kuten myös muutama kulmarauta ja naulauslevy. Näistä pitäs sitte taiteilla jääkaapin ja lattian yhistävät tekijät.
Kaapin pohjassa on 4 säädettävää tassua, nämä kun käyttää poissa ja laittaa raudat väliin, saa kaapin puolelta tukevan kiinnityksen. Sit vaan toinen pää raudoista muotoillaan lattiaan sopivaksi ja täräytetään kiinni.
Ainaki kaks näistä menee lattiakiskoihin, toinen rivi ei varmaan yllä joten pitää ruuvata lattiavaneriin.
Mikrolle pitää kehitellä kiinnitys jääkaapin päälle. Siihen ei oikein oo laitteissa tarpeeks tukevan näkösiä pisteitä valmiina joten pitää suunnitella muuta.
Sänkykehikon etureunaan vois lisätä poikkipalkin (tarvitaan myös verhoilulevyjen takia) sopivalle korkeudelle ja lähteä siitä eteenpäin.
Laatikostokaan ei menny ihan heittämällä paikalleen, ainahan se jossaki pitää vastustaa.
Tässä tapauksessa haitolla on penkkien selkänojien kallistusnupit, tarttis noin 15mm lisätilaa jakkaroiden välissä että laatikosto menis tarpeeks syvälle. Eiköhän tuo vielä onnistu, niin pienestä kuitenki kyse.
Lista & remmi -viritys pitää laatikot paikallaan siihen asti että kaluste on ruuvattu autoon kiinni.
Kiskoissa on taitettavat lärpäkkeet jotka estää tahattoman karkailun mutta sitten laatikoita ei saa enää irti - ja hökötyksen kiinnitysruuvit on tarkotus laittaa tuonne sisäpuolelle piiloon.
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Tässä pisti silmään tuo sisustan asettelu.
https://www.nettikaravaani.com/muu-merk ... te/1547678
Aarghhh.... Penkit on takana erilaiset. Oma silmä karsastaa tuommosia...
Lasien tummennus ei varmaan hirveitä maksa vai onnistuuko itsellä?
https://www.nettikaravaani.com/muu-merk ... te/1547678
Aarghhh.... Penkit on takana erilaiset. Oma silmä karsastaa tuommosia...
Lasien tummennus ei varmaan hirveitä maksa vai onnistuuko itsellä?
Juu mullaki on pirunmoinen pakkomielle siitä että asiat pitää olla yhteensopivia.Pappi kirjoitti:Tässä pisti silmään tuo sisustan asettelu.
https://www.nettikaravaani.com/muu-merk ... te/1547678
Aarghhh.... Penkit on takana erilaiset. Oma silmä karsastaa tuommosia...
Lasien tummennus ei varmaan hirveitä maksa vai onnistuuko itsellä?
Siks en vielä olekaan hankkinu etupenkeille päällisiä kun en oo löytäny kohtuurahalla oikean värisiä
Kyllähän nuoruusvuosina tummennettiin vaikka minkälaisia laseja, ehkä taitoa on vielä sen verran jälellä että tommonen lähes suora ikkuna onnistuis
Mutta, mennäänpäs rojektissa eteenpäin, tänään oli aurinkoinen päivä.
Se tarkotti sitä että kaikki palikat on nyt kiinnitetty, poislukien sähköjohot ja vanerilevyt (joita ei oo vieläkään ees leikattu). Mutta periaatteessa muutoskatsastuskunnossa on.
Päivä lähti käyntiin yhen penkin talliinnostolla. Totesin ettei just kyseinen jakkara sovi paikkaansa ja oli nyt muutenki asennusaikasesti haitolla.
Jääkaapin kiinnitys oli varsin mielenkiintonen prosessi kun ei sormet meinannu oikein mistään välistä sopia minnekään mutta niin vain jokanen pultti saatiin kireälle
Sit kun mikron nosti päälle, huomasin että sen yläreuna asettuu just eikä melkein sängyn reunapaneelin alareunan tasolle - ei siis tarvetta tehä peitelevyä.
Laatikoston paikan haku pääsi siis alkamaan.
Työnsin tuon laatikoston toisella puolella olevan penkin ihan niin kiinni seinään kuin sen vaan sai. Tilaa tuli vajaa sentti.
Sit hain tallista poisnostetun tilalle jakkaran, joka on edellisen peilikuva. Selkänojan säätö tuli siis oven puolelle.
Siirsin myös penkistä toista jalkaa keskemmälle, pohjassa oli vaihtoehtoset kiinnitysreiät tätä varten. Jalusta tuli siis hieman kapeammaksi ja tän ansiosta sain penkin siirrettyä melkein liukuoveen kiinni.
Nyt laatikoston sai kiinnitettyä niin ettei se ole liikaa "esillä".
No sittenhän keksin että tuohon päälle pitää tehä pöytätaso siitä liimalevystä ja siksipä en vielä rakentanu laatikoitten karkaamisenestoa.
Samaten teen kyllä uusiks tuon alkuperäsen pöydän, pari senttiä leveyttä ja kymmenkunta pituutta lisää nii mahtuu läppäri paremmin.
Ja takaovista avautuu nyt tämmönen näkymä.
Varmaan suotavaa tehä tohon laitteiden taakse jonkunäkönen verkko suojaksi, kun tavaraa kontissa kuitenki kulkee.
Lisäsin tosiaan vielä yhen poikkipalkin nii sain vehkeet tarpeeks monella ruuvilla kiinni, eivät hypi yhtään minnekään.
Eikai se oo ku alkaa varaileen muutoskatastukseen aikaa.
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Eilen käväsin aamupäivästä konttorilla kyselemässä oisko heilä aikaa yhelle rintterille.
Virkailijahan tietysti ei osannu sanoa asiaan juuta eikä jaata käymättä hallin puolella konsultaatiossa, ja takasin palattuaan ilmotti ettei samalle päivälle onnistu kun pitää punnita ja mittoa ja vaikka jos mitä.
Noh, sovittii sitte tälle päivää klo 14 ajanvaraus.
Tänää kello 13.55 pruutailin tiskillä käsidesiä kouriin ja ilmotin tulleeni varatulle ajalle. Mulle ilmotettiin että "heti kun tuo hallissa oleva pölliauto on katottu nii on mun vuoro" ja jäin sit ootteleen.
Pölliauto (kärryineen) lähti about kello 14.10 ja jatkoin oottelua. Vajaa 10min päästä raskasta yhistelmää katastanu herra saapui pihalle ja otti rivistä mun jälkeen tulleen 202-koppasen. Perkule.
Noh en turhaa alkanu hermoileen kun lomallahan on aikaa
Muutaman minuutin päästä pihalle saapu sama herrasmies jolta olin käyny etukäteen kyselemässä, siinä vaihettii muutamat sanat aiheesta ja eiku ovea auki.
Todettiin että "mikro on, sänkyhän tuossa kans, jaa näköjään jääkaappiki, hyvähyvä" ja sitte alettii keskustella penkeistä.
Tuumasin että sänky on avattavaa mallia ja takimmaisen rivin kiskot on sielä periaatteessa käytettävissä, noh käytiin kurkkaamassa konttiin sit.
Vähän siinä keskusteltii lisää, pari valokuvaa toteutuksesta arkistoihin, kilometrilukema ylös ja eiku paperihommiin.
Ei tarvinnu punnita ja sängyn mitatki meni puhumalla läpi, kaipa tuo on ennenki näitten sisäleveyksiä mittonu
Muutama minuutti näppäilyä koneelle ja sain teknisen osan käteen, ei muutaku hyvää päivänjatkoa kiitos hei.
Määräaikaiskatastuksen ois voinu hoitaa kyllä samalla mutta jos ny korjais ne tiiossa olevat viat ensin
Virkailijahan tietysti ei osannu sanoa asiaan juuta eikä jaata käymättä hallin puolella konsultaatiossa, ja takasin palattuaan ilmotti ettei samalle päivälle onnistu kun pitää punnita ja mittoa ja vaikka jos mitä.
Noh, sovittii sitte tälle päivää klo 14 ajanvaraus.
Tänää kello 13.55 pruutailin tiskillä käsidesiä kouriin ja ilmotin tulleeni varatulle ajalle. Mulle ilmotettiin että "heti kun tuo hallissa oleva pölliauto on katottu nii on mun vuoro" ja jäin sit ootteleen.
Pölliauto (kärryineen) lähti about kello 14.10 ja jatkoin oottelua. Vajaa 10min päästä raskasta yhistelmää katastanu herra saapui pihalle ja otti rivistä mun jälkeen tulleen 202-koppasen. Perkule.
Noh en turhaa alkanu hermoileen kun lomallahan on aikaa
Muutaman minuutin päästä pihalle saapu sama herrasmies jolta olin käyny etukäteen kyselemässä, siinä vaihettii muutamat sanat aiheesta ja eiku ovea auki.
Todettiin että "mikro on, sänkyhän tuossa kans, jaa näköjään jääkaappiki, hyvähyvä" ja sitte alettii keskustella penkeistä.
Tuumasin että sänky on avattavaa mallia ja takimmaisen rivin kiskot on sielä periaatteessa käytettävissä, noh käytiin kurkkaamassa konttiin sit.
Vähän siinä keskusteltii lisää, pari valokuvaa toteutuksesta arkistoihin, kilometrilukema ylös ja eiku paperihommiin.
Ei tarvinnu punnita ja sängyn mitatki meni puhumalla läpi, kaipa tuo on ennenki näitten sisäleveyksiä mittonu
Muutama minuutti näppäilyä koneelle ja sain teknisen osan käteen, ei muutaku hyvää päivänjatkoa kiitos hei.
Määräaikaiskatastuksen ois voinu hoitaa kyllä samalla mutta jos ny korjais ne tiiossa olevat viat ensin
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Aamulla lähti yksi autokunta kohti lapin eteistä loman viettoon. Tavaraa oli jo kattoa myöten täynnä...
Itse ajan perästä pe la välisenä yönä töiden jälkeen... Pikkuhiljaa omia tavaroita kerännyt kasaan. Kyllä olisi liian hienoa lähteä tämmösellä retkiautolla liikkeelle.
3 maastopyörää, mönkijä, kalavehkeitä yms. Siihen vielä vaatteet viikoksi kelien mukaan.
Itse ajan perästä pe la välisenä yönä töiden jälkeen... Pikkuhiljaa omia tavaroita kerännyt kasaan. Kyllä olisi liian hienoa lähteä tämmösellä retkiautolla liikkeelle.
3 maastopyörää, mönkijä, kalavehkeitä yms. Siihen vielä vaatteet viikoksi kelien mukaan.
Jees, kiitoksia.
Tosiaan vuosikatsastus sitten syyskuulla, pitää nyt laittaa auto teknisesti kuntoon ja alkaa vähän tuota "Norjan kromia" poistamaan listojen alta ja ovien reunoista.
Mitä "tuntipalkkaan" tulee, nii suomalainen mieshän tunnetusti puhuu rahasta mielellään.
Kuitenkin, tästä verotustilanteestahan lähin liikkeelle:
Kustannuksia rakentelusta kerty jonku verran, pääpiirteittäin seuraavaa:
- telkkari + pikkuinvertteri + tarvikkeet (ei pakollisia kyllä) 70e
- lisäakku + iso invertteri 0e (vanhaa varastoa, uudet yht. about 250-500e välillä)
- jääkaappi rahteineen Saksasta 180e
- mikro lähimmästä Prismasta 60e
- puutavara n.40e (ostin vähän liikaa mutta jääpä muihin projekteihin)
- laatikosto 40e
- sälepohjat + tukipalkki 40e
- patjat 60e
- kiinnitystarvikkeet, maalit yms. pieni hilpe 80e (tässäki jäi ylimäärästä)
- muutoskatastus 60e
Eli 630e tämmönen karkea laskelma. Huomattavasti halvemmallaki ois voinu päästä käyttämällä halvempia laitteita, vanhoja lastulevykaappeja ym. mutta tää on mun tyyli
Tänä aamuna verosarake näytti sit tältä:
Eli tämä autokerhon vuotuinen jäsenmaksu putosi 589,26e.
Eka vuosi meni siis hienoisesti tappiolle jos tälleen mustavalkosesti laskee, eikä vielä itellekään saanu minkäänlaista tuntipalkkaa.
Seuraava vuosi toki korjaa tilanteen
Toki noissa kustannuslaskelmissa pitää huomioida esim. se, että telkkarin oisin laittanu joka tapauksessa, ja jonkunäköstä tavaraosaston lokerointia ois pitäny tehä eli siihenki ois menny rahaa.
Tälleen ajatellen päästään hitusen plussalle jo nyt, ja positiivisestihan se aina pitää ajatella
Tosiaan vuosikatsastus sitten syyskuulla, pitää nyt laittaa auto teknisesti kuntoon ja alkaa vähän tuota "Norjan kromia" poistamaan listojen alta ja ovien reunoista.
Mitä "tuntipalkkaan" tulee, nii suomalainen mieshän tunnetusti puhuu rahasta mielellään.
Kuitenkin, tästä verotustilanteestahan lähin liikkeelle:
Kustannuksia rakentelusta kerty jonku verran, pääpiirteittäin seuraavaa:
- telkkari + pikkuinvertteri + tarvikkeet (ei pakollisia kyllä) 70e
- lisäakku + iso invertteri 0e (vanhaa varastoa, uudet yht. about 250-500e välillä)
- jääkaappi rahteineen Saksasta 180e
- mikro lähimmästä Prismasta 60e
- puutavara n.40e (ostin vähän liikaa mutta jääpä muihin projekteihin)
- laatikosto 40e
- sälepohjat + tukipalkki 40e
- patjat 60e
- kiinnitystarvikkeet, maalit yms. pieni hilpe 80e (tässäki jäi ylimäärästä)
- muutoskatastus 60e
Eli 630e tämmönen karkea laskelma. Huomattavasti halvemmallaki ois voinu päästä käyttämällä halvempia laitteita, vanhoja lastulevykaappeja ym. mutta tää on mun tyyli
Tänä aamuna verosarake näytti sit tältä:
Eli tämä autokerhon vuotuinen jäsenmaksu putosi 589,26e.
Eka vuosi meni siis hienoisesti tappiolle jos tälleen mustavalkosesti laskee, eikä vielä itellekään saanu minkäänlaista tuntipalkkaa.
Seuraava vuosi toki korjaa tilanteen
Toki noissa kustannuslaskelmissa pitää huomioida esim. se, että telkkarin oisin laittanu joka tapauksessa, ja jonkunäköstä tavaraosaston lokerointia ois pitäny tehä eli siihenki ois menny rahaa.
Tälleen ajatellen päästään hitusen plussalle jo nyt, ja positiivisestihan se aina pitää ajatella
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Juu, tää on kans erittäin oleellinen yksityiskohta tässä rojektissadealer kirjoitti:Lisäksi se, että joskus autoa myydessä on mahdollista löytää ostaja kun verot on järkevissä lukemissa.
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Kyllä tämä maa on yks verotuksen peräreikä, suoraan sanottuna veetuttaa ja rankasti.
Ajaa nyt itekki kuorma-autolla arkiajoja koska se on hel*etin paljon halvempaa
Ajaa nyt itekki kuorma-autolla arkiajoja koska se on hel*etin paljon halvempaa
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Niinpä, ei varsinaisesti kannusteta ostamaan sellaista autoa mikä parhaiten palvelis tarkotusta.Lerssinen kirjoitti:Kyllä tämä maa on yks verotuksen peräreikä, suoraan sanottuna veetuttaa ja rankasti.
Ajaa nyt itekki kuorma-autolla arkiajoja koska se on hel*etin paljon halvempaa
Tämä nyt tuleva polttoaineveronkorotus vielä lisäksi nii alkaa taas työssäkäynnin kannattavuus joissaki tilanteissa olla mietinnässä.
Jos en ois alalla missä joka kilometrin saa verotukseen tai laskutukseen nii en ois varma viittisinkö ajella, kun kuljetustarpeet ei varsinaiseti pieniruokasemmalla autolla täyty jos et osta liian isolla hintalapulla olevaa vekotinta.
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Iloinen rojekti kun on saatu hyvään pisteeseen (vaikka ei todellakaan valmiiksi) on syytä palata Sprinterin omistajan arkeen.
Matkahuolto toi paketin.
Tuo keksintö on sen verta edullinen että aattelin testata. Kompuraan piti samalla hankkia uus paineensäädin rikkoutuneen tilalle, otin vedenerottimella varustetun mallin.
Katotaas miten säät suosii, johonki ovennurkkaan aattelin ekana kokeilla. Tietysti maalit pitää kans ostaa ekana hyllyyn.
Toinen vaihtoehto olis ollu Motonetin soodapuhallusvehkeet, se ei kyllä oo pistemallinen eli tulis sotkua. Tosin en tiä kuinka se materiaali soveltuis tähän vehkeeseen.
Taustalla näkyy vähän pahvia, sielä on iskarit, ylälautaset, haitariputki katin perään ja pakoputken loppupätkä oottamassa talliin pääsyä.
Tallissa on jo ne pohjamuovit tosiaa ootellu kans muutaman viikon. Pitäskö se huomena soitella ja varailla nosturipaikkaa noille hommille sit.
Matkahuolto toi paketin.
Tuo keksintö on sen verta edullinen että aattelin testata. Kompuraan piti samalla hankkia uus paineensäädin rikkoutuneen tilalle, otin vedenerottimella varustetun mallin.
Katotaas miten säät suosii, johonki ovennurkkaan aattelin ekana kokeilla. Tietysti maalit pitää kans ostaa ekana hyllyyn.
Toinen vaihtoehto olis ollu Motonetin soodapuhallusvehkeet, se ei kyllä oo pistemallinen eli tulis sotkua. Tosin en tiä kuinka se materiaali soveltuis tähän vehkeeseen.
Taustalla näkyy vähän pahvia, sielä on iskarit, ylälautaset, haitariputki katin perään ja pakoputken loppupätkä oottamassa talliin pääsyä.
Tallissa on jo ne pohjamuovit tosiaa ootellu kans muutaman viikon. Pitäskö se huomena soitella ja varailla nosturipaikkaa noille hommille sit.
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Lomaviikko alkas olla lopuillaan, taas kutsuis työmaaympäristö muutamaksi päiväksi.
Loppupeleissä auto liikku viikon aikana noin 12km, katastusreissun lisäks kävin kerran lähikaupassa jonne ois jalkasin ollu lyhempi matka vaan ostosten kantaminen ei houkutellu
Aika kulu kaikkeen muuhun mukavaan, lasten kiinanmönkkäriä piti vähän rassata kun kävi huonosti, pihakeinuun piti tehä uuet penkit, pyykkikone päätti laskea alleen kesken pesun ja mitä ny kaikkea normaaliin elämään kuuluu.
Tänä iltana sit kuitenki sain kötösteltyä telkkarin kiinni autoon.
Kiinnitys keskimmäisen etupenkin niskatukeen, soveltaen seinätelinettä, reikänauhaa ja muutamaa muuta pikkujuttua.
Tälle oma invertteri sit penkkien väliin, mutta piuhatyöt jäi vaiheeseen. Samaten kiinnitysratkasu pitää vielä käyttää irti ja maalata mustaksi nii ei häiritte silmää
Puhelin ei sattunu olemaan taskussa tätä touhutessa joten kuvia en vielä ottanu. Jospa tässä alkuviikosta ehtis vetää ne piuhat ja viimeistellä muutenki, nii sitte räpsis.
Ja sinne huoltoon pitäs kai varailla aikaa kun vaan tietää onko töissä kotinurkilla vai Jyväskylässä minäki päivänä.
Puhallushommia sit seuraavalla lomapätkällä kun ei tarvi taas joka aamu liikkeelle päästä.
Loppupeleissä auto liikku viikon aikana noin 12km, katastusreissun lisäks kävin kerran lähikaupassa jonne ois jalkasin ollu lyhempi matka vaan ostosten kantaminen ei houkutellu
Aika kulu kaikkeen muuhun mukavaan, lasten kiinanmönkkäriä piti vähän rassata kun kävi huonosti, pihakeinuun piti tehä uuet penkit, pyykkikone päätti laskea alleen kesken pesun ja mitä ny kaikkea normaaliin elämään kuuluu.
Tänä iltana sit kuitenki sain kötösteltyä telkkarin kiinni autoon.
Kiinnitys keskimmäisen etupenkin niskatukeen, soveltaen seinätelinettä, reikänauhaa ja muutamaa muuta pikkujuttua.
Tälle oma invertteri sit penkkien väliin, mutta piuhatyöt jäi vaiheeseen. Samaten kiinnitysratkasu pitää vielä käyttää irti ja maalata mustaksi nii ei häiritte silmää
Puhelin ei sattunu olemaan taskussa tätä touhutessa joten kuvia en vielä ottanu. Jospa tässä alkuviikosta ehtis vetää ne piuhat ja viimeistellä muutenki, nii sitte räpsis.
Ja sinne huoltoon pitäs kai varailla aikaa kun vaan tietää onko töissä kotinurkilla vai Jyväskylässä minäki päivänä.
Puhallushommia sit seuraavalla lomapätkällä kun ei tarvi taas joka aamu liikkeelle päästä.
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Kyllä sitä vaan saa aikaa käytettyä kaikkeen muuhunki, ei oo pahemmin auton kimppuun tällä viikolla kerenny.
Mitä ny tänään kävi huollossa. Pakoputkeen hitsattii uus jousto irronneen tilalle ja reikäjuustoa muistuttanu takapuskuriin asti yltäny loppuhäntä vaihtu siihen 30-senttiseen nysään.
Siinä reissun helppo osuus
Etuiskarien vaihto ei ollu ihan naps ja kops, nehän oli yhistyneet yläpäittensä kans erottamattomiksi paketeiksi joten toisen kanssa oli kuulemma pitäny vähän käyttää väkivaltaa.
Sen seurauksena sielä välissä ollu prikka tms (en rakennetta oo purettuna nähny nii terminologia voi olla hukassa) vaurioitu kans uusimiskuntoon.
Onneks semmosiaki löyty naapurikylästä myytäväksi asti
Tavallaan helpoiksi voiaan kyllä laskea myös pohjamuovien kiinnitys ja käsijarrun säätö koska ne jätettiin tekemättä, jälkimmäinen syystä ettei siitä ois ollu mitää hyötyä.
Kun ei oo pintaa nii ei oo pintaa, laitetaan uutta sitte myöhemmin. Sama vaihtaa sit joka nurkkaan levytki kun olihan niissäki jo kulumaa.
Pohjamuoveja taas ei laitettu koska valorauta vääntää etupuskurin nii mutkalle ettei sinne mitää voi laittaa kiinni, menis vaarallisen lähelle ahtoputkia ja jäis muutenki huonoon asentoon se etummainen muovi.
Kai se rauta pitää pistää myyntiin, valot kyllä asettuu keulaan nätisti ilmanki
Summa summarum, autosta tuli kyllä hitokseen mukavampi ajaa.
Sopivasti tänäänki sattu ihan kohtalaista tuulta moottoritielle kotimatkalle, oli hyvä verrata eilispäivään ja aivan käsittämätön ero.
Kulmat katotaa perjantaina vielä, tänää ei enää keretty kun tuo iskarijumppa vei vähän ylimäärästä aikaa.
Pakoputken korjaus vei käytännössä kaikki ohjaamoon kuuluneet suhinat, puhinat, pörinät ja mörinät pois. En tiä onko tuota ny juurikaan tarvetta sitte enää eristää lisää.
Kotona oottiki sitte uus paketillinen puolalaista muovia, tuuliohjaimethan ne piti tämänki laseihin laittaa.
Heko tekee kyllä laatutavaraa, heittämällä paikalleen kuten aikasempiinki autoihin. Hinnatki kohtuulliset suoraan heiltä tilattuna.
Tarjolla siis kolmea mallia.
Tämä, sitte pelkän yläreunan versio, sekä ulkopuolelle liimattava mikä tulee myös kolmioikkunan ylle.
Mitä ny tänään kävi huollossa. Pakoputkeen hitsattii uus jousto irronneen tilalle ja reikäjuustoa muistuttanu takapuskuriin asti yltäny loppuhäntä vaihtu siihen 30-senttiseen nysään.
Siinä reissun helppo osuus
Etuiskarien vaihto ei ollu ihan naps ja kops, nehän oli yhistyneet yläpäittensä kans erottamattomiksi paketeiksi joten toisen kanssa oli kuulemma pitäny vähän käyttää väkivaltaa.
Sen seurauksena sielä välissä ollu prikka tms (en rakennetta oo purettuna nähny nii terminologia voi olla hukassa) vaurioitu kans uusimiskuntoon.
Onneks semmosiaki löyty naapurikylästä myytäväksi asti
Tavallaan helpoiksi voiaan kyllä laskea myös pohjamuovien kiinnitys ja käsijarrun säätö koska ne jätettiin tekemättä, jälkimmäinen syystä ettei siitä ois ollu mitää hyötyä.
Kun ei oo pintaa nii ei oo pintaa, laitetaan uutta sitte myöhemmin. Sama vaihtaa sit joka nurkkaan levytki kun olihan niissäki jo kulumaa.
Pohjamuoveja taas ei laitettu koska valorauta vääntää etupuskurin nii mutkalle ettei sinne mitää voi laittaa kiinni, menis vaarallisen lähelle ahtoputkia ja jäis muutenki huonoon asentoon se etummainen muovi.
Kai se rauta pitää pistää myyntiin, valot kyllä asettuu keulaan nätisti ilmanki
Summa summarum, autosta tuli kyllä hitokseen mukavampi ajaa.
Sopivasti tänäänki sattu ihan kohtalaista tuulta moottoritielle kotimatkalle, oli hyvä verrata eilispäivään ja aivan käsittämätön ero.
Kulmat katotaa perjantaina vielä, tänää ei enää keretty kun tuo iskarijumppa vei vähän ylimäärästä aikaa.
Pakoputken korjaus vei käytännössä kaikki ohjaamoon kuuluneet suhinat, puhinat, pörinät ja mörinät pois. En tiä onko tuota ny juurikaan tarvetta sitte enää eristää lisää.
Kotona oottiki sitte uus paketillinen puolalaista muovia, tuuliohjaimethan ne piti tämänki laseihin laittaa.
Heko tekee kyllä laatutavaraa, heittämällä paikalleen kuten aikasempiinki autoihin. Hinnatki kohtuulliset suoraan heiltä tilattuna.
Tarjolla siis kolmea mallia.
Tämä, sitte pelkän yläreunan versio, sekä ulkopuolelle liimattava mikä tulee myös kolmioikkunan ylle.
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Noh, nyt ois taas lomapätkä alkamassa.Supa kirjoitti:sain kötösteltyä telkkarin kiinni autoon.
Kiinnitys keskimmäisen etupenkin niskatukeen, soveltaen seinätelinettä, reikänauhaa ja muutamaa muuta pikkujuttua.
Tälle oma invertteri sit penkkien väliin, mutta piuhatyöt jäi vaiheeseen. Samaten kiinnitysratkasu pitää vielä käyttää irti ja maalata mustaksi
Päätin tehä telkkarille kokonaan uuen kiinnityksen koska tällä tekeleellä mööpeli peittää ihan kaiken näkyvyyen takaviistoon ja tekee perä eellä lähtemisestä hankalaa.
Normaalistihan peruutan auton aina parkkiin mutta esim remppahommissa pitää välillä tökätä keula eellä pihaan.
Eli L-mallista rautaa pari metriä, siitä sopiva pätkä johon 4 reikää. Tulee siis vänkärin penkin molempiin niskatukiin. Sit tämän raudan "irtonaisemmasta" päästä toinen pätkä alaviistoon, penkin kiinnityspultin alle. Ei heilu.
Seuraavaksi sit siihen "pystyssä olevaan" osaan 8mm pulteille reiät millä telkun seinätelineen tangot kiinnitetään. Lopuksi mustaa maalia päälle.
Tässä siis kuva asennuksesta ekalla telineversiolla:
Pikku takaisku tuli siitä ettei tarkotukseen hankittu 150W invertteri jaksanukaan ruokkia telkkua ja Chromecastia autossa. Kumma homma kun sisällä irtoakulla kokeiltuna toimi oikein hyvin.
Noh, yks jatkojohto lisää ja peräpäästä siltä isolta invertteriltä syötöt, jo sytty virrat. Sit vaan Chromecastin asetukset kohilleen ja Netflix pyörimään
Katossa on aika rumat jälet jostaki aiemmasta asennuksesta, siihen pitäs tehä peitelevy. Verhoilun alla on vanerilevy joten kiinnitys ainaki onnistuu kohtuuella
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Noh, tänää oli aamusta ensin operaationa trampoliinin osto.Supa kirjoitti:Pohjamuoveja taas ei laitettu koska valorauta vääntää etupuskurin nii mutkalle ettei sinne mitää voi laittaa kiinni, menis vaarallisen lähelle ahtoputkia ja jäis muutenki huonoon asentoon se etummainen muovi.
Kai se rauta pitää pistää myyntiin, valot kyllä asettuu keulaan nätisti ilmanki
Viime lokakuussa ostettua peräkärryä tarttin nyt toisen kerran, ja vain siksi koska mua laiskotti enkä käytettynä ostettua ittensätelomisvälinettä halunnu purkaa nii pieniin osiin että ois autoon sopinu.
Kun jälkikasvulle oli saatu koottua vähän ajanvietettä (myönnetään, hypin kyllä iteki vähäsen) nii oliki aika hyökätä auton kimppuun.
Ekana lisävalot irti raudasta ja piuhat poies maskin välistä - taas sai kirota kun tuli asennettua nii tähellisesti viime kerralla, oma savottansa napsia kaikki nippusiteet poikki
Sit vaan rauta pois keulalta, tai olihan siinä joka pultti nii ruostunu kiinni että ihme kun yksikään ei katkennu. Alakiinnikkeitten kans meinas jo usko loppua kunnes muistin että onhan mulla hyllyssä Milwaukeen akkuväännin.
Sillä aukeski näppärästi todella surkeasta työasennosta huolimatta.
Sit sijotin lamput uuelleen puskurin koloon. Vähän ovat alhaalla toki, muttaku ei tähän matalakattoseen taia olla valmista rautaa minne nostaa.
Kiinalainen kyllä möis konepellin takareunaan kiristettäviä valonkiinnitysklipsejä, pitäskö siihen asentaa?
Vai jos tuulilasille lipan hankkis, kestäiskö semmosen runko näitä vatkaamatta? Eikai?
Noh, kai se ihan joltaki näyttää nyttenki. Tarkkasilmänen voi havaita että kuva on keskeneräsestä vaiheesta, alakiinnikkeet on tässä vielä paikallaan
Nyt kai nuo päivävalotki vois sijotella muualle tuosta törröttämästä. Pitää vähän suunnitella.
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Tänään kun pakkasin autoa niin mietin jo vaikka mitä vaihtoehtoja. 2 hlö puolentoista viikon erävehkeet sisältäen kalastusvälineet plus pyörät.
Tuommosen keskikokoisen farkun kontti alkoi täyttyä jo uhkaavasti.
Sun digikaappiin ois voinu vaan nakkoa tavarat kyytiin ja painaa oven tyytyväisenä kiinni.
Onneksi oli kestokasseja pakattavana. Mökkielämän etu.
Meillä on töissä kahessa autossa genesis 600 tuolla korkeudella. Ei tarvi olla yhtään ylempänä. Näyttää riittävän hyvin.
Tuommosen keskikokoisen farkun kontti alkoi täyttyä jo uhkaavasti.
Sun digikaappiin ois voinu vaan nakkoa tavarat kyytiin ja painaa oven tyytyväisenä kiinni.
Onneksi oli kestokasseja pakattavana. Mökkielämän etu.
Meillä on töissä kahessa autossa genesis 600 tuolla korkeudella. Ei tarvi olla yhtään ylempänä. Näyttää riittävän hyvin.
Aattelin iteki että olkoot ny tuossa ees siihen asti että pääsee hämärissä testaamaan, ja tietty suuntaamaan kunnolla.Pappi kirjoitti:Meillä on töissä kahessa autossa genesis 600 tuolla korkeudella. Ei tarvi olla yhtään ylempänä. Näyttää riittävän hyvin.
Sit jos ei miellytä nii laitetaa ylemmäs, siinä raudan päällä ne kuitenki avasi latua suorastaan yllättävän mukavasti hintaansa nähen.
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Seuraavaksi otetaan vastaan arvauksia mikä tämä on ja miten se liittyy mihinkään?
Vihjeitä voi herua aikasemmista postauksista
Vihjeitä voi herua aikasemmista postauksista
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Kyllä, just tämä oli ideana.körmy kirjoitti:Kolomasosa mersun merkkiä. Oisko tulossa peitelevyksi kattoon?
Tulostetaan 3 osassa nii tulee tarpeeksi iso
Noin 22cm sain halkasijaksi tällä keinoin, pitäs kyllä hommata isompipetinen tulostin
Muttajoo, ideana vielä ainaki toistaseks on leikata kattoon sopiva levynpala, kiinnittää tähti siihen ja liimata sopivan joustava ohuehko verhoilukangas koko setin päälle niin että tähti näkyy kohokuviona.
Pitäs vaan melkein päästä käsissä hypisteleen niitä kangasvaihtoehtoja ettei tuu ostettua liian paksua.
Paikallisessa Motonetissä tietysti huovat just loppu, noh ois täälä yks kangaskauppa kyllä...
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86