Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mou
Viestit: 1663
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Mikä ihmeen viritys noissa etupyörien pulteissa on? Aukeeko pultit lapissa?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10745
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tämän kuulumisia olisi mukava lukea jatkossakin.

Tuli verrattua kuutos- ja neloskoneisen lämpöjä viikolla. Siinä missä isommalla ajettiin hanskat kädessä, pienemmässä sai aukoa takin vetoketjut.

Kaippa se tuo pienempi mylly tekee enemmän töitä vaikka kierrokset on melkolailla samat ajon aikana. Keulat on kaikissa peitetty.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllä täällä langoilla ollaan. :D

Uuteen peliin hommailtu vähän rakennustarpeita, ääni-ja lämpöeristeitä, verhoiluhuopaa, kattoluukku, penkin kääntöpöytää jne.
Aurinkopanelisysteemi pitää alkaa jossaki vaiheessa rakentamaan tähän, Lämmitin tulikin jo asennettua paikalleen niin saa nopeammin tuon isohkon sisätilan pakkasilla lämpimäksi.

Ja joo, Mopon kone tuntuu lämpiävän kivasti ja sisäpuhallus on ylivoimaisesti parasta mitä mulla on ikinä missään autossa ollu. :shock:

Ihimetellä keväällä sitten lisää kun kelit lämpenee, sisusta nyt ainakin pitää rakentaa kokonaan uusiksi, eli ensiksi täys purku peltipinnoille saakka josta sitten hyvä lähtiä ihmettelemään minkälaisen sisustan tekis.
Pitäs käyä katastuskonttorilla kysäsemässä että mitä ne on mieltä jos nakkais nuo kahen istuttavat takapenkit tunkiolle.


Kattellaan jossaki välissä jos jaksaa uuesta rojektista jotaki kirjotella.
V#¤%&/ uskomatonta ettei 2020luvulla saada kaikkia viestejä talteen kun näitä päivityksiä tehhään. :evil:
Motivoi ihan saatanasti alkaa jatkamaan kirjottelua.
Viimeksi muokannut Mika.T, 16.1.2021 23:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10745
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ymmärrän tunteen täysin. Näytti sun ex olevan myynnissä. Joko meni eteenpäin.

Kirjoittele kuitenkin tämän uudemmankin kuulumisia. Mukava näitä on lukea kuvilla höystettynä.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Re: Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Viesti Kirjoittaja Supa »

Mika.T kirjoitti: 16.1.2021 20:43 Kattellaan jossaki välissä jos jaksaa uuesta rojektista jotaki kirjotella.
V#¤%&/ uskomatonta ettei 2020luvulla saada kaikkia viestejä talteen kun näitä päivityksiä tehhään. :evil:
Motivoi ihan saatanasti alkaa jatkamaan kirjottelua.
Tjoo mä kerranki kiittelin laiskuuttani kun en ollu jaksanu tänne kirjottaa loppuvuoden puuhailuista, nii eivät nyt menneetkään sitte hukkaan.

Vaan onhan tuo sun uutukainen varsin fiinin näkönen päällepäin, pari kertaa sattunu perässä ajeleen aamulla ja tunnustan että kävin yks päivä "salaa" vakoilemassa parkkipaikalla muka työn ohessa :D
Ihan mielellään tässä lukis kyllä touhuiluista edelleenki, varsinki tälleen samankorisen omistajana kun voi saaha jotai vinkkejä omiin hommiin :)
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:D

Ihan asiallisessa kunnossa on kyllä mutta eiköhän siihenkin tule vielä muutosta. :happy:

W906 korkeaa bussia purettavana missään?
Olis tarve matkustamon ylähyllyille, mitään lukuvaloja/ilmakanavia ei tarvi olla kunhan löytyis siistit kaapistot, tarve olis kuskinpuolelle ~3m ja pelkääjän puolelle ~1.8m.
Saa tarjota.

Kattokoria mietin kans.
Sais näppärästi aurinkopanelin, lisävalot ja ehkä jopa markiisin kiinni ilman auton katon rei'ittämistä.
Ja saishan sinne reissuilla jotaki pitempää ja harvemmin tarvittavaa tavaraa kans vaikka paneli veiskin suurimman tasasen tilan.
Ynnäilin tässä jos panelin (165x100cm) laittas kuskinpuoleiseen reunaan niin toiseen reunaan jäis ~55cm vapaata tilaa, sinne vois mennä jopa kapea suksipoksi johon vois nakkoa vaikka kalavehkeet kun kesäreissut tulee taas ajankohtaseksi.

https://www.rst-steel.fi/pakettiautoihi ... 30/CR0033/

Tuon tyylinen ajatuksissa mutta kuinkahan rajusti tuo ääntelee ajoviimasta.
Yhessä cruiserissa oli hetken tuollanen omatekonen kiinni eikä se nyt ihmeemmin äännelly, mutta kyllä sen ajoviiman suhinan erotti.


Takapenkit on tässä vaiheessa suurin kysymysmerkki. Haluttas nakata nuo alkuperäset kahen istuttavat mettään ja laittaa tilalle kaks yhen istuttavaa penkkiä joiden välistä olis kulku taakse.
Tuossa vaan menee lattiakiskoja myöten kaikki uusiinpuihin jos tuohon lähtee.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10745
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Yks vanhempi on tiedossa. Siinä ois profilen korityö. Uudempiin ei viitti mennä puukkosahaa näyttämään. Voi tulla verokortti postissa. 🤣
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:mrgreen:

Sellaset autoon nähden poikittain olevat penkkien kiskotkin voisi kiinnostaa.
Yhdet sinkkupenkit olis tiedossa mutta niihin ei löydy kiskoja.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tämän mopon koneen löpön kulutus on ollu kyllä suuri pettymys.
3000km nyt ajellu ja kulutus on ollu tuolta ajalta 13.5l/100km :shock:
Aivan vitusti...

Autolla ei ole kiihdytelty saati ajettu lujaa. Työväli on 80kmh rajotuksella, ja olen tainnu kerran ajaa ~100km matkan satasta.
Aika jännä kun vanha isokoppanen 2.7:ska söi täysin samassa ajossa litratolkulla vähemmän...

Oisko vinkkejä miten tuon kulutuksen saa kunnolla alas?
Dpf:ä pois ja imusarjan puhistus, uuet suuttimet, isompi turbo (OM647:sta) niin pakopaineet laskisi.

No on siinä älyttömässä kulutuksessa se hyvä puoli ettei komentosillalla tarvi palella... :happy:
Kyllä tuolla löpön polttamisella paikat lämpiää.

Ois ollu kyllä sama hommata se V6:nen eikä alkaa pihistelemään tuolla nelospörisijällä.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10745
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Viime viikon -31c tuotti kutoskoneiseen haalarikelin. Varsinkin kun webasto halusi viettää vapaata. Tämän takia ihmettelin neloskoneen lämpöä. Kutonen tuottaa ilman webastoa vain lämpimän henkäyksen ohjaamoon.

Eikä nyt ole kyse vain yhdestä yksilöstä.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tällä kyllä tarkeni noilla viimeviikon - 30 pakkasilla.

Kaasujalan viereiset muovit vaan hohkaa aivan jäätävän kylmää, jostain varmaan puhaltaa kylmää tuonne muovien alle, varmaan jostain puhalluskanavasta ennen lämmityskennoja kun jähtyvät vaikka auto ei liiku.

Kaverilla on myös noita uusia V6 busseja ja kylmäksi sekin on niitä moittinu, auton alla kulkee kuulemma lämmitysputkistot ilman eristyksiä.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Mitähän noissa rinttereissä on tehty erilailla verraten w639:iin :shock:
Meillä oli kutoskoneinen Viano jossa ei ollut lisälämmitintä ja kyllä se oli oikein lämmin auto.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10745
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Vaikee sanoa mutta viime viikon sain ajaa aika viileissä tunnelmissa. -15c kun oli mittarissa niin uskalsin ottaa hanskat pois kädestä.

Koronan takia kun ajetaan maski kasvoilla niin olo oli kuin pystykorvalla kinoksessa. Lämpö ei karkaa kun sisäinen egr käytössä :lol:

Me eristettiin ”kuittiautosta” nuo alla kulkevat putket. Saavat osakseen myös hyvän sorasuihkun sivuteillä.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Re: Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Leemu kirjoitti: 19.1.2021 7:55 Mitähän noissa rinttereissä on tehty erilailla verraten w639:iin :shock:
Meillä oli kutoskoneinen Viano jossa ei ollut lisälämmitintä ja kyllä se oli oikein lämmin auto.
Samoin s212 kopassa pysyy tyhjäkäynnilläki lämmöt normaalissa vaikka egr on pois likaamasta, lämpöä riittää huonon saunan lukemiin ja on kyllä kulutuskin semmosta 10litran luokkaa sataselle.. Töissä tuommonen ihan viimesiä w906 koppasia 519cdi neliveto ja siinä ei kyllä lämmöt nouse kuin poljettamalla. 🤔
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
JL
Viestit: 67
Liittynyt: 30.9.2005 13:42
Paikkakunta: Turku

Re: Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Viesti Kirjoittaja JL »

Henkilöautoissa Viano mukaanlukien on sähkövastukset lämmityslaitteessa, sen takia sisällä on lämmin.

Laitoin omaan retkeilyauto-Sprinteriin vastuspaketin purkuautosta ja sen jälkeen on pärjännyt ilman hanskoja. Toisaalta kaupunkiajon kulutus pakkasella nouis n. 1 l/100km. Vastus on muistaakseni n. 1600W.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2443
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Mika.T kirjoitti: 18.1.2021 21:08 Tämän mopon koneen löpön kulutus on ollu kyllä suuri pettymys.
3000km nyt ajellu ja kulutus on ollu tuolta ajalta 13.5l/100km :shock:
Aivan vitusti...
Se on tuo nelos kone näissä todella perso löpölle,itelläkin se 515 vei mun työmatka ajossa samaa lukemaa kuin sinunkin auto mutta toisaalta pitkässä matkassa sekin meni syksy kelissä lapin reissulla vajaalla 11l/100km :roll: No hyvä puoli tosiaan tuosta on sitten talvella kun piisaa lämpöä ohjaamoon asti myöskin :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

JL kirjoitti: 19.1.2021 16:44
Laitoin omaan retkeilyauto-Sprinteriin vastuspaketin purkuautosta ja sen jälkeen on pärjännyt ilman hanskoja. Toisaalta kaupunkiajon kulutus pakkasella nouis n. 1 l/100km. Vastus on muistaakseni n. 1600W.
Tässä on kans tuo sähkövastus. Ja kun löpölämmittimen naksauttaa kaveriksi niin puhaltaa kyllä aivan v¤%&n kuumaa ilmaa sisälle. Ja paljon. :shock:
Ja vielä noiden perään kun napsauttaa 4kW planarin puhaltaan sisälle niin jopa tarkenee :mrgreen:

Katteellaampa kesemmällä tuota kulutusta paremmin kun ei tarvi sähkö eikä löpölämmittimiä käytellä.

Parina iltana pyöriny tuolla taka-osastolla mittanauhan kans. Kävi mielessä että jospa nakkaisin kaikki takapenkit pois niin sais rakentaa asuintilat paremmin kun yksin tällä tulee 95 prosenttisesti ajeltua.
Ainakin takimmainen penkki lähtee mutta etummaisen kanssa on vähän niin ja näin. Kiskoja joutunee ainakin siirtelemään.

Olis pitäny ostaa se pitkä malli niin olis ollu penkkienkin jälkeen tilaa :happy:
Toisaalta tämä on kyllä aika näppärän kokonen peli pyöritellä menemään, ei niin vakaa matka-ajossa kuin pitkä mutta muuten käteen sopiva ja mahtuu kohtuudella kääntymään suht ahtaissakin paikoissa.
Sanoisinkin että ei puutu ko neliveto :happy:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10745
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Hiacen pikkubusseissa olen nähnyt leveitä penkkejä, jotka virallisesti yhdelle. Semmoset vastakkain ja pöytä väliin. Niistähän saa laverin tehtyä kun pöydän laskee alas. Mikäli penkissä kaatuva selkänoja.

Tässä esimerkiksi ko istuin keskirivillä. https://www.nettiauto.com/toyota/hiace/11842397

Mukava varmaan mittailla miten asunnon rakentaa taakse.

Sun nykyinen on tätä korimallia? https://m.nettikone.com/mercedes-benz/sprinter/2000939

Linja-auton penkkejä olisi tiedossa. Eikä välttämättä olisi pitkä matka käydä sovittamassa.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Aika just tuomonen sisustaa myöten.

Mulla on kyllä kaikki ikkunapielet jne verhoiltu.
Tuossa näkyy puuttuvan aika oleellisia verhoilupalikoita.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuossa vielä uusiksi muuan kuva tästä uuesta rojektista.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Väri on melko kauhea mutta helppo korjausmaalata kun vetelee vaan telalla miranolia pintaan :happy:


Kuva

Kuva


Sänkyviritelmä tosiaan levitetään tällä hetkellä tuollasten kiskojen päälle, mutta teen tuon takaosan kokonaan uusiksi.
Eli nuo kiskoviritelmät lähtee pois ja ainakin tuo taaempi takapenkki poistuu myös. Sen tilalle tulee kiinteäksi rakennettu sänkyrunko tuohon sivuikkunoiden alareunan tasolle, mutta vielä vähän auki että teenkö kerralla "täysleveän" vai levitettävän.
Täysleveää puoltaisi suurempi sängyn alle jäävä tavaratila jonne tulee joka tapauksessa lisäakut, jääkaappi ja invertteri. Pienimuotonen vesisäiliökin kävi mielessä (suihkua varten) mutta taitaa tulla vaan irtoastia jos sellasen virittelen.


Lämmittimen laitoinki jo konehuoneeseen.

Kuva

Mahtu tuohon aika kivasti ja tällä asennuspaikalla ratkes kertalaakista se raittiin ilman saatavuuskin jota pähkäiltiin sen vanhemman rintterin kans :P
Ilmanottoon vaan pitää tehdä jonkulainen suodatin ettei sieltä tule sääsket sun muut pörriäiset sisään. Siihenkin on visiot jo olemassa mutta toteutus on vielä vaiheessa :D
Auton oma lämppärinpuhallin ylipaineistaa sen verran autoa ettei ajoviimakaan ei tule tuolta yhtään sisään, Ilmanotto on melko suojasessa paikassa muutenkin tuolla nurkassa ajovalon alla.

Kuvassa puuttuu vielä se alkuperänen ilmanottopönttö eikä paisuntasäiliökään ole paikallaan. Ne mahtu mukisematta paikalleen.
Turbon ja lämmittimen väliin tein alumiinisen väliseinän joten turbon kuumuus ei hohda lämmittimen kylkeen.
Kaikki palikat kun on paikallaan niin lämmitintä ei juuri huomaa tuolta konehuoneesta.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10745
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Onko tässä takana ilmalämmitys? Kuvissa ei sattunut silmiin pattereita?

Eilen pisti silmään tämä https://www.nettikone.com/mercedes-benz ... to/2001139

Onko Mika löytänyt jäätyviin takaoviin lääkettä... Omassa työkalussa on tietyt kelit sellaiset, että takaovia ei pidä mennä aukaisemaan... Voihan ne aukaista, mutta kiinni niitä ei saa :idiot:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tässä ei ole alkuperästä erillistä takalämmitintä ollenkaan :roll:
Ainoastaan puhallus etupenkkien alta ja etupenkkien välistä lattian rajasta taakse.
Yhdessä kuvassa näkyykin tuo keskikanava takalattialle.

Takaovet on mulla toimineet nyt pakkasaikana ihan hyvin. Ei mitään temppuilua.

Monesta paikasta olen kyllä lukenu noiden takaovien (ja sivuoven) temppuilusta, ja melkein yhtä monta kertaa on mainittu kahvoilta lukoille menevien vaijereiden jäätyminen.
Ovat niin mutkilla että kuoren sisälle päässyt kosteus ei poistu kuin vaijerit irrottamalla ja roikottamalla niitä suorana jonka jälkeen perusteellinen rasvaus jollain ohuella öljyllä.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Alkaa olla kaikki palikat koossa auton rakentelua varten.
Loppuviikosta hommasin erotusreleen hupiakulle ja reippaasti paksua virtajohtoa.
Eilen tuli jääkaappi joka oli oikeastaan viimeisiä isompia hankintoja.
Huomenissa tulee vielä kattotelineet niin pääsee alottelemaan hommaa ja samalla saa tallista tavaraa vähemmäksi kun saa nakattua katolle tuon aurinkopanelin pois tallista tilaa viemästä.
Paneli tulee siis nyt telineiden päälle ettei tarvi alkaa kattoon pulttaileen kiskoviritelmiä kiinni.
Oikein jos olis virtapiirit kohallaan niin laittas kattoluukun samalla rykäsyllä kun katolla konttailee.

Ostin tämmösiä sinkkupenkkejäkin kun halvalla sai :happy:

Kuva

Saa nähä mitä näille tekee :lol:
Pitää käyä konttorilta kysymässä tarkemmin mitä ovat mielipuolta jos vaihdan nuo kahden istuttavat tämmosiin.

Vähän tuossa mallalin jo mitotuksia makuuosastolle. Lankku osottaa pauttiarallaa sängyn tulevan korkeuden ja etureunan paikan. Makuutilasta tulee ikkunasta ikkunaan 190cm ja leveyttä ~140cm ja kun tilasta tulee takaovista noihin penkkien selkänojiin saakka tasainen niin leveyttä sängylle tulee kaikenkaikkiaan ~175cm, ei tosin tuota 190senttiä koko leveydeltä.

Jääkaappi tulee tuohon keskelle upotettuna sängynrakenteisiin/tavaratilaan.
Tavaratilaan kaapin toiselle puolelle hupiakku ja invertteri, sinne jää varaus toisellekkin hupiakulle jos raskin hommata toisen samanlaisen hupiakun niin sitten olis 400Ah akusto hupipuolella, sen jo luulis riittävän melko pitkälle...

Etupenkkien päälle ajattelin tehhä hattuhyllyn, edellyttäen että löydän jostain suht matalan mikron.

Pikkusen meinaa rakentamista hankaloittaa se että tämä on tällähetkellä ainoa auto jolla ajelen menemään, eli auto pitää olla oikestaan joka päivä ajossa. Pitäs melkein joku halpa bensakippo keksiä kakkosautoksi.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10745
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tämähän on kuin Mikan tallista. https://youtu.be/cXILC66PR8g :D
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tänään hakastiin Rovaniemeltä tämmönen piikkilangankiristin ajoon.
Vastikään katsastettu 2005 2litranen d4d päristin, jolla ajettu jo kohta 460tkm. Oli niin halapa (vähän reilu tonni) että piti hakia "kakkosautoksi" kun alkaa tuota rintteriä rakentamaan niin pääsee sentään jollaki kulkemaan eikä tarvi rintteriä joka ilta saaha ajokuntoon.
Vanhemmalla 1cd-ftv koneella ilman hituv#¤npönttöä joten sen puolesta saa olla rauhassa. Tuo "hitupöntöttömyys" olikin yks kriteeri kun näitä kattelin, menee matka-ajossa kyllä tosi vähällä löpöllä.

Kuva

Tämmönen samanlainen (2003:nen)mulla oli jo ennen sitä XC70 volvoa (ketjun eka sivulla) Se avenssii tuli serkkupojalta ja oli kyllä ihan asiallinen peli.
Ei tämä nykynenkään hullummalta tunnu. Renkaat vähän täristelee ja kaipaa totaalista pesua sisustalle.
Lämmityslaitteen puhallin on vasta vaihettu mutta uus on perkale vääränkätisillä siivillä ---> puhallusteho olematon joten siihen pitää perehtyä ensimmäiseksi.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Rintterin eeperi on näemmä pimentynyt nyt kun ollu viikon ajamatta ja pakkaset huidellu -25-30c kohta viikon.

Nyt illasta kokeilin päälle niin merkkivalo sytty nappiin ja lämppärin paneli heräs henkiin mutta itte lämmittimessä eikä vesipumpussa ollu mitään eloa.
Huomis illalle lupaili lauhempaa keliä, pitää kokeilla uuestaan.

Avenssiihin vaihoin sen lämppärin puhaltimen, alko puhaltaan kunnolla sisällekkin eli sen puolesta kunnossa.
Eli siellähän tosiaan oli vääräkätiset siivet puhaltimessa.

Korkeapainepumpun paineensäätöventtiili koirii, käy välillä miten sattuu rytkyttelemällä tyhjäkäyntiä ja ajossakin tuntee kun veto välillä puutuu ja kohta lähtee taas menemään vaikka ei kaasupoljinta liikuta mihinkään.
Pitää käyttää joskus irti se SCV-venttiili ja kokeilla putsata vaikka ultraäänellä. Ihan yleinen vika näissä d4d koneissa.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10745
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ei meilläkään töissä pysynyt eberi päällä yhdessä autossa. Oireili noin vielä ohjainlaitteen korjauksen jälkeen. Uusi lämmitin 1100€. Nyt toimii. Ei ole iso murikka mutta kilohinta on kohdallaan.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Aivan järettömän kallis palikka kun vanhempaan saa tehdasuutta lämmitintä ~450e
Tästäkin on edellinen omistaja jotain korjauttanu tuosta lämmittimestä.

Saiskohan paljousalennusta kun avenssiinkin lämmitin on mykkä :happy: :contract:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10745
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mulla on avensiksen lämmitin hyllyssä. Siitä on ohjainlaite rikki. Jos kiinnostaa varaosat niin ilmoita lämmittimen tyyppi.
C5746E92-DD8E-4A50-B3A6-C0916CFAE382.jpeg
C5746E92-DD8E-4A50-B3A6-C0916CFAE382.jpeg (106.56 KiB) Katsottu 12210 kertaa
Tuossa on meidän lämmitin. Vastaava hyllyssä.

Uusi https://www.heater.fi/fi/eberspacher-hy ... mitin.html
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Sama D5Z-H tässäkin on. Ja todennäkösesti ohjain rikki tästäkin kun on täysin mykkä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”