Synttärilahja, W124 250D - 92
Synttärilahja, W124 250D - 92
Tutulta perikunnalta tullee lähiviikkoina noudettua, kunhan saa paperihommat reilaan, viimeksi katsastettu 2013.
Yksi suuntaa antava kuva vasta otettu.
Yksi suuntaa antava kuva vasta otettu.
Viimeksi muokannut 94zip, 21.4.2020 13:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Noniin, eli mercedes-benz 250D automaatti vuodelta 1992.
2002 tuotu suomeen josta seissyt vuoteen 2013, jolloin ajettu n. Vuosi, 35 tkm, josta seissyt huhtikuulle 2019.
Mittarilukema 252tkm, dokumentit ja auton kunto tukee väitettä, reiätön kuskinpenkki ja ruosteettomat pintapellit, takapyöränkoteloista löytyi Kempille töitä.
Autoon löytyy kaikki dokumentit ostokuitista huoltokirjoihin, sekä kaikki alkuperäiset avaimet yms.
Suomessa olon ajan yhdellä omistajalla, saksassa kaksi.
Varusteita karo sisusta, sähköinen kattoluukku, takaniskatuet?, irrotettava vetokoukku, sävylasit.
Sanomistakin tietysti löytyy, takapuskuri menee todennäköisesti maalattavaksi jossainkohti ja törmäyslista vaihdetaan, ottanut osumaa kuskinpuolelle joskus.
Apparin puolelta menee takanapa vaihtoon, käsijarrukenkien kiinnityspala on haljennut irti eikä kässäriosia oikein saa asennettua
Tavoitteena hiplata kesälle 2020 kuntoon, ei mitään mullistavaa, lähes museokuntoinen laitos kun on, jotkut tyyliin sopivat vanteet ja sopiva ajokorkeus.
2002 tuotu suomeen josta seissyt vuoteen 2013, jolloin ajettu n. Vuosi, 35 tkm, josta seissyt huhtikuulle 2019.
Mittarilukema 252tkm, dokumentit ja auton kunto tukee väitettä, reiätön kuskinpenkki ja ruosteettomat pintapellit, takapyöränkoteloista löytyi Kempille töitä.
Autoon löytyy kaikki dokumentit ostokuitista huoltokirjoihin, sekä kaikki alkuperäiset avaimet yms.
Suomessa olon ajan yhdellä omistajalla, saksassa kaksi.
Varusteita karo sisusta, sähköinen kattoluukku, takaniskatuet?, irrotettava vetokoukku, sävylasit.
Sanomistakin tietysti löytyy, takapuskuri menee todennäköisesti maalattavaksi jossainkohti ja törmäyslista vaihdetaan, ottanut osumaa kuskinpuolelle joskus.
Apparin puolelta menee takanapa vaihtoon, käsijarrukenkien kiinnityspala on haljennut irti eikä kässäriosia oikein saa asennettua
Tavoitteena hiplata kesälle 2020 kuntoon, ei mitään mullistavaa, lähes museokuntoinen laitos kun on, jotkut tyyliin sopivat vanteet ja sopiva ajokorkeus.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Tämä sai tuoreen leiman viikko sitten.
Onpahan mukava ajella kaikinpuolin kunnossa oleva 124 vaikkei kulkupuolta liiaksi olenkaan.
Ratti on vaihdettu luisin puu versioon, muuten on ufopöläreitä myöden alkuperäinen, originaali ratti luonnollisesti tallessa.
Kesäksi pitäisi jotkut alkuperäis henkiset vanteet keksiä,
Itsellä olisi 16" 8 reiät ja 17 "avantgarde" vanteet
Taka puskuri vaatii maalauksen, on väärän sävyinen, muutama naarmu löytyy myös maalipinnasta, koko auto menee kiillotettavaksi ja pinnoitukseen kunhan joutaa.
Onpahan mukava ajella kaikinpuolin kunnossa oleva 124 vaikkei kulkupuolta liiaksi olenkaan.
Ratti on vaihdettu luisin puu versioon, muuten on ufopöläreitä myöden alkuperäinen, originaali ratti luonnollisesti tallessa.
Kesäksi pitäisi jotkut alkuperäis henkiset vanteet keksiä,
Itsellä olisi 16" 8 reiät ja 17 "avantgarde" vanteet
Taka puskuri vaatii maalauksen, on väärän sävyinen, muutama naarmu löytyy myös maalipinnasta, koko auto menee kiillotettavaksi ja pinnoitukseen kunhan joutaa.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Kaveri myllytti ja laittoi kova vahan pintaan, vanteet kävi maalattavana ja ajokorkeutta muutettiin sopivammaksi.
Pientä hiplailua on ohjelmassa vieläkin, mm takapuskurin maalaus ja törmäyslistan vaihto.
Perämurikan ajattelin vaihtaa pidempivälityksiseen kun sellainen on joutilaana, aika kovilla kierroksilla käy moottoritievaiöuhdissa.
Muhoksella kävin mutkan heittämässä, kulutuksesta paha sanoa mitään kun trippimittari ei pyöri, sekin tarvisi fiksata.
Mersu pääsi edustustehtäviinkin hääautona, moni kävi autoa syynäämässä ympäri ruostetta etsien.
Pientä hiplailua on ohjelmassa vieläkin, mm takapuskurin maalaus ja törmäyslistan vaihto.
Perämurikan ajattelin vaihtaa pidempivälityksiseen kun sellainen on joutilaana, aika kovilla kierroksilla käy moottoritievaiöuhdissa.
Muhoksella kävin mutkan heittämässä, kulutuksesta paha sanoa mitään kun trippimittari ei pyöri, sekin tarvisi fiksata.
Mersu pääsi edustustehtäviinkin hääautona, moni kävi autoa syynäämässä ympäri ruostetta etsien.
Viimeksi muokannut 94zip, 21.7.2020 14:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Re: Synttärilahja, W124 250D - 92
Tätä ei tullut viime kesänä katsastettua, eikä ehkä sitä edellisenäkään muutaman sata kilsaa siirtolapuilla ajelin ettei ihan jumitu.
Tuskin olis leimalle mitään tekemistä ollut, ehkä seuraavana kesänä sitten, kuivassa kuitenkin säilytyksessä niin eipä se siellä happane.
Takapuskuri on maalaamatta ja perä vaihtamatta edelleen, josko ne saisi tässä talven aikana edistymään.
Tuskin olis leimalle mitään tekemistä ollut, ehkä seuraavana kesänä sitten, kuivassa kuitenkin säilytyksessä niin eipä se siellä happane.
Takapuskuri on maalaamatta ja perä vaihtamatta edelleen, josko ne saisi tässä talven aikana edistymään.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Re: Synttärilahja, W124 250D - 92
Vuodenpäivät on edellisestä päivityksestä vierähtänyt. Noh eipä ole vuodessa mitään tapahtunutkaan, tallin takana kävin mutkan ajamassa ettei tyystin ruostu jumiin. Jotain pientä pisteosaa on tullut nurkkiin haalittua, käsijarruun tuli uudet romut laitettua keväällä kun oli aikomus katsastaa eikä tuntunut pitävän, nyt pitää mutta katsastus jäi tekemättä.
Kuvathan on aina kivoja vaikkei mikään viimekerrasta muuttunut ole. Aavistuksenomainen pölykerros oli pintaan kertynyt kun ilman rättiä seisoi. Nosturille ja pikku remontin jälkeen pesun kautta peitto päälle ja takaisin odottelemaan aikaa parempaa.
Kuvathan on aina kivoja vaikkei mikään viimekerrasta muuttunut ole. Aavistuksenomainen pölykerros oli pintaan kertynyt kun ilman rättiä seisoi. Nosturille ja pikku remontin jälkeen pesun kautta peitto päälle ja takaisin odottelemaan aikaa parempaa.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Re: Synttärilahja, W124 250D - 92
Onko käynyt mielessäkään että myisit tämän pois ? Jos käy, niin ota yhteyttä minuun viestillä tai o5o-41o595o. Hieno auto, tykkään väristä ja sisustasta.
wiimax.fi
Re: Synttärilahja, W124 250D - 92
Sama kävi mielessä
Oisko myytävänä?
Oisko myytävänä?
Re: Synttärilahja, W124 250D - 92
Kyllähän tuollaiselle olisi tallissa tilaa.. Jos hinta kohdallaan.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Re: Synttärilahja, W124 250D - 92
Ei muuta ku nyt tarjouskisa äkkiä pystyyn. Ihan käsistä vievät
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Re: Synttärilahja, W124 250D - 92
Puolenkymmentä ostajaehdokasta on ennen teitäkin jo "jonossa". Ainakaan toistaiseksi ei ole aikomusta tästä luopua, vaikka aika käsittämättömiä summia on rahaakin tarjottu. Eiköhän se pääse taas käyttöönkin kun opiskelun saa sille mallille että harrasteisiin liikenee normaali määrä tunteja.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Re: Synttärilahja, W124 250D - 92
Pienellä rahasummallahan tuollaisesta ei tarvitse eikä kannata luopua, alhainen kilometrilukema ja mainitut hienot värit huomioon ottaen sanoisin (toki autoa lähemmin näkemättä ja tutkimatta) että tällä hetkellä liikutaan 7000-9000 eurossa ja museokatsastaminen ei liene iso projekti, sen jälkeen 10000+€.
Hyvänä puolena vielä se, että arvo ei ole laskusuunnassa. Mahtavaa, että näitä yksilöitä säilyy eikä kaikki menneet penkanlevittäjien pieksettäviksi silloin kun hinnat oli alhaisimmillaan.
Ihan mielenkiinnosta kysyisin, paljonko on tarjottu korkeimmillaan, nyt kun tiedämme jo ettei auto ole ostettavissa ?
Hyvänä puolena vielä se, että arvo ei ole laskusuunnassa. Mahtavaa, että näitä yksilöitä säilyy eikä kaikki menneet penkanlevittäjien pieksettäviksi silloin kun hinnat oli alhaisimmillaan.
Ihan mielenkiinnosta kysyisin, paljonko on tarjottu korkeimmillaan, nyt kun tiedämme jo ettei auto ole ostettavissa ?
wiimax.fi
Re: Synttärilahja, W124 250D - 92
7000eskoa on viimeisin vakava tarjous parin vuoden takaa eli ihan linjassa DEAER:in arvion kanssa.
Virheetönhän ei tämäkään ole, eikä lähelläkään mutta siistimpi kuin nämä keskimäärin. Museokatsastus ei takapuskurin maalauksen lisäksi taida kummia vaatia, alkuperäiset peltipyörätkin taitaa ufo-kapseleineen jossain olla tallessa.
Talviliukuri on mulla erikseen niin ei tähän oo tarvetta Kemppi perää ja pulttikaaria olla heti sovittelemassa
Alkaa vaan w201 myös olla semmosissa hinnoissa ettei taida monta talvea raaskia enää suolata
Virheetönhän ei tämäkään ole, eikä lähelläkään mutta siistimpi kuin nämä keskimäärin. Museokatsastus ei takapuskurin maalauksen lisäksi taida kummia vaatia, alkuperäiset peltipyörätkin taitaa ufo-kapseleineen jossain olla tallessa.
Talviliukuri on mulla erikseen niin ei tähän oo tarvetta Kemppi perää ja pulttikaaria olla heti sovittelemassa
Alkaa vaan w201 myös olla semmosissa hinnoissa ettei taida monta talvea raaskia enää suolata
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Re: Synttärilahja, W124 250D - 92
Hieno auto pienillä kilometreillä. Tositetaan nyt vielä; Karo sisuta on tyylikäs, samoin Bornit ulkoväri. Näyttää olleen MB:n työntekijä auton ostanut uutena.
Model 250 D
Engine 602912 12 035451
Transmission 722414 03 189558
Order Number 0 1 297 98005
Order Location COMPANY EMPLOYEE
Interior FABRIC "CHECK" - BLACK (371)
Paint 1 BORNITE (BLACKBERRY) - METALLIC PAINT (481U)
Approx. Build Date 1992-04
Varusteet:
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
412 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
466 CENTRAL LOCKING MECHANISM
538 AUTOMATIC ANTENNA AND FRONT LOUDSPEAKER - WITHOUT RADIO SET
550 TRAILER COUPLING
593 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE (SINGLE-SHEET SAFETY GLASS), BAND FILTER
620 VEHICLES WITH CATALYST TECHNIQUE
Model 250 D
Engine 602912 12 035451
Transmission 722414 03 189558
Order Number 0 1 297 98005
Order Location COMPANY EMPLOYEE
Interior FABRIC "CHECK" - BLACK (371)
Paint 1 BORNITE (BLACKBERRY) - METALLIC PAINT (481U)
Approx. Build Date 1992-04
Varusteet:
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
412 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
466 CENTRAL LOCKING MECHANISM
538 AUTOMATIC ANTENNA AND FRONT LOUDSPEAKER - WITHOUT RADIO SET
550 TRAILER COUPLING
593 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE (SINGLE-SHEET SAFETY GLASS), BAND FILTER
620 VEHICLES WITH CATALYST TECHNIQUE
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: Synttärilahja, W124 250D - 92
Mielenkiintoinen tieto Jannelta tuo ensimmäinen omistaja.
Vetokoukun kiinnikkeelle löysin "hyllystä" alkuperäisen muovisuojuksen ja asensin paikalleen.
Myös katsastus tänä keväänä otti ison harppauksen eteenpäin, nostin akun paikalleen ja kuten tällaisen kuuluu, yksi hehku ja kakomatta käyntiin.
Öljyt ja suodatin vaihtui mittarilukemalla 275102kilometriä, täytyy vielä polttoaine filtterit hankkia ja vaihtaa. Kilometrejä taisi olla öljyillä alle 5000 ja polttoaineduodattimilla jotain 15000, aikaa on kuitenkin jo muutama vuosi kulunut niin hyvä vaihtaa.
Valaistus laitettiin myös kuntoon, toinen ajovalopoltin ja taakse kourallinen uusia niin sammui palaneen valon merkkivalokin. Lokasuojien vilkut täytyy ensitilassa vaihtaa oransseihin, taitaa sopivat löytyäkin jostain kun tekee etsintöjä, ehjä maskikin on ollut olemassa useamman vuoden, nykyisestä puuttuu muutama pieni pala ja se on maalattu aika heikolla menestyksellä, sehän ei tietenkään sovi.
Sisustaan täytyy hommata kourallinen niitä pieniä polttimoita, olikohan ne jotai 0.8w tms. Puhallus suulakkeista on kaikki pimeänä samoin kuin keskikonsolista yhtä lukuunottamatta, toinen mittariston polttimo on myös palanut.
Viitisen vuotta sitten korjatut ruostepaikat pyöräkoteloissa on nyt myös maalattu asiaankuuluvasti korin väriin kun sattui purkin pohja löytymään korin koodilla maalia. Pari jarruputken kiinnikettä kun vielä saapuu niin alkaa olemaan valmis konttorille.
Sisusta on siivousta vailla muttei ole onneksi ole kerännyt kuin muutaman havun neulasen ja pölyä.
Vetokoukun kiinnikkeelle löysin "hyllystä" alkuperäisen muovisuojuksen ja asensin paikalleen.
Myös katsastus tänä keväänä otti ison harppauksen eteenpäin, nostin akun paikalleen ja kuten tällaisen kuuluu, yksi hehku ja kakomatta käyntiin.
Öljyt ja suodatin vaihtui mittarilukemalla 275102kilometriä, täytyy vielä polttoaine filtterit hankkia ja vaihtaa. Kilometrejä taisi olla öljyillä alle 5000 ja polttoaineduodattimilla jotain 15000, aikaa on kuitenkin jo muutama vuosi kulunut niin hyvä vaihtaa.
Valaistus laitettiin myös kuntoon, toinen ajovalopoltin ja taakse kourallinen uusia niin sammui palaneen valon merkkivalokin. Lokasuojien vilkut täytyy ensitilassa vaihtaa oransseihin, taitaa sopivat löytyäkin jostain kun tekee etsintöjä, ehjä maskikin on ollut olemassa useamman vuoden, nykyisestä puuttuu muutama pieni pala ja se on maalattu aika heikolla menestyksellä, sehän ei tietenkään sovi.
Sisustaan täytyy hommata kourallinen niitä pieniä polttimoita, olikohan ne jotai 0.8w tms. Puhallus suulakkeista on kaikki pimeänä samoin kuin keskikonsolista yhtä lukuunottamatta, toinen mittariston polttimo on myös palanut.
Viitisen vuotta sitten korjatut ruostepaikat pyöräkoteloissa on nyt myös maalattu asiaankuuluvasti korin väriin kun sattui purkin pohja löytymään korin koodilla maalia. Pari jarruputken kiinnikettä kun vielä saapuu niin alkaa olemaan valmis konttorille.
Sisusta on siivousta vailla muttei ole onneksi ole kerännyt kuin muutaman havun neulasen ja pölyä.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Re: Synttärilahja, W124 250D - 92
Määräaikaiskatsastus suoritettu hyväksytysti reilu viikko sitten. Toisesta kilven valosta puuttui polttimo kun en niiden toimivuutta tullut tarkistaneeksi, muuten ei sanomista. Takajarruissa jonkinmoinen heitto, laitan pitkän seisonnan piikkiin.
Vahan voisi pintaan laittaa vielä ja takapuskurin Maalaus projektia edistää, sitten ei muutakuin ajelee auringonlaskuun.
Vahan voisi pintaan laittaa vielä ja takapuskurin Maalaus projektia edistää, sitten ei muutakuin ajelee auringonlaskuun.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Re: Synttärilahja, W124 250D - 92
Kesä meni rattoisasti, noin 7000kilometriä kaikkineen.
Pientä hiplaamista on ohjelmassa ennen seuraavaa käyttöä, mm. Takakelkan etukumien vaihto ja pienen polttoainevuodon korjaus.
Huolettomimmasta päästä taitaa tämmönen harrasteautona olla.
Tiistai illan puhteena pesin huolella päältä ja alta, päivän kuivatus ja peiton alle.
Pientä hiplaamista on ohjelmassa ennen seuraavaa käyttöä, mm. Takakelkan etukumien vaihto ja pienen polttoainevuodon korjaus.
Huolettomimmasta päästä taitaa tämmönen harrasteautona olla.
Tiistai illan puhteena pesin huolella päältä ja alta, päivän kuivatus ja peiton alle.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Re: Synttärilahja, W124 250D - 92
Kyllä.
Ja on melko huoleton missä käytössä tahansa
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic