Näin poistat kalvot ikkunoista oikeaoppisesti. Ai jaa?
Näin poistat kalvot ikkunoista oikeaoppisesti. Ai jaa?
Minä, intensive tar remover, käytöstä poistettu musta sukka, ampiainen ja juustosti laitettu kalvo.
Mistähän aloittais
NoH...
Ensin ajoin mersuni pois tallista ja aloin tekemään ihan jotain muuta. Aikani sisustaa siistiessä kävi mielessäni naapurin eilinen kysely että koska poistan takaikkunasta sen kalvon. Kesäloma, aurinkopaistaa, lämmin, pelkkää aikaa eikä kiirettä mihinkään... NYT se sieltä sitten lähtee ajattelin.
Miitissä autooni tutustuneet näkivät tämän hirvityksen autoni takalasissa ja sen kuinka EI kalvoa kuulu asentaa . Kolmesta osasta tehty ja violetista kalvosta vielä. Mitähän tämän juuston mielessä on liikkunut kuka sen siihen on "yrittänyt" laittaa
Siirryin takapenkille ja aloin etsiä kohtaa josta alan repiä kalvoa pois. Kynnet saivat kyytiä ja pikkuhiljaa sain repimisen alulle. Kuten arvatakin saattaa niin lämmittelyt ei kuulu kuin viisaille . Kylmiltään irti vain ja kaikki liimathan siihen lasiin sitten jäi. Matka kävi autoglymin laukulle ja tar remover tarttui käteen. Sukka toiseen ja takaisin autoon. Kengät pois ettei tule lisää sotkua. HUOM! Laitoin uudet lenkkarit jalkaan että ne vähän muotoituisi huomista etappia varten. Aioin tehdä 40km patikka retken koti - Hki - koti.
Litkua sukkaan ja hinkkaus alkoi . Muutamat kalvot poistaneena homma "oli" joskus hallussa. Hermoni ovat terästä ja tunnin ajan myrkkysukka paljaassa kädessäni nylkytin sormia jos jonkinmoisessa asennossa lasia vasten. Ampiaiset tykkäävät tar removerin tuoksusta tai sitten ne vain muuten rynnivät vähän väliä auton sisälle. Ensin pidin ikkunat ja ovet kiinni etten saa ylimääräisiä ruiskeita, mutta myrkyn "tuoksu" alkoi antaa säväytyksiä. Ikkunoita auki ja välillä ovia.
Naapurikin kävi "neuvomassa" ja Tarmo moikkaamassa. "Näyttää olevan mukavaa hommaa" tuumasi molemmat. "Mihin tässä valmiissa maailmassa on enää kiire?" tuumailin. Käsin nylkytys ei tuottanut tarvittavaa tulosta joten tungin sukkaan myrkkypurkin korkin ja sen avulla alkoi jälleen homma luistaa . Hetken taisteltuani alkoi työskentelykättä polttaa. Hetki on siis yli tunti. Noh... jääraappa avuksi joka osoittautui yhtähyväksi tähän käyttöön kuin kuminauha hinausköydeksi. Ihan paska! Poltto alkoi olemaan melkoinen kädessä, mutta ei se pahemmin edes punottanut. PUOLET lasista oli jo osittain liimasta irtaantunut. Lasin alaosa on perin vit*umoinen hinkata. Nakit eivät mahdu kunnolla hattuhyllyn ja lasin väliin. Survoen vain kuten "isot poijjaat" lapsia tekköö .
Ei tätä poltetta enää kestänyt ja nälkäkin alkoi jo iskeä. Myrkkysukka ulos ja loput romuta saavat jäädä niille paikoilleen jatkoa odotellen. Joku toinen päivä jatkuu jos vaikka viisaammat antaa HYVIÄ neuvoa. Viisastelusta ei saa kuin hyvän mielen itselleen joten se ei tässä vaiheessa auta tätä operaatiota. Mukavaa hommaahan se kyllä on joten ohjeita antaakoot nyt jokainen niitä salaileva .
Mistähän aloittais
NoH...
Ensin ajoin mersuni pois tallista ja aloin tekemään ihan jotain muuta. Aikani sisustaa siistiessä kävi mielessäni naapurin eilinen kysely että koska poistan takaikkunasta sen kalvon. Kesäloma, aurinkopaistaa, lämmin, pelkkää aikaa eikä kiirettä mihinkään... NYT se sieltä sitten lähtee ajattelin.
Miitissä autooni tutustuneet näkivät tämän hirvityksen autoni takalasissa ja sen kuinka EI kalvoa kuulu asentaa . Kolmesta osasta tehty ja violetista kalvosta vielä. Mitähän tämän juuston mielessä on liikkunut kuka sen siihen on "yrittänyt" laittaa
Siirryin takapenkille ja aloin etsiä kohtaa josta alan repiä kalvoa pois. Kynnet saivat kyytiä ja pikkuhiljaa sain repimisen alulle. Kuten arvatakin saattaa niin lämmittelyt ei kuulu kuin viisaille . Kylmiltään irti vain ja kaikki liimathan siihen lasiin sitten jäi. Matka kävi autoglymin laukulle ja tar remover tarttui käteen. Sukka toiseen ja takaisin autoon. Kengät pois ettei tule lisää sotkua. HUOM! Laitoin uudet lenkkarit jalkaan että ne vähän muotoituisi huomista etappia varten. Aioin tehdä 40km patikka retken koti - Hki - koti.
Litkua sukkaan ja hinkkaus alkoi . Muutamat kalvot poistaneena homma "oli" joskus hallussa. Hermoni ovat terästä ja tunnin ajan myrkkysukka paljaassa kädessäni nylkytin sormia jos jonkinmoisessa asennossa lasia vasten. Ampiaiset tykkäävät tar removerin tuoksusta tai sitten ne vain muuten rynnivät vähän väliä auton sisälle. Ensin pidin ikkunat ja ovet kiinni etten saa ylimääräisiä ruiskeita, mutta myrkyn "tuoksu" alkoi antaa säväytyksiä. Ikkunoita auki ja välillä ovia.
Naapurikin kävi "neuvomassa" ja Tarmo moikkaamassa. "Näyttää olevan mukavaa hommaa" tuumasi molemmat. "Mihin tässä valmiissa maailmassa on enää kiire?" tuumailin. Käsin nylkytys ei tuottanut tarvittavaa tulosta joten tungin sukkaan myrkkypurkin korkin ja sen avulla alkoi jälleen homma luistaa . Hetken taisteltuani alkoi työskentelykättä polttaa. Hetki on siis yli tunti. Noh... jääraappa avuksi joka osoittautui yhtähyväksi tähän käyttöön kuin kuminauha hinausköydeksi. Ihan paska! Poltto alkoi olemaan melkoinen kädessä, mutta ei se pahemmin edes punottanut. PUOLET lasista oli jo osittain liimasta irtaantunut. Lasin alaosa on perin vit*umoinen hinkata. Nakit eivät mahdu kunnolla hattuhyllyn ja lasin väliin. Survoen vain kuten "isot poijjaat" lapsia tekköö .
Ei tätä poltetta enää kestänyt ja nälkäkin alkoi jo iskeä. Myrkkysukka ulos ja loput romuta saavat jäädä niille paikoilleen jatkoa odotellen. Joku toinen päivä jatkuu jos vaikka viisaammat antaa HYVIÄ neuvoa. Viisastelusta ei saa kuin hyvän mielen itselleen joten se ei tässä vaiheessa auta tätä operaatiota. Mukavaa hommaahan se kyllä on joten ohjeita antaakoot nyt jokainen niitä salaileva .
Viimeksi muokannut Aki, 10.8.2006 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Usotsie jos sanomma että kynsilakan poistoaine on asetonia.Pikku Myy kirjoitti:Ja kynsilakan poistoaine ajaa saman asiansivonen kirjoitti:Asetonilla lähtee kun pyyhkäsee.
Kynsilakan poistoaineessa on yleensä mukana jottain öljyä, ettei kynnet
kuivu. Taisit tämän tietääkki, pirruillessaan laitto?
Pro HVM
Meikäläinen yritti kanssa vaikka millä irrotella näitä, joskus kauan sitten.
Yritin tietysti kaikilla tavallisilla huoltoasemakemikaaleilla, ei lähtenyt.
Sitten yritin oikeastaan kaikilla mieleen tulevilla bensasta jarrunesteeseen ja tottakai myös kynsilakanpoistoaineella, no ei lähtenyt. Parhaaksi siinä vaiheessa osottautui pyyhekumi, joskaan sillä ei tosiaankaan jaksanut kumitella koko ikkunaa paljaaksi, joten homma jäi kai siihen... Sitten eräs inttikaveri huomasi tuon puoliksi silvotun tuuningteipin autoni ikkunassa, kaivoi autostaan jonkun aerosolipurkin ja heilautti sinne ikkunaan suihkauksen, pyyhkäsi ja ihme oli tapahtunut
En tänä päivänäkään tiedä mitä tuo aine oli, kun unohdin sitä kysellä lisää. Heillä oli siivousfirma ja kuulemma tuo aine käytössä siellä...
PS. Voihan olla kokeilemani kynsilakanPOISTOAINE oli ekomallia
Yritin tietysti kaikilla tavallisilla huoltoasemakemikaaleilla, ei lähtenyt.
Sitten yritin oikeastaan kaikilla mieleen tulevilla bensasta jarrunesteeseen ja tottakai myös kynsilakanpoistoaineella, no ei lähtenyt. Parhaaksi siinä vaiheessa osottautui pyyhekumi, joskaan sillä ei tosiaankaan jaksanut kumitella koko ikkunaa paljaaksi, joten homma jäi kai siihen... Sitten eräs inttikaveri huomasi tuon puoliksi silvotun tuuningteipin autoni ikkunassa, kaivoi autostaan jonkun aerosolipurkin ja heilautti sinne ikkunaan suihkauksen, pyyhkäsi ja ihme oli tapahtunut
En tänä päivänäkään tiedä mitä tuo aine oli, kun unohdin sitä kysellä lisää. Heillä oli siivousfirma ja kuulemma tuo aine käytössä siellä...
PS. Voihan olla kokeilemani kynsilakanPOISTOAINE oli ekomallia
Viimeksi muokannut raul, 10.8.2006 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Kynsilakalla ei varmaan kannata kokeilla, mieluiten kynsilakanpoistoaineellaraul kirjoitti: kynsilakalla...
PS. Voihan olla kokeilemani kynsilakka oli ekomallia
Sorry nyt raul, oli ihan pakko...
Jaa jaa, itse asia unohtui Tosiaan nuo teippaajat käyttää asetonia, tai xyleeniä liiman poistoon ja se on tosiaan kynsilakanpoistoaineen nimisenä tuo asetoni aika paljon kalliimpaa, kuin ihan asetonina.
Viimeksi muokannut Santeri Alkio, 10.8.2006 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kynsilakka, tärpätti, bensa, diesel, 2t öljy, yskänlääke, sylki, räkä, vahat, jne. on testattu. Ei lähde! On niin paska tuo takalasi puhdistaa muutenkin että en viitsi sinne sisälle lähteä enää huvikseen kokeilemaan kaiken maailman litkuja . Sitä takalasin lämmitintä varjelen, mutta taitaa olla niin hieno laitos tossa että se on siellä lasien välissä .
Ei lähtenyt pierullakaan vaikka aika monta kertaa yritin. Tahdon voimallakin kokeilin, mutta ei vaikutusta. Pyyhekumi kuulostaa niin ihanalta touhulta että voin kuvitella miltä musta hattuhylly näyttää muutaman "kumittelun" jälkeen.
Ei lähtenyt pierullakaan vaikka aika monta kertaa yritin. Tahdon voimallakin kokeilin, mutta ei vaikutusta. Pyyhekumi kuulostaa niin ihanalta touhulta että voin kuvitella miltä musta hattuhylly näyttää muutaman "kumittelun" jälkeen.
Viimeksi muokannut Aki, 10.8.2006 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin jo tai sitten hitsauttaa siihen takalasin paikalle sellaisen pellinpalan niinkuin nuo toiset täyttää niitä rekisterikilven paikkoja.
Mutkun mutkun mikä ihmeen mutkun ? Siis tahdon siitä sellaisen kun se joskus on aikoinaan ollut. Sävylasit kunniaan... ne ovat jo tummat muutenkin. Hyvin laitetuissa/värisissä kalvoissa ei ole mitään vikaa, mutta kun nämä ei olleet mitään äsken mainituista.
Mutkun mutkun mikä ihmeen mutkun ? Siis tahdon siitä sellaisen kun se joskus on aikoinaan ollut. Sävylasit kunniaan... ne ovat jo tummat muutenkin. Hyvin laitetuissa/värisissä kalvoissa ei ole mitään vikaa, mutta kun nämä ei olleet mitään äsken mainituista.
Viimeksi muokannut Aki, 10.8.2006 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Iippo Vinetto
- Autoencyklopedia
- Viestit: 1538
- Liittynyt: 23.5.2006 17:58
- Paikkakunta: Tampereen alla, Hangon yllä.
http://www.kiilto.fi/attachments/1/1/wh ... yleeni.pdf EDIT: myöhässä ollaan
Älkää polttako itteenne loppuun!
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Ai niin. Sitten Zainolla on puhdistusmenetelmä "ClayBar". Sen sopivuutta voit kysyä kohteeseesi:
www.carwaxzaino.fi
Maalipinnasta tuo puhdistustyyny ottaa hyvin minkä hyvänsä töhkän
Zainon edustajaliike neuvoo kyllä, kun kerrot ongelman heille.
www.carwaxzaino.fi
Maalipinnasta tuo puhdistustyyny ottaa hyvin minkä hyvänsä töhkän
Zainon edustajaliike neuvoo kyllä, kun kerrot ongelman heille.
Kynsilakka miehille pisteet neuvoista! Ootko viilannu kans?
DaS AsetoN purnukka löytyi liiteristä. Kumihansikas työskentely käteen ja nylkyttämään . Aaaah mitkä aromit... mikä siinä on että kaikki myrkyt haisoo noin tujakalle .
Nylkytyksen tulos Liima-aine leviää ikkunassa mutta ei katoa siitä. Hetkellisen mielenhäiriön johdosta pyyhin lasia kuivalla sukalla ja avot . Liejut katoavat sukkaan ja lasin pinta alkaa puhdistua. Kuin karate-kid konsanaan, ensin hieron myrkkyä ja kuivalla perään. Öööh siis lasin pyyhintää. Tulos Kumihanska suli kouraan ja lasi irtautui liimamassasta, JES! 40cm x 40cm alueen puhdistukseen mäni tunti.
Nyt tuli valoa kabiiniin, mutta kova oli hommakin. 2 päevee män aikoo tuollassee nyhräämiseen. Eilen tuli marssittua se +40km ja tänään villaroitua ainakin saman verran. Kalvojen poisto meni ihan jälki höyryissä . Jalat ovat suhteellisen turtanat...
Nylkytyksen tulos Liima-aine leviää ikkunassa mutta ei katoa siitä. Hetkellisen mielenhäiriön johdosta pyyhin lasia kuivalla sukalla ja avot . Liejut katoavat sukkaan ja lasin pinta alkaa puhdistua. Kuin karate-kid konsanaan, ensin hieron myrkkyä ja kuivalla perään. Öööh siis lasin pyyhintää. Tulos Kumihanska suli kouraan ja lasi irtautui liimamassasta, JES! 40cm x 40cm alueen puhdistukseen mäni tunti.
Nyt tuli valoa kabiiniin, mutta kova oli hommakin. 2 päevee män aikoo tuollassee nyhräämiseen. Eilen tuli marssittua se +40km ja tänään villaroitua ainakin saman verran. Kalvojen poisto meni ihan jälki höyryissä . Jalat ovat suhteellisen turtanat...
- Jaakko Parantainen
- Lasimestari
- Viestit: 260
- Liittynyt: 13.10.2005 22:03
- Paikkakunta: Kuopio
Tais olla 1600-lukua Ari se kun näitä Gilletten platinoita käyteltiin, liekkö niitä teriä enää olemassakaan? Olihan niistä teristä muuten olemassa proletaarienkin versio: "Silver." Platinum saattaisi olla parempi vaihtoehto lasien raapimiseen?Ari66 kirjoitti:Partakoneen terä voi olla aika pieni moiseen liimanpoistohommaan...
Mutta jos löytää partahöylän terän, niin sillä jo on työsuorite tunnissa tuntuvampi....
Piti kai se tähänkin tulla taas puuttumaan, saamari....
No, raapikaahan taas välillä sitä takalasin lämppäriä rikki, en sotke tämän enempää, ainakaan tässä vaiheessa...
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2334
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
Kun mikään muu ei auta,on tämä kansa uskonut aina kansanparantajiin.
Miksei siis nyt, tehoaa ainakin tarramuovien ja pakkausteippien liimajäämiin.
Levitä tahranpäälle voita anna vaikuttaa yli yön ja pyyhi aamulla pois.
Varo ettei kukaan nää voinlevitystä voivat pitää hulluna.
Kerro huomenna onnistuiko??
Köyhille tiedoksi kevyt levite ei auta.
Miksei siis nyt, tehoaa ainakin tarramuovien ja pakkausteippien liimajäämiin.
Levitä tahranpäälle voita anna vaikuttaa yli yön ja pyyhi aamulla pois.
Varo ettei kukaan nää voinlevitystä voivat pitää hulluna.
Kerro huomenna onnistuiko??
Köyhille tiedoksi kevyt levite ei auta.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.