Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri
Verot siinä "hiukan" pomppaa, mutta jos ei jatkuvasti ajossa ole, niin ei se maailmaa kaada
Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri
Pomppaa toki.
~500e nousee käyttömaksut vuodessa. Ei siihen talous kaadu, paljon pöljempäänkin tulee joskus tuollasia summia tungettua.
Toki oli vähän haaveissa päivittää tuo elämää nähny puolimiljoonaa ajettu avensiksen räppänä parempaan (vaikka samanlaiseen vähemmän ajettuun ja hyvin pidettyyn) no sen saa nyt taas unohtaa kun tuli kassa tyhjennettyä tähän rintteriin.
Toivottavasti vaan avekki toimii, pitäs melkein hehkut tarkistaa kun ei tunnu 15pakkas asteen jälkeen käynnistyvän ilman lämmittämistä, yhellä pytyllä tupsuttaa kun startilla pyörittää menemään, herää sitten joskus kun vaan antaa pyöriä.
~500e nousee käyttömaksut vuodessa. Ei siihen talous kaadu, paljon pöljempäänkin tulee joskus tuollasia summia tungettua.
Toki oli vähän haaveissa päivittää tuo elämää nähny puolimiljoonaa ajettu avensiksen räppänä parempaan (vaikka samanlaiseen vähemmän ajettuun ja hyvin pidettyyn) no sen saa nyt taas unohtaa kun tuli kassa tyhjennettyä tähän rintteriin.
Toivottavasti vaan avekki toimii, pitäs melkein hehkut tarkistaa kun ei tunnu 15pakkas asteen jälkeen käynnistyvän ilman lämmittämistä, yhellä pytyllä tupsuttaa kun startilla pyörittää menemään, herää sitten joskus kun vaan antaa pyöriä.
Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri
Iisalmessa olisi yksi vähemmän ajettu yhdellä omistajalla ollut. https://www.nettiauto.com/toyota/avensi ... tys=130751 Hinta ei ole tuo mikä ilmoituksessa mainitaan. Kuulemma saisi ostaa pois "evukkaasti". Kysynkö koeajoon viikoksi kun oma menee puskurin korjaukseen tulevalla viikolla.
Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri
Emminä noin uutta. Kyllä se pitää olla vanhalla kunnon 1CD-FTV:llä
Se kun on varsin pieniruokanen ilman turhia saastepönttöjä.
Tai sitten bensa kun tuo bensan ja diisselin hintaero näkyy kuroutuvan umpeen. 95 oli viikolla vakio huoltiksella 1.859 ja tiisseli 1.799 niin eipä tuolla ~5c hintaerolla enää diisselillä ajo halvemmaksi tule.
Alkaa muuten olla 20v aikaa siitä kun itelle ensimmäisen diisseli auton ostin. Silloin makso diisseli 65-70c/litra. Eli 20vuodessa hintaan on tullu yli euro/litra lisää...
Se kun on varsin pieniruokanen ilman turhia saastepönttöjä.
Tai sitten bensa kun tuo bensan ja diisselin hintaero näkyy kuroutuvan umpeen. 95 oli viikolla vakio huoltiksella 1.859 ja tiisseli 1.799 niin eipä tuolla ~5c hintaerolla enää diisselillä ajo halvemmaksi tule.
Alkaa muuten olla 20v aikaa siitä kun itelle ensimmäisen diisseli auton ostin. Silloin makso diisseli 65-70c/litra. Eli 20vuodessa hintaan on tullu yli euro/litra lisää...
Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri
Tahoe jatkoi matkaansa kykenevämpiin käsiin.
Rintterin oston yhteydessä päätin laittaa tahoen myyntiin, sehän menikin kivuttomasti kaupaksi alan harrastajalle.
Tästä rojektista jäi talliin OM648 stand alone sähköillä, niille vois tässä joskus tulevaisuudessa kehitellä jonkun kohteen
Näyttää vaan tuo keiton hinta nousevan sille tasolle että saa unohtaa kaikki muut paitti kuorma-autot, kovin montaa ison veron tiisseliä ei toinna pihassa pitää.
Re: Mikan harharetket, Avenssii + Rintteri
Taas meni toimintatonni kun kävi kaupungissa mutkan.
Äänieristeitä, liimoja kattoluukkuun ja paneleiden kiskojen kiinnitykseen, alumiinikulmaa, aurinkopanelit, ledi valoja sisäkattoon, koneeseen remmit, ohjainrullat ja remminkiristin.
Nyt kun ois vaan keliä niin pitäs alkaa laittaan tuo kattoluukku ja panelit katolle, sen jälkeen pääsis värkkäämään sisustaa.
Katon verhous vielä auki, vaneroinko ja huopa siihen päälle vai vedänkö tervaleppäpanelia
Äänieristeitä, liimoja kattoluukkuun ja paneleiden kiskojen kiinnitykseen, alumiinikulmaa, aurinkopanelit, ledi valoja sisäkattoon, koneeseen remmit, ohjainrullat ja remminkiristin.
Nyt kun ois vaan keliä niin pitäs alkaa laittaan tuo kattoluukku ja panelit katolle, sen jälkeen pääsis värkkäämään sisustaa.
Katon verhous vielä auki, vaneroinko ja huopa siihen päälle vai vedänkö tervaleppäpanelia
Re: Mikan harharetket, Avenssii + Rintteri
Ääni tervalepälle. Miten olisi tuppeen sahattu koivu.
Re: Mikan harharetket, Avenssii + Rintteri
Touhun päivä. Kattoluukku asennettu, aurinkopanelien alumiinikiskot liimattu + pultattu kattoon ja paneleihin pultattu vastaavat kiinnikkeet. Huomenna panelit katolle.
Tavaratilan sisäkatto purettu että sai nuo panelien kiskot pultattua kattoon kiinni.
Tavaratilan katossa osin irti olleet "telttapatjat" saa repiä kaikki irti. Kondesiovettä kivasti tuolla peltien ja telttapatja materiaalin välissä...
Syy se ettei kattoa ole eristetty kauttaaltaan vaan vain sieltä täältä mihin on ulkopeltiä vasten patjaa saatu. Katossa ei ollu lämpöeristettä ollenkaan, eikä noita kattopalkkeja ollu eristetty mitenkään. Sisäverhoilukin oli muovilevyä joka ei hengitä lainkaan.
Tilalle tulee umpeen saakka liimattuna foliopintainen eriste ja sen lisäksi 50mm ewonavilla.
Tiivis foliopinta estää sisäilman kosteuden tiivistymisen pellille, tätä sulkevaa pintaa ei ole ollut ollenkaan joten katto on kondensoinut vettä kivasti tuonne kontin verhoilun ja katon väliin...
Sama homma myös ohjaamon puolella, koko katto käytettävä auki.
Etupenkkien matalat jalustat löyty myös.
NYt saa jo edelliseen autoon hommatut penkkien kääntöpöydät käyttöön.
Tavaratilan sisäkatto purettu että sai nuo panelien kiskot pultattua kattoon kiinni.
Tavaratilan katossa osin irti olleet "telttapatjat" saa repiä kaikki irti. Kondesiovettä kivasti tuolla peltien ja telttapatja materiaalin välissä...
Syy se ettei kattoa ole eristetty kauttaaltaan vaan vain sieltä täältä mihin on ulkopeltiä vasten patjaa saatu. Katossa ei ollu lämpöeristettä ollenkaan, eikä noita kattopalkkeja ollu eristetty mitenkään. Sisäverhoilukin oli muovilevyä joka ei hengitä lainkaan.
Tilalle tulee umpeen saakka liimattuna foliopintainen eriste ja sen lisäksi 50mm ewonavilla.
Tiivis foliopinta estää sisäilman kosteuden tiivistymisen pellille, tätä sulkevaa pintaa ei ole ollut ollenkaan joten katto on kondensoinut vettä kivasti tuonne kontin verhoilun ja katon väliin...
Sama homma myös ohjaamon puolella, koko katto käytettävä auki.
Etupenkkien matalat jalustat löyty myös.
NYt saa jo edelliseen autoon hommatut penkkien kääntöpöydät käyttöön.
Re: Mikan harharetket, Avenssii + Rintteri
Joko oli minkä verran katto kotelot ruostuneet?
Työtähän tuossa on paljon mutta hyvä siitä tulee
Työtähän tuossa on paljon mutta hyvä siitä tulee
Datsun Bluebird
Mb Vito
Mb Vito
Re: Mikan harharetket, Avenssii + Rintteri
Kattopalkeissa ei ollu onneksi ruostetta. Katto ja kylkipellin päällekkäis saumassa ihan hitusia.
Sen puolesta on onneksi pellit säästyneet. Kylkien alaosiin en ole vielä päässy kurkkimaan
Sen puolesta on onneksi pellit säästyneet. Kylkien alaosiin en ole vielä päässy kurkkimaan
Re: Mikan harharetket, Avenssii + Rintteri
Hupiakuiksi valikoitui 2kpl aurinkosähkösysteemeihin tarkoitettua 160Ah suljettua agm:ää.
Vielä kun raskisi jääkaapin ostaa niin alkas olla kaikki kalliit yksittäiset komponentit hommattuna.
Puuliimalevyä pitää alkaa jostaki kyseleen. Siitä oli ajatus tehä kalusteet, jätetään vaneriset rakenteet nyt pois.
Katto saattaa tulla vanerista johon huopa pintaan, noin sais kaikuisuutta vähemmäksi kun olis edes vähän pehmeitä pintoja.
Vielä kun raskisi jääkaapin ostaa niin alkas olla kaikki kalliit yksittäiset komponentit hommattuna.
Puuliimalevyä pitää alkaa jostaki kyseleen. Siitä oli ajatus tehä kalusteet, jätetään vaneriset rakenteet nyt pois.
Katto saattaa tulla vanerista johon huopa pintaan, noin sais kaikuisuutta vähemmäksi kun olis edes vähän pehmeitä pintoja.
Re: Mikan harharetket, Avenssii + Rintteri
Katosta revin villat ja telttapatjat pois kun sattu lämmin ilta.
Saapa nähä miten nuo liimajämät saa pois. Ei tuntunu bräkleenillä eikä oikein bensallakaan irtoavan. Taitavat saaha olla siellä.
Kotelosuojaa täytyy ostella ennenkuin pääsee noita kotelorakenteita eristelemään. Ewonaa on 15 arkkia, saa nähä riittääkö alakuunkaan, se oli ajatus tunkea noihin koteloihin mihin ei armaflexiä saa laitettua.
Ohutta 9mm armaflexiä on 20 neliötä, eiköhän se riitä kattoon ja suurimmaksi osaksi seiniinkin, osin kaksin kerroinkin.
Foliopintasta 10mm eristelevyä on kattoon varattuna 7neliötä, katto se eniten kondensoi kosteutta niin sinne armaflexi alle ja tuo foliopintanen päälle.
Tulis vaan se kevät perkale että pääsis värkkäämään. Vasta tuossa pihalla kattelin niin peltipinnat kondensoi kokoajan kosteutta pintaan joten ei viihti tehä oikein mitään.
Paneelien lataussäädinkin löysi tänään viimein perille. Missä lie pari viikkoa seikkaillu.
Saapa nähä miten nuo liimajämät saa pois. Ei tuntunu bräkleenillä eikä oikein bensallakaan irtoavan. Taitavat saaha olla siellä.
Kotelosuojaa täytyy ostella ennenkuin pääsee noita kotelorakenteita eristelemään. Ewonaa on 15 arkkia, saa nähä riittääkö alakuunkaan, se oli ajatus tunkea noihin koteloihin mihin ei armaflexiä saa laitettua.
Ohutta 9mm armaflexiä on 20 neliötä, eiköhän se riitä kattoon ja suurimmaksi osaksi seiniinkin, osin kaksin kerroinkin.
Foliopintasta 10mm eristelevyä on kattoon varattuna 7neliötä, katto se eniten kondensoi kosteutta niin sinne armaflexi alle ja tuo foliopintanen päälle.
Tulis vaan se kevät perkale että pääsis värkkäämään. Vasta tuossa pihalla kattelin niin peltipinnat kondensoi kokoajan kosteutta pintaan joten ei viihti tehä oikein mitään.
Paneelien lataussäädinkin löysi tänään viimein perille. Missä lie pari viikkoa seikkaillu.
Re: Mikan harharetket, Avenssii + Rintteri
Jänis saatana juoksi avensiksen keulaan.
Keula otti vähän osumaa kun jänöjussi päätti juosta satasen vauhissa vastaan
Puskuri palasina ja viimeisetkin pohjamuovien rippeet pölisi taustapeilissä.
Sen verran tuuria ettei mitään kennoja menny keulasta.
24vuotta selvisin ilman elukoitten aiheuttamia kolhuja. Parraina vuosina on kuiten ajettu 100000km/vuosi ja nykyään ~40000km/vuosi
Keula otti vähän osumaa kun jänöjussi päätti juosta satasen vauhissa vastaan
Puskuri palasina ja viimeisetkin pohjamuovien rippeet pölisi taustapeilissä.
Sen verran tuuria ettei mitään kennoja menny keulasta.
24vuotta selvisin ilman elukoitten aiheuttamia kolhuja. Parraina vuosina on kuiten ajettu 100000km/vuosi ja nykyään ~40000km/vuosi
Re: Mikan harharetket, Avenssii + Rintteri
Mulla versotojon keula meni melkosen päreiks ku rusakko 40 vauhista osu keulaan. Rusakolle ei käyny kuinkaan mutta auto tosiaa siltä osin tosi paljo hajalle. Mersulla osunu monesti eikä karvoja kummempaa oo jääny muistoks. Ja passatin keulaan ropisi 60 nopeudessa 11 kauriin lauma josta yks pääty ihan pataan saakka. Sekään ei jättäny mitään koloa keulaan. Nuo tojon keulan muoviosat pakkasella hajoo niinku jukurttipurkki. Tosi pahasta laatua... Niinku koko autokin, eipä sen puoleen.
Defellä oon useamman kerran koittanu saada saalista, mutta ei ees pupun nuppi yllä puskuriin eikä ees murikkaan jotta sais lihaa potun sekaan.
Defellä oon useamman kerran koittanu saada saalista, mutta ei ees pupun nuppi yllä puskuriin eikä ees murikkaan jotta sais lihaa potun sekaan.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Re: Mikan harharetket, Avenssii + Rintteri
Kolomatta viikkoa taas menny ihan tyhyjää hukkaan kun ei ole ollu kelejä alkaa tekemään rintterille yhtään mitään.
Armaflexiä tilasin lissää. Nyt sitä pitäs olla varmasti tarpeeksi.
3000W invertteri tuli kans vähän heräteostoksena investoitua.
Yks päivä laavailin nettiä ja törmäsin langattomiin valokytkimiin. Sen verran lähti ajatus lentämään Että piti tilata sarja valmiiksi odottelemaan sähköjen vetoa.
Ohjaimet
Ohjaimet ja valojen säätimet
Pirun käteviä tuntus olevan.
Neljä kanavaa ja jokaiselle omat kytkimet ja himmennykset. Virtaa kestää 12Ampeeria/kanava joten kestää lyyä reippaasti valoja kiinni. Vaikka halogeenejä jos siltä tuntuu.
Nämä helpottaa johtojen vetoja helvetisti kun jää katkasijoille vedot kokonaan pois, nuo säätimet saa sijotella akun viereen ja siitä saa vedettyä johdot valoille. Langattomat kytkimet voi sijotella minne huvittaa.
Tässä tapauksessa toinen tulee jonnekkin eteen ja toinen makuutilan puolelle.
Ohjaimia voi parittaa säätimiin miten paljon haluaa, Ja kanaville voi parittaa vastaavasti säätimiä niin paljon kuin huvittaa.
Näitä olis saanu myös värin sävynsäädöllä ja värin voimakkuuden säädöllä mutta ei nyt semmosia teinihelevettejä enää
Armaflexiä tilasin lissää. Nyt sitä pitäs olla varmasti tarpeeksi.
3000W invertteri tuli kans vähän heräteostoksena investoitua.
Yks päivä laavailin nettiä ja törmäsin langattomiin valokytkimiin. Sen verran lähti ajatus lentämään Että piti tilata sarja valmiiksi odottelemaan sähköjen vetoa.
Ohjaimet
Ohjaimet ja valojen säätimet
Pirun käteviä tuntus olevan.
Neljä kanavaa ja jokaiselle omat kytkimet ja himmennykset. Virtaa kestää 12Ampeeria/kanava joten kestää lyyä reippaasti valoja kiinni. Vaikka halogeenejä jos siltä tuntuu.
Nämä helpottaa johtojen vetoja helvetisti kun jää katkasijoille vedot kokonaan pois, nuo säätimet saa sijotella akun viereen ja siitä saa vedettyä johdot valoille. Langattomat kytkimet voi sijotella minne huvittaa.
Tässä tapauksessa toinen tulee jonnekkin eteen ja toinen makuutilan puolelle.
Ohjaimia voi parittaa säätimiin miten paljon haluaa, Ja kanaville voi parittaa vastaavasti säätimiä niin paljon kuin huvittaa.
Näitä olis saanu myös värin sävynsäädöllä ja värin voimakkuuden säädöllä mutta ei nyt semmosia teinihelevettejä enää
Re: Mikan harharetket, Avenssii + Rintteri
Nuohan vaikuttavat ihan tolkuttoman käteviltä ja suorastaan edullisilta kun alkaa ajattelemaan takatilan valolle ohjausta kojelaudasta ja sivuoven pielestä noinniinkuin porraskytkin mallilla.
Menee varmasti hankintaan itselläkin moiset
Menee varmasti hankintaan itselläkin moiset
Re: Mikan harharetket, Avenssii + Rintteri
Pikkuhiljaa saanu jotaki aikaseksikin.
Armaflexit alkaa olla takatilaan vedetty. Kotelorakenteisiin tungettu ewonavillaa, kotelot on vajaa viikko aiemmin ruiskuteltu kotelosuoja-aineilla.
Aika huomattava eristysteho tuolla 13mm armallakin. Pysyy pikkusella sisätilanlämppärillä hyvin lämpimänä. Seiniin ja kattoonhan tulee vielä kauttaaltaan ewonavilla tuon armaflexin päälle.
Peltipinnoille tulee 9mm arma ennen vehoiluja joten kylmäsiltoja ei pitäs kyllä enää jäädä, eikä toivottavasti kuumene oikein helvetisti kesäauringossakaan. Siinä mielessä tuo auton melkein musta ulkoväristys on todella huono.
Taidan seuraavaksi purkaa tuon vanhan jatko-ohjaamon ja eristän senkin alueen.
Siitä onkin hyvä siirtyä repimään nuo alaosan vaneroinnit pois.
Re: Mikan harharetket, Avenssii + Rintteri
Ylälaatikostolle pulttasin koriin tuollaset 45x45 rimat. Tulivat vetomuttereilla koriin kiinni ja ovat nyt 10kpl M6 pultilla kiinni/puoli.
Eiköhän ne siellä pysy. Kuskinpuolelle hyllystö jatkuu vielä reilun metrin eteenpäin.
Kattoon piti jo kokeilla jämäpanelin paloilla miltä se alkaa näyttää, ja samalla kokeilin että miten tuo paksu ewonavilla mahtuu armaflexin kanssa olemaan tuolla, vähän tiukka on mutta menee se sinne ihan kohtuudella, parempi toki olis ettei sitä tarvis painaa yhtään kasaan.
Muutaman millin katto tuosta vielä laskee kun kattopalkkeihin tulee palkkia leveämpi vanerisoiro johon kattoverhous sitten ruuvataan kiinni. Mittailin että sisäkorkeudeksi jää aika tarkka 189cm.
Parilla 30cm rimalla mallailin vähän laatikoston kokoa tuonne.
Eiköhän ne siellä pysy. Kuskinpuolelle hyllystö jatkuu vielä reilun metrin eteenpäin.
Kattoon piti jo kokeilla jämäpanelin paloilla miltä se alkaa näyttää, ja samalla kokeilin että miten tuo paksu ewonavilla mahtuu armaflexin kanssa olemaan tuolla, vähän tiukka on mutta menee se sinne ihan kohtuudella, parempi toki olis ettei sitä tarvis painaa yhtään kasaan.
Muutaman millin katto tuosta vielä laskee kun kattopalkkeihin tulee palkkia leveämpi vanerisoiro johon kattoverhous sitten ruuvataan kiinni. Mittailin että sisäkorkeudeksi jää aika tarkka 189cm.
Parilla 30cm rimalla mallailin vähän laatikoston kokoa tuonne.
Re: Mikan harharetket, Avenssii + Rintteri
Väliseinä sai lähöt tuossa viikonloppuna.
Voi helevetti että on työlästä irrotettavaa tuo vihreä pinnote. Mitä se lie onkaan, jotain 3mm paksua uretaania tms.
Saumat on käytännössä ajettava rälläkällä auki, tai varasalla ja puukolla.
Siinä sitten pähkäilin niin sain idean ottaa tuo takatilan alaosatkin auki..
Pauttiarallaa 2 tuntia /puoli kun tappeli noitten kans niin irtosihan ne. Samahomma. Joka ikinen kantti ja sauma piti ajaa rälläkällä auki että edes rakoa sai johonkin aikaan. Rautakanki/sorkkarauta/leka oli ratkaisu tässä. Painaa muuten pikkustavaille vitusti nuo 12mm vanerit jossa vielä 3milliä jotaki kumia/uretaania pinnassa...
Kaikki ruuvithan on tuon saatanan sitkeän pinnotteen alla, joten väkivaltaa käyttäen revin ruuveineen paskoineen vanerit palasina irti.
Alla lasivillaa ja peltiä vasten ohuen ohut telttapatja, eikä missään kiinni sekään.
Kaikki pois ja Pellille armaflex ja sen päälle 50mm ewonavillaa.
Kaikki kotelorakenteet on olleet täysin eristämättä. Nyt ne on tungettu rei'istä täyteen tuota ewonavillaa.
Lattia kannattas varmaan aukasta kans mutta sen mitä 4 tuntia revin noita seinien alaosia irti niin taitaapa lattia saaha olla.
Voi helevetti että on työlästä irrotettavaa tuo vihreä pinnote. Mitä se lie onkaan, jotain 3mm paksua uretaania tms.
Saumat on käytännössä ajettava rälläkällä auki, tai varasalla ja puukolla.
Siinä sitten pähkäilin niin sain idean ottaa tuo takatilan alaosatkin auki..
Pauttiarallaa 2 tuntia /puoli kun tappeli noitten kans niin irtosihan ne. Samahomma. Joka ikinen kantti ja sauma piti ajaa rälläkällä auki että edes rakoa sai johonkin aikaan. Rautakanki/sorkkarauta/leka oli ratkaisu tässä. Painaa muuten pikkustavaille vitusti nuo 12mm vanerit jossa vielä 3milliä jotaki kumia/uretaania pinnassa...
Kaikki ruuvithan on tuon saatanan sitkeän pinnotteen alla, joten väkivaltaa käyttäen revin ruuveineen paskoineen vanerit palasina irti.
Alla lasivillaa ja peltiä vasten ohuen ohut telttapatja, eikä missään kiinni sekään.
Kaikki pois ja Pellille armaflex ja sen päälle 50mm ewonavillaa.
Kaikki kotelorakenteet on olleet täysin eristämättä. Nyt ne on tungettu rei'istä täyteen tuota ewonavillaa.
Lattia kannattas varmaan aukasta kans mutta sen mitä 4 tuntia revin noita seinien alaosia irti niin taitaapa lattia saaha olla.
Re: Mikan harharetket, Avenssii + Rintteri
Taas tavallista koittaa mutta väkisin tulee primaa
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Re: Mikan harharetket, Avenssii + Rintteri
Taas pari iltaa touhunnu pirssin kimpussa.
Seinät verhoiltu eteen saakka.
Vänkärille vaihdoin matalan penkinjalustan ja kääntölevyn. Penkin jalusta sai huopaverhoilun niin on vähän mukavamman näkönen kuin aneeminen peltiloova.
Sähköt saatu sille mallille että kattovalot toimii, vielä tulee toinen victronin laturi tuohon olemassa olevan alle, ja viereen virranmittaus shuntti.
Sinisen panelilaturin vieressä on 1/2/1+2 pääkytkin akuille ja sen perässä 300A pääsulake, josta haarautuu invertterille ja toinen karva pienemmälle sulakerasialle.
230V sähköille tulee pieni keskus jossa vikavirtasuoja ja pari sulaketta, samaan keskukseen oli ajatus istuttaa panelien katkaisukytkin.
Seinät verhoiltu eteen saakka.
Vänkärille vaihdoin matalan penkinjalustan ja kääntölevyn. Penkin jalusta sai huopaverhoilun niin on vähän mukavamman näkönen kuin aneeminen peltiloova.
Sähköt saatu sille mallille että kattovalot toimii, vielä tulee toinen victronin laturi tuohon olemassa olevan alle, ja viereen virranmittaus shuntti.
Sinisen panelilaturin vieressä on 1/2/1+2 pääkytkin akuille ja sen perässä 300A pääsulake, josta haarautuu invertterille ja toinen karva pienemmälle sulakerasialle.
230V sähköille tulee pieni keskus jossa vikavirtasuoja ja pari sulaketta, samaan keskukseen oli ajatus istuttaa panelien katkaisukytkin.
Re: Mikan harharetket, Avenssii + Rintteri
Kylläpä oli meleko siivo tuolla kuskinpenkin alla...
Otin sen konehuoneen jomppijohon irti niin samalla sammu ratio Oli meleko valamis tuo auton oma starttiakku...
Starttiakussa oli 2016 leimat ja täysin kuollu.
Tuo konehuoneen hupiakku joutaakin purkaa kokonaan pois, turhaa painoa vaan kun auto ei konehuoneen akkua käytä mihinkään.
Mietin jo että jätän tuon jalkatilan akun pois ja käännän sähköt konehuoneeseen, olis melko paljon helpompaa päästä akkuun käsiksi jos tulee vaihto tarvetta.
Verhoillusta penkinjalasta ei tullu otettua kuvaa ollenkaan, nyt siellä on jo penkkikin paikallaan ja uusien hupiakkujen latauspiuha vedetty sulakerasian kans tuonne kuskinpenkin alle.
Käänsin alkuperäsen konehuoneen hupiakun latauksen tuonne taakse tuleville uusille hupiakuille, noin ei tarvinnu akkukoteloon vetää mitään uutta johtoa.
Samoilla tulilla vaihdoin tuon jo ennen joulua kyykänneen starttiakun, hienosti on toiminu alkuperäsellä konehuoneen hupiakulla kun vedin hupiakulta piuhan viereiseen apuvirtaliittimeen.22.12.2021 Mika.T kirjoitti: ↑22.12.2021 20:29 Pari vuorokautta seiso pihalla 20-28asteen pakkasessa. Napsautin molemmat löpölämmittimet päälle ja olipa yllätys... Vajaa 15minuuttia ja akku tyhjä...
Vedin sitten kiinteän piuhan konehuoneen hupiakulta apuvirtaliitäntään niin sain myllyn tulille. Nyt on siis 2kpl 100Ah akkua rinnan, katotaan jaksaako nämä miten pitkään.
Otin sen konehuoneen jomppijohon irti niin samalla sammu ratio Oli meleko valamis tuo auton oma starttiakku...
Starttiakussa oli 2016 leimat ja täysin kuollu.
Tuo konehuoneen hupiakku joutaakin purkaa kokonaan pois, turhaa painoa vaan kun auto ei konehuoneen akkua käytä mihinkään.
Mietin jo että jätän tuon jalkatilan akun pois ja käännän sähköt konehuoneeseen, olis melko paljon helpompaa päästä akkuun käsiksi jos tulee vaihto tarvetta.
Verhoillusta penkinjalasta ei tullu otettua kuvaa ollenkaan, nyt siellä on jo penkkikin paikallaan ja uusien hupiakkujen latauspiuha vedetty sulakerasian kans tuonne kuskinpenkin alle.
Käänsin alkuperäsen konehuoneen hupiakun latauksen tuonne taakse tuleville uusille hupiakuille, noin ei tarvinnu akkukoteloon vetää mitään uutta johtoa.
Re: Mikan harharetket, Avenssii + Rintteri
Etukaton käytin alhaalla ja sinne sama eristys kuin muuallekkin. Armaflexi ja ewonavilla.
Tämä oli ihan peltipinnoilla ilman minkäänlaista eristystä.
Kattoverhoilu sai samalla pintaansa tumman huovan.
Taakse jaksoin viimein kötöstää tuon pienen sähkökeskuksen johon tulee panelin katkaisija ja 230V sähköjen vikavirtasuoja ja sulakkeet
Akkujen puolelle vedin maton alle vielä 10mm solukumieristeen estämään kylmän tulon alapuolelta. Sama tulee varmaan myös kuskinpuoleisen sängyn alle.
Sitten tehin vähän muutaki välillä.
Talvipakkasilla kylmiltään kun löi moottorin tulille niii joku hihnan rulla kihnutti oikein makiasti. Nyt innostuin kattelemaan mikä siellä oireilee.
2 tuntia pieksin viskokytkintä irti tuosta akselin päästä ennenkuin anto periksi.
Ilman tuulettimen ja tuulitunnelin irrottamista tuonne hihnoille ei pääse käsiksi.
Vaihtelin rullat ja kiristimen uusiin ja hommasin vielä tuon tuulettimen napakappaleen uuden kun se siellä tuntu rahisevan.
Kesärenkaat pyörittelin alle. Samat vanhat 245/75/16:set jotka oli edellisessäkin.
Etupäätä tunkkaillessa kattelin että mistä talvella kuulunut kolahtelu vois kuulua. Noh... Raidetangot molemmin puolin aivan saatanan väljät, ei nimittäin ole ihme ettei urasella tiellä meinaa taas kaista riittää
Melko tasalaatusia vehkeitä kun tähän on nyt 350tkm mennessä vaihdettu tasan samat osat kuin edelliseenkin rinuliin (laturi, kardaanin nivelet, raidetangot, käsijarru...)
Tämä oli ihan peltipinnoilla ilman minkäänlaista eristystä.
Kattoverhoilu sai samalla pintaansa tumman huovan.
Taakse jaksoin viimein kötöstää tuon pienen sähkökeskuksen johon tulee panelin katkaisija ja 230V sähköjen vikavirtasuoja ja sulakkeet
Akkujen puolelle vedin maton alle vielä 10mm solukumieristeen estämään kylmän tulon alapuolelta. Sama tulee varmaan myös kuskinpuoleisen sängyn alle.
Sitten tehin vähän muutaki välillä.
Talvipakkasilla kylmiltään kun löi moottorin tulille niii joku hihnan rulla kihnutti oikein makiasti. Nyt innostuin kattelemaan mikä siellä oireilee.
2 tuntia pieksin viskokytkintä irti tuosta akselin päästä ennenkuin anto periksi.
Ilman tuulettimen ja tuulitunnelin irrottamista tuonne hihnoille ei pääse käsiksi.
Vaihtelin rullat ja kiristimen uusiin ja hommasin vielä tuon tuulettimen napakappaleen uuden kun se siellä tuntu rahisevan.
Kesärenkaat pyörittelin alle. Samat vanhat 245/75/16:set jotka oli edellisessäkin.
Etupäätä tunkkaillessa kattelin että mistä talvella kuulunut kolahtelu vois kuulua. Noh... Raidetangot molemmin puolin aivan saatanan väljät, ei nimittäin ole ihme ettei urasella tiellä meinaa taas kaista riittää
Melko tasalaatusia vehkeitä kun tähän on nyt 350tkm mennessä vaihdettu tasan samat osat kuin edelliseenkin rinuliin (laturi, kardaanin nivelet, raidetangot, käsijarru...)
Re: Mikan harharetket, Avenssii + Rintteri
Minun mielestä tätä kuvaa on mukava katsoa kun ei ole syheröä ja sokeripalaa sun muuta höttöä tuossa sähköseinällä.Mika.T kirjoitti: ↑22.4.2022 22:35
Taakse jaksoin viimein kötöstää tuon pienen sähkökeskuksen johon tulee panelin katkaisija ja 230V sähköjen vikavirtasuoja ja sulakkeet
Akkujen puolelle vedin maton alle vielä 10mm solukumieristeen estämään kylmän tulon alapuolelta. Sama tulee varmaan myös kuskinpuoleisen sängyn alle.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14