Kilanderin Tesla

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4385
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Re: Kilanderin Tesla

Viesti Kirjoittaja kilander »

Matkaa kertyi auton mittariin 5125 km,sähköä kului 869 kWh,keskimäärin 17,0 kWh/100 km.
Klaipedassa ladattiin kaksi kertaa ensin 11,97 eurolla ja sitten 12,25 eurolla.Virossa lataamiseen meni 5,79 euroa.Yhteensä 30,01 e.
Mutta säästettiin 30 euroa kun oltiin liikenteessä sähköautolla,Kuurinkynnäälle perivät 30e luonnonsuojelumaksua kaikilta muilta paitsi täyssähköautoilta.
Tiemaksuja meni eniten Italiaan,Itävallasta Gardan kohdille teki moottoritiemaksut 23,80,ja sama takaisinpäin.
Puolassa Tsekin rajalta Krakowaan kustansi 2 x 3,83 e.
Ja sitten oli vielä se Itävallan vinjetti 11,50 e.

Auto toimi moitteettomasti ja hyvä että tuli laitettua ilmastointi kuntoon kun toista viikkoa oli päälle +30 kelejä.
Auton omalla navilla mentiin pääasiassa,ja toimikin hyvin.Jossain Alppien laaksoissa lataili karttoja vähän pidempään,muuallakin voi olla katvetta 4G verkossa kuin täällä itärajalla.

Ajaminen oli melko jouhevaa muualla paitsi Saksassa.Meinattiin että kai se nyt yöllä sujuisi mutta ei.
Mietin koko matkan mikä siinä on että semmoista aaltoliikettä ajaminen pääväylillä,välillä mennään mateluvauhtia ja taas kohta helpottaa hetkeksi,ja ilman mitään näkyvää syytä.Ei kai siinä muuta ole kuin suuret liikennemäärät ja vapaan nopeuden alueet välissä.
Ne on kai niin pyhä asia paikallisille että ei voi harkitakkaan niistä luopumista sujuvamman liikenteen vuoksi.
Italia,Itävalta,Tsekki,Puola,Liettua,moottoriteillä 120 tai 130 rajoitus ja matka taittuu paljon paremmin kun ei tuota aaltoliikettä ole.

Niin vaan tilanteet muuttuu kun aikoinaan tuli boikotoitua Puolassa ajelua muutaman vuoden ajan kun siellä se ei tuntunut sujuvan mitenkään ja Saksa oli jotenkin autoilun unelma-maa.
Nyt on osat vaihtuneet ja hyvä niin,alkaa olemaan Baltian reitti ihan varteenotettava vaihtoehto keskieuroopan kohteisiin siirtymiselle.
Toki pientä taktikointia Tallinna-Kaunas vaatii vilkkaampina aikoina mutta jos lähtee iltalaivalla niin tuokin väli voi mennä aika kevyesti ja sitten pääseekin nelikaistateille.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2333
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Re: Kilanderin Tesla

Viesti Kirjoittaja cdi »

Kyllä se on hyvä ettet ole presidentti,mahtisaaren matkat olis jäänyt varjoon veronmaksajien näkökulmasta.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4385
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Re: Kilanderin Tesla

Viesti Kirjoittaja kilander »

cdi kirjoitti: 25.8.2024 20:46 Kyllä se on hyvä ettet ole presidentti,mahtisaaren matkat olis jäänyt varjoon veronmaksajien näkökulmasta.
No ei tässä vielä taida edes Relanderille pärjätä.

Motonetista hain sitten koiranluut.Jännästi on tuo yläpää tuolla tolpan sisällä.
Onneksi työkaluvaunun keskivaiheilta laatikon perältä löytyi 15 mm.silmukka-avain.
Sillä varttikierros kerrallaan sai käänneltyä auki ja 6mm.kuusiokololla kiinni pitäen.
20240815_115751_copy_1024x768 (2).jpg
20240815_115751_copy_1024x768 (2).jpg (186.36 KiB) Katsottu 47 kertaa
Oudoksi on mennyt ohjauskulmien säätökin nykyään,ennen reissua piti vähän säädellä.
Eka paikka missä yleensä asioinut oli lomalla.Toisessa liikaa jonoa.
Niinpä vein ad-korjaamolle jossa takapäätä ei voinut säätää,vaatii kuulemma erikoisavaimen.

Lomareissun jälkeen huomasin että pelkääjän puolella takana alkanut taas kulua sahanterälle
vähän sisäkantti.
No sieltähän löytyi kallistukselle ja auraukselle säädöt,vaati 18mm.ja 19mm.avaimet ainoastaan.
Kuskin puolelle käänsin hieman aurausta lissää ja pelkääjän puolelle napsun enemmän.

Nyt muutama tuhat kilometriä myöhemmin vaikuttaisi että ei syö silleen enää sisäreunaa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”