Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Re: Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Eipä oo kuukausiin päässy meselle kirjautumaan eikä ole salasanan palautus onnistunu. Ja ihan ku ois täältä viestejäkin häipyny... Vai onko tosiaan näin kauan menny etten defestä ja mersusta oo mitään kirjottanu. Jokatapauksessa tein uuden tunnuksen ja koitan jatkaa siis JayDefenä tätä entistä topicia
Defe on edelleen se ykköskulkine, termostaatin ja turbon uusin kuukausi sitten, mittarissa hiukan päälle 230tkm
Mersussa on vikaa riittäny aika paljon. Ei se oo tainnu ihan kunnossa olla hetkeäkään kolmeen vuoteen mutta ajamista ei oo estäny nämä vaivat. Lämmityslaite sekoilee. Eli kun koneen lämmöt on saavutettu nii sammuu puhallin. Muutaman minuutin hiljaisuuden (tai vartin) jälkeen käynnistyy, puhaltaa hetken kuumaa ja palaa sitten olosuhteiden vaatimaan normaaliin. Joskus tämä siis ilmenee kerran ajomatkalla, joskus parikolme kertaa. Vaihettiin uus lämmityslaitteen puhallin ja tuntu alkuun että ois jo vaiva loppunu mutta ilmeni taas. Eilen vaihtu se esivastus puhaltimen yhteydessä, mutta koeajolla teki taas tämän mykistymisen. Käyttöpaneeli tuntuis olevan ihan normaali, ei pimene eikä sekoa. Mitähän seuraaavaksi keksis, talvikin tulee nii äkkiä klasit huurussa ku ei toimi puhallin.
Kohta ois meininki kardaanin tukilaakeri vaihtaa, ihan sorapihalla siis. Kannattaako ryhtyä siihen pihamaalla vai koittasko saada hallia ja nostinta?
Defe on edelleen se ykköskulkine, termostaatin ja turbon uusin kuukausi sitten, mittarissa hiukan päälle 230tkm
Mersussa on vikaa riittäny aika paljon. Ei se oo tainnu ihan kunnossa olla hetkeäkään kolmeen vuoteen mutta ajamista ei oo estäny nämä vaivat. Lämmityslaite sekoilee. Eli kun koneen lämmöt on saavutettu nii sammuu puhallin. Muutaman minuutin hiljaisuuden (tai vartin) jälkeen käynnistyy, puhaltaa hetken kuumaa ja palaa sitten olosuhteiden vaatimaan normaaliin. Joskus tämä siis ilmenee kerran ajomatkalla, joskus parikolme kertaa. Vaihettiin uus lämmityslaitteen puhallin ja tuntu alkuun että ois jo vaiva loppunu mutta ilmeni taas. Eilen vaihtu se esivastus puhaltimen yhteydessä, mutta koeajolla teki taas tämän mykistymisen. Käyttöpaneeli tuntuis olevan ihan normaali, ei pimene eikä sekoa. Mitähän seuraaavaksi keksis, talvikin tulee nii äkkiä klasit huurussa ku ei toimi puhallin.
Kohta ois meininki kardaanin tukilaakeri vaihtaa, ihan sorapihalla siis. Kannattaako ryhtyä siihen pihamaalla vai koittasko saada hallia ja nostinta?
LR Defender STW -06
MB E211T 220CDI -08
MB E210 290TDT -97 lintta "new 11/21"
ex MB E300TDT -98
ex MB E200d -94
ex vw passat tdi -03
MB E211T 220CDI -08
MB E210 290TDT -97 lintta "new 11/21"
ex MB E300TDT -98
ex MB E200d -94
ex vw passat tdi -03
Re: Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Empä tarkasti muista mutta kyllä siitä aikaa on kulunut kun viimeksi on defen kuulumisia täällä nähty. Toivottavasti tulevaisuudessa useammin
Vieläkö perässä vedettävänä on se rivitalon kokoinen asuntovaunu?
Viimeisimmän päivityksen jälkeen monilla on ollut vaikeuksia päästä foorumille. Kuin myös itellä. Salasanan vaihto onnistui kuitenkin kunhan vaan älysi sen itse tehdä, missään ei ollut ohjeistusta sellaiseen temppuun... Eikä koko päivityksestä tullut mitään etukäteis informaatiota, eikä siitä että viestejä katoaa taas pittiavaruuteen.
Eipä taida voorumin ylläpidosta vastaavat juuri täällä käydä, kenen ylläpitämä tämä nykyään lie, en tiedä. Kummallinen hälläväliä asenne nykyään vähän jokapuolella, työelämässä sama homma kun kukaan ei ota kantaa mihinkään eikä mitään hoideta kunnialla loppuun. Kuhan käydään vähän jotaki sutasemassa, asenteella että "kyllä sen joku hoitaa loppuun ja siivoaa jäljet"
Eli vähän varotusta ettei kannata kovin tärkeitä asioita tänne "talteen" kirjotella. Joku päivä katoaa kaikki.
Vieläkö perässä vedettävänä on se rivitalon kokoinen asuntovaunu?
Viimeisimmän päivityksen jälkeen monilla on ollut vaikeuksia päästä foorumille. Kuin myös itellä. Salasanan vaihto onnistui kuitenkin kunhan vaan älysi sen itse tehdä, missään ei ollut ohjeistusta sellaiseen temppuun... Eikä koko päivityksestä tullut mitään etukäteis informaatiota, eikä siitä että viestejä katoaa taas pittiavaruuteen.
Eipä taida voorumin ylläpidosta vastaavat juuri täällä käydä, kenen ylläpitämä tämä nykyään lie, en tiedä. Kummallinen hälläväliä asenne nykyään vähän jokapuolella, työelämässä sama homma kun kukaan ei ota kantaa mihinkään eikä mitään hoideta kunnialla loppuun. Kuhan käydään vähän jotaki sutasemassa, asenteella että "kyllä sen joku hoitaa loppuun ja siivoaa jäljet"
Eli vähän varotusta ettei kannata kovin tärkeitä asioita tänne "talteen" kirjotella. Joku päivä katoaa kaikki.
Re: Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Joo eipä tänne oo enää ex väykyn topicin katoamisen jälkeen isolla luottamuksella mitään tallentanu. Ajatuksena ois kiva kun olis joku sellane "päiväkirja" mikä säilyiskin... Mutta näemmä bittiavaruuteen häipyy aina jotain säännöllisen epäsäännöllisesti. Eniten kismittää että piti uus tunnus tehä...
Kesällä se järettömänå iso vaunu vaihtui pieneen kaposempaan, jossa kuitenkin mm. iso jääkaappi ja ulosvedettävä grilli. Lisäks defen katolla on teltta nii on liikkumavapautta syrjässä retkilläkin... Ja auton sisään myös pari sopuisaa tarvittaessa majoittuu.
Tuo etuluukusta ulos tuleva grilliyksikkö oli se asia, mikä sai tuon vaunun valitseen. Ja toki lisäks mukavan pieni väliraha. 12 vuotta ei juuri arvoa laskenu vanhassa etenkään kun aattelee miten paljon siellä ehti asua. Yhet kesärenkaat tuli ajettua loppuun, talvirenkaat vielä oli hyvät mutta toki paistopäivä ehti ikääntyä.
On erityisen mukava kokkailla ulkona kelien salliessa ja yleesä sitä retkille sääennusteitakin kattelee. Varustin vaunun oitis pari tuumaa isommilla alterrain renkailla (m+s merkintä), kun kuitenki retket tuppaa suuntautuun pikkuteiden ja polkujen päähän. Tarvittaessa myös talvikelillä saattaa liikahtaa renkaien puolesta.
Defellä ny oon n.180tkm ajanu ja kyllä se paranteluja lukuunottamatta ehottomasti luotettavin vehje on tähäsaakka ollu. Veroa on mutta perushuolloilla menny tuota turboa lukuunottamatta. Ja eikai nekää ikuisia muissakaan rojuissa oo. Puuta koputellen.
Suunnitelmissa hieman rakennella sisuksia retkeilyautosuuntaan, ainakin sellasta ideaa ja haavetta pyörii mielessä.
Kesällä se järettömänå iso vaunu vaihtui pieneen kaposempaan, jossa kuitenkin mm. iso jääkaappi ja ulosvedettävä grilli. Lisäks defen katolla on teltta nii on liikkumavapautta syrjässä retkilläkin... Ja auton sisään myös pari sopuisaa tarvittaessa majoittuu.
Tuo etuluukusta ulos tuleva grilliyksikkö oli se asia, mikä sai tuon vaunun valitseen. Ja toki lisäks mukavan pieni väliraha. 12 vuotta ei juuri arvoa laskenu vanhassa etenkään kun aattelee miten paljon siellä ehti asua. Yhet kesärenkaat tuli ajettua loppuun, talvirenkaat vielä oli hyvät mutta toki paistopäivä ehti ikääntyä.
On erityisen mukava kokkailla ulkona kelien salliessa ja yleesä sitä retkille sääennusteitakin kattelee. Varustin vaunun oitis pari tuumaa isommilla alterrain renkailla (m+s merkintä), kun kuitenki retket tuppaa suuntautuun pikkuteiden ja polkujen päähän. Tarvittaessa myös talvikelillä saattaa liikahtaa renkaien puolesta.
Defellä ny oon n.180tkm ajanu ja kyllä se paranteluja lukuunottamatta ehottomasti luotettavin vehje on tähäsaakka ollu. Veroa on mutta perushuolloilla menny tuota turboa lukuunottamatta. Ja eikai nekää ikuisia muissakaan rojuissa oo. Puuta koputellen.
Suunnitelmissa hieman rakennella sisuksia retkeilyautosuuntaan, ainakin sellasta ideaa ja haavetta pyörii mielessä.
LR Defender STW -06
MB E211T 220CDI -08
MB E210 290TDT -97 lintta "new 11/21"
ex MB E300TDT -98
ex MB E200d -94
ex vw passat tdi -03
MB E211T 220CDI -08
MB E210 290TDT -97 lintta "new 11/21"
ex MB E300TDT -98
ex MB E200d -94
ex vw passat tdi -03
Re: Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Onko tuo vaunu adria action? Ois kyllä mukava kuulla kokemuksia enemmänkin.
Itselläni oli hetken vanha solikka mutta hävitin sen pois. Nyt mielessä kummittelee Poksi tms pikkunen koppi tai retkeilyauto. Yhden yön nukuin sokotan kontissa hirvimetällä ja se oli omanlainen kokemus.
Itselläni oli hetken vanha solikka mutta hävitin sen pois. Nyt mielessä kummittelee Poksi tms pikkunen koppi tai retkeilyauto. Yhden yön nukuin sokotan kontissa hirvimetällä ja se oli omanlainen kokemus.
Re: Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
No nyt on vaunun koko pudonnu het useamman pykälän pienemmäksi
Defen retkeilyrakennuksesta ja reissuista näkisin mielelläni paljon juttua ja kuvia.
Itellä tuo chevrolet tahoe kokee joskus saman kohtalon, jahka saan sen ensin moottoroitua ja leimattua.
Rintterillä tuli kesällä seikkailtua usemapikin lapin reissu mutta ei sillä ole oikein asiaa huonoille teille, esimerkiksi kalkkoaiviin ja lätäsenolle.
Defen retkeilyrakennuksesta ja reissuista näkisin mielelläni paljon juttua ja kuvia.
Itellä tuo chevrolet tahoe kokee joskus saman kohtalon, jahka saan sen ensin moottoroitua ja leimattua.
Rintterillä tuli kesällä seikkailtua usemapikin lapin reissu mutta ei sillä ole oikein asiaa huonoille teille, esimerkiksi kalkkoaiviin ja lätäsenolle.
Re: Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Kyllähän se tuppaa reissuun lähettäessä aina hymyilyttän kun peileistä näkee muutakin kuin valkoisen seinän ja sompaillessa ei tartte erityisemmin huomioia pientä vaunua.
Tuo on juurikin adria action, aisan kans kuusmetriä. Tässä parivuode on osittain pöytäryhmän päällä ja pöytäryhmästä tulee 120cm levee vuode. Eli neljä siellä majottuu. Vuodejumppaa joutuu harrastaan aina yöpuulle siirryttäessä, sitä mietin aikalailla ennen ostopäätöstä. Mutta pieni vaunu on pieni ja kompromissit menee ymmärrykseen aika helposti.
Kulutus tuon 1300kg pikkuvaunun kans on defessä kans aika maltillista eli tuntuu lisäävän litran pari sataselle liemen menoa. Ja puolta keveämpänä tulee kyllä mukavasti perässäkin. Tuo on mielestäni selkeästi 3vuodenajan vaunu, ohuemmat eristeet ja ilmankierto heikompi ku entisessä, jossa olikin hyvä talvella asustaa. Mutta ei me talvella enää reissata ja toisaalta nää etelän talvet on mitä on...
Aisapaino on tässä adriassa vähän jännä juttu. Periaattees siinä on stanssattu tyyppikilpeen 100kg, (alkon vetopää sallii 150kg) mutta se on tyhjänäkin jo sen 120kg. Pari läskipyörää aisatelineeseen yms vermeet kyytiin, nii vaaka näyttää 146kg eli pitkä aisa ja iso etukotelo vähän hämäs ensifiilistä, ku tuntu että tuonne mahtuu kyytiin koko kylän kamppeet heittämällä. Mutta defe tykkää isosta aisapainosta enkä oo asiasta sen enempää huolehtinu.
Tuo on juurikin adria action, aisan kans kuusmetriä. Tässä parivuode on osittain pöytäryhmän päällä ja pöytäryhmästä tulee 120cm levee vuode. Eli neljä siellä majottuu. Vuodejumppaa joutuu harrastaan aina yöpuulle siirryttäessä, sitä mietin aikalailla ennen ostopäätöstä. Mutta pieni vaunu on pieni ja kompromissit menee ymmärrykseen aika helposti.
Kulutus tuon 1300kg pikkuvaunun kans on defessä kans aika maltillista eli tuntuu lisäävän litran pari sataselle liemen menoa. Ja puolta keveämpänä tulee kyllä mukavasti perässäkin. Tuo on mielestäni selkeästi 3vuodenajan vaunu, ohuemmat eristeet ja ilmankierto heikompi ku entisessä, jossa olikin hyvä talvella asustaa. Mutta ei me talvella enää reissata ja toisaalta nää etelän talvet on mitä on...
Aisapaino on tässä adriassa vähän jännä juttu. Periaattees siinä on stanssattu tyyppikilpeen 100kg, (alkon vetopää sallii 150kg) mutta se on tyhjänäkin jo sen 120kg. Pari läskipyörää aisatelineeseen yms vermeet kyytiin, nii vaaka näyttää 146kg eli pitkä aisa ja iso etukotelo vähän hämäs ensifiilistä, ku tuntu että tuonne mahtuu kyytiin koko kylän kamppeet heittämällä. Mutta defe tykkää isosta aisapainosta enkä oo asiasta sen enempää huolehtinu.
LR Defender STW -06
MB E211T 220CDI -08
MB E210 290TDT -97 lintta "new 11/21"
ex MB E300TDT -98
ex MB E200d -94
ex vw passat tdi -03
MB E211T 220CDI -08
MB E210 290TDT -97 lintta "new 11/21"
ex MB E300TDT -98
ex MB E200d -94
ex vw passat tdi -03
Re: Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Tuo mun Mersu e211t 220cdi -08 ääntää voimansiirrosta enenevässä määrin. Viikko taapäi vaihtu kardaanin tukilaakeri mutta ei muuttanu tilannetta. Vanha laakeri oli kyllä käytetyn olonen.
Eli kahnuttaa, krihnuaa hitaassa vauhissa kaikilla vaihteilla jos vähänkin vedättää tai hidastaa. Hiljenee paljon kun koittaa sovittaa kaasun just oikeen nii ettei vedä eikä hiastu. Pakkasilla pahempaa, ja ny reippaan -20 asteen tienoolla voimansiirron äänet melkosia.
80-100 vauhissa asiaan ei oikeastaan kiinnitä huomiota. Mitä tuolta seuraavaks alkais vaihtaa?! Ääni tuntuis kuuluvan enemmän perästä ku keulasta mutta aika hankala paikantaa. Lisäks parkista lähtiissä n.1300rpm paikkeella hetken saattaa ujeltaa korkeahkolla taajuudella isostikin mutta se ääni tuntuis tulevan kuskin kohalta eteenpäin suunnasta.
Eli siis en oo saanu kii äänien aiheuttajaa. Mitään tärinöitä tms ei tunnu
Tänään poika oli (korjaamolla harjottelussa) ajanu kahella eri huoltamallaan 211 farkulla koeajon merkeissä ja molemmat ollu ihan hiljasia edellä kuvatun suhteen. Eli varmistu jotenki että mersun kuuluis olla pakkasellaki hiljanen. Tuo auto on ollu ny 3v ja suht paljo ollu murheita. Mutta nuo äänet ei kokoajan oo tuota luokkaa ainakaan olleet
Eli kahnuttaa, krihnuaa hitaassa vauhissa kaikilla vaihteilla jos vähänkin vedättää tai hidastaa. Hiljenee paljon kun koittaa sovittaa kaasun just oikeen nii ettei vedä eikä hiastu. Pakkasilla pahempaa, ja ny reippaan -20 asteen tienoolla voimansiirron äänet melkosia.
80-100 vauhissa asiaan ei oikeastaan kiinnitä huomiota. Mitä tuolta seuraavaks alkais vaihtaa?! Ääni tuntuis kuuluvan enemmän perästä ku keulasta mutta aika hankala paikantaa. Lisäks parkista lähtiissä n.1300rpm paikkeella hetken saattaa ujeltaa korkeahkolla taajuudella isostikin mutta se ääni tuntuis tulevan kuskin kohalta eteenpäin suunnasta.
Eli siis en oo saanu kii äänien aiheuttajaa. Mitään tärinöitä tms ei tunnu
Tänään poika oli (korjaamolla harjottelussa) ajanu kahella eri huoltamallaan 211 farkulla koeajon merkeissä ja molemmat ollu ihan hiljasia edellä kuvatun suhteen. Eli varmistu jotenki että mersun kuuluis olla pakkasellaki hiljanen. Tuo auto on ollu ny 3v ja suht paljo ollu murheita. Mutta nuo äänet ei kokoajan oo tuota luokkaa ainakaan olleet
LR Defender STW -06
MB E211T 220CDI -08
MB E210 290TDT -97 lintta "new 11/21"
ex MB E300TDT -98
ex MB E200d -94
ex vw passat tdi -03
MB E211T 220CDI -08
MB E210 290TDT -97 lintta "new 11/21"
ex MB E300TDT -98
ex MB E200d -94
ex vw passat tdi -03
Re: Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Ootko perä öljyjä koska vaihtanu? Ne voisi olla tarkistamisen arvoiset. Jos öljyn seassa on vähänkään metallihilettä niin perä remonttiin tai vaihtoon.
Pinionakselin laakerointi osaa kahista ja kohista kun kardaanin laipan takana oleva laakeri korkkaa. Hyvinnii todennäköinen vika jos sinne on joskus vaihdettu stefa ja laippa vedetty mutulla kiinni.
Pinionakselin laakerointi osaa kahista ja kohista kun kardaanin laipan takana oleva laakeri korkkaa. Hyvinnii todennäköinen vika jos sinne on joskus vaihdettu stefa ja laippa vedetty mutulla kiinni.
Re: Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Dealer voi mahdollisesti jelpata vanhan tunnuksen kanssa.
Itselläkin kävi siten, että omin voimin salasanan uusinta ei onnistunut kun oli unohtunut päivittää sähköposti profiiliin, eikä vanhaa osoitetta ollut olemassa enää.
Re: Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Kiitos Leemu vihjeestä. Nyt on Castillo taas herätetty ja sähköposti muutettu toimivaan. Kiitos Dealer tästä
Mersun peräölppää en vielä ehtiny vaihtaa mutta lauhtuminen hiljensi äänet niin että ei melkeen ees havaitse perän äänioutouksia. Peräöljyn tyyppiä en löytäny castrolin öljyvalitsimella enkä mobilin vastaavalla nii en ostanu vielä sinne mitään.
Mersun peräölppää en vielä ehtiny vaihtaa mutta lauhtuminen hiljensi äänet niin että ei melkeen ees havaitse perän äänioutouksia. Peräöljyn tyyppiä en löytäny castrolin öljyvalitsimella enkä mobilin vastaavalla nii en ostanu vielä sinne mitään.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Re: Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Jokunen viikko sitten eli blackfridayna aettiin pojan kans hänelle blackfriday hengessä projektiaihio, 290tdt 98 joka ollu erityisen huolettomalla pidolla, viimeisem vuoden seissy sateessa ja leima menny vanhaks. Ruokottoman näkönen, hydrauliöljyt valunu ulos, takajarruvalot kateissa, akku kuollu, ruostetta aika paljon, kaikinpuolin siivoton raato... Mutta ei maksanut mitään
Reissusta palatessa forssan vaiheilla jäi defen kytkin poljin liki lattiaan ja oli ajeltava kotiin traileri perässä pysähtymättä ja ilman kytkintä. Kytkinneste ei ollu falskannu, taso oli normaali. Kytkin ihan hiukan vielä toimi ja siis tuntui vähän elpyneen, kun viikon parkissa olon jölkeen kävin ajamassa mutta kuoli sitten pikku kierrokselta palatessa kokonaan. Nyt tuli motia puottaa lootat alas ja katella mitä on rikkunu. Ylä ja alasylinterit vaihoin jo pari viikkoo sitten toiveessa että ne ois jotenki väsyneet. Ei ollu apuja.
Näytti että alasylinteriltä lähtevän tangon haarukanpuolen päässä oleva kuula ainakin oli kulahtanu huonoks mutta se ei taia selittää juuri mitään oireista koska eikös se sylinteri lykkää siinä tapauksessa lisää onkaa haarukalle. Uuden ja vanhan eron kyllä havaitsee
Painelaakeri oli syöny asetelman jousiin uran puoliväliin saakka. Painelaakeri oli myös melko kärsivän oloinen, takelteli pyöritettäessä ja muovinen runko-osa oli hieman ottanu lastua ja muivihilppua oli sielä kopan sisällä. Kopan (kaavelikos se olikaan) sisus oli erittäin likainen ja sieltä tuli desi pari sotkuista öljyä. Liekö kampiakselin takastefa caiko ihan öljypohjan tiiviste siihen syynä koska kytkinnesteitä ei siis oo hävinny.
Mutta on se meleko työmaa parin tunkin ja pojan kans paskarrella. Lootan irrotuksessa ja kiinityksessä oli naapuri apuna ja hänen hallissa sai tehä. Iso kiitos tästä hänelle. Vielä pitäis kasata loppuun ja rakennella kaikki se mitä ympäriltä joutu purkaan ennenku pääsi käsiksi kaavelin pultteihin
Reissusta palatessa forssan vaiheilla jäi defen kytkin poljin liki lattiaan ja oli ajeltava kotiin traileri perässä pysähtymättä ja ilman kytkintä. Kytkinneste ei ollu falskannu, taso oli normaali. Kytkin ihan hiukan vielä toimi ja siis tuntui vähän elpyneen, kun viikon parkissa olon jölkeen kävin ajamassa mutta kuoli sitten pikku kierrokselta palatessa kokonaan. Nyt tuli motia puottaa lootat alas ja katella mitä on rikkunu. Ylä ja alasylinterit vaihoin jo pari viikkoo sitten toiveessa että ne ois jotenki väsyneet. Ei ollu apuja.
Näytti että alasylinteriltä lähtevän tangon haarukanpuolen päässä oleva kuula ainakin oli kulahtanu huonoks mutta se ei taia selittää juuri mitään oireista koska eikös se sylinteri lykkää siinä tapauksessa lisää onkaa haarukalle. Uuden ja vanhan eron kyllä havaitsee
Painelaakeri oli syöny asetelman jousiin uran puoliväliin saakka. Painelaakeri oli myös melko kärsivän oloinen, takelteli pyöritettäessä ja muovinen runko-osa oli hieman ottanu lastua ja muivihilppua oli sielä kopan sisällä. Kopan (kaavelikos se olikaan) sisus oli erittäin likainen ja sieltä tuli desi pari sotkuista öljyä. Liekö kampiakselin takastefa caiko ihan öljypohjan tiiviste siihen syynä koska kytkinnesteitä ei siis oo hävinny.
Mutta on se meleko työmaa parin tunkin ja pojan kans paskarrella. Lootan irrotuksessa ja kiinityksessä oli naapuri apuna ja hänen hallissa sai tehä. Iso kiitos tästä hänelle. Vielä pitäis kasata loppuun ja rakennella kaikki se mitä ympäriltä joutu purkaan ennenku pääsi käsiksi kaavelin pultteihin
- Liitteet
-
- 288ba5d4a050e7786ce856447c61a107.jpg (82.69 KiB) Katsottu 11234 kertaa
-
- 794507195711df5d309777c34a3aad01.jpg (171.56 KiB) Katsottu 11234 kertaa
-
- 3c52157e2d416112d16d804aa418d16f.jpg (171.62 KiB) Katsottu 11234 kertaa
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Re: Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Defe ois taas nipussa ja jopa ajossakin. Mutta kytkimen ilmaus vähä taitaa haastaa. Poljin vähän liian lattiassa työhönsä ryhtyy eli ei riittävästi irrota paikallaan ollessa ykkösellä ja pakilla. Ilmaaminen siis haastaa. Miten se täytys tehä että tulis varmasti siltäosin kuntoon.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Re: Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Varmin lopputulos on kun vedät työsylinterin ilmausnipasta letkun nestesäiliöön. Pumppailet niin että nipasta tuleva ilma pulppuaa säiliön pinnalta pihalle. Näin systeemiin ei ainakaan enempää ilmaa pääse, ja nippa saa olla "auki" kokoajan kun polkee poljinta.
Noista kuvista jotenkin mukavasti huokuu defen työkonemaisuus ja huollettavuus noiden luukkujen kautta. Vaikka tämän yksilön varustelu on ihan toista kuin noissa karuissa "sotakoneissa"
Noista kuvista jotenkin mukavasti huokuu defen työkonemaisuus ja huollettavuus noiden luukkujen kautta. Vaikka tämän yksilön varustelu on ihan toista kuin noissa karuissa "sotakoneissa"
Re: Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Täytyypä kokeilla noin ilmaamista. Kyllä näi jälkikäteen taas tuntuu että onhan se aika selkee tollasta rempoa. Eniten nauratti että ei tarttenu autoa tunkata ku lootat irrotti ja laski kahen tunkin varassa sen mitä tunkki salli, siitä hilas puolimetriä taaksepäin ja rupes kytkintä vaihtaan. Jos ei ois joskus dynamatin äänieristeitä niin antaumuksella tullu laittaneeks nii ois lattian avaminen ollu ihan piis-of-keik mutta ny täyty vähä kysiä. Kasasin viisastuneena niin että ensikerralla ei oo hiasteita sen puolesta
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Re: Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Mersu 290tdt -98 hihnankiristimen iskarin vaihto työnalla. Ei se alapultti mahu tuleen pois. Mitä täytyy purkaa että saa osan vaihettua. Jousi on pois ja sitä keinua siitä yrityksenä irrottaa mutta on järettömän lujassa pultti. Eikö tosiaa saa iskaria vaihettua vähemmällä purkamisella. Oon 606 ja 601: een vaihtanu joskus vuosituhannen alussa eikä muistaakseni tarttenu purkaa mitää ylenmääräistä
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Re: Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Jatkovarrella kriuhnasemalla sai pultin auki ja uus iskari on ny siel. Mutta olipa ahasta ja tiukkaa, onneks piharempassa rapsakka 16 pakkanen ja pikku viima nii tulee päättäväisyyttä hommaan. Ärsyttää tollane millin pari liian pitkä pultti tai liian ahas apaja mikä tekee helposta hommasta tunnin taiston
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Re: Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Ompas taas vierähtäny tovi jos toinenkin. Tänävuonn on s211 saanu uuen kytkimen ja eteen arnottin ilmapussukat. Väyrynen purkuautosta ehjiä lokasuojia ja ovet sekä hienon nahkasisustan, Defe uuet takaiskarit ja rattaiks 35" altsikat ja markiisikin laitettiin kesän alussa. Varangin nieminmaata tuli könyttyä heinä-elokuun taitteessa ja pitkästä aikaa vähän reilummin maiseman vaihosta. Se on mainio retkeilyvehje, asustin ite autossa ja pari teiniä kattoteltassa. Ja sokruna pohjalla on kuukauden verran ollu Defen äiti eli LR series 3 diesel väkivahvalla 2.25 vaparidiisselillä ilahuttamassa vempainrivistöä. Kaks e mersua ja kaks lantikkaa. Mikäs tässä haaveilla retkistä huonommille poluille
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Re: Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Kansa vaatii kuvia!
Re: Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Yritin laittaa kuvaa. Oon itseasiassa yrittäny sen miljoona kertaa tässä ed postauksen jälkeen pistää esim norjareissusta ja autojen tuunauksesta vähä kuvia mutta en onnistu. Tulee aina keltanen kolmio "blaa blaa blaa ... picture is invalid"
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Re: Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Iisalmessa myynnissä ”työkalu”. https://www.nettiauto.com/land-rover/defender/13930855
Re: Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Kelpaishan se tollanen ihan hyvin arkiautoks Alkaa olemaan turhan kovissa hinnoissa kaikki defenderit ikään ja kuntoon katsomatta. Ihan pommitkin on kalliita. Haaveissa ois pätkädefe pitkän kaveriks, mieluiten td5 koneella ku se on ny tässä vuosien saatossa tutuks tullu ja hyväks osottautunu. Se varustettas metsäkäyttöön
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Re: Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
On kyllä karanneet täysin duunarin saavuttamattomiin. Samoin kuin G-mersut ja vanhat land cruiserit.
Aivan käsittämättömiä pyyntejä näkee täysin paskoista vehkeistä.
Aivan käsittämättömiä pyyntejä näkee täysin paskoista vehkeistä.
Re: Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Uusin TM kannattaa lukea. ”Äijämaasturit” vertailussa. Hinnat. .
Seurattiin yhen vanhemman bj40 huutokauppaa. Halvalla meni kun alle 20 kiloeuroa jäi hinnaksi. Ulkomailla 50 kiloeuroa ”normaali hinta”.
Äijämaasturien vertailussa kiinnitti huomiota myös ylläpitokulut.
Seurattiin yhen vanhemman bj40 huutokauppaa. Halvalla meni kun alle 20 kiloeuroa jäi hinnaksi. Ulkomailla 50 kiloeuroa ”normaali hinta”.
Äijämaasturien vertailussa kiinnitti huomiota myös ylläpitokulut.
Re: Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Muutamaa huutokauppakohdetta (defe ja series) koitettu pojan tunnuksilla huutaa. Ei pää kestä viiä maaliin. Ja jos sattuu päättyyn suotuisasti nii myyjä ei myykään. Tuo huutokauppahomma maistuu minusta kusetukselle ku kohteita ilmestyy sitte tuplahintaan nettiautoon ja ilmeisesti myyjä vaan vähä tunnustelee miten hinta sattus nouseen eikä sitte myykään päättyneellä hintaa viimeiselle huutajalle. Hiljan just yks 1998 defe 300tdi tais johonki 7k€ päälle asettua ja seuraavana päivänä nettiautossa 15k€
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Re: Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Katos, ny onnistuin saada kuvan tänne. Pääsin taannoin vähän nyppäseen seriestä ku petti jää keulan alta ojan ylityksessä. Märkä syksy oli tehny yllärit ja tarvi kävellä tennareilla 15 pakkasessa ilman päällysvaatteita kolme kilsaa hakeen defeä. Piti vaa ihan keveästi poiketa peuraruokinnan kautta
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Re: Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Tässä puhtaana päivä oston jälkeen defen 285/75r16 renkaat alla. Paljo muuttu look ku vaihto orkkisrieskat noihin. Ehkä jonku mielestä look pilalla mutta kyllä renkaat tekee auton näissäki. Hankintalistalla on paraboliset jouset mielellään enemmin kuin vasta myöhemmin. Takapää on aika pohjassa. Renkaat ei ota kaariin kii ku ehkä ihan ääritilanteessa vähä taakse sisäposkeen, vaikka perus asento on sen näkönen että kaaret täynä rengasta
- Liitteet
-
- IMG_20231030_182414.jpg (515.65 KiB) Katsottu 4965 kertaa
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Re: Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Tämä Ineo oli mukana vertailussa.
https://www.hedinautomotive.fi/ineos/ Onhan tuommonen tyylikäs. Ei voi kieltää.
https://www.hedinautomotive.fi/ineos/ Onhan tuommonen tyylikäs. Ei voi kieltää.
Re: Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Taas vierähtäny tovi jos toinenki ed postauksesta. Reisuja tehty vaunun kans ja ilman. Heinäelokuunvaihteen lapinreisu keskeyty jo alkumetreillä kun 60km ajon jälkeen etuperässä krunksahti. Pikadiagnoosi tienvarressa, renkaat pyörii, ei ääniä yns outoa... mutta kyllä se jysäys laitto kääntymään takasi. Nilkutin kotiin, ei ongelmia, mutta loppumatkasta pieni tärinä tuntu ratissa. Perämurikan lämpö eessä oli 64 astetta, takana normaali 37. Laskin öljyt pois, tuli metallikimalletta ja propun reiästä magneetilla tökkien tuli metallipaloja sekä katkenneen mutterin kanta. 5v pojannaskali pyöritti ylöstunkattua eturengsta ja minä syynäsin valolla propunreiästä sisuksiin. Löyty hammaskehältä yksi katkenneen pultin kierreosa jonka sain kynämagneetilla pyöritettyä jopa pois. Mutta avata se murikka tietysti piti ja tutkia vamman laatu...
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Re: Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Ainakin tämä yksi hammaskehää kiinni pitävistä pulteista oli ilman lukitetta ja päässyt löystymään. Ja kun sopivasti oli ulostautunut niin otti sitte kiini murikan seinään ja napsahti poikki. Katkennu mutteri sitten kulkeutu öljytilassa ja muutaman kerran pompuissa otti osumaa pyöriviin sisuksiin harmitta mutta nyt kiilautumisyritys sai hammaskehältä hampaan lohkeamaan parista kohtaa ja juuri sellaseen kohtaan kiilautu että katkes pinionin laakerin rullia kohillaan pitävä kehikko. Kolahuspaikasta kotiin ajaessa laakerin rullat rupes ettiin uusia paikkoja ja siitä lie se tärinänpoikanen ja öljyjen lämpeneminen.
Kun kerran differentiaalin poistaminen pisti purkaan melkein koko etuakselin niin ajattekin kunnostaa sen kaikinpuolin mutta kun vetoakselit ja vetonivelet ei uudesta himmenny (275000km ajettu) niin niiltäosin entiset takaisin.
Eli tilausta britteihin, orkkislaatusta osaa niinpitkälti ku mahollista: laakereita, tiivisteitä, jarrusatulat, levyt, palat, kääntökuulat hilppeineen ja kokonaan uusi differentiaali Ashcroft ATB kitkalukolla, auto pukeilla ja seisontaan...
3 viikkoa kesti osien saapua ja sitten kasaus kerrankin auringonpaisteessa. Halvimmillaan olis pelkkä etuperän laakeriremppa ollu 300-400€ mutta kun päätin samalla koko etuakselin rempoa niin parisen tonnia tuli osille hintaa ja pitkä päivä kasausta kotopihassa. Nyt parisen tonnia ajellu ja hymyilyttää edelleen. Kitkalukko on kyllä mainio, ei ole kertaakaan etc valo vilahtanu taulussa sen jälkeen. Äärijoustoissa maastossa tuntuis eteneminen olevan varsin kohillaan. Hieman ehkä ajettavuus ja kääntyminen mutkiin muuttu yliohjaavammaksi. Liekö tuon kitkalukon vai kääntökuulien välyksien poistumisen ansiota. Enää ei renkaat pystysuunnassa ole A-kirjaimen muodossa. Oli laakerit aikalailla kääntökuulissa vaihtokunnossa. Kääntökuulat myös oli alkanu hieman vuotaa niin että katastukseen mennessä piti käyä rätilla pyyhkimässä puhtaaksi ettei tule ympäristömerkintää ja hylykyä.
Ensimmäinen isompi remppa Defessä reilu 13v / 220tkm aikana. (Niinkö kauan se on jo ollu talossa
Kun kerran differentiaalin poistaminen pisti purkaan melkein koko etuakselin niin ajattekin kunnostaa sen kaikinpuolin mutta kun vetoakselit ja vetonivelet ei uudesta himmenny (275000km ajettu) niin niiltäosin entiset takaisin.
Eli tilausta britteihin, orkkislaatusta osaa niinpitkälti ku mahollista: laakereita, tiivisteitä, jarrusatulat, levyt, palat, kääntökuulat hilppeineen ja kokonaan uusi differentiaali Ashcroft ATB kitkalukolla, auto pukeilla ja seisontaan...
3 viikkoa kesti osien saapua ja sitten kasaus kerrankin auringonpaisteessa. Halvimmillaan olis pelkkä etuperän laakeriremppa ollu 300-400€ mutta kun päätin samalla koko etuakselin rempoa niin parisen tonnia tuli osille hintaa ja pitkä päivä kasausta kotopihassa. Nyt parisen tonnia ajellu ja hymyilyttää edelleen. Kitkalukko on kyllä mainio, ei ole kertaakaan etc valo vilahtanu taulussa sen jälkeen. Äärijoustoissa maastossa tuntuis eteneminen olevan varsin kohillaan. Hieman ehkä ajettavuus ja kääntyminen mutkiin muuttu yliohjaavammaksi. Liekö tuon kitkalukon vai kääntökuulien välyksien poistumisen ansiota. Enää ei renkaat pystysuunnassa ole A-kirjaimen muodossa. Oli laakerit aikalailla kääntökuulissa vaihtokunnossa. Kääntökuulat myös oli alkanu hieman vuotaa niin että katastukseen mennessä piti käyä rätilla pyyhkimässä puhtaaksi ettei tule ympäristömerkintää ja hylykyä.
Ensimmäinen isompi remppa Defessä reilu 13v / 220tkm aikana. (Niinkö kauan se on jo ollu talossa
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98