Koeajossa Audi RS4 2007
127k€ sais rakennettua jo aika hyvän superin...
Onhan nuo uudet RS Audit hienoja pelejä. Harmi vaan että ne on nykyään vapareita. 420hv on kuitenkin tosi vähän tehoa painavassa autossa.
kerran kun on päässyt ajamaan diesel mersua, niin tuollaiset tuntuu aika kesyiltä.
Nimim. 380hv quattron omistanut
Onhan nuo uudet RS Audit hienoja pelejä. Harmi vaan että ne on nykyään vapareita. 420hv on kuitenkin tosi vähän tehoa painavassa autossa.
kerran kun on päässyt ajamaan diesel mersua, niin tuollaiset tuntuu aika kesyiltä.
Nimim. 380hv quattron omistanut
Datsuni on mun ratsuni.
Itsehän en ole RS-4:ää ajanut, mutta tunnen olevani velvoitettu perustelemaan, miksi edellä tunnustin että pihastamme saa uutta RS-4-farmaria vastaan tulla koska tahansa hakemaan siedettävästi käytetyn takavetobensa-Mersu-farmarin pois.
-RS-4:ssä on takavetopainotteinen neliveto. Siis huomattavasti enemmän mieleeni kuin aikaisemmat quattrot. Esim. 1. sukupolven TT-quattro.
-RS-4:ssä on aina käyttökelpoinen korimalli.
-RS-4:ssä on mitä ilmeisimmin aika hyvin tukevat ja säädettävissä olevat penkit.
-RS-4 on ilmeisesti aika kiva ja tasapainoinen ajettava, koska vedon painopiste on takana ja massa jakautuu etu- ja taka-akseleille hyvin tasapainoisesti.
-RS-4 kiihtyy ilmeisesti aika kivasti kaikista nopeuksista, joita Suomessa tavataan ajaa.
-A4 on jo perusmallinakin ihan kivan tuntuinen auto ajaa. Tähän kun lisätään edellä mainitut, yhtälö tuskin on kovin paljon huonompi kuin W203-korin C320-farmari sporttialustalla.
Mutta loppukaneettina: Sydämeni komppaa kuitenkin Mariinia "All hail AMG".
-RS-4:ssä on takavetopainotteinen neliveto. Siis huomattavasti enemmän mieleeni kuin aikaisemmat quattrot. Esim. 1. sukupolven TT-quattro.
-RS-4:ssä on aina käyttökelpoinen korimalli.
-RS-4:ssä on mitä ilmeisimmin aika hyvin tukevat ja säädettävissä olevat penkit.
-RS-4 on ilmeisesti aika kiva ja tasapainoinen ajettava, koska vedon painopiste on takana ja massa jakautuu etu- ja taka-akseleille hyvin tasapainoisesti.
-RS-4 kiihtyy ilmeisesti aika kivasti kaikista nopeuksista, joita Suomessa tavataan ajaa.
-A4 on jo perusmallinakin ihan kivan tuntuinen auto ajaa. Tähän kun lisätään edellä mainitut, yhtälö tuskin on kovin paljon huonompi kuin W203-korin C320-farmari sporttialustalla.
Mutta loppukaneettina: Sydämeni komppaa kuitenkin Mariinia "All hail AMG".
-T
Haha, melkein tipahdin tuolilta. 58/42% ei kyllä ole "hyvin tasapainoinen". Toki yllättävän hyvä tuohon peruskonstruktioon, mutta kuten jo ensimmäisellä sivulla totesin, auton perus-layout on metsässä (kuten kaikissa Audeissa paitsi A3).eerola kirjoitti:
-RS-4 on ilmeisesti aika kiva ja tasapainoinen ajettava, koska vedon painopiste on takana ja massa jakautuu etu- ja taka-akseleille hyvin tasapainoisesti.
Melitos kirjoitti: Itse en vain tykkää yhtään Auto-Unionin tavasta rakentaa autot niin, että moottori roikkuu etuakselin etupuolella. Siinä joutuu käyttämään kaikki kikkakolmoset että autosta saa oikeasti järkevän nopeaan ajoon, mutta siltikin fysiikan lait voittavat.
I drive an Opel. What's your excuse?
Vetävä teli nytkyttää vastaan maantiellä. Jospa ajellaan ne huippunopeudet teli ylhäällä?Heikki H. kirjoitti:E-ee, mä tykkääsin sellaasesta kiintiämmästä, mikä olis läpivetävä, koska paarumit ei tykkää ropsupyärästä 120 vauhdis.HVM kirjoitti:Luettuani ylläolevat mielipiteet tulin siihen tulokseen että oikea ratkaisu Audiin ja Suomen talveen on nostoteli "robsoneilla."
Tämä on hupaisa kääntö aiheesta sivuun:
Tahtoo sanoa että yli puolet vuodesta jopa tuollainen "tavallinen V6 Audienssi" hakkaa nämä "miksi-tällä-ei-pääse-liikkeelle-mersut" mennen tullen.
Nimittäin kun niissä muissa Mariinin listaamissa autoissa ei sitä nelivetoa ole olemassakaan. Luulisin ainakin.Mitäpä sillä 'sporttinelikolla' talvella sen suurimmiten tekee, ei sen voimavaroja voi käyttää (saati uskalla) senkään vertaa saati enempää kuin tavallisen V6 3.2 litraisen Audienssin verran.
Tahtoo sanoa että yli puolet vuodesta jopa tuollainen "tavallinen V6 Audienssi" hakkaa nämä "miksi-tällä-ei-pääse-liikkeelle-mersut" mennen tullen.
Ja liukkaalla siinä 'hakkaamisessa'onkin jotakin järkeä?
Eli kun todellisessa 'väännössä' kesäkuivilla tulee turpaan niin ainakin liukkaalla pääsee pätemään?
Kyllä neliveto helppo on, mutta kun puhutaan RS tasoisista vehkeistä, niiden ei ole tarkoitus olla hyviä vaan sillä 'vähäisen kitkan kortilla,' vaan aina.
Kokeeko AMG miehen ego murenemisen jos Audi lähtee seuraaviin liikennevaloihin rapa lentäen kun AMG mies painaa hiljalleen pataan kierroksia ja saavuttaa valoissa seisovan 'voittajan' kun vihreä alkaa vaihtumaan, tarvitsematta itse edes taas pysähtyä. En usko.
Tosin ihmisiä on moneen lähtöön, ehkä kokeekin. Ehkä ostaa "urheiluauton" joka pärjää ainoastaan talvella kun osa kilpakumppaneista ajetaan talliin ja toisiin ruuvaillaan kapeammat kitkarenkaat alle ja aletaan odettelemaan seuraavaa kevättä?
Ps. Hait vastaavuutta, urheilumallit kovimmilla kilpailijoilla on sitä vastaavuutta. Ei se vetotapa, ellet sitä itse halua painottaa.
Eli kun todellisessa 'väännössä' kesäkuivilla tulee turpaan niin ainakin liukkaalla pääsee pätemään?
Kyllä neliveto helppo on, mutta kun puhutaan RS tasoisista vehkeistä, niiden ei ole tarkoitus olla hyviä vaan sillä 'vähäisen kitkan kortilla,' vaan aina.
Kokeeko AMG miehen ego murenemisen jos Audi lähtee seuraaviin liikennevaloihin rapa lentäen kun AMG mies painaa hiljalleen pataan kierroksia ja saavuttaa valoissa seisovan 'voittajan' kun vihreä alkaa vaihtumaan, tarvitsematta itse edes taas pysähtyä. En usko.
Tosin ihmisiä on moneen lähtöön, ehkä kokeekin. Ehkä ostaa "urheiluauton" joka pärjää ainoastaan talvella kun osa kilpakumppaneista ajetaan talliin ja toisiin ruuvaillaan kapeammat kitkarenkaat alle ja aletaan odettelemaan seuraavaa kevättä?
Ps. Hait vastaavuutta, urheilumallit kovimmilla kilpailijoilla on sitä vastaavuutta. Ei se vetotapa, ellet sitä itse halua painottaa.
Minusta CLK ei edelleenkään ole nelivetoinen, neliovinen henkilöauto vaikka se ainakin 0-100 km/h ilmoitetussa kiihtyvyydessä onkin 0,2 sekuntia nopeampi kuin RS4.Ps. Hait vastaavuutta, urheilumallit kovimmilla kilpailijoilla on sitä vastaavuutta. Ei se vetotapa, ellet sitä itse halua painottaa.
Ei taida Mersulta löytyä RS4 kaltaista ajopeliä muuten kuin tekemällä vanhasta nelimatikkimannelavetista superturbo.
Näihin
en osaa sanoa mitään, kertokoot ne joille auto on mul*unjatke.Kokeeko AMG miehen ego murenemisen jos Audi lähtee seuraaviin liikennevaloihin rapa lentäen kun AMG mies painaa hiljalleen pataan kierroksia ja saavuttaa valoissa seisovan 'voittajan' kun vihreä alkaa vaihtumaan, tarvitsematta itse edes taas pysähtyä.
Mikähän se sellainen olisi ?Ehkä ostaa "urheiluauton" joka pärjää ainoastaan talvella
Joo, hiukkasen huvittuneena mietiskellyt tätä topiccia Kyllähän se tosi on että esim tuolla mun lavetilla pääsee valoista talvella paremmin ilman lisärikastusta kuin sen kanssa. Vielä jos rakentais tuplaturbon tai yhdellä isolla VNT:llä niin voisi olla melko kinkkinen ajeltava talviliukkailla. Mutta quattrolla ajaneena ei voi kun todeta että varsinkin talvella - kyllä lähteeeeee...... Mutta siihen ne intohimot sitten loppuukindealer kirjoitti:Ei taida Mersulta löytyä RS4 kaltaista ajopeliä muuten kuin tekemällä vanhasta nelimatikkimannelavetista superturbo.
Jos massissa ois reunaa niin että pakottais niin vuokralla olis vähintään 100m2 talli nostureineen päivineen ja varaosiksi muutama 4-matic ja ajossa semmoinen maltillinen n 400hp 4-matic.
nokileka kirjoitti:kerran kun on päässyt ajamaan diesel mersua, niin tuollaiset tuntuu aika kesyiltä.
Nimim. 380hv quattron omistanut
Mitäpä nuihin enään lisäisi Tosin tässähän oli alunperin puhe tehtaan ukon tekeleistä....Mauri H.(toiselta voorumilta lainattua) kirjoitti:Lämpeneminen on tosiaan aika hidasta talvella, siksi ajankin huonohyötysuhteisella nelivetobensaturbolla talvet
Viimeksi muokannut XUX63, 14.8.2006 11:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Mariini hei, ei tässä ole tarkoitus riitaa haastaa mutta minusta vaan tuntui että käsitit väärin minun kommenttini siitä ettei muilta löydy vastaavaa mallia, minähän tarkoitin vain sitä että "tykki" on neliveto ja suunnilleen tavallisen neliovisen perheauton kuorissa.
Itse en viitsi edes pohtia minkä urheiluauton ostaisin jos tuosta hintaluokasta olisi mahdollisuus valita - ja innostusta ostaa.
Ei, ei julisteta kumpaakaan.
Minua vaan kiehtoo tuo "susi lammasten vaatteissa" - tapa tehdä autoja.
Itse en viitsi edes pohtia minkä urheiluauton ostaisin jos tuosta hintaluokasta olisi mahdollisuus valita - ja innostusta ostaa.
Vai julistetaanko AMG CLK sillä perusteella että se ehkä kiihtyy pitävällä alustalla 100 km nopeuteen 0,2 sekuntia nopeammin kuin vaikkapa Audi ?Mikäs siinä sitten, julistetaan RS4 tehokkaista sedaneista voittajiksi kun AMG:llä on vain takaveto
Ei, ei julisteta kumpaakaan.
Minua vaan kiehtoo tuo "susi lammasten vaatteissa" - tapa tehdä autoja.
wiimax.fi
Vai olisko kyse kuitenkin siitä että moottorin tehoja vastaavan korin aikaansaamiseksi tarvittavat työkalut ei sada taivaalta, vaan ne pitäis suunnitella ja tehdä. Joka puolestaan maksaa rahaa, jotenka Audin Laihialaista syntyperää oleva pääinsinööri on päättänyt että korina tullaan käyttämään Olemassa olevaa audi 80:n koria minimaalisin modifikaatioin.Minua vaan kiehtoo tuo "susi lammasten vaatteissa" - tapa tehdä autoja.
Onhan se aika kiehtovaa.
Muutamia omia mielipiteitä mielenkiintoisen keskustelun annista...
Sillä niinhän se taitaa olla että loppuenkin lopuksi näissä asioissa on kyse lähinnä vain mieltymyksistä. Saa nähdä saanko omat ajatukset muille selkeään muotoon.
Dealer peräänkuulutti kilpailijoilta vastaavia autoja. Niitä ei ole. Kaikilla on nelivetoiset, kaikilla on nelioviset, kaikilla on yli 400-heppaiset (ja reilusti enemmänkin), kaikilla on alustaltaan ja varauksin ulkonäöltään sporttiset mallit. Mutta tuota kaikkea yhdessä...lisämausteena suhteellisen hyvä teho/paino-suhde, ei taida olla, siinä juuri juju?
Mainitsin tuon ulkonäön, puutun siihen tässä välissä. Audin "susi lampaiden vaatteissa" -tyyli taitaa ärsyttää monia, sillä se on onnistunut. Auto on kuin sleeper mutta hieman korostetuilla piristävillä yksityiskohdilla, uskoisin että sellainen kuin moni meistä tavallisista suomalaisista haluisivat autonsa olevan. Mercedeksen AMG-mallit ovat yleensä poikkeuksetta myös paremmannäköisiä kuin tehtaan perusmallit. Silti CLK on niin karsean ruma auto, että en sellaista itselleni haluaisi vaikka varaa olisikin hankintaan. Kaikkia Audin malleja kuulee usein moitittavan rumaksi. No, vaikka makuasioista kiistelläänkin, niin jonkinasteinen fakta on kuitenkin että useimmat Audit ovat tasapainoisemman näköisiä kuin monet Mercedekset. Mersu tuntuu lisäksi kulkevan v*tunmoista takapakkia sisätilojen suunnittelussa ja hallintalaitteiden selkeydessä, toisin kuin Audi. Edelleen kuitenkin "se tietynlainen" tyylikkyys on Mersulla hallinnassa, ei juuri muilla. Tätä viimeistä on vaikea selittää...
Sitten ihmeteltiin mitä tekee nelivedolla. Oho. Villekö se sanoi että neliveto on oloissamme fiksu. Aivan totta, lisäksi paljon mukavampi ja hauskempi ajaa, ehkä ennenkaikkea turvallinen. Ottaisin mielelläni vaikka W123:n nelivetoisena, mikäli se olisi järkevästi toteutettu . Kesällä nelivetoisuuden edut hiipuvat, kääntöympyrä, kulutus ym. kasvavat verrattuna esimerkiksi vain takavetoiseen.
En kyllä ihan ymmärrä sitäkään Mariniin väitettä että kuivalla asfaltilla tulisi nelikolle turpiin. Omat kokemukseni nelivedolla ajamisesta rajoittuvat pitkälti juuri VAG:hen (mm. RS4, RS6, Lamborghini jne) ja väitän että ne lähtevät tykimmin myös kuivalla, runsaamman pidon ansiosta, tilanne vain korostuu mitä enemmän voimavaroja on käytössä...
Alustasta ja jousituksesta sen verran että Audilla en haluaisi ehkä ajaa täkäläisillä teillä päivittäisiä ajoja, varsinkaan mukulakivetyksiä Tuntuukin vähän siltä että Audin alusta on turhan korostetun urheilullinen siiviliautoon, pää melkein hakkaa kattoon pomppuisessa kovassa ajossa . Oma valintani voisikin olla Airmatic DC...
Melitos valotti meille Audin painonjakaumaa. Itse en ole huomannut että Audi olisi mitenkään sen puskevampi kuin muutkaan etuvetoiset, saati että joutuisi jotenkin taistelemaan fysiikan lakeja vastaan. Onko tällä sitten niin suurta vaikutusta normaalissa ajossa, vai pitääkö jollain A6:lla mennä ihan radalle asti pelleilemään? Eron toki huomaa esimerkiksi verratessa A3 3.2 quattroon, joka on näppärä tykki, mutta edelleenkään en pitäisi isojen mallien käytöstä häiritsevänä...
Päätän tähän ettei tule enempää flaidista
Sillä niinhän se taitaa olla että loppuenkin lopuksi näissä asioissa on kyse lähinnä vain mieltymyksistä. Saa nähdä saanko omat ajatukset muille selkeään muotoon.
Dealer peräänkuulutti kilpailijoilta vastaavia autoja. Niitä ei ole. Kaikilla on nelivetoiset, kaikilla on nelioviset, kaikilla on yli 400-heppaiset (ja reilusti enemmänkin), kaikilla on alustaltaan ja varauksin ulkonäöltään sporttiset mallit. Mutta tuota kaikkea yhdessä...lisämausteena suhteellisen hyvä teho/paino-suhde, ei taida olla, siinä juuri juju?
Mainitsin tuon ulkonäön, puutun siihen tässä välissä. Audin "susi lampaiden vaatteissa" -tyyli taitaa ärsyttää monia, sillä se on onnistunut. Auto on kuin sleeper mutta hieman korostetuilla piristävillä yksityiskohdilla, uskoisin että sellainen kuin moni meistä tavallisista suomalaisista haluisivat autonsa olevan. Mercedeksen AMG-mallit ovat yleensä poikkeuksetta myös paremmannäköisiä kuin tehtaan perusmallit. Silti CLK on niin karsean ruma auto, että en sellaista itselleni haluaisi vaikka varaa olisikin hankintaan. Kaikkia Audin malleja kuulee usein moitittavan rumaksi. No, vaikka makuasioista kiistelläänkin, niin jonkinasteinen fakta on kuitenkin että useimmat Audit ovat tasapainoisemman näköisiä kuin monet Mercedekset. Mersu tuntuu lisäksi kulkevan v*tunmoista takapakkia sisätilojen suunnittelussa ja hallintalaitteiden selkeydessä, toisin kuin Audi. Edelleen kuitenkin "se tietynlainen" tyylikkyys on Mersulla hallinnassa, ei juuri muilla. Tätä viimeistä on vaikea selittää...
Sitten ihmeteltiin mitä tekee nelivedolla. Oho. Villekö se sanoi että neliveto on oloissamme fiksu. Aivan totta, lisäksi paljon mukavampi ja hauskempi ajaa, ehkä ennenkaikkea turvallinen. Ottaisin mielelläni vaikka W123:n nelivetoisena, mikäli se olisi järkevästi toteutettu . Kesällä nelivetoisuuden edut hiipuvat, kääntöympyrä, kulutus ym. kasvavat verrattuna esimerkiksi vain takavetoiseen.
En kyllä ihan ymmärrä sitäkään Mariniin väitettä että kuivalla asfaltilla tulisi nelikolle turpiin. Omat kokemukseni nelivedolla ajamisesta rajoittuvat pitkälti juuri VAG:hen (mm. RS4, RS6, Lamborghini jne) ja väitän että ne lähtevät tykimmin myös kuivalla, runsaamman pidon ansiosta, tilanne vain korostuu mitä enemmän voimavaroja on käytössä...
Alustasta ja jousituksesta sen verran että Audilla en haluaisi ehkä ajaa täkäläisillä teillä päivittäisiä ajoja, varsinkaan mukulakivetyksiä Tuntuukin vähän siltä että Audin alusta on turhan korostetun urheilullinen siiviliautoon, pää melkein hakkaa kattoon pomppuisessa kovassa ajossa . Oma valintani voisikin olla Airmatic DC...
Melitos valotti meille Audin painonjakaumaa. Itse en ole huomannut että Audi olisi mitenkään sen puskevampi kuin muutkaan etuvetoiset, saati että joutuisi jotenkin taistelemaan fysiikan lakeja vastaan. Onko tällä sitten niin suurta vaikutusta normaalissa ajossa, vai pitääkö jollain A6:lla mennä ihan radalle asti pelleilemään? Eron toki huomaa esimerkiksi verratessa A3 3.2 quattroon, joka on näppärä tykki, mutta edelleenkään en pitäisi isojen mallien käytöstä häiritsevänä...
Päätän tähän ettei tule enempää flaidista
Aijaijai, noo. se paska oli paalauskunnos kun se mulle tuli ja hyvin likellä sitä se on nytkin. Sitäpaitsi se nakuttava laiskurimotti oli sanonut työsopparinsa irti ennenkuin se tuli mulle-> joutilas puariin häpeämään.dealer kirjoitti:Totta, ja turmellaanhan niitä autoja käytettyinäkin vaihtamalla pellin alle uudemman mallin "moottori".moottorin tehoja vastaavan korin aikaansaamiseksi tarvittavat työkalut ei sada taivaalta