Saabismiko sairautta?
Saabismiko sairautta?
Jep! Elikkäs 900i tuli taloon. Vm. 1988. Väri legendaarinen valkoinen ja sedan malli. Kashden litran ruiskukone tuo riittävästi voimaa ja nopeutta. Yllättävän hyvä auto ajaa; voittaa 1-0 alapallovikaisen -97 väyrysen katsellaan miten kulutus ym. sellainen on saabissa.. kuvia laitan kun joudan...
ML 270 CDI -00
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Re: Saabismiko sairautta?
mannesman kirjoitti: Kashden litran ruiskukone tuo riittävästi voimaa ja nopeutta.
Siis puhutaan varmaankin pensamoottoreista noilla "tehoilla".
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Saabismiko sairautta?
Mitämannesman kirjoitti:Jep! Elikkäs 900i tuli taloon.
Vaihdoitko viimein sen Skodan kunnon autoon? Onnittelut.
Hyvältä kuulostaa.... mullakin oli joskus valkoinen 99 GLE.mannesman kirjoitti: Vm. 1988. Väri legendaarinen valkoinen ja sedan malli.
Huippulaite
Sitä se tekee kyllä, aivan totta.mannesman kirjoitti: Kashden litran ruiskukone tuo riittävästi voimaa ja nopeutta.
Mutta ootko katsonut jo kulutusta?
Mulla 900i vei jopa 17 l/100 km (99 kaasarilla vei maltilliset 8,2 l/100 km).
Tosin siinä oli varmaan jotain vikaa, vaikka kolme kertaa merkkiliikkeen testereissä käytettynä sitä vikaa ei koskaan löytynyt....
Viimeinen testerireissu varsinkin oli kovasti vaikuttavan oloinen, harmi etten ottanut kuvaa tapahtumasta.
Oli meinaan letkua ja putkea ja pipettiä ja vaikka mitä kiinni koneessa ja helekatin iso tietokone analysoimassa tuloksia
Se oli oikein autojen "teho-osasto"
Hyvä? Ei kun melkein parasmannesman kirjoitti: Yllättävän hyvä auto ajaa
Paremmaksi laittaa vain ehta Saab 99.
Noh-noh... vertailu ontuu...mannesman kirjoitti:...voittaa 1-0 alapallovikaisen -97 väyrysen
Puhutaan eri aikakausien autoista... ennenhän oli kaikki yleensäkin paremmin, myös autot
Tai ainakin tuntuu siltä
Miksiköhän kehitys ei ole kehittynyt.... '80 -luvulla tehtiin ajettavuudeltaan ja kestävyydeltään parhaat autot.... nyt ollaan laadussa jossain aivan hukassa....
Näitä odotamme mielenkiinnollamannesman kirjoitti:katsellaan miten kulutus ym. sellainen on saabissa.. kuvia laitan kun joudan...
Sokota löytyy talosta vielä, saabi on oikeestaan emännän hankinta
No joo.. kulutus voi olla kova pala kun on tottunut tankkaamaan 800km välein 40litraa diiseliä tankkiin...
- mittarilukema tuskin pitää paikkaansa, oikeasti autolla on varmaan ajettu 700tkm ja auto on ylimaalattu Naarajärven vankilassa, ollut entisenä poliisiautona jatkuvassa ajossa Helsingin seudulla
Vimosen päälle hieno pirssi. Ruostetta ei lainkaan Kulkee suoraan ja kaikki pelaa paitsi yksi mittarin poltin oli pimeenä. Avasin kaijuttimen ja korjasin vian. Peilin avulla sain polttimen asennettua paikalleen -> oli irronnut vain piirilevymuovista.
No joo.. kulutus voi olla kova pala kun on tottunut tankkaamaan 800km välein 40litraa diiseliä tankkiin...
- mittarilukema tuskin pitää paikkaansa, oikeasti autolla on varmaan ajettu 700tkm ja auto on ylimaalattu Naarajärven vankilassa, ollut entisenä poliisiautona jatkuvassa ajossa Helsingin seudulla
Vimosen päälle hieno pirssi. Ruostetta ei lainkaan Kulkee suoraan ja kaikki pelaa paitsi yksi mittarin poltin oli pimeenä. Avasin kaijuttimen ja korjasin vian. Peilin avulla sain polttimen asennettua paikalleen -> oli irronnut vain piirilevymuovista.
ML 270 CDI -00
Naarajärveltä vois selvitä tuon auton historia.... Kolaroinnit yms? Siellähän nuo poliisin käytöstä poistetut autot puretaan ja kasataan uudelleen. Tiäkkö, en edes lukenut loppuun tuota sun postausta, mutta heti tuli mieleen Naaran tekemä poliisiauton entisöinti siviilikäyttöön.mannesman kirjoitti:ajettu 700tkm ja auto on ylimaalattu Naarajärven vankilassa, ollut entisenä poliisiautona jatkuvassa ajossa Helsingin seudulla
Jos tarkempaa infoa kaipailet niin soita
Asialla ei lienee tuossa hintaluokassa väliä;Pappi muistanee muuten yhden opettajan nuoruudesta joka sellaisen 99 ex-police saabin osti;autolla oli tuolloin ajettu 400.000 ja ukko piti sitä 15-20 vuotta sen jälkeen..Pappi kirjoitti:Toisaalta tuo kilometrilukema voi pitää paikkansa jos autolla on ajettu sellainen mälli, että se on poistettu käytöstä melkeen uutena.
En maalaa piruja seinille. Jos auto kulkee hyvin ja suoraan niin ei muuta ku huoltoasemien kautta kilometrejä lisää
Korjaako ne nykyään ne vangit mondeoita ja porttereita?
Mikä oli tuollaisen saapismin hinta? Tuossahan on hinta / laatu kohillaan. Sitäpaitsi eikös tuo ole AITO SUOMIAUTO? Vai tehtiinkö nuo Ruottin puolella?
Edit:
Edit:
Hyvä jos näin on. Milloin muuten Poliisi vielä ajeli Saabilla? En muista näin äkkiseltään, milloin alkoi tulemaan mondeoita yms.mannesman kirjoitti:Niin no historia on aivan sama , autossa ei haise kalma eikä tupakki ja kaikki osat asettuu paikalleen
Ja eiku tunaamaan: http://videos.streetfire.net/toprated/6 ... 8198ef.htm
I drive an Opel. What's your excuse?
Miten ne on saanu laatikon kestämään tuossa?Melitos kirjoitti:Ja eiku tunaamaan: http://videos.streetfire.net/toprated/6 ... 8198ef.htm
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
EIhän siinä ollukkaa lopussa kun kolome vaihetta jälellä, vai loppuko tehot kesken kun ei nelosella koittanu kumia käristää. Noita kumeja taitaa mennä ainakin tommosella ajelutyylillä.Wike kirjoitti:Miten ne on saanu laatikon kestämään tuossa?Melitos kirjoitti:Ja eiku tunaamaan: http://videos.streetfire.net/toprated/6 ... 8198ef.htm
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Tuon linkin mukaan olisi ollut käytössä vielä vuonna 2002 Saabeja!Pappi kirjoitti:Milloin muuten Poliisi vielä ajeli Saabilla? En muista näin äkkiseltään, milloin alkoi tulemaan mondeoita yms.
edit: tuossahan on tosiaan mallina 900i, kyllähän niitä 99 oli kanssa poliisiin käytössä...
nih
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Haa, minullapa oli keikkareissujen työjuhtana l. perävaunun veturina postiautonkeltainen 99, ja vieläpä 1.85-litraisella Triumph-peräisellä koneella. Auto oli hyvä, jopa mukava, mutta kärryn kanssa toivoton. Pienikin ylämäki oli suuri haaste, vaikka aisapaino pyrittiin pitämään mahdollisimman vähän keulaa nostavaksi.
Usein pienellä töppäreellä sijaitsevien hilupilttuiden eli tanssilavojen pihaan päästiin vain peruuttamalla
Monesti värvättiin myös paikalliset juopot istumaan Saapin konepellin päälle, jolloin etupäähän saatiin pitoa. Kyröskosken suurlavalla taisi mäki olla pahin...
Myös ysikutosella on tullut ajeltua paljon. Rattivaihde ja vapaakytkin olivat kivoja, vino ajoasento taas ei
Usein pienellä töppäreellä sijaitsevien hilupilttuiden eli tanssilavojen pihaan päästiin vain peruuttamalla
Monesti värvättiin myös paikalliset juopot istumaan Saapin konepellin päälle, jolloin etupäähän saatiin pitoa. Kyröskosken suurlavalla taisi mäki olla pahin...
Myös ysikutosella on tullut ajeltua paljon. Rattivaihde ja vapaakytkin olivat kivoja, vino ajoasento taas ei
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Mutta se, että Saabista väsättiin köyhän miehen Cadillac on jo sairautta. Etuvetoinen (ok, Eldoradokin on) lähes pikkuauto ei voi olla Caddy, ja vielä dieselillä (ok, on jenkkilässäkin tehty diesel-Caddyjä) mutta kehnolla menestyksellä. Vain yli 7-litrainen vinkkelikoneinen lotja voi olla Cadillac... ei missään nimessä Saab elikä Opel
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
En oo varma, mutta saattaa olla että seinäjokelaiseen kepu-kenoiseen lehteen on tulossa juttua naapurinpoijan taudista. Hän on saabisti nääs. Piti toimittajaltakin pariin kertaan kysyä että meinaako ne oikeesti tehdä jutun siitä ja kyllähan se niin väitti että juttua olis tulos. Kuvatkin se klanipää oli ottanu just niin että mersusta ei vahingoskaan näkyny edes takalokasuaja ..
ookko aatellu matkailuauto versiota
kuva volvolandiasta
http://ex.parcomp.com/syren/volvo/tapah ... atkap2.jpg
kuva volvolandiasta
http://ex.parcomp.com/syren/volvo/tapah ... atkap2.jpg
Itsellä oli melko hiljattain liki pari vuotta ajossa Saab 900 GLi -84, kahden litran ruiskulla ja 5-v laatikolla. -88:ssahan on parannettu painos eli 2.1-versio samasta koneesta. Jos ruisku on säädöissään niin kyllä sen pitäisi maantiellä mennä noin 7.5-8 litralla vaikka ronttosta enemmänkin antaisi. Jonkun Helsingin reissun ajelin huikeat 130-160 km/h ja lisäksi kaupunkipyöritystä eikä silloinkaan loppassut kuin reilut 10 l sadalla.
Saab oli kuin juna kulkemaan tien päällä ja kolmonen silmässä ohituskiihtyvyyttäkin riittävästi. Eikä ollut ohjaustehostinta häiritsemässä vakaata kulkua.
Ai ai oli se vaan niin hieno auto mitäs meninkään luopumaan.
Ai niin se etuveto...
Saab oli kuin juna kulkemaan tien päällä ja kolmonen silmässä ohituskiihtyvyyttäkin riittävästi. Eikä ollut ohjaustehostinta häiritsemässä vakaata kulkua.
Ai ai oli se vaan niin hieno auto mitäs meninkään luopumaan.
Ai niin se etuveto...
Ellei muisti pahasti petä, niin vielä viime kesänä 2005 Tampereen Teiskossa partioi poliisiväreissä ysisatku. Auto käsittääkseni pääsi sitten vielä samana vuonna siviiliin.Pappi kirjoitti:Milloin muuten Poliisi vielä ajeli Saabilla? En muista näin äkkiseltään, milloin alkoi tulemaan mondeoita yms.
Tää on ihan kohta valmis.
Jaa a. Tuota pitää kysyä naapurinukolta että onko se sairaus, tosin kutsun miestä mr.hitleriksi kuten duudsonit rakasta naapuriaan.
Mutta kumminkin ukkelilla on aina ollut saappi, alkaen 70 luvulta ja aina uusi....tai uusi ja uusi, ajaa 5 vuotta ja vaihtaa uuteen.
Nyt on menossa 95 saapas ja alkaa olla vaihtoiässä, viitisen vuotta ikää.
Ja niitä ei hankita varmasti millään rahoituksella vaan säästetään se 5 vuotta ja ostetaan taas uusi. Kilometrejä arviolta tulee maksimissaan 10tkm vuoteen. Joten jos joku haluaa vähän ajetun 5 vuotta vanhan saabin niin kannattaa kytätä meikäläisen nuapuria kun se menee vaihtamaan uurempaan.....pyyntihän siitä ei voi päätä huimata kun ikää on kumminkin 5 vuotta.
Mutta kumminkin ukkelilla on aina ollut saappi, alkaen 70 luvulta ja aina uusi....tai uusi ja uusi, ajaa 5 vuotta ja vaihtaa uuteen.
Nyt on menossa 95 saapas ja alkaa olla vaihtoiässä, viitisen vuotta ikää.
Ja niitä ei hankita varmasti millään rahoituksella vaan säästetään se 5 vuotta ja ostetaan taas uusi. Kilometrejä arviolta tulee maksimissaan 10tkm vuoteen. Joten jos joku haluaa vähän ajetun 5 vuotta vanhan saabin niin kannattaa kytätä meikäläisen nuapuria kun se menee vaihtamaan uurempaan.....pyyntihän siitä ei voi päätä huimata kun ikää on kumminkin 5 vuotta.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)