Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 901
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
Ja iskarithan saapui sitten samana päivänä, kun PostNordin haukuin alimmalle helvetin tasolle. Laitamma perjantaina paikalleen.
Kesärenkaatkin tuli tilattua. Viime kesähän tuli ajeltua kitkoilla, jotka oli alla niillä Remoteceillä. Tässä ollu taas viime vuosina sen verran tuota kaikenlaista paskaa niin työasioiden kuin terveydenkin kans, että kaikki tarmo on menny ihan vaan päivästä toiseen selviytymisessä. Ei oo oikein jaksanu auton tuunaaminen kinostaa...
No mutta, nyt saahaan klassikkoon kuuluvat vanteet alle kesäksi!
(Paitsi jos renkaat jää PostNordin hyppysiin. Sillon minä varmaan vielä juhannuksenakin rapistelen nastarenkaat alla... )
Kesärenkaatkin tuli tilattua. Viime kesähän tuli ajeltua kitkoilla, jotka oli alla niillä Remoteceillä. Tässä ollu taas viime vuosina sen verran tuota kaikenlaista paskaa niin työasioiden kuin terveydenkin kans, että kaikki tarmo on menny ihan vaan päivästä toiseen selviytymisessä. Ei oo oikein jaksanu auton tuunaaminen kinostaa...
No mutta, nyt saahaan klassikkoon kuuluvat vanteet alle kesäksi!
(Paitsi jos renkaat jää PostNordin hyppysiin. Sillon minä varmaan vielä juhannuksenakin rapistelen nastarenkaat alla... )
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 901
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
Annoin Lorinsereille vähän rakkautta ja huolenpitoa. Ihan vaan sisal- ja lumppulaikalla ja kiillotustahnalla kiillottelin.
Etuvanteista tuli ihan hyvät. Takavanteista ei. Viiden ja puolen vuoden käyttämättömyyden ja säilytyksen aikana oli takavanteiden lipat päässy syöpymään niin, ettei pelkkä kiillotus enää riitä. Ei ne orkoset ole kuin jotain hitusvinkulanmikrometrin syvyisiä, mutta riittävän syviä kuitenkin.
Pitäis hioa uudelleen. Ja se on niin vihonviimesen vitunmoista kitkukusta, että en ainakaan tänä keväänä jaksa moiseen hommaan ruveta. Olkoon nuin.
Etuvanteista tuli ihan hyvät. Takavanteista ei. Viiden ja puolen vuoden käyttämättömyyden ja säilytyksen aikana oli takavanteiden lipat päässy syöpymään niin, ettei pelkkä kiillotus enää riitä. Ei ne orkoset ole kuin jotain hitusvinkulanmikrometrin syvyisiä, mutta riittävän syviä kuitenkin.
Pitäis hioa uudelleen. Ja se on niin vihonviimesen vitunmoista kitkukusta, että en ainakaan tänä keväänä jaksa moiseen hommaan ruveta. Olkoon nuin.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
Mulla on muuten ne sinun edelliset 7" leveet ja ollut yhtä hyvällä pidolla Tainnu sen 9vuotta olla jo käyttämättä ja lievää hapettumaa pinnassaPakardinen kirjoitti: ↑28.4.2022 18:51 Annoin Lorinsereille vähän rakkautta ja huolenpitoa. Ihan vaan sisal- ja lumppulaikalla ja kiillotustahnalla kiillottelin.
Etuvanteista tuli ihan hyvät. Takavanteista ei. Viiden ja puolen vuoden käyttämättömyyden ja säilytyksen aikana oli takavanteiden lipat päässy syöpymään niin, ettei pelkkä kiillotus enää riitä. Ei ne orkoset ole kuin jotain hitusvinkulanmikrometrin syvyisiä, mutta riittävän syviä kuitenkin.
Pitäis hioa uudelleen. Ja se on niin vihonviimesen vitunmoista kitkukusta, että en ainakaan tänä keväänä jaksa moiseen hommaan ruveta. Olkoon nuin.
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 901
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
Joo, se näkkyy olevan tuolle paljaalle alumiinille tuo suojaamattomana seisottaminen melkosta myrkkyä.
Ai ne on sulla nykyään? Hienoa, että entiset kuitenkin vielä tallella!
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 901
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
Niin. Nämähän muuten kävi vuoden päivät takaperin kaverin tyttären miehellä oikaistavana. Eipä niissä ollu kun yhessä vanteessa pientä mussuttamista. Yhessä vanteessa on sisäkehällä pieni lommo, jonka tiesinkin. Sitä ei kuulemma uskaltanu ruveta lyömään suoraks. Olishan se laatuvanne sen kyllä kestäny...
Noh, eipä se tähänkään asti oo menoa haitannu, tuskin jatkossakaan. Eilen toi ukko kuorma-autolla eturenkulit kotipihaan, nyt on kaikki pylpyrät pihassa. Huomenna vanteille ja alle!
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 901
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
https://drive.google.com/file/d/1TXtBZ- ... sp=sharing
Semmonen siittä nyt tuli. Korkeaksihan se noilla renkailla jäi, varsinkin edestä. Saapi ruveta silppuamaan vietereitä...
Semmonen siittä nyt tuli. Korkeaksihan se noilla renkailla jäi, varsinkin edestä. Saapi ruveta silppuamaan vietereitä...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
Hyvältä näyttää
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 901
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
Joo, kyllähän ne omaakin silmää miellyttää taas niin kovin pitkän ajan jälkeen nuo kunnon vanteet.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 901
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
Mikähän lie se riivaaja, joka asustaa tämän laitteen pyyhkijöissä...
Ongelma on siis sulan hyppiminen pyyhkäisyn aikana lasilla. Josta sitten seuraa se rääkäisevän pieraisun tyylinen ääni, jota on hyvin vaikea normaalin sietää. Oon nyt kokeillu kaksia rungollisia sulkia, Boschia ja Valeota. Niillä molemmilla ihan sama homma. Nyt keväällä meni hermot ja epätoivoisena raahustin Motonettiin ja ostin rungottomat Valeot. Niillä ongelma hieman helpottui, mutta vieläkin (etenkin kuskin sulka) hyppii. Nyt se ei enää pidä niin pahaa ääntä, mutta eipä se kunnolla pyyhikään. Perse.
Että pyyhkijän varsien jousissahan siinä nyt kai joku helvetti on päässy valloilleen. Mutta kumpi? Onko jousi liian vetelä, että se ei jaksa painattaa sulkaa riittävän tiukasti lasia vasten vai onko jousi liian tiukka, että painattaa liikaa...?
Alkaa aiheuttamaan kumuloituvaa stressiä moinen seikka.
Ongelma on siis sulan hyppiminen pyyhkäisyn aikana lasilla. Josta sitten seuraa se rääkäisevän pieraisun tyylinen ääni, jota on hyvin vaikea normaalin sietää. Oon nyt kokeillu kaksia rungollisia sulkia, Boschia ja Valeota. Niillä molemmilla ihan sama homma. Nyt keväällä meni hermot ja epätoivoisena raahustin Motonettiin ja ostin rungottomat Valeot. Niillä ongelma hieman helpottui, mutta vieläkin (etenkin kuskin sulka) hyppii. Nyt se ei enää pidä niin pahaa ääntä, mutta eipä se kunnolla pyyhikään. Perse.
Että pyyhkijän varsien jousissahan siinä nyt kai joku helvetti on päässy valloilleen. Mutta kumpi? Onko jousi liian vetelä, että se ei jaksa painattaa sulkaa riittävän tiukasti lasia vasten vai onko jousi liian tiukka, että painattaa liikaa...?
Alkaa aiheuttamaan kumuloituvaa stressiä moinen seikka.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 901
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
Höh. Kuskin puolen takarenkaasta oli ilma hävinny alapuolelta ihan tyystin.
Pyörä irti. Ei näy ruuvin/naulan kantaa missään, ei kiviä uponneena renkaaseen, venttiili ei vuoda, venttiilin juuresta ei vuoda, renkaan sivut ehjät.
No mikähän perkele...?
Vihon viimen löyty kun saippuaveden kanssa tarpeeks pitkään lutrasi. Vanteen ja kumin välistä, ulkosyrjältä, lähes venttiiliä vastapäätä alkoi hienoisesti kuplimaan. Noh, nyt kun autolla pitäisi päästä ajamaankin, niin hätäapuna paikkausvaahdot renkaaseen ja ilmaa perään. On se ilma nyt reilun puolenkymmentä tuntia pysynyt jopa siellä alapuolellakin.
Jossain vaiheessahan se poistattaa renkaan vanteelta ja teetättää vanteelle tarvittavat temput.
Pyörä irti. Ei näy ruuvin/naulan kantaa missään, ei kiviä uponneena renkaaseen, venttiili ei vuoda, venttiilin juuresta ei vuoda, renkaan sivut ehjät.
No mikähän perkele...?
Vihon viimen löyty kun saippuaveden kanssa tarpeeks pitkään lutrasi. Vanteen ja kumin välistä, ulkosyrjältä, lähes venttiiliä vastapäätä alkoi hienoisesti kuplimaan. Noh, nyt kun autolla pitäisi päästä ajamaankin, niin hätäapuna paikkausvaahdot renkaaseen ja ilmaa perään. On se ilma nyt reilun puolenkymmentä tuntia pysynyt jopa siellä alapuolellakin.
Jossain vaiheessahan se poistattaa renkaan vanteelta ja teetättää vanteelle tarvittavat temput.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
Oletko kokeillut käsitellä tuulilasia jollain 5sateesta tyyppisellä aineella, voisi auttaa sulan päräyttelyyn ?
wiimax.fi
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 901
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
En oo kokeillu. Mielessä se on kyllä käyny. Pitänee testata...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 901
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
Katastusnatsillekin kävin tätä näyttämässä. Muuten oli kuulemma äärimmäisen kova rauta, mutta se ei saanu oikeanpuoleista seisontajarrua pitämään ollenkaan, hylky tuli siis. No tässä sitten yhtenä sunnuntaina selvittelemään vikaa. Kehintä ei auta mitään pyörä ja jarrulevy irti ja kas, pelkät kengänrungot tähteellä. Kumma kun JO neljässäkymmenessä vuodessa menee jarrukengät tuohon kuntoon, että kitkapinnat häviää tyystin.
Eipähän siinä. Mätänetistä uutta kenkää ja paikalleen. Sitten jälkinäytölle. Olis voinu vähän kireämmällekin kehiä tuon jarrun, oli heikompi jarruvoima kun kuskin puolella. Piti kuitenkin hyvin, eikä ollu liikaa eroa vuosi ajoaikaa jälleen! Ens kesänä tuleekin sitten 41v klassikolle täyteen, sitä myötä saa harrasteajoneuvostatuksen ja kahden vuoden leiman.
Ensimmäisellä katastusreissulla panin tilaten uudet kilvet ilman maatunnusta. Jälkinäytöllä käydessä otin kilvet mukaan ja eilen paiskasin paikalleen. Kyllähän ne vähän eri toisella lailla käypi tuohon vanhaan kotteroon kun EU -kilvet. Otin vielä kiimoissani kilvet ilman reikiä. Laitoin Würthin "tarranauhalla" kiinni, toki ensin liuotinpesulla ja asetonilla kiinnityspaikat putsaten. Saapa nähä, että pysyykö kiinni vai saako kohta olla tilaamassa taas uusia...
Eipähän siinä. Mätänetistä uutta kenkää ja paikalleen. Sitten jälkinäytölle. Olis voinu vähän kireämmällekin kehiä tuon jarrun, oli heikompi jarruvoima kun kuskin puolella. Piti kuitenkin hyvin, eikä ollu liikaa eroa vuosi ajoaikaa jälleen! Ens kesänä tuleekin sitten 41v klassikolle täyteen, sitä myötä saa harrasteajoneuvostatuksen ja kahden vuoden leiman.
Ensimmäisellä katastusreissulla panin tilaten uudet kilvet ilman maatunnusta. Jälkinäytöllä käydessä otin kilvet mukaan ja eilen paiskasin paikalleen. Kyllähän ne vähän eri toisella lailla käypi tuohon vanhaan kotteroon kun EU -kilvet. Otin vielä kiimoissani kilvet ilman reikiä. Laitoin Würthin "tarranauhalla" kiinni, toki ensin liuotinpesulla ja asetonilla kiinnityspaikat putsaten. Saapa nähä, että pysyykö kiinni vai saako kohta olla tilaamassa taas uusia...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 901
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
Maailma muuttuu ja sen mukaisia ratkaisuja on joskus pakko tehdä.
Kun oiva itänaapurimme ja oman valtiomme päättäjät tekivät tuosta polttoaineen hinnasta ihan järjetöntä, olin pakotettu ostamaan hieman vähemmän kuluttavan auton klassikon tilalle kulkupeliksi. Ei vaan kertakaikkiaan meinaa rahat enää riittää töissä käymiseen, kun dieseli maksaa mitä maksaa ja klassikko imeksii sitä n. 8,5l/100km.
Pitkäkatto siirtyy nyt siis viettämään eläkepäiviä ainakin siihen saakka, kunnes (tai jos...) maailma palaa taas järkiinsä. Tottahan toki sillä täytyy parin kuukauden välein viikon päivät aina ajella, että pysyy vanhus vetreänä; mutta enempi siitä nyt harrasteajoneuvo tuli ihan oikeasti. Sääli sinänsä.
Säästösiaksi hommasin veronkiertopaku S202:n, ohjelmoidulla 200cdi:llä. Nyt oon sillä ajellu 550km tankkauksen jälkeen ja pa-mittari näyttää puolta tankillista. Klassikolla sais kohta kurvata tankille...
Kun oiva itänaapurimme ja oman valtiomme päättäjät tekivät tuosta polttoaineen hinnasta ihan järjetöntä, olin pakotettu ostamaan hieman vähemmän kuluttavan auton klassikon tilalle kulkupeliksi. Ei vaan kertakaikkiaan meinaa rahat enää riittää töissä käymiseen, kun dieseli maksaa mitä maksaa ja klassikko imeksii sitä n. 8,5l/100km.
Pitkäkatto siirtyy nyt siis viettämään eläkepäiviä ainakin siihen saakka, kunnes (tai jos...) maailma palaa taas järkiinsä. Tottahan toki sillä täytyy parin kuukauden välein viikon päivät aina ajella, että pysyy vanhus vetreänä; mutta enempi siitä nyt harrasteajoneuvo tuli ihan oikeasti. Sääli sinänsä.
Säästösiaksi hommasin veronkiertopaku S202:n, ohjelmoidulla 200cdi:llä. Nyt oon sillä ajellu 550km tankkauksen jälkeen ja pa-mittari näyttää puolta tankillista. Klassikolla sais kohta kurvata tankille...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
Mielenkiinnolla odotellaan tankkauksesta laskettuja kulutuslukemia. Omassa samanlaisessa autossa kulutukset olivat kuutta litraa ja vähän päälle.
wiimax.fi
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 901
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
Kohta saamme dataa ensimmäisestä tankillisesta. N.840km ajettu ja neulan verran alle varttitankki vielä jälellä...
Taianpa tehä tuonne mallikohtaiselle palstalle tästäkin ketjun.
Taianpa tehä tuonne mallikohtaiselle palstalle tästäkin ketjun.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 901
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 901
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
Klassikko on nyt seisoskellu joutilaana heinäkuun alusta lähtien. Nuorimmalle poitsulle (13v) opetin yhen kerran automaatilla ajoa tuossa pellolla, siinäpä ne ajot. Onneks dieseli ei vanhene ihan niinkun bensa, siinon lähes täys tankki... Ei oo pakko polttaa sitä kesälaatua pois ennen talvea.
Nyt kun alkaa näyttämään siltä, että aika mennyt ei koskaan enää palaa, niin oon ruvennu taas haaveilemaan. Pitäsköhän ruveta tästä leipomaan oikeesti semmosta harrastepeliä...?
Että jos ottais sen tuohon katon alle pukeille ja alkais täsmimään pikkuhiljaa vähän tolkumpaan kuntoon. Öljyvuotojahan siinä on ainakin pari, moottoriöljyä jostain tippasee, samaten se ohjaustehostin kuseskelee. Joku venttiilinnostaja naputtaa. Ja vähän ne lämpöongelmatkin mietityttää, että pitäsköhän nostaa hattu pois koneesta...
Ja nyt, kun ei kerta mitään kiirettä oo tuon Siästösian hommaamisen jälestä, niin jos tekis tuolle ulkonäöllekin jotain. Sinänsä hauska kottero tuommosen rujon näkösenä, mutta kyllähän se omaa silmää miellyttäis paljon enemmän semmosena tolkunnäkösenä. Emminä siitä mitään näyttelyvehettä, mutta että jos jotain vähän siistimpää koittas saaha aikaan.
Nyt kun alkaa näyttämään siltä, että aika mennyt ei koskaan enää palaa, niin oon ruvennu taas haaveilemaan. Pitäsköhän ruveta tästä leipomaan oikeesti semmosta harrastepeliä...?
Että jos ottais sen tuohon katon alle pukeille ja alkais täsmimään pikkuhiljaa vähän tolkumpaan kuntoon. Öljyvuotojahan siinä on ainakin pari, moottoriöljyä jostain tippasee, samaten se ohjaustehostin kuseskelee. Joku venttiilinnostaja naputtaa. Ja vähän ne lämpöongelmatkin mietityttää, että pitäsköhän nostaa hattu pois koneesta...
Ja nyt, kun ei kerta mitään kiirettä oo tuon Siästösian hommaamisen jälestä, niin jos tekis tuolle ulkonäöllekin jotain. Sinänsä hauska kottero tuommosen rujon näkösenä, mutta kyllähän se omaa silmää miellyttäis paljon enemmän semmosena tolkunnäkösenä. Emminä siitä mitään näyttelyvehettä, mutta että jos jotain vähän siistimpää koittas saaha aikaan.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
Eihän tuo ulkokuori aiempien kuvien perusteella pahalta näytä, toki nyt maalaus vähän spesiaalimpi
Telakalle vain ja eihän tuollasesta kannen irti käyttö mahdoton homma ole! Toki itsellä meni W201 2.6 kansijumpassa viime talvena 2kk, mutta sekin tehtiin aina kun muilta kiireiltä kerkesi
Telakalle vain ja eihän tuollasesta kannen irti käyttö mahdoton homma ole! Toki itsellä meni W201 2.6 kansijumpassa viime talvena 2kk, mutta sekin tehtiin aina kun muilta kiireiltä kerkesi
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Re: Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
Älä muuta sano siispä, myy pitkäkatto minulleaika mennyt ei koskaan enää palaa
wiimax.fi
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 901
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
Ehei, ei ei, eijeijei...
En minä tästä henno luopua.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
En lue tätä viestiketjua ainakaan kuukaut...viikkoon
wiimax.fi
Re: Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 901
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
Pitkäkattoa siirtelin pihamaalla ja hiekkatiellä jonkun verran, kun sille vapautui paikka katon alta. Aattelin sitä siinä siirron lomassa vähän ajella ja vetristellä.
Uusi ääni ilmaantui konehuoneesta.
Turbon/pakosarjan tietämiltä kuuluu semmonen "flot flot flot flot" -ääni, joka kuuluu vähän aikaa ja sitten poistuu. Alkaakseen kohta uudelleen. Toistuvuustaajuus on sitä luokkaa, että joku mäntä ylhäällä käydessään aiheuttaa erittäin todennäköisesti äänen. Ja heti kun kaasuvivustolta vähänkään nostaa kierroksia, niin ääni häviää ja pysyykin poissa. Kuuluu siis vaan tyhjäkäynnillä.
Minkähän eellä se tämä tämmönen on...?
Uusi ääni ilmaantui konehuoneesta.
Turbon/pakosarjan tietämiltä kuuluu semmonen "flot flot flot flot" -ääni, joka kuuluu vähän aikaa ja sitten poistuu. Alkaakseen kohta uudelleen. Toistuvuustaajuus on sitä luokkaa, että joku mäntä ylhäällä käydessään aiheuttaa erittäin todennäköisesti äänen. Ja heti kun kaasuvivustolta vähänkään nostaa kierroksia, niin ääni häviää ja pysyykin poissa. Kuuluu siis vaan tyhjäkäynnillä.
Minkähän eellä se tämä tämmönen on...?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
Venttiilinnostin siellä lotkottaa.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 901
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
No niin, jatketaanpas tätä horinaa tällä puolella.
Dealeri oli toisen foorumin puolella sitä mieltä, että vuotava pakoventtiili metelöi. Ja tosiaan, joku ihan uus ääni tuo on, ei ole semmonen nostajasta normaalisti kuuluva tikitys/säksätys, vähän niinkun metronomi. Vaan semmonen justiinsa niinkun Mikakin kuvailit, lotkottava ääni.
Noh, jatketaanpas ajatuksen virtaa. Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta eikös venttiilinnostajan naputus johdu siitä, että nostaja ei syystä x "kulje nokan mukana", vaan sinne tulee nostajan ja nokan väliin pieni välys. Jolloin nokka pääsee "lyömään" nostajaan ja sillon kuuluu naps? Jos näin on, niin eikös se sillon tarkota, että venttiilikin jää vähän auki? Joka taas puoltais tuon äänen kuulumista pakoventtiilin vuotamisesta...
Tuolla koneellahan on täydellisen kansiremontin jälkeen ajettu ihan ykköskymppejätuhansia. Ja kansiremontin teki aikanaan meidän kylien hyvämaineisin paja, että luulisin sen menneen ihan kohtuuella. Siihen nähen tuntuu kovin merkilliseltä, että näillä kilometreillä venttiili olis alkanu vuotamaan jostain muusta syystä...
Emminä tiiä saatana. Pitäs käyä lähipäivinä äänittämässä tuota lotkotusta ja laittaa tänne kuuluville. Voisitte sitten arpoa lisää...
Dealeri oli toisen foorumin puolella sitä mieltä, että vuotava pakoventtiili metelöi. Ja tosiaan, joku ihan uus ääni tuo on, ei ole semmonen nostajasta normaalisti kuuluva tikitys/säksätys, vähän niinkun metronomi. Vaan semmonen justiinsa niinkun Mikakin kuvailit, lotkottava ääni.
Noh, jatketaanpas ajatuksen virtaa. Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta eikös venttiilinnostajan naputus johdu siitä, että nostaja ei syystä x "kulje nokan mukana", vaan sinne tulee nostajan ja nokan väliin pieni välys. Jolloin nokka pääsee "lyömään" nostajaan ja sillon kuuluu naps? Jos näin on, niin eikös se sillon tarkota, että venttiilikin jää vähän auki? Joka taas puoltais tuon äänen kuulumista pakoventtiilin vuotamisesta...
Tuolla koneellahan on täydellisen kansiremontin jälkeen ajettu ihan ykköskymppejätuhansia. Ja kansiremontin teki aikanaan meidän kylien hyvämaineisin paja, että luulisin sen menneen ihan kohtuuella. Siihen nähen tuntuu kovin merkilliseltä, että näillä kilometreillä venttiili olis alkanu vuotamaan jostain muusta syystä...
Emminä tiiä saatana. Pitäs käyä lähipäivinä äänittämässä tuota lotkotusta ja laittaa tänne kuuluville. Voisitte sitten arpoa lisää...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
Jos pakoventtiili vuotaa niin se sylinteri ei pienillä kierroksilla käykkään. Eli ronklottelee tyhjäkäynnillä viidellä ja käryää harmaata kun huono puristus ei sytytä kunnolla löpöä.
Perinteinen venttiilinnostimen lotkotus johtunee enemmänkin siitä että nostimen sisällä ei pysy tai ei pääse öljyä. Nostimen sisuskalut kolahtaa "pohjaan" kun nokka painaa nostinta mutta venttiilivarsi ei lähdekkään alaspäin ennenkuin nostin pohjaa.
Perinteinen venttiilinnostimen lotkotus johtunee enemmänkin siitä että nostimen sisällä ei pysy tai ei pääse öljyä. Nostimen sisuskalut kolahtaa "pohjaan" kun nokka painaa nostinta mutta venttiilivarsi ei lähdekkään alaspäin ennenkuin nostin pohjaa.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 901
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
Ahaa. No tuommoista se ei kyllä tee. Pyörii ihan nätisti kaikilla ja savuttelematta.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Re: Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
" kuuluu semmonen "flot flot flot flot" -ääni "
Tuo kuvaus kirjoitettunakin oli vaan maallikonkin korvaan niin tutuntuntuinen 200 D:stä lähes 30v. takaa, että olin heti ehdottamassa venttiilin nostimia, mutta Mika kerkes ehdottaa ensin .
Siihenaikaan teetätin rempat vielä "jytky"Putkolassa
Tuo kuvaus kirjoitettunakin oli vaan maallikonkin korvaan niin tutuntuntuinen 200 D:stä lähes 30v. takaa, että olin heti ehdottamassa venttiilin nostimia, mutta Mika kerkes ehdottaa ensin .
Siihenaikaan teetätin rempat vielä "jytky"Putkolassa
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Re: Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
Täältäkin ääni nostimelle. Millos oot kurat vaihtanu viimeksi koneeseen? Saattaa uusilla liemillä "korjaantua" tai pysyy vain hetken hiljaa Alipainepumppu vois olla toinen äänen lähde mutta se kait on enemmänki naputusta
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83