w201 ei käynnisty lämpimimänä?
w201 ei käynnisty lämpimimänä?
No niin siinä sitä ollaan ,taetaa olla melekosia pyyvyksiä nuo mersun bensa konneet,elikkä ei käynnisty millään lämpimänä,pelaa hyvin ajossa,mutta kun sammuttaa,niin jos heti yrittää uudelleen käynnistää,niin ei lähe,jonkun minuutin päästä lähtee,eikä auta kaasupolkimen varovainen pohjaan laitto,sen verran vielä,että kaasuvaijerin vieressä oleva jousi oli poikki ,jonka korjasin.Se tuntui auttavan tuohon tyhjäkäyntiin joka myöskin on temppuillut.
Toinen ongelma on se.että kuumalla koneella ,kun laittaa virrat päälle,niin latauksen,asb,asd ja nopeusmittarin keskellä oleva varoitus valo vaan vilahtaa,eikä jää palamaan,tästä huolimatta auto käynnistyy ja valot ym. sähkölaitteet palaavat normaalisti,onko vika laturissa,virtalukon pohjassa vai jossain virtareleessä?
Autohan on w201 2.0 e vm.89
Toinen ongelma on se.että kuumalla koneella ,kun laittaa virrat päälle,niin latauksen,asb,asd ja nopeusmittarin keskellä oleva varoitus valo vaan vilahtaa,eikä jää palamaan,tästä huolimatta auto käynnistyy ja valot ym. sähkölaitteet palaavat normaalisti,onko vika laturissa,virtalukon pohjassa vai jossain virtareleessä?
Autohan on w201 2.0 e vm.89
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Niin,eikös se ole tuo sytytysyksikön nimellä tuo puola,auton vasemmalla puolella.Mulla ei ole ajossa mitään vikaa,ei nyvi,eikä katko ja vetää hyvin pienilläkin kierroksilla.En huomannu koko vikaa,sammahti vahingossa pihalle,eikä käynnistynyt heti,vasta muutaman minuutin odottelun jälkeen,en tiedä jos olisi sahannut pitkään olisiko lähtenyt,mutta kunnossa se ei ole.Haikara kirjoitti:Aikoinaan minulla 190 teki suunnilleen tuommoista, kun oli sytytyspuola menossa.
Nyki lämpimänä ja ei sitten enää käynnistynyt.
Toki vika voi olla monessa muussakin paikassa.
Ja tuo toinen asia,onko näissä joku ylikuumenemis rele ,vai mikä ihme siinä on,kun muutaman kilometrin ajon jälkeen katkaisee latauksen ym. valot,todennäköisesti ei lataa tuolloin.Tämäkin vika on poissa,kun käynnistää kylmän/viileän koneen.
Puola voi temppuilla kuumetessaan? Sytkäyksikön ja korin välinen kontakti voi temppuilla? Lämpiääkös se sytty-yksikkö töissä ollessaan muuten kuin moottorin säteilylämmöstä?Pietu kirjoitti:Ja kyllä autostasi löytyy molemmat,sytkäyksikkö sekä puola.ne on eri vehkeet Etäisyyttä toisistaan taitaa olla 16cm
Nooh Näky tosiaan olevan sekä puola,että sytkäri,puola oli vaan vähän ouvon mallinen minun silimään.HVM kirjoitti:Puola voi temppuilla kuumetessaan? Sytkäyksikön ja korin välinen kontakti voi temppuilla? Lämpiääkös se sytty-yksikkö töissä ollessaan muuten kuin moottorin säteilylämmöstä?Pietu kirjoitti:Ja kyllä autostasi löytyy molemmat,sytkäyksikkö sekä puola.ne on eri vehkeet Etäisyyttä toisistaan taitaa olla 16cm
Vika on todennäkösesti paikannettu,joko ylijännitesuojareleeseen tai virtalukon pohjaan.
Veikkaus:virtalukon pohja,koska rupesi sammumaan jo kesken ajon,ruiskaus crc:tä lukkopatruunan ulkokehälle,auttoiko?Ja rupesi myös latauksen ym.merkkivalot toimimaan myös lämpimänä,ruiskautin myös crc:t. ylijännitesuojareleen sulakkeille,eli äskeisen koeajo lenkin toimi moitteettomasti ja käynnistyi myös heti lämpimänä.
Mystinen juttu,tietääkseni jos virtalukon pohja temppuilee,niin se ei katso onko kone kylmä vai kuuma vian ilmetessä.Puola oli normaalilämpöinen(käytin puolan johdon irki)
Minkähän hintasia nuo puolat ja sytytysyksiköt mahtaa olla?
Niin ja tuohon sytytys yksikköön en myöskään polttanu näppejäni.
No vika on vielä olemassa jossain määrin,en oo tuota kipuna hommaa vielä tarkistanu ku o vähä yksin hankala,mutta veikkaan vian olevan tuolla ruisku osiossa,oli muuten iliman putsari ihan tukossa voisko vaikuttaa asiaan,liian rikas seos jne.On nämä henkimualiman vehkeetä nämä mersun bensakonneet.
Mutta asiaan.Olisko kellään kuvaa tuosta ruiskutus järjestelmästä ja osien ja nippeleiden ym. anturien toiminnasta.
tyhjäkäyntimoottorin ja kylmäkäynnistyssiittimen jo tunnistinkin sieltä.
Aattakke nyt hyvät herrat miestä mäessä
Mutta asiaan.Olisko kellään kuvaa tuosta ruiskutus järjestelmästä ja osien ja nippeleiden ym. anturien toiminnasta.
tyhjäkäyntimoottorin ja kylmäkäynnistyssiittimen jo tunnistinkin sieltä.
Aattakke nyt hyvät herrat miestä mäessä
Kyllähän se hyvin pitkälti taettaa tuommonen olla,nyt kun joku kehtaes vielä suomentaa(savontaa) nuo tekstit,nin minähhiin ymmärtäsin tuosta jottaen
ps. nyt on toeminu niin kun pittääkin ja lähtenu hyvin kääntiin niin kylymänä kun kuumanakkiin ja tyhjäkäänti on pysyny 750-900 kierroksen tuntumassa,eikä oo sammunu kesken matkan.Koputettaan puuta taas.
ps. nyt on toeminu niin kun pittääkin ja lähtenu hyvin kääntiin niin kylymänä kun kuumanakkiin ja tyhjäkäänti on pysyny 750-900 kierroksen tuntumassa,eikä oo sammunu kesken matkan.Koputettaan puuta taas.
Välitietova tuosta w201:s mesestä.Tilanne on tämä nyt:auto ei oo sammunu viimesen viikon aekana kertookkaan,kop,kop,varsinaesta syytä en tiijä,mutta vaehoin tulupat ja puolan johon,että uuvet sulakkeet ylijännitesuojarelleeseen.Tulupat oli aevan loppuunkuluneet ja väriltään hyvät,joskin liian karstaiset.Moottoriöljyä vie ainakin 1l/1000km.Venttiili varren kumit oon ostanu,kun kerkees vaehtaa,ee oo korjaamossakaan paha n.130e.Onko kukkaan vaehtanu kumiloeta muuten ku paeneiliman avulla esim. naruva survomalla tulupan reiästä ja millä nuo entiset kumit oes paras kaevella poes.laettooten pikakurssi venttiiliohjurienkumien vaehosta.
Kiitoh ja heh
Kiitoh ja heh
No tuda ee se mittään,minä yritän ymmärtee sitä suommee jotennii ja mitä minen ymmärrä,niin laetan vaekka eokon tulukiks ja savontammaan ne sittä mulle.
Niin notta pikakurssi venttilinvarren kumien vaehosta,please
Se tuossa eniten askarruttaa,että jos paeneilimaletku räjähtää ja mäntä ee ou yläkuolokohassa....no sittäpä vaehtaa kannentiivisteenniin.
Niin notta pikakurssi venttilinvarren kumien vaehosta,please
Se tuossa eniten askarruttaa,että jos paeneilimaletku räjähtää ja mäntä ee ou yläkuolokohassa....no sittäpä vaehtaa kannentiivisteenniin.