Hiace, onko maineensa veroinen?
Hiace, onko maineensa veroinen?
Noniin, meikäläisen pakuvatulointi jatkuu.
Tänään kävin autokaupoilla vähän renkaita potkimassa ja kun ei tahdo nykyautoissa riittää maavara ja kuljetuskapasiteetti, on paku aivan luonnollinen valinta. Ja nuukapihin(köyhän) lompakolla toki liikkeellä.
Vuosia sitten ajelin työajoa useammallakin hiacella, vanhin oli -98 ja uusin -05. Lähinnä jäänyt mieleen että mihinkään ne eivät kulkeneet, etenkin tuo vapari 2.4d oli sitä luokkaa kun järvenpään rampilla survoi kaasun pohjaan, oli keravan kohdalla 120km/h todellista nopeutta lasissa
Tuo vanhin meni yli 600tkm konetta avaamatta, mutta sitten ne d4d -vehkeet viihtyi jonkin verran pajalla. Oli johtosarjaa rikki, kytkintä ja vauhtipyörää vaihdeltiin. Myös ihmetystä aiheutti näkyvät ruosteet alle 150tkm ajetuissa. Ja nehän jäi tasamaallakin jumiin jos vähänkään oli lunta asfaltilla...
Jotenkin mieleen jäi kova kukulutus, takaveto hörppi 11-13 l/100km kesärajoituksilla, mutta ajotyyli olikin nuorilla kolleilla aika säälimätön ja kaasu toimi on/off kytkimenä.
Elikkäs: ammunko itseäni pahasti jalkaan tommoisella 300tkm ajetulla 4x4 haisulilla ja menenkö vararikkoon tankatessa ja parsiessa?
Kyydissä kulkisi lähinnä terveisiä ja koiria. Ja kun suparun takaluukku lakkas aukeamasta, iski hinku vaihtaa johonkin muuhun...
Tänään kävin autokaupoilla vähän renkaita potkimassa ja kun ei tahdo nykyautoissa riittää maavara ja kuljetuskapasiteetti, on paku aivan luonnollinen valinta. Ja nuukapihin(köyhän) lompakolla toki liikkeellä.
Vuosia sitten ajelin työajoa useammallakin hiacella, vanhin oli -98 ja uusin -05. Lähinnä jäänyt mieleen että mihinkään ne eivät kulkeneet, etenkin tuo vapari 2.4d oli sitä luokkaa kun järvenpään rampilla survoi kaasun pohjaan, oli keravan kohdalla 120km/h todellista nopeutta lasissa
Tuo vanhin meni yli 600tkm konetta avaamatta, mutta sitten ne d4d -vehkeet viihtyi jonkin verran pajalla. Oli johtosarjaa rikki, kytkintä ja vauhtipyörää vaihdeltiin. Myös ihmetystä aiheutti näkyvät ruosteet alle 150tkm ajetuissa. Ja nehän jäi tasamaallakin jumiin jos vähänkään oli lunta asfaltilla...
Jotenkin mieleen jäi kova kukulutus, takaveto hörppi 11-13 l/100km kesärajoituksilla, mutta ajotyyli olikin nuorilla kolleilla aika säälimätön ja kaasu toimi on/off kytkimenä.
Elikkäs: ammunko itseäni pahasti jalkaan tommoisella 300tkm ajetulla 4x4 haisulilla ja menenkö vararikkoon tankatessa ja parsiessa?
Kyydissä kulkisi lähinnä terveisiä ja koiria. Ja kun suparun takaluukku lakkas aukeamasta, iski hinku vaihtaa johonkin muuhun...
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Viikolla katselin eräässä liittymässä kun hi-ace kuski yritti lähteä liikkeelle. Kymmenen senttiä lunta ja ei mihinkään. Takarenkaat löi sutia. Jäljistä päätellen oli kokeillut jo jonkin aikaa lähteä liikkeelle.
Meillä oli poromallin hi-ace. Tasamaalle se jäi kiinni ja kovassa sivutuulessa tyhjänä meni koko kaistan leveydeltä. Konttiin kun nakkasi painoa riittävästi niin kyllä sillä pärjäsi.
Itse ostaisin nelivedon jos olisi tarvetta. Hinnat on taivaissa ja uusinkin hi-ace tuo mieleen 1998 mallin e carinan ohjaamosta.
Pro-ace on ranskis. Töissä on huoltoautona 2,0d ja se liikkuu. Vissiin bitti vinossa.
Nämä on niin makuasioita. Tylsyyteen hi-acen kanssa varmaan vaipuu. Ajamalla tuskin loppuu ja matka jatkuu vielä afrikassa taksina.
Meillä oli poromallin hi-ace. Tasamaalle se jäi kiinni ja kovassa sivutuulessa tyhjänä meni koko kaistan leveydeltä. Konttiin kun nakkasi painoa riittävästi niin kyllä sillä pärjäsi.
Itse ostaisin nelivedon jos olisi tarvetta. Hinnat on taivaissa ja uusinkin hi-ace tuo mieleen 1998 mallin e carinan ohjaamosta.
Pro-ace on ranskis. Töissä on huoltoautona 2,0d ja se liikkuu. Vissiin bitti vinossa.
Nämä on niin makuasioita. Tylsyyteen hi-acen kanssa varmaan vaipuu. Ajamalla tuskin loppuu ja matka jatkuu vielä afrikassa taksina.
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Tossa olis autokaupassa lupaavaa lintta-ainesta oleva pätkä-haisu nelikolla. Kylmästointi löytyy ja mun mielestä toinen pyöränkotelo oli paikattu asianmukaisesti jollain massalla/kitillä ja vannehopealla, perätilan sisältä tietenkin.
Mittarissa 300tkm ja pyynti 6 tonnia, eihän se hyvä ole mutta...
Joskus mulla oli sijaisautona tommonen pro-ase (vein muuten d4d-haisua korjattavaksi kun oli jouluvalot mittaristossa) ja se oli karmea, eikä tuo ulkonäkö miellytä sitten yhtään, suoraan sanottuna kamala. Kyseisessä vehkeessä oli joku väkivahva 1.3l kone tms ja noh. Oli se uus auto, mutta mukavampi sillä vanhalla oli laskea menemään.
Puhukaa ny mulle järkeä etten mee ostamaan tota.
Mittarissa 300tkm ja pyynti 6 tonnia, eihän se hyvä ole mutta...
Joskus mulla oli sijaisautona tommonen pro-ase (vein muuten d4d-haisua korjattavaksi kun oli jouluvalot mittaristossa) ja se oli karmea, eikä tuo ulkonäkö miellytä sitten yhtään, suoraan sanottuna kamala. Kyseisessä vehkeessä oli joku väkivahva 1.3l kone tms ja noh. Oli se uus auto, mutta mukavampi sillä vanhalla oli laskea menemään.
Puhukaa ny mulle järkeä etten mee ostamaan tota.
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Ja sitten vielä voi hitto näitä varustelistoja:
SUOMI-auto
Huoltokirja
Vetokoukku
2 x avain
Radio/CD-Soitin
Sähkötoimiset sivupeilit
2 x Renkaat
2 x Vanteet
Seinien ja lattian vanerointi
Toi SUOMI-AUTO on kai varustetaso, ainakin kaikissa näyttäis olevan meno todella ankeaa.
SUOMI-auto
Huoltokirja
Vetokoukku
2 x avain
Radio/CD-Soitin
Sähkötoimiset sivupeilit
2 x Renkaat
2 x Vanteet
Seinien ja lattian vanerointi
Toi SUOMI-AUTO on kai varustetaso, ainakin kaikissa näyttäis olevan meno todella ankeaa.
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Ostat pois ja kun kypsyt siihen niin myyt afrikkaan. Saat peremmin kuin romutuspalkkiolla.
Eihän noissa ole koskaan ollut mitään erikoisuuksia. Käyttöautoja.
Eihän noissa ole koskaan ollut mitään erikoisuuksia. Käyttöautoja.
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Ei tän näin pitäny mennä, odotin että kerrottais kulutuksen olevan kauhea, varaosien kalliita ja erossa olis syytä pysyä jos ei hitsuu-vermeitä ja omaa hallia missä korjailla.
En minä varusteille kovin perso ole, mutta webasto ja cruise olis aika oleelliset, maantiellä kun tulee köröteltyä pitkää ajoa ja harrastusten takia auto on milloin missäkin metsätien/koulutuskentän/ampumaradan vieressä, kesällä ja talvella.
Onhan noissa se POWER HEAT -namiska sitä varten jos pakkasella tulee kylmä esim. liikennevaloihin pysähtyessä, se viritys tuo vaan mieleen lada -tyyppiset keksinnöt.
Lopulta aika vähän on eroa kymppitonnin ja viidentoista tonnin haisuleilla näin pikaisen tutkiskelun perusteella.
En minä varusteille kovin perso ole, mutta webasto ja cruise olis aika oleelliset, maantiellä kun tulee köröteltyä pitkää ajoa ja harrastusten takia auto on milloin missäkin metsätien/koulutuskentän/ampumaradan vieressä, kesällä ja talvella.
Onhan noissa se POWER HEAT -namiska sitä varten jos pakkasella tulee kylmä esim. liikennevaloihin pysähtyessä, se viritys tuo vaan mieleen lada -tyyppiset keksinnöt.
Lopulta aika vähän on eroa kymppitonnin ja viidentoista tonnin haisuleilla näin pikaisen tutkiskelun perusteella.
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Yksi vaihtoehto on ostaa taksimalli missä peräkontti verhoiltu. Tekee retkeilyauton ja hyödyntää takatilan muuhunkin kuin tavaroiden kuljetukseen.
Pätkämallin nelikko hi-acet alkaa olla katoavaa kansanperinnettä...
Jos bussimalliin päätyy niin hommaa koritehtaan tekemän version eikä tyydy karvalakkiin. Löytyy lämmitykset ja hyvät penkit missä viettää taukoa pöydän ääressä syöden. Hinnat ei loppujen lopuksi ole kovin paljoa kalliimmat kuin pakuissa. Kilometrejä saattaa olla enemmän.
https://www.nettiauto.com/toyota/hiace/11859911
Bussimallleissa on varmaan enemmän tarjontaa mersuissa. Työnantajalla on useampi sprintteri, hyviä ajaa kunnossa ollessaan. Tältäkin foorumilta löytyy juttua käyttäjien kirjoittamana.
Itse välillä mietin jotain "taukokoppia" omaan käyttöön. Pitäisi katsella D kortilla ajettava. Saisi verot "kuitattua".
Kaverin veljellä on tämmönen https://www.nettiauto.com/toyota/granvia/11827316 Harmi kun eivät tuoneet aikanaan "ohjaus vasemmalla" versioita...
Pätkämallin nelikko hi-acet alkaa olla katoavaa kansanperinnettä...
Jos bussimalliin päätyy niin hommaa koritehtaan tekemän version eikä tyydy karvalakkiin. Löytyy lämmitykset ja hyvät penkit missä viettää taukoa pöydän ääressä syöden. Hinnat ei loppujen lopuksi ole kovin paljoa kalliimmat kuin pakuissa. Kilometrejä saattaa olla enemmän.
https://www.nettiauto.com/toyota/hiace/11859911
Bussimallleissa on varmaan enemmän tarjontaa mersuissa. Työnantajalla on useampi sprintteri, hyviä ajaa kunnossa ollessaan. Tältäkin foorumilta löytyy juttua käyttäjien kirjoittamana.
Itse välillä mietin jotain "taukokoppia" omaan käyttöön. Pitäisi katsella D kortilla ajettava. Saisi verot "kuitattua".
Kaverin veljellä on tämmönen https://www.nettiauto.com/toyota/granvia/11827316 Harmi kun eivät tuoneet aikanaan "ohjaus vasemmalla" versioita...
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Minkä verran ajaisit sillä, häiritseekö hirveä meteli ja muutama muu ajamiseen liittyvä puute ? Tekniikka lienee ihan OK.
wiimax.fi
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Volkkarin Multivan https://www.nettiauto.com/volkswagen/multivan/11885269 T5 portteri saattaa vaatia ylimääräisen toimintatonnin jos toisenkin. Näilläkin ajanut ja monenlaista tullut vastaan. Vanhat "kunnostetut" poliisiautot kannattaa kiertää näissä kaukaa. Joutaisivat kaikki suoraan romuttamoon.
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Kaikki ajot ajelisin samalla röntällä, eli 25-30tkm/vuosi.
En tosiaan muista tai tiedä minkämoiset ylläpitokulut tommosessa on, kun kokemukset on edellisen työpaikain autoista. Näillä tuli kyllä ajeltua sillon joskus useampi satatonninen ja pelottaa ajan kullanneen muistot, kun ei muuta jäänyt mieleen kuin tehottomuus ja takavedon onneton etenemiskyky vähänkään liukkaalla kelillä.
Niin ja diesel niille maistui, mutta sillä ajotavalla mikö vaan auto olis ollut janoinen.
En tosiaan muista tai tiedä minkämoiset ylläpitokulut tommosessa on, kun kokemukset on edellisen työpaikain autoista. Näillä tuli kyllä ajeltua sillon joskus useampi satatonninen ja pelottaa ajan kullanneen muistot, kun ei muuta jäänyt mieleen kuin tehottomuus ja takavedon onneton etenemiskyky vähänkään liukkaalla kelillä.
Niin ja diesel niille maistui, mutta sillä ajotavalla mikö vaan auto olis ollut janoinen.
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Kulutus tuskin hirveästi nousee jos katselet nelivedon. https://www.spritmonitor.de/en/detail/473224.html tieto 180tkm matkalta.
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Onhan tuo janoinen verrattuna siihen mitä saa. Mutta jos oikeasti legendan maine pitää siitä maagisesta kestosta ja luotettavuudesta, niin miksei hiase voisi olla vaihtoehto.
Tosin aikanaan ostin w124 250d:n kun kehuivat ettei semmonen ikiliikkuja hajoa ikinä. Omistin auton vuoden verran ja sen korjaaminen ajoi minut vararikkoon...
Tosin aikanaan ostin w124 250d:n kun kehuivat ettei semmonen ikiliikkuja hajoa ikinä. Omistin auton vuoden verran ja sen korjaaminen ajoi minut vararikkoon...
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Sisällä tulee kuuroksi, penkii on lainattu kesiajalta suoraan inkvisiton ylijäämä varstosta samoin ajo asento, lisäksi vasen käsi pitää olla olkapäät myten amputoitu että mahtu edes jotenkin suorassa istumaan ja sitten vielä se että tavara tila on sen muotoinen etti sinne todelisuudessa mitään mahdu
saatika jos edes lähelle täyttä ilmoitettua kantavutta lastia sisään on sivuovea sen jälkeen turha kuvitella avaavansa vaikka eipä sen niin väliä siinä kohdin isopi käyttöä hankloittava tekijä on siinä kohdin että ei pääse liikkelle,
että jos nuo ei haittaa
saatika jos edes lähelle täyttä ilmoitettua kantavutta lastia sisään on sivuovea sen jälkeen turha kuvitella avaavansa vaikka eipä sen niin väliä siinä kohdin isopi käyttöä hankloittava tekijä on siinä kohdin että ei pääse liikkelle,
että jos nuo ei haittaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Muistikuvien mukaan se kuskin jakkara oli ihan ok, ts. ei jääny mieleen huonona, eikä näin mitättömän kokoisen kaverin ollut ongelma mahtua kuskin paikalle.
Onhan se romanttinen ajatus autosta mikä kestää kunhan vaan tankkailee, siinä sitten ajelisi zombi-apokalypsin auringonlaskuun hiasella koira repsikkana ja katkaistu haulikko pään takana telineessä...kun kaikki muut ajopelit olisi jo tuhoutuneet.
Kuutisen vuotta noita tosiaan pyörittelin, siitäkin ajasta on jo kuusi vuotta. ehkäpä tommonen hiace on fiksuimmillaan harrastepelinä tai pikkukylän vanhalla isännällä joka käy kerran viikosss kaupassa ja ehkä vähän kuskaa kalastusvermeitä mökilleen.
Se vaan kun tieto lisää tuskaa, eikä mitään autoa uskalla enää ostaa.
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Setä osti aikoinaan eläkkeelle jäädessään nelikko hiacen, Lynxin 6900 kelkan ja hondan mönkijän. Ollut nyt eläkkeellä jo tovin. Kesällä nähtiin niin tuumasi, että mitähän perikunta näilläkin tekee. Asustelee mökillään "poissa koronan kynsistä" kalastellen ja metsästäen.
Haisuli on saanut osakseen hiekkateitä ja helmoista näkee, että on ajettu muuallakin kuin tiellä. Kerran kun laittaa riittävän luotettavan auton niin voi keskittyä vaan olemaan.
Miten se meni takalasitarran mukaan "Toyotalla Suomi kuljettaa"
Haisuli on saanut osakseen hiekkateitä ja helmoista näkee, että on ajettu muuallakin kuin tiellä. Kerran kun laittaa riittävän luotettavan auton niin voi keskittyä vaan olemaan.
Miten se meni takalasitarran mukaan "Toyotalla Suomi kuljettaa"
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Papin setämies elää selkeästi unelmaani, mulla olis perikunnan puolella mönkkäri ja kelkka, jos ne jotenkin sais keploteltua itselleen. Niin ja sen eläkkeen, eivät vaan herkällä laita tämmöstä vasta vähän neljännellä kymmenellä olevaa oloneuvokseksi.
Ent. kesämökissähän tässä on tullut pari vuotta jo asuttua, eli onko se nyt niin että hiase enää puuttuu yhtälöstä?
Järkihän tässä rupeaa kuiskimaan että ottaa isompaa vekseliä ja laittaa portterin tai ransitkustomin. Tai sit parsin suparua hetken ja tuumailen asiaa.
Ent. kesämökissähän tässä on tullut pari vuotta jo asuttua, eli onko se nyt niin että hiase enää puuttuu yhtälöstä?
Järkihän tässä rupeaa kuiskimaan että ottaa isompaa vekseliä ja laittaa portterin tai ransitkustomin. Tai sit parsin suparua hetken ja tuumailen asiaa.
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Ylempänä on linkki multivaniin. Kurkkaa tuo ilmoitus ja katso remonttikuitin hinta koneen osalta.
Onhan se unelma elää metsäkämpällä juomakelpoisen järviveden äärellä. Ruokana metsän ja järven antimet. Siika ja harjus on hyvää, eikä iso ahven saati haukikaan tuolla pahalta maistu.
Onhan se unelma elää metsäkämpällä juomakelpoisen järviveden äärellä. Ruokana metsän ja järven antimet. Siika ja harjus on hyvää, eikä iso ahven saati haukikaan tuolla pahalta maistu.
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Juups, ei se ole halpaa huvia jos kone kilahtaa.
Edellinen t5-pröötteri oli varsin luotettava peli, se tosin oli sillä 1,9l 102hv koneella. Ajoin sillä 100tkm, karvan alta 300tkm ajettuna laitoin kiertoon kun "emmä pakua tarvi".
Tietty jos haisuli hörppää 2l enemmän satasella, kuinka monta vuotta tarvii ajaa että maksaa yhden volkkarin koneen?
Katselinpa aikaisemmin mainitun pätkä-hiacen myyntikuvia, niissä näkyy vielä aikamoinen ruostemälli pyöränkotelossa, eli linttapaikka on tehty kamuxin toimesta.
Jos sitä laittaisi enemmän taalaa tiskiin ja katselisi semmosen ehjemmän, ehkä jopa jostain löytyis vähemmän ajetukin.
Edellinen t5-pröötteri oli varsin luotettava peli, se tosin oli sillä 1,9l 102hv koneella. Ajoin sillä 100tkm, karvan alta 300tkm ajettuna laitoin kiertoon kun "emmä pakua tarvi".
Tietty jos haisuli hörppää 2l enemmän satasella, kuinka monta vuotta tarvii ajaa että maksaa yhden volkkarin koneen?
Katselinpa aikaisemmin mainitun pätkä-hiacen myyntikuvia, niissä näkyy vielä aikamoinen ruostemälli pyöränkotelossa, eli linttapaikka on tehty kamuxin toimesta.
Jos sitä laittaisi enemmän taalaa tiskiin ja katselisi semmosen ehjemmän, ehkä jopa jostain löytyis vähemmän ajetukin.
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Vähän nyt joutuu vakavasti pohtimaan sitä isompaa vekseliä, tossahan on aikalailla kaikki mitä tarvitsen. https://www.kamux.fi/vaihtoautot/toyota/hiace/ubi-651
Väliseinän siirto pykälää taemmas, subarun keulalta genesis tojotaan, muutama työvalo ympäriinsä ja kyselemään että vieläkö kaverilla on jäljellä sitä vihreää erikoismaalia mallia SA-INT.
Väliseinän siirto pykälää taemmas, subarun keulalta genesis tojotaan, muutama työvalo ympäriinsä ja kyselemään että vieläkö kaverilla on jäljellä sitä vihreää erikoismaalia mallia SA-INT.
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Kunhan kahtoo että ei ole minkään kaivoksen entinen auto. Nimimerkki Lerssinen taisi taannoin katsella yhtä mikä olikin jo kaivoksessa marinoitu
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Ilmoitin luonani asuvalle naiselle (joka nukkuu parhaillaan sohvalla päiväunia) että huomenna mennään katsomaan hiasea. Kovin innostunut "a-ha" sieltä kuului vastaukseksi.
Ei kuitenkaan linkitettyä yksilöä, vaan vähän lähempänä olevaa. Mitkäs on "kaivosauton" tuntomerkit?
Perus ryhdikäs haisulin pitäisi kuitenkin olla jos puhutaan alle 400tkm ajettuja, kuskin penkin kulma taitaa näissäkin mennä puhki niinkuin muissakin.
Ei kuitenkaan linkitettyä yksilöä, vaan vähän lähempänä olevaa. Mitkäs on "kaivosauton" tuntomerkit?
Perus ryhdikäs haisulin pitäisi kuitenkin olla jos puhutaan alle 400tkm ajettuja, kuskin penkin kulma taitaa näissäkin mennä puhki niinkuin muissakin.
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Tuo on edullista mattavihreää:
https://www.carpentergoodwin.co.uk/Prod ... s/601408KR
viewtopic.php?p=775542#p775542
https://www.carpentergoodwin.co.uk/Prod ... s/601408KR
viewtopic.php?p=775542#p775542
wiimax.fi
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Kiitos, laitetaan mieleen mikäli kaverin varasto on päässyt ehtymään. Kovasti toimisto-kapiaiset väitti että siinä olis jotain tutkaa hämääviä ominaisuuksia, mun mielestä se vaan on ihan perus maalia runsaalla mattauksella.
Tarvis varmaan ehjätä se suparun takaluukun avauskytkin ennen kun tyrkyttää vaihtoon ja korjata pikkusen koiran takakontille tekemiä tuhoja, eihän sitä kehtaa tommosenaan vaihtoon tarjota edes kamuxille. Tai no, heidän fiksaulijaan nähneenä ihan sama.
Tarvis varmaan ehjätä se suparun takaluukun avauskytkin ennen kun tyrkyttää vaihtoon ja korjata pikkusen koiran takakontille tekemiä tuhoja, eihän sitä kehtaa tommosenaan vaihtoon tarjota edes kamuxille. Tai no, heidän fiksaulijaan nähneenä ihan sama.
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Olisin kyllä sitä mieltä, ettei olennaisin asia maalissa ole se hämääkö se tutkaa vai ei, jos vapari-diesel-neliveto-hiacen ostat
wiimax.fi
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Myöskin huomionarvoista, että hommat on aika pahasti pielessä jos meikäläisen perässä on porukkaa pimeänäkölaitteiden ja muiden himmeleiden kanssa, siinä ei paljoa pakun maali vaikuta.
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Etukulmassa on vissiin semmonen lipputangon paikka, jos auto on kaivoksessa ollut. Runkopalkit ja kotelot saaneet osakseen kunnon kylvyn, tarkkana ruosteen kanssa.
Entäs Vito. Nelikkona. Bussi. Muokkaa mieleiseksi ja verottaa pienemmälle verolle.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/vito/11836858
Entäs Vito. Nelikkona. Bussi. Muokkaa mieleiseksi ja verottaa pienemmälle verolle.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/vito/11836858
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Varmaan tarviis vaihtaa otsikkoa, onko vito mainettaan parempi?
Niin paljon olen noista(kin) pahaa kuullut ja surullisia yksilöitä nähnyt ettei mielikuva ole luotettavasta ja huolettomasta autosta.
Omat epätieteelliset havainnot työmailla pyörivistä autoista on pitkälti: 80% transitteja, 10% rellusitikkapösöjä, 5% volkkareita ja siihen viimeiseen 5% sitten mahtuu ne pari sprintteriä, nissania, dodgechevyä ja jotain muita.
Tuskin jakauma selittyy pelkällä hankintahinnallakaan. Tokihan meilläkin johtaja ajelee +60ke portterilla ja me duunarit sitten taas n. kympin transiteilla.
Kymmenisin vuotta sitten työmaiden pihoissa 60% oli hiaceja.
Autokuume on kallis vaiva, ei pitäis pers-aukisen siihen sairastua.
Niin paljon olen noista(kin) pahaa kuullut ja surullisia yksilöitä nähnyt ettei mielikuva ole luotettavasta ja huolettomasta autosta.
Omat epätieteelliset havainnot työmailla pyörivistä autoista on pitkälti: 80% transitteja, 10% rellusitikkapösöjä, 5% volkkareita ja siihen viimeiseen 5% sitten mahtuu ne pari sprintteriä, nissania, dodgechevyä ja jotain muita.
Tuskin jakauma selittyy pelkällä hankintahinnallakaan. Tokihan meilläkin johtaja ajelee +60ke portterilla ja me duunarit sitten taas n. kympin transiteilla.
Kymmenisin vuotta sitten työmaiden pihoissa 60% oli hiaceja.
Autokuume on kallis vaiva, ei pitäis pers-aukisen siihen sairastua.
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
On.
Itselläni on työajossa tällähetkellä -06 111CDI, mittarissa nyt jotain +350tkm. joista itse olen ajanut reilut 100tkm.
Tällä matkalla on tarvinnut laittaa yksi suuttimen pohjatiiviste, lämppärin etuvastus, jarrupalat ympäriinsä ja etujarrusatuloihin laitoin nuukana korjaussarjan kun alkoivat jumittelemaan.
Nyt täytyisi vaihtaa hehkut ja se lämppärin etuvastus on taas sökö, olis varmaan pitäny vaihtaa se puhallinmoottori samalla viimeksi
Essonpaarisshan puhutaan siihen malliin, ettei nämä ole ehjiä edes pyhätöntä viikkoa, mutta ei itsellä ole ainakaan näiden reilun kahden vuoden aikana jäänyt kertaakaan menemättä sen takia, että vito olisi ollut rikki
Hiaseen en koskisi metrin kepilläkääm, on ne sen verran synkkiä vehkeitä Kestäähän ne vaikka ydinlatauksen, mutta kun en keksi mitään muuta hyvää niistä.
Meteli hytissä on kamala, ahdas sekä ohjaamosta, että tavaratilasta, ajo-ominaisuudet aivan kamalat, suorituskyky ja polttoainetalous eivät ole ollenkaan tasapainossa, jää tasamaalle kiinni jos on valkea lakana pyykkinarulla kun luulee talven tulleen yms.
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Täytynee varmaan katsella vitojakin.
Onhan nuo hiaset kuitenkin jo järjestäen rippikoulu-ikäisiä ja moni d-4d -koneinen saisi lain puolesta ostaa jo viinaakin.
Työpaikan transitit tuntuvat yllättävän luotettaville, joskin 200tkm kohdalla tuntuvat vähän väsähtäneille ja paikat repsottavat. Sinänsä se ei ole ihme, kun kuskeja on monia, autoille annetaan sikaa minkä keretään eikä huoltaminen tai edes pesettäminen kiinnosta kun ei ole oma.
Oikein harmittaa mihin kuntoon yksi 300 (olisko se nyt M siinä perässä) meni kun lakkasi olemasta pelkästään minun ajossa.
Softattuna kulki mukavan ripeästi, tavaraa mahtui kyytiin, hytissä oli ihan ok matkustaa kolmestaankin ja kulutus pyöri alle 8,5l lukemissa meikäläisen ajoilla, työtarpeet kyydissä.
Ensin kollit ajoi koneen hajalle kun eivät välittäneet öljyvalosta vaan ajoivat niin pitkälle kun auto suostui kulkemaan, sitten tuhosivat laatikon kun eivät viitsineet kertoa että kilinä käy, osa vaihteista ei pysy päällä ja vaihtoja tehtiin "raakana".
Nyt jullit sitten ajelevat rikkinäisen webaston kanssa ja valittavat kun ei meinaa startata ja kone tuntuu väljältä.
Onhan nuo hiaset kuitenkin jo järjestäen rippikoulu-ikäisiä ja moni d-4d -koneinen saisi lain puolesta ostaa jo viinaakin.
Työpaikan transitit tuntuvat yllättävän luotettaville, joskin 200tkm kohdalla tuntuvat vähän väsähtäneille ja paikat repsottavat. Sinänsä se ei ole ihme, kun kuskeja on monia, autoille annetaan sikaa minkä keretään eikä huoltaminen tai edes pesettäminen kiinnosta kun ei ole oma.
Oikein harmittaa mihin kuntoon yksi 300 (olisko se nyt M siinä perässä) meni kun lakkasi olemasta pelkästään minun ajossa.
Softattuna kulki mukavan ripeästi, tavaraa mahtui kyytiin, hytissä oli ihan ok matkustaa kolmestaankin ja kulutus pyöri alle 8,5l lukemissa meikäläisen ajoilla, työtarpeet kyydissä.
Ensin kollit ajoi koneen hajalle kun eivät välittäneet öljyvalosta vaan ajoivat niin pitkälle kun auto suostui kulkemaan, sitten tuhosivat laatikon kun eivät viitsineet kertoa että kilinä käy, osa vaihteista ei pysy päällä ja vaihtoja tehtiin "raakana".
Nyt jullit sitten ajelevat rikkinäisen webaston kanssa ja valittavat kun ei meinaa startata ja kone tuntuu väljältä.
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Aamupuurolla ja nettiautoa selaten. https://www.nettiauto.com/mercedes-benz ... r/11879907
Valmis verhoiltu aihio. Penkit saa vielä mukaan. Katso Supan toteutus omasta digikaapista. Pakujen verot on kyllä nousseet.
Meillä meni 416cdi vajaa 900tkm kunnes kolinan kanssa pistettiin parkkiin oottamaan loppusijoitusta.
Jos oisit kainuusta? Niin tojotasta voisi tuumata ”synkkyys on ilomme”.
Valmis verhoiltu aihio. Penkit saa vielä mukaan. Katso Supan toteutus omasta digikaapista. Pakujen verot on kyllä nousseet.
Meillä meni 416cdi vajaa 900tkm kunnes kolinan kanssa pistettiin parkkiin oottamaan loppusijoitusta.
Jos oisit kainuusta? Niin tojotasta voisi tuumata ”synkkyys on ilomme”.