Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Komiat on värit autossa. Örebro mainittiin aikanaan myös kummelin kultakuumeessa.
Kerro miten elo alkaa sujumaan uuden kulkineen kanssa.
Turvallisia kilometrejä.
Kerro miten elo alkaa sujumaan uuden kulkineen kanssa.
Turvallisia kilometrejä.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Pitääkö japsinkin mielistellä kiinalaisia öky nokkamaskilla nykymuodin mukaan? Muutenhan tuo on ihan auton näköinen.
Menikö tarkemmat speksit minulta ohi, lexus sivuilta luin että portaaton vaihteisto? Onko se sellainen "työntävä ketju" variaattorissa vai mikä tekninen ratkaisu nykyisin? Hybridissä ei varmaan ongelmaa liikkeelle lähdössä tai esim. ylämäkeen talliin hivuttatuessa kun sähkömoottori osaa hilata autoa siististi. Meneekö muissa kytkintä luistattamalla, ei kai momentinmuunninta käytetä portaattomassa?
Sähkörangesta sitten raporttia kun kokemusta kertyy.
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Hitokseen komean värinen verhoilu
Mää meinasin mersuepäilyjäni korjata, mutta en olisi lopputulosta kyllä arvannut.
Mää meinasin mersuepäilyjäni korjata, mutta en olisi lopputulosta kyllä arvannut.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Joo, nämä ovat olleet Predator-keulaisia jo pidemmän aikaa. Jakaa kovasti mielipiteitä, ite olen tykänny. Veikkaan, että keulan muotoilun tarkoitus on miellyttää amerikkalaisia, jossa merkki on isoimmin edustettuna. Lisäksi muotoilun on ollut tarkoitus vedota nuorempaan ostajakuntaan, koska tunnetusti merkin omistajat ovat keskimääräistä iäkkäämpiä.tähtikuljettaja kirjoitti: ↑01.8.2023 18:50Pitääkö japsinkin mielistellä kiinalaisia öky nokkamaskilla nykymuodin mukaan? Muutenhan tuo on ihan auton näköinen.
Menikö tarkemmat speksit minulta ohi, lexus sivuilta luin että portaaton vaihteisto? Onko se sellainen "työntävä ketju" variaattorissa vai mikä tekninen ratkaisu nykyisin? Hybridissä ei varmaan ongelmaa liikkeelle lähdössä tai esim. ylämäkeen talliin hivuttatuessa kun sähkömoottori osaa hilata autoa siististi. Meneekö muissa kytkintä luistattamalla, ei kai momentinmuunninta käytetä portaattomassa?
Sähkörangesta sitten raporttia kun kokemusta kertyy.
Vaihteisto on CVT eli portaaton, samanlainen oli edellisessäkin ja siitäkin pidin kovasti. Eli koska vaihteita ei ole, niin laatikko ei nykäise missään kohtaa vaan etenee silkkisen pehmeästi. Itseäni seuraava ei haittaa, mutta monelle automiehelle tämä on no-no: tähän ei saa vetokoukkua, koska auto lähtee liikkeelle aina sähköllä ja vaihteisto ei kykene pitämään peräkärryn maksimikuormaa tietynkokoisessa ylämäessä, näin ollen turvallisuussyistä klunssin asentaminen ei onnistu.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Joo, Broman oli matkalla veljensä luo Örebrohon, sitä minäkin matkalla muistelin hymysuin.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Nettiautosta katselin vastaavaa mallia kuin tämä sinun autosi.
Vakkarin viiksessä on paljon tuttua. Olisi helppo kotiutua ratin taakse.
Vakkarin viiksessä on paljon tuttua. Olisi helppo kotiutua ratin taakse.
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Turvallisia kilometrejä
t. masa
t. masa
Find your own road...
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
No niin, siinäpä Bercedes antoi oppitunnin informaatiovaikuttamisesta.
Kyllä tuo huollon kritisointi oli niin uskottavaa tällaiselle lyhyen matematiikan käyneelle takarivin rivijäsenelle, että luotto merkin vaihtumiseen oli kova.
Mutta eipä siinä muuta kuin onnea tuleville huoltokäynneille, autohan ei tuurilla seilaa. Hyvän ja luotettavan maineessa nämä tuntuu olevan.
Btw, meni ohi kilometrimäärä missä luovuit ihmiskokeesta entisen kanssa?
Kyllä tuo huollon kritisointi oli niin uskottavaa tällaiselle lyhyen matematiikan käyneelle takarivin rivijäsenelle, että luotto merkin vaihtumiseen oli kova.
Mutta eipä siinä muuta kuin onnea tuleville huoltokäynneille, autohan ei tuurilla seilaa. Hyvän ja luotettavan maineessa nämä tuntuu olevan.
Btw, meni ohi kilometrimäärä missä luovuit ihmiskokeesta entisen kanssa?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Ihmiskoe tuli päätökseen, kun kilometrejä oli reilut 102tkm eli mikään järkiseikka ei puoltanut autonvaihtoa. Ei siis mikään. Sillä ahtamattomalla 2,5-litraisella olisi mennyt maailman tappiin asti. Nyt vaan kävi näin...kilander kirjoitti: ↑01.8.2023 21:46 No niin, siinäpä Bercedes antoi oppitunnin informaatiovaikuttamisesta.
Kyllä tuo huollon kritisointi oli niin uskottavaa tällaiselle lyhyen matematiikan käyneelle takarivin rivijäsenelle, että luotto merkin vaihtumiseen oli kova.
Mutta eipä siinä muuta kuin onnea tuleville huoltokäynneille, autohan ei tuurilla seilaa. Hyvän ja luotettavan maineessa nämä tuntuu olevan.
Btw, meni ohi kilometrimäärä missä luovuit ihmiskokeesta entisen kanssa?
Tuo huollon kritisointi oli ihan tarkoituksellista hämäämistä. Eli Kaivokselan Lexus on ollut omalta kohdaltani aivan perseestä, eli ns. normaalia huoltotoimintaa, kun odotustaso on ollut jotain muuta. TammerAuto on ollut parempi. Siellä auto pestään käsin, tiskillä yritetään parhaansa, mutta se suomalainen luonne ei näytä taipuvan siihen mitä Lexus tavoittelee. Aika tavalla asia on kiinni siitä kenet huollossa tapaa eli palvelunlaatu on haalareiden sisällä, ei prosessissa.
Huollossa on siis Lexukselle omat parkkiruutunsa, omat palvelutiskinsä, omat huoltoporukkansa ja ilmeisesti jokin asiantuntijakin, oma lounge (jossa olen töitäkin tehnyt välillä), sijaisauto ja käsinpesu. Em. asiat ovat siis periaatteessa ok ja osa oikein mainioita asioita, mutta Ameriikan raitilla huolto auttaa synnyttämään, järjestää lapsille synttäreitä jne. eli aika kaukana ollaan siitä mitä Lexus tavoittelee.
Velipojan kanssa ollaan viimeksi tällä viikolla naurettu sille aikaisemma Lexuksen autonluovutukselle, se oli jotain aivan käsittämätöntä Scheisseä suhteessa lupauksiin.
Tässä Jari-Matti Latvalan autonluovutus, joka on "hiukan erilainen" kuin omani oli aikoinaan
https://www.lexus.fi/tutustu-lexukseen/ ... la-rx-500h
Ja en ole sellainen kermaperse, millaisen kuvan em. vuodatuksesta saattaa saada, mutta kun merkin tarkoitus on erottautua muista, niin se ei kyllä näillä leveysasteilla onnistu.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Ja tuo uudempi Lexus RX ei ollut vaihtoehto tai aluksi oli, mutta ei enää seuraavien syiden takia:
- Luxurya ei iollut käytettynä tai esittelyautona myynnissä, odotusaika uudelle 8kk
- Luxuryn etupenkit ovat semi-aniilinahkaa, mitäs ne takapenkit sitten on (kuttaperkkaa?), Ruotsin Lexus-myyjä väitti, että heillä saa koko verhoilun oikealla nahalla --> epäilen että tekevätkö useita eri kombinaatioita, esim. moneen uuteen Lexukseen ei saa oikeaa nahkaverhoilua vaan muovia (Tahara-verhoilu on tekonahkaa ja sellainen oli tuossa J-M Latvalan F-Sportissakin), näin on muuten naapurin uutena tilatussa GLE-Mersussa eli 110k€ auto on kumipenkeillä
- Uuden RX:n ovenkahvat ovat sähköiset, sekä ulkoa että sisältä avaaminen tapahtuu napista --> ei olla menty ainakaan luotettavuus edellä
- Uusissa Lexuksissa on jokin kuskia seuraava turvallisuustoiminto, joka monessa testissä on kyllästyttänyt ja vituttanut testaajia, koska se piippaa jatkuvasti ja kukaan ei tajua mistä syystä (joskus odottaa risteyksessä, ratti vinossa ja autoo piipittää, kun ei näe kuskin silmiä --> luulee, että kuski nukkuu)
- En halunnut plug-in-hybridiä, Co2-lukeman alenemisen ja sitä myötä autoveron laskun myötä se olisi ollut fiksua
- Ja onhan se uusi RX nyt kallis, vaikka em. vero olisikin alhainen
Seli seli...
- Luxurya ei iollut käytettynä tai esittelyautona myynnissä, odotusaika uudelle 8kk
- Luxuryn etupenkit ovat semi-aniilinahkaa, mitäs ne takapenkit sitten on (kuttaperkkaa?), Ruotsin Lexus-myyjä väitti, että heillä saa koko verhoilun oikealla nahalla --> epäilen että tekevätkö useita eri kombinaatioita, esim. moneen uuteen Lexukseen ei saa oikeaa nahkaverhoilua vaan muovia (Tahara-verhoilu on tekonahkaa ja sellainen oli tuossa J-M Latvalan F-Sportissakin), näin on muuten naapurin uutena tilatussa GLE-Mersussa eli 110k€ auto on kumipenkeillä
- Uuden RX:n ovenkahvat ovat sähköiset, sekä ulkoa että sisältä avaaminen tapahtuu napista --> ei olla menty ainakaan luotettavuus edellä
- Uusissa Lexuksissa on jokin kuskia seuraava turvallisuustoiminto, joka monessa testissä on kyllästyttänyt ja vituttanut testaajia, koska se piippaa jatkuvasti ja kukaan ei tajua mistä syystä (joskus odottaa risteyksessä, ratti vinossa ja autoo piipittää, kun ei näe kuskin silmiä --> luulee, että kuski nukkuu)
- En halunnut plug-in-hybridiä, Co2-lukeman alenemisen ja sitä myötä autoveron laskun myötä se olisi ollut fiksua
- Ja onhan se uusi RX nyt kallis, vaikka em. vero olisikin alhainen
Seli seli...
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Jaa vai on Lexus seurannut Toyotaa noissa hienoissa ominaisuuksissa-vai kumpi teki ensin, tiiä sitä..
Mutta kyllä verenpainetta nostaa jo ajatus että jos et katso suoraan eteenpäin niin auto kuvittelee kuskin kuolleen.
Ja uuden Tojotan sähkövatkaimen testeissä moittivat jotain piipityksiä mille ei mitään syytä/ja tieten ei sitten saa poiskaan.
Alkaa olla jo turvallisuusajattelu tasolla että jalankulkijakin tarvitsee kypärää yms.asiaankuuluvia suojia.
Olisko uudehkoissa Saksalaisissa nuo asiat paremmalla tolalla, eipä sillä toki itselle väliä ole.. Vaikka joskus meinannut eksyä nettiautoon ja katselemaan Porchen Taycaneita.
Mutta kun ei siinä ole mitään järkeä, kauhean kalliiksikin se tulisi jos autokuume sattuisi iskemään
Mutta kyllä verenpainetta nostaa jo ajatus että jos et katso suoraan eteenpäin niin auto kuvittelee kuskin kuolleen.
Ja uuden Tojotan sähkövatkaimen testeissä moittivat jotain piipityksiä mille ei mitään syytä/ja tieten ei sitten saa poiskaan.
Alkaa olla jo turvallisuusajattelu tasolla että jalankulkijakin tarvitsee kypärää yms.asiaankuuluvia suojia.
Olisko uudehkoissa Saksalaisissa nuo asiat paremmalla tolalla, eipä sillä toki itselle väliä ole.. Vaikka joskus meinannut eksyä nettiautoon ja katselemaan Porchen Taycaneita.
Mutta kun ei siinä ole mitään järkeä, kauhean kalliiksikin se tulisi jos autokuume sattuisi iskemään
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Tämmöstä sanovat uudesta RX:stäkilander kirjoitti: ↑02.8.2023 14:23 Jaa vai on Lexus seurannut Toyotaa noissa hienoissa ominaisuuksissa-vai kumpi teki ensin, tiiä sitä..
Mutta kyllä verenpainetta nostaa jo ajatus että jos et katso suoraan eteenpäin niin auto kuvittelee kuskin kuolleen.
Ja uuden Tojotan sähkövatkaimen testeissä moittivat jotain piipityksiä mille ei mitään syytä/ja tieten ei sitten saa poiskaan.
Alkaa olla jo turvallisuusajattelu tasolla että jalankulkijakin tarvitsee kypärää yms.asiaankuuluvia suojia.
Olisko uudehkoissa Saksalaisissa nuo asiat paremmalla tolalla, eipä sillä toki itselle väliä ole.. Vaikka joskus meinannut eksyä nettiautoon ja katselemaan Porchen Taycaneita.
Mutta kun ei siinä ole mitään järkeä, kauhean kalliiksikin se tulisi jos autokuume sattuisi iskemään
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Ei kai ole Lexuksen vika jos pitää varoittaa risteävästä liikenteestä vai onko auto "yliherkkä"? Mersu antaa varoituksen silloin kun varoitus on paikallaan, riittävän ajoissa jos kuski ei oikeasti huomaa vaaraa, ei muuten. Tietenkin tuossakin jää alue jossa kuskin on vaaran huomannut juuri ja juuri ajoissa mutta se on harvinainen tilanne ja vältettävissäkin.
Sama parkkitutkien kanssa, pitäähän niiden piipata sillä herkkyydellä jonka kuski on asettanut. Kuskin vika jos silti piippailevat yhtenään.
Milloin tuo EU-vaatimus on tullut voimaan? 2022 mallinen mersu (tyyppihyväksytty varmaan 2020 tai 2021) piippaa ylinopeudesta kuskin asettamalla marginaalilla (yli 10 km/h ei saa säädettyä). En muista omaa asetusarvoa mutta ei yhtään häiritse. Plugari muuten jarruttelee jouhevasti ilman vakkaria jos tulee alemmalle rajoitukselle tai alamäessä vauhti kiihtyy. Sallii 5 km/h ylinopeuden ja siihenkin jarruttaa rekuperaatiolla siististi. Vakkarilla väistämättä agressiivisempi.
Onkohan tuo valitusten lista joltakin TM-testaajalta joka tottunut omaan vanhaan ooppeliin (en kehtaa sanoa satalankkuun).
Sama parkkitutkien kanssa, pitäähän niiden piipata sillä herkkyydellä jonka kuski on asettanut. Kuskin vika jos silti piippailevat yhtenään.
Milloin tuo EU-vaatimus on tullut voimaan? 2022 mallinen mersu (tyyppihyväksytty varmaan 2020 tai 2021) piippaa ylinopeudesta kuskin asettamalla marginaalilla (yli 10 km/h ei saa säädettyä). En muista omaa asetusarvoa mutta ei yhtään häiritse. Plugari muuten jarruttelee jouhevasti ilman vakkaria jos tulee alemmalle rajoitukselle tai alamäessä vauhti kiihtyy. Sallii 5 km/h ylinopeuden ja siihenkin jarruttaa rekuperaatiolla siististi. Vakkarilla väistämättä agressiivisempi.
Onkohan tuo valitusten lista joltakin TM-testaajalta joka tottunut omaan vanhaan ooppeliin (en kehtaa sanoa satalankkuun).
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Mutta ei kai laki vielä vaadi 100% eteenpäin katsomista, käsitin vähän noista testeistä että Toyotan kehitelmä, voipi tuo toki kohta olla.
Ja sittenhän auton on pakko varoittaa risteävästä liikenteestä jne.
Tuo tietosuoja-asetusten jatkuva kuittailu alkaa olla jo hulluutta pahimmasta päästä.
En tiedä mikä lie hetkellinen häiriö mutta reiluun vuoteen Tesla vaati kirjautumaan spotifyyn kerran uudelleen ja silloin oli jo hermoromahdus lähellä.
Oletettua vähemmällä ylimääräisellä säädöllä selvinnyt patteriauton kanssa, mutta tuohan onkin vanha.
Ja sittenhän auton on pakko varoittaa risteävästä liikenteestä jne.
Tuo tietosuoja-asetusten jatkuva kuittailu alkaa olla jo hulluutta pahimmasta päästä.
En tiedä mikä lie hetkellinen häiriö mutta reiluun vuoteen Tesla vaati kirjautumaan spotifyyn kerran uudelleen ja silloin oli jo hermoromahdus lähellä.
Oletettua vähemmällä ylimääräisellä säädöllä selvinnyt patteriauton kanssa, mutta tuohan onkin vanha.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Kommenttien ja eri testien perusteella (eri puolilta maailmaa) tuo on yliherkkä. Videoitakin löytyy aiheesta.tähtikuljettaja kirjoitti: ↑02.8.2023 17:25 Ei kai ole Lexuksen vika jos pitää varoittaa risteävästä liikenteestä vai onko auto "yliherkkä"? Mersu antaa varoituksen silloin kun varoitus on paikallaan, riittävän ajoissa jos kuski ei oikeasti huomaa vaaraa, ei muuten. Tietenkin tuossakin jää alue jossa kuskin on vaaran huomannut juuri ja juuri ajoissa mutta se on harvinainen tilanne ja vältettävissäkin.
Sama parkkitutkien kanssa, pitäähän niiden piipata sillä herkkyydellä jonka kuski on asettanut. Kuskin vika jos silti piippailevat yhtenään.
Milloin tuo EU-vaatimus on tullut voimaan? 2022 mallinen mersu (tyyppihyväksytty varmaan 2020 tai 2021) piippaa ylinopeudesta kuskin asettamalla marginaalilla (yli 10 km/h ei saa säädettyä). En muista omaa asetusarvoa mutta ei yhtään häiritse. Plugari muuten jarruttelee jouhevasti ilman vakkaria jos tulee alemmalle rajoitukselle tai alamäessä vauhti kiihtyy. Sallii 5 km/h ylinopeuden ja siihenkin jarruttaa rekuperaatiolla siististi. Vakkarilla väistämättä agressiivisempi.
Onkohan tuo valitusten lista joltakin TM-testaajalta joka tottunut omaan vanhaan ooppeliin (en kehtaa sanoa satalankkuun).
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Mun mielestä tää järjestelmä oli ensimmäisenä Toyotan sähköautossa. Silloin jo sitä moitittiin ja asiakkaat olivat hermoromahduksen partaalla, koska herkkyys oli jotain aivan älytöntä. Munkin edellinen ja nykyinen Lexus molemmat varoittaa risteävästä liikenteestä, joskus hiukan turhaan, mutta se näyttää sen nuolella kameroissa ja tarvittaessa piippaa, mut yliherkäksi sitä ei voi sanoa. Lisäksi jarruttelee autoa tarvittaessa yms. mutta hermot eivät niihin ole menneet. Aina kun auton käynnistää, niin se kertoo, että pitää olla varovainen jne. sen saa kuitattua painamalla "jatka" tai sitten se menee muutamassa sekunnissa itsestään pois. Hyvin huomaamattomia verrattuna siihen uusimpaan turvallisuusversioon, mikä on uudemmassa mallissa.kilander kirjoitti: ↑02.8.2023 18:40 Mutta ei kai laki vielä vaadi 100% eteenpäin katsomista, käsitin vähän noista testeistä että Toyotan kehitelmä, voipi tuo toki kohta olla.
Ja sittenhän auton on pakko varoittaa risteävästä liikenteestä jne.
Tuo tietosuoja-asetusten jatkuva kuittailu alkaa olla jo hulluutta pahimmasta päästä.
En tiedä mikä lie hetkellinen häiriö mutta reiluun vuoteen Tesla vaati kirjautumaan spotifyyn kerran uudelleen ja silloin oli jo hermoromahdus lähellä.
Oletettua vähemmällä ylimääräisellä säädöllä selvinnyt patteriauton kanssa, mutta tuohan onkin vanha.
Jo aikoinaan 212-Mersussa oli kuskin aktiivisuustoiminto, ja se näytti aina kahvikupin kuvaa, jos oli sitä mieltä, että kuski on väsynyt. Jokin autoista (olisko ollut 213:en?) myös ilmaisi jollakin piippauksella ja ratin täristämisellä, että "katsos poika etees", jos siis näpräsi auton multimedialaitetta liian pitkään. Ja siinä, sekä näissä Lexuksissa on se "itseohjaustoiminto" eli tietyn aikaa voi ajaa ilman käsiä, jolloin auto pysyy kaistojen välissä, mutta kun aika tulee täyteen, niin se ilmoittaa, että rattiin pitää taas koskea (jotta varmistetaan kuskin olevan vielä hengissä).
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Oikein mukava autokuumestoori luettavaksi ja sen hoitamiseen vaadittavien lääkkeiden esittely jälleen kerran .
Mutta...
Pikkuisen olin kuitenkin pettynyt lopputulemaan, kun 75 vee sukulaismieskin jo tilasi itselleen tuplaturbotetun bensamersun tilalle ison ilmajousitetun ja tehokkaan sähköauton. Vähän kuitenkin odotin jo tällekin Lexus-tarinalle duracell-päätöstä .
Mutta...
Pikkuisen olin kuitenkin pettynyt lopputulemaan, kun 75 vee sukulaismieskin jo tilasi itselleen tuplaturbotetun bensamersun tilalle ison ilmajousitetun ja tehokkaan sähköauton. Vähän kuitenkin odotin jo tällekin Lexus-tarinalle duracell-päätöstä .
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Ymmärrän hyvin, tarina päättyi dinosauruksia polttavaan vanhanaikaiseen yksilöön, eikä nykyaikaiseen vegaanisella sisustalla olevaan menopeliin. Vika on minussa, en ole valmis sähköilyyn...ei ole käynyt edes mielessä. En tiedä mikä siinä on, mutta pakkasella puolittuva range saa aikaan hyperventilaatiokohtauksen, koska työn puolesta autolla pitää päästä ajamaan aina ja usein pitkään. Reitti saattaa olla Pirkanmaalta Kuopioon ja sieltä Ouluun. Lomien jälkeen on taas tulossa "petussiirtymä" eli yhtenä päivänä Pirkanmaalta Espooseen ja siitä Kokkolaan, pysähdyn tarvittaessa bensa-asemalle 5minuutiksi ja jatkan matkaa. En halua miettiä, että mistä saa polttoainetta, joutuuko jonottamaan, kauanko tankkaus kestää jne.RH kirjoitti: ↑04.8.2023 9:34 Oikein mukava autokuumestoori luettavaksi ja sen hoitamiseen vaadittavien lääkkeiden esittely jälleen kerran .
Mutta...
Pikkuisen olin kuitenkin pettynyt lopputulemaan, kun 75 vee sukulaismieskin jo tilasi itselleen tuplaturbotetun bensamersun tilalle ison ilmajousitetun ja tehokkaan sähköauton. Vähän kuitenkin odotin jo tällekin Lexus-tarinalle duracell-päätöstä .
Sitä mukaa, kun sähkärit lisääntyy, niin lisääntyy myös jonot latureilla ja hinnat nousee myös. Mainitsinkohan jo, että Göteborg Lexuksen myyjä kertoi, että sillä alueella on pitkiä jonoja latureihin ja hinnat saattaa olla €/kwh.
Kavereilla on Tesloja, Polestareja, Skodan ja VW:n sähkökippoja sekä Kian ja Hyundain vastaavia. Kyseiset vehkeet eivät aiheuta minkäänlaista intohimoa tai omistamisenhalua, muovisia tuntuvat olevan. Kannattaa muuten käydä katsomassa Ideaparkin lähellä olevan Tesla-huollon pihassa millainen jono siellä on (alun kolmattakymmenettä Teslaa odottaa, että pääsevät korjaukseen, siitä voi päätellä jonotusajan). Sitä Mersun CLS:än näköistä sähköautoa en ole sisältä nähnyt, mutta Mersun viimeaikaiset näytöt eivät herätä omistamisen halua. En toki ole edes katsonut hintoja, joten en tiedä onko lompakossa pitoakaan. Eli seli seli...
Koska mukavuus ja luotettavuus oli kriteereitä, joten tuntui siltä, ettei ollut kuin yksi vaihtoehto. Saattoi toki olla, että kyse oli mielikuvituksen puutteesta ja ei vaan tullut mieleen muuta.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Voisiko listaan lisätä ”siirtyminen paikasta a paikkaan b tutulla ja turvallisella tekniikalla, tyylistä tinkimättä”.
Itselle olen perustellut avensiksen ihan sillä, että auto on minulle pakollinen välttämättömyys, jolla käydään töissä. Kaikki autoiluun liittyvä on pakollista. Nytkin vapailla ollessa olen ajanut polkupyörällä, veneellä ja ehkä myös moottoripyörällä jos keli ei tästä huonone.
Lexus on kyllä hieno auto. Camrykin kelpais itselle. Työmatka menisi kyllä uudehkolla Yariksellakin.
Itselle olen perustellut avensiksen ihan sillä, että auto on minulle pakollinen välttämättömyys, jolla käydään töissä. Kaikki autoiluun liittyvä on pakollista. Nytkin vapailla ollessa olen ajanut polkupyörällä, veneellä ja ehkä myös moottoripyörällä jos keli ei tästä huonone.
Lexus on kyllä hieno auto. Camrykin kelpais itselle. Työmatka menisi kyllä uudehkolla Yariksellakin.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Tyylistä en osaa sanoa, kun itse olen tyylitaidoton moukka. Mutta tuttu ja turvallinen on kyllä tuntuu tutulta.Pappi kirjoitti: ↑08.8.2023 12:59 Voisiko listaan lisätä ”siirtyminen paikasta a paikkaan b tutulla ja turvallisella tekniikalla, tyylistä tinkimättä”.
Itselle olen perustellut avensiksen ihan sillä, että auto on minulle pakollinen välttämättömyys, jolla käydään töissä. Kaikki autoiluun liittyvä on pakollista. Nytkin vapailla ollessa olen ajanut polkupyörällä, veneellä ja ehkä myös moottoripyörällä jos keli ei tästä huonone.
Lexus on kyllä hieno auto. Camrykin kelpais itselle. Työmatka menisi kyllä uudehkolla Yariksellakin.
Piti muuten vastata siihen vakkariviiksikommenttiisi: juu, se on samanlainen kuin oli Touaregissa ja ilmeisesti monessa muussakin VW-sukuisessa. Onko tuo jokin yleismaallinen vakkariviiksi (kenen valmistama?) vai mitenkähän on mahtanut päätyä tähän autoon?
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Havaittu hyväksi ja toimivaksi. Ei kannata liian isoja muutoksia tehdä ettei omistajat vaihda merkkiä.
”Kunmelin farmarit viedään käsistä”.
Pitää ottaa kuva aven viiksestä ja laittaa omaan topicciin.
”Kunmelin farmarit viedään käsistä”.
Pitää ottaa kuva aven viiksestä ja laittaa omaan topicciin.
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Joo. Vallan ymmärrettävää. Varsinkin, jos lataamisesta leijonan kokoinen määrä pitäisi suorittaa tien päällä. Siinä sitä kärsii kyllä, vaikka patteriautoilla ajankin, niin sekä matkanteon huolettomuus että erityisesti edullisuus. Kaiken maailman ellit kyllä ovat auttaneet ihmisiä kustannusten hallinnassa halvempina lataussoppareina, mutta ne ajat meni jo, ja lähemmäs 200kW keskitehoihin kykenevällä autolla kokonaisteholtaan saman tehoisella latauskentällä kolmen muun yhtäaikaisen lataajan kanssa tehoa jakamassa kohtuuhintaan ei ehkä ole paljon ajavalle pitkämatkalaiselle kuitenkaan se mukavin matkantekoa tukeva mielikuva asiasta. Se toinen vaihtoehto on sitten käyttää tehokkaampaa latauspaikkaa/-pistettä, mutta maksaa siitä sitten vaikka se ~70c/kwh. Vähänkään isommalla autolla ihan oikeaa jalkaa normitetusti oikoen suoritettu matkamarssi nostaa keskikulutuksen sähkölläkin noissa jo siihen luokkaan, että ellei hommassa silmäkulmassa ole poikkeuksellista vihersokeutta, niin esim. isot dieselmersut nielee tietä jo selvästi edullisemmin, tai vähintään samalla hinnalla, vaikka se naftan hinta nousisi takaisin kahden euron tuntumaankin.bercedes menz kirjoitti: ↑08.8.2023 10:56Ymmärrän hyvin, tarina päättyi dinosauruksia polttavaan vanhanaikaiseen yksilöön, eikä nykyaikaiseen vegaanisella sisustalla olevaan menopeliin. Vika on minussa, en ole valmis sähköilyyn...ei ole käynyt edes mielessä. En tiedä mikä siinä on, mutta pakkasella puolittuva range saa aikaan hyperventilaatiokohtauksen, koska työn puolesta autolla pitää päästä ajamaan aina ja usein pitkään. Reitti saattaa olla Pirkanmaalta Kuopioon ja sieltä Ouluun. Lomien jälkeen on taas tulossa "petussiirtymä" eli yhtenä päivänä Pirkanmaalta Espooseen ja siitä Kokkolaan, pysähdyn tarvittaessa bensa-asemalle 5minuutiksi ja jatkan matkaa. En halua miettiä, että mistä saa polttoainetta, joutuuko jonottamaan, kauanko tankkaus kestää jne.RH kirjoitti: ↑04.8.2023 9:34 Oikein mukava autokuumestoori luettavaksi ja sen hoitamiseen vaadittavien lääkkeiden esittely jälleen kerran .
Mutta...
Pikkuisen olin kuitenkin pettynyt lopputulemaan, kun 75 vee sukulaismieskin jo tilasi itselleen tuplaturbotetun bensamersun tilalle ison ilmajousitetun ja tehokkaan sähköauton. Vähän kuitenkin odotin jo tällekin Lexus-tarinalle duracell-päätöstä .
Sitä mukaa, kun sähkärit lisääntyy, niin lisääntyy myös jonot latureilla ja hinnat nousee myös. Mainitsinkohan jo, että Göteborg Lexuksen myyjä kertoi, että sillä alueella on pitkiä jonoja latureihin ja hinnat saattaa olla €/kwh.
Kavereilla on Tesloja, Polestareja, Skodan ja VW:n sähkökippoja sekä Kian ja Hyundain vastaavia. Kyseiset vehkeet eivät aiheuta minkäänlaista intohimoa tai omistamisenhalua, muovisia tuntuvat olevan. Kannattaa muuten käydä katsomassa Ideaparkin lähellä olevan Tesla-huollon pihassa millainen jono siellä on (alun kolmattakymmenettä Teslaa odottaa, että pääsevät korjaukseen, siitä voi päätellä jonotusajan). Sitä Mersun CLS:än näköistä sähköautoa en ole sisältä nähnyt, mutta Mersun viimeaikaiset näytöt eivät herätä omistamisen halua. En toki ole edes katsonut hintoja, joten en tiedä onko lompakossa pitoakaan. Eli seli seli...
Koska mukavuus ja luotettavuus oli kriteereitä, joten tuntui siltä, ettei ollut kuin yksi vaihtoehto. Saattoi toki olla, että kyse oli mielikuvituksen puutteesta ja ei vaan tullut mieleen muuta.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Korjaan itse itseäni. Eli väitin aikaisemmin, että tähän ei saa vetokoukkua. Olin väärässä tai ainakin nettiautossa on myynnissä RX:iä, joissa on vetokoukku. Aikaisempaan ES:ään sellaista ei saanut. Ei sinänsä, että koukkua olisin tarvinnut.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Joo. Itsekin katselin pari vuotta taaksepäin 450 h GS:iä. Näissä isommissa hybrideissä ilmeisesti on jotenkin sen verran "tehoa" tai pikkuisen erilainen voimalinja, että vetopaino oli ihan kohtuullinen. Lähellä oli itselläkin merkin vaihtuminen mutta vakionopeudensäätimen säätyminen vain 5 km/h-pykälissä oli yksi asia, johon se sitten kaatui.
Onnea uudelle kulkupelille...
-Rsito
Onnea uudelle kulkupelille...
-Rsito
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Työkaveri oli vaihtanu uudemman Priuksen. 16 mallin. Semmonen sähkönsininen. Nätti ku karkki. Aven ajoin parkkipaikan perimmäiseen nurkkaan.
Miltä on kilometrit uudessa kulkineessa maistuneet?
Miltä on kilometrit uudessa kulkineessa maistuneet?
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Tasaista ja mukavaa on ollut. juuri eilen mietin, että onpa tasaista kyyti, kun tuuppasin illalla pallopeleistä kotiin.
Kävin etuajassa 30tkm määräaikaishuollossa, samalla täytätin ilmastoinnin eli varmistelin, että sekin tulee tehtyä ja vaihdatin myös pyyhkimen sulat. Ei sinne ilmastointiin lisätty kuin noin 20% kylmäainetta, mutta eipä tarvii sitäkään miettiä vähään aikaan. Huollosta lähettivät tekstiviestillä linkin videoon, jossa asentaja kävi autoa läpi, kuvasi auton alustaa, jarruja, niveliä ja iskereita yms. ja totesi, että "ei mitään huomautettavaa, kuten ei pitäisikään olla", lopuksi kiitti, että "toin autoni heille huoltoon".
Kävin siis sen vuoksi etukäteen, että kalenteri pullisteli siihen malliin, notta Bercedeksen piti mennä pitkin maakuntia matkarakastajan lailla. Olen nääs ajellut moottoritietä isoakovaa ja sitten pienempiä maanteitä keskikovaa ja kulutus on ollut jotain kasilla alkavaa, pelkässä motariajossa eka numero on ysi. Hitaasti maantiellä tai taajamassa ajaessa saa seiskalla ajavia lukemia. Juoppo se on, mutta ei haittaa. Meno on samanlaista kuin aiemminkin, podcastien ja musiikin kuuntelua, välillä takapenkillä palaveria pitäen sekä pidemmillä matkoilla olen myös torkuttanut itseäni siellä vaakatasossa.
Välillä pesua ja puunausta, istuimia ja rattia olen hivellyt Prestan aineilla. Ei mitään yllättävää siis.
Kävin etuajassa 30tkm määräaikaishuollossa, samalla täytätin ilmastoinnin eli varmistelin, että sekin tulee tehtyä ja vaihdatin myös pyyhkimen sulat. Ei sinne ilmastointiin lisätty kuin noin 20% kylmäainetta, mutta eipä tarvii sitäkään miettiä vähään aikaan. Huollosta lähettivät tekstiviestillä linkin videoon, jossa asentaja kävi autoa läpi, kuvasi auton alustaa, jarruja, niveliä ja iskereita yms. ja totesi, että "ei mitään huomautettavaa, kuten ei pitäisikään olla", lopuksi kiitti, että "toin autoni heille huoltoon".
Kävin siis sen vuoksi etukäteen, että kalenteri pullisteli siihen malliin, notta Bercedeksen piti mennä pitkin maakuntia matkarakastajan lailla. Olen nääs ajellut moottoritietä isoakovaa ja sitten pienempiä maanteitä keskikovaa ja kulutus on ollut jotain kasilla alkavaa, pelkässä motariajossa eka numero on ysi. Hitaasti maantiellä tai taajamassa ajaessa saa seiskalla ajavia lukemia. Juoppo se on, mutta ei haittaa. Meno on samanlaista kuin aiemminkin, podcastien ja musiikin kuuntelua, välillä takapenkillä palaveria pitäen sekä pidemmillä matkoilla olen myös torkuttanut itseäni siellä vaakatasossa.
Välillä pesua ja puunausta, istuimia ja rattia olen hivellyt Prestan aineilla. Ei mitään yllättävää siis.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Talviasussa
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Mittarissa just alle 41tkm. Ajeltu siis noin 15tkm. Pisimmillään olen reissannut Kokkolassa ja Kuopiossa. Hiljaiselta ja mukavalta tuntuu edelleen, ei siis autokuumetta vieläkään.
Talvikeleissä ajellessa ei mitään yllättävää, ehkä Michelinin kitkat ei ole niin pitävät kuin Continentalin vastaavat, mutta ajellaan noi sileäksi ja sitten ensi talveksi uudet gummit Continentalilta. Saattaa olla, että pitää ostaa myös uudet kesänakit, mutta siihen on vielä niin pitkä aika, että ei tiedä onko pitkän ja synkän talven jälkeen enää edes hengissä. Talvivanteet on hyvät, helppo pitää puhtaana lumesta eli ei ala täristämään.
Tänään käyty taas pesemässä autoa, jotta pääsee huomenna iltapäivästä aloittamaan matkan Kokkolaan puhtaalla autolla. Saatan vielä imuroida auton ennen lähtöä. Päätän väliraporttini tähän.
Talvikeleissä ajellessa ei mitään yllättävää, ehkä Michelinin kitkat ei ole niin pitävät kuin Continentalin vastaavat, mutta ajellaan noi sileäksi ja sitten ensi talveksi uudet gummit Continentalilta. Saattaa olla, että pitää ostaa myös uudet kesänakit, mutta siihen on vielä niin pitkä aika, että ei tiedä onko pitkän ja synkän talven jälkeen enää edes hengissä. Talvivanteet on hyvät, helppo pitää puhtaana lumesta eli ei ala täristämään.
Tänään käyty taas pesemässä autoa, jotta pääsee huomenna iltapäivästä aloittamaan matkan Kokkolaan puhtaalla autolla. Saatan vielä imuroida auton ennen lähtöä. Päätän väliraporttini tähän.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Mitkä Continentalit sulla on ollu käytössä?bercedes menz kirjoitti: ↑25.11.2023 23:57 Talvikeleissä ajellessa ei mitään yllättävää, ehkä Michelinin kitkat ei ole niin pitävät kuin Continentalin vastaavat, mutta ajellaan noi sileäksi ja sitten ensi talveksi uudet gummit Continentalilta..
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi