Mitä ottaa huomioon G-Mersua ostaessa?
Mitä ottaa huomioon G-Mersua ostaessa?
Nyt iski kova kuume G-Meseen..
Kun tää ammatin valinta on ollu sellanen et ei oikee taho aina toi h-a riittää... Metsäkoneenkuljettana tarvii myös joskus vetää tota peräkärriä siihen 300DT on osottautunu erittäin hyväksi..
Mutta kuume on vähä noussu tohon G-Mersuun ja mielellään huolto autoon vielä..
Kun tää ammatin valinta on ollu sellanen et ei oikee taho aina toi h-a riittää... Metsäkoneenkuljettana tarvii myös joskus vetää tota peräkärriä siihen 300DT on osottautunu erittäin hyväksi..
Mutta kuume on vähä noussu tohon G-Mersuun ja mielellään huolto autoon vielä..
Eipä noissa nyt oikein mitään muuta huomioon otettavaa ole aikakutensa henkilöautomalleihin verrattuna-> karkeasti: sama tekniikka, akselit vain erilaiset.
Kahdella kaverillani on tuollaiset W461 300GD -82 ja W463 G300D -92 (automaatilla) joista vanhempi oli tänne Härmään saavuttuaan yhdellä kaverillani (metsäkone yrittäjä) oikeissa töissä aina iso kärry perässä, jossa polttoaine säiliö + varaosat ja työkalut-> tehoa saisi olla enemmän jo 33" rengastuksella. Nyt kyseinen auto on päässyt ikäänkuin eläkkeelle taas toisella kaverillani joka tuon nyt osti ja hienosti se on kestänyt sen 4vuotta mitä täällä on ollut, ainoastaan takajouset meni poikki ja takapyörien laakerit sai kans viheltää vaihtoon, mutta ruostetta löytyy korin saumoista....niin ja tankki meni puhki.
Tuo uudempi saapui tänne viime syksynä ja siinä ei ole ollut vikoja kuin alipaineletkussa pieni reikä, joten lukot ei jaksaneet kytkeytyä. Ajolleen nuo on kuin eri planeetalta tuon vanhemman ollessa hieman karu ja äänekäs, kun taas uudempi on hiljaisempi kuin vastaavan ikäinen W124 300D ja sisustakin oikeasti kuin henkilöautossa, mutta ei tuonkaan teho riitä-> sataseenkin saa kiihdyttää oikein tosissaan ja hörppää soppaa ihan kohtuu 13-15l/100km vaikka ajaa kuinka.....joten turbollinen on ihan järki valinta (en käsitä kuinka tuollaisella W461 240D:llä, joita näkyy olevan muutamia maailmaan myytykin, on pystynyt edes ajamaan, kulkee varmaan just ja just 70-80km/h kunnossa ollessaan ja jos joku ajattelee että sehän riittää, niin voin kertoa että siihen vauhtiin päästäkseen täytyy kiihdyttää varmaan sen 10km....alamäkeen ja aurinkokin olisi parempi olla takana vauhtia antamassa )
Niin ja nuo molemmat on lyhyitä, joten käytös on heittoisella tiellä aavistuksen rauhatonta (vrt. esim. 80-luvun range-roveriin) mutta pehmeys on kuitenkin mahtavaa-> joten pitkä olis varmaan tiekäytössä vakaampi!
Akselit molemmissa lukolliset (vanhassa vedetään vivuista ja sen saa takavedoksikin, kun taas uudemmassa hienosti napeilla koetaulusta ja se on jatkuva neliveto) ja akselit ovat muutenkin senverran järeät että tohtii poiketa "maiseman" puolelle ihan rauhallisinmielin vaikka olis 35" rengastuskin ja "vaativa" kaasujalka mutta etupään ohjaus vivusto olisi hyvä suojata panssarilla koska ovat hiukka liikaa "otilla"
Uudemman sumuvalopuskuri on myös kulutustavaraa maastossa ajettaessa
Tuossa nyt yht´äkkiä mieleen tulleet ajatukset, mutta ei nyt ollut varmaan ihan sitä mitä halusit tietää joten kysymyksiä lisää
Kahdella kaverillani on tuollaiset W461 300GD -82 ja W463 G300D -92 (automaatilla) joista vanhempi oli tänne Härmään saavuttuaan yhdellä kaverillani (metsäkone yrittäjä) oikeissa töissä aina iso kärry perässä, jossa polttoaine säiliö + varaosat ja työkalut-> tehoa saisi olla enemmän jo 33" rengastuksella. Nyt kyseinen auto on päässyt ikäänkuin eläkkeelle taas toisella kaverillani joka tuon nyt osti ja hienosti se on kestänyt sen 4vuotta mitä täällä on ollut, ainoastaan takajouset meni poikki ja takapyörien laakerit sai kans viheltää vaihtoon, mutta ruostetta löytyy korin saumoista....niin ja tankki meni puhki.
Tuo uudempi saapui tänne viime syksynä ja siinä ei ole ollut vikoja kuin alipaineletkussa pieni reikä, joten lukot ei jaksaneet kytkeytyä. Ajolleen nuo on kuin eri planeetalta tuon vanhemman ollessa hieman karu ja äänekäs, kun taas uudempi on hiljaisempi kuin vastaavan ikäinen W124 300D ja sisustakin oikeasti kuin henkilöautossa, mutta ei tuonkaan teho riitä-> sataseenkin saa kiihdyttää oikein tosissaan ja hörppää soppaa ihan kohtuu 13-15l/100km vaikka ajaa kuinka.....joten turbollinen on ihan järki valinta (en käsitä kuinka tuollaisella W461 240D:llä, joita näkyy olevan muutamia maailmaan myytykin, on pystynyt edes ajamaan, kulkee varmaan just ja just 70-80km/h kunnossa ollessaan ja jos joku ajattelee että sehän riittää, niin voin kertoa että siihen vauhtiin päästäkseen täytyy kiihdyttää varmaan sen 10km....alamäkeen ja aurinkokin olisi parempi olla takana vauhtia antamassa )
Niin ja nuo molemmat on lyhyitä, joten käytös on heittoisella tiellä aavistuksen rauhatonta (vrt. esim. 80-luvun range-roveriin) mutta pehmeys on kuitenkin mahtavaa-> joten pitkä olis varmaan tiekäytössä vakaampi!
Akselit molemmissa lukolliset (vanhassa vedetään vivuista ja sen saa takavedoksikin, kun taas uudemmassa hienosti napeilla koetaulusta ja se on jatkuva neliveto) ja akselit ovat muutenkin senverran järeät että tohtii poiketa "maiseman" puolelle ihan rauhallisinmielin vaikka olis 35" rengastuskin ja "vaativa" kaasujalka mutta etupään ohjaus vivusto olisi hyvä suojata panssarilla koska ovat hiukka liikaa "otilla"
Uudemman sumuvalopuskuri on myös kulutustavaraa maastossa ajettaessa
Tuossa nyt yht´äkkiä mieleen tulleet ajatukset, mutta ei nyt ollut varmaan ihan sitä mitä halusit tietää joten kysymyksiä lisää
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Tuossapa edellä on tärkeimmät tiedot onkin. Ruoste iskee ekana takakulmiin minne sisäpuolelta menee takapyöristä kaikki loska ja p..ska.
Ite teen myös metsäkone hommia ja alla on vm-82 300 GD automaatilla. Auto on toiminut niinkuin auton pitääkin eikä kummempia murheita ole ollut. Mutta kannattaa ostaessa katsoa tietenkin kori ympäriinsä koska sen ikäiset kyllä happanee jos ei ole aikanaan suojauksia tehty. Runko on silleen raudan ääreen tehty että sen kanssa ei yleensä ole ongelmia. Taka iskarin yläpäät kannattaa katsoa, niissä on yleensä korroosiota mutta helppo korjata. Ja tekniikka puolelta kannattaa ajessa kuunnella kuuluuko ylimääräisiä jyrinöitä vedättäessä tai kun nostaa kaasun ylös. Eli kaiken kaikkiaan normaalit auton osto tsekkaukset. Mutta käytössä ite olen tykännyt GD:stä; kohtuu suuntavakaa maantiellä huomioiden 255/85-16 ja talvella 235/85-16 renkaat. Lukot edessä ja takana helpottaa kun polttoaine kärriä kiskoo irti umpihangesta ja muutenkin peittoaa tullen mennen maasto-ominaisuuksissa vakiot lehtijousi maasturit. Tehoa ei niin hirveästi vakiona ole mutta mie turbotin omani ja nyt riittää ryhti. Tarkemmin voit lukea Mersuforum/turbo. Varaosa puolesta sen verran että niitä saa parhaiten Veholta, on jotkut melko kalliita ja jotkut helvetin kalliita, mutta tarvikkeena ainakin moottorin osat löytyy. Toisaaltaan varaosia ei hirveesti tarviikkaan, on silleen aikalailla varmanpäälle tehty; vissiin suunniteltu pitkälti sotilas käyttöä varten. Summasummarum: Ite olen tykännyt GD:stä työautona, pääsee minne tarvitsee ja on ollut luotettava. Ja kerää vielä sympatia pisteitä kun kylillä ajelee....
Ite teen myös metsäkone hommia ja alla on vm-82 300 GD automaatilla. Auto on toiminut niinkuin auton pitääkin eikä kummempia murheita ole ollut. Mutta kannattaa ostaessa katsoa tietenkin kori ympäriinsä koska sen ikäiset kyllä happanee jos ei ole aikanaan suojauksia tehty. Runko on silleen raudan ääreen tehty että sen kanssa ei yleensä ole ongelmia. Taka iskarin yläpäät kannattaa katsoa, niissä on yleensä korroosiota mutta helppo korjata. Ja tekniikka puolelta kannattaa ajessa kuunnella kuuluuko ylimääräisiä jyrinöitä vedättäessä tai kun nostaa kaasun ylös. Eli kaiken kaikkiaan normaalit auton osto tsekkaukset. Mutta käytössä ite olen tykännyt GD:stä; kohtuu suuntavakaa maantiellä huomioiden 255/85-16 ja talvella 235/85-16 renkaat. Lukot edessä ja takana helpottaa kun polttoaine kärriä kiskoo irti umpihangesta ja muutenkin peittoaa tullen mennen maasto-ominaisuuksissa vakiot lehtijousi maasturit. Tehoa ei niin hirveästi vakiona ole mutta mie turbotin omani ja nyt riittää ryhti. Tarkemmin voit lukea Mersuforum/turbo. Varaosa puolesta sen verran että niitä saa parhaiten Veholta, on jotkut melko kalliita ja jotkut helvetin kalliita, mutta tarvikkeena ainakin moottorin osat löytyy. Toisaaltaan varaosia ei hirveesti tarviikkaan, on silleen aikalailla varmanpäälle tehty; vissiin suunniteltu pitkälti sotilas käyttöä varten. Summasummarum: Ite olen tykännyt GD:stä työautona, pääsee minne tarvitsee ja on ollut luotettava. Ja kerää vielä sympatia pisteitä kun kylillä ajelee....
Luova laiskuus on tehokkuuden äiti.
Kaveri on kuolannut vanhempaa G:tä harrastepeliksi ja hän oli ottanut noista voimansiirron varaosahinnoista vähän etukäteen selvää ja meinasi että on "ihanan kallista", mutta tämähän pätee kyllä mielestäni joka maasturiin. Sen verta malttia hommaan että kun joku mieleinen yksilö osuu kiikariin, niin ota koeajolle joku kaveri joka tuntee G:n voimansiirron kera rengasraudan että löytyy noin etukäteen ne väljät paikat kuten ristikot, pinjot yms.
Mitä mieltä tästä:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g/10606957
Auto on nyt niin pitkällä että en noin vain viitsi lähteä katsomaan.
Tämä on varmaan ihan jälkeenpäin tehty AMG-look vai minkä vuoden lookki tuo on? Eniten mietityttää onko tehty alkuperäisillä vai tarvikeosilla.
Alustaltaan varmaan hyvin sama kun vanha 300GD joka minulta löytyy.
En ole tuollaista yhtään uudempaa ajanut Mitä ottaa huomioon? Miltä tuo nettiauton peli muuten ensisilämyksellä vaikuttaa?
En vielä saanut rekisterinumeroa tai valmistenumeroa myyjältä, niin en ole päässyt tarkistamaan historiaa ja varusteita tarkemmin.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g/10606957
Auto on nyt niin pitkällä että en noin vain viitsi lähteä katsomaan.
Tämä on varmaan ihan jälkeenpäin tehty AMG-look vai minkä vuoden lookki tuo on? Eniten mietityttää onko tehty alkuperäisillä vai tarvikeosilla.
Alustaltaan varmaan hyvin sama kun vanha 300GD joka minulta löytyy.
En ole tuollaista yhtään uudempaa ajanut Mitä ottaa huomioon? Miltä tuo nettiauton peli muuten ensisilämyksellä vaikuttaa?
En vielä saanut rekisterinumeroa tai valmistenumeroa myyjältä, niin en ole päässyt tarkistamaan historiaa ja varusteita tarkemmin.
Tuo linkin auto kaverin G-malli. Jälkikäteen laitettu AMG- hilppeet. Ihan mukava peli ajaa, joskaan en muita vastaavia ole ajanut niin ei pysty vertailemaan oikein.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Ai perhana. Jäätävä G-Wagon himo päällä ollut tässä jo monen kuukauden ajan. Tullut katsottua videoita youtubesta vaikka kuinka paljon ja uusin korimalli G63 AMG -versiona on vaan niin päräyttävän hieno sekä ulkoa että sisältä että pääsee itku joka kerta kun noita videoita katson. Tai lähinnä sen jälkeen kun katson pankkitilini saldoa noiden haaveiden lomassa.
2006 ja 2007 vuosimallien erot.
Osaisiko joku tarkemmin kertoa 2006 ja 2007 mallin eroista. 2006 on tullut 320cdi OM642 moottorilla ja 7G-tronic vaihteistolla. Tämä 2006 mallin sisusta on vielä W210/903 henkinen kun taas 2007 on heti modernimpi w211 henkeen.
Onko tuossa välissä tapahtunut mitään muuta suurta ja mullistavaa? Olisi tuollainen 2007 rekisteröity mutta vanhalla sisustalla (2006) 320cdi tiedossa.
Osaisiko joku tarkemmin kertoa 2006 ja 2007 mallin eroista. 2006 on tullut 320cdi OM642 moottorilla ja 7G-tronic vaihteistolla. Tämä 2006 mallin sisusta on vielä W210/903 henkinen kun taas 2007 on heti modernimpi w211 henkeen.
Onko tuossa välissä tapahtunut mitään muuta suurta ja mullistavaa? Olisi tuollainen 2007 rekisteröity mutta vanhalla sisustalla (2006) 320cdi tiedossa.
2000 luvun G kyllä kiinnostais, mutta hinnat vaan on Eikä kuitenkaan pysty 2010 luvun autojen jälkeen siirtymään mihinkään 270 cdi:hin. Keväällä myin pois harraste geen, huipputehokkaalla 240d moottorilla. Se olis ollut hyvä entisöinti/museoaihio mutta toinen projekti kesken. Ja kyllähän toi moottorikin vaivasi, kun se kaikkien mielestä kolmisatasenakin on laiskaakin laiskempi niin kuvitelkaa yks sylinteri pois
2004 ostettiin Veholta 1989 (w460) pitkä 300GD. Hintaa oli 15500euroa. Ei se ihen hirveästi ainakaan laskenut ole. Autoon vuosien saatossa hitsattu uudet alkuperäiset takakulmat ja tehty eteen täysi akselistoremontti (oli melkonen homma). Tämän varaan hieman laskin nyt myös tuon tulevan 2007 (w463) kanssa, että rahat olisi edes hetken hyvässä tallessa.xin811 kirjoitti:2000 luvun G kyllä kiinnostais, mutta hinnat vaan on Eikä kuitenkaan pysty 2010 luvun autojen jälkeen siirtymään mihinkään 270 cdi:hin. Keväällä myin pois harraste geen, huipputehokkaalla 240d moottorilla. Se olis ollut hyvä entisöinti/museoaihio mutta toinen projekti kesken. Ja kyllähän toi moottorikin vaivasi, kun se kaikkien mielestä kolmisatasenakin on laiskaakin laiskempi niin kuvitelkaa yks sylinteri pois