Näistä tuli kyllä upeat! Hienoa työtä.blacklake kirjoitti:Juuri ei ole kerennyt tekemään mitään.
Perän ja vetarit ostin tosiaan sen 3.07 asd, kun tässä tuo asd järjestelmä on valmiina.
Kepit huolsin seuraavasti:
hiekkapuhallus
vanhat kumet pois
nivelet liuotin puhtaaksi
ruiskin maalit päälle
kasaus uusilla rasvoilla ja suojakumeilla
Kannatti tehdä, mukavempi nuo on sinne pultata puhtaina.
Perään tilasin kans stefoja, jos sille sais aikaiseksi jotakuinkin saman hoidon.
Ja kuvathan on kivoja![]()
![]()
blacklaken 300TDT
Tämän kanssa vähän lopahti kiinnostus kaiken ajanpuutteen keskellä joten myin pois.
Tai oikeastaan myin pois, koska tätä ei saanut rekattua 7hlö ja tilalle löysin sopivasti velipojalta monta pykälää fiksumman pelin, jonka saa rekattua seitsemälle.
Täydellisen räpeltelemätön -94 300TDT Sportline, johon ajattelin räpöstää nyt alkuun takimmaiset penkit.. tai oikeestaa se pitäis leimata enste kun kesäkuussa jäänyt leimaamatta tasonsäädön oireilun vuoksi.
Hiukan "harmittaa" että mulle tuli näin siisti ja orkkis peli kun jotenkin (vaikka ei tahtois) nämä tulee vähän liian säntillisesti "pelastettua" museoinnilta
Remotecit jäi velipojalle ja auto tuli originaaleilla 15x7 kasireijillä, rengastuksena sportlinelle kuuluva 205/60
Tykästyin autoon kyllä valtavasti. sportlinepaketit tuo kyllä nykyaikaisuutta reilusti

Tai oikeastaan myin pois, koska tätä ei saanut rekattua 7hlö ja tilalle löysin sopivasti velipojalta monta pykälää fiksumman pelin, jonka saa rekattua seitsemälle.

Täydellisen räpeltelemätön -94 300TDT Sportline, johon ajattelin räpöstää nyt alkuun takimmaiset penkit.. tai oikeestaa se pitäis leimata enste kun kesäkuussa jäänyt leimaamatta tasonsäädön oireilun vuoksi.
Hiukan "harmittaa" että mulle tuli näin siisti ja orkkis peli kun jotenkin (vaikka ei tahtois) nämä tulee vähän liian säntillisesti "pelastettua" museoinnilta

Remotecit jäi velipojalle ja auto tuli originaaleilla 15x7 kasireijillä, rengastuksena sportlinelle kuuluva 205/60
Tykästyin autoon kyllä valtavasti. sportlinepaketit tuo kyllä nykyaikaisuutta reilusti


® Mesen Porkkana-klubi
Heti alkuun se näytti että kasireijät ei oo ihan se juttu. pari viikkoa selailin netistä vanteita ja sitte tärppäs oikiastaan just se mitä haettiinki.. toki en alkuun aatellu noin leveitä, mutta paha tuosta on enää kapeampaan vaihtaa.
Takana 10 et22 ja edessä 9 et29. vanteilla nyt talvirenkaat, 225/45 ja 215/45.
Tilasin taakse 235/40 renkaat ja eteen 215/45. Kesärenkaat siis
Lookki on kyllä nytten oikein miellyttävä
takapää hiukan korkeammaksi (nyt makaa jousien varassa koska tasonsäätö soirona) ja keulaa aavistus alemmaksi
Toki vilkut vaihtuu kyllä vielä.




Takana 10 et22 ja edessä 9 et29. vanteilla nyt talvirenkaat, 225/45 ja 215/45.
Tilasin taakse 235/40 renkaat ja eteen 215/45. Kesärenkaat siis

Lookki on kyllä nytten oikein miellyttävä


Toki vilkut vaihtuu kyllä vielä.

® Mesen Porkkana-klubi
"motointegrator" ebayssa:
https://www.ebay.de/itm/Sto%C3%9Fd%C3%A ... 2749.l2649
Sportlinessa ehkä eri iskari, mutta sitä ei saa järkihintaan enkä näe ongelmaa vaikka laittaa nämä madallettuun
https://www.ebay.de/itm/Sto%C3%9Fd%C3%A ... 2749.l2649
Sportlinessa ehkä eri iskari, mutta sitä ei saa järkihintaan enkä näe ongelmaa vaikka laittaa nämä madallettuun
Pakko sen verta tunnusta, notta tuli kyllä edullisuuden sokaisemana tilattua Hiacen KYB kaasut (29e kpl) kun varastosta löytyis jämäkän oloiset uudet w203 eibach takavieterit sekä uusi tavallinen tehostajan pumppu.
Köyhyyttäni kaiketi nyt haen ainakin leiman noilla että saa auton alle, mutta nuo uudet tasurit tarvii kyllä tilata



Köyhyyttäni kaiketi nyt haen ainakin leiman noilla että saa auton alle, mutta nuo uudet tasurit tarvii kyllä tilata

® Mesen Porkkana-klubi
- Karvanaama
- Viestit: 856
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Tässä on halpa ja huono vaihtoehto, tilasin tällaisen päälisen kiinasta.
Hinta taisi olla alle euron, mukana tuli vielä neula ja lankaa.
Ei ole nahkaa ja tuntuu superloonille, mutta peittää se repeämät kuitenkin.
Mutta löydäthän sinä jostain ehjän sportlineratin kuitenkin.
WJ 4,7 -99
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Leimarenkaat laitoin alle ja sieltähän löytyi pieni ruostereikä takakelkan etukiinnikken sivulta, kuskin puolelta.
Sen olis voinut kyllä siitä vain hitsata, mutta mutta..
s203 eibach jouset + hiacen kyb kaasut menee nyt kokeiluun toistaiseksi.
Kaikki tuli Lemföderinä mitä pystyi;
kelkan takatyynyt Meyle HD
Top-Speed cambertangot
alatukivarren sisäpuslaa en muka löytänyt kun jotaki brand X niin ne tilasin strongflexiltä punaisena.

Sen olis voinut kyllä siitä vain hitsata, mutta mutta..
s203 eibach jouset + hiacen kyb kaasut menee nyt kokeiluun toistaiseksi.
Kaikki tuli Lemföderinä mitä pystyi;
kelkan takatyynyt Meyle HD
Top-Speed cambertangot
alatukivarren sisäpuslaa en muka löytänyt kun jotaki brand X niin ne tilasin strongflexiltä punaisena.




® Mesen Porkkana-klubi
Uus kelkka paikallaan. Huomioita:
Hiacen iskarit toimii aivan kivasti
203 eibachit toimii kuin unelma.. jos ajaa yksin. Lastasin kokeeksi konttiin 400kg tavaraa (perus matkustuskuorma) niin perä painuu noin 5cm.
--> Laitoin tilaukseen w211 kuormajouset SACHS
Narinahelat sekä aurauksen säätöpultit olivat unohtunut kuormasta joten tilasin myös ne vielä uudet.
Käsijarruvaijereista toisessa oli murtuma niin ne tulee nyt sitten myös uudet.
Kelkan etukiinnikkeen pikku reijän kaveri ammattihitsarina korjasi ja siitä tuli hieno
kuva jäi toki ottamatta. Sinne tuli maalit myös sisäpuolelle + kotelosuojaa jokapaikkaan.
Sisälokarit otin jo takaa pois ensikesän vanteiden vuoksi ja yllätys oli positiivinen.
Huolellinen massaus suoritettu ennen lokasuojien asennusta niin jokapaikka oli käytännössä virheetön!
Yksi kuva vielä uudella ryhdillä

Hiacen iskarit toimii aivan kivasti
203 eibachit toimii kuin unelma.. jos ajaa yksin. Lastasin kokeeksi konttiin 400kg tavaraa (perus matkustuskuorma) niin perä painuu noin 5cm.
--> Laitoin tilaukseen w211 kuormajouset SACHS
Narinahelat sekä aurauksen säätöpultit olivat unohtunut kuormasta joten tilasin myös ne vielä uudet.
Käsijarruvaijereista toisessa oli murtuma niin ne tulee nyt sitten myös uudet.
Kelkan etukiinnikkeen pikku reijän kaveri ammattihitsarina korjasi ja siitä tuli hieno

Sisälokarit otin jo takaa pois ensikesän vanteiden vuoksi ja yllätys oli positiivinen.
Huolellinen massaus suoritettu ennen lokasuojien asennusta niin jokapaikka oli käytännössä virheetön!
Yksi kuva vielä uudella ryhdillä


® Mesen Porkkana-klubi
Hiaceniskareista puheen ollen, onko kyseessä minkä ikäisiin tarkoitettu iskari, ja ilmeisesti takaiskari ?
Jäisi tarkka tieto tähän muistiin, kun joka tapauksessa tätä korvausiskariasiaa aika ajoin kysellään.
Edit; kiitokset allaolevasta tiedosta.
Jäisi tarkka tieto tähän muistiin, kun joka tapauksessa tätä korvausiskariasiaa aika ajoin kysellään.
Edit; kiitokset allaolevasta tiedosta.
Viimeksi muokannut dealer, 27.10.2020 17:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wiimax.fi
No nyt tuli loputkin osat. Pyöränlaakerit jää nyt ainoana käytetyiksi, kaikki muu uutta.
sachs w211 sport alustaisen jouset tilasin kokeeksi, josko olisi jämäkämmät kuin nuo 203 eibachit. Tai ei tarvitse ajossa jämäkämmät olla, mutta jos perä ei kuormasta painuisi niin paljon.

sachs w211 sport alustaisen jouset tilasin kokeeksi, josko olisi jämäkämmät kuin nuo 203 eibachit. Tai ei tarvitse ajossa jämäkämmät olla, mutta jos perä ei kuormasta painuisi niin paljon.

® Mesen Porkkana-klubi
blacklake kirjoitti: Pyöränlaakerit jää nyt ainoana käytetyiksi, kaikki muu uutta.
Jarrulevyt ja palat jää siis myös nyt vanhaa.
w211 sport jouset sietää kuormaa paremmin, mutta on selvästi sitten kovemman tuntoiset.
Narinahelojen vaihto meni kivuttomasti oikealla työkalulla.
Narina vaivaa takapäätä, nyt paikallistettu camber tankojen pusliin..
® Mesen Porkkana-klubi
Niin tosiaan kuskin etulaakerin vaihdoin. Molemille puolille tilasin SKF laakerit mutta vain kuskinpuolo äänsi.
Näky oli karmaiseva
Vanhat koolit irti, huolellinen putsaus, uudet koolit, noin 100g meni rasvaa. RVS geeliä laitoin kans kun sitä sattu olemaan.
ai että kun tuli taas hiljainen

Näky oli karmaiseva


Vanhat koolit irti, huolellinen putsaus, uudet koolit, noin 100g meni rasvaa. RVS geeliä laitoin kans kun sitä sattu olemaan.
ai että kun tuli taas hiljainen


® Mesen Porkkana-klubi
No niin, yksi etappi jo saavutettu, pyörät saatiin suunnattua.
Nosturilla vaihtelin vielä eteen tukivarret sekä ohjausiskarin (SACHS)
Huomioita:
Tilasin kaikki kolme raidetankoa uusia. Lemfoderiä ulommat tangot, keskimmäinen febi-bilstein.
Noh, ei menny aivan ku suunnittelin --> toinen ulompi raidetanko irti.. Tsäh, uusi osa on pienemmällä pultilla/kartiolla. Pikaiset mittaukset ja molemmin puolin sama..
No katoin vielä keskitangonkin.. Sama homma ja keskitanko vielä aavistuksen luhyhyempikin.
Oonko mää saanu w201 osia vai onko isompikoneisissa vaan erit. Vai vaikuttaako tuo Eeläisyys jotain??
Noh, työkaveri meinas että hällä on jotaki tuola hyllyssä.
No sieltä löyty oikeanlaiset raidetangot oikealle ja vasemmalle. Merkki nyt oli RIDEX mutta saipahan vaihdettua niin sai tehtyä säätämisen. Vanhoja en edes ajatellut yrittää koittaa saada liikkeelle.
Keskimmäiseen tankoon en sitten koskenut, mutta täysin ehjähän se olikin niin nyt hyvä näin.
Cambertankojen puslat rasvasin --> narina loppui.
oikealla takana pyöränlaakerissa tuntuu pikku välys.. oispa hoksannut aiemmin katsoa niin olisi voinut sen vaihtaa silloin. No katsotaan jos se välttää katsurille.
Huomenna päästöjen mittaus ja jos alkuviikosta pääsisi jo konttorille koputtelemaan

Nosturilla vaihtelin vielä eteen tukivarret sekä ohjausiskarin (SACHS)
Huomioita:
Tilasin kaikki kolme raidetankoa uusia. Lemfoderiä ulommat tangot, keskimmäinen febi-bilstein.
Noh, ei menny aivan ku suunnittelin --> toinen ulompi raidetanko irti.. Tsäh, uusi osa on pienemmällä pultilla/kartiolla. Pikaiset mittaukset ja molemmin puolin sama..
No katoin vielä keskitangonkin.. Sama homma ja keskitanko vielä aavistuksen luhyhyempikin.

Noh, työkaveri meinas että hällä on jotaki tuola hyllyssä.
No sieltä löyty oikeanlaiset raidetangot oikealle ja vasemmalle. Merkki nyt oli RIDEX mutta saipahan vaihdettua niin sai tehtyä säätämisen. Vanhoja en edes ajatellut yrittää koittaa saada liikkeelle.
Keskimmäiseen tankoon en sitten koskenut, mutta täysin ehjähän se olikin niin nyt hyvä näin.
Cambertankojen puslat rasvasin --> narina loppui.
oikealla takana pyöränlaakerissa tuntuu pikku välys.. oispa hoksannut aiemmin katsoa niin olisi voinut sen vaihtaa silloin. No katsotaan jos se välttää katsurille.
Huomenna päästöjen mittaus ja jos alkuviikosta pääsisi jo konttorille koputtelemaan


® Mesen Porkkana-klubi
Keskimmäisessä raidetangossa on tapahtunut jokin muutos -89, vanhemman (<-89) numero A1244600805 ja uudemman (89->) A1244601205. Olettaisin, että 1. /2. sarjalaisen vaihdossa tullut muutos 9/89.blacklake kirjoitti:Tilasin kaikki kolme raidetankoa uusia. Lemfoderiä ulommat tangot, keskimmäinen febi-bilstein.
Noh, ei menny aivan ku suunnittelin --> toinen ulompi raidetanko irti.. Tsäh, uusi osa on pienemmällä pultilla/kartiolla. Pikaiset mittaukset ja molemmin puolin sama..
No katoin vielä keskitangonkin.. Sama homma ja keskitanko vielä aavistuksen luhyhyempikin. Rolling Eyes Oonko mää saanu w201 osia vai onko isompikoneisissa vaan erit. Vai vaikuttaako tuo Eeläisyys jotain??
Ulommissa raidetangoissa ei pitäisi olla muutosta. EPC näyttää eri varaosanumeroa oikealle (A1243300903) ja vasemmalle (A1243300803). Oikean puoleisen tangon varaosanumerolla myydään kuitenkin raidetankoa sopivana molemmille puolille. Vuosimallimuutoksia ei kuitenkaan pitäisi olla.
Edit. 400/500 V8 ja 4Maticissa erilaiset raidetangot. Ei tosin vaikuttane tähän tapaukseen.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää 
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic

W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Onblacklake kirjoitti:Onko se tuo fussin sintopodi kelpo ööli myös avoperään?
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää 
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic

W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
No hyvä!
Mersuun hain leiman. Oikean puolen etu parkki oli palanut.
Oli kylläkin kotoa lähtiessä vielä ehjä. Noh, nyt saa vuoden ajella ja kyyti tuntuu olevan kohtuu vakaata
Tykkään kyllä hiacen iskareista yhdistettynä noihin 211 sport jousiin.
Kuorma päällä perä painuu tasan 3cm. Eikä turhia kallistele
Mersuun hain leiman. Oikean puolen etu parkki oli palanut.
Oli kylläkin kotoa lähtiessä vielä ehjä. Noh, nyt saa vuoden ajella ja kyyti tuntuu olevan kohtuu vakaata

Tykkään kyllä hiacen iskareista yhdistettynä noihin 211 sport jousiin.
Kuorma päällä perä painuu tasan 3cm. Eikä turhia kallistele
® Mesen Porkkana-klubi
Mitenkäs paljon OM60x sarjan öljypumpuissa on eroja?
Turbon pumput kai tuottaa enempi, mutta onko ero tehty vain pienemmällä hammasrattaalla?
Onko itse öljypumppu sama kaikissa kapeakantisissa vai onko pumpun sisuksissakin eroja?
606 uusimmissa kaiketi jytkympi jo, mutta näissä vanhemmissa.
Turbon pumput kai tuottaa enempi, mutta onko ero tehty vain pienemmällä hammasrattaalla?
Onko itse öljypumppu sama kaikissa kapeakantisissa vai onko pumpun sisuksissakin eroja?
606 uusimmissa kaiketi jytkympi jo, mutta näissä vanhemmissa.

® Mesen Porkkana-klubi
Joku paremmin asiaan perehtynyt täydentäkööt, mutta sen verran kiinnostuin pumpuista että katsoin EPC:stä ja se tarjosi kaikkiin kapeakantisiin pumppua eri varaosanumerolla (200D, 250D, 300D, 250DT ja 300DT) Myös rattaita löytyi 24 -ja 35 hampaista. Tämän tarkemmin en osaa sanoa mitä eroa pumpuissa on....blacklake kirjoitti:Mitenkäs paljon OM60x sarjan öljypumpuissa on eroja?
Turbon pumput kai tuottaa enempi, mutta onko ero tehty vain pienemmällä hammasrattaalla?
Onko itse öljypumppu sama kaikissa kapeakantisissa vai onko pumpun sisuksissakin eroja?
606 uusimmissa kaiketi jytkympi jo, mutta näissä vanhemmissa.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää 
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic

W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Tuommonen setti odottelis etupäähän asennusta.
Kokeilumielessä tilasin r129 500 kasikoneisen etujouset kun olivat yli puoli milliä s124 300TDT jousia vahvemmalla langalla.
Syy jousien vaihdolle: Näkyy olevan vain toisella puolella orkkis sportline jousi ja toisella puolen sitten perus jousi.
Vakio iskareissa ei ole moitittavaa, mutta ajattelin nyt samalla laittaa sitten uudet Bilstein kepit alle. Nämä ei ole sportlinen iskarit, mutta tilannetta kompensoimaan tilasin vielä febi-bilstein 4-matic yläpäät
Purkuautosta näihin kuuluvat yläpään raudat löysin myös
Jos joku haluaa, niin voin lahjoittaa tuon sportline etujousen sekä toisen, ehjältä vaikuttavan sportline tasonsäätöiskarin.

Kokeilumielessä tilasin r129 500 kasikoneisen etujouset kun olivat yli puoli milliä s124 300TDT jousia vahvemmalla langalla.
Syy jousien vaihdolle: Näkyy olevan vain toisella puolella orkkis sportline jousi ja toisella puolen sitten perus jousi.
Vakio iskareissa ei ole moitittavaa, mutta ajattelin nyt samalla laittaa sitten uudet Bilstein kepit alle. Nämä ei ole sportlinen iskarit, mutta tilannetta kompensoimaan tilasin vielä febi-bilstein 4-matic yläpäät

Purkuautosta näihin kuuluvat yläpään raudat löysin myös

Jos joku haluaa, niin voin lahjoittaa tuon sportline etujousen sekä toisen, ehjältä vaikuttavan sportline tasonsäätöiskarin.

® Mesen Porkkana-klubi